Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2011, 11:54
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Mijn plan van toch maar wakker blijven tot vanavond is toch een beetje mislukt. Ik val bijna om.

Maar ik had wel fucking lekker ontbijt. Gebakken eieren met spek en een mok tantoesterke koffie. Breakfast of champions!
Word je dan niet misselijk/ziek van het vet op je nuchtere maag? Ik kan daar echt niet tegen.
Oud 05-08-2011, 12:01
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Nou ja, ik was niet wezen slapen en had een paar uur ervoor nog gegeten, dus mijn maag was nog in actie. En ik bak m'n eieren altijd zonder boter. Scheelt ook weer in vetheid.
Maar normaal gesproken, als ik net wakker ben, moet ik wel even wachten voordat ik zoiets kan eten hoor. Ik ben niet zo'n ontbijter.
Oud 05-08-2011, 12:03
Carn
Carn is offline
nomnom we hadden hamburgers <3
Oud 05-08-2011, 12:10
Verwijderd
Whodjoooo ik was naar de tandarts en mijn nieuwe tandarts is super lief en zacht. ik was al 2,5 jaar niet meer geweest, ik had geen enkel gaatje, ze heeft een beetje tandsteen verwijderd en toen zei ze 'heb je nog ergens last van? Je verstandskiezen zo te zien?'

ja, toen waren we allemaal nog zo:
en toen gingen we foto's maken en nu moeten al mijn verstandskiezen eruit en toen was ik meer zo:

Oud 05-08-2011, 12:12
Rivka
Rivka is offline
Ahw arme Luud Da's kut zeg.
Oud 05-08-2011, 12:14
Verwijderd

Zo waanzinnig tof vind ik het! Dit zijn gewoon mijn kaken en alles

zoals je ziet zit rechtsonder de verstandskies een béétje, nee, waanzinnig gedraaid. En links groeien ze tegen mijn kaken aan.
Oud 05-08-2011, 12:15
Rationeel
Rationeel is offline
een nuchtere maag is een fabeltje! niets beter dan eieren met spek en koffie als ontbijt
Oud 05-08-2011, 12:18
Verwijderd
Citaat:
/Nette kleren

ben er best fan van

Citaat:
[afbeelding]

Zo waanzinnig tof vind ik het! Dit zijn gewoon mijn kaken en alles

zoals je ziet zit rechtsonder de verstandskies een béétje, nee, waanzinnig gedraaid. En links groeien ze tegen mijn kaken aan.
Oud 05-08-2011, 12:20
Verwijderd
ik moet soms zo hardop lachen om die gedraaide verstandskies vooral omdat die kies daarnaast zijn wortels ook een beetje krult, alsof hij zo doet van 'nee nee raak me niet aan, bah ik ben vies van je, kies!'
Oud 05-08-2011, 12:20
Verwijderd
en kiezen lijken net rennende mannetjes
Oud 05-08-2011, 12:24
Verwijderd
Citaat:
ik moet soms zo hardop lachen om die gedraaide verstandskies vooral omdat die kies daarnaast zijn wortels ook een beetje krult, alsof hij zo doet van 'nee nee raak me niet aan, bah ik ben vies van je, kies!'
Ik zie het ja. Ik heb (nog) maar één doorgekomen verstandskies, en die doet het prima, behalve dat ik hem een half jaar nauwelijks poetste omdat ik niet wist dat hij er zat.
Oud 05-08-2011, 12:24
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn verstandskiezen groeien ook de verkeerde kant op
Oud 05-08-2011, 12:27
Verwijderd
haha ja de kies ernaast probeert te vluchten voor de gekke kies
kunnen ze getrokken worden? Of moet je naar de kaakchirurg?
Oud 05-08-2011, 12:31
Verwijderd
de kaakchirurg!
Oud 05-08-2011, 12:39
Verwijderd
spannend!
Oud 05-08-2011, 12:41
Verwijderd
Wat wel lastig is, is dat ik een digitaal sollicitatieformulier moet invullen, en dat het formulier 6 pagina's heeft, en dat ik pagina 2 pas mag bekijken als ik pagina 1 heb ingevuld. Ik wil gewoon weten wat ik allemaal in moet vullen.
snoopy
snoopy is offline
Ik vind kaakchirurgen altijd zo maf. Die mensen hebben geneeskunde gestudeerd, tandheelkunde én een chirurgie-opleiding (toch?). En wat ga je daar dan mee doen? Verstandskiezen trekken.
Verwijderd

