Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als je met kanker scheld, leer jezelf gewoon een ander woord aan om te zeggen als iets niet lukt o.i.d. iets waarmee je geen mensen kwetst.
|
@honkballertje
Ik vind het nog steeds ontzettend triest dat er mensen zijn die denken dat de massa haar stem aan past aan hun situatie. Ik blijf doodleuk door kankeren en het maakt