Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2011, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Mensen zien makkelijk het verschil tussen 24fps / 48fps / 60fps; vanaf 60 tot 100 is het ook nog best te zien maar dan ben je wel een redelijke die-hard.
Op die oude CRT-bakken merkte ik op 85Hz niets meer waar sommigen olijk op 60Hz dag in dag uit aan het knoeien waren. Nooit heb ik dat begrepen.
Advertentie
Oud 12-04-2011, 19:10
Carn
Carn is offline
Citaat:
"When you assume, you make an ass of u and me".
Of zoiets. Ik heb het ook maar uit ER
hehe

Ik vond je berichtje over christelijke moslimkindjes erg multicultu verantwoord trouwens
Oud 12-04-2011, 19:10
Verwijderd
60 Hz op een CRT-computermonitor, brrr....
Oud 12-04-2011, 19:11
Noedelhap
Noedelhap is offline
Overigens lees ik nu een artikel waarin wordt gezegd dat er geen grens is toe te kennen aan het aantal fps dat een mens kan zien. Dat verschilt. Reallife biedt ons een continueuze stroom aan informatie, dus eigenlijk kan ons oog oneindig veel zien. Maar om de illusie van beweging te creëren, is 12 fps voldoende.
Oud 12-04-2011, 19:11
Verwijderd
Citaat:
hehe

Ik vond je berichtje over christelijke moslimkindjes erg multicultu verantwoord trouwens
Multiculti verantwoord? Ik vertelde juist dat het de meest walgelijke kinderen waren die ik ooit voor m'n neus heb gehad
Oud 12-04-2011, 19:12
Verwijderd
Tijd voor eten, 'n blowtje en voetbal
Oud 12-04-2011, 19:13
Verwijderd
voetbal voetbal!
Oud 12-04-2011, 19:13
Noedelhap
Noedelhap is offline
Hoe komt het dan eigenlijk dat we 24 fps prima vinden, maar 60 Hz meestal te weinig beeldverversing is?
Oud 12-04-2011, 19:14
Carn
Carn is offline
Citaat:
Multiculti verantwoord? Ik vertelde juist dat het de meest walgelijke kinderen waren die ik ooit voor m'n neus heb gehad
nou het ging meer om de omschrijving "christelijke moslims"
Oud 12-04-2011, 19:14
Verwijderd
Mijn hoofd is echt gaan suizen inmiddels. Twee zware lessen gegeven vanmiddag, dat was een slecht idee Morgen premieeeeeeereeeee...
Oud 12-04-2011, 19:15
Carn
Carn is offline
Citaat:
Hoe komt het dan eigenlijk dat we 24 fps prima vinden, maar 60 Hz meestal te weinig beeldverversing is?
nou ja, voor computermonitoren zie je dat dus al erg snel, gewoon met je muis bewegen wordt dan al een hel.
Oud 12-04-2011, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Gokje: omdat Hz iets volstrekt anders is dan FPS in deze context.
Oud 12-04-2011, 19:16
Schrödinger
Schrödinger is offline
Hz is letterlijk hetzelfde als "per seconde".
Carn
Carn is offline
Citaat:
Overigens lees ik nu een artikel waarin wordt gezegd dat er geen grens is toe te kennen aan het aantal fps dat een mens kan zien. Dat verschilt. Reallife biedt ons een continueuze stroom aan informatie, dus eigenlijk kan ons oog oneindig veel zien. Maar om de illusie van beweging te creëren, is 12 fps voldoende.
Meen ooit ergens gehoord/gelezen te hebben dat het 'theoretisch' ongeveer op 2000fps zou zitten
Verwijderd
ik ga afstuderen o.a. met een soort interactief stripverhaal dat groeit iedere keer als je klikt. Een soort wereld met zwevende plateau's waar allerlei stukjes van het verhaal zich afspelen en kleine toneeltjes en schermpjes en kastjes. Dit is de eerste alinea uit het boek, waarin de schrijver vertelt dat zijn oma hem altijd optilde om te kijken hoe zwaar hij is geworden in een week tijd op het schermpje komt zijn gewicht te staan en het plateau is blijer als hij zwaarder is geworden

Verwijderd
Citaat:
nou het ging meer om de omschrijving "christelijke moslims"
Ach, op die manier

Maar ik vind dat ook best bizar eigenlijk, die school hangt vol met odes aan Jezus en de Bijbel, maar ondertussen is de overgrote meerderheid islamitisch. Speciaal onderwijs, en misschien de enige in Culemborg, maar ik geloof sowieso dat moslimkindjes vaker naar een christelijke of katholieke school gestuurd worden dan naar een openbare.
Oud 12-04-2011, 19:17
Carn
Carn is offline
+ FPS gaat over bewegende (video)beelden
Verwijderd
Citaat:
ik ga afstuderen o.a. met een soort interactief stripverhaal dat groeit iedere keer als je klikt. Een soort wereld met zwevende plateau's waar allerlei stukjes van het verhaal zich afspelen en kleine toneeltjes en schermpjes en kastjes. Dit is de eerste alinea uit het boek, waarin de schrijver vertelt dat zijn oma hem altijd optilde om te kijken hoe zwaar hij is geworden in een week tijd op het schermpje komt zijn gewicht te staan en het plateau is blijer als hij zwaarder is geworden

[afbeelding]

Komt dat ook op internet?
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Gokje: omdat Hz iets volstrekt anders is dan FPS.
Ja, duh, maar Hz is ook 'per seconde', maar waarom is 24 beelden per seconde dan prima, maar 60 verversingen per seconde dan hoofdpijnopwekkend?
Oud 12-04-2011, 19:18
Verwijderd
Ziet er weer gaaf uit Volkert!
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ach, op die manier

Maar ik vind dat ook best bizar eigenlijk, die school hangt vol met odes aan Jezus en de Bijbel, maar ondertussen is de overgrote meerderheid islamitisch. Speciaal onderwijs, en misschien de enige in Culemborg, maar ik geloof sowieso dat moslimkindjes vaker naar een christelijke of katholieke school gestuurd worden dan naar een openbare.
ow, apart. Dat juist omdat er regelmatig heibel is over islamitische scholen. Laat Geert het maar niet horen!
Verwijderd
Citaat:

Komt dat ook op internet?
yup! Ik heb al een testje online staan!

ik kan hem wel linken maar in mijn testje is het onduidelijk waar je moet klikken. Alsjeblieft niet quoten want mijn achternaam staat in de site en dan haal ik hem zo weer weg.

hoofdstuk 1 staat er al gedeeltelijk op!

Laatst gewijzigd op 12-04-2011 om 19:35.
Oud 12-04-2011, 19:19
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

[afbeelding]
Gaaf! Ziet er ook al heel indrukwekkend uit.

Wie schrijft het boek?
Oud 12-04-2011, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Gaaf! Ziet er ook al heel indrukwekkend uit.

Wie schrijft het boek?
jonathan safran foer!
Oud 12-04-2011, 19:20
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ja, duh, maar Hz is ook 'per seconde', maar waarom is 24 beelden per seconde dan prima, maar 60 verversingen per seconde dan hoofdpijnopwekkend?
24 beelden is prima voor bewegend videobeeld, maar dat wil niet zeggen dat je tv dus ook op 24hz iets weergeeft. Dan krijg je een epileptische aanval denk ik
Oud 12-04-2011, 19:21
Verwijderd
Fuuu Ludwig, wat gaaf Ik ben benieuwd naar de definitieve versie.
Oud 12-04-2011, 19:23
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
jonathan safran foer!
Ah, ok

Well, keep us posted!
Oud 12-04-2011, 19:24
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
24 beelden is prima voor bewegend videobeeld, maar dat wil niet zeggen dat je tv dus ook op 24hz iets weergeeft. Dan krijg je een epileptische aanval denk ik
Ja, ook dat snap ik, maar ik ben vooral op zoek naar een technische uitleg
Oud 12-04-2011, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Like....alles?

Wat is trouwens een executive kamer? Ik dacht dat bruidssuites speciaal ingerichte kamers waren met een hogere prijs?
Gratis parkeerplaats, upgrade naar grotere kamer, fles wijn, kopje koffie, gratis ontbijt. Je schat zelf in hoe erg het is wat de mensen is overkomen en past het daar op aan.

Executive zijn de grootste kamers in het hotel (niet perse in elk hotel overigens, long stay rooms en suites zijn groter, vaak met een soort woon en slaapkamer). Omdat wij maar weinig bruidsparen hebben maar wel heel veel zakelijke gasten die op comfort gesteld zijn is onze bruidssuite eigenlijk gewoon de mooiste executive kamer. Als er een bruidspaar komt krijgen ze gewoon wat extra dingen, zoals chocola en bloemen en champagne enzo. Anders zouden we 'm hooguit 10 dagen per jaar verhuren. (Als we 'm echt puur als bruidssuite zouden gebruiken)
Oud 12-04-2011, 19:25
Verwijderd
@Volkert:
Gaaf!

Meteen maar even aan de bookmarks toegevoegd.
Oud 12-04-2011, 19:26
Verwijderd
Hmm... je kon vandaag cholesterol laten meten en je bloeddruk meten en m'n cholesterol was te hoog M'n bloeddruk was nog wel in orde met 130/82
Oud 12-04-2011, 19:29
Batave
Batave is offline

Hola señoritas y señores, me llamo Ricardo Queso, let's mambo!
Oud 12-04-2011, 19:30
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ja, ook dat snap ik, maar ik ben vooral op zoek naar een technische uitleg
vrij simpel, je ogen/hersenen 'zien' dat je beeld niet vaak genoeg gerefreshed wordt bij framerates van 70hz of lager; het knippert.
Oud 12-04-2011, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Omdat je 24FPS op 60Hz kunt hebben, maar ook op 80Hz. Andersom gaat een stukje lastiger omdat je dan tearing krijgt. FPS zegt niets over de verversingssnelheid van de getoonde beelden en dáár wringt 'm de schoen.
Oud 12-04-2011, 19:38
Verwijderd
Hoe acceptabel is 20 FPS eigenlijk? M'n fotocamera kan 20 FPS HD filmen, is dat om aan te zien of kan ik beter naar 720 en dan 30FPS?
Oud 12-04-2011, 19:39
Carn
Carn is offline
Citaat:
Hoe acceptabel is 20 FPS eigenlijk? M'n fotocamera kan 20 FPS HD filmen, is dat om aan te zien of kan ik beter naar 720 en dan 30FPS?
tja, het is om aan te zien. Ik zou het persoonlijk als vervelend ervaren.
Oud 12-04-2011, 19:41
Batave
Batave is offline
Citaat:
RANDOM.ORG offers true random numbers to anyone on the Internet. The randomness comes from atmospheric noise, which for many purposes is better than the pseudo-random number algorithms typically used in computer programs. People use RANDOM.ORG for holding drawings, lotteries and sweepstakes, to drive games and gambling sites, for scientific applications, the weerwolfspel.. sometimes and for art and music.
Fix'd ;D
Oud 12-04-2011, 19:43
Verwijderd
voetbal
Oud 12-04-2011, 19:44
Verwijderd
Citaat:
voetbal
Was ik het haast vergeten! Dank
Oud 12-04-2011, 19:45
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Omdat je 24FPS op 60Hz kunt hebben, maar ook op 80Hz. Andersom gaat een stukje lastiger omdat je dan tearing krijgt. FPS zegt niets over de verversingssnelheid van de getoonde beelden en dáár wringt 'm de schoen.
Dat is geen uitleg, dat is slechts benadrukken dat er verschil is

Maar wiki geeft een bevredigend antwoord dat mijn vraag verklaart:

For example, most movie projectors advance from one frame to the next one 24 times each second. But each frame is illuminated two or three times before the next frame is projected using a shutter in front of its lamp. As a result, the movie projector runs at 24 frames per second, but has a 48 or 72 Hz refresh rate.
Oud 12-04-2011, 19:48
Verwijderd
Wijn check
Pringles check
Man U - Chelsea semicheck
Oud 12-04-2011, 19:49
Carn
Carn is offline
48Hz, auw. Dat is een avondje koppijn
Oud 12-04-2011, 19:50
Verwijderd
Citaat: