Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 04-09-2009 om 12:20. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Je definitie van 'vergelijking' ook trouwens, want het is geen vergelijking, het is een bewijs tegen jouw stelling dat mensen nooit van mening kunnen veranderen.
||
Citaat:
Goed, Chris, het was weer lachen, ik ga eens de stad in en dan maak ik het later nog wel af.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ga maar eens verhuizen. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Het punt is, als iemand zo graag dood wil kan dat altijd nog, maar de doden tot leven wekken gaat niet. Daarom moet men het mensen altijd zo moeilijk mogelijk maken om te sterven.
||
Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Religie is algemeen geaccepteerd, het is niet relevant dat meer dan de helft van de wereldbevolking een bepaald geloof aanhangt. Atheisme is ook algemeen geaccepteerd ondanks dat de meerderheid van de wereldbevolking religieus is. |
![]() |
||
Citaat:
Dat religie algemeen geaccepteerd is (als fenomeen) betekent niet dat de religies die een religie stelt algemeen geaccepteerd zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Of er sprake is van een psychische stoornis, valt af te leiden van of iemand last heeft van waanvoorstellingen (niet andersom dus). Aangezien er geen bepaalde religie is die algemeen geaccepteerd is, is het als waar beschouwen van een bepaalde god een waanvoorstelling. Dus is er sprake van een psychische stoornis. (dit is eigelijk meer een gedachtenexperiment dan dat ik er echt achter sta, maar daarom neit minder interessant).
|
Verwijderd
|
Ik reageer alleen op de openingspost hoor.
Als mensen zo stom zijn om bloedtransfusies te weigeren bij operaties bijvoorbeeld, dan is dat hun eigen verantwoordelijkheid. Bij een bevalling worden de transfusies meestal alleen achteraf gegeven en dan is het ook het recht op eigen domheid (van welke forumer heb ik die uitspraak?). Het is natuurlijk onzin om ze extra aandacht te gaan geven omdat ze zelf hebben besloten geen optimale zorg te willen. Er zijn ook gevallen waarbij een bloedtransfusie tijdens de bevalling al noodzakelijk is, en als die dan niet gegeven wordt kan het kind eraan overlijden. In dat geval kan het weigeren van het bloed als kindermishandeling worden gezien. Maar dat is vrij complex dus ik heb daar geen oplossing voor. Ik heb zelf meegemaakt dat een Jehova's getuige veel bloed verloor bij de bevalling en daardoor ernstige bloedarmoede kreeg. Maar ze twijfelde nog een beetje of ze in een noodgeval misschien toch bloed zou accepteren en of ze het formulier wel of niet zou ondertekenen. Om een levensreddende behandeling te kunnen weigeren moet je namelijk een recente en gedateerde en ondertekende verklaring hebben dat je die behandeling niet wil, anders is de arts strafbaar als hij/zij de behandeling niet geeft. Enfin, deze vrouw raakte bewusteloos als gevolg van haar bloedarmoede op het moment dat ze het formulier nog niet ondertekend had, en toen hebben ze er snel vier zakken bloed ingepompt. Uiteindelijk was ze daar toch wel blij mee. |
![]() |
|||
Citaat:
Gebruikelijk is dan tegenwoordig dat de belangen van het kind voorop gesteld worden. Vergelijkbare gevallen zijn: -de Spakenburgse muurvoeger die geen enkele school Christelijk genoeg vond, hij werd veroordeeld en moest zijn kinderen alsnog naar school sturen. Belang van het kind > religie, oordeelde de rechter dus. -Mensen die lijden aan Münchhausen by proxy en hun kind daarom schade toebrengen zijn strafbaar, los van de reden waarom -Ook elders in het strafrecht wordt religie niet gezien als een geldige reden om misdrijven te plegen. Het blijft strafbaar. -Regelmatig worden ouders uit de ouderlijke macht ontzet vanwege hun kind schade toebrengen in de vorm van verwaarlozing (medische zorg ontzeggen valt daaronder) of andere schades. Ik denk dat we daarmee antwoord hebben op de vraag of men een kind noodzakelijke medische zorg mag ontzeggen. Dat mag niet. Over specifiek strafbaar zijn van mensen onder dwang medische behandeling laten weigeren zijn de meningen verdeeld. Dit aan de hand van gevallen waar Islamitische vrouwen door hun man gedwongen werden om behandeling te weigeren. CDA, CU en SGP vinden dat je iemand mag dwingen om geen medische behandeling te ondergaan. De andere partijen vinden dat de belang van het individu dat gedwongen wordt voorop moet staan, en vinden dit strafbaar. Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Maar dan is het de vraag of het een behandeling is, of alleen een medische preventieve handeling (omdat op het moment dat je het bloed geeft, het kind nog gezond is). Mensen hebben bv. wel het recht om vaccinatie van hun kind te weigeren. Al vind ik dat ook niet helemaal goed.
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Ik vond deze wel passen in dit topic:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Verder: tja, er zijn zoveel mensen die niet meer gereanimeerd willen worden als ze ernstig ziek zijn of een bepaalde leeftijd hebben bereikt. Ik kan daar wel begrip voor opbrengen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb een voorbeeld gehoord van een man die een overdosis had genomen, en zijn hele kamer had volgehangen met post-its met 'niet reanimeren' en 'pomp mijn maag niet leeg' en 'ik weiger elke behandeling' enzo. Zijn maag is wel leeggepompt want hij had de briefjes niet gedateerd en ondertekend. En dan kunnen de ambulanceverpleegkundigen niet weten of het wel zijn briefjes zijn, en of hij het er nog steeds mee eens is. |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Getuigen van Jehova Cat | 41 | 01-05-2002 20:20 |