Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2010, 17:20
Verwijderd
Citaat:
niemand die mijn vraag interessant vond?!
Citaat:
waar komt eigenlijk die associatie van "de zon heeft een gezicht" vandaan? Volgens mij las ik daar laatst iets over; volgens mij was het iets over het feit dat je al snel gezichten herkent als kind zijnde omdat je moeder/ouders natuurlijk belangrijk voor je zijn; en dat dat dit zich door heeft gezet naar zaken die 'vroeger' aanbeden werden.
Citaat:
Ik tekende een gezicht in de zon omdat ik de zon zonder gezicht maar lelijk vond, een gele vlek op mijn tekening, bah.
De maan heeft wel echt een gezicht als je er lang naar kijkt
Advertentie
Oud 24-11-2010, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Wat zal ik toch eens tekenen.
Stedelijke monsters.
Oud 24-11-2010, 17:21
Carn
Carn is offline
nou ja, mensen zien graag dingen die er niet zijn. Maar de zon wordt bijna altijd door (westerse) kinden als een glimlachende bol getekend; dat ligt toch iets minder voor de hand liggend dan de maan.
Oud 24-11-2010, 17:22
Verwijderd
Kinden <3
Oud 24-11-2010, 17:23
Batave
Batave is offline
Ik werd net gebeld dat ik smsen naar de huistelefoon stuur. In plaats van naar de telefoon van mijn vriendin. Vreemd genoeg.. en
Oud 24-11-2010, 17:29
Verwijderd
sann naamzoek

Two door cinema club is fijn! Jij hebt ze zien optreden toch? <3
Oud 24-11-2010, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Ik werd net gebeld dat ik smsen naar de huistelefoon stuur. In plaats van naar de telefoon van mijn vriendin. Vreemd genoeg.. en
Dus je ouders kregen vunzige vunzigheid opgelezen door de robot?
Oud 24-11-2010, 17:34
Geel
Geel is offline
Hoe kan ik nou DOS spelletjes spelen op m'n laptop? Ik heb DOSBox gedownload, maar ik snap niet hoe dat werkt. Iemand?
Oud 24-11-2010, 17:35
Uice
Uice is offline
Citaat:
waar komt eigenlijk die associatie van "de zon heeft een gezicht" vandaan? Volgens mij las ik daar laatst iets over; volgens mij was het iets over het feit dat je al snel gezichten herkent als kind zijnde omdat je moeder/ouders natuurlijk belangrijk voor je zijn; en dat dat dit zich door heeft gezet naar zaken die 'vroeger' aanbeden werden.
Volgens mij komt het vooral omdat de zon in prentenboeken vaak een gezicht heeft, en kinderen het daarvan overnemen. Ik zie een kind niet zo snel uit zichzelf de zon tekenen met een gezicht erop.
Oud 24-11-2010, 17:38
Verwijderd
;D
Oud 24-11-2010, 17:40
Carn
Carn is offline
Citaat:
Volgens mij komt het vooral omdat de zon in prentenboeken vaak een gezicht heeft, en kinderen het daarvan overnemen. Ik zie een kind niet zo snel uit zichzelf de zon tekenen met een gezicht erop.
plausibel, maar dan nog: waarom de zon tekenen met een gezicht er op?
Oud 24-11-2010, 17:42
Verwijderd
Ik geloof niet dat ik de zon een gezicht gaf als kind, maar het is idd wel zo dat je het vaak ziet, ook in boekjes en bijv de teletubbies. Curieus.
Oud 24-11-2010, 17:43
Verwijderd
En in de Mario games heeft ook ALLES een gezichtje. Ziehier de verderfelijke invloed van computerspelletjes!
Oud 24-11-2010, 17:45
Verwijderd
Citaat:
En in de Mario games heeft ook ALLES een gezichtje. Ziehier de verderfelijke invloed van computerspelletjes!
Oja, inclusief die evil zon in het moeraslevel in de tweede wereld van mario 3!!!!!!!!!
Oud 24-11-2010, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Hoe kan ik nou DOS spelletjes spelen op m'n laptop? Ik heb DOSBox gedownload, maar ik snap niet hoe dat werkt. Iemand?
Gewoon hetzelfde als DOS, maar dan in een window, toch?
Oud 24-11-2010, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Oja, inclusief die evil zon in het moeraslevel in de tweede wereld van mario 3!!!!!!!!!
haha jij wij werden altijd helemaal para van dat level
dan gingen we gewoon een keer extra het kasteel van level 1 spelen om een P'tje te halen en het level vliegend door te komen
Oud 24-11-2010, 17:49
Verwijderd
Oud 24-11-2010, 17:50
Verwijderd
Citaat:
haha jij wij werden altijd helemaal para van dat level
dan gingen we gewoon een keer extra het kasteel van level 1 spelen om een P'tje te halen en het level vliegend door te komen
ah, de P-vleugel <3 die bewaarde ik altijd voor de te moeilijke levels in latere werelden. die zonmoeraslevel is best makkelijk, als je hem in één keer doorrent, zonder te stoppen en af en toe op het juiste moment springen
Oud 24-11-2010, 17:51
Verwijderd
Weet je wat een stom kado was voor het halen van een kasteel. Dat wolkje. Dan kon je een level overslaan, maar als je daarna in een volgend level doodging moest je het overgeslagen level alsnog doen stom wolkje.
Oud 24-11-2010, 17:52
Verwijderd
oh god kon je dat met het wolkje doen? ik snapte die nooit.
Oud 24-11-2010, 17:53
Elmp
Elmp is offline
je kon 'm nooit saven, dat was pas kut
Oud 24-11-2010, 17:53
Verwijderd
ik vind de nieuwe van extince niet zo leuk /goeie-oosterhoutse-opvoeding
Oud 24-11-2010, 17:54
Elmp
Elmp is offline
http://www.youtube.com/watch?v=34ZtT4Th9Ys
Oud 24-11-2010, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Gewoon hetzelfde als DOS, maar dan in een window, toch?
Basically, yeh.
Oud 24-11-2010, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Je moet eerst een game-directory (of hele schijf) mounten,

iets van: "mount z:\ c:\gamedirectory" ofzo

en dan de gemounte directory openen (Z:\) en zo het spel installeren/starten. In de help file staat het ook beschreven. Je kunt ook een front-end voor Dosbox installeren, daarmee heb je een grafische interface voor je instellingen (per game), dat is wat handiger en overzichtelijker.
Oud 24-11-2010, 18:03
Verwijderd
Bij een tramhalte hier in de buurt staat altijd dezelfde vrouw. Nou ja, altijd, als ik er ben, meestal rond 5/6/7 uur staat ze er bijna altijd. Ze heeft een Selexyz-tasje bij zich, en drinkt Euroshopperbier. Als de tram eraan komt stapt ze niet in, dus ik vraag me af wat ze er doet... Ze ziet er ook weer niet uit als een zwerver. Ze praat wel in zichzelf soms.
Oud 24-11-2010, 18:06
Verwijderd
Klinkt als stiekem toch een zwerver.
Oud 24-11-2010, 18:08
Verwijderd
Haha. Mja. Vraag me af waarom ze altijd bij die specifieke halte staat. Ze zit ook niet ofzo, ze staat echt alsof ze op de tram staat te wachten, maar ze stapt niet in. Vind haar best zielig, ben zo benieuwd hoe ze in die situatie gekomen is en wat ze heeft en alles.
Oud 24-11-2010, 18:09
Carn
Carn is offline
mensen die het niet op een rijtje hebben lijken vaker gefascineerd te zijn door het OV. In Eindhoven liep ook altijd een gast de hele dag n beetje rond op het busstation; volgens mij vond ie het gewoon leuk.
Oud 24-11-2010, 18:10
Verwijderd
Ik zit ook wel eens uren lang bij de bushalte te niksen als ik me verveel. Nee grapje.
Maar soms als ik moet wachten en het is donker en ik luister muziek dan maak ik stiekem danspasjes en dan draai ik rondjes.
Vinden de langsrijdende automobilisten ook heel fijn.
Verwijderd
Citaat:
mensen die het niet op een rijtje hebben lijken vaker gefascineerd te zijn door het OV. In Eindhoven liep ook altijd een gast de hele dag n beetje rond op het busstation; volgens mij vond ie het gewoon leuk.
Ha, ja, bij ons in het dorp vroeger was een jongen die altijd urenlang met zijn fiets op de stoep naar het verkeer stond te kijken.

Altijd die fascinatie met het OV bij mensen die niet helemaal goed zijn! TRA, huhu. ;x
Verwijderd
Citaat:

Ik hou er van om met het OV te reizen omdat als ik me verveel ik mensen stiekem afluister. Hoor dan de leukste verhalen.
Oud 24-11-2010, 18:16
Geel
Geel is offline
Huhu laat maar, mounten en directory, ik snap het al niet meer.
Oud 24-11-2010, 18:17
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ga rollercoaster tycoon misschien wel winnen vandaag
Oud 24-11-2010, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Ik ga rollercoaster tycoon misschien wel winnen vandaag
Het park of heel RT?
Oud 24-11-2010, 18:18
Verwijderd
Ik heb het vroeger ook superveel gespeeld, maar weet je wat raar was? Als de zomertijd of wintertijd inging was ik al mijn opgeslagen parken kwijt!!! Zodoende heb ik het dus nooit helemaal uit kunnen spelen.
Oud 24-11-2010, 18:20
Uice
Uice is offline
Citaat:
plausibel, maar dan nog: waarom de zon tekenen met een gezicht er op?
Omdat in prentenboeken alles vrolijk moet zijn.
Oud 24-11-2010, 18:22
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Het park of heel RT?
Het park. Die ik al een jaar probeer te halen. Godver.
Oud 24-11-2010, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Het park. Die ik al een jaar probeer te halen. Godver.
Welke RT? 1 of 2 of 3? 1 denk ik niet, want die parken haal je best makkelijk.
Oud 24-11-2010, 18:26
Verwijderd
Bij RCT vond ik het leuk achtbanen te laten crashen.
Oud 24-11-2010, 18:26
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Welke RT? 1 of 2 of 3? 1 denk ik niet, want die parken haal je best makkelijk.
2. 1 was altijd makkelijk ja, vind die veel leuker.
Oud 24-11-2010, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Bij RCT vond ik het leuk achtbanen te laten crashen.
Ik liet heel kwade mannetjes altijd verzuipen.
Oud 24-11-2010, 18:29
Verwijderd
Maar Transport Tycoon (of de remake) is natuurlijk leuker.
Oud 24-11-2010, 18:29
Verwijderd
Ik ga eten:

penne
rucola
mozzarella
zongedroogde tomaatjes
pijnboompitten.

Hopelijk krijg ik geen last van dat bittere smaak-gedoe door de pijnboompitten. Heb dat nog nooit gehad.
Oud 24-11-2010, 18:30
Verwijderd
heb je donkere pijnboompitten of echt van die hele lichte?
Oud 24-11-2010, 18:31
Verwijderd
Citaat:
heb je donkere pijnboompitten of echt van die hele lichte?
Oh ik weet niet, zit daar verschil tussen? Volgens mij zijn het lichte.
Oud 24-11-2010, 18:34
Verwijderd
oke, ik heb die bittere smaak alleen na het eten van donkere pijnboompitten. Van die chinese ofzo. En dan echt een volle week lang, beetje vervelend.
Oud 24-11-2010, 18:34
Verwijderd
Vlaams Belang (VB) heeft een prominent lid uit de partij gezet omdat hij enthousiast had gereageerd op de kanker van een rivaliserende partijgenote. Bart Debie is ontslagen als personeelslid en partijlid, meldde VB woensdagmiddag.

Debie gaf op een Facebookpagina commentaar op het nieuws dat de ziekte van Marie-Rose Morel was verergerd. "Leg de champagne maar al koud!", stelde de hardliner.

De voormalige politiecommissaris vocht een conflict uit met Morel over hervormingen binnen de rechts-nationalistische partij. Debie voelde niets voor een gematigdere opstelling.

Oud 24-11-2010, 18:36
Verwijderd
Ik hoor dat een van m'n huisgenotes in de keuken aan het praten is met de nieuwe Spaanse huisgenote. Ik vermoed dat ze heel slecht is in Engels, en eigenlijk wil ik nu naar de keuken om te luisteren en haar stiekem uit te lachen. Slecht ben ik hè.
Oud 24-11-2010, 18:38
Verwijderd

ok dat geweer ziet er belabberd uit maar toch

Johnney Mc Kauw
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten