Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2011, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Vind ik ook ja

Dat is het hele punt ook niet. Of ik gemist wil worden of niet hangt samen met wat ik nu voor mensen beteken imo. Als niemand me mist ben ik kennelijk voor niemand belangrijk geweest.
Dat is niet waar. Sommige mensen missen andere mensen veel meer dan andere mensen mensen missen. De een is toch ook langer kapot van een verbroken relatie dan de ander? En het ligt er ook maar aan of je al een jaar ''afscheid'' aan het nemen was, of ineens onder een auto kwam. En hoe je relaties waren, of die mensen iets aan elkaar hebben of niet, of je dichtbij woonden, of je fysiek of alleen emotioneel gemist zal worden (je lichaam bijvoorbeeld komt pas later dan je psyche tot het inzicht dat iemand er niet meer is, en vaak gaan partners in hun slaap nog maandenlang op zoek naar het lichaam van de overledene, om tegenaan te liggen.)

Mijn broertje is een beetje een huilie, die heeft twee jaar lang heftig zijn konijn gemist.

Citaat:
Doet 't niet
NU wel!

Citaat:
ik kijk weer series waar ik van moet huilen
Ah. En in die series komen dit soort dingen voor of eehhh?
Advertentie
Oud 22-06-2011, 21:00
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
HAHAHAHAH, ik heb in tijden niet zoiets grappigs gehoord. Als ik er bij zou zijn zou ik letterlijk rofl'en
Ik hoop dat ik dan lekker onder narcose lig ;P
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Oh ik zou dan ook niet van elke dag hoeven genieten, wel zolang het nog gaat, maar je kunt nog wel je zaakjes 'netjes' afronden ofzo. Niet dat ik zo zou willen sterven hoor, het liefst gewoon in 1x BAM.
In je slaap .

Dat doet me denken aan de moeder van mijn BFF. Die heb ik niet gekend maar die is 5 jaar geleden overleden in haar slaap. Maagbloeding. De vorige dag was ze kerngezond. Gevonden door de oudere broer van mijn bff en de ouders waren gescheiden :''(
En ze woonden in Amerika en papa in Nederland.
Verwijderd
Citaat:
Op de crematie van mijn oma zijn we die avond gewoon uit eten gegaan hoor, en het was 'gewoon' gezellig. Er heerst heus niet gelijk een grafstemming, zelfs in de koffieruimte al niet meer.
Nee, dat zeg ik toch, dat hoeft ook niet. Maar om je nabestaanden te 'dwingen' om feest te vieren is weer wat te veel de andere kant op.
Oud 22-06-2011, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Op de crematie van mijn oma zijn we die avond gewoon uit eten gegaan hoor, en het was 'gewoon' gezellig. Er heerst heus niet gelijk een grafstemming, zelfs in de koffieruimte al niet meer.
Doet me denken aan mijn eigen oma. Die vind begrafenissen kennelijk heel leuk. Die maakt rustig daarna opmerkingen als: 'Ja, je kon daar zo gezellig zitten'.
Verwijderd

Iedereen die dit niet waardeert heeft geen ziel
Verwijderd
Citaat:
Oh, dat 'mijn begrafenis moet een feestje worden' vind ik altijd juist zo'n naar concept. Dan zit je daar zo van 'tja, het was haar laatste wens... dus nouja, nu moeten we feesten..." terwijl je daar totaal geen zin in hebt. Niet dat begrafenissen alleen maar somber moeten zijn, natuurlijk is het prima als mensen gaan lachen (bv omdat ze herinneringen ophalen) en als ze willen eindigen met dronken uitgaan moeten ze dat vooral doen, maar om nou te zeggen dat het een feestje moet worden vind ik gemeen tegen je nabestaanden.
Nou, ik heb toch liever dat ze vieren dat ze me hebben gekend dan dat ze maanden lang verdrietig zijn omdat ik er niet meer ben. Niemand heeft daar toch iets aan? En vooral ik niet, want ik ben er dan toch niet meer.

Citaat:
Ik begrijp gewoon niet waarom mensen zich überhaupt druk maken om hun begrafenis en wat er na hun dood gebeurt etc. Je bent dood, dan is er niks, deal with it.
Mjah, ik vind het sowieso al onzin dat je perse een kist moet hebben. 6 latjes en een paar spijkers! Maar, ik wil dan ook gecremeerd worden, want het heeft helemaal geen nut om jaren onder de grond te liggen.

Citaat:
Oh nee, volgens mij zou ik daar veel beter in zijn dan 'over 5 minuten ben ik dood' zoals bij een vliegtuigongeluk.
Ik ook. Hoewel het er een beetje aan ligt, wel. Langzaam wegteren is ook niet alles.
Verwijderd
Citaat:
Dat is niet waar. Sommige mensen missen andere mensen veel meer dan andere mensen mensen missen. De een is toch ook langer kapot van een verbroken relatie dan de ander? En het ligt er ook maar aan of je al een jaar ''afscheid'' aan het nemen was, of ineens onder een auto kwam. En hoe je relaties waren, of die mensen iets aan elkaar hebben of niet, of je dichtbij woonden, of je fysiek of alleen emotioneel gemist zal worden (je lichaam bijvoorbeeld komt pas later dan je psyche tot het inzicht dat iemand er niet meer is, en vaak gaan partners in hun slaap nog maandenlang op zoek naar het lichaam van de overledene, om tegenaan te liggen.)

Mijn broertje is een beetje een huilie, die heeft twee jaar lang heftig zijn konijn gemist.

NU wel!

Ah. En in die series komen dit soort dingen voor of eehhh?
Ja dat weet ik wel. Ze hoeven me ook niet maandenlang kapotstuk te missen. Maar ze moeten wel denken: he verdomme, was sann hier nu maar om een biertje mee te drinken, zo af en toe

@ konijnenverhaal.

Ah even kijken!

Oh nee, dit kwam ook door een liedje.
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Doet me denken aan mijn eigen oma. Die vind begrafenissen kennelijk heel leuk. Die maakt rustig daarna opmerkingen als: 'Ja, je kon daar zo gezellig zitten'.
Hehe, lekker socializen
Oud 22-06-2011, 21:02
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Mjah, ik vind het sowieso al onzin dat je perse een kist moet hebben. 6 latjes en een paar spijkers! Maar, ik wil dan ook gecremeerd worden, want het heeft helemaal geen nut om jaren onder de grond te liggen.
Ik heb tegen mijn familie gezegd dat als ik onverwacht kom te overlijden ze zelf maar moeten doen wat ze leuk vinden. Ik ben er toch niet bij.
Oud 22-06-2011, 21:02
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wat gaat het hier opeens over de dood!
Oud 22-06-2011, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij zou ik dan kunnen wennen aan het idee dat ik dood ga en me daar wel redelijk bij neer kunnen leggen. Maar 5 minuten is te kort om me er bij neer te leggen
Ik zou het precies andersom hebben. In een vliegtuig is er gewoon geen ontkomen meer aan, als je met een of ander tumor rondloopt heb je veel te veel tijd om erover na te denken dat je doodgaat.
Oud 22-06-2011, 21:03
Verwijderd
@Quis, ah mad world!

Citaat:
Oud 22-06-2011, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Nou, ik heb toch liever dat ze vieren dat ze me hebben gekend dan dat ze maanden lang verdrietig zijn omdat ik er niet meer ben. Niemand heeft daar toch iets aan? En vooral ik niet, want ik ben er dan toch niet meer.
Ik snap dat je liever niet hebt dat je vrienden verdrietig zijn, maar kun je je er niet in inleven dat ze misschien wel geen zín hebben om iets te vieren als jij net dood bent?
Oud 22-06-2011, 21:04
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Ik zou het precies andersom hebben. In een vliegtuig is er gewoon geen ontkomen meer aan, als je met een of ander tumor rondloopt heb je veel te veel tijd om erover na te denken dat je doodgaat.
Dit.
Oud 22-06-2011, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Hm ja, dat is wel zo. Maar voor mij zou het zo niet werken denk ik Ik denk dat ik een heel naar einde zou hebben als ik in een vliegtuig om zou komen.
Oud 22-06-2011, 21:05
Verwijderd
@Dobie is een mooi stuk, maar ik moet er niet om huilen geloof ik.
Oud 22-06-2011, 21:06
Verwijderd
Citaat:
[filmpje]

Iedereen die dit niet waardeert heeft geen ziel
Kut ik heb geen ziel.

Citaat:
Ik heb tegen mijn familie gezegd dat als ik onverwacht kom te overlijden ze zelf maar moeten doen wat ze leuk vinden. Ik ben er toch niet bij.
Ibidem.

Citaat:
Ja dat weet ik wel. Ze hoeven me ook niet maandenlang kapotstuk te missen. Maar ze moeten wel denken: he verdomme, was sann hier nu maar om een biertje mee te drinken, zo af en toe

@ konijnenverhaal.

Ah even kijken!

Oh nee, dit kwam ook door een liedje.
Ja maar dat zal toch ook wel? Maar het dilemma stelde: heftig missen of er snel overheen zijn, en ik denk dat dat een vals dilemma schept omdat het meer gaat over de mensen die er achter blijven, hoe die in elkaar steken, dan over jezelf.
Verwijderd
Ennn VINDEN JULLIE ANALE SEKS OOK ZO LEUK?

Verwijderd
Citaat:
Ik heb tegen mijn familie gezegd dat ze als ik onverwacht kom te overlijden ze zelf maar moeten doen wat ze leuk vinden. Ik ben er toch niet bij.
Vind ik niet gepast. Niet dat het mij wat uitmaakt wat er na mijn dood plaats gaat vinden, maar ik vind het niet chique dat soort beslissingen c.q. invulling sec aan de nabestaanden over te laten. Niet dat je alles uit moet stippelen maar ruwweg een idee geven van hoe je het wenst te hebben zorgt voor rust en kalmte.
Verwijderd
Verwijderd
Citaat:
Kut ik heb geen ziel.

Ibidem.

Ja maar dat zal toch ook wel? Maar het dilemma stelde: heftig missen of er snel overheen zijn, en ik denk dat dat een vals dilemma ligt omdat het meer gaat over de mensen die er achter blijven, hoe die in elkaar steken, dan over jezelf.
Ja dat is waar. Het was niet helemaal handig zoals ik het vroeg.
Oud 22-06-2011, 21:07
Verwijderd
Citaat:

Ja
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:

Dat heb ik nog nooit gedaan. Maar ik zal je eens in je kont neuken en kijken of het bevalt.
Verwijderd
Een pikketannusie!
Verwijderd
Citaat:
Ja
Ja jij hoeft daar niet op te antwoorden, van jou weet ik dat al
Oud 22-06-2011, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Vind ik niet gepast. Niet dat het mij wat uitmaakt wat er na mijn dood plaats gaat vinden, maar ik vind het niet chique dat soort beslissingen c.q. invulling sec aan de nabestaanden over te laten. Niet dat je alles uit moet stippelen maar ruwweg een idee geven van hoe je het wenst te hebben zorgt voor rust en kalmte.
En als zijn familie nou net zo sociaal gehandicapt is als hijzelf?
Verwijderd
Citaat:
Dat heb ik nog nooit gedaan. Maar ik zal je eens in je kont neuken en kijken of het bevalt.
Oeh!
Verwijderd
Citaat:

Ik heb het nog nooit gedaan, en ik ben het ook zeker niet van plan.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:

Nou, dat hangt er vanaf.
Verwijderd
Dit gaat raar klinken maar ik zou, denk ik, de mededeling van preterminale kanker beter kunnen accepteren dan de mededeling van een levenslange slopende ziekte zoals nierfalen of Crohn. Alleen in het laatste geval leer je er natuurlijk wel weer mee omgaan, op den duur.
Verwijderd
Citaat:
Hm ja, dat is wel zo. Maar voor mij zou het zo niet werken denk ik Ik denk dat ik een heel naar einde zou hebben als ik in een vliegtuig om zou komen.
Oh dan zijn we toch eindelijk ergens heel verschillend in. Ik zou er heel sereen van worden en berusten, denk ik.

Citaat:

Met jou altijd!@!!! ;;;D;
Verwijderd
Citaat:
Nou, dat hangt er vanaf.
Hele fles cola?
Verwijderd
Iedereen ook braaf antwoorden <3
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Niet mijn probleem. Bovendien: mijn familie wéét dat het mij geen bal interesseert, dus wat hebben ze aan zo'n "plan" dat helemaal niet oprecht is?
Verwijderd
Citaat:
Dit gaat raar klinken maar ik zou, denk ik, de mededeling van preterminale kanker beter kunnen accepteren dan de mededeling van een levenslange slopende ziekte zoals nierfalen of Crohn. Alleen in het laatste geval leer je er natuurlijk wel weer mee omgaan, op den duur.
Ja same.
Oud 22-06-2011, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Oh dan zijn we toch eindelijk ergens heel verschillend in. Ik zou er heel sereen van worden en berusten, denk ik.

Met jou altijd!@!!! ;;;D;
Zijn we toch niet elkaar!

En omnomonomnom
Verwijderd
Citaat:
Tsja.
Verwijderd
Citaat:
Een pikketannusie!
Wel toevallig dat ik net dit woord zei toen Sann over anale seks begon
Verwijderd
Citaat:
Ja, nou, ze mogen van mij wel zelf weten wat ze doen, behalve dan dat ik gecremeerd wil worden.

Maar ik zou liever hebben dat ze zo weinig mogelijk doen, want die onzin is al zo duur en het laatste dat ik wil is dat ze me moeten missen én een torenhoge rekening krijgen, of zo.

Citaat:
Ik snap dat je liever niet hebt dat je vrienden verdrietig zijn, maar kun je je er niet in inleven dat ze misschien wel geen zín hebben om iets te vieren als jij net dood bent?
Oh, ja, dat wel. Ik snap het ook wel. Toen één van mijn beste vrienden overleed was ik ook niet in een feeststemming, maar er werd toen wel gezegd dat mensen niet in rouwkleding mochten komen en dat er vooral herinneringen opgehaald moesten worden, in plaats van verdrietig gedoe over hoe kut het allemaal is. En ik kan me best voorstellen dat het voor sommige mensen moeilijk is.

Iemand missen kan dan ook op meerdere manieren; ik zou het vreselijk vinden als dierbaren er kapot aan gaan.
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

He, ja, vooral als ik met mijn moeder aan de telefoon zit in een neerstortend vliegtuig terwijl ik een traantje laat op de muziek van Beethoven.
Oud 22-06-2011, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Niet mijn probleem. Bovendien: mijn familie wéét dat het mij geen bal interesseert, dus wat hebben ze aan zo'n "plan" dat helemaal niet oprecht is?
Tsja. Het heeft geen zin het uit te leggen als je dit niet "snapt".
Oud 22-06-2011, 21:10
Verwijderd
Citaat:
wel toevallig dat ik net dit woord zei toen sann over anale seks begon

Citaat:
he, ja, vooral als ik met mijn moeder aan de telefoon zit in een neerstortend vliegtuig terwijl ik een traantje laat op de muziek van beethoven.
Oud 22-06-2011, 21:11
Verwijderd
Ik heb in elk geval geen kledingvoorschriften of dergelijke in gedachten voor mijn uitvaart wel vind ik dat er goede thee moet zijn, want ik erger me op uitvaarten soms wat aan de vieze thee ik weet niet wat dat is maar alle uitvaartcentra serveren vieze thee.
Oud 22-06-2011, 21:12
Verwijderd
Oeh! En zouden jullie aan een dresscode voor de gasten doen op je bruiloft?
Oud 22-06-2011, 21:13
Verwijderd
Kijk, dat is nu een leuke vraag !

Ik denk het niet. Lekker aantrekken waar je je goed in voelt hoor .
Verwijderd
Citaat:
Oeh! En zouden jullie aan een dresscode voor de gasten doen op je bruiloft?
nou ik wil dan ook weer niet trouwen maar zo wel, dan nee!
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik heb in elk geval geen kledingvoorschriften of dergelijke in gedachten voor mijn uitvaart wel vind ik dat er goede thee moet zijn, want ik erger me op uitvaarten soms wat aan de vieze thee ik weet niet wat dat is maar alle uitvaartcentra serveren vieze thee.
Wie gaat er dan ook thee drinken. Koffie, met een flinke scheut likeur en slagroom, bitte!
Verwijderd
Citaat:
Tsja. Het heeft geen zin het uit te leggen als je dit niet "snapt".
Het zijn je eigen waarden die je nu als universele waarden stipuleert. Mijn familie zou het alles behalve erg vinden mijn begrafenis/crematie te moeten ''bedenken.'' Integendeel, dat zouden ze met liefde en als laatste eerbetoon doen.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten