Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2011, 10:15
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ook wel controversieel: ik herken heel erg veel van mezelf in het boek Feuchtgebiete. Dat is wel een controversieel boek dus ik denk dat dat dan ook controversieel is, om het meeste niet shockerend maar juist herkenbaar te vinden.
(ik kweek bijvoorbeeld ook avocado's)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2011, 16:55
Noedelhap
Noedelhap is offline
Automobilisten die gewoon extra gas geven en doorrijden terwijl ik wil oversteken op een zebrapad mogen zichzelf doodrijden tegen een boom. Stelletje eikels.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2011, 17:42
Uice
Uice is offline
Citaat:
Is dat een eufemisme?
Oud 06-05-2011, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Ook wel controversieel: ik herken heel erg veel van mezelf in het boek Feuchtgebiete. Dat is wel een controversieel boek dus ik denk dat dat dan ook controversieel is, om het meeste niet shockerend maar juist herkenbaar te vinden.
Ik ken het boek niet, maar <3. Je kweekt avocado's. <333
Met citaat reageren
Oud 06-05-2011, 19:38
Noedelhap
Noedelhap is offline
Wat is er controversieel aan avocado's kweken?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2011, 22:48
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Is dat een eufemisme?
nee ik haal gewoon de pitten uit avocado's en kweek ze op tot bomen.
Citaat:
Ik ken het boek niet, maar <3. Je kweekt avocado's. <333

Citaat:
Wat is er controversieel aan avocado's kweken?
Het meisje uit Feuchtgebiete doet het.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2011, 22:51
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ok, ik biecht op, ik heb het boek niet gelezen. Wat is er controversieel aan het boek?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2011, 23:31
Uice
Uice is offline
Citaat:
Volgens mij is dat niet wat het boek controversieel maakte.

Citaat:
Ok, ik biecht op, ik heb het boek niet gelezen. Wat is er controversieel aan het boek?
Het is Vochtige Streken, dat boek over dat meisje dat haar kut niet wast en wat er zich dan allemaal in zo'n ongewassen kut afspeelt aan slijm en schimmel en pus en troep.
Oud 06-05-2011, 23:43
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij is dat niet wat het boek controversieel maakte.

Het is Vochtige Streken, dat boek over dat meisje dat haar kut niet wast en wat er zich dan allemaal in zo'n ongewassen kut afspeelt aan slijm en schimmel en pus en troep.
God ja, dat boek heb je ook nog inderdaad.
Hoef ik niet te lezen volgens mij, ik vind toch alles al vies.

edit: oh wacht, dit is saai niet.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2011, 23:43
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Ik vind het jammer dat men vaakt niet verder kijkt in een persoon zodra deze iets ergs heeft gedaan.

Neem bijvoorbeeld Sietske H. (dat wicht die haar eigen kinders heeft vermoord, je weet wel, die tandartsassistente)

Ik heb medelijden met dat mens, ze had dit waanidee over het perfecte dochtertje. Ze moest en zou voldoen aan dit beeld en die zwangerschap paste daar niet bij, ook niet de voorbehoedsmiddelen om haar eigen redenen.

Dit is geen koudbloedig persoon, dit is iemand met een apart doel die ze op een extreem niveau wilt behalen.

Maar ook bij pedofielen, seriemoordenaars etc etc

Niet allemaal maar om ze nou meteen af te stempelen met "FUCKING EVIL" , nee, dat niet.
Oud 06-05-2011, 23:51
Verwijderd
Goh, zowaar een keer eens.

Vind het ook absurd dat ze 12 jaar cel heeft gekregen. Wie is daar bij gebaat? Het feit dat je 4 keer zwanger wordt, de zwangerschap verbergt, en vervolgens in het geheim bevalt en de baby's doodt, dat duidt er toch op dat je sowieso helemaal niet in orde bent?

Het is uiteraard heel erg wat ze heeft gedaan, maar er is niemand die die baby's gaat missen, die baby's zelf kenden ook geen angst/direct bewustzijn/wil om te leven, dus ik vind in dit geval haar gestoordheid zwaarder wegen dan het feit dat ze haar baby's van het leven beroofd heeft. Zij is diegene die altijd hiermee moet leven, want zij is de enige die die kinderen uberhaupt gekend heeft, en het allemaal heeft meegemaakt. Gevangenisstraf is in mijn ogen voor mensen waar de maatschappij tegen beschermd moet worden, of ter genoegdoening van de slachtoffers/gedupeerden.

Ik vind het raar dat het door een hoop mensen puur als misdrijf wordt gezien, terwijl ik het in de eerste plaats een daad van een gestoorde vind, die hulp nodig heeft, begeleiding en toezicht, zodat ze zoiets als dit nooit meer zal doen, in plaats van gevangenisstraf.
Haar vrijheid is ze toch wel kwijt, want iedereen weet nu dat ze Sietske H. is, een normaal leven krijgt ze niet meer.

Laatst gewijzigd op 07-05-2011 om 00:26.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2011, 23:56
Uice
Uice is offline
Ik vind het storend dat mensen zich zo storen aan figuren als Sietske H. of Robert M. of Tristan van der V. Er zijn zoveel problemen waar je als burger betrokken bent en waar je door je stem- en consumptiegedrag invloed op kunt uitoefenen, dat je wat mij betreft een beetje een josti bent als je je zo druk gaat maken over dat soort incidenten. Verspilde energie. Mensen die zeggen dat ze het 'verschrikkelijk' vinden wat Robert M. gedaan heeft, alsof het iets bewijst dat je moreel hoger staat dan een kinderverkrachter. Gezeik.
Oud 06-05-2011, 23:56
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
12 jaar is weinig voor 4 levens, de straf moet natuurlijk wel hoog zijn.
Oud 06-05-2011, 23:58
Uice
Uice is offline
Ik vind baby's minder belangrijk dan mensen. Iets dat zichzelf niet in de spiegel kan herkennen, is niet gelijkwaardig aan mij.
Oud 06-05-2011, 23:59
Verwijderd
Citaat:
12 jaar is weinig voor 4 levens, de straf moet natuurlijk wel hoog zijn.
Mja, ik zie het zo niet.

Maar snap aan de andere kant wel dat mensen het zo bekijken.

Wat ik dan weer ABSURD vind, is dat de moeder van Savannah (dat meisje dat jarenlang ernstig mishandeld en uiteindelijk vermoord is) maar 6 jaar cel heeft gekregen, terwijl dat ging om een kind wat bij haar volle bewustzijn was, en echt pijn en angst heeft gekend. 6 jaar voor zo'n daad

In plaats van baby's, die, ja lullig, nog maar net op aarde waren, en nergens enig idee van hadden. 12 jaar cel voelt voor mij dan gewoon vreemd. Niet dat ze er mee weg moet komen ofzo, maar verzin dan een passender straf/therapie.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2011, 00:00
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Een blinde man zal dus nooit gelijkwaardig kunnen zijn?

Spoiler
Oud 07-05-2011, 00:04
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Mja, ik zie het zo niet.

Maar snap aan de andere kant wel dat mensen het zo bekijken.

Wat ik dan weer ABSURD vind, is dat de moeder van Savannah (dat meisje dat jarenlang ernstig mishandeld en uiteindelijk vermoord is) maar 6 jaar cel heeft gekregen, terwijl dat ging om een kind wat bij haar volle bewustzijn was, en echt pijn en angst heeft gekend. 6 jaar voor zo'n daad

In plaats van baby's, die, ja lullig, nog maar net op aarde waren, en nergens enig idee van hadden. 12 jaar cel voelt voor mij dan gewoon vreemd.
De daad bepaald de straf, niet de persoon.

Sowieso als je bereid bent om 4 kinderen te vermoorden om je eigen status in bescherming te nemen zul je minimaal 12 jaar begeleid moeten worden.

Daarnaast is een kind (baby) in mijn ogen niet minder dan wat ik dat ben als mens. Hierover kan ik pas oordelen als ze zo rond de 18 zijn.
Oud 07-05-2011, 00:08
Verwijderd
Vind het trouwens ook erg vreemd dat ze een potentieel gestoorde de keuze (!) geven om mee te werken aan een psychologisch onderzoek.

Meewerken zal je, raar wijf! Beetje zo iemand de keuze laten!

Dus in die zin konden ze ook weinig anders doen dan haar gewoon de volle jaren cel geven.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2011, 00:10
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Dat valt ook niet uit een persoon te slaan.

Sowieso kan je niet verwachten dat ze zou gaan praten. Ze heeft verdomme 4 keer haar zwangerschap verborgen, alsof ze opeens helemaal open gaat staan en vervolgens reageren de kranten met "wtf waarom ze dat niet doet weten we eeecht niet, jooh maf toch onie dan?!?!"
Oud 07-05-2011, 00:14
Verwijderd
Mja, maar een beetje crimineel of moordenaar/verkrachter die weet niet hoe snel hij zichzelf ontoerekeningsvatbaar moet verklaren voor strafvermindering.

Maar het was geloof ik het onderzoek van het Pieter Baan-centrum, en ze wilde per se geen TBS. Naja, boeit mij het ook, ga lekker 12 jaar de gevangenis in, doeiii.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2011, 00:26
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Gevangenisstraf is in mijn ogen voor mensen die tegen de maatschappij beschermd moeten worden,
Quoted for epic win.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2011, 00:30
Verwijderd
Citaat:
Quoted for epic win.
Had het al veranderd hoor drollo
Met citaat reageren
Oud 07-05-2011, 00:30
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Vind het trouwens ook erg vreemd dat ze een potentieel gestoorde de keuze (!) geven om mee te werken aan een psychologisch onderzoek.

Meewerken zal je, raar wijf! Beetje zo iemand de keuze laten!
Nouja, hoe kun je iemand dwingen om mee te werken? Een psychologisch onderzoek houdt ook in dat je gesprekken voert met de persoon, en dat zal toch echt uit die persoon zelf moeten komen.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2011, 00:31
Verwijderd
Citaat:
Nouja, hoe kun je iemand dwingen om mee te werken? Een psychologisch onderzoek houdt ook in dat je gesprekken voert met de persoon, en dat zal toch echt uit die persoon zelf moeten komen.
Dat is ook weer zo inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2011, 00:32
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik vind het storend dat mensen zich zo storen aan figuren als Sietske H. of Robert M. of Tristan van der V. Er zijn zoveel problemen waar je als burger betrokken bent en waar je door je stem- en consumptiegedrag invloed op kunt uitoefenen, dat je wat mij betreft een beetje een josti bent als je je zo druk gaat maken over dat soort incidenten. Verspilde energie. Mensen die zeggen dat ze het 'verschrikkelijk' vinden wat Robert M. gedaan heeft, alsof het iets bewijst dat je moreel hoger staat dan een kinderverkrachter. Gezeik.
Ik snap niet waarom je je stoort aan mensen die zich storen aan misdadigers?

Of is het dat je je stoort aan mensen die uit zichzelf steeds lopen te krijsen dat ze Robert M. een lul vinden, terwijl dat niet per se nodig is omdat iedereen dat toch al weet?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2011, 00:33
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Had het al veranderd hoor drollo
Daarom moest ik nog even gauw het origineel quoten, voordat het weg is.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2011, 00:39
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik heb medelijden met dat mens
Nou, dat gaat ook wat ver. Het kan me werkelijk niet schelen hoe zij zich voelt of wat ze meemaakt.

Ik vind het wel fascinerend dat iemand die er zo ogenschijnlijk normaal uitziet, echt een doorsnee niet-lelijk meisje (die sociaal best vaardig lijkt en oogt), toch zo enorm kan ontsporen qua ideeën. Zo iemand heeft toch genoeg sociale controle om zich heen, zodat ze niet geïsoleerd is, eenzaam wordt of radicale ideeën ontwikkelt.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2011, 08:48
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Nou, dat gaat ook wat ver. Het kan me werkelijk niet schelen hoe zij zich voelt of wat ze meemaakt.

Ik vind het wel fascinerend dat iemand die er zo ogenschijnlijk normaal uitziet, echt een doorsnee niet-lelijk meisje (die sociaal best vaardig lijkt en oogt), toch zo enorm kan ontsporen qua ideeën. Zo iemand heeft toch genoeg sociale controle om zich heen, zodat ze niet geïsoleerd is, eenzaam wordt of radicale ideeën ontwikkelt.
Of ze normaal oogt, lelijk of niet etc heeft er niet mee van doen

Hoezo gaat dat te ver?
Oud 07-05-2011, 10:42
Uice
Uice is offline
Citaat:
Of is het dat je je stoort aan mensen die uit zichzelf steeds lopen te krijsen dat ze Robert M. een lul vinden, terwijl dat niet per se nodig is omdat iedereen dat toch al weet?
Ja, dit.
Oud 07-05-2011, 13:03
Verwijderd
Citaat:
Een blinde man zal dus nooit gelijkwaardig kunnen zijn?

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 08-05-2011, 13:16
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Of ze normaal oogt, lelijk of niet etc heeft er niet mee van doen

Hoezo gaat dat te ver?
Correctie: dat gaat mij te ver Medelijden heb ik met zielige katjes die in een glasbak worden gedumpt, of slachtoffers van mishandelingen, niet met daders die al dan niet gestoord zijn.

Nouja, iemand die er niet lelijk uitziet, heeft doorgaans op sociaal vlak meer mensen om zich heen en krijgt meer voor elkaar dan lelijke mensen. Denk bijv. aan het maken van vrienden of aandacht van mannen.
Dat betekent doorgaans ook dat ze sociaal beter ontwikkeld is dan iemand die vanwege een lelijk uiterlijk minder makkelijk aansluiting vindt bij mensen. Natuurlijk spelen andere factoren een rol, maar een goed uiterlijk geeft meer kans op een goede maatschappelijke, geestelijke en sociale ontwikkeling.
En een goede maatschappelijke, geestelijke en sociale ontwikkeling betekent dat ze ook meer sociale controle om zich heen heeft, minder snel geïsoleerd raakt en minder snel radicale ideeën ontwikkelt. Iemand zou dus bijv. kunnen hebben opgemerkt dat ze zwanger was, of dat ze psychische problemen had.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2011, 20:08
Verwijderd
IK volg het nieuws over mensen als Sietske H. niet. STel me er een vraag over en ik zal die niet kunnen beantwoorden. Ik vind het niet interessant.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2011, 20:45
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
IK volg het nieuws over mensen als Sietske H. niet. STel me er een vraag over en ik zal die niet kunnen beantwoorden. Ik vind het niet interessant.
Hoe heette Sietskes blauwe parkiet?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2011, 20:49
Verwijderd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten