Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
http://www.nu.nl/politiek/2615242/wi...-simpeler.html
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
http://www.zijaanzij.nl/nieuws/2571/...nsgenders.html
Het is dus echt zo ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, dat het een oudere regeling is geloof ik graag, maar dat ze het vergeten zijn lijkt me niet. Het COC was hier al heel lang tegen aan het lobbyen (schijnt) en Nederland is er ook meermaals op aangesproken door mensenrechtenorganisaties en de Raad van Europa. Bovendien zie je zoiets als een verplichte chirurgische ingreep ook niet makkelijk over het hoofd, want daar komen allerlei ziekenhuizen, wachtlijsten en artsen aan te pas. Om niet te spreken van de ambtenaren aan wie je je papiertje met 'hoi ik ben steriel gemaakt' moet laten zien voor hij je een nieuw paspoort mag overhandigen. Het is te groot om even te vergeten.
En zelfs als ze het wél waren vergeten, trouwens, dat maakt het alsnog niet minder kwalijk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik hoop heel hard dat het hier lomper staat dan het destijds bedoeld is. Het is namelijk ook te interpreteren als ''als blijkt dat je onvruchtbaar bent (en daarom van geslacht wil veranderen, je bent immers een 'nep' man of vrouw), dan ist OK.'' Net zo goed foute boel natuurlijk, maar een iets minder crue ratio. Edit: ik zat nog eens te denken. Dit is waar het wetsvoorstel Halsema goed voor is, als een formele wet (het BW) eindelijk eens getoetst mag worden aan de (grondrechten uit) de Grondwet, hoeft er maar iemand een rechtszaak aan te spannen waarin artikel 1:28 BW een rol heeft en dan is het vast zo afgelopen wegens de feitelijke onmogelijkheid eraan te voldoen tenzij je je lichamelijke integriteit laat schenden. Dus nu maar hopen dat het door de Eerste Kamer komt! ![]() Laatst gewijzigd op 15-09-2011 om 07:09. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat: