Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Laten we het realistisch houden: een docent zegt geen hand te willen geven aan vrouwen, en buigt in plaats daarvan naar ze. Als je dan toch claimt precies te weten wat de motivaties van deze man zijn: waarom is buigen naar iemand die je minderwaardig vindt, logischer dan diegene aanraken?
||
Citaat:
Nu spreek je zwaar overdreven alsof het bestrijden van discriminatie en uitsluiting door die man de keuze te geven tussen zijn functioneren of zijn religieuze opvattingen, een essentieel recht zou beperken. En dat zogenaamd buigen vormt geen argument. Het idee erachter, dat vrouwen te inferieur zijn om aan te raken, blijft staan, zelfs als men een rotexcuus heeft gevonden om te claimen dat het toch nog om een normale begroeting zou gaan. Communicatie draait om de ontvanger, eerder dan om de zender. Ik kan niet geloven dat jij niet door dat 'niet gelijk maar wel gelijkwaardig' geleuter heen kunt prikken, je weet gewoonweg beter.
||
Citaat:
In die wetgeving staat onder andere dat je als je een religieuze extremist bent, je niet ten koste van alles en iedereen je gekkigheid mag uiten. Ook staat erin dat wanneer je vindt dat alle vrouwen inferieur zijn, je binnen grenzen mag zeggen, maar dat je je wel normaal dient te gedragen.
||
Citaat:
Verder mag niks "ten koste van alles" en staat er nergens in de wet dat je je "normaal" moet gedragen. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En wat mij betreft overtreed hij Art. 137f net zo goed met zijn openlijk discrimineren vanuit de extremistische Islam. Om nog maar te zwijgen van het feit dat zijn gedrag ook gewoonweg asociaal is. Alleen al daarom kan en hoort hij de laan uitgestuurd te worden. En wat me vooral opvalt is dat er nog steeds geen enkele reden is geproduceerd waarom die man dan per se moet kunnen discrimineren op zijn werk, de integriteit van het onderwijs vernietigen, enzovoorts. Meestal is het toch zo dat wanneer iemand iets goedkeurt, daar een reden voor is.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Overigens, hoe zit dat met moslima's die weigeren mannen aan te raken? Vinden zij mannen inferieur?
||
Citaat:
Er worden mensen ontslagen om minder redenen, maar die gewoon op hetzelfde neerkomen: ze passen niet in het team. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En misschien willen een paar van de artsen ook wel bepaalde groepen niet helpen. Ik weet sowieso van één medewerkster dat die mee ging met een of andere Hamas demonstratie, dus die zal vast liever geen Joden helpen op het werk. Moet dat kunnen? En ik denk dat onze stagecoördinator het vast wel flink gehad zal hebben met minderheidsgroepen die zoals hij al wachtende eens verzuchtte, volgens hem vaak minder punctueel zijn dan anderen. Geen stages meer voor negers dus. Er zijn andere plekken waar die kunnen werken, dus het hindert zijn functioneren niet.
||
Citaat:
||
Citaat:
Je voert nu zelf aan dat dat niet acceptabel is, en dus degene die discrimineert weg zal moeten. En ik geloof dat ik dat andere stukje cultuurrelativisme al wel vijf keer besproken heb. Ik blijf mezelf niet herhalen.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens kan ik me het besluit van de school wél voorstellen. Als zij vinden dat het binnen de normen van de school niet wenselijk is omdat mensen er aanstoot aan nemen, dan is dat zo. |
![]() |
|
natuurlijk behandelde hij je met respect het is een van de belangrijkste sociaale 'regels' in die cultuur dat de gast het goed heeft.
voor de rest weet ik eigenlijk oko niet zeker als hij het nou doet om minderwaardigheid of juist om respect... ??
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn punt is dus dat het niet geven van handen niet per definitie een teken is van disrespect. Zo kan het opgevat worden (en daarom is deze meneer nu ook ontslagen), maar het hoeft niet de intentie te zijn. Don't get me wrong: ik snap dat het in sommige gevallen wel zo is, maar ik vind het een beetje naar dat er meteen van het slechtste uit wordt gegaan. Ik vraag me namelijk af of de rest van het gedrag van deze man (jegens vrouwelijke collega's en studenten) ook wijst op disrespect, want als dit niet het geval is lijkt het me nogal stug dat het daarop gebaseerd is. Waarom komt er toch steeds een rood lijntje onder het woord 'disrespect'? Dat is toch een normaal woord, of ben ik nou zo dom? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je spelde 'disrespect' overigens volledig juist, het is mij ook niet duidelijk waarom er een rood lijntje onder komt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder weet ik niet genoeg van de zaak af om er echt een uitspraak over te doen, maar zoals ik al zei vind ik wel dat je de rest van zijn gedrag jegens vrouwen mee moet nemen in de conclusie dat hij vrouwen minderwaardig vindt, want alleen het weigeren handen te schudden vind ik niet genoeg om dat op te baseren - wat overigens niet wegneemt dat ik het dus wel kan begrijpen dat hij ontslagen is. |
![]() |
||
Citaat:
Hoewel het standpunt van sommige mensen zo ver heen is, dat ze desnoods zouden verdedigen dat vrouwen slaan als begroeting gelijkwaardig zou zijn aan andere begroetingen. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind het (nogmaals) niet vreemd dat hij ontslagen is, maar 'hij wil geen handen schudden, dus hij vindt vrouwen minderwaardig' is een beetje slap, vind je ook niet? Als dit werkelijk het geval was zou er wel meer bewijs zijn; dan zou ook de rest van zijn gedrag jegens vrouwen daarop wijzen. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Maar wat ik opmerkelijk vind is de bereidheid de man te verdedigen. Als het ging om iemand anders zou die bereidheid er nooit zijn. Zou jij opkomen voor Constant Kusters, en ontkennen dat hij een neonazi is? Zo nee, waarom niet?
