Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2002, 17:28
SugarBox
SugarBox is offline
1 - Hoe lang ben je?
- 1.65
2 - Wat is volgens jou je ideale gewicht?
- 60 / 70 ofzo
3 - Waarom? (bijv. omdat je je dan goed voelt, omdat je dan een leuke kledingmaat hebt, omdat je dan breder of juist slanker overkomt, omdat je bij dat gewicht gezond en voldoende kunt eten..)
- Dat lijkt me veel fijner dan nu, want ik ben serieus heel mager, en ik vind het zelf lelijk. Maarjah, wat kan ik eraan doen. Ik woon zoiezo al haast bij de mac-donalds en ik eet best wel veel (meer dan je zou zeggen als je me ziet) :/
Oud 29-11-2002, 21:47
AlopiA
AlopiA is offline
1. 1.65 a 1.70
2. 45 kilo
3. omdat ik er dan (hopelijk) beter uitzie, ik de kleren aankan die ik aan wil en omdat ik dan meer respect krijg (hoop ik)
Oud 30-11-2002, 10:36
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Citaat:
Alopia schreef:
1. 1.65 a 1.70
2. 45 kilo
Oud 30-11-2002, 15:46
shiver inside
shiver inside is offline
1. 1m82
2. Streefgewicht 85+
3. Why? Ben liever wat steviger gebouwd. En zoals eerder gezegd hoeft dit niet vet en dik te zijn, spieren wegen immers ook veel (alhoewel in spieren ook weer vet zit haha). Nougoed, zit er nu een paar kilo onder en ben tevreden, maar een paar kilo extra spieren zou niet erg zijn. Maarja, dat komt met de tijd.
Oud 01-12-2002, 11:27
anouk-fan
anouk-fan is offline
godsamme...anerexia die vrouwen hier ofzo... je moet toch 5 kilo onder je lengte zitten laat maar zeggen??? dus ik ben 1.73 dus ik hoor rond de 68 te wegen..kzit er iets boven maar ben ermee bezig
Oud 01-12-2002, 11:48
sublime
sublime is offline
Citaat:
anouk-fan schreef:
godsamme...anerexia die vrouwen hier ofzo... je moet toch 5 kilo onder je lengte zitten laat maar zeggen??? dus ik ben 1.73 dus ik hoor rond de 68 te wegen..kzit er iets boven maar ben ermee bezig
hoera! iemand die net zo lang is als ik en evenveel wil wegen
Oud 01-12-2002, 12:41
Waterfall
Waterfall is offline
Ik ben iets van 1m63 ofzow ik weet het niet juist en m'n ideale gewicht is iets van een 48kg nu is het 52.5 (heb me juist gewogen toen ik onder de douche ging )
Ik zou me dan beter voelen en me niet zo dik voelen

Oud 01-12-2002, 14:36
the 6th gate
the 6th gate is offline
1 - Hoe lang ben je? 189
2 - Wat is volgens jou je ideale gewicht? 70 minimaal, zit er nu 10 kg onder:\
3 - Waarom? (bijv. omdat je je dan goed voelt, omdat je dan een leuke kledingmaat hebt, omdat je dan breder of juist slanker overkomt, omdat je bij dat gewicht gezond en voldoende kunt eten..)omdat ik nu gewoon te dun ben...
Oud 01-12-2002, 15:07
katje3
katje3 is offline
1. 1.72m
2. 50-52kg
3. Dat was mijn gewicht en half jaartje gelede.
En toen voelde ik mezelf perfect.
Oud 01-12-2002, 15:16
Cat
Cat is offline
1- 1,76 cm
2- 57 kg
3- dit is mijn huidig gewicht, ik voel mij er goed bij en ik wil niets aan mijn levenswijze veranderen.
Oud 01-12-2002, 15:18
anouk-fan
anouk-fan is offline
Citaat:
sublime schreef:
hoera! iemand die net zo lang is als ik en evenveel wil wegen
jah wij begrijpen het gewoon!!! de rest begrijpt er echt helemaal nix van...(ohh kben te dik dit en dat,,wegen ze 45 kilo weet je..mensen...doe normaaaaaaaaal!!!!!!)
Oud 01-12-2002, 17:19
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
anouk-fan schreef:
jah wij begrijpen het gewoon!!! de rest begrijpt er echt helemaal nix van...(ohh kben te dik dit en dat,,wegen ze 45 kilo weet je..mensen...doe normaaaaaaaaal!!!!!!)
Oud 01-12-2002, 18:07
~blue christal~
~blue christal~ is offline
~lengte: 1.67 m
~ideale gewicht: 50 kg
~waarom: ik zit er nu iets boven (weeg nu 53, ong), maar wil gewoon puur voor mezelf 50 wegen. Ik heb dat een lange tijd gewogen, en vind het gewoon goed bij mijn lichaam passen. Kwa verhoudingen enzo. Al zijn mijn bovenbenen wat te dik als je er in verhouding naar kijkt, maar dat verander je niet met lijnen of dat soort dingen (lees: ik moet gewoon meer sporten, 2x per week dansen is niet genoeg).
Oud 01-12-2002, 19:18
Verwijderd
Citaat:
anouk-fan schreef:
ach ja iedereen heeft zijn eigen gewicht waar die zich vijn bij voelt ik voel me fijn bij 70 een ander bij 49 so what
Oud 01-12-2002, 19:31
sublime
sublime is offline
Citaat:
anouk-fan schreef:
ja inderdaad... en dan kun je wel zeggen "je moet zoveel wegen als waar je lekker bij voelt", maar op een gegeven moment is het gewoon niet gezond meer...

en sommige mensen zijn ook gewoon lelijk dun, dus das ook niet alles
Oud 02-12-2002, 14:15
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Citaat:
the 6th gate schreef:
1 - Hoe lang ben je? 189
2 - Wat is volgens jou je ideale gewicht? 70 minimaal, zit er nu 10 kg onder:\
3 - Waarom? (bijv. omdat je je dan goed voelt, omdat je dan een leuke kledingmaat hebt, omdat je dan breder of juist slanker overkomt, omdat je bij dat gewicht gezond en voldoende kunt eten..)omdat ik nu gewoon te dun ben...
idem

alleen ik weeg nóg minder
Oud 02-12-2002, 17:18
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef:
idem

alleen ik weeg nóg minder

hoeveel dan ?
Oud 03-12-2002, 08:27
de communiceerbeer
Citaat:
ratsja schreef:
hoeveel dan ?
55
Oud 03-12-2002, 16:46
Kleine A*
Kleine A* is offline
Citaat:
55
zoveel weeg ik ook
Oud 03-12-2002, 17:00
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
55
wow 189 cm en 55 kilo ?
en wat doe je eraan, om aan te komen als ik vragen mag ?
Oud 03-12-2002, 17:02
Verwijderd
Citaat:
anouk-fan schreef:
Jullie zijn geweldig...

(Wie begrijpt nou waar niks van...?)
Oud 03-12-2002, 18:04
sublime
sublime is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Jullie zijn geweldig...

(Wie begrijpt nou waar niks van...?)
misschien begrijp ik het niet, maar jij ook niet... want het is nogal frustrerend als je zelf echt overgewicht hebt en een best wel ernstig overgewicht gehad hebt, meisjes die 55 k wegen te horen klagen dat ze zich zelf te dik vinden...
ik snap echt niet dat je jezelf als je 55 k weegt te dik kunt vinden. jeetje ik zou al blij zijn als ik 65-68 k zou wegen!

dus misschien komt het van mijn kant zo over dat ik het maar idioot vind dat al die meiden zo weinig willen weten... en in zekere zin is dat ook wel zo, maar niet op een 'belachelijk makende' manier. als dat zo overkomt, dat is niet mijn bedoeling. wel moet ik zeggen dat ik het echt niet gezond vind, en volgens mij kun je je als je zo weinig weegt en jezelf nog te zwaar vindt beter je aandacht richten op je zelfrespect dan op je lichaamsgewicht.
Oud 03-12-2002, 18:31
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
sublime schreef:
misschien begrijp ik het niet, maar jij ook niet...
Heb jij mij horen zeggen dat ik je niet begrijp? Ik begrijp het prima, het gaat er hier alleen niet om wie wat wel of niet begrijpt en wat wel of niet goed is...tenminste, dat is mijn mening.

Citaat:
wel moet ik zeggen dat ik het echt niet gezond vind, en volgens mij kun je je als je zo weinig weegt en jezelf nog te zwaar vindt beter je aandacht richten op je zelfrespect dan op je lichaamsgewicht.
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn (ik denk niet dat je alleen van afvallen meer zelfrespect krijgt, misschien in sommige gevallen wel, maar in de meeste gevallen niet).

= Leonoor
Oud 03-12-2002, 19:38
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
******** schreef:
1.89
75kg

Omdat ik dan een gezonde BMI van 21 heb, maar ik ben vanaf 70kg wel happy. Momenteel zit ik daar nog een heel stuk onder..

[edit]
Probleem nu: meiden vinden me meestal slungelig, te dun .. en het is moeilijk een broek te kopen in mijn maat (te lang en te smal)..
Ik heb 't zelfde probleem als jou, ik ben 1.80 en ik weeg 62 ofzoiets. Ideaal zou 70-75 kilo zijn.. Heb trouwens geen problemen met broeken kopen, al is mijn maat misschien het snelst uitverkocht
Oud 03-12-2002, 21:35
Kleine A*
Kleine A* is offline
Citaat:
sublime schreef:
misschien begrijp ik het niet, maar jij ook niet... want het is nogal frustrerend als je zelf echt overgewicht hebt en een best wel ernstig overgewicht gehad hebt, meisjes die 55 k wegen te horen klagen dat ze zich zelf te dik vinden...
ik snap echt niet dat je jezelf als je 55 k weegt te dik kunt vinden. jeetje ik zou al blij zijn als ik 65-68 k zou wegen!

dus misschien komt het van mijn kant zo over dat ik het maar idioot vind dat al die meiden zo weinig willen weten... en in zekere zin is dat ook wel zo, maar niet op een 'belachelijk makende' manier. als dat zo overkomt, dat is niet mijn bedoeling. wel moet ik zeggen dat ik het echt niet gezond vind, en volgens mij kun je je als je zo weinig weegt en jezelf nog te zwaar vindt beter je aandacht richten op je zelfrespect dan op je lichaamsgewicht.
het is inderdaad misschien wel n beetje stom als je 55 kg ofzo weegt om dan te posten dat je jezelf te dik vind.
Nu is t denk ik bij de meeste meisjes niet zo dat ze zichzelf te dik vinden, maar dat ze gewoon t gevoel hebben dat ze te dik zijn..
opzich is dat wel anders.
Ook denk ik dat er veel zijn die wel begrijpen dat t belachelijk is, maar toch gaan ze bewust door met afvallen.

En over t zelfrespect, ik heb totaal geen respect voor mezelf.
t enige wat ik belangrijk vind is dat ik me dun voel, maakt niet uit wat ik er voor doe. Het is dan wel niet gezond maarja..
Oud 03-12-2002, 22:41
sublime
sublime is offline
Citaat:
Kleine A* schreef:

En over t zelfrespect, ik heb totaal geen respect voor mezelf.
t enige wat ik belangrijk vind is dat ik me dun voel, maakt niet uit wat ik er voor doe. Het is dan wel niet gezond maarja..
en dat is dus precies wat ik bedoel kijk ik ben niet zo iemand die roept dat iedereen zichzelf moet accepteren als ze zijn, ookal wegen ze 20 kilo meer dan het gezonde gewicht zeg maar, dan kun je er wat aan doen, maar op een gegeven moment moet je ook bij jezelf te rade gaan of je misschien niet aan je zelfrespect kunt gaan werken...

ik heb ook geen zelfrespect en ik stel me het moment dat ik mn streefgewicht haal ook voor als bij - wijze van spreke - een utopia... maar ondertussen weet ik ook dat ik er dan nog niet ben, omdat ik ook een minderwaard.complex heb. en je kunt nog zoveel afval, jammer genoeg raak je een mwc niet op die manier kwijt ...

btw dat je zelf inziet dat je niet gezond bezig bent is opzich al goed. ze zeggen wel dat de eerste stap naar de oplossing erkenning is
Oud 03-12-2002, 22:42
sublime
sublime is offline
Citaat:
iamcj schreef:
Heb jij mij horen zeggen dat ik je niet begrijp? Ik begrijp het prima, het gaat er hier alleen niet om wie wat wel of niet begrijpt en wat wel of niet goed is...tenminste, dat is mijn mening.

het lijkt mij ook niet dat het daar om gaat, maar mag je dan ook niet laten blijken dat je het eigenlijk niet kunt begrijpen dat er mensen zijn die - in mijn ogen - zo weinig wegen en toch nog willen afvallen??
Oud 04-12-2002, 09:48
de communiceerbeer
Citaat:
ratsja schreef:
wow 189 cm en 55 kilo ?
en wat doe je eraan, om aan te komen als ik vragen mag ?
nouja, niks bijzonders eigenlijk

maar wat ik ook eet, ik kom toch niet aan
Oud 07-12-2002, 16:30
Missy_X
Missy_X is offline
Bij jongens komt dat wel vaker voor geloof ik. Bijna alle jongens hebben een snellere verbranding omdat jongens meer spierweefsel bezitten dan meisjes. Daardoor hebben meisjes het ook veel sneller koud.
Dus een jongen zou eigenlijk niet veel extra moeten bewegen om aan te komen en veel melkproducten, pindakaas, ei en brood en pastas moeten eten. Hier komt iedereen denk ik wel van aan.
Het probleem is alleen dat ze niet stil kunnen zitten

Ik vind 55 kilo bij 1.89 wel heel erg weinig..volgens mij mag zo'n jongen nog 85 wegen en is het gewicht nog gezond.
dus 30 kilo te licht. Misschien kun je eens naar een dieetiste gaan om een voedingschema op te stellen. Maar daar ben ik zelf ook niet echt voor, ik ga ook liever zelf eraan werken zonder proffesional.
Ik ben nu in 2 weken zoiets afgevallen van 67 kilo naar 65 kilo..alleen door minder slecht te eten en door meer te bewegen. En savonds eet ik niks meer na mijn avondeten.

Ik wil best ruilen met jou gewicht lekker 55 Dat is dus mijn ideaalgewicht omdat ik dan korte topjes aan kan doen en er strak uitzie in al mijn kleren.
Oud 09-12-2002, 09:06
de communiceerbeer
Citaat:
Missy_X schreef:
Bij jongens komt dat wel vaker voor geloof ik. Bijna alle jongens hebben een snellere verbranding omdat jongens meer spierweefsel bezitten dan meisjes. Daardoor hebben meisjes het ook veel sneller koud.
Dus een jongen zou eigenlijk niet veel extra moeten bewegen om aan te komen en veel melkproducten, pindakaas, ei en brood en pastas moeten eten. Hier komt iedereen denk ik wel van aan.
nou, ik heb niet het gevoel dat ik meer spierweefsel heb hoor, maargoed
en veel bewegen doe ik sowieso ook niet echt denk ik

Citaat:
Ik vind 55 kilo bij 1.89 wel heel erg weinig..volgens mij mag zo'n jongen nog 85 wegen en is het gewicht nog gezond.
dus 30 kilo te licht. Misschien kun je eens naar een dieetiste gaan om een voedingschema op te stellen. Maar daar ben ik zelf ook niet echt voor, ik ga ook liever zelf eraan werken zonder proffesional.
Ik ben nu in 2 weken zoiets afgevallen van 67 kilo naar 65 kilo..alleen door minder slecht te eten en door meer te bewegen. En savonds eet ik niks meer na mijn avondeten.
nouja, 30 kilo te licht lijkt me een beetje overdreven
en tis toch niks ernstigs ofzo, dus ik heb niet echt de 'need' om aan te komen. het zou alleen leuk zijn als ik wat meer zou wegen, maar niet koste wat kost

Citaat:
Ik wil best ruilen met jou gewicht lekker 55 Dat is dus mijn ideaalgewicht omdat ik dan korte topjes aan kan doen en er strak uitzie in al mijn kleren.
ok *ruilt*
Oud 09-12-2002, 09:47
Missy_X
Missy_X is offline
haha dankjewel
Ik weeg alleen nu weer wat minder 64, straks hoeven we niet meer te ruilen
Oud 09-12-2002, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Missy_X schreef:
Waarom hebben meisjes het veel sneller koud? Ik vat hem ff niet geloof ik... En meisjes hebben vaak meer vet op hun lichaam (niet per se omdat ze 'te dik' zijn)...zouden het daardoor dus weer warmer moeten hebben, lijkt me juist.

Citaat:
Volgens mij komt niet iedereen van die dingen aan. Ik ken mensen die kunnen alles eten wat los en vast zit en die nog super dun zijn.
Oud 09-12-2002, 15:25
Señora
Señora is offline
1. 1.78
2. 55
3. vind ik een mooi gewicht
Oud 10-12-2002, 10:04
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
Leonoor schreef:
Waarom hebben meisjes het veel sneller koud? Ik vat hem ff niet geloof ik... En meisjes hebben vaak meer vet op hun lichaam (niet per se omdat ze 'te dik' zijn)...zouden het daardoor dus weer warmer moeten hebben, lijkt me juist.
Omdat wanneer jongens sneller verteren ze sneller en meer energie / warmte vrijmaken ? Ik weet ook niet hoe het bedoeld was hoor, maar hoe warm het iemand heeft heeft volgens mij niet zo veel met de stofwisseling te maken.
Met dat vet ... het is waar dat vet als isolatie werkt, maar aan de andere kant, vetweefsel wordt niet zo goed doorbloed als spierweefsel, en bloed is hetgene dat het lichaam warm houdt, vandaar dat wanneer meisjes meer vet hebben, hun weefsels minder goed doorbloed zijn en ze het eerder koud hebben. Zo
Oud 10-12-2002, 11:05
Missy_X
Missy_X is offline
dankjewel ik wist alleen dat het zo was maar ik kan slecht onderbouwen.
Oud 13-12-2002, 18:45
schatjekar
schatjekar is offline
mijn lengte = 1.70
mijn ideale gewicht= 48-52
waarom? omdat ik hartsikke onzeker over mezelf ben, en graag slank wil zijn....nu ben k ook nie egt dik, maar k voel me niet lekker zoals k nu ben....
Oud 13-12-2002, 18:51
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
schatjekar schreef:
mijn lengte = 1.70
mijn ideale gewicht= 48-52
waarom? omdat ik hartsikke onzeker over mezelf ben, en graag slank wil zijn....nu ben k ook nie egt dik, maar k voel me niet lekker zoals k nu ben....
Whoejjj, dan mag je wel uit kijken meid!. 48/52 kilo, is Erg weinig voor iemand van 1.70.!...Ik herken dat wel van onzekerheid, maar je lost er niets mee op, geloof me!. Probeer aan de problemen te werken die onder dat ideaalbeeld liggen!.
Oud 13-12-2002, 21:19
Verwijderd
Citaat:
iamre18 schreef:
Whoejjj, dan mag je wel uit kijken meid!. 48/52 kilo, is Erg weinig voor iemand van 1.70.!...Ik herken dat wel van onzekerheid, maar je lost er niets mee op, geloof me!. Probeer aan de problemen te werken die onder dat ideaalbeeld liggen!.
Precies.
Oud 13-12-2002, 22:53
Rioto
195 - iig over de 100 ..en het boeit me totaal niet .ben geen vetzak maar ook niet mager past bij m,n postuur ..zit er niet mee
Oud 15-12-2002, 12:59
plonkie
plonkie is offline
1. mijn lengte: 1.63 ong.
2. mijn gewicht: 47/48 kilo ong
3. ideaal gewicht: 48 ik voel me goed met hoe ik nu ben, en eet nu ni heel weinig om zo licht te wegen dus is het ideaal.
Oud 15-12-2002, 16:29
steentje
steentje is offline
damn mensen!!! Denk eens even allemaal na!!!

