Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Door Rops werd dat 4 tegen 4. Als Fantome evilziener is, kan zij geen extra stem gegeven hebben aan Honestsmile. Het was dan gelijkspel geweest. Dan zijn er drie mogelijkheden: - Een dorpeling heeft stiekem Honestsmile gestemd, en vertelt dat niet => kleine kans in deze fase van het spel - Een dorpeling is vergeten zijn stem op Geel door te geven => kleine kans - Severus of Daboman is wolf |
![]() |
||
Citaat:
Nogmaals, staar je nou eens een keer niet zo blind op die lijstjes, er worden vaak genoeg rode kaarten uitgedeeld voor niet stemmen.
||
Citaat:
||
Citaat:
Actíeve spelers die vergeten te stemmen: kleine kans. Volgens jou heeft één van de volgende mensen dan niet gestemd: Daboman, Severus, Honestsmile, Interglot. Wat ik niet snap: áls je weet dat jij onschuldig bent, waaróm wil je dan niet de optie van mij aannemen dat iig Severus niet te vertrouwen is? Je vind het dus waarschijnlijker dat iemand vergeten is te stemmen, dan dat Severus wolf/evilziener is? Je wilt het zelfs niet in overweging nemen? Dat vind ik raar. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik heb het even nagekeken voor het geval je gelijk had, maar Fantome wisselt van gedachten na de hángronde, en haar grote post is van half 7. Dan heeft ze de info van de eetronde nog helemaal niet gekregen. |
![]() |
||
Citaat:
|
Oh en Vegs, Severus noemt me niet continu als verdachte en ik zit niet te wachten op mede-dorpelingen die me continu verdacht noemen. Ik zal je gelijk eerlijk toegeven dat dat ook een belangrijke overweging is. Je weet best dat ik door die analyses van jou elk moment kan hangen als ik even niet oplet. Je hebt het gezien bij Fantome, als je me nou eens even aan de kant schuift als wolf, dan wil ik best naar je luisteren. Maar we zitten nu wel in een fase dat ik er wat voor terug wil.
Ik kan je 1 ding wel vertellen. Als ik jouw stem niet continu had hoeven vrezen, dan had ik misschien helemaal niet op Wammus gestemd, want dan had ik me sterker gevoeld om er tegen in opstand te komen. Nu kon ik niet anders, omdat het verdacht zou zijn als ik niet mee zou doen en dan het hele dorp misschien plotseling op mij zou hebben gestemd.
Laatst gewijzigd op 08-08-2011 om 20:48. |
![]() |
||||
Daboman, ik denk dat jij de volledige consequenties van deze uitslag niet helemaal begrepen hebt.
Citaat:
Wie zit er nu in een tunnelvisie? Citaat:
Als jij of Severus evilziener is, dan kan er verdorie zelfs een wolf onder Honestsmile staan! Wat als Severus evilziener is? En Fantome wolf samen met Queasy? Dan snap ik wel dat Severus vorige ronde jou stemde en Fantome nu voor Wammus wilde gaan. Maar wat als jij evilziener bent? En Absinthe wolf, samen met Neko*? Dan snap ik wel dat jij voor Queasy wilde gaan, en waarom je het best vond om te wisselen naar Wammus. Citaat:
Ik ben wel bereid je het voordeel van de twijfel te geven, vanwege Martino. Maar dan moet je met steekhoudende argumenten aankomen: niet fantome beschuldigen terwijl je redenatie niet klopt, en hangronde 3 afdoen met 'dan zal wel iemand vergeten hebben te stemmen'. |
![]() |
||
Citaat:
En zoals ik al zei weet ik niet meer of ik je nog wel kan vertrouwen. Voor mij geldt net zo goed dat er ineens weer een hoop mogelijk is als voor jou. Maar door mijn manier van denken krijg ik gewoon niet passend dat Severus het opneemt voor de tovenaar of ziener. Waarom niet gewoon eten of verdacht maken? Waarom? Ik begrijp dit niet. Verklaar dit dan voor mij, want ik kan niet op de reden komen. 1 keer kan best manipulatie zijn, maar 2 keer? Zo zijn er wel meer dingen aan haar postgedrag die ik niet zou begrijpen als ze slecht is. Dus denk ik dat het voor haar waarschijnlijker is dat ze goed is. En omdat ik minder waarde hecht aan de lijstjes, die net zo goed gebruikt kunnen worden om te manipuleren, of doordat mensen vergeten te stemmen, hecht ik minder waarde aan het feit dat ze in een verkeerd rijtje staat. Een keer kan gewoon gebeuren, als het vaker gebeurt ga ik er pas mijn vraagtekens bij zetten. Ik doe het niet af met "vergeten te stemmen", maar ik houd de optie wel open. Ik heb ook niet gevraagd of je me blindelings wil vertrouwen, ik heb je gevraagd of je me even als wolf naast je neer wil leggen, zodat we kunnen discusseren. Want je kan niet normaal discusseren als je paranoie de overhand laat nemen. Dan willen we allebei door wantrouwen bij voorbaat al niet naar elkaar luisteren en dan krijg je een vastlopende discussie.
Laatst gewijzigd op 08-08-2011 om 22:37. |
![]() |
||
Citaat:
Ik noemde het, omdat Dabo in een tunnelvisie zit waarbij Queasy en Neko* wolven móeten zijn. En ik wilde laten zien dat er meerdere opties zijn. Stel dat Severus en Neko wolven zijn bijvoorbeeld... En in alle onschuld stuurt Daboman ons af op Queasy? Of Queasy is gewoon wolf, en haar medewolf heeft haar al lang opgegeven en stemt op haar om later onschuldig te blijken. Severus kan trouwens prima een wolf zijn. Daarbij gaat Dabo's verklaring ook niet op trouwens: Interglot is immers gegeten, en van Honestsmile kon ze helemaal niet weten dat die tovenaar was, dus daar kon ze het prima voor opnemen. Bovendien stemde ze opvallend laat pas op Geel; kan een veilige stem zijn geweest als medewolf zijnde. Maar Absinthe: vind jij het waarschijnlijk dat Interglot of Honestsmile is vergeten te stemmen? |
![]() |
|||||
Shit, scenario #3 klopt dus niet.
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voor mijzelf is het nu in ieder geval duidelijk dat mijn eerste inschatting goed was, namelijk dat we hier te maken hebben met scenario #2 óf scenario #5 voor hangronde #3 (zoals ik al had beargumenteerd in mijn post). Het probleem is echter dat we nog steeds niet weten welke van de twee juist is. Bij scenario #2 is het zeker dat alle losstaande mensen en één van de niet-stemmers slecht zijn. Van de losstaande mensen weten we inmiddels dat Geel en Martiño wolven waren, en dat de niet-stemmer Wammus onschuldig was. Een veilige ophanging zou dan Queasy of Neko* zijn, aangezien we van deze twee zeker weten dat ze slecht zijn. Echter, bij scenario #5 ligt dit anders en hebben we deze zekerheid niet. Daar zit nog een tweede onschuldige dorpeling tussen de losstaande mensen en de niet-stemmers. Met als gevolg: Queasy óf Neko* is onschuldig. Eén van deze twee ophangen is dus gokken. Vóór de uitslag van deze hangronde zou ik hebben gezegd: "Als je mij zou vastbinden en dwingen te kiezen tussen deze twee, zou ik voor Queasy gaan, aangezien zij zich aan duidelijker verdacht gedrag heeft schuldig gemaakt dan Neko*." Maar nu Daboman, die voor mij nu slecht is, duidelijk heeft gezegd Queasy te willen ophangen, weet ik dat niet zo zeker meer. Als ze wolf is, waarom zou hij haar dan willen ophangen? Dan schiet hij zichzelf toch in de voet? Dus misschien is het toch zo dat Queasy onschuldig is en bijvoorbeeld gewoon onhandig heeft gepost. Het is dus nog maar de vraag of wij hier de gok wel willen of zouden wagen. Gelukkig is het niet nodig voor ons om te gokken. Beide scenario's hebben namelijk één gemeenschappelijke factor: Daboman (en ik natuurlijk, maar logischerwijs ga ik mezelf niet verdacht maken). Hij is in beide scenario's slecht, dus bij hem weten we dan zeker dat we een slechterik ophangen. Kortom: mijn eerste keus voor de volgende hangronde is Daboman, en mijn tweede keus is Queasy óf Neko*. Het hangt van jullie af wat het uiteindelijk gaat worden, want ik blijf erbij dat we eensgezind moeten zijn met onze keuze: wordt het gelijkspel, dan is ons doodsvonnis sowieso getekend. Overigens is een bijkomende motivatie voor mij om voor Daboman te gaan, dat ik nu wel weet hoe het in elkaar moet steken bij hem. Ik zal dit illustreren met behulp van een quote van hem: de vragen die daar in worden gesteld, worden beantwoord/functioneren als leidraad in het komende stuk tekst. Citaat:
Na Geels opzettelijke vervorming van Soija's post tijdens hangronde #2, verdacht Soija hem er terecht van slecht te zijn. Daboman was er duidelijk meer open-minded over dan Soija: hij vroeg eerst om opheldering, om vervolgens meteen in zijn eerstvolgende post te zeggen dat hij Geel niet verdacht vindt: dit nog voordat hij überhaupt tekst en uitleg van Geel had gekregen. Als hij dan eindelijk uitleg van Geel krijgt, reageert hij er begrijpend op en zegt effectief er verder geen aandacht meer aan te willen besteden. Kortom: Daboman heeft subtiel gepoogd om de verdachtmaking richting Geel af te zwakken en weer naar de achtergrond te doen verdwijnen, door korte metten met het onderwerp te maken. Hij probeerde vervolgens subtiel de schade verder te beperken door te impliceren dat Geel wel onschuldig moet zijn, door na het einde van hangronde #2 te zeggen dat hij hem voor de tovenaar had aangezien. (Iets later maakt hij nog wel een tegenopmerking naar Geel, wellicht als een soort subtiele hint naar Geel dat hij het onderwerp beter naar de achtergrond kan laten verdwijnen.) Echter, helaas had Soija het onraad al geroken en beet zich als een pitbull vast in Geel, en bleef Geel aanvallen. De wolven, wetend hoe goed Soija het spel beheerst en er vroeg of laat in zou slagen om Geel opgehangen te krijgen, aten hem meteen preventief op in eetronde #2. Kun je nagaan: Soija begon met zijn verdachtmakingen tijdens hangronde #2, en hij ligt er meteen al uit in eetronde #2. Lijkt me duidelijk dat ze hem als een groot