Laatst gewijzigd op 25-03-2011 om 17:41. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens staat 'Islam' niet gelijk aan vrouwen minderwaardig vinden. Niet iedereen is hetzelfde en niet iedere moslim is extreem, maar ook dat lijk jij niet te snappen. Citaat:
Als jij míj kunt aantonen dat het overige gedrag van deze man óók wijst op disrespect jegens vrouwen, dan ben ik helemaal bereid om je gelijk te geven, maar alleen 'hij geeft vrouwen geen handen' is geen argument. En zoals Lorelei al zei slaat jouw vergelijking nergens op. Ik ontken nergens dat het moslim-zijn van deze man zijn leven niet beinvloed, maar dat betekent nog steeds niet dat hij daarom per definitie vrouwen minderwaardig vindt. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
De zevende of achtste keer dat ik dat noem, overigens. Daar tegenover heb noch jij noch anderen met eenzelfde mening tot nu toe ook maar één ander motief weten te noemen. Voordat je blijft drammen over mijn onderbouwing, die er al lang is, doe daar zelf ook eens wat voor, dat is constructiever. En mijn vergelijking slaat erop dat Constant Kusters zich laat motiveren door neonazi gedachtengoed, hij eert de 'helden van de SS', kaal hoofd, tegen kapitalisme, racistische uitspraken... De hele mikmak. Jouw stellingname is alsof iemand over hem zou beweren dat er geen enkel bewijs is dat hij een neonazi is. Maar vreemd genoeg maakt niemand de fout zulke duidelijke feiten te ontkennen. Vreemd genoeg gebeurd dat opeens wel als het om een Moslim gaat. Wat is de verklaring voor dat verschil?
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het enige dat jij in dít geval als bewijs kunt aanvoeren is het feit dat de man geen handen wil geven en dat is niet genoeg bewijs om er dan maar vanuit te gaan dat hij een extreme moslim is die vrouwen minderwaardig vindt. Hoe moeilijk is het nou om dit te snappen? Laat mij zijn uitspraken eens zien waarin hij zegt dat vrouwen minderwaardig zijn. Laat mij die interviews eens zien, want jij doet alsof je een hele stapel bewijs naast je hebt liggen om jouw conclusie te steunen. Behalve het feit dat hij geen handen geeft (waar dus ook andere redenen voor kunnen zijn) wijst de rest van zijn gedrag ook op het feit dat hij vrouwen minderwaardig vindt? Citaat:
Trouwens: Ik heb het wel gehad met deze 'discussie'. Het lijkt alsof ik tegen een muur praat. Het enige dat jij ziet is: "Oh, hij is moslim, dus hij vindt vrouwen minderwaardig, dus dat is waarom hij ze geen hand wil geven." Dat causale verband waar jij van overtuigd bent bestaat niet. Wat valt er nou tegen in te brengen als jij alle moslims over één kam scheert? En als ik dan vraag waarop je het baseert, dan zeg je: "Oh, hij geeft ze geen handen, dus hij vindt ze minderwaardig." Cirkelredenering. En een waste of time. I'm done. ![]() Laatst gewijzigd op 26-03-2011 om 20:00. |
![]() |
|||||
Citaat:
Pavlov zou trots zijn, maar helaas is het hier niet relevant. Die man discrimineert, is asociaal, oncollegiaal, en brengt de integriteit van het onderwijs schade toe. Hij weigerde daarin zich aan te passen, dus hij wordt ontslagen. Zo liggen de zaken, en niet anders. Citaat:
Citaat:
![]() Kom nu, zoals ik al eerder opriep, eens met een onderbouwing voor dit soort wilde speculatie. Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Ik zou het persoonlijk erg onrespectvol vinden dat een docent mij geen hand wil geven, maakt niet uit om welke reden hij dat doet. Zeker als hij vrouwelijke studenten wel de hand schud. Het zou voelen alsof hij me niet serieus nam, en zou hem nooit als begeleider willen. (omgedraaide situatie)
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Aan jou de keus? |
![]() |
||
Citaat:
Maar volgens mij is dat niet wat je wilde zeggen.
|
![]() |
|
|