je mag nog wel een beetje vet hebben hoor! Alleen maar bot is ook geen gezicht. Ik heb eens bij verschillende vrienden van mij gevraagd wat ze nou mooier vinden, dus of mag er toch wel een enkele vetrol aanwezig zijn. En 5 van de 6 zeiden dat ze liever ieta hadden om vast te houden dan zo'n dunne spriet!
Oud 15-12-2002, 16:53
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
steentje schreef:
damn mensen!!! Denk eens even allemaal na!!!

je mag nog wel een beetje vet hebben hoor! Alleen maar bot is ook geen gezicht. Ik heb eens bij verschillende vrienden van mij gevraagd wat ze nou mooier vinden, dus of mag er toch wel een enkele vetrol aanwezig zijn. En 5 van de 6 zeiden dat ze liever ieta hadden om vast te houden dan zo'n dunne spriet!
Wie moet mijn lichaam mooi vinden, ik of een of
andere jongen/meisje ?
Oud 15-12-2002, 19:05
steentje
steentje is offline
ok daar heb je gelijk in. Maar ik vind gewoon (en andere mensen hoeven dat niet te vinden) dat je wel wat vet over moet houden. En jezelf uithongere alleen maar om er uit te zien als al fotomodellen enzo vind ik een beetje fout en loos.
Oud 15-12-2002, 19:57
N*A*Shezbaernon.temp
Citaat:
steentje schreef:
ok daar heb je gelijk in. Maar ik vind gewoon (en andere mensen hoeven dat niet te vinden) dat je wel wat vet over moet houden. En jezelf uithongere alleen maar om er uit te zien als al fotomodellen enzo vind ik een beetje fout en loos.
Er zijn ook een hoop mensen, ik geloof ( en hoop ) het merendeel, die het niet alleen maar doen om als fotomodellen uit te zien ... ik denk ook dat je wat meer en "serieusere" motivatie nodig hebt om jezelf uit te hongeren dan dat je dat wilt, want afvallen lukt ook niet wanneer je het niet *echt* wilt, en voor uithongeren heb je veel discipline nodig ... Maar wie zich alleen zou uithongeren om die reden die jij noemde, ja, dat vind ik ook stom.

Anders ben ik het wel met je eens hoor, wat vet op het lichaam is helemaal niet slecht ( Ehm hoor MIJ ... nou ja, dan nog maar op mezelf toepassen en tadaa, weg is eetstoornis )
Oud 15-12-2002, 22:04
Herrie
Herrie is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Hier dus mijn vragen:

1 - Hoe lang ben je?
1.85
2 - Wat is volgens jou je ideale gewicht? Verschilt tussen de 72 en 75 kg
3 - Waarom? Ligt aan de mate van training, maar als ik goed getrained ben, kan ik redelijk wat eten en blijf ik er goed uitzien. M'n gewicht schommelt nogal, dus ik ga niet zeggen 72kg of 75 kg. Spieren zijn immers ook zwaarder dan vet... Bij mij zegt gewicht dan ook niet zoveel
Oud 16-12-2002, 19:05
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
1. 1.61 (d8 ik tenminste)
2. gwoon wa un puber zoals ik zou MOETe wege
3. ik voel me goed als ik zwarte klere draag die ikzelf gaaf vin enz.
in van die barbie klere voel ik me totaal nie comfortabel en dan scheur ik ze nog ut liefst van me lijf af

maar wa boeit uiterlijk, innerlijk is tog veel belangrijker
je kunt wel met zoon onwijs lekker ding uitgaan maar maar meestal hebbe die un onnatuurlijke grote eigedunk en verw8 da alle chicks voor ze valle

nou sorry maar ik sta steviger op me pote
Oud 18-12-2002, 12:20
bullitgetit
bullitgetit is offline
Ben 1.91m en weeg 80 kilo.
doel is 100 kilo.
Oud 19-12-2002, 14:18
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
bullitgetit schreef:
Ben 1.91m en weeg 80 kilo.
doel is 100 kilo.

Dat woog mn vader ooit, maar die is 1.60

---

Maareh nog even wat opmerkingen.. het is bij sommige meisjes NIET zo dat ze willen afvallen omdat anderen (mannen) dat mooier vinden, of omdat ze eruit willen zien als een model. Veel doen het alleen voor zichzelf. En hoewel dat logisch is, maakt het het er wel moeilijker op die meisjes uit te leggen dat het vaak NIET GOED is dat ze afvallen. Ik geloof dat 70% van de vrouwen met een gezond gewicht vindt dat er nog wel wat af kan.
Ik zie nog steeds in dit topic meisjes reageren met 'ik wil graag weer 48 kilo wegen, dat woog ik twee jaar geleden ook'. Voor die meisjes even de tip: 48 kilo is een gezond gewicht als je onder de 1.60 bent, maar een gezonde vrouw boven die lengte weegt meestal wel wat meer. Vrouw ja, want wat je kan je op je 16e niet met je 14e vergelijken en op je 14e niet met toen je 12 was. Ik ben 19, ik weeg nu net zoveel als toen ik 15 was, maar ik heb er nog wel wat borst en heup bij gekregen (mn middel is dus dunner geworden - zelfs iets te dun). Er zijn meisjes die maar blijven vechten bij het vet dat er op de benen, kont en heupen bij komt, maar dat is natuurlijk. Bij de een is het meer als bij de ander, maar ga je nou pas zorgen maken als je veel vet krijgt op plaatsen waar het niet hoort
Oud 19-12-2002, 22:24
Liza
Liza is offline
Lengte: 1.78
Ideale gewicht: 55
Waarom: omdat ik dan denk ik slank ben, en eens een keertje iets lekkers kan eten, en ik het me dan kan 'veroorloven'. Nog een lange weg te gaan overigens, ben nu 6 kilo kwijt en weeg nog 62 holadijee
Oud 20-12-2002, 13:41
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Liza schreef:
Lengte: 1.78
Ideale gewicht: 55
Waarom: omdat ik dan denk ik slank ben, en eens een keertje iets lekkers kan eten, en ik het me dan kan 'veroorloven'. Nog een lange weg te gaan overigens, ben nu 6 kilo kwijt en weeg nog 62 holadijee
Hey.. 62 kilo is volgens mij echt mooi bij 1.78 hoor! Volgens mij kan je beter gewoon lekker eten waar je zin in hebt terwijl je oplet dat je niet teveel aan komt, in plaats van eerst nog 7 kilo af te vallen. Want als je 55 kilo weegt, moet je NOG harder je best doen om op hetzelfde gewicht te blijven. Als je al af willen vallen, ik vind t best, maar 55 kilo lijkt me wel weinig.

Regels voor berichten