gevaar beschouwden. Helaas was alle damage control ten spijt: Soija heeft voet aan de grond kunnen krijgen bij ziener Interglot, die tijdens hangronde #3 twee keer zegt Geel verdacht te vinden (hier en hier). Daarna is het Daboman duidelijk dat het balletje aan het rollen is gegaan, en dat de kans steeds groter wordt dat Geel de eerste wolf van het viertal is die opgehangen gaat worden. Aldus zegt hij subtiel, om zichzelf alvast in te dekken, dat hij Geel steeds verdachter begint te vinden. Snel daarna begint overigens ook de ziener-discussie, op gang gebracht door de cupido-discussie, waar Daboman eerst zegt de ziener nooit expliciet te willen verraden, maar dit 6 minuten later juist wél doet. Frappant is dat twee wolven zich toen in de ziener-discussie mengden, namelijk Martiño en Geel. Het kan best zijn dat Daboman, door veel geluk, al wist dat zij wolven waren. Geel kon hij opgevraagd hebben tijdens eetronde #1, en Martiño tijdens eetronde #2 (geïnspireerd door Martiño's stelligheid om op hem te stemmen - hij zal zich in eerste instantie wel hebben afgevraagd of Martiño ziener was en Daboman's functie had opgevraagd). Van Interglot kon Daboman op dat moment niet zeker weten dat hij de ziener was (hij had op dat moment tenslotte slechts twee mensen opgevraagd), maar hij zal het wel vermoed hebben, vanaf het punt waar ze verdachtmakingen richting Geel begon te maken, en de manier waarop ze deze verwoordde. Interglot was trouwens niet de enige waarvan hij vermoedde dat ze ziener was: hij vermoedde dit ook van Honestsmile, over wie hij - nét voor het begin van de ziener-discussie - zegt dat er iets geks aan de hand is met Honestsmile. Later, na het einde van hangronde #3, zegt hij dat hij dacht dat Honestsmile de ziener was. Kortom: bij zowel Interglot als Honestsmile had hij zienervermoedens tijdens de ziener-discussie, en bij beide heeft hij subtiel gehint naar de wolven toe. Ondertussen, nog steeds tijdens hangronde #3, kwam ik met mijn eigen observaties over Geel, waarna het al helemáál duidelijk was dat Geels dood nabij was. Dan pas durft Daboman echt voluit voor Geel te gaan (niet langer meer zo halfslachtig als eerst), enkele uren na mijn monsterpost. Daarna richt hij zich niet meer op Geel, maar steekt hij veel tijd in het kibbelen met Martiño (wat dus wél gebekvecht tussen twee slechteriken is, om er voor te zorgen dat de ene onschuldig lijkt na de dood van de ander). Ondertussen stemt ziener Interglot en een handjevol anderen op Geel, maar het mocht niet baten: Geel blijft leven, Honestsmile vliegt er uit. Daarna doet Interglot wat ze kan om Geel verdacht te maken (bijvoorbeeld hier, hier en hier), om tenslotte de dood te vinden in eetronde #3. Weer een preventieve eeting van de wolven, en net zoals bij Soija was die snel: de ziener-discussie begon tijdens hangronde #3, en ze werd meteen opgegeten in eetronde #3. Met dank aan Daboman. Na haar dood gaat iedereen uiteraard vol op Geel in hangronde #4, ook Daboman. Afgezien van Geels naderende dood is het de slechteriken steeds voor de wind gegaan, maar zijn dood luidt het einde in van dat voorspoedige tijdperk. In eetronde #4 maken de wolven namelijk de fout om niet alleen iemand uit het Geel-rijtje op te eten, maar ook nog eens verrader Röps. Het wordt dan nog heter onder Dabomans voeten (die al voor Röps' dood verdacht werd van evilziener-zijn door VeGs en Absinthe), vanwege hetgeen ik hier al had uitgelegd. Ook voor de wolven begint het dan kritiek te worden, want hun evilziener is in gevaar (na dat gehint over Interglot en Honestsmile moeten ze namelijk zeker door hebben gehad dat Daboman de evilziener is). Na uitgekiend denkwerk realiseert Daboman zich dat hij zich (en in het verlengde daarvan ook de wolven) alleen kan redden door Martiño te offeren, en begint hem nu nadrukkelijker verdacht te vinden en zegt zelfs op hem te willen stemmen. Als Martiño opgehangen wordt, kan hij er immers prat op gaan twee wolven te hebben opgehangen, waardoor hij onschuldig lijkt voor de dorpelingen en zo onbelemmerd zijn werk kan voortzetten. De wolven, waarvan we nu zeker weten dat deze ervaren zijn, zullen zich eerst wellicht hebben afgevraagd waarom hun evilziener na het verlies van de verrader nu ook nog bewust één van hen verdachter ging maken. Het lampje zal wel snel zijn gaan branden, na mijn monsterpost waarin ik Daboman verder in het nauw bracht. Vanaf dat punt probeert Daboman hard om zijn onschuld te bewijzen met een smeekbede, doen alsof hij een gefrustreerde dorpeling is, en diverse lange posts waarin hij kloppend probeert te krijgen dat iedereen in het Geel en Honestsmile-rijtje onschuldig is (dankbaar gebruik makend van mijn scenario #3). Dan pas kan je echt zien dat er een algemene trend ontstaat in het opgehangen krijgen van Martiño (dus: dan gaan de wolven pas écht daar in mee). De wolven realiseerden zich namelijk dat hun evilziener nu belangrijker is voor hen dan een medewolf, aangezien de evilziener stemrecht heeft en dus nog invloed kan uitoefenen op de in de meerderheid zijnde dorpelingen. Aldus vond Martiño de dood in hangronde #5. Velen - waaronder ik - achtten Daboman vervolgens onschuldig. Martiño maakte echter de fout om ook nog daadwerkelijk te zeggen dat het een opoffering was geweest, waardoor Daboman toch nog enigszins verdacht blijft voor met name Fantôme, die daardoor terecht niet zomaar op Daboman mee wil gaan en tijdens eetronde #5 er haar missie van maakt om ervoor te zorgen dat we straks in hangronde #6 voor een verstandigere optie (Wammus) gaan. Zij slaagde in haar opzet, gelukkig voor ons. Daboman zag de bui echter al hangen en heeft zich ingedekt door zich te gedragen als een soort van geslagen hond, zeggen dat hij het moe wordt, vertrouwd wil worden, sluit een deal, en niet veel zin meer heeft om zich nog verder te gaan verdedigen. Kortom: waar hij eerder de rol speelde van een gefrustreerde dorpeling, speelt hij nu de rol van een zielige dorpeling. Het is de bedoeling dat we meelij met hem krijgen en hem dus als onschuldig zien, zodat jullie dadelijk in hangronde #7 liever iemand anders (mij bijvoorbeeld) ophangen dan hem. Maar dat laat ik natuurlijk niet zomaar over me heen gaan, zoals deze monsterpost getuigt. Dat is alles tot aan het heden, dus hier eindigt mijn illustratie. Als ik hier en daar iets over het hoofd heb gezien, laat het mij dan weten - maar dit is in ieder geval wel hoe ik de zaken zie. Jullie zullen nu voor jezelf moeten uitmaken wie jullie nu het meest geloofwaardig vinden. Lees de twee topics nog eens goed door, kijk naar de stemlijstjes en de mogelijke scenario's. Zelf vind ik het duidelijk dat ik minder op mijn kerfstok heb dan Daboman: zo had hij zienervermoedens bij de ziener en tovenaar, heeft dat gehint naar de wolven toe en die hebben daar dankbaar gebruik van gemaakt. Ik heb juist het tegenovergestelde gedaan: ik heb het opgenomen voor de ziener en tovenaar. Natuurlijk had ik er op dat moment geen idee van dat ze belangrijke functies hadden - ik zag ze als dorpeling - dus het is een gelukkig toeval geweest dat ze ziener en tovenaar bleken te zijn, en ik mag hopen dat dit toeval - net zoals mijn overige werk - ook in mijn voordeel spreekt en karma z'n werk doet. Tot zover mijn monsterpost. Morgenavond op z'n vroegst kan ik weer reageren op de reacties die ik hier op krijg, dus tot dan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En bij elke mogelijke scenario waar je het over hebt, vergeet jij jezelf als wolf of evilziener. Jij hebt ons naar twee wolven geholpen maar wat als jij dit bewust hebt gedaan zodat alle aandacht niet naar jou ging? Jij was immers diegene die ons naar twee wolven hielp. Fantome denk alsjeblieft na over het scenario dat daboman ook slecht kan zijn. |
![]() |
|
OMG ik weet echt niet meer wie ik moet vertrouwen
1) ik heb sterk het gevoel dat Daboman niet gemanipuleerd wordt maar dat hij zelf manipuleert. en het lukt ook nog, want ik had idd medelijden met hem. De wolven doen het iig wel erg goed. 2) Als Daboman wolf is, zou het toch niet zo zijn dat er weer een fight aan de gang is tussen twee slechteriken he? Eerst Dabo-Martino en dan nu Dabo-Severus of Dabo-Queasy ![]() Dus Queasy, die optie hou ik heus wel in mijn hoofd hoor ![]()
|
hee maar even he. Severus, jij vind het gek dat ik ronde 1 erbij pak, maar kijk daar nog eens goed naar:
Ronde 1: Rops (verrader) Fantome (1) Daboman Martino (2) (weerwolf) Interglot (ziener) Neko*/BB (3) VeGs (9) Snoopy (15) (dorpeling geliefde) Queasy (16) Luts (18) (dorpeling) Luts (dorpeling) Severus (6) Absinthe (8) Little Phoebe (10) (tovenaar/geliefde) Wammus (12) (cupido) Adamczowice (14) (dorpeling) Interglot (19) (ziener) Fantome Rops (7) (verrader) Geel (17) ) (weerwolf) VeGs Daboman (13) De uitslag werd gelijkspel. Met de info die we nu hebben, kan het niet anders dan dat iemand uit het LUTS rijtje slecht is. Tot nu toe weten we dat LP tovenaar was, Wammus de cupido, Adamczowice dorpeling en Interglot ziener. Waarom zouden zijn, in ronde 1, van stem hebben gewisseld? Als de 'losse' stemmers zijn blijven staan waar ze staan betekent dit 1 wolf onder LUTS (jijzelf of Absinthe) en geen wolf onder Interglot. De andere wolf is dan Daboman of ikzelf. Maar mijn functie weet ik. Als je dan zou zeggen dat Absinthe schuldig is onder LUTS (dat moet je haast wel zeggen, anders beken jij schuldig te zijn) is er wel iets héél geks gebeurd in ronde 3. Andere optie is dat Dabaman evilziener is (of, idd Dabo: Dat ik dat ben, maar dat is dus niet zo). Daboman heeft dan op Interglot gestemd. Dan moet er onder zowel Interglot als onder Luts een wolf staan. Dan zie ik Severus dus toch weer als wolf boven Absinthe. Dan is Daboman geen wolf maar Evilziener en dan is Queasy denk ik de wolf onder Interglot. Nog een optie is dat Daboman evilziener is en op Luts heeft gestemd. In dat geval staan er twee wolven onder Luts. Jij én Absinthe. laatste optie is dat de geliefden hebben lopen klooien. kan. maar niet zo logisch. Ze hadden geen extra info want ze waren dorpeling en tovenaar. Als ze niet hoeven te sjoemelen met hun stem, zou ik dat ook niet doen, want dan hangen ze vroeg of laat... Ik zie geen scenario waarin jij vrijgepleit wordt, behalve als LP, Wammus, Adam en Interglot niet eerlijk hebben gestemd zoals in dit rijtje staat of de geliefden toch hebben geklooid. Logisch? Zien andere mensen, hiernaar kijkend, nog opties waardoor Severus, hoe geweldig ze ook post, geen wolf is? Daarnaast is in dit scenario Dabo hoe dan ook een bad guy. Echter, die theorie gaat alleen voor mij op. Ik zou ook nog de slechterik kunnen zijn natuurlijk. Ik weet dat ik het niet ben, dus voor mij geld dat Dabo of evilziener of wolf is. Graag reacties hierop. idd vanwege het eensgezind stemmen na de eetronde
|
@ Absinthe; Ja, wat mij betreft ga je het helemaal na; graag zelfs want misschien heb je aanvullingen die ik hierbij over het hoofd zie. Dus check mijn post maar
![]() ik zal trouwens ook nog even reageren op hangronde 3 en daarna moet ik echt weg. wacht ff hoor ![]()
|
Wammus
Queasy (1) Geel (Weerwolf) Interglot (2) (ziener) Rops (3) (verrader) Daboman (7) Honestsmile (leerlingtovenaar) Severus Honestsmile (leerlingtovenaar) VeGs (4) Absinthe (5) Fantome Daboman Martiño (8/10) (weerwolf) Severus Geel (9) (weerwolf) Niet gestemd: Neko, Wammus In deze ronde ging Honestsmile eruit. Zij had volgens het rijtje 3 stemmen en Geel had 5 stemmen. De optie dat Wammus hier toch heeft gestemd (ik had hem voorheen in het oog als evilziener) veeg ik meteen van tafel. Hij heeft geen geliefden meer om te beschermen en speelt dus gewoon als dorpeling mee. Dan nog Neko/BB/Sabir: kom ik op terug. Wat hierbij gek is; Rups stond als verrader onder geel, maar zal echt niet op geel hebben gestemd. Ik neem aan dat Rups naar Honestsmile is geswitcht om Geel te redden. Dan is het 4-4. Honestsmile vloog er echter zonder meer uit dus er staat nog minimaal één slechterik op honestsmile. Alleen; Severus en Dabo staan beide op Geel. Dan hebben we dus het scenario; 3 wolven los (mogelijk dus met Queasy) en één wolf onder Geel en dus blijkbaar ook de evilziener onder Geel. Dit zou wel raar zijn, maar niet onmogelijk. Even het scenario dat Absinthe, Vegs (of ikzelf) slecht is. Dan staan er dus 2 echte stemmen onder Honestsmile. Er waren 5 stemmen op Geel. De verrader gaat naar Honestsmile. Dit maak 4 voor Geel en 3 voor Honestsmile. Geel had er dus nog uit moeten vliegen. dan stond ook de evilziener nog onder Geel en is ook meegegaan op Honestsmile. Dit maakt 4-4. Dat klopt ook niet, want het werd geen gelijkspel. Dan stond er nog een wolf onder geel; Severus. Haar stem geldt niet. Het wordt dan 4 stemmen voor Honestsmile en 3 stemmen voor Geel waardoor Honestsmile eruit gaat. Dit scenario kan dus nog wel In dat geval is dus één stem onder Honestsmile vals, hebben de verrader en de evilziener van Geel naar honestsmile gewisseld (Rups en imo Daboman) en is er één stem vals onder Geel. Hoe dan ook; Onder Geel staan in dit geval de evilziener (Dabo of Severus. Maar uit de analyse van ronde 1 zou dan blijken daboman) en de wolf (Dabo of Severus, maar dan dus Severus, zie weer analyse ronde 1). Er bestaan twee mogelijkheden: - Dabo, Severus en Queasy slecht - Dabo, Severus en één iemand onder Honestsmile (Absinthe, Vegs of ikzelf) slecht. Waarmee Dabo als evilziener voor de hand ligt. Wat ik ook analyseer, zowel in ronde 1 als drie. Ik krijg geen scenario meer waarin ik Dabo en Severus een goede rol toeken. De volgende ronde ga ik dus voor Dabo of Severus. oja, ik zou terugkomen op Neko/BB/Sabir. Ik vermoed dat zij een gewone dorpelingen/bane functie hebben gehad. Sorry @spelleiders, ik wou dit niet zeggen maar ga het toch even aanvoeren. De spelleiders hadden in eerste instantie gepost dat Sabir invalt voor BB en dat zij hem hebben verzocht te stemmen maar aangezien dat kort dag was (hij had dan nog een paar minuten ofzo) zou hij geen rode kaart krijgen als hij niet stemde. Daarna hebben ze dit weggehaald (wel na pm van mij, dus zullen ze voor de zekerheid hebben gedaan). Het is geen zekerheid, maar wel reeel om te denken dat Sabir geen wolf is. Oproep: wat mij betreft, dat mag duideiljk zijn, zijn Severus en Daboman wolf resp. evilziener en is er dus nog één wolf over die ik nog niet zeker weet. Maar ik heb heel graag dat iedereen het goed leest en me verbetert op fouten hierin als die er zijn. Wil nog wel graag winnen namelijk ![]()
|
Verwijderd
|
Ik vind het in elk geval opvallend dat Fantome met een heel redelijke theorie komt, en Queasy die nu probeert te weerleggen d.m.v. de geliefden. Het kan natuurlijk best waar zijn wat ze zegt, maar de kans is echt vele malen groter dat er een slechterik in het Luts-rijtje staat.
Waarschijnlijk voelde Queasy het heet worden onder haar voeten. Ik ga dan ook voor de optie Queasy, Severus en Daboman slecht. Denk ik. |
![]() |
||
Citaat:
Wij proberen alles zo neutraal mogelijk te formuleren. Toch kregen wij van Fantôme een PM, waarin zij zei dat ze dacht dat ze dingen kon afleiden uit onze post. Ons inziens was dit niet het geval, maar om verwarring te voorkomen hebben wij de post daarop aangepast. Onze oorspronkelijke post is voor de overige spelers niet meer te lezen en dus niet controleerbaar. Aangezien Fantöme ons nu in principe opvoert als bewijs/argument, gaat zij daarmee in tegen de regels. Wij zullen haar op geen enkele wijze straffen, maar willen wel melden dat dit dus eigenlijk niet zo netjes is ![]() We willen dus duidelijk melden dat wat zij schrijft haar interpretatie is van wat zij heeft gelezen. Wij gaan niet meer in op wat er stond en daarmee dus al helemaal niet op of haar interpretatie juist is. Het is aan jullie om te bepalen of je Fantôme genoeg vertrouwt om te geloven wat er al dan niet stond en of haar interpretatie ervan al dan niet klopt. PS: Vanavond zal de uitslag later volgen dan jullie gewend zijn.
||
Citaat:
Ik twijfel alleen tussen Severus en Daboman nu. Ik neig er meer naar om Severus te stemmen. |
![]() |
|
Wat een monsterposts ook af en toe, niet te volgen. Ik denk dat ik maar gewoon op m'n gevoel af ga, want ik vertrouw eigenlijk niemand meer. In al deze scenario's is er niemand compleet off the hook. Ik zit de komende dagen ook best wel krap qua tijd.
Wat betreft hangronde 1 houd ik het in ieder geval een serieuze optie dat Wammus vergeten te stemmen is, want dat is hij wel vaker vergeten. Hangronde 3 zou dan moeten inhouden dat ik of Severus het zijn vergeten, maar ik ben het niet vergeten en van Severus geloof ik dat ook eigenlijk niet. Als iemand onder geel niet te vertrouwen is, moet het dus Severus zijn. Ik kan Queasy als wolf heel goed rijmen met haar postgedrag, ik vind haar wolverig over komen. Dus ik stem ook liever op Queasy. Wat ik ook niet helemaal begrijp is waarom ze plotseling op neko/BB/sabir stemde. Als ze wolf is begrijp ik die actie juist wel heel goed. Maar ik vind het vreemd als je ineens zo opzichtig iemand anders stemt. En dan bij wammus ineens wel meedoen, maar dat was de cupido. @queasy: de scenario's waar ik slecht ben worden al tot in den treure behandeld, dat hoef ik niet zelf ook nog eens te doen. Ik heb ook aangegeven dat het best een logisch scenario is. Het is alleen niet waar.
|
Toch nog even een beetje analyseren. Als we het belangrijke detail van de vergeten stem erbij pakken, zijn er ineens best wel veel scenario's mogelijk. Dan staan de wolven in hangronde 1 verspreid en dan zouden zowel Queasy als Severus zowaar slecht kunnen zijn. En dan Neko als evilziener. Aan de andere kant, zou die het ook niet gewoon vergeten zijn? Dat maakt dit scenario dan weer minder waarschijnlijk. Kunnen we er iets van leren? Allicht dat de evilziener een actieve poster is.
Oh nog een scenario dat ik me bedacht. Misschien is honestsmile opnieuw vergeten te stemmen. Ik weet helaas uit ervaring dat als zoiets je 1 keer overkomt, de kans dat het vaker gaat gebeuren behoorlijk groot is. In een dergelijk scenario moet queasy of neko/BB/Sabir de evilziener zijn. Ergens anders kan ik geen stem vandaan meer halen. Of het is Severus, maar dat scenario wordt imo wel genoeg behandeld. Of ik ben het zelf, maar dan zou ik imo een veel te groot risico hebben genomen door alsmaar op wolven te gaan stemmen. De wolven moeten dan wel in zowel ronde 1 als 3 verspreid zitten. Hmm dus zelfs dan kan het niet dat Severus good guy is uitgaande van het feit dat ik goed ben. Fantome, ik vind het echt heel opmerkelijk (en niet eens zozeer verdacht-opmerkelijk) dat jij tot de conclusie komt dat ik wel slecht moet zijn. Dan zijn er voor mij 3 dingen mogelijk: A: je bent slecht B: er mankeert gewoon iets aan die stemlijstjes C: je maakt een analyse-fout Eigenlijk vind ik dit een enorm lastige keuze. Ik wil wel Severus gaan stemmen. Maar als zij goed is, kan ik er niet meer onderuit dat de stemlijstjes niet kloppen. Aan de andere kant, als dat zo is, dan kunnen we denk ik toch niet meer winnen, want met een overtuigend argument komen hiervoor is toch veel te lastig. Dus dan ga ik denk ik toch maar all-in op Severus. Ik kan me vinden in de verklaring van Vegs op mijn vraag.
Laatst gewijzigd op 09-08-2011 om 18:09. |
![]() |
|
He? Ik snap jou ook niet meer Daboman. Gister stelde ik nog voor dat Severus slecht kon zijn; toen wilde je er niets van weten. En nu Fantome dat met me eens is, ga je ineens voor Severus.
Het is trouwens wel degelijk mogelijk dat jij dorpeling bent; Fantome is een optie vergeten. Severus is evilziener is en heeft in hangronde 1 op Interglot gestemd. Dan kan zelfs Fantome nog wolf zijn, als ik het goed lees. Dan ben jij wel onschuldig, maar dan hangen we straks de evilziener op ipv een wolf. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb met je meegeteld en het kan inderdaad, dan kan er een wolf staan onder honestsmile. Ik zou het wel gek vinden dat Severus op Interglot heeft gestemd want daarmee zou ze zichzelf al direct als verdachte op de kaart zetten. Maarja, die stem van Wammus op LP vind ik ook niet logisch. Ik zou iig sowieso laat mijn stem hebben doorgegeven, maar misschien Severus niet, omdat ze weg moest ofzo.
Laatst gewijzigd op 09-08-2011 om 18:43. |
![]() |
||
Citaat:
Hadden jullie het toen ver geschopt als geliefden?
||
Citaat:
In dat geval wil ik na de eetronde wel op Severus stemmen (en dus niet op dabo) zij lijkt de enige volledig veilige stem van onze kant te zijn. Als Severus evilziener is, kunnen we nogmaals naar de rijtjes kijken. Ik heb wel de optie genoemd he, dat ik zelf nog slecht kan zijn, alleen ik weet mijn eigen functie dus daar ga ik verder niet op in.
||
Citaat:
Ik heb de mogelijkheid absoluut nog open dat Vegs, Absinthe (en voor jullie; fantome) slecht kan zijn, maar bij dat scenario komt Severus er ook niet als dorpeling mee weg, dus. maargoed; de optie die Vegs noemt (severus als evilziener) had ik nog niet bedacht. Maar doet dat iets af aan het feit dat het handig is om op haar te stemmen?
||
Citaat:
|
Het doet er toe, omdat als we de evilziener hangen we straks met 2 dorpelingen en 2 wolven over zijn.
Ik twijfel gewoon heel erg; Daboman verandert elke keer zodra dat hem het beste uit komt. Eerst zijn hij en Severus absoluut niet verdacht: hij staat er op dat iemand vergeten is te stemmen. Totdat jij en Severus hem beschuldigen: dan is hij het wel met ons eens. Alsof hij gister heel hard probeerde om Severus te beschermen en haar nu opgeeft. Maar is het dan een wolf die zijn evilziener opgeeft, of andersom? Ik neigde naar Severus, tot Daboman zo makkelijk mee ging. Ik geloof eigenlijk niet dat Queasy én Neko* slecht zijn. Dus dat betekent dat iemand van de bad guys graag Severus wil hangen. |
![]() |
|
ja vegs, klopt...
Ik denk trouwens ook dat onze wolf een veilig iemand eet. jou bijvoorbeeld. dus dat we daar ook niks uit gaan opmaken. In dit spel zouden de wolven wel eens goed kunnen gaan winnen. Maar met de info die we nu hebben, zijn denk alle mogelijk denkbare conclusies getrokken en kunnen we helaas niet rotsvast zeggen wie we moeten gaan ophangen. ![]() Alleen ik zie er niet zoveel in de onwaarschijnlijke scenario's gaan boven de meer waarschijnlijke. welke meerwaarde heeft dat? Zou het kunnen dat Severus daar op uit is? Daboman verdacht maken als evilziener, zodat wij daar nog meer van overtuigd raken. dit pleit haar niet vrij en dat weet ze zelf ook.Dan stemmen we dus op haar omdat het waarschijnlijker lijkt dat zij dus wolf is als het zo voor de hand ligt dat daboman evilziener is en zo de wolven alsnog kunnen winnen (de evilziener offert zichzelf op deze manier op, zodat er 2 wolven overblijven tegenover 2 dorpelingen wat natuurlijk belangrijk is voor de windcondities omdat de evilziener niet wordt meegerekend als wolf om te winnen). Nu wordt het wel helemaal lastig. Want dan zouden we dus op Daboman moeten stemmen met het risico zoals jullie hierboven terecht noemen dat hij zelfs nog dorpeling kan zijn. Kan dat sowieso, ook als mijn rol goed is trouwens? of moet ik dan wel slecht zijn? want dan weet ik iig voor mezelf genoeg...
|||
Citaat:
Waarom geven jullie mij niet gewoon het voordeel van de twijfel, zoals jullie bij Daboman deden (ondanks dat jullie hem verdacht vonden): het resulteerde in de dood van wolf Martiño. Als jullie er zo rotsvast van overtuigd zijn dat zowel Daboman en ik slecht zijn, hebben jullie niets te verliezen als jullie hem eerst ophangen. Sterker nog: aangezien hij de evilziener moet zijn, is het juist beter, omdat de wolven dan hun enige medestander met stemrecht verliezen. Laatstgenoemde doet me denken aan nog iets. Waarom zou ik, als ik een wolf was, mijn veel belangrijker dan ik zijnde evilziener verdacht gaan zitten maken? Zoals ik net al zei, heeft deze immers stemrecht en is dus in staat om nog met de stemlijsten te fucken. Waarom had ik dan niet de kans gegrepen om met Daboman mee te gaan, samen een front te maken tegen jullie en zoveel mogelijk hebben geprobeerd om ons beiden vrij te pleiten? "Misschien is Daboman wel de wolf en ben jij de evilziener, en wil je juist daarom overleven en daarvoor een wolf opofferen." zeggen jullie dan. Oké, dat is op zich een logische redenatie. Maar dan moet jullie je dit bedenken: de wolven zitten nu in het nauw, is het dan nog wel zo verstandig voor mij als evilziener om nóg een wolf te offeren, zodat de laatste wolf het straks in z'n eentje tegen 3 dorpelingen moet opnemen? Met dat op het oog is het waarschijnlijker dat ik me dan op had laten offeren, inplaats van nog een wolf te offeren. Dus hoe wil je mijn gedrag dan verklaren? Het klopt alleen als ik een goeierik ben, wat ik dus ook ben. Als jullie mij straks ophangen, overhandigen jullie de wolven de overwinning op een presenteerblaadje. Citaat:
Spoiler
Laatst gewijzigd op 09-08-2011 om 19:50. Reden: BB tags in spoiler gecorrigeerd. |
![]() |
||
Citaat:
Wat Queasy / Neko* betreft loop ik tegen dezelfde problemen aan. Jij wilde niet dat we Queasy stemden, maar je redenatie is logisch vanuit dorpeling oogpunt => gaf informatie. Dabo beschuldigde je meteen van evilziener daarom. Maar zijn gegevens bleken niet te kloppen. Daarnaast wilden Severus, Daboman, Absinthe en jij voor Queasy gaan. Opnieuw het dilemma: slechterikken die ons naar een dorpeling willen sturen, of slechterikken die een andere slechterik offeren? Dat is al eerder gedaan met Martino. En nu met Severus? Evilziener offeren om de wolf te laten leven? Stel dat Neko* wolf is, en Dabo wilde ons daarom op Queasy hebben. Dan kan Absinthe wolf zijn en probeerden ze daarom Queasy te hangen. Dan baalde Dabo daarom, omdat jij ons van een dorpeling af wilde krijgen, maar ging hij mee op Wammus, omdat hij wist dat die toch ook dorpeling was. Dan was zijn angst dat hij zelf door de mand viel met wammus als ik niet mee ging en hij geen stem bleek te hebben. |
![]() |
|
@ Severus; dat is het hem juist. ik gaf jou ontzettend veel credits maar zie geen optie waarin jij niet slecht bent, behalve de opties die jij noemt waarin ik slecht ben. ik ken mijn rol en dat ben ik gewoon niet.
Ik laat het dan ook aan de andere spelers om hun oordeel erover te vormen. Maar voor mij is die optie uitgesloten. De geliefden kunnen hebben lopen klooien, maar dan alleen in ronde 1. In ronde 3 waren de geliefde al niet meer aan de orde. Volgens mij was daarin ook geen scenario waarin jij goed bent, toch? Volgens mij zelfs niet als ik slecht ben, zeg maar.
||
Citaat:
Verder pff... ik vind het moeilijk. maar hoe denk jij over wat Severus aanvoert dan? want hoe je het went of keert, zij is slecht, tenzij haar scenario's kloppen waarin ik slecht ben. Daardoor weet ík voor mezelf wel dat ik gewoon Severus kan stemmen. Alleen dan is nog de vraag; is Severus evilziener of is zij wolf? Severus zelf voert aan dat het voor de wolven handiger is om hun evilziener, vanwege stemrecht, erin te houden. Maar is dat wel zo? De wolven zien toch ook de imense verwarring die er op dit moment bestaat? Kunnen zij op dit punt van het spel niet beter hun evilziener offeren zodat de wolven sneller in de meerderheid zijn. De evilziener telt immers niet in de telling voor de wolven? Dát vind ik op dit moment lastig. Als Severus Dabo beschuldig van evilziener zijn (wat ook voor de hand ligt, dus goede set), kan ze er vergif op innemen dat men haar als wolf zou zien. We hangen haar dus op, maar zij blijkt evilziener, dan hebben de wolven dus een voorsprong en kunnen we wellicht verliezen...
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Scenario 2 zou dan gebeurd moeten zijn omdat ik weet niet slecht te zijn. De rest moet maar voor zichzelf bepalen wat zij daarvan vinden. Dus ik moet me er dan in kunen vinden dat scenario #2 heeft plaatsgevonden wat niet te rijmen is met hangronde 2, behalve als de geliefden hebben zitten klooien. voor scenario #5 ga ik dus niet, dat snap je he? ![]()
|
"Dit scenario kan zich bijvoorbeeld als volgt afspelen. De twee slechteriken onder Geel zijn beiden wolf, waardoor er slechts 3 echte stemmen voor Geel zijn." Echter, op dit moment zijn er nog twee functies onder Geel niet bekend. Die van jou en die van Daboman. De anderen zijn wel bekend en geen van hen is wolf. Hoe zit dat dan? sorry, niet zorgvuldig gelezen, dat was enkel een vb, je noemt nog een andere optie in scenario 2. moment.
|
Oke, Severus; bij scenario 2 leg je de optie met 2 wolven onder geel helemaal uit, maar daarna kom je met een aantal opties, nameljik:
- één wolf + verrader, óf (deze optie zou jou vrijpleiten. de verrader staat er idd en de wolf zou dabo nog kunnen zijn, waar je dus op aanstuurt). - één wolf + evilziener, óf (deze optie zou jou niet vrijhouden. je bent dan één van beiden want beide functies zijn nog niet bekend) - twee wolven, óf (deze optie zou jou ook niet vrijhouden. jij en dabo zijn dan wolf. dit is echter wel het scenario wat je uitlegt. ik snap niet goed hoe je dan tot de andere mogelijkheden in hetzelfde scenario komt...) - verrader + evilziener. (in dit geval kan jij of daboman dus zelfs nog dorpeling zijn. de verrader hebben we al en één van jullie is dus nog de evilziener. maar ook dit scenario schrijf je niet uit en wel het scenario met de twee wolven op dat moment).
||
Citaat:
![]() ![]() EDIT: Het feit dat ik niet alle opties uitgebreid heb uitgeschreven, is omdat het me dan wel érg veel tijd zou hebben gekost en de post bovendien wel drie keer zo lang zijn geweest. Zie je het al voor je? Het leek me wel afdoende om één optie ter illustratie te gebruiken, en de andere opties gewoon kort en bondig te noemen, er op rekenend dat de anderen slim genoeg waren om zelf te zien hoe deze zich dan zouden afspelen.
Laatst gewijzigd op 09-08-2011 om 20:36. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #87 Furby Feeder | 500 | 02-08-2011 20:33 |