Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2009, 15:19
Allure
Allure is offline
Hij heeft op Tink gestemd.
Advertentie
Oud 16-05-2009, 15:44
Verwijderd
Tink*
Kleinepierik

Klopt, 2 vliegen in 1 klap weg. Of hij is een romantische ziel.
Oud 16-05-2009, 16:10
Allure
Allure is offline
De cupido staat aan de kant van de geliefden, dus dan vind ik Tink niet verdacht. Tenzij reverse-reverse blabla.
Oud 16-05-2009, 16:32
Spelleider
Spelleider is offline
Oooh helemaal vergeten!
We hebben natuurlijk van ieder personage een foto en steeds als iemand doodgaat zouden we een foto posten, maar ddat zijn we bij het verhaal over kleinepierik vergeten. Hierbij een foto van de herbergier Pierik Galgenvelt:

liefs, spelleider
Oud 16-05-2009, 18:10
Wammus
Wammus is offline
Ik ben morgen hoogstwaarschijnlijk niet in staat om te stemmen dus ik geef hierbij mijn stem alvast door zodat ik het niet vergeet.

Ik stem random op Alure.
Oud 16-05-2009, 18:52
Spelleider
Spelleider is offline
Lieve spelers,
ik kan niet tot half negen blijven, dus de uitslag komt pas laat. Waarschijnlijk na middernacht. Ik dacht dat Flyaway de uitslag nog zou kunnen posten, maar die blijkt op een feest te zitten. Sorry dat het nou alweer later is! Maar hierna zal de uitslag netjes op tijd komen

liefs
Spelleider fizzle
Oud 16-05-2009, 18:56
Verwijderd
Anders kan je ook de tovenaar/ziener/heks/wolven vragen of ze sneller stemmen.

hmm, de zin lijkt zo sarcastisch, maar dat is ie niet
Oud 16-05-2009, 19:00
Spelleider
Spelleider is offline
Zelfs als die sneller stemmen, kunnen we de uitslag niet vóór half negen posten. Omdat we dan eventueel iemands identiteit zouden kunnen weggeven en dat willen we niet. Sorry voor het wachten lieverds!
Oud 16-05-2009, 19:08
Verwijderd
Nee hoor, niet als de deadline vervroegd wordt, 24h van tevoren
Oud 16-05-2009, 23:24
Spelleider
Spelleider is offline
Het duurt nog een uur voor Flyaway thuis is dus het verhaal kunnen we nog niet afmaken. Hier is vast de uitslag. In een spoiler, voor de mensen die eerst het verhaal willen lezen!

Spoiler
Oud 16-05-2009, 23:39
Vytan
Vytan is offline
Kuttttt, de ziener
Oud 16-05-2009, 23:49
geen punt :|
geen punt :| is offline
Niet zo erg, nu wordt de leerling tenminste geen verrader of heks en gaat er geen ziener-info verloren

Toch jammer matige muis
Oud 16-05-2009, 23:54
Verwijderd
Jawel hoor. De nieuwe ziener mist nu info.
Oud 17-05-2009, 00:06
arPos
arPos is offline
Citaat:
Vegs schreef:
Wat ik dan weer interessant vind is dat Mr.Soija nog leeft. Ik had geen beginner gekozen als ik hem op had kunnen hangen.
Grappig ik zou zweren dat: ten tijde van;
15-05-2009, 20:34 (4 min OT)
Citaat:
VeGs
Citaat:
Citaat:
Eye of Sauron schreef:
Ik stem op Gidorah omdat ik Soija er de eerste ronde er niet uit wil hebben
Dit
Waarom zou je persé soija moeten kiezen, of begrijp ik je verkeerd.

Spoiler

Laatst gewijzigd op 17-05-2009 om 00:16. Reden: bijna spoiler vergeten
Oud 17-05-2009, 01:27
Severus
Severus is offline
Citaat:
Het duurt nog een uur voor Flyaway thuis is dus het verhaal kunnen we nog niet afmaken. Hier is vast de uitslag. In een spoiler, voor de mensen die eerst het verhaal willen lezen!

Spoiler
De moeite voor het maken van een spoiler had je kunnen laten, gezien wat er daarna meteen geroepen werd. Sommige mensen moeten duidelijk nog eens herinnerd worden aan de betekenis en het nut van de spoilertag.

Ik wil deze ronde op Vytan gaan stemmen. Eerdere opmerkingen van hem vond ik aan de vreemde kant, en zijn reactie op degene die nu is opgegeten vind ik ook een beetje gemaakt overkomen. Zei Mr. Soija niet ooit eens dat overdreven smiley-gebruik een indicatie is van weerwolf-potentieel? Bij Vytan zou dat dan nog eens best kunnen opgaan. Hij staat dan wel niet in één van de gelijkspel-rijtjes van de vorige hangronde, maar daarvoor kan als reden worden opgegeven dat hij die ene wolf is die zo onopvallend mogelijk buiten schot wil blijven door op iemand te stemmen waar toch verder geen hond op stemt.

En weet je wat mij ook een beetje naar Vytan laat neigen? Het feit dat zijn gebruikersnaam maar twee letters verschilt van het woord 'Lycan' (en daar ook nog op rijmt), wat in de "Underworld"-films naar het weerwolvenras refereert. Ik weet dat dat een non-argument is en eigenlijk meer stom toeval is. Maar toch, voor mijn *gevoel* maakt dat de situatie er niet beter op. Ik ga voor hem.
Oud 17-05-2009, 02:07
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
En weet je wat mij ook een beetje naar Vytan laat neigen? Het feit dat zijn gebruikersnaam maar twee letters verschilt van het woord 'Lycan' (en daar ook nog op rijmt), wat in de "Underworld"-films naar het weerwolvenras refereert. Ik weet dat dat een non-argument is en eigenlijk meer stom toeval is. Maar toch, voor mijn *gevoel* maakt dat de situatie er niet beter op. Ik ga voor hem.
Hehe ik heb zon idee welke film jij vanavond hebt zitten kijken
Oud 17-05-2009, 02:55
Verwijderd
Ik snap niet waarom de uitslag in spoilers moet? Het is toch geen geheim?
Oud 17-05-2009, 07:13
Verwijderd
Citaat:

Spoiler
Haha, dat had ík nog niet eens opgemerkt. Wat een tegenstrijdigheid.

Citaat:
Ik wil deze ronde op Vytan gaan stemmen. Eerdere opmerkingen van hem vond ik aan de vreemde kant, en zijn reactie op degene die nu is opgegeten vind ik ook een beetje gemaakt overkomen. Zei Mr. Soija niet ooit eens dat overdreven smiley-gebruik een indicatie is van weerwolf-potentieel? Bij Vytan zou dat dan nog eens best kunnen opgaan. Hij staat dan wel niet in één van de gelijkspel-rijtjes van de vorige hangronde, maar daarvoor kan als reden worden opgegeven dat hij die ene wolf is die zo onopvallend mogelijk buiten schot wil blijven door op iemand te stemmen waar toch verder geen hond op stemt.
Haha, ja. Maar ik vind zijn smiliegebruik wel meevallen eigenlijk.

Citaat:

Citaat:
Ik snap niet waarom de uitslag in spoilers moet? Het is toch geen geheim?
Een enkeling leest liever het verhaal eerst, en laat zich daardoor verrassen.
Al hoeft die post van arPos niet onder een spoiler natuurlijk.

Ik ga voor VeGs: tegenstrijdige uitspraken en ze staat onder het Ghidorah-lijstje.
Oud 17-05-2009, 09:34
Sens.
Sens. is offline
Citaat:
Zoals ik hierboven al heb vermeld, vind ik de opmerkingen van Vytan onschuldige beginnersfouten. En Vytan stemde de vorige ronde op mij, aangezien ik volledig random op hem stemde. Dus ik vind dat wel een logische keus.

Op wie ik dan wel ga stemmen, weet ik nog niet.
Oud 17-05-2009, 09:38
Sens.
Sens. is offline
Citaat:

Spoiler
Ik heb deze posts van Vegs zo geïnterpreteerd:
- Als dorpeling wil ze er Soija niet uit, aangezien hij een ervaren speler is.
- Als ze wolf zou zijn en ze mag kiezen tussen Soija en nog een meer onervaren speler. Dan zou ze voor Soija kiezen. Omdat hij meer ervaren is & regelmatig post en dus een groter gevaar is.

Hier volg ik de logica van Vegs. Dus ik vind haar posts niet tegenstrijdig. (Maar wederom weet ik dan weer niet op wie ik wel ga stemmen. )
Oud 17-05-2009, 10:35
Daboman
Daboman is offline
Hmm wat ik dan weer opvallend vind is dat mensen het voor vytan opnemen. Ik verkeer wel onder de indruk dat wolven het sneller opnemen voor mensen dan anderen. Ik blijf vytan wel opvallend vinden en ben het in dat opzicht wel met severus eens. Maar wanneer je een steekproef zou doen en de functie van 10 spelers die het voor iemand opnemen bekijkt denk ik dat je toch wel 5 keer de functie "wolf" zal tegenkomen. Ze kunnen het immers voor elkaar opnemen, maar kunnen het ook makkelijker voor iemand anders opnemen omdat daar veel minder risico is dat je het voor een bad guy opneemt.
Oud 17-05-2009, 11:01
Vytan
Vytan is offline
Citaat:
Hmm wat ik dan weer opvallend vind is dat mensen het voor vytan opnemen. Ik verkeer wel onder de indruk dat wolven het sneller opnemen voor mensen dan anderen. Ik blijf vytan wel opvallend vinden en ben het in dat opzicht wel met severus eens. Maar wanneer je een steekproef zou doen en de functie van 10 spelers die het voor iemand opnemen bekijkt denk ik dat je toch wel 5 keer de functie "wolf" zal tegenkomen. Ze kunnen het immers voor elkaar opnemen, maar kunnen het ook makkelijker voor iemand anders opnemen omdat daar veel minder risico is dat je het voor een bad guy opneemt.
Alle wolven die tegelijkertijd mij verdedigen omdat ik door 1 of 2 mensen genoemd wordt? Dat zouden dan wel erg domme wolven moeten zijn. Verder verdedigt Sens. hierboven nog VeGs, iets wat jij duidelijk vergeten bent te noemen. Volgens mij zijn er ook al eerder in dit topic mensen geweest die elkaar verdedigden, en daar ontkom je ook niet aan in een spel als dit, omdat sommige mensen je gewoon verdachter lijken dan anderen.

Ik ga daarom op Daboman stemmen deze ronde, want ik vind je post echt nogal kortzichtig.
Oud 17-05-2009, 11:10
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Alle wolven die tegelijkertijd mij verdedigen omdat ik door 1 of 2 mensen genoemd wordt? Dat zouden dan wel erg domme wolven moeten zijn. Verder verdedigt Sens. hierboven nog VeGs, iets wat jij duidelijk vergeten bent te noemen. Volgens mij zijn er ook al eerder in dit topic mensen geweest die elkaar verdedigden, en daar ontkom je ook niet aan in een spel als dit, omdat sommige mensen je gewoon verdachter lijken dan anderen.

Ik ga daarom op Daboman stemmen deze ronde, want ik vind je post echt nogal kortzichtig.
Heb jij mijn post wel gelezen? Ik zeg nergens dat als A het voor B opneemt dat A per definitie wolf is. Dat zou inderdaad kortzichtig zijn. Ik geef wel aan dat de kans groter is dat A wolf is dan dat C wolf is, waarbij C het voor niemand heeft opgenomen.

Verder vind ik het jammer dat je op me stemt omdat ik in jouw optiek kortzichtig post en niet omdat ik volgens jou wolf ben. Ironisch genoeg is dat pas kortzichtig. Het getuigt er namelijk van dat je je prioriteiten niet op een rijtje hebt. Het is de bedoeling dat je wolven eruit stemt, niet dat je kortzichtige mensen eruit stemt.
Oud 17-05-2009, 11:15
Vytan
Vytan is offline
Citaat:
Heb jij mijn post wel gelezen? Ik zeg nergens dat als A het voor B opneemt dat A per definitie wolf is. Dat zou inderdaad kortzichtig zijn. Ik geef wel aan dat de kans groter is dat A wolf is dan dat C wolf is, waarbij C het voor niemand heeft opgenomen.

Verder vind ik het jammer dat je op me stemt omdat ik in jouw optiek kortzichtig post en niet omdat ik volgens jou wolf ben. Ironisch genoeg is dat pas kortzichtig. Het getuigt er namelijk van dat je je prioriteiten niet op een rijtje hebt. Het is de bedoeling dat je wolven eruit stemt, niet kortzichtige mensen eruit stemt.
In eerdere spellen die ik heb meegelezen kwam jij niet als kortzichtig over dus ik denk niet dat je kortzichtig bent. En dus vind ik je wel verdacht, want je post was wél kortzichtig.
Oud 17-05-2009, 11:20
Vytan
Vytan is offline
Bovendien:

Citaat:
Maar wanneer je een steekproef zou doen en de functie van 10 spelers die het voor iemand opnemen bekijkt denk ik dat je toch wel 5 keer de functie "wolf" zal tegenkomen.
Tot nu toe hebben een stuk of 4, 5 mensen het 'voor me opgenomen', zoals jij het noemde. Dat zou betekenen dat 5 op de 10, oftewel 50% van die spelers waarschijnlijk een wolf is. Dat betekent dus 2 wolven in die groep, en ik, dus dan heb je 3 van de 4 wolven.

Oftewel, je stelde niet dat we wolven zijn, maar dat die kans zeer groot is. Terwijl je het nu vermindert door te zeggen dat die kans slechts wat hoger is.

Nogmaals, dat vind ik nogal een voorbarige conclusie en bovendien apart dat je je woorden nu zo verandert dat ik verdacht lijk. Dus mijn stem gaat naar jou.
Oud 17-05-2009, 12:16
geen punt :|
geen punt :| is offline
Ik krijg zo visite, dus weet niet of ik voor half 9 nog online kan komen en die discussies zo vroeg in het spel kan ik echt niet volgen - stem gaat naar Wammus.
Oud 17-05-2009, 12:23
Severus
Severus is offline
Hier weer de voorlopige stemlijst:

Allure
Wammus

Vytan
Severus

VeGs
Mr. Soija

Daboman
Vytan

Wammus
geen punt
Oud 17-05-2009, 12:39
Daboman
Daboman is offline
@vytan:

Waar zie jij staan dat de kans "zeer groot" is? Ik zeg alleen dat de kans groter is dan je op basis van toeval mag verwachten. Dat de kans "zeer groot" is, is een waarde-oordeel dat jij aan mijn cijfers plakt.

Ik stelde ook niet dat jij wolf was. Ik stelde dat jij je opvallend gedraagt. Toch was ik in de eerste instantie niet van plan op jou te stemmen, maar op een van je beschermengels. Het moge duidelijk zijn waarom. Maar als je niet ophoudt met woorden in m'n mond leggen stem ik wel op jou.
Oud 17-05-2009, 12:46
Verwijderd
Ik kan er nog maar weinig touw aan vast knopen, en daarom stem ik maar op Sens, omdat mijn reactie op haar (dat ze misschien wel geliefde is) vast niet uit de lucht kwam vallen... Betere redenen om op iemand te stemmen heb ik nog niet.

Edit: wacht, nee, dan kan ik beter voor Vytan gaan. Vytan was die andere mogelijke geliefde en dan geef ik bij deze Severus het voordeel van de twijfel en ga ik mede mee met haar theorie.

Vytan voor mij, dus.
Oud 17-05-2009, 12:57
Verwijderd
Zo, ik ben weer terug, dus ik kan vandaag gewoon stemmen veel gepost en een dooie cupido is iig goed nieuws. Ga zo even alles goed doorlezen en kijken op wie ik stem.
Oud 17-05-2009, 13:17
Sens.
Sens. is offline
Citaat:
Ik kan er nog maar weinig touw aan vast knopen, en daarom stem ik maar op Sens, omdat mijn reactie op haar (dat ze misschien wel geliefde is) vast niet uit de lucht kwam vallen... Betere redenen om op iemand te stemmen heb ik nog niet.
Oei, ik heb blijkbaar over deze beschuldiging gelezen.

Edit: Gevonden:

Citaat:
Of jullie zijn geliefden en stemmen strategisch op elkaar...

Hm, ik roep ook maar wat.
Ofwel ben jij een van de geliefden en probeer je zo de aandacht te richten op iemand die het zeker niet is.
Als ik geliefde zou zijn zou het toch vrij dom zijn om Vytan nadien te verdedigen. Ik heb hem verdedigd omdat mijn stem echt volldig random is en om de al eerder vemelde reden.
Oud 17-05-2009, 13:21
Verwijderd
omfg.
Oud 17-05-2009, 13:22
Verwijderd
Hm nou, het is best een logische tactiek om in de eerste ronde op elkaar te stemmen, wanneer je beide geen gevaar loopt, onder het kopje 'Random'. Wanneer vervolgens de ogen van de andere spelers naar Vytan gaan, is dat dus ook een gevaar voor jou, en dan ga je hem verdedigen en kun je mooi zeggen dat je stem echt random was. Ik vind het helemaal niet zo'n gek lijntje zo.
Oud 17-05-2009, 13:31
Vytan
Vytan is offline
Citaat:
Hm nou, het is best een logische tactiek om in de eerste ronde op elkaar te stemmen, wanneer je beide geen gevaar loopt, onder het kopje 'Random'. Wanneer vervolgens de ogen van de andere spelers naar Vytan gaan, is dat dus ook een gevaar voor jou, en dan ga je hem verdedigen en kun je mooi zeggen dat je stem echt random was. Ik vind het helemaal niet zo'n gek lijntje zo.
Of mensen kunnen, zoals jij, dat als reversed beschouwen. Ik stemde op de enige die op mij stemde, in plaats van mee te lopen op mensen die stemde op iemand omdat diegene toevallig nieuw of onbekend was. Dat vind ik een veel dommere reden om op iemand te stemmen.
Oud 17-05-2009, 13:36
Verwijderd
Toch blijf ik Soija verdacht vinden en zouden de spelleiders niet eerder een ervaren speler als wolf kiezen?

Mijn stem gaan naar Mr. Soija.
Oud 17-05-2009, 13:38
Verwijderd
Spelleiders kiezen doorgaans geen spelers, meestal loten ze. Wel zo eerlijk ook, niet? Anders ga je er dus zulke conclusies aan verbinden zoals jij nu doet.

Ik vind Soija dit keer voor het eerst juist een keer wél betrouwbaar overkomen. Maar ergens is dat ook verraderlijk, want dat is al eens eerder gebeurd en toen was ie net wél een wolf.

En @Vytan; ik ben het niet met je eens.
Oud 17-05-2009, 13:44
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik weet nog niet zeker op wie ik ga stemmen. Ik vind vytan een beetje vreemd doen, hij schiet wel erg uit zijn slof door het gebeuren met daboman, ik vind het in elk geval een beetje vreemd om Daboman daardoor kortzichtig te noemen, dat was het naar mijn mening niet. Ik vind het stom om om die reden op iemand te stemmen maar het kan ook komen doordat hij nieuw is en dat soort dingen, dus niet per se een teken dat hij slecht is.
Ik denk dat ik Sens ook wel verdacht vind, omdat ze voor hem op komt. Misschien dat ze inderdaad geliefden zijn, en ik vind het wel een slappe conclusie dat Absinthe geliefde is omdat ze Sens daarvan verdacht. Ik stem vanavond op Sens of Vytan.
Oud 17-05-2009, 13:49
Spelleider
Spelleider is offline
De ram van Ville Morvitam

Op de zonovergoten heide die Ville Morvitam omringt, is het leeg en stil, op één figuur na. Een ram staat rustig te grazen, heft af en toe zijn kop op, graast dan weer verder. Wanneer de ram bij een beekje komt, stopt hij om wat te drinken. Plotseling voelt de ram een duwtje in zijn rug. Daar kiept het arme schaap in de beek! Snel trekt hij zijn schaapsvacht uit en zwemt hij naar de kant. Daar zit Daboman op een steen te giechelen. Maar het schaap ziet de klopgeest niet en is verward. Omdat hij verward is, begint hij te huilen. De tranen stromen over de wangen van de arme dorpsgek. Alsof hij het kan helpen dat hij als schaap geboren is! Hij kan toch niet zwemmen? Zijn schaapsvacht en ramshorens achterlatend rent hij zo hard als hij kan naar het plein, om te klagen bij Kazet. Daar aangekomen is hij het hele voorval echter weer vergeten en hij gaat op een steen zitten kakelen en rammelen.

Het hele dorp was ontsteld over de plotselinge dood van hun herbergier. Zelfs zijn dochter, VeGs, heeft geen tijd om te rouwen. De zaak moet draaiend blijven en zij is de enige van het gezin die nog in leven is. Ze beseft dat ze nu snel zal moeten trouwen; een herberg leiden is geen zaak voor een vrouw alleen. Natuurlijk heeft VeGs genoeg keus op het gebied van minnaars en echtgenoten, maar die ene man die ze écht wil, die wil haar niet. Terwijl ze het mooiste meisje van het dorp is! Die vreeme jongen uit de stad, Vytan, ziet alleen Allure staan, dat vreselijk ijdele meisje dat zo graag op haar zus wil lijken dat ze zelfs dagelijks diens graf bezoekt, terwijl iedereen weet dat het daar spookt.

Archont ziet Alllure graag komen. Natuurlijk weet zij niet dat haar zus haar net zo graag ziet komen, al praten ze niet met elkaar. Allure is een van de weinigen uit het dorp die niet bang is voor Archont. Soms komt ze zelfs een pul bier drinken, of zich warmen bij zijn vuur. Op één van die bezoekjes vertrouwde ze hem toe, dat ze graag op het kerkhof komt omdat ze de aanwezigheid van haar zus voelt. ‘Dat is niet de enige aanwezigheid die ze voelt,’ dacht Archont bij zichzelf.

Archont had zelf ook een nieuwe aanwezigheid gevoeld. Laatst had hij Pierik Galgenvelt begraven en hij ging er niet vanuit dat Light Fighter alweer contact had met de veerman. Of met Petrus. Of met Odin. De enigen met wie Light Fighter contact had, waren Katje, Eye of Sauron en Severus. En sinds een paar dagen met nog iemand. Severus had hem er al van verteld en nu merkte hij het ook. Pierik was nog in hun midden en begon te ontdekken hoe hij zich uit zijn graf los moest maken zonder de hulp van Light Fighter.

Het eerste wat hij had gezien toen hij opstond en rondliep in de tombe, was een prachtige vrouw met een witte huid, pikzwart haar, een donkerrood gewaad en gelaats- en karaktertrekken die hem sterk aan een kat deden denken. Maar plotseling was de mooie vrouw verdwenen. Wel zag hij nog een zwarte kat langsrennen en hij sloeg een kruis. ‘doe toch niet zo idioot!’ hoorde hij een krakerige stem achter zich. Voorzichtig draaide Pierik zich om en staarde, tot zijn grote schrik, recht in het gezicht van een compleet verdroogd lijk. Een mummy! ‘ Kijk nou wat je doet, Sauron!’ zei een vrouw met engelenvleugels en een doorschijnende jurk, die op Pierik kwam afgesneld om hem gerust te stellen. Ze kon echter geen engel zijn, dacht Pierik, want ze keek extreem somber en haar aanwezigheid was bedompend. Engelen waren wezens van het licht, en dat was zij duidelijk niet.

De andere vrouw in de tombe leek wel degelijk een wezen van het licht. Een gesluierde vrouw met opgestoken rood haar, kwam haast de trappen van de tombe af zweven om hun nieuwe gezel te groeten. Toen ze haar sluier omhoog sloeg, zag Pierik tot zijn grote schrik dat het de dochter van Meneer Soija was. ‘ Sens!’ riep hij, ‘ ik dacht dat je dood was! Maar je leeft nog! Wat doe je in deze vreemde plaats? Waarom keer je niet terug naar het dorp?’ Ze leek hem niet te horen. Ze liep dwars door hem heen, en toen dwars door de muur achter hem. Hij besefte, dat ze precies naar de plaats liep waar haar lichaam lag in de tombe. Hij had haar geest gezien.
Had Pierik nog geleefd, dan had zijn hart het alsnog begeven.

Hoewel Matige Muis niet veel opviel, viel het hem zeker op dat zelfs Kazet niet geirriteerd naar hem keek toen hij die nadeed. Muis, het schaap, voelde zich genegeerd en begon te huilen. Onmiddelijk kwam Cherry Springs, die voelde dat iets niet in de haak was, aangesneld. ‘Muis toch! Wat is er aan de hand?’ Matige Muis huilde en snikte als een verkouden walrus. ‘zien ze je niet? Waarom is je haar nat?’ Dan herinnert Matige Muis zich dat hij in het water geduwd werd toen hij op de heide aan het grazen was. Met veel moeite vertelt hij dit aan de zigeunerin – hij kan niet zo goed praten. De dorpsgek hoopt op een geruststellend woordje van de mooie vrouw, maar ze kijkt erg bezorgd. ‘Lieve muis,’ Cherry slikt. ‘ik denk dat je verdronken bent.’

Kazet Nagorra staat op om poolshoogte te nemen – wat staat die gekke zigeunerin nou tegen een steen te praten?

En Archont graaft een graf, en hij zingt.

Elk dorp hoort er een te hebben
In elk dorp loopt er wel een rond
Een breinloos hoofd vol spinnenwebben
En lang niet altijd omlijst door blond
Heksentoeren, bokkensprongen
Rariteitenkabinet
Alles doet die rare jongen
Vlooiencircus, cabaret
Er zit ook een draadje los
Eigenlijk wel meer dan een
Verstrengeld in een grote bos
Goed contact maken doet er geen
Vandaag is er een losgeschoten
Helaas was het een verkeerde
Nu zal hij nooit meer kunnen quoten
Niet de zigeuner, of de geleerde
De vraag is of hij het zal merken
Liggend tussen de grafperken

Matige Muis, de dorpsgek

(dit is de uitslag van gisteravond!) de wolven hebben de ziener opgegeten. Gelukkig voor de dorpelingen, had deze ziener een leerling die zijn functie zal overnemen. Zal deze hun kunnen helpen vóór vanavond 20:30 uur wraak te nemen?