leuk collagespul!
cdhoesje voor mijn niet bestaande band!
Oud 05-08-2011, 12:42
Verwijderd
Citaat:
spannend!
nee toch? Dat is toch gewoon een beetje een routineklusje?
Oud 05-08-2011, 12:50
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Wauw Luud, wat ben jij stoer, als ik alleen al denk dat ik naar de kaakchirurg moet, word ik al eng.
Oud 05-08-2011, 12:51
Verwijderd
ja het is ook echt niet tof natuurlijk en ik ben altijd heel erg nerveus voor die dingen. Maar het blijft een routineklus of zo.
Oud 05-08-2011, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Ik vind kaakchirurgen altijd zo maf. Die mensen hebben geneeskunde gestudeerd, tandheelkunde én een chirurgie-opleiding (toch?). En wat ga je daar dan mee doen? Verstandskiezen trekken.
Ja eerst tandheelkunde gestudeerd, dan soort van verkorte geneeskunde in tweeënhalf jaar (ze hoeven niet alle kennis en coschappen te doen, wel genoeg om te weten wat ze moeten doen als er iets misgaat tijdens een operatie) en dan de opleiding tot kaakchirurg maar die laatste is wel betaald. Ik heb wel mensen gesproken die aan het geneeskunde deel ervan bezig warren, maar ik kon niet echt achter hun motivatie komen
Al doen ze natuurlijk wel meer dan verstandskiezen trekken. Ook bv. gebroken kaken repareren en samen met de plastisch chirurg kinderen met een lip- en gehemeltespleet opereren.
Oud 05-08-2011, 12:55
Verwijderd
Citaat:
nee toch? Dat is toch gewoon een beetje een routineklusje?
voor de kaakchirurg wel, ja, maar voor jou toch niet?
Oud 05-08-2011, 12:57
Rationeel
Rationeel is offline
jongens, ik heb zin om de waterpijp weer eens aan te steken, maar lorelei wil nooit meedoen. wie biedt zich aan?
Oud 05-08-2011, 12:58
Verwijderd
Citaat:
voor de kaakchirurg wel, ja, maar voor jou toch niet?
nee maar ja, mmm. Het zal ook niet tof zijn, eerst ben ik natuurlijk een week lang nerveus en slaap ik slecht, dan lig ik daar, dan gaat hij wrikken en denk ik afwisselend 'oh dit valt mee' of 'ha, dit valt me tegen' of 'wat duurt dit lang' of 'dat ging snel!'. Dan voel ik een paar uur niets, dan heb ik superlang heel veel pijn en slik ik heel veel pijnstillers en na een tijdje is het weer over. Het is voorspelbaar of zo?
Oud 05-08-2011, 13:00
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik maak me dus alleen maar druk om de verdoving hè verder niks.
Oud 05-08-2011, 13:02
Verwijderd
zo kwam ik erachter dat als iemand op de eerste hulp komt vanwege kortdurende bewusteloosheid, en ik doe duisent onderzoeken en die zijn allemaal goed, dat ik dan wel denk "oh ok gewoon flauwgevallen niets aan 't handje" maar dat sommige patiënten dan reageren van "wtf GEWOON flauwgevallen? wat is daar GEWOON aan!!??!!??" want ik vind dat gewoon maar zij niet want ze zijn bewusteloos geweest en nu zijn ze op de eerste hulp en daar is niets gewoons aan.

Soms reageren ze alsof ze liever hadden gehad dat ik een hartritmestoornis had ontdekt
maar het helpt als ik niet zeg 'u bent waarschijnlijk toch gewoon flauwgevallen' maar 'u bent even weggeweest doordat de bloeddruk ineens heel laag was, dat kan soms zomaar gebeuren', want dan klinkt het als een diagnose.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oh, en blabla dat voel je niet is onzin, want het is een hele grote naald
Verwijderd
Citaat:
nee maar ja, mmm. Het zal ook niet tof zijn, eerst ben ik natuurlijk een week lang nerveus en slaap ik slecht, dan lig ik daar, dan gaat hij wrikken en denk ik afwisselend 'oh dit valt mee' of 'ha, dit valt me tegen' of 'wat duurt dit lang' of 'dat ging snel!'. Dan voel ik een paar uur niets, dan heb ik superlang heel veel pijn en slik ik heel veel pijnstillers en na een tijdje is het weer over. Het is voorspelbaar of zo?
dat wel ja
Oud 05-08-2011, 13:12
Verwijderd
Goeiemorgen!
Oud 05-08-2011, 13:17
Carn
Carn is offline
ik heb verdovingen altijd maar amper gevoeld.
Oud 05-08-2011, 13:20
Verwijderd
Citaat:
Oh, en blabla dat voel je niet is onzin, want het is een hele grote naald
Heel. Niet hele.

En ik voelde serieus niets van de inderdaad indrukwekkende spuit. Stomverbaasd was ik toen de dame in kwestie zei "En nu eventjes wachten.." Het was gedaan zonder ook maar iets te voelen
Oud 05-08-2011, 13:22
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Heel. Niet hele.

En ik voelde serieus niets van de inderdaad indrukwekkende spuit. Stomverbaasd was ik toen de dame in kwestie zei "En nu eventjes wachten.." Het was gedaan zonder ook maar iets te voelen
Alle stoere mannen zeggen dat
Oud 05-08-2011, 13:24
Verwijderd
toen mijn verstandskiezen getrokken werden, voelde ik de prik wel. Het voelde als een prik.
Oud 05-08-2011, 13:26
Rationeel
Rationeel is offline
dat stelde inderdaad niet zoveel voor. zowel het prikje als de napijn.
Oud 05-08-2011, 13:33
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ja eerst tandheelkunde gestudeerd, dan soort van verkorte geneeskunde in tweeënhalf jaar (ze hoeven niet alle kennis en coschappen te doen, wel genoeg om te weten wat ze moeten doen als er iets misgaat tijdens een operatie) en dan de opleiding tot kaakchirurg maar die laatste is wel betaald. Ik heb wel mensen gesproken die aan het geneeskunde deel ervan bezig warren, maar ik kon niet echt achter hun motivatie komen
Al doen ze natuurlijk wel meer dan verstandskiezen trekken. Ook bv. gebroken kaken repareren en samen met de plastisch chirurg kinderen met een lip- en gehemeltespleet opereren.
Dat laatste weet ik natuurlijk wel, maar toch... Het lijkt me vrij saai werk voor de hoeveelheid studeren
Oud 05-08-2011, 13:43
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik heb echt tig kiezen moeten laten trekken vroeger, en nu nog komt er achterin een verstandskies voor de helft door en zit ie daar maar wat te zitten. Ik ben al 3 jaar niet meer naar de tandarts geweest

Ik heb ook maar 6 tanden per kwadrant terwijl dat er toch echt 8 horen te zijn. Is er bij mij teveel getrokken ofzo? Ik snap er geen hol van
Oud 05-08-2011, 13:45
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik vond het prikje soms pijnlijk, soms ook niet.

Ik vond het gekraak altijd wel grappig, als de kies eruit werd gewrikt. Krk-krk-krrrrk.
Oud 05-08-2011, 13:45
Verwijderd
Citaat:
Dat laatste weet ik natuurlijk wel, maar toch... Het lijkt me vrij saai werk voor de hoeveelheid studeren
ja, mij ook
Oud 05-08-2011, 13:54
Verwijderd
Citaat:
Nee kan niet, ik krijg vanavond visite.

En waarom sta je zo vroeg al op iets te wachten? Drukke planning ofzo?
Uur tijdsverschil + hotel, dus ontbijten tot 10 uur. En best een drukke planning, zitten nu al 2 uur in de trein (1e klas 7 euro, voor 3 uur reizen, plus eigen stewardessen die ons gratis chocola geven en supercheapass broodjes en koffie enzo, WIN) Nog een uur en dan zijn we in Tartu, dan hebben we een uur om het hotel te vinden, in te checken en om te kleden en dan hebben we een soort van rehersal diner oid.
Oud 05-08-2011, 14:00
Verwijderd
de kermis is hier begonnen een week lang tokkies op het terras
Oud 05-08-2011, 14:01
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
hoera, kermis.
Oud 05-08-2011, 14:03
Verwijderd
Kermis is leuk !
Oud 05-08-2011, 14:03
Verwijderd
Citaat:
Alle stoere mannen zeggen dat
Nee hoor. Want verdovingen bij de tandarts voelen wél altijd kut.
Oud 05-08-2011, 14:04
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Kermis is leuk !
Nou.
Citaat:
Nee hoor. Want verdovingen bij de tandarts voelen wél altijd kut.
Ja, die zijn ook naar, maar die gaar alleen maar in zacht tandvlees.
Oud 05-08-2011, 14:06
Verwijderd
Nou dan deed het wel zeer en doe ik alleen stoer, wat jij wil hoor, miep
Oud 05-08-2011, 14:06
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Nou dan deed het wel zeer en doe ik alleen stoer, wat jij wil hoor, miep
dank je
Oud 05-08-2011, 14:07
Carn
Carn is offline
stelletje weekdieren!
Oud 05-08-2011, 14:07
Verwijderd
Verdovingsdingen zijn kut. Voelde ook heel kut.

Bij mijn verstandskiezen dan , verder heb ik nog nooit verdoving gehad ergens volgens mij.
Oud 05-08-2011, 14:09
Verwijderd
volgens mij verschilt het vooral hoe goed de tandarts/kaakchirurg is in het geven van verdovingen maar zelfs de allernaarste prik (ik stem voor de mantoux, martino naamzoek) duurt nog steeds maar een paar seconden.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten