Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2011, 00:10
Verwijderd
Citaat:
Ja, hoe dan ook, het was een zware teleurstelling, hopend op een superfilm als The Little Mermaid. Ik denk dat daar toen mijn afkeur van musicals is ontstaan.

Fantasia =/= musical.
The Little Mermaid is dat veel meer
Advertentie
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik weet nog dat ik als kind Fantasia echt prachtig vond, maar ik luisterde zelf ook naar muziek van Mussorgsky enzo. En toen had iemand Fantasia 2000 en die vond ik toen tegenvallen. Misschien zou ik hem nu wel weer eens willen zien, ben wel benieuwd wat daar voor stukken in zitten.
Het stuk met Rhapsody in Blue is heel goed.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Qua animatie gaat Pinocchio niet meer overtroffen worden, denk ik. Het gebruik van multiplane in die film is het ultieme ding qua Disney.

Maar Ratatouille is beter dan The Lion King.
Hm, ik vind The Lion King epischer en meer scope hebben. Ook veel dramatischer en spannender. Maar de twee zijn sowieso slecht te vergelijken.
Verwijderd
Citaat:
nahja, kyukoshin is vooral erg zwaar; degene die het langste klappen kan incasseren wint doorgaans gezien het gros zonder beschermers wordt gedaan. Kickboksen staat ook niet echt bekend om de geraffineerde technieken (wat ook een bepaald soort beoefenaar aantrekt). Ikzelf vind ITF Taekwondo toch een van de leukste dingen; het heeft alle basistechnieken qua boksen en handwerk (van karate), en een grote nadruk op benenwerk. Maar ook ITFTKD begint redelijk te verwesteren (het is een stuk harder geworden, ook bokstechnieken hebben vaak de overhand). Zo braaf en 'correct' als dit zie je helaas bijna nooit meer, behalve misschien in Noord Korea

[filmpje]
Ja, volgens mij heb je deze al 'n keer gepost als reactie op mijn 'wuwuwu welke vechtsport moet ik nou kiezehhhh'. Het ziet er wel leuk uit hoor, maar wel iets te eenzijdig naar mijn zin. Al dat getrap in de rondte.. Maar goed, ik weet er verder weinig van. Misschien zijn alle vechtsporten wel vooral gefocust op één ding en bestaat er niet zoiets als ik wil, tenzij je er echt drie tegelijk gaat doen. Als ik de komende dagen niet te geïntimideerd ben door al het geroep en geros in de vechtsportzaal en geheel volgens planning het volledige rondje maak, dan zal ik mijn bevindingen wel met je delen.
Oud 14-06-2011, 00:11
Schrödinger
Schrödinger is offline
Het ballet kan me gestolen worden, maar Le Sacre du Printemps is simpelweg geniaal.
Oud 14-06-2011, 00:11
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Qua animatie gaat Pinocchio niet meer overtroffen worden, denk ik. Het gebruik van multiplane in die film is het ultieme ding qua Disney.

Maar Ratatouille is beter dan The Lion King.
Ratatouille is poep vergeleken met de Lion king!

En ik vond Pinocchio altijd een beetje saai. Maar misschien omdat ik toen nog niet zo oud was.
Oud 14-06-2011, 00:12
Verwijderd
Citaat:
Le Sacre du Printemps zit in Fantasia? Dan moet ik die wellicht ook eens kijken.
Oja, dat wilde ik nog vragen, of je 'm al had gezien. Vanwege Le Sacre du Printemps, inderdaad.

Ik denk dat je 't wel kan waarderen, al is het alleen vanwege de muziek.
Oud 14-06-2011, 00:12
Carn
Carn is offline
zo, morgen weer arbeit, tijd om eens te gaan pitten t00dlz!
Oud 14-06-2011, 00:13
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik zoek nog steeds dat ubervrolijke stuk uit Fantasia 2000, als iemand weet waar ik het in godsnaam over heb. Van Tsjaikovski dacht ik.
Oud 14-06-2011, 00:13
Verwijderd
Citaat:
zo, morgen weer arbeit, tijd om eens te gaan pitten t00dlz!
Slaap fijn.
Ik moet een voorbeeld aan je nemen
Oud 14-06-2011, 00:14
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ratatouille is poep vergeleken met de Lion king!
Helemaal niet. Al is het alleen maar om het verhaal. Ratatouille is een soort tegengestelde versie van The Lion King, veel progressiever en optimistischer.
Verwijderd
Citaat:
Oja, dat wilde ik nog vragen, of je 'm al had gezien. Vanwege Le Sacre du Printemps, inderdaad.

Ik denk dat je 't wel kan waarderen, al is het alleen vanwege de muziek.
Ik vond Casse Noisette trouwens ook heel mooi. En die animaties die erbij zaten in Fantasia, mooi mooi.
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Aw, je hebt Fantasia nooit gezien?
Nee, het enige wat ik ervan heb gezien is een stuk animatie uit de film waarvan iemand vond dat het bij een nummer van Emperor paste, maar ik weet niet of dat als grap bedoeld is.

Maar toen ik het opzocht bleek het niet om Fantasia te gaan, maar om de Disneyfilm The Black Cauldron.

Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

Fantasia =/= musical.
The Little Mermaid is dat veel meer
Ja, maar bij TLM hing er nog een verhaal omheen met personages, dat voor een kind boeiend is om te volgen. Dansende bezems en nijlpaarden konden mij niet zo boeien toen. Ik had me gewoon ingesteld op een plot.
Verwijderd
The Little Mermaid vond ik maar een stomme film, trouwens. Vooral vanwege die stomme gele vis. Sowieso vond ik de personages in Disney vaak te overdreven schattig, met van die typische bolle koppen, grote ogen en aardappelneuzen. En dan zo'n saaie prins erbij. En altijd als er een groep personages was dan moest er één zijn die er zogenaamd schattig achteraan hobbelde.

The Lion King vond ik wel erg goed En Aladdin. Maar die hebben dat ook een stuk minder.
Oud 14-06-2011, 00:15
Verwijderd
Had ik overheen gelezen:

Citaat:
Ik zoek nog steeds dat ubervrolijke stuk uit Fantasia 2000, als iemand weet waar ik het in godsnaam over heb. Van Tsjaikovski dacht ik.
Dat is dus Le Ballet de Casse Noisette, van Tsjaikovski inderdaad.
Oud 14-06-2011, 00:15
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Helemaal niet. Al is het alleen maar om het verhaal. Ratatouille is een soort tegengestelde versie van The Lion King, veel progressiever en optimistischer.
Mijn moeder en ik hebben die film zelfs uitgezet de eerste keer. heb hem een jaar daarna pas gezien ofzo. Lion king is zo episch. En ja Ratatouille was leuk, maar niet episch.
Oud 14-06-2011, 00:16
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Dat wil toch niet zeggen dat het beter is?

Nee, ik blijf lekker bij de TLK. Ratatouille is een goede film in zijn eigen recht.
Verwijderd
Citaat:
Nee, het enige wat ik ervan heb gezien is een stuk animatie uit de film waarvan iemand vond dat het bij een nummer van Emperor paste, maar ik weet niet of dat als grap bedoeld is.

Maar toen ik het opzocht bleek het niet om Fantasia te gaan, maar om de Disneyfilm The Black Cauldron.

[filmpje]
En die heb ik nog nooit gezien..
Uice
Uice is offline
Citaat:
Le carnaval des animaux van Saint-Saëns? L'oiseau de feu van Stravinski?
Oud 14-06-2011, 00:17
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dat wil toch niet zeggen dat het beter is?
Het maakt het een stuk gemakkelijker kijkbaar. Die conservatieve propaganda van TLK stoort me echt.
Oud 14-06-2011, 00:17
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Had ik overheen gelezen:

Dat is dus Le Ballet de Casse Noisette, van Tsjaikovski inderdaad.
Die is wel fijn, maar die bedoel ik niet. Nog vrolijker
Oud 14-06-2011, 00:18
Verwijderd
Citaat:
Zit er iets in dat nog vrolijker is? Het is echt te lang geleden dat ik Fantasia heb gezien.
Carn
Carn is offline
Citaat:
Misschien zijn alle vechtsporten wel vooral gefocust op één ding en bestaat er niet zoiets als ik wil, tenzij je er echt drie tegelijk gaat doen.
Jep, bijna alle vechtsporten/kunsten zijn behoorlijk eenzijdig omdat het simpelweg niet realistisch is om bv èn goed te zijn met je benen èn nog 60 jiujitsu grepen kunnen toepassen. Ik ken een paar dudes die na hun 1ste of 2de dan in het een daarom ook iets anders zijn gaan doen.
Uice
Uice is offline
Citaat:
Goede film wel. Beetje teveel schattigheid.
Oud 14-06-2011, 00:19
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

[filmpje]
Waarom staat dat nummer onder beelden van The Black Cauldron?

Was overigens de engste Disney by far.
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ihsahn is ook erg schattig.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik wil je niet voor dom verslijten, maar misschien dat je hem kent onder de naam Taran en de Toverketel?
Verwijderd
Citaat:
Hmm, okay. Dan ga ik die morgen maar eens kijken.
Oud 14-06-2011, 00:20
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:

Zoals ik al zei, omdat iemand blijkbaar vond dat Noorse black metal en Disney goed samengaan.
Uice
Uice is offline
Citaat:

Niet zo eng als de ezelscène in Pinocchio en de roze olifanten in Dumbo.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Zoals ik al zei, omdat iemand blijkbaar vond dat Noorse black metal en Disney goed samengaan.
Oh, hm. Ik niet echt.
Oud 14-06-2011, 00:21
Verwijderd
Citaat:
Ik wil je niet voor dom verslijten, maar misschien dat je hem kent onder de naam Taran en de Toverketel?
Ook nog nooit van gehoord. Ik heb hem net opgezocht, het verhaal komt me niet bekend voor.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Niet zo eng als de ezelscène in Pinocchio en de roze olifanten in Dumbo.
Wat was de ezelscène ook weer?
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Le carnaval des animaux van Saint-Saëns? L'oiseau de feu van Stravinski?
Nee en nee. Hij stond op een Tsjaikovsky cd, dat weet ik bijna zeker.
Carn
Carn is offline
Citaat:
die stomme gele vis
doet me denken aan:

Verwijderd
Citaat:
Tsjaikovski zit niet in Fantasia 2000. Verder kun je het beste gewoon hier kijken.
Verwijderd
Weet je wat ik vroeger altijd een enge film vond? Platvoet.

Ik heb 'em laatst ook een keer in het Engels gezien. Nostalgie.
Oud 14-06-2011, 00:22
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar bij TLM hing er nog een verhaal omheen met personages, dat voor een kind boeiend is om te volgen. Dansende bezems en nijlpaarden konden mij niet zo boeien toen. Ik had me gewoon ingesteld op een plot.
Ja, ik begrijp je wel Maar het heeft gewoon geen zak met musical te maken
Oud 14-06-2011, 00:23
Verwijderd
Ik vond The black cauldron helemaal niet zo eng. En de ezelscène in Pinocchio vroeger wel inderdaad, omg En ik vond het kasteel van Malafide in Doornroosje eng, en als ze in een draak veranderde.
Oud 14-06-2011, 00:25
Verwijderd
Citaat:
Jep, bijna alle vechtsporten/kunsten zijn behoorlijk eenzijdig omdat het simpelweg niet realistisch is om bv èn goed te zijn met je benen èn nog 60 jiujitsu grepen kunnen toepassen. Ik ken een paar dudes die na hun 1ste of 2de dan in het een daarom ook iets anders zijn gaan doen.
En daarom wil ik dus op kajukenbo, want dat is een combinatie van karate, judo, jiujitsu, kenpo en kung fu. Dus dan kan ik lekker een beetje van allesssssss en dat ik er dan in vergelijking met de bandendragers in die respectievelijke sporten niet zo goed in ben maakt me niet zoveel uit.
Oud 14-06-2011, 00:26
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik heb net de ezelscene teruggezien en die vond ik toen ook helemaal niet eng

Volgens mij vond ik Fantasia ook wel eng. Met Mickey als tovenaarsleerling.
Oud 14-06-2011, 00:27
Verwijderd
Platvoet Daar was ik heen op mijn allereerste date ooit. We waren dertien (of veertien?) en zestien en ik weet niets meer van die film want we gingen heel potsierlijk ende schaamteloos gedurende de hele film zoenen in de bioscoop. :')
Oud 14-06-2011, 00:28
Verwijderd
Ja, ik weet niet, ik vond het gewoon zo zielig en zo naar dat die kindertjes zo bruut in ezels werden veranderd, en zo aan de lopende band afgevoerd werden om te gaan werken als pakezel. Alleen maar omdat ze een beetje speelden. Ik vond het ineens ook eng om te spelen

Moralistische kutfilm is het ook
Oud 14-06-2011, 00:28
Uice
Uice is offline
Citaat:
Wat was de ezelscène ook weer?
Lampwick verandert in een ezel.
Oud 14-06-2011, 00:29
Verwijderd
Platvoet en zijn vriendjes

Terwijl de oorspronkelijke titel 'Land before time' was <3 Wat een stomme vertaling zeg.
Verwijderd
you're not gonna creep up on me with a big knife,
dressed up as your mother, are you?

Ik moest hier zo om lachen, Minke

En om

Can I have me bag?
It's got me duck in it
Verwijderd
Citaat:
Platvoet Daar was ik heen op mijn allereerste date ooit. We waren dertien (of veertien?) en zestien en ik weet niets meer van die film want we gingen heel potsierlijk ende schaamteloos gedurende de hele film zoenen in de bioscoop. :')
Het grappige is dat ik me allemaal dingen herinner, maar eigenlijk niet meer weet hoe de film gaat. Er is bijvoorbeeld zo'n stukje waar dat baby vliegbeest probeert te vliegen en dan vraagt-ie:
"Vliegde ik?"
"Nee, je valde."

Echt zo grappig.
Oud 14-06-2011, 00:30
Schrödinger
Schrödinger is offline
Die naam "Platvoet" zegt me wel wat. Voor de rest kan ik me er niets van herinneren.
Oud 14-06-2011, 00:31
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Weet je wat ik vroeger altijd een enge film vond? Platvoet.

Ik heb 'em laatst ook een keer in het Engels gezien. Nostalgie.
Ja, die vond ik vroeger ook eng. Paar jaar terug heb ik hem nog eens gezien en toen viel het me op dat ie maar 60-70 minuten duurde
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten