Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Überhaupt doe ik ondanks ervaringen met incompetentie en corruptie het rustig aan bij kritiek op de politie. Ten slotte kwamen ze voor zo'n rotloon wel een gestoorde mafkees die met een krik stond te zwaaien uit de tuin plukken, en dat één in zijn vrije tijd een andere bestuurder tegenhield is wel de oorzaak dat ik en die bestuurder in aardig goede vorm waren achteraf. Als die ander zijn zin had gehad hadden we een matpartij gehad om een gedeukte kentekenplaat na een stomme aanrijding die nog door hem veroorzaakt was ook. Ik houd er van om te denken dat het gaat om rotte appels in een op zich professionele operatie. Maar wat het probleem is, is dat er op beleidsniveau nog steeds een soort PVDA-mentaliteit te vinden is die doet aan raciaal onderscheid. Niet alleen in dorpjes zoals waar ik vandaan kwam. Hoeveel krantenkoppen zijn er niet overlast van allochtonen in hofjes, wijken, pleinen, winkelcentra, zwembaden, bioscopen? Als je daar met blanken gaat rellen dan krijg je geen tolerantie en na een paar maanden overleggen een ontmoedigingsbeleid, dan heb je gewoon vanaf het moment dat je over de schreef gaat een ouderwets probleem.
||
Citaat:
![]() Veroorzaker komt 4 agentjes tegen die rustig staan te praten en maakt er een foto van. Agentje 1: wat ga je daarmee doen jongeman? Veroorzaker: op internet zetten natuurlijk meneer agent. Agent 1, 2, 3 & 4: maar dat mag helemaal niet want dat willen wij niet. Veroorzaker: haha, grappenmakers. Agentjes: wij willen dat je die foto wist. Verooraker: en ik wil dat jullie minder flitsen, fijna dag nog. En die 4 ezels laten me weglopen, is dat gezag?
||
Citaat:
||
Citaat:
Is het gezag om om 4 voor 6 wanneer alle marktkramen al weg zijn op een volkomen verlaten parkeerterrein op hoge toon van fietsers te eisen dat ze afstappen en de wet te handhaven? Het is een kwestie van redelijkheid. Zowel wel als niet de letter handhaven kan een probleem vormen. Nog een leuk voorbeeld trouwens. Lukt het je om met een paar vrienden een café te slopen? Niet als je blank bent. als je zigeuner bent, echter...
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Los daarnaast overschat je de competentie van zowel plaatselijke als landelijke bestuurders daarmee enorm. Ook zie ik het probleem niet echt. Zowel veiligheid als gezag boeten niet in bij gebruik van een redelijkheidsmarge. Ik bedoel, elke dag gaan er ruim 20 mensen de fout in in de straat bij mij achter en rijden ze een verboden straat in (de busbaan langs de Opaalweg richting Lunetten). Logisch, aangezien het heel Belgisch vlak om de hoek vrijwel onzichtbaar staat aangegeven dat het een busbaan is. Je kunt er dan een stadswacht naast zetten om heel kinderachtig iedereen die om de hoek komt op de bon te slingeren, of pas bekeuringen uitschrijven wanneer mensen de wel duidelijk aangegeven bussluis door rijden, omdat het maken van fouten logisch is met dermate slechte bewegwijzering. Citaat:
Laatst gewijzigd op 05-09-2008 om 14:52. |
![]() |
|
Ach het is ook niet helemaal toevallig he kenjirro, dat het niet de blanken zijn die ambulancepersoneel lastig vallen.
crimineel gedrag is crimineel gedrag, overlast is overlast en de eigenaar van het respectievelijke pand/plek heeft het recht je eruit te smijten.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Bovendien zou ik zoiets nooit beweren. Iedereen weet dat mensen van het negroïde ras naar verhouding groter zijn. Beweren dat blanken de grootste slachtoffers van discriminatie zijn zou statistisch niet kloppen.
|
VVD boos over 'zittende' advocaat
DEN HAAG - De VVD-fractie in de Tweede Kamer heeft vrijdag verontwaardigd gereageerd op een bericht uit NRC Handelsblad waarin staat dat de Rotterdamse advocaat Mohammed Enait niet meer hoeft op te staan als de rechters de rechtszaal binnenkomen. Kamerlid Henk Kamp spreekt van ,,cultuurrelativisme ten top'' en wil een einde aan deze ,,mallotigheid''. NRC schrijft dat de rechtbank in Rotterdam met Enait heeft gesproken over zijn gedrag. Daar zou uit zijn gekomen dat in zeer uitzonderlijke gevallen de advocaat mag blijven zitten, wanneer diepe geloofsovertuigingen dat voorschrijven. Enait zou hebben gesteld dat hij niet wil opstaan voor de rechters, omdat alle mensen gelijk zijn. De VVD wil dinsdag in het vragenuurtje vragen stellen over de kwestie. http://www.ad.nl/binnenland/2588288/..._advocaat.html Die gozer moet eindigen zoals Al Sahaf; zo pathetisch, geef hem zijn eigen talkshow. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Maar mijn probleem met een redelijkheidsmarge is dat die niet uniform is en afhankelijk van het humeur en persoonlijke voorkeur van de uitvoerder. Ander voorbeeld: ik sta te roken op het perron, net niet waar het mag maar onder een afdak. Vorige week komt er een conducteur bij me staan roken en zegt dat we beter een kleine overtreding kunnen begaan dan nat worden. Paar weken terug kwam er bij een de stoom uit te oren, ik moest en zou die pas naar achter zetten want anders kreeg ik een boete (die ik een half uur later nog niet had, maar dat terzijde). Eigenlijk zou je de redelijkheidsmarge dus wettelijk vast moeten leggen om het gelijke monikken gelijke kappen gebeuren te waarborgen, maar dat zou natuurlijk ridicuul zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
http://www.ad.nl/amsterdam/stad/2585...ullie_ook.html ![]() en ongeveer 1 a 2 headlines per week verder zoals, beetje triest dat je nu net aan het doen bent alsof die reputatie uit de lucht komt vallen. Net of de gemiddelde blanke nooit kankerkaasje is genoemd. Iets met splinter en balk vind je niet.
Laatst gewijzigd op 05-09-2008 om 23:03. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Klik voor de lol eens terug naar de eerste pagina, bestudeer zijn lichaamshouding plus de uitspraak dat de rechterlijke uitspraak op voorhand vast zou hebben gestaan, omdat de rechter blank is. Als dat geen raciaal denken is, deed de KKK daar ook niet aan.
||
Citaat:
doch, ik ben geen serie-crimineel die in groepen van verschillende samenstelling voorbijgangers lastig valt, of nog erger ambulancepersoneel. Criminaliteit is criminaliteit en het is niet te tolereren punt. En als jij dat niet ziet als het moedwillig saboteren van je kansen bij mensen die dat niet pikken dan is er wat mis met jou. Ik vind dat een beetje jammer voor allerlei mensen van allerlei achtergronden die ik door de jaren heen heb leren kennen die wel graag willen investeren in goede relaties met de 'rest' hun harde werk wordt elke keer opnieuw teniet gedaan. Dit is niet het enige wat eraan bijdraagt maar wel een belangrijke factor, verder noemde ik al de geslotenheid binnen die groepen. Vreemd zeg; Surinamers worden wel grotendeels geaccepteerd, maar dat is zeker geen minderheid ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is hoe dan ook een flinke illusie om te denken dat je dat soort sociale interactie kan dirigeren, sterker nog al dat over en weer gezeur maakt het alleen maar erger. je wordt hier geboren/je komt hier wonen, je hebt voldoende kansen; en voor de rest ligt het in je eigen handen. Yassin is ook een marokkaan en hij heeft door zijn beleefde respectvolle gedrag geen enkele moeite met het vinden van een baan, sterker nog hij regelt zo nu en dan ook wat voor mij, en dat zelfs op een niveau hoger dan zijn officiele opleiding. Citaat:
Hier is het een kapitalistische hierarchië ergens anders een Staats gecontroleerde hierarchië en in de meeste moslimlanden een religieuze hierarchië. en als je je in een van die bevind en je wil je niet aanpassen en daardoor kan je niet gelukkig worden moet je weggaan. En dan helemaal Enait's onzin; het moet van mijn geloof; wil de beste man dan echt beweren dat al die andere moslims die wel handjes schudden allemaal naar de hel gaan dan? Het stelt de moslims wederom in een negatief daglicht, het is een belediging voor moslims zelf en de dialoog wordt er alleen maar dunner van. gefeliciteerd er is een breuk geforceerd.
Laatst gewijzigd op 05-09-2008 om 23:57. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() noch ontken ik dat er veel 'blanken' zijn die kortzichtig zijn, maar toch betwijfel ik of een skinhead wel makkelijk een baan vind.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik woon in Rotterdam en ken geen enkele niet blanke nederlander die door zijn huidskleur of geloof geen werk kan vinden. Het verschil is dat die zichzelf niet saboteren in een sollicitatie omdat ze zich inbeelden wat een personeelsmanager verwacht en aan die verwachting probeert te voldoen. (kapitalistische hiërarchie) Citaat:
Dus ja, als jij beweert dat jij handen moet schudden als moslim dan impliceer je dat moslims die dat niet doen het fout doen. Stel je echter dat je bij keuze handen schud of niet dan niet, maar dan heeft enait diezelfde keuze. Citaat:
Behalve een paar buurtvaders is het altijd angstvallig stil. Maar van mij mag men ook gewoon zo doorgaan hoor; het schiet alleen niet erg op. Een voorbeeld waarin discriminatie standhoud. Enait en ik solliciteren beiden; hij gekwalificeerd ik niet. hij schud geen handje ik wel. ik wordt aangenomen. maar zelfs dan denk ik dat een beetje bedrijfsjurist zichzelf eruit praat.
Laatst gewijzigd op 06-09-2008 om 00:12. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Jongens het spijt me van die twee verliefde tieners uit limburg wat een van hun moeders heeft geprobeerd te vergiftigen. Als echte limburger veroordeel ik dit ten strengste. Citaat:
![]()
||
Citaat:
Daarom is het ook zulk goed nieuws dat de man zijn proces verloor. Anders was het hek echt totaal van de dam geweest en zouden types als hij allerlei extra rechten claimen die zouden neerkomen op een nog verder legaliseren van discriminatie, en ronduit immuniteit voor kritiek voor fundamentalisten als hij. Vandaar dus de referenties aan legale of getolereerde discriminatie van autochtonen en blanken, die Enait is daar een symptoom van. En zoals ik al vaker heb gesteld zorgt dat voor etnische spanningen als er niet snel iets aan gedaan wordt. Discriminatie van zwarten in Amerika, en hoppa, de burgerrechtenbeweging. Een paar voorvallen gaven het enorme invloed. Nu is er sinds de val van het PVDA-relativisme in het bestuur zo rond 2000 al een tegenbeweging aan de gang, vertraagd doordat de LPF plus voorman ten onder ging, maar symptomen als de opkomst van Wilders geven aan dat de tijd bijna op is. Het moet afgelopen zijn met het tolereren van de enorme problemen rond allochtonen, en de discriminatie van autochtonen. Qua aanpak zijn er vorderingen sinds de vorige twee regeringen, maar er resteerd nog steeds een deel ontkenning en onwil. We krijgen simpelweg fenomenen als rassenrellen in Nederland als men, zoals jij hier ook doet, het probleem ontkent en constant 'two wrongs make a right' roept door te beweren dat allochtonen grootschalig gediscrimineerd zouden worden, alsof dat de discriminatie van autochtonen ongedaan zou maken, of zou moeten betekenen dat niemand het daar over mag hebben. En laten we eerlijk zijn, wie zou nu een reden hebben om kritiek te kunnen hebben op het aanvallen van de discriminatie van autochtonen? Tenzij diegene autochtonen haat kan ik het me niet echt voorstellen dat er een reden is, niet?
Laatst gewijzigd op 06-09-2008 om 00:33. |
![]() |
||||||
Citaat:
Nee doe mij maar maatschappelijke afkeuring, die druk is hoger, bovendien moet er vaker, sneller en consequenter opgetreden worden bij overlast (natuurlijk los van wie die overlast veroorzaakt) Citaat:
Mijn ervaring is gewoon niet dat allochtonen (van welke bevolkingsgroep dan ook) ongewenst zijn op de werkvloer. De enige manier waarop je de rest van de vooroordelen weg krijgt is met tolerantie vanuit beide groepen, je kan dat nooit wettelijk vastleggen; verplicht 4.5% marrokaan per bedrijf? Citaat:
voorschrijft dat hij vrouwen geen hand mag schudden, daarmee impliceert hij wel degelijk dat een hele hoop andere moslims het fout doen. Citaat:
![]() Citaat:
Deze man denkt dat het een lachertje is ofzo, nou hulde hoor ![]()
||
Citaat:
Omdat dat dan gaat gebeuren.
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |