| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
Oh, dat mag bij mijn ouders dan weer echt niet
Wat ik qua tafelmanieren heel raar vind, is meteen beginnen met eten zonder 'smakelijk eten' te zeggen. Ik at gister bij een vriendin en daar deden ze dat, en mijn eten was al koud toen iemand vroeg 'huh waarom eet je niet'. Maar ik had helemaal niet door dat ik al mocht beginnen. Oh en heel uitgebreid verontschuldigen als je een boer laat. Zo vestig je alleen maar aandacht op jezelf
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, een beetje etiquette is niet verkeerd. Ik zie zo vaak mensen als varkens vreten of verkeerd bestek gebruiken. Allemaal prima en het is ook een beetje zeiken maarrrr als je ooit in werksituaties moet eten en je schiet duidelijk tekort met zulke kennis kun je een heel andere indruk achter laten dan eigenlijk bedoeld was.
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik erger me er niet heel erg aan, maar als iemand zijn vork helemaal verkeerd vasthoudt of vette lipafdrukken achterlaat op een glas of zo. Dat staat toch een beetje primitief
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
Wij zeiden thuis ook geen eet smakelijk. Eet smakelijk wensen is juist tegen de etiquette, heb ik altijd geleerd
. Nu doen we het wel, omdat mijn vader er veel waarde aan hecht, maar mijn moeder heeft /care en haar nieuwe man doet het wel dus nu doet ze het weer wel, maar ik zeg dan niks want zo ben ik opgevoed en alles
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik geloof dat max. 5% van Nederland dat zo geleerd heeft en de rest het niet aardig vindt als je mensen geen eet smakelijk wenst, dus het is sowieso een beetje fail allemaal. |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
|
Verwijderd
|
Mwah, het is ook gewoon een beetje een ingesleten gewoonte, iets wat je gewoon niet doet, zonder er verder over na te denken. Maar bij huisgenoten bijv. zit ik gewoon met een bord op schoot eten naar binnen te schuiven hoor. Maar als ik aan tafel zit komen die oude gewoontes weer op, ofzo.
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar die vriendin van wie die fiets is, is echt een freakshowtje. Ik belde om het te zeggen toen zei ze nou ik ben eigenlijk wel blij dat ik van die fiets af ben dus hou hem maar ![]() ik heb nu al mijn hoop gevestigd op station schiedam, heb al zo'n online formuliertje ingevuld en ga er morgen zelf nog even kijken want dan ben ik daar weer. Ik had die fiets geleend omdat mijn fiets een lekke band had, die ging ik net laten maken en het kostte 32 euro omdat m'n buitenband ook helemaal versleten was . Echt fucking duur.het zit me potjandosie niet mee vandaag op fietsgebied. |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
![]() |
|
|