Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2011, 14:23
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:

In onze betekenis is het zo dat je aan tafel zit en dan zegt 'ik ben even een vork halen' en dan weet iedereen dat je naar de wc gaat, maar dan hoef je het niet hardop te zeggen.
Ik zeg graag dat ik mijn neus ga poederen.
Advertentie
Oud 22-01-2011, 14:27
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:

In onze betekenis is het zo dat je aan tafel zit en dan zegt 'ik ben even een vork halen' en dan weet iedereen dat je naar de wc gaat, maar dan hoef je het niet hardop te zeggen.
Is het niet gewoon iets wat één van je (groot)ouders dat verzonnen heeft?
Oud 22-01-2011, 14:28
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik zeg graag dat ik mijn neus ga poederen.
Ik gebruik zelf doorgaans de eufemismen "pissen" en "schijten".
Oud 22-01-2011, 14:30
Verwijderd
Wie gaat er überhaupt tijdens het diner naar de wc?
Oud 22-01-2011, 14:32
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wie heeft er ueberhaupt een 'diner'?
Oud 22-01-2011, 14:34
Verwijderd
Oh ik dacht tijdens het avondeten want dan zit ik meestal aan een tafel.
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Mensen met een volle blaas of rectum.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Mja, ik zit tijdens het avondeten meestal niet aan tafel met andere mensen.
Oud 22-01-2011, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Mensen met een volle blaas of rectum.
True maar ik zou dat echt nooit doen. Etiquette, etiquette
Oud 22-01-2011, 14:37
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
True maar ik zou dat echt nooit doen. Etiquette, etiquette
Etiquette is voor het plebs.
Oud 22-01-2011, 14:37
Verwijderd
Eric honneponnetje, wanneer zien wij elkaar weer eens?
Oud 22-01-2011, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Eric honneponnetje, wanneer zien wij elkaar weer eens?
Lief troetelbeertje, kun je dinsdag abend? Ik ben dan namelijk paper-vrij!
Oud 22-01-2011, 14:40
Batave
Batave is offline
Citaat:
Etiquette is voor het plebs.
Oud 22-01-2011, 14:41
Verwijderd
Geen eigen mening vormen is voor het plebs.
Oud 22-01-2011, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Is het niet gewoon iets wat één van je (groot)ouders dat verzonnen heeft?
Als niemand het kent, kan dat wel zo zijn, ja.

Citaat:
Wij mogen het eigenlijk ook niet van onze ouders :') maar als we heel erg moeten, is dit de eerbaarste manier.
Oud 22-01-2011, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Lief troetelbeertje, kun je dinsdag abend? Ik ben dan namelijk paper-vrij!
Meh, nee waarschijnlijk niet Donderdag is eigenlijk de enige avond dat ik (zeker weten) kan
Oud 22-01-2011, 14:44
Batave
Batave is offline
Citaat:
Geen eigen mening vormen is voor het plebs.
Een mening delen niet.
Oud 22-01-2011, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Meh, nee waarschijnlijk niet Donderdag is eigenlijk de enige avond dat ik (zeker weten) kan
Ja dass ist möglich!
Oud 22-01-2011, 14:48
Verwijderd
Doe maar zo Batave! Volgende keer als ik je in de bus zie gaan we tandjes spugen <3
Oud 22-01-2011, 14:50
Verwijderd
Tijdens 't eten in gezelschap van anderen naar 't toilet gaan vind ik ook eh, not done.
Oud 22-01-2011, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Ja dass ist möglich!
Tof Dan gaan we donderdag ouderwetsch bier drinken!
Batave
Batave is offline
Citaat:
Doe maar zo Batave! Volgende keer als ik je in de bus zie gaan we tandjes spugen <3
Bring it on !
Verwijderd
Ja, maar als je met je ouders en Geschwister aan tafel zit voor gewone doordeweekse pasta en je moet heel nodig, dan vind ik dat het een keertje best moet kunnen.
Oud 22-01-2011, 14:54
Verwijderd
Nou, eindelijk klaar met knippen en zagen. Er kan geboord worden!
Oud 22-01-2011, 14:57
Batave
Batave is offline
Zit je bij de manicureamputeertandarts?
Oud 22-01-2011, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar als je met je ouders en Geschwister aan tafel zit voor gewone doordeweekse pasta en je moet heel nodig, dan vind ik dat het een keertje best moet kunnen.
Echt verboten bij mijn ouders
Oud 22-01-2011, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Dan zijn je ouders streng mijn ouders willen het ook liever niet, maar het is niet echt verboden.
Oud 22-01-2011, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Zit je bij de manicureamputeertandarts?
Mnee, Klussen met Forumers
Oud 22-01-2011, 14:59
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Je bent toch geen 12 meer?
Oud 22-01-2011, 15:02
Verwijderd
Ja bij mijn ouders zit dat heel raar in elkaar. Zoiets is gewoon not done maar tegelijkertijd wel over seks praten en racistische of dode baby grappen maken
Oud 22-01-2011, 15:05
Verwijderd
Oh, dat mag bij mijn ouders dan weer echt niet
Wat ik qua tafelmanieren heel raar vind, is meteen beginnen met eten zonder 'smakelijk eten' te zeggen. Ik at gister bij een vriendin en daar deden ze dat, en mijn eten was al koud toen iemand vroeg 'huh waarom eet je niet'. Maar ik had helemaal niet door dat ik al mocht beginnen.
Oh en heel uitgebreid verontschuldigen als je een boer laat. Zo vestig je alleen maar aandacht op jezelf
Oud 22-01-2011, 15:09
Verwijderd
Citaat:
Wat ik qua tafelmanieren heel raar vind, is meteen beginnen met eten zonder 'smakelijk eten' te zeggen. Ik at gister bij een vriendin en daar deden ze dat, en mijn eten was al koud toen iemand vroeg 'huh waarom eet je niet'. Maar ik had helemaal niet door dat ik al mocht beginnen.
Oh en heel uitgebreid verontschuldigen als je een boer laat. Zo vestig je alleen maar aandacht op jezelf
Oh dat laatste vind ik wel raar Maar goed, een beetje etiquette is niet verkeerd. Ik zie zo vaak mensen als varkens vreten of verkeerd bestek gebruiken. Allemaal prima en het is ook een beetje zeiken maarrrr als je ooit in werksituaties moet eten en je schiet duidelijk tekort met zulke kennis kun je een heel andere indruk achter laten dan eigenlijk bedoeld was.
Oud 22-01-2011, 15:12
Batave
Batave is offline
Citaat:
Wij wachten tot iedereen heeft voordat we beginnen met eten.
Oud 22-01-2011, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Oh dat laatste vind ik wel raar Maar goed, een beetje etiquette is niet verkeerd. Ik zie zo vaak mensen als varkens vreten of verkeerd bestek gebruiken. Allemaal prima en het is ook een beetje zeiken maarrrr als je ooit in werksituaties moet eten en je schiet duidelijk tekort met zulke kennis kun je een heel andere indruk achter laten dan eigenlijk bedoeld was.
Eens ik erger me er niet heel erg aan, maar als iemand zijn vork helemaal verkeerd vasthoudt of vette lipafdrukken achterlaat op een glas of zo. Dat staat toch een beetje primitief
Oud 22-01-2011, 15:20
Verwijderd
Wij zeiden thuis ook geen eet smakelijk. Eet smakelijk wensen is juist tegen de etiquette, heb ik altijd geleerd . Nu doen we het wel, omdat mijn vader er veel waarde aan hecht, maar mijn moeder heeft /care en haar nieuwe man doet het wel dus nu doet ze het weer wel, maar ik zeg dan niks want zo ben ik opgevoed en alles
Oud 22-01-2011, 15:21
Verwijderd
Officieel is het ordinair om smakelijk eten te zeggen inderdaad
Oud 22-01-2011, 15:22
Verwijderd
Als ik te gast ben bij mensen zeg ik meestal 'eet ze' terug, dat is het mij geleerde alternatief, want helemaal niks antwoorden is ook weer redelijk onbeschoft.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
1000 posts verder, maar ik wil ook leren breien!
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik begrijp niet waarom mensen moeite doen om bepaalde "manieren" te hanteren bij bekenden, als je nu in een restaurant zit of met je baas/collega's aan het eten bent, alla, maar je familie ken je toch al? Wat is het nut?
Oud 22-01-2011, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Eet smakelijk wensen suggereert dat het wel eens onsmakelijk zou kunnen zijn en dat is natuurlijk niet erg aardig naar de kok toe

