Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, als er verder echt niets verdachts gebeurt voor de stemronde, dan blijft er weinig over natuurlijk... |
![]() |
|
Ik denk dat fizzle een hint probeerde te geven met wie de geliefdes zijn, door die "random" te kiezen. Want ze zag dat ze er uit gestemd zou worden, dus was dit haar enige kans een hint te geven. Lijkt mij dan. Maar ik hoop gewoon op een hint omdat dat handig is voor ons dorpelingen
![]() |
![]() |
|
Ik ben ook niet zo`n voorstander van CS direct wegstemmen, omdat ze een geliefde kan zijn. Sowieso vind ik het toch vreemd dat Fizzle niet op z'n minst probeert om te overleven, want het kon nog, en daarom heb ik nu toch de neiging niet heel veel van haar te verwachten. Verder had een hint vele malen duidelijker gekunt. Als je toch verwacht dood te gaan, kun je kennis best wat explicieter delen.
Ik vind dat Absinthe wel een punt heeft. Waarschijnlijk wil het stelletje de wolven eruit werken en zo lang er nog minimaal 2 wolven inzitten, zijn ze nog geen grote bedreiging. Mochten ze op een of andere manier kennis hebben over de wolven, kun je er gebruik van maken. Je kunt CS er altijd nog uitgooien. Aan de andere kant: als ik moet kiezen tussen mensen waarbij ik allemaal geen concrete verdenkingen heb, ga ik ook liever voor Cherry. Afwachten wat de wolven doen dus... |
![]() |
|
heey lieve mensen,
ik heb nu een nachtje ergens ingevallen (werk, wat ik er soms nog bijdoe). Ik had even niks te doen en ging mn hotmail checken. toen dacht ik 'oww, ff DK checken' waarna er een lichte schok door me heen ging. Het wwspel! nu kan k natuurlijk zeggen dat ik op iemand heb gestemd, maar ik zal eerlijk zijn. ik heb de afgelopen ronde niet gestemd. ik was het door alle drukte met mn nieuwe baan (werk er nu een week) eigenlijk totaal vergeten. Ik hoop dat jullie me eerst nog even een kans geven zodat ik vanaf nu wel de posts kan lezen en mee kan denken en dat jullie me er niet gelijk uit kicken door deze fout ![]() Ik ga om 10 uur naar huis, dan zal ik alles even doornemen enzo ![]() liefs
|
Hm, arme Fizzle, net mee kunnen doen en er dan gelijk uit gebonjourd worden. Of het nou wel of niet handig is om CS er uit te stemmen kan ik op dit moment nog niet echt bepalen, en ik wil eerst zien wat de eetronde van de wolven ons brengt
![]()
||
Citaat:
![]() En verder: ik kijk nog even aan wat de rest doet, ivm de eventuele 'hint' van fizzle_fluffy. |
![]() |
|
Ik ben het niet met Absinthe eens dat we de geliefden eerst nog wel kunnen gebruiken. Natuurlijk bestaat de kans dat zij gewoon dorpeling zijn en niet meer kennis hebben dan de andere dorpelingen. Maar de geliefden kunnen ook heel gevaarlijk zijn als één van hen een functie heeft. Stel nou dat één van hen ziener is, dan zou het makkelijk kunnen dat de geliefden het spel overleven... En dan bestaat er ook nog de kans dat één van hen wél wolf is. dat is dan mooi meegenomen want dan zou je geliefden én één wolf eruit hebben. Fizzle begreep het vorige spel niet zo goed, maar ze had toen zoveel vragen gesteld (in het topic en aan ons als spelleider) dat ze het nu misschien wel een beetje doorheeft. Ik hoop eigenlijk dat haar randomstem niet geheel random is geweest en CS toch geliefde is.
Als er geen betere ideeen komen, wil ik na de eetronde wel voor CS gaan. Maar eerst maar eens afwachten wie er gegeten wordt.
||
Citaat:
zelf zou ik, als de kans in ronde 1 aanzienlijk was dat ik eruit ging, wel op één of andere manier een hint willen geven, zodat men toch nog wat aan mijn functie heeft gehad. Fizzle begreep het vorige spel eigenlijk helemaal niet zo goed, maar heeft wel veel vragen gesteld enzo, en leek het later wel te begrijpen... Zolang er geen andere verdachten zijn ga ik toch voor Cherry. De geliefden zijn in het beste geval (in het begin van het spel) ongevaarlijk maar niet heel behulpzaam verder, dus agh... ![]()
|
Mij lijkt trouwens niet dat CS een geliefde is, ik heb nu het vermoeden dat de wolven ons proberen te pushen naar het stemmen op CS. Stel dat CS een wolf is, dan zouden ze dat niet doen. Stel dat CS een geliefde is, dan betekent dat dat er onder de weerwolven geen geliefde zit, anders zouden die het wel proberen tegen te houden. Dus waarschijnlijk is CS gewoon een dorpeling, omdat er verder niet heel erg verdedigd wordt tegen de keuze op haar.
VeGs is tegen de keuze op CS, maar als enige, wordt niet echt bijgevallen (nog?) door andere potentiele wolve. Gezien bovenstaande theorie klinkt het best logisch dat VeGs ook een dorpeling is. Mr Soija is juist voor de keuze op CS, mij lijkt dat CS een dorpeling is dus dat maakt Mr Soija verdacht, misschien is het een pushende wolf of misschien een geliefde die de aandacht van zichzelf probeert af te leiden? Cupido weet wie de geliefden zijn. Het is best logisch dat deze probeert om de geliefden eruit te stemmen. Probleem is dat er onder de geliefden een wolf kan zitten. Dus cupido wil voorzichtig zijn, deze wil er niet uit. Door een geliefde verdacht te maken is de kans groter dat de meer-wetende-speler-Cupido wordt opgegeten, en aangezien we allemaal zagen hoe graag fizzle_fluffy in het spel wilde, lijkt het me logischer dat ze eerst probeerde haar eigen hachje te redden. Hieruit concludeer ik dat CS geen geliefde is. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
en ik ben in een kleurtjesbui, sorry! ![]() + oww en verder vind ik het raar dat mensen op fizzle gingen stemmen omdat haar rol waarschijnlijk toch niet zo belangrijk was omdat topdrop hem afstond. Niet zo belangrijke rol kan je beter hebben dan een slechte rol toch? voor de wolven was het ook vrij veilig geweest haar te eten, dus waarom het niet aan hen overlaten?
Laatst gewijzigd op 10-09-2008 om 13:12. |
![]() |
||
Citaat:
Maar hier raak je inverhouding natuurlijk geen stemmen kwijt ten opzichte van de wolven, dus is het wat dat betreft niet erg om ze er vroeg uit te gooien. Begrijp ik hem goed dat als het stelletje uit weerwolf-dorpeling bestaat, ze zowel winnen als ze met z'n tweeën overblijven, en als er meer wolven dan dorpelingen zijn? Want in dat geval worden dus een bedreiging als er of weinig wolven in zitten, of als er weinig burgers in verhouding tot de wolven zijn. En iets totaal anders: is het wel verstandig om massaal op een persoon te stemmen? Eerder werden Fizzle en ik nog van stelletje of wolfheid beschuldigd en nu is een niet heel expliciete hint voldoende om ons direct op CS te storten. En dat leverde vorige keer weinig op ![]() Of heeft het in deze fase nog weinig nut om een gelijkspel uit te lokken? Mja, en met wie dan natuurlijk... [nutteloos commentaar]stiekem zit ik gewoon te wachten tot die verrekte wolven een keer gegeten hebben en ben ik aan het SOG'en ![]() EDIT: Ik moet sneller posten! Er zijn 5 posts tussen gekomen ![]() |
![]() |
|
heey VeGs persoonlijk ben ik groot voorstander van gelijkspel enzo. In een ander spel heeft dat eerst wel wat slachtoffers gepakt, maar uiteindelijk kon je de wolven er één voor één uitpikken.
Risico in het begin is wel dat de uitslag nog van alles kan betekenen. Het kan beteken dat iets echt gelijkspel is, dat het wel gelijkspel was maar niet tussen de mensen hoe het in eerste instantie leek etc. misschien verstandig daarmee te wachten tot iets later in het spel. Volgens mij winnen de geliefden zodra één van de andere teams is uitgeschakeld. als er meer wolven dan dorpelingen zijn (volgens mij) ook, want dan is het duidelijk dat de wolven hebben gewonnen. lijstje Kopmuntkip Sherco Sterrenmeisje Mr Soija Absinthe Kazet Nagorra VeGs Sherco Flyaway Fizzle-fluffy Mr Soija Mutsieprutsie Flowtje Eye of Sauron Kunst AllureV Basjeeh (ik denk dat er tussen de fizzle fluffy stemmer ten minste één en misschien twee wolven zitten. het is veilig en je raakt er niet zo snel om verdacht, omdat dan ál die anderen in de lijst ook verdacht zouden zijn). Ik denk dat dit er max. twee zijn omdat je anders eventueel nog gelijkspel zou kunnen krijgen met mr. soija en dat valt op. Light fighter Kopmuntkip Mutsieprutsie Ford Prefect AllureV Daboman Fantome Stefenootje Stefenootje Cherry Springs Daboman Light fighter Cherry Springs Fizzle-fluffy mja en ik denk dat de rest verspreid zit. verder hoop ik dat fizzle slim was om op cherry te stemmen omdat zij idd geliefde is...
|
![]() |
Ik weet niet of CS een geliefde is, het zou zomaar een hint van Fizzle kunnen zijn. Of niet, want ik begrijp uit bovenstaande posts dat ze het vorige weerwolfspel niet helemaal doorhad.
Ik vind trouwens wel dat de geliefdes er zo snel mogelijk uit moeten. We hebben een keer van de geliefdes verloren toen alle wolven opgehangen waren, terwijl er nog heel veel dorpelingen over waren. Dat was echt zonde. Eerst maar even de eetronde afwachten, als er niets opzienbarends gebeurt vind ik CS een goede optie.
||
Verwijderd
|
Citaat:
De kans is natuurlijk wel groot dat er een wolf tussen zit, maar het is zeker niet onmogelijk dat er 0 of 3 wolven in zitten. En misschien stemde fizzle wél op Soija op d'r hachje te redden maar loog ze tegen ons. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
edit: Citaat:
En tussen de andere 13 ook wel twee. Dus daar heb je niks aan. Laatst gewijzigd op 10-09-2008 om 14:18. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Hmm ik heb zelf eens zitten kijken welke mensen nou eigenlijk de beslissende stemmen hebben uitgebracht. Dat wil zeggen, wie hebben het verschil tussen degene met de meeste stemmen en de runnerup groter gemaakt. Ik denk dat kunst en AllureV de beslissende stemmen hebben uitgebracht, dankzij hen ging het verschil tussen fizzle en alternatieven van 1 naar 2 en van 2 naar 3 stemmen. De beslissende stem is natuurlijk moeilijk te bepalen, omdat je nooit 100% zeker weet wanner iemand nog voor een alternatief gaat of dat een verrader de zaak gaat saboteren.
Ze zijn voor mij nog niet zo verdacht, daar heb ik meer voor nodig, maar komt wel voor dat een wolf zo stemt dat het verschil tussen degene met de meeste stemmen en de runnerup groter worden. Waarom? Omdat het voor de wolven dan waarschijnlijker wordt dat er geen wolf uit vliegt. Ze wisten immers dat fizzle geen wolf was en achten de kans dat ze heks of verrader is waarschijnlijk heel klein.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben in eerdere spellen wel eens geliefde geweest, en daarbij is het juist zaak om elkaar níet expliciet te gaan verdedigen omdat je dan sneller geliefde lijkt. Net zoals wolven elkaar niet snel zullen gaan verdedigen omdat als er één opgehangen wordt, de ander dan vaak ook meteen hangt.
|
![]() |
||
Citaat:
*doet dansje* Ik ben nog niet helemaal bijgelezen (dus misschien zeg ik iets wat anderen ook al gezegd hebben ![]() Zodra ik meer bijgelezen ben zal ik op andere dingen ingaan.
||||
Okay, ik zeg dus inderdaad iets wat al door veel anderen gezegd is. Maar goed, dat verandert mijn punt natuurlijk niet. Ik zie nog geen echte noodzaak om op CS te stemmen. Voor mij hebben de wolven eerste prioriteit. Zolang de dorpelingen nog met voldoende mensen zijn, kan potentiële geliefde CS er altijd nog uitgestemd worden.
De enige die me in de voorgaande posts verder opvalt is Mr Soija. Hij was de eerste die op Fizzle stemde en heeft daarmee een onschuldige direct verdacht laten lijken. Daarnaast snap ik de volgende opmerking van hem niet: Citaat:
Daarnaast probeert hij misschien ook Absinthe nog enigszins verdacht te maken: Citaat:
Citaat:
![]() Eerst maar afwachten wat de wolven doen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als één van de geliefden wolf is, is dat juist gunstig voor ons, want zij hebben dan veel meer kennis dan de gemiddelde dorpeling. Als ze slim zijn gaan ze tenminste dan natuurlijk de wolven er één voor één uit proberen te werken en daarmee staat die wolf dan even aan de goede kant. Dat bedoel ik met dat we ze nu nog wel zouden kunnen gebruiken. En tegen de tijd dat er dan nog twee wolven over zijn, kunnen we CS altijd nog wegstemmen, mits we er dan nog steeds van overtuigd zijn dat ze geliefde is. Er gewoon voor zorgen dat de geliefden doodgaan vóór de laatste wolf, dan is er niets aan de hand, en kunnen we nu nog van hun bestaan profiteren, welke functie ze naast hun geliefde-functie dan ook hebben... edit: En verder ben ik het wel een beetje met Ford eens wat betreft Soija, maar ik weet ook wel dat Soija vaker een irritante speler is. Maar goed, wat dan ook weer betekent dat ik hem niet echt zal missen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik zei dat er max 2 wolven in het fizzle lijstje zitten naar mijn idee.
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
ik vind het te gevaarlijk om zolang te wachten. er kan altijd nog iets fout gaan en onverwacht gebeuren. maar okay, misschien hoeven ze niet per sé nu dood en daarom zeg ik ook dat als er een betere verdachte komt, ik op die ander ga stemmen. mede omdat ik niet weet of Fizzle met een reden op Cherry heeft gestemd.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar vraagje. voor wie zou jij gaan dan als er verder geen aanwijzingen zijn? [edit] ik ben uiteraard blijer als er de komende hangronde een wolf uitgaat dan een geliefde/dorpeling, begrijp me niet verkeerd. maar als je vermoedens hebt naar een geliefde, waarom dan niet proberen. je weet toch nog niets zeker en met een beetje mazzel is een van die geliefden behalve dat nog een bad guy ook [/edit]
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar verder heb je gelijk wat betreft het gebrek aan bruikbare informatie in de tweede ronde hoor, als er zich echt geen theorieën tegen een wolf voordoen, is het logisch om dan maar voor de potentiële geliefde te gaan. Maar ik blijf er wel bij dat geliefden in principe altijd tegen de wolven zullen stemmen, omdat je die er gewoon sneller allemaal uitgestemd hebt (zeker als je over kennis beschikt) dan de dorpelingen. Klaar nu. Ik houd er maar even over op, want ik zeg eigenlijk iedere keer hetzelfde. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Verder ga ik mee met stemmen op Mr. Soija. |
![]() |
|
ik kom net tot een geweldige ontdekking: Absinthe is Minke!!
![]() ik was dus in het fototopic aan het kijken en vond dat Absinthe wel erk op minke leek. En aan de reacties op de foto's te zien, is ze dat ook. aha. ook weer opgehelderd. weet ik ook weer dat minke meedoet. ![]() ik was vast de enige die dit niet wist he? nee ok. ![]() @ flyaway. ik zeg niet dat het gemakkelijk is, maar wel gevaarlijk en ook mogelijk. zeker als je wat ervaren spelers hebt. ik zie niet in waarom we dat moeten riskeren.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #66 Verwijderd | 500 | 06-02-2010 10:20 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #51 #2 TopDrop | 500 | 26-09-2008 09:53 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #34 Verwijderd | 500 | 06-06-2007 22:17 | |
De Kantine |
Tribute to Quiana: Control C en ook Control V hasseltboy | 500 | 28-07-2005 22:58 | |
De Kantine |
en? wat vind jij nou van de persoon boven jou? Myuki | 500 | 27-09-2004 15:41 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #2 AlopiA | 500 | 11-04-2004 19:10 |