Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2011, 11:12
Verwijderd
Citaat:
best gave ChemBros track is dit, lekker blehren door het kant0000000000r
Advertentie
Oud 24-01-2011, 11:30
Verwijderd
In een poging te zoeken naar literatuurklassiekers die niet te gortdroog zijn om te lezen, kwam ik terecht op http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...million_copies. Maar het helpt nog niet veel. Oorlog en Vrede van Tolstoi staat vrolijk naast 'What would Jesus do?' en boeken van Dan Brown.

Selexyz biedt een Nederlandse lijst, maar die heb ik allemaal al gelezen.
Oud 24-01-2011, 11:34
Carn
Carn is offline
Citaat:
In een poging te zoeken naar literatuurklassiekers die niet te gortdroog zijn om te lezen, kwam ik terecht op http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...million_copies. Maar het helpt nog niet veel. Oorlog en Vrede van Tolstoi staat vrolijk naast 'What would Jesus do?' en boeken van Dan Brown.

kan je beter zoeken icm uitgeverijen en/of grote, bekende bibliotheken. bv: http://www.modernlibrary.com/top-100/100-best-novels/
Verwijderd
Zal ik me aanmelden voor een "alpha-cursus"? Just for the fuck of it en er dan een trolling galore van maken :>
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:

http://www.uitgeverijathenaeum.nl/we...r-Klassiek.htm

lord of the flies, faust, utopia, max havelaar, tom sawyer en.. zie sig
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:

Dawkins. Schroef fictie!
Oud 24-01-2011, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Zal ik me aanmelden voor een "alpha-cursus"? Just for the fuck of it en er dan een trolling galore van maken :>
Oeh, kom je bij mij communicatievaardigheden volgen?
Rationeel
Rationeel is offline
dit moet ik bijna allemaal nog (een keer) lezen
Verwijderd
Citaat:
kan je beter zoeken icm uitgeverijen en/of grote, bekende bibliotheken. bv: http://www.modernlibrary.com/top-100/100-best-novels/
Citaat:
http://www.uitgeverijathenaeum.nl/we...r-Klassiek.htm

lord of the flies, faust, utopia, max havelaar, tom sawyer en.. zie sig
kijk, dat schiet beter op jullie ownen mij in googelen.
Oud 24-01-2011, 11:43
Verwijderd
Citaat:
Dawkins. Schroef fictie!
ik wil ook wel non-fictie inderdaad maar dan moet het wel breed en modern zijn.
Oud 24-01-2011, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Oeh, kom je bij mij communicatievaardigheden volgen?
Eh, wut?
Oud 24-01-2011, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Eh, wut?
Dat is duidelijk de beste cursus om te lopen trollen, want dan leren mensen er nog wat van
Oud 24-01-2011, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Absinthe, .sann: heb alleen de naamzoek gelezen, maar thnx voor de invite en heb al avondje met vriendin, inhaalwerk na tentamens... helaas, had het graag allebei gewild.
Helaas, volgende x beter!
Oud 24-01-2011, 11:51
Verwijderd
Middag schatjes.
Oud 24-01-2011, 11:53
Verwijderd
Oei, is het alweer middag.
Oud 24-01-2011, 11:57
Verwijderd
Citaat:
dit moet ik bijna allemaal nog (een keer) lezen
[afbeelding]
Waarom staat Hondenjaren verkeerd om in de kast?
Oud 24-01-2011, 11:59
Verwijderd
verzameld werk van kafka staat ook nog ongelezen in mijn kast!
Oud 24-01-2011, 12:00
Verwijderd
en dan is het nu tijd voor de nieuwe bzv
Oud 24-01-2011, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Dat is duidelijk de beste cursus om te lopen trollen, want dan leren mensen er nog wat van
Haha, oh zo! Ik waardeer het aanbod maar ik ben verbaal best goed
Oud 24-01-2011, 12:02
Verwijderd
Ja ik vind dus wel dat als ik een boek koop, ik het ook moet lezen, maar tegelijkertijd vind ik dat als ik een boek niet om door te komen vind, ik het niet moet lezen dus ik moet wel opletten welke boeken ik koop

Tot nu toe zijn de enige boeken die ik weg heb gelegd en die in mijn boekenkast mogen blijven, de verzamelde werken van shakespeare en de ilias; bij beide was ik zo geconcentreerd op wat er nou eigenlijk staat dat ik onderaan de pagina niet meer weet waar het bovenaan de pagina over ging. Bij de Ilias zou een andere vertaling misschien wel helpen.
Oud 24-01-2011, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Ja ik vind dus wel dat als ik een boek koop, ik het ook moet lezen, maar tegelijkertijd vind ik dat als ik een boek niet om door te komen vind, ik het niet moet lezen dus ik moet wel opletten welke boeken ik koop

Tot nu toe zijn de enige boeken die ik weg heb gelegd en die in mijn boekenkast mogen blijven, de verzamelde werken van shakespeare en de ilias; bij beide was ik zo geconcentreerd op wat er nou eigenlijk staat dat ik onderaan de pagina niet meer weet waar het bovenaan de pagina over ging. Bij de Ilias zou een andere vertaling misschien wel helpen.
Ik heb de Ilias gelezen door eerst telkens een hoofdstuk in een bijna-kinderboek-vertaling te lezen gevolgd door hetzelfde hoofdstuk in een vertaling in hexameters Dan is het véél beter te doen, en nog leuk ook!
Oud 24-01-2011, 12:10
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Waarom staat Hondenjaren verkeerd om in de kast?
ik zag het ook op de foto en heb hem snel goedgezet
Oud 24-01-2011, 12:11
Rationeel
Rationeel is offline
de ilias (en de odyssee) uit die salanderreeks is echt een heel goede en leesbare vertaling/uitwerking
Oud 24-01-2011, 12:11
Schrödinger
Schrödinger is offline
Waarom zeg je eigenlijk in het Nederlands "Ilias" en in het Engels "Iliad"?
Oud 24-01-2011, 12:12
Rationeel
Rationeel is offline
ow, ik durfde de bijbel en de koran niet direct tegen elkaar aan te zetten, dus daar zit nu een 'deurstoppertje' tussen
Oud 24-01-2011, 12:13
Schrödinger
Schrödinger is offline
Blijkbaar is de Griekse titel ook , dus dan lijkt "Ilias" wel logischer...
Oud 24-01-2011, 12:15
Verwijderd
Citaat:
ow, ik durfde de bijbel en de koran niet direct tegen elkaar aan te zetten, dus daar zit nu een 'deurstoppertje' tussen
Verwijderd
Citaat:
Waarom zeg je eigenlijk in het Nederlands "Ilias" en in het Engels "Iliad"?
Volgens mij gebruiken ze in het Engels de stam op basis van de genitief ('iliados' > 'iliad'). Maar raar is het wel, want het is gewoon 'Ilias' in het Grieks
Batave
Batave is offline
Citaat:
Heb je ze niet allebei bij fictie staan dan? padum tish
Oud 24-01-2011, 12:17
Verwijderd
Ulysses
Ulysses James Joyce
Engels - Hardcover
De dood in Venetie en andere verhalen
De dood in Venetie en andere verhalen Thomas Mann
Nederlands - Paperback
Lof der Zotheid
Lof der Zotheid Desiderius Erasmus
Nederlands - Hardcover
The Wide Window
The Wide Window Lemony Snicket
Engels - Hardcover

Dit is nu mijn bol.com lijstje Zal ik ze allemaal meteen bestellen?
Oud 24-01-2011, 12:18
Verwijderd
Die Blechtrommel ben ik momenteel aan het lezen, maar dan wel in het Duits.
Oud 24-01-2011, 12:18
Rationeel
Rationeel is offline
lof
Oud 24-01-2011, 12:19
Rationeel
Rationeel is offline
ulysses heb ik ook nog liggen, maar ik wil eerst de bijbel, de koran én het deurstoppertje gelezen hebben voor ik aan mijn andere boeken begin
Oud 24-01-2011, 12:19
Verwijderd
Citaat:
de ilias (en de odyssee) uit die salanderreeks is echt een heel goede en leesbare vertaling/uitwerking
Ik heb de Ilias uit de salamanderreeks maar dat heeft dus niet geholpen. Van de Odyssee heb ik een vertaling gelezen die mijn vader ooit voor school moest kopen en die was vreemd genoeg wél heel prettig om te lezen.
Oud 24-01-2011, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij gebruiken ze in het Engels de stam op basis van de genitief ('iliados' > 'iliad'). Maar raar is het wel, want het is gewoon 'Ilias' in het Grieks
Verwijderd
Verwijderd
Mijn forum heeft al twee leden en een derde lid probeert zichzelf wanhopig te registreren, maar krijgt dat niet voor elkaar
Verwijderd
Citaat:
Die Blechtrommel ben ik momenteel aan het lezen, maar dan wel in het Duits.
Mjah, ik lees nooit Duits. Ik kan het wel, maar het kost me te veel moeite om er een goed boek mee te lezen, ik zit meer op tijdschrift/kinderboek niveau.
Verwijderd
Citaat:
Ulysses
Ulysses James Joyce
Engels - Hardcover
De dood in Venetie en andere verhalen
De dood in Venetie en andere verhalen Thomas Mann
Nederlands - Paperback
Lof der Zotheid
Lof der Zotheid Desiderius Erasmus
Nederlands - Hardcover
The Wide Window
The Wide Window Lemony Snicket
Engels - Hardcover

Dit is nu mijn bol.com lijstje Zal ik ze allemaal meteen bestellen?
Oeh, wacht, ik heb de Wide Window! Engels, Hardcover! En ik heb The Miserable Mill ook, als je die ook wil! Allebei 1x gelezen, ik heb vast nog wel een doosje ergens om ze in te versturen!
Oud 24-01-2011, 12:21
Rationeel
Rationeel is offline
ow, nou die vond ik wel goed leesbaar hoor. voor de odyssee is dit kiddy-alternatief:
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-...424/index.html
Verwijderd
Citaat:
Mjah, ik lees nooit Duits. Ik kan het wel, maar het kost me te veel moeite om er een goed boek mee te lezen, ik zit meer op tijdschrift/kinderboek niveau.
Hoe meer je het doet, hoe makkelijker het wordt.
Batave
Batave is offline
Citaat:
ulysses heb ik ook nog liggen, maar ik wil eerst de bijbel, de koran én het deurstoppertje gelezen hebben voor ik aan mijn andere boeken begin
Maar hoe lees je het deurstoppertje dan? Want dan zijn de koran en bijbel naast elkaar
Verwijderd
Citaat:
Mijn forum heeft al twee leden en een derde lid probeert zichzelf wanhopig te registreren, maar krijgt dat niet voor elkaar
pm me even!
Oud 24-01-2011, 12:22
Batave
Batave is offline
Citaat:
Het is het makkelijkst registreren ever.
Oud 24-01-2011, 12:22
Verwijderd
Citaat:
Oeh, wacht, ik heb de Wide Window! Engels, Hardcover! En ik heb The Miserable Mill ook, als je die ook wil! Allebei 1x gelezen, ik heb vast nog wel een doosje ergens om ze in te versturen!
Oeh en je wil er vanaf, of wil je ze uitlenen? En is het de HarperCollins uitgave?
Oud 24-01-2011, 12:23
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Maar hoe lees je het deurstoppertje dan? Want dan zijn de koran en bijbel naast elkaar
bijbel lezen -> open haard
koran lezen -> open haard
deurstoppertje lezen!
Verwijderd
Citaat:
Hoe meer je het doet, hoe makkelijker het wordt.
mjah, maar dan zou ik dus eerst bij tijdschriften of kinderboeken moeten beginnen, en dan vind ik het weer de moeite niet
Verwijderd
Citaat:
pm me even!
Je hebt pm!

Citaat:
Het is het makkelijkst registreren ever.
Ja maar soms doet hij rare dingen met spaties.
Oud 24-01-2011, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Oeh en je wil er vanaf, of wil je ze uitlenen? En is het de HarperCollins uitgave?
HarperCollins Deze kaft:

En je mag ze hebben, als je wil
Oud 24-01-2011, 12:24
Verwijderd
Ik ben met Das Parfum begonnen met Duitse boeken lezen en het viel echt heel erg mee met hoe moeilijk het was de eerste pagina was even slikken, maar daarna las het heel fijn door.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten