Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Goed, ik kom er dus echt niet uit.
![]() In de laatste ronde begon VeGs met haar stem op Allure, vervolgens gingen Barabas en Abzg daarin mee. Er vanuitgaande dat er in het rijtje van Metroid minstens één wolf zit, had dit gelijkspel op kunnen leveren, mits meer spelers waren meegeschaapt op VeGs' argumentatie, die overigens ook vrij simpel, maar niet onlogisch is. (1x niet stemmen en 1x meeschapen). Stel dat VeGs wolf is, dan had zij met deze strategie gelijkspel willen uitlokken (alleen is dat dus mislukt), of was haar stem toch niet geldig en stemde ze hierom gewoon op Allure omdat Metroid er toch al uit zou gaan. Het eerste geval zou niet logisch zijn, omdat ze dus al wist dat Metroid er uit zou gaan, waarbij Barabas en Abzg gewoon toevallige meeschapers waren. Óf Barabas en/of Abzg zijn wolven en probeerden onschuldig mee te schapen omdat hun stem toch niet zou gelden en zich daarmee toch vrij verdekt opstelden. Allure is dan waarschijnlijk onschuldig (en dan VeGs ook, lijkt me), want als Barabas én Abzg wolven zouden zijn, dan was het op zich dom (of juist heel slim) van de wolven om haar verdacht te maken. Als mijn redenatie niet klopt, dan hoor ik het graag. Ik probeer ook maar wat ![]() Als ik de eerste ronde er ook nog bij neem, dan zie ik dat LF op Vegs 'gestemd' heeft. Gezien LF verrader was, zal Vegs wel onschuldig zijn. In dat geval denk ik dat Barabas of Abzg wolf is (misschien wel alle twee) en makkelijk kon meeschapen. Allure is in dat geval waarschijnlijk onschuldig. Verder vind ik Abzg verdachter dan Barabas, omdat hij eerst meeschaapt op Metroid om gelijkspel te voorkomen (zegt hij), maar vervolgens na Vegs argumentatie toch zijn stem wijzigt naar Allure. Beetje raar. Overigens vind ik JasperJD en Ghidorah ook vrij irritant. Misschien denk ik wel veel te simpel hoor, tegenargumenten zijn welkom. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik denk kijkend naar het 1e stemlijstje waar Barabas en VeGs stonden bij LF en die eruit ging, dat ze geen wolven zijn. Maar of ze slechterikken of goede zijn weet ik niet. Ik geef ze het voordeel van de twijfel, en wacht de eetronde rustig af. Goede gedaan! |
![]() |
|||||||||
Citaat:
Je brengt iig goede punten aan. Voordeel van de twijfel dan. Citaat:
Citaat:
Ik ben ook vrij verbaasd dat mensen zo hard meegingen op Allure, want zo'n sterke theorie is het niet; meer een gevalletje 'bij gebrek aan beter'. Ik gooi de eerste ronde tot nu toe op het stelletje en ga eens kijken wie er allemaal op de tot nu toe vrij zwakke theorien meeschapen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ook een mogelijkheid. Citaat:
Ik ben zelf nooit zo voor gelijkspel te vroeg in het spel. Er zijn dan zoveel storende factoren (stelletje, verrader, wolven en dorpelingen die niet stemmen of liegen) dat het beeld heel vertekend is. Maar zeker later in het spel kan gelijkspel veel informatie opleveren, bijvoorbeeld omdat bepaalde mensen vaker in rijtjes met gelijkspel staan. Citaat:
Maar voor beiden geldt dat ze nog veiliger hadden gestaan als ze waren blijven staan, of als ze bij de grootste groep zouden staan. Wat wel een argument is (iig voor Archont en Abzg) is dat daar gaan staan je iig niet de naam van mee-schaper oplevert. Overall voor mij nu: ik vermoed in de eerste ronde het stelletje en ga eens kijken wie er continu veilig blijven staan of meeschapen. |
![]() |
||||
Citaat:
Je hebt gelijk, er staan er nog meer in. Kijk hierboven komt fantome weer met haar "veilig" verhaal ondanks dat ik uitleg dat 3-2 helemaal geen veilige afweging voor een wolf is, als ik een veilige positie moet noemen voor een wolf is dat een testout.com die in ronde 1 op mutsie gaat staan en in ronde 2 op severus, beide gevallen waar geen kans was die eruit te stemmen, beiden keren vrij laat in de ronde. Dus die 2 voeg ik nog even met liefde toe, niet dat het er veel makkelijker van wordt, maar dit spel moet je ook spelen met een beetje engelengeduld. Citaat:
Citaat:
dit is nog niet definitief.
||
![]() |
Citaat:
kan ik me erg in vinden, dus stem ik ook voor Barabas |
![]() |
|||
Citaat:
je had al een aantekening voor je wijzigingen dus de kans is groot dat ik m'n stem naar jou ga veranderen. Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wil je een veilige stem? Ik vind het een hele rare stem. Onderbouwing?? En niemand stemt nog voor Barabas dus zelfde notitie die ArPos maakt, maak ik ook. |
![]() |
||
![]() |
Ik had overigens niet gezien dat Barabas in de eerste ronde op LF had gestemd, vandaar.
![]() Edit: Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
"Verder vind ik Abzg verdachter dan Barabas" dus hoe kleinepierik dan "ook" barabas gaat stemmen is me de vraag, daarbij is het niet de eerste keer, ik denk verder dat hij eerder leerling-verrader is dan wolf.
|
![]() |
[QUOTE=Archont;29379777]Klopt helemaal, vandaar dat ik ook op Allure had gestemd. Ik wilde weten hoeveel wolven in het rijtje van Metrominded zit. Enkel dit is er dus maximaal 1? Of er zit bij ons ook een wolf, dan verdacht ik ABZG omdat VEGS en Barabas vorige keer LF hadden gestemd en die eruit was gegaan.
Bedenk wel dat ik niet geswitched heb. Barabas wel en die zat vorige keer ook wel met VeGs in rijtje. (geliefden?) Maargoed nu ga ik te paranoide worden, ik verdenk 2 personen zeker nog niet in het spel en dat zijn Barabas en VeGs aangezien vorige stemronde. [QUOTE] Dit vind ik heel verdacht. Volgensmij voel je je aangevallen.. Je verdedigt jezelf, en beschuldigt anderen.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
[QUOTE=Abzg;29382915][QUOTE=Archont;29379777]Klopt helemaal, vandaar dat ik ook op Allure had gestemd. Ik wilde weten hoeveel wolven in het rijtje van Metrominded zit. Enkel dit is er dus maximaal 1? Of er zit bij ons ook een wolf, dan verdacht ik ABZG omdat VEGS en Barabas vorige keer LF hadden gestemd en die eruit was gegaan.
Bedenk wel dat ik niet geswitched heb. Barabas wel en die zat vorige keer ook wel met VeGs in rijtje. (geliefden?) Maargoed nu ga ik te paranoide worden, ik verdenk 2 personen zeker nog niet in het spel en dat zijn Barabas en VeGs aangezien vorige stemronde. Citaat:
Ik schrijf ook heel mooi dat VeGs en Barabas in hetzelfde rijtje hebben gezeten als een constatering. En meteen daarna zeg ik gewoon netjes dat ik niet té uitlopende theorieen moet spuien. Daarnaast heb ik al een aantal keer gezegd dat hun 2 absoluut niet op mijn verdachtenlijstje staan omdat ze in de eerste ronde op LF hebben gestemd. Is het zo duidelijker? ![]() |
![]() |
|||||||||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ik heb helemaal geen gelijkspel willen uitlokken iig.. Ik had verwac ht dat er meer mensen op allure gingen stemmen. Want de reden dat jullie op mrtd (nogwat) (diegene die er nu uit is) gingen stemmen, vond ik echt stom. En ik heb er toch gelijk in gehad dat hij onschuldig was. Ik snap niet helemala wat jullie ineens allemaal tegen mij hebben.. Dus als jullie op mij gaan stemmen, wili k daar graag even redes voor? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Op de rest van je post is -zoals vaak- niet zo veel aan te merken, maar dit toch wel. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik snap echt niet waarom jij mij verdacht vind Severus, ik zal er vanavond nog even over hebben aangezien ik nu écht weg moet.
