Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Stel nu, even tussendoor, dat ik met mijn Berlingo een koeriersbedrijfje zou beginnen. Dan zou het van de zotte zijn dat ik op mijn werkvloer ( die berlingo ) niet zou mogen roken. Als ik met mijn Berlingo nog iemand zou aannemen die in deeltijd samen met mij die Berlingo zou gaan gebruiken om te koerieren, en die knul of meid zou ook roken, dan zou het van de zotte zijn om het roken op die werkvloer te verbieden. Als hij/zij niet zou roken, dan neem ik aan dat hij/zij verstandig genoeg is om die baan niet aan te nemen. Laatst gewijzigd op 11-08-2009 om 02:11. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar politiek is niet normaal, en men heeft gekozen voor de domste oplossing. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Veel mensen hier nemen TID en zijn vriendjes dan ook niet serieus. Want serieus ermee converseren is een onmogelijkheid door hun eigenwijze, arrogante en onverzoenlijke houding tegenover alles wat anders is dan wat zij vinden. Is ook niet erg, want het levert vaak wel mooie discussies op ![]() En on-topic: als je het vraagt zullen de meeste rokers inderdaad wel even aan de kant gaan. Ook in de buitenlucht. Maar de manier waarop TID zich hier manifesteert, doet mij vermoeden dat hij ook op die manier rokers aanspreekt. En 1 keer zou ik dat nog wel dulden, en komt hij weg met een net zo onvriendelijke, arrogante sneer. Zo men zaait zo men maait ![]() Maar als mensen het gewoon op een normale toon vragen, zie ik niet in waarom ik een verzoek zou weigeren... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
I mean, als bij mij de junkies met regelmaat met geweld naar binnen zouden komen zetten, dan is het toch ook geen bewering om te stellen dat ik dat maar moet pikken, en heel blij moet zijn als de baas misschien beveiliging inzet?
||
Verwijderd
|
Citaat:
En 95% van de keren dat ik gevraagd ben om elders te roken, werd dat op normale toon gevraagd, en voldeed ik aan dat verzoek. De overige 5% kon ik wijzen op de bordjes die aangaven dat ik toch echt in een rokersruimte zat, of snauwde ik terug. En ik denk dat dat voor de meeste mensen wel opgaat. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Geweld = roken? Stel ik wil mijn berlingo nog maar voor 50% zelf berijden, en voor de overige 50% start ik een sollicitatieprocedure. De sollicitant zal ongetwijfeld zien dat er gerookt wordt in die auto. Aan hem de keuze om de baan wel of niet te nemen ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ja eh je bent zelf degene die de sport is ook slecht-vergelijking maakte. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik zie alleen mensen die zich aan allerlei dingen kapotergeren en als ik dan zeg joh, stap erop af en zeg er wat van dan durven ze om uiteenlopende redenen niet. Ik stond laatst in en bushokje met een sigaret, komt een kerel van een jaar of 50 het hokje in en begint overdreven te kuchen en gaat demonstratief een meter naast het hokje staan. Dus ik stap erop af: "Meneer heeft u last van mijn sigaret?" Ja eigenlijk wel. "Waarom zegt u dat dan niet even, dan ga ik buiten het hokje staan en dan kunt u lekker in het hokje op het bankje zitten." Staat ie wat dom naar zijn schoenen te kijken en gaat op het bankje zitten, stomme lul ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Stel ik erger me aan hoofddoekjes, mag ik dan ook mensen benaderen te vragen of ze die buiten mijn zicht willen dragen? |
![]() |
||
Citaat:
In het OV zie ik ook steeds vaker dat mensen beginnen te klagen over het gedrag van een andere reiziger nadat deze is uitgestapt. Als je dan vraagt waarom ze er niks tegen de persoon zelf over zeiden dan kijken ze je aan alsof je de domste vraag van de wereld stelt.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat ik daar schreef is gewoon, proefondervindelijk, waar.
||
Citaat:
Zou hierop zoals een ander eerder deed het absolute zwaktebod volgen van zonder mij ook ooit maar gezien te hebben beweren dat het ligt aan mijn manier van vragen?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Wat maak jij er nu weer van? Waarom beweer je dat alle rokers gelijk staat aan één roker? Kenji, serieus, dat is geen logica. Is elke individuele Marokkaan een klootzak, omdat veel Marokkaanse jongeren dat zijn, of klopt je argument hier niet?
Zo niet, waarom pas je dat wel toe op rokers?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar als het proefondervindelijk waar is kun je me vast een verwijzing naar een wetenschappelijk artikel geven?
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je lijkt zo net Spengler of Tole. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Elk ander mens zou veilig zijn. Precies zoals de Veroorzaker zegt eigenlijk. Nederland zou best eens wat meer normaal kunnen vragen. We zijn geen stomme barbaren meer met zijn allen. |
![]() |
||
Citaat:
Toen een dame 30 minuten luidkeels in de trein aan de telefoon was. werd er eindelijk wat van gezegd, vervolgens was de coupe te klein; jaj discrimineert ! De klager moest zichzelf alleen (mondeling) verdedigen, terwijl de rest van de coupe het met 'm eens was. |
![]() |
|
Overlast veroorzaken is voor velen helaas iets wat als een recht gevoeld wordt. Wie vriendelijk vraagt of het wat minder kan met het bellen, roken, de muziek, het vandalisme, het meisjes lastigvallen, het fietsenjatten en noem maar op, krijgt een glazige blik, een grote bek of een klap voor zijn harses of hij wordt echt helemaal in elkaar getrapt, want waar bemoeit hij zich mee, wat zeikt hij nou en wie denkt hij wel dat hij is?
De vriendelijke vrager kijkt in het vervolg wel link uit. Ik kan me een hint-aanpak als hoesten wel voorstellen. Dat is een stilzwijgende manier van vriendelijk vragen waar een fatsoenlijk mens op reageert door zijn sigaetje een eindje verderop op te roken, en waar een onfatsoenlijk mens geen excuus heeft om onaardig op te reageren, want hij wordt immers niet direct persoonlijk aangesproken. Die kuchende meneer heeft de juiste aanpak gevonden. Dat is niet laf. Het is verstandig. |
![]() |
||
Citaat:
Iedereen mag zijn gangetje gaan hier, zolang hij er maar niemand mee lastig valt. En dan gaan we uit van de gevoeligheid van de gemiddelde tegenpartij. We zoeken een compromis. De veroorzaker mag geen OVERlast veroorzaken, maar de ervaarder mag geen zeikstier eerste klas zijn. Het gaat om de normale peroon. Beetje geven en nemen. Beetje hoffelijkheid en verdraagzaamheid over en weer. Maar in deze maatschappij van ikke kke ikke is verdraagzaamheid en hoffelijkheid en iets doen of laten voor een ander iets wat zooooo twintigste eeuw is. Fatsoen, pff, daar doen we niet meer aan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Vragen of iemand wilt stoppen met iets, waar ik last van ondervind doe ik regelmatig. In een horeca gelegenheid met bijvoorbeeld 15 rokers verspreidt door de ruimte is het kwaad al geschied en ben je al omringt door de rook alvorens je alle 15 vriendelijk hebt verzocht elders te roken. Los van de vraag of ze allen wel elders gaan roken na een vriendelijk verzoek.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Acties tegen het rookverbod ondersteund door tabaksindustrie Kitten | 92 | 01-07-2009 13:50 | |
Rookverbod - The Sequel hhendrikxx | 133 | 01-12-2008 20:07 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' T_ID | 500 | 23-10-2008 19:57 | |
Levenslang gratis verzekering voor orgaandonor ijscoman | 87 | 21-11-2007 12:37 | |
De strijd tegen roken perfectme | 500 | 25-04-2007 14:56 | |
Vlaams Belang populairste partij van Vlaanderen Bluesman | 58 | 23-12-2004 01:29 |