1. Light Fighter
2. Wammus
3. Eye of Sauron
4. Katje
5. arPos
6. Severus
7. Ghidorah
8. VeGs
9. Allure
10. Kazet Nagorra (/Pippeloen)
11. Matige Muis (ziener)
12. Archont
13. Vytan
14. Mr Soija
15. Cherry Springs
16. Absinthe
17. kleinepierik (cupido)
18. Tink*
19. geen punt
20. Daboman
21. Biertank 52
22. Sens.

Blauw = opgehangen
Rood = opgegeten
Oud 17-05-2009, 13:50
Cherry Springs
Alhoewel:
Citaat:
Ik ga voor Sens. omdat hij / zij op mij stemde.
Als ze geliefden waren zou hij denk ik wel geweten hebben dat Sens. een meisje is. Dat zegt nog niet zo veel natuurlijk, maar het maakt het in mijn ogen wel minder waarschijnlijk dat ze geliefden zijn.

Nu weet ik het alsnog niet.
Oud 17-05-2009, 13:52
Verwijderd
Hm, daar heb je wel een punt. (of het is een hele slimme en subtiele tactiek) Maar goed, dan nog doet Vytan vreemd en heb ik mijn stem al verstuurd, dus ik blijf er toch maar bij.

Gaaf, John Cleese
Oud 17-05-2009, 13:54
Cherry Springs
En die verhalen zijn leuk.
Ik zou niet uitsluiten dat het een slimme en subtiele tactiek is maar gezien die discussie met daboman zou ik vytan niet bepaald subtiel noemen.
Oud 17-05-2009, 13:55
Spelleider
Spelleider is offline
Dankjewel!
Oud 17-05-2009, 13:56
Spelleider
Spelleider is offline
Oh jongens, ik bedenk me net dat we geen jager hebben aangewezen. Zodoende zit er geen jager in dit spel.

kusjes,
spelleider
Oud 17-05-2009, 13:57
Verwijderd
Oud 17-05-2009, 14:01
Verwijderd
Ik vind Vytan een beetje overdreven verdedigend doen, dat kan natuurlijk ook gewoon een beginnersfout zijn, maar mijn stem gaat naar hem.
Oud 17-05-2009, 14:04
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Hm, daar heb je wel een punt. (of het is een hele slimme en subtiele tactiek) Maar goed, dan nog doet Vytan vreemd en heb ik mijn stem al verstuurd, dus ik blijf er toch maar bij.

Gaaf, John Cleese
John cleese is de dorpsgek, jeweettoch!
Oud 17-05-2009, 14:12
Verwijderd
[QUOTE=Spelleider;29248209]*verhaal*[QUOTE]

Leuk verhaal!

Geven de verhalen van de Spelleider eigenlijk ook tips over wie, wie is ?
Oud 17-05-2009, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Oei, ik heb blijkbaar over deze beschuldiging gelezen.

Edit: Gevonden:

Ofwel ben jij een van de geliefden en probeer je zo de aandacht te richten op iemand die het zeker niet is.
Als ik geliefde zou zijn zou het toch vrij dom zijn om Vytan nadien te verdedigen. Ik heb hem verdedigd omdat mijn stem echt volldig random is en om de al eerder vemelde reden.
Hmm.. Rare consternatie.
Oud 17-05-2009, 14:18
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
[QUOTE =Spelleider;29248209]*verhaal*[ QUOTE]

Leuk verhaal!

Geven de verhalen van de Spelleider eigenlijk ook tips over wie, wie is ?
dankjewel!

Ja! Zo kun je eruit opmaken dat Cherry Springs een zigeunerin is, en Eye of Sauron een mummy.

Nee, echt. Deze vraag wordt ieder spel gesteld Maar qua functies valt er niets af te lezen aan het verhaal.
Oud 17-05-2009, 14:18
Cherry Springs
Die verhalen geven geen tips, dat zou erg oneerlijk zijn.

Regels voor berichten