Ik post gewoon theorieen, heb mijn gelijkspelprobeersel uitgelegd (leek mij wel nuttig in deze fase om snel aan nieuwe info te komen, leg ik straks ook nog uit) Daarnaast lopen veel mensen altijd heel mooi met je mee, maar moet ik in mijn achterhoofd houden dat jij óók in het rijtje stond van de eerste metromindstemmers. Maar dit zoek ik straks uit. (rond 9 uur terug) |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Verder: ja, ik ben me er terdege van bewust dat ik één van de m3tr01dm1nd3d-stemmers van de eerste hangronde ben, zoals ik al in mijn voorlaatste post had gezegd. Dat maakt mij verdacht, en dat is ook helemaal begrijpelijk. Leuk hoef ik dat echter niet te vinden (van wat Barabas net al zei), en ik zal ervoor vechten om te bewijzen dat ik onschuldig ben en dat tenminste mijn stem écht was. Als laatste wil ik nog even zeggen: hmm, het valt me op dat men bij dit spel alles van de eerste ronde toch wel vrij letterlijk neemt. Ik zeg niet dat je dat helemaal links moet laten liggen, maar twee spellen terug werd ik nog voor belachelijk en gek uitgemaakt dat ik persé toch nog een beetje de uitslag van de eerste ronde erbij wilde houden. Nu is dat compleet omgeslagen - ik weet niet of ik dat nu een goede ontwikkeling moet vinden, of juist een slechte. Het kan zijn dat we hier nu gewoon goede dorpelingen hebben die hard hun best doen om de slechteriken te pakken (en daar misschien iets in doorschieten), maar het kunnen ook slechteriken zijn die veel op de eerste ronde hameren om zo alvast een paar goede spelers het spel uit te kunnen knikkeren. Zeker met relatief veel nieuwelingen in het spel kan zoiets goed uitpakken voor de slechteriken, want dan zijn er straks vrij weinig ervaren spelers en dan is het een eitje voor de slechteriken om de newbies de kant op te sturen die zij willen (met als notoir voorbeeld: newbie Sens. die in Weerwolfspel #59 gemakkelijk door Biertank 52 gemanipuleerd kon worden). Als jullie begrijpen wat ik bedoel - dus houd dat allemaal wel in het achterhoofd.
|
Het was elf uur 's avonds., en Allure zat in haar eentje in de kantine. De enige andere levende ziel in de omgeving was Abzg, de serveerster, die Allure een dampende beker thee bracht. Ze had hier afgesproken met haar verloofde, Wammus. Volgens haar moesten ze eens serieus praten over hun relatie. Wammus weigerde naar haar te refereren als "zijn partner", hij had het steeds over zijn vriendin. Dat vond Allure eerlijk gezegd niet kunnen, ze was toch zeker niet zijn eigendom?! Ongeduldig waste ze haar voorpoot. Toen klapten de deuren open en kwam Wammus haastig binnengedraafd. "Sorry dat ik te laat ben, schat. Ik was in gesprek met testout.com en arPos, dus dan weet je wel hoe laat het is." Hij knipoogde en kneep Allure liefkozend in haar tiet. Deze liep rood aan en haalde met haar klauw uit naar Wammus' gezicht. "Wat denk je wel niet?!
![]() ![]() Wammus bleef alleen achter, volkomen van zijn a propos."Vrouwen, huh.." hoorde hij een bekende stem achter hem zeggen. "Kom, laten we wat drinken. Ze zal wel afkoelen." Wammus kreeg een limonadeglas whiskey in zijn poot gedrukt, en bedacht zich geen moment. Hij sloeg het achterover en accepteerde het volgende glas zonder aarzelen. Toen werd alles zwart. Niemand zou Wammus ooit nog terugzien. De wolven hebben hun enige bondgenoot tegen de dorpelingen opgegeten, Wammus was leerlingverrader. 1. Allure 2. VeGs 3. arPos 4. ~~Fantôme~~ 5. Wammus (leerlingverrader) 6. Absinthe (dorpeling) 7. light fighter (verrader) 8. Alyssia 9. Mutsieprutsie 10. Abzg 11. Archont 12. kleinepierik 13. Kazet Nagorra 14. fizzle-fluffy 15. Ghidorah 16. Severus 17. Barabas 18. m3tr01dm1nd3d (dorpeling) 19. JasperJD 20. testout.com Blauw = opgehangen Rood = opgegeten
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maargoed, nogmaals dit gelijkspel heb ik geprobeerd om meer informatie te halen vandaar ook dat ik zo laat gestemd heb. (als ik weerwolf zou zijn zou die stem nooit meetellen natuurlijk) Ik wilde ten tweede zeker niet metromind eruit om zijn naam (er waren geen bewijzen) dus ik ga niet zomaar meeschapen. Maar zoals je al terecht opmerkt heb ik dit hierboven al uitvoerig beschreven en jou kennende zal je dit ook wel uitvoerig hebben gelezen ![]() Ik kan nu heel makkelijk gaan zeggen van ja severus jij vind mij verdacht en nu ik jou ook maar dat is niet zo. Ik hou je natuurlijk wel (net als velen anderen) in mijn achterhoofd door de eerste ronde, die wel belangrijk is in mijn ogen. Maar ik heb andere verdachten op mijn lijstje staan waarbij ik bij de volgende hangronde nog rustig alles op een rijtje ga zetten. Daarnaast vind ik wél dat met veel newbies in het spel ( ook al ben ik er zelf ook 1, ik ben wel actief en schaap niet zo snel mee) jij ze makkelijk kunt manipuleren. Dit betekent niet dat je dit uit slechte overwegingen doet, voor mijn part ben je gewoon een dorpeling, maar je kan ze wel verkeerde kanten opsturen want ook jij weet niet alles natuurlijk. (en misschien ken je de imperiusvloek niet, de crucio houd ik nog altijd in mijn achterhoofd ![]() ![]() Mijn conclusies zijn dat ik barabas en vegs dóór de eerste ronde nog niet verdacht vind, waarbij alle 4 in het eerste metromind rijtje ik wel verdacht vind. Dit verschilt in % door hoe er gekozen is en wie eerste en wie laatste etc. Andere blijven natuurlijk ook verdacht. Waar ikzelf wel aan zit te denken is om gewoon een standpunt neer te zetten en een nietszeggende noob eruit te stemmen (kleinepierik, jasperd) omdat ik toch wel een beetje moe hiervan wordt. Vorige keer was óók mijn eerste spel en ik was hierin ook actief. Je kan op zijn minst alles lezen en wat posten. Mijn complimenten dus aan het adres van Allysia. Natuurlijk als je veel theorieen post zoals wij (en andere arpos/vegs) post wordt je sneller verdacht maar ik vind het altijd zo ontzettend gemakkelijk (en saai/niet levendig) als mensen zoals Kazet en Wammus minimaal de eerste 5 rondes afwachten voordat ze pas mee gaan denken. Als dit de blijkbaar goede taktiek is, weet ik het volgende keer ook wel en wordt ik gewoon een stille speler. Kijk is naar de beginlijst, ik wist niet eens dat ene mutsieprutsie meedeed joh! Maargoed voor de volgende hangronde ga ik alles nog is rustig op een rijtje zetten en hoop ik meer informatie te hebben (en te kunnen delen). |
![]() |
|
Whoa, dát zag ik dus echt niet aankomen!
![]() ![]() (Straks meer; nu eerst even "Family Guy" afkijken.)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Wat mooi ook ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 23-06-2009 om 19:51. Reden: extra quote erbij |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hmm. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
JasperD en kleinePierik krijgen van mij nog een kans zich te kunnen bewijzen. edit: Mutsieprutsie's 3 ''geniale'' posten in dit topic: http://forum.scholieren.com/search.php?searchid=3172532 |
![]() |
||
![]() |
Is Mutsieprutsie eigenlijk ook een newb? Speelt natuurlijk wel een beetje mee, denk ik. Verder blijf ik tot nu toe bij Abzg (sorry dat ik je een hij noemde btw
![]() Citaat:
![]() Kleinepierik heeft ook nog niet veel toegevoegd, net als JasperJD, maar die vind ik eigenlijk meer irritant dan dat ik hem verdacht. Voorlopige stem gaat iig uit naar Abzg. |
![]() |
||||||||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel 72 deel 2 Heksjuh | 273 | 15-09-2010 08:12 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #66 lid 2 Verwijderd | 500 | 18-02-2010 19:24 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #66 Verwijderd | 500 | 06-02-2010 10:20 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #60 deel II Verwijderd | 241 | 06-07-2009 15:40 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #28 Saarah | 500 | 31-01-2007 16:45 | |
De Kantine |
Tribute to Quiana: Control C en ook Control V hasseltboy | 500 | 28-07-2005 22:58 |