Maar ik geloof dat max. 5% van Nederland dat zo geleerd heeft en de rest het niet aardig vindt als je mensen geen eet smakelijk wenst, dus het is sowieso een beetje fail allemaal.
Oud 22-01-2011, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Ik begrijp niet waarom mensen moeite doen om bepaalde "manieren" te hanteren bij bekenden, als je nu in een restaurant zit of met je baas/collega's aan het eten bent, alla, maar je familie ken je toch al? Wat is het nut?
Het schept een bepaalde sfeer en is een blijk van waardering. Klinkt heel suf allemaal maar is wel waar.
Oud 22-01-2011, 15:27
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Het schept een bepaalde sfeer en is een blijk van waardering. Klinkt heel suf allemaal maar is wel waar.
Dat klinkt inderdaad erg suf.
Oud 22-01-2011, 15:28
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Eet smakelijk wensen suggereert dat het wel eens onsmakelijk zou kunnen zijn en dat is natuurlijk niet erg aardig naar de kok toe

Maar ik geloof dat max. 5% van Nederland dat zo geleerd heeft en de rest het niet aardig vindt als je mensen geen eet smakelijk wenst, dus het is sowieso een beetje fail allemaal.
Nee, dat suggereert het helemaal niet, het is gewoon een betekenisloze frase die men hanteert aan het begin van een maaltijd. Welke zwakzinnige kok interpreteert "eet smakelijk" zo?
Oud 22-01-2011, 15:29
Verwijderd
Mwah, het is ook gewoon een beetje een ingesleten gewoonte, iets wat je gewoon niet doet, zonder er verder over na te denken. Maar bij huisgenoten bijv. zit ik gewoon met een bord op schoot eten naar binnen te schuiven hoor. Maar als ik aan tafel zit komen die oude gewoontes weer op, ofzo.
Oud 22-01-2011, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Dat klinkt inderdaad erg suf.
Je geeft me gelijk
Oud 22-01-2011, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat suggereert het helemaal niet, het is gewoon een betekenisloze frase die men hanteert aan het begin van een maaltijd. Welke zwakzinnige kok interpreteert "eet smakelijk" zo?
Ik ben het met je eens, maar zo is het mij geleerd, en zonder er over na te denken zeg ik dus nooit 'eet smakelijk'. Ik moet mijn best doen om het wel te doen, zeg maar.
Oud 22-01-2011, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Oh sukkel! Is er nog een reservesleutel?
nee maar die vriendin van wie die fiets is, is echt een freakshowtje. Ik belde om het te zeggen toen zei ze nou ik ben eigenlijk wel blij dat ik van die fiets af ben dus hou hem maar

ik heb nu al mijn hoop gevestigd op station schiedam, heb al zo'n online formuliertje ingevuld en ga er morgen zelf nog even kijken want dan ben ik daar weer.
Ik had die fiets geleend omdat mijn fiets een lekke band had, die ging ik net laten maken en het kostte 32 euro omdat m'n buitenband ook helemaal versleten was . Echt fucking duur.
het zit me potjandosie niet mee vandaag op fietsgebied.
Oud 22-01-2011, 15:35
Swlabr
Swlabr is offline
Shabadaboopie.
Oud 22-01-2011, 15:39
Verwijderd
Citaat:
Eens ik erger me er niet heel erg aan, maar als iemand zijn vork helemaal verkeerd vasthoudt of vette lipafdrukken achterlaat op een glas of zo. Dat staat toch een beetje primitief
Ik hou nog met enige regelmaat m'n vork verkeerd om vast, vooral omdat hij dan natuurlijk beter werkt.
Oud 22-01-2011, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Mijn eerste gedachte als iemand dat niet zegt is 'heb je een sociale stoornis of zo '
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten