Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb Oblivion én Bioshock binnen, maar ik heb gisteren m'n ouders beloofd dat ik langs zou komen dus nou kan ik nog steeds niet gamen. En dan willen ze zeker ook dat ik blijf logeren "want je hebt toch vakantie" terwijl ik al vier keer ben langsgeweest deze week
![]() Maar goed, ze hebben daar wel watermeloen en ibuprofen, terwijl ik alleen hoofdpijn en geen eten in huis heb. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ibuprofen vind ik leuker dan paracetamol ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Infrequent adverse effects include: oesophageal ulceration, heart failure, hyperkalaemia, renal impairment, confusion, bronchospasm, and rash.[11] Very infrequent adverse effects include Stevens-Johnson syndrome. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoewel het wel kan dat paracetamol een korter lijstje aan mogelijke bijwerkingen heeft dan ibuprofen, dan is het in theorie wel minder 'gevaarlijk' maar in de praktijk moet je bij allebei gewoon geen mongool zijn die dagelijks twintig van die dingen naar binnen werkt. (En je moet ook bij allebei niet toevallig allergisch of overgevoelig zijn voor de bestandsdelen, maar dat spreekt zo'n beetje voor zich.) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat ze in de grote oorlogen vroeger best blij zouden zijn geweest met een paracetamolletje of wat.
Hoewel het waarschijnlijk wel mis zou gaan. ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik had het voornamelijk over oorlogen vóór 1800. Met de vikingen en de Romeinen enzo, toen de geneeskunde nog écht in de kinderschoenen stond en het binden van een vossenhoofd aan je voorhoofd hét middel tegen hoofdpijn was. In die tijd zou paracetamol (in grote hoeveelheden) echt beschouwd worden als een wondermiddel tegen álles, denk ik.
En dan konden we nu lachen, want dan stond er ergens van 'geneesmiddel tegen kanker: paracetamol'. Huhu. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Kanker was in de tijd van de Grieken al ontdekt, hoor. Alleen wisten ze natuurlijk niet precies waar het door veroorzaakt werd en wat het verder inhield, maar beschijvingen van met name huidkanker vind je heel ver in de geschiedenis al terug.
Sterker nog, in zowat alle talen is het woord 'kanker' verwant aan de woorden 'kreeft' en 'krab' omdat ze in de Oudheid vonden dat de gezwellen onder de huid eruit zagen als schelpen van schelpdieren. Alleen de Nederlanders doen alto, met hun 'kanker'. Alleen klopt het inderdaad niet wat ik zei, want volgens mij is één van de eigenschappen van vrijwel alle soorten kanker dat het geen pijn doet. Dus paracetamol zou nooit beschouwd kunnen worden als wondermiddel tegen die ziekte. Ook in de Oudheid niet. Jammer. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Hahahahaha janhuigen heeft me een mailtje gestuurd omdat hij boos is om m'n youtuberating
![]() "het was geen reclame man en 1 ster geven tyfus idioot wie denk je wel niet dat je ben man tyfus aids patient beter ga je dood naar de hel gore kut moslim beter brand je en wordt je door emo`s opengereten terwijl je nog leeft gore pleurus hufter neuk je dikke kut moeder van je" DOOR DE EMO'S OPENGERETEN ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Saaikunde #743 Verwijderd | 500 | 10-11-2009 20:24 | |
De Kantine |
I thought everyone heard that the saai is the word! #373 TopDrop | 500 | 11-10-2008 23:04 |