Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2011, 19:19
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Maar dan zullen er toch nadelen aan zijn, want op zich lijkt me dit een ideaal schoolsysteem?
Het nadeel is dat je tussen kinderen van Greenpeaceactivisten en veganisten zit.
Advertentie
Verwijderd
Citaat:
Ik heb óók op een montessori basisschool gezeten, wat bij mij vooral inhield dat ik de hele dag zat te lezen
Dat heb ik in groep 8 wel veel gedaan, toen ik aan het begin van het jaar alle taalsets af had al vrij snel had de meester met me afgesproken dat ik op school alleen informatieve boeken mocht lezen, anders zat ik zo de hele dag in een Thea Beckman boek ofzo en dan vergat ik om de rekentaken te doen, die had ik nog niet af.
Verwijderd
Daar zijn het pubers voor natuurlijk ^^ Maar met betere controle moet dat lukken.
Oud 19-06-2011, 19:20
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Mja, het nadeel is dat pubers bijna nooit kunnen plannen. En je krijgt ook werk in 'blokken', dwz 6 weken in de onderbouw en 10 weken in de bovenbouw. En je mag dus zelf weten welke stof je wanneer doet. Maar het komt erop neer dat veel mensen de eerste 2/3/4 weken niks doen en het dan heeeel druk hebben.
Maar dan is zo'n school juist een goede voorbereiding voor de universiteit!
Verwijderd
Citaat:
Het nadeel is dat je tussen kinderen van Greenpeaceactivisten en veganisten zit.
Dat viel bij mij op school wel mee, we hadden maar 2 veganistische kinderen op school en voor zo ver ik weet geen enkele greenpeaceactivist!
Verwijderd
Ik heb een tijdje op een Nieuw Leren-basisschool gezeten en daar mocht ik de hele dag legoën en hutten bouwen.
Uice
Uice is offline
Citaat:

Valt ook wel mee hoor, ik zat in Zuid en daar liep ook een behoorlijke zooi toekomstige VVD-ers rond.
Oud 19-06-2011, 19:21
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik heb trouwens op een Jenaplanschool gezeten. Als je dan je werk afhad, mocht je extra opdrachten maken. Ergens in groep 5 had ik mijn leesniveau op het niveau van groep 8. En in groep 2 kreeg ik rekenopdrachten mee van de juf, en die ging ik dan thuis maken!
Oud 19-06-2011, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Dat heb ik in groep 8 wel veel gedaan, toen ik aan het begin van het jaar alle taalsets af had al vrij snel had de meester met me afgesproken dat ik op school alleen informatieve boeken mocht lezen, anders zat ik zo de hele dag in een Thea Beckman boek ofzo en dan vergat ik om de rekentaken te doen, die had ik nog niet af.
Mjuh, ik had op een gegeven moment de afspraak dat ik volwassenenboeken mocht lezen. Al de rest had ik al gelezen.

En toen ik mijn jaar overdeed, heb ik de lerares overtuigd om een vergelijking tussen de film en het boek van Eline Vere te doen, omdat ik de boek-taak al gemaakt had. En voor informatica mocht ik het hele jaar werken aan een website/spel, omdat ik alles al gezien had.
Oud 19-06-2011, 19:22
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mooi
Oud 19-06-2011, 19:22
Verwijderd
Ik weet nooit zo het verschil tussen Jenaplan- en Daltononderwijs. Het werkt allebei met weektaken en verdiepingstaken, toch?
Oud 19-06-2011, 19:23
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik heb trouwens op een Jenaplanschool gezeten. Als je dan je werk afhad, mocht je extra opdrachten maken. Ergens in groep 5 had ik mijn leesniveau op het niveau van groep 8. En in groep 2 kreeg ik rekenopdrachten mee van de juf, en die ging ik dan thuis maken!
Jottum!
Pierrot
Pierrot is offline
Ik deed ook Jenaplan. Wij hadden een weektaak, die dan op dinsdag klaar was, en dan ging ik spelletjes spelen.
snoopy
snoopy is offline
jenaplan is met van die stamgroepen toch?
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oké, inpaktijd.
Oud 19-06-2011, 19:24
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Ik weet nooit zo het verschil tussen Jenaplan- en Daltononderwijs. Het werkt allebei met weektaken en verdiepingstaken, toch?
Ik zat anders op gewoon-bassischool-onderwijs (wel rk), en wij hadden ook gewoon een weektaak hoor.
Oud 19-06-2011, 19:25
Verwijderd
Ik moet wel eerlijk zijn, dat het op mijn laatste middelbare school minder goed geregeld was. Daar gaf de leraar boekenlijsten uit. Komt hij bij de Quincunx. "Sla die maar over, te dik voor jullie". Ja dat moet je niet tegen mij zeggen, dus ik lees dat boek. Kom ik op het mondelinge examen 'Ja welk boek heb je gelezen?' 'De Quincunx' 'Slik. Wat vond je ervan?' 'Ja zus en zo en daar raakte volgens mij de schrijver in verwarring want die en die had een andere relatie tov die en die' 'Slik. Ja ik moet toegeven dat ik het boek al jaren niet meer gelezen heb...' Ik heb maar niet gevraagd waarom hij het dan op zijn lijst zette.
Oud 19-06-2011, 19:26
Verwijderd
O nee morgen presentatie natuurkunde, shit helmaal vergeten.
ik heb me teveel op het (lewren ) gestort.
Oud 19-06-2011, 19:26
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Mja, het nadeel is dat pubers bijna nooit kunnen plannen. En je krijgt ook werk in 'blokken', dwz 6 weken in de onderbouw en 10 weken in de bovenbouw. En je mag dus zelf weten welke stof je wanneer doet. Maar het komt erop neer dat veel mensen de eerste 2/3/4 weken niks doen en het dan heeeel druk hebben.
Ah, net zoals de gemiddelde student
Oud 19-06-2011, 19:27
Verwijderd
Citaat:
ik kan echt niet plannen of met planningen werken.
Verwijderd
Ik vind het wel verbazingwekkend hoe langzaam kleine kinderen zijn. In groep 3 moest ik elke dag 1 rekentaak, 1 taaltaak en 1 schrijftaak doen voordat ik mocht gaan tekenen of lezen. En daar was ik dan bijna de hele schooldag mee bezig, terwijl een rekentaak bijvoorbeeld 8 optelsommetjes was en een schrijftaak 3 zinnetjes overschrijven en een taaltaak twintig woorden spellen.
Verwijderd
Citaat:
O nee morgen presentatie natuurkunde, shit helmaal vergeten.
ik heb me teveel op het (lewren ) gestort.
Je hebt je teveel op het le(w)ren gestort en je vergeet dan tijdens het le(w)ren waarvoor je aan het le(w)ren bent?
Verwijderd
Citaat:
Ik zat anders op gewoon-bassischool-onderwijs (wel rk), en wij hadden ook gewoon een weektaak hoor.
Ja, intussen gaan alle basisscholen steeds meer richting een wat vrijer systeem
Oud 19-06-2011, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Je hebt je teveel op het le(w)ren gestort en je vergeet dan tijdens het le(w)ren waarvoor je aan het le(w)ren bent?
Nee ik ben voor mijn proefwerken aan het le(w)ren, maar ik ben vergeten dat ik morgen een powerpoint presentatie heb.
Oud 19-06-2011, 19:29
Edelweiss
Edelweiss is offline
Wij hadden altijd van die speciale leesgroepjes (groep 3 en 4), en dan mocht je een uurtje met een leesouder en je groepje omstebeurt voorlezen uit een boek, totdat uiteindelijk het boek uit was.

Maar ik vond het zó saai. Ze zeikten altijd dat ik 'langzamer' moest lezen omdat ik 'veel te snel' ging, en dan de andere kindjes het 'niet konden volgen', echt stom . Dus op een gegeven moment heeft de juf voorgesteld dat ik niet meer in het leesgroepje hoefde, en dat ik gewoon een boek uitzocht en het zelf ging zitten lezen .

En dan kwamen van die leesouders naar me toe; "Ja, moet jij niet naar je groepje??", en dan ging ik heel wijs lopen doen dat ik alleen mocht lezen . Dat klinkt achteraf best wel opschepperig.
Oud 19-06-2011, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Wij hadden altijd van die speciale leesgroepjes (groep 3 en 4), en dan mocht je een uurtje met een leesouder en je groepje omstebeurt voorlezen uit een boek, totdat uiteindelijk het boek uit was.

Maar ik vond het zó saai. Ze zeikten altijd dat ik 'langzamer' moest lezen omdat ik 'veel te snel' ging, en dan de andere kindjes het 'niet konden volgen', echt stom . Dus op een gegeven moment heeft de juf voorgesteld dat ik niet meer in het leesgroepje hoefde, en dat ik gewoon een boek uitzocht en het zelf ging zitten lezen .

En dan kwamen van die leesouders naar me toe; "Ja, moet jij niet naar je groepje??", en dan ging ik heel wijs lopen doen dat ik alleen mocht lezen . Dat klinkt achteraf best wel opschepperig.
Had ik ook alleen ik moest gewoon mee blijven lezen in het groepje.
Oud 19-06-2011, 19:32
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
ik kan echt niet plannen of met planningen werken.
Ik ook niet. Ik maak gewoon een grote stapel met boeken, en dan kies ik uit wat ik het eerst af moet hebben. Dat ga ik dan maken, todat ik of geen zin meer heb of alles af is. En dan ben ik altijd op ruim op tijd klaar.

Ik heb echt een *vloek* *vloek* *vloek* hekel aan planningen. Ze hebben geen vat op me, en ik houd me er toch niet aan.
Oud 19-06-2011, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Ik ook niet. Ik maak gewoon een grote stapel met boeken, en dan kies ik uit wat ik het eerst af moet hebben. Dat ga ik dan maken, todat ik of geen zin meer heb of alles af is. En dan ben ik altijd op ruim op tijd klaar.

Ik heb echt een *vloek* *vloek* *vloek* hekel aan planningen. Ze hebben geen vat op me, en ik houd me er toch niet aan.
Uitkiezen wat het eerst moet, en dan op tijd aan die stapel beginnen zodat je op tijd klaar bent, is óók plannen alleen is het een ander soort planning dan school aan je geeft.
Oud 19-06-2011, 19:35
Verwijderd
Alleen ben bang dat ik het niet ga redden deze keer zonder planningen. Ik en gevoel dat ik alsnog levend gekild wordt.
Oud 19-06-2011, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Alleen ben bang dat ik het niet ga redden deze keer zonder planningen. Ik en gevoel dat ik alsnog levend gekild wordt.
dit wil je vast niet horen, maar misschien moet je je computer een weekje uit je kamer halen en beneden neerzetten, dat helpt vast om meer te leren
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Uitkiezen wat het eerst moet, en dan op tijd aan die stapel beginnen zodat je op tijd klaar bent, is óók plannen alleen is het een ander soort planning dan school aan je geeft.
Wat je plannen noemt...

Tegenwoordig verstaan ze daaronder;

Eerst 10 minuten dit vak, dan 20 dat vak, dan even pauze, dan weer 15 minuten dit vak, dan... etc. etc.
Verwijderd
Citaat:
dit wil je vast niet horen, maar misschien moet je je computer een weekje uit je kamer halen en beneden neerzetten, dat helpt vast om meer te leren
Hij staat beneden.
En waarom wil ik dat niet horen?
Oud 19-06-2011, 19:37
Verwijderd
Je bent meestal levend als je 'gekild' wordt.
Oud 19-06-2011, 19:37
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Dan gaat ze gewoon beneden achter d'r computer . Doe ik ook welleens .
Oud 19-06-2011, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Je bent meestal levend als je 'gekild' wordt.
Niet altijd.
Oud 19-06-2011, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Dan gaat ze gewoon beneden achter d'r computer . Doe ik ook welleens .
Dat is de enige die internet heeft.
Oud 19-06-2011, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Hij staat beneden.
En waarom wil ik dat niet horen?
Oh, ik dacht dat je van je ouders op je kamer moest blijven om te leren.
Oud 19-06-2011, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Oh, ik dacht dat je van je ouders op je kamer moest blijven om te leren.
Ze willen juist dat ik beneden moet leren, op mn kamer vertrouwen ze me niet.
Oud 19-06-2011, 19:42
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Niet altijd.
Hoe wil jij een dode vermoorden dan?
Verwijderd
Maar dan laten ze je alsnog de hele dag achter de computer?
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ze willen juist dat ik beneden moet leren, op mn kamer vertrouwen ze me niet.
hahahahaha
Oud 19-06-2011, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Hoe wil jij een dode vermoorden dan?
Mensen mij.
Ik dood geen mensen/dieren/dingen.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Zo, nu ik toch dood ben ik het wws en het niet meer uitmaakt; ik ga volgende week op de kermis helpen, dus mis me maar vast
Verwijderd
Als ik een werkstuk moest schrijven ofzo, trok ik altijd de internetkabel uit m'n computer anders ging ik toch maar forumen.
Verwijderd
Citaat:
Maar dan laten ze je alsnog de hele dag achter de computer?
Hij staat vaak aan en heb veel hw dat via pc moet.
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Zo, nu ik toch dood ben ik het wws en het niet meer uitmaakt; ik ga volgende week op de kermis helpen, dus mis me maar vast
Ik mis jou, liefste!
Oud 19-06-2011, 19:44
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Mensen mij.
Ik dood geen mensen/dieren/dingen.
Oké... *zucht* Maar hoe denk jij dat iemand een dode vermoordt dan?
Verwijderd
Citaat:
dobermann deadlock naamzoek,

Ik ga waarschijnlijk overstappen met munne internet, en krijg daar een wireless router bij.

Wat is de range van die krengen? Wil de router hier neer gaan zetten, mn huisgenoot gaat daar ook gebruik van maken, die zit in zijn kamer +- 5 tot 10 meter verderop.
Dat moet wel lukken als er geen gewapend beton tussenzit.
Verwijderd
Citaat:
Oké... *zucht* Maar hoe denk jij dat iemand een dode vermoordt dan?
Oud 19-06-2011, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Wat een naar verhaal trouwens
Ik werd zelf ook een beetje misselijk toen ik het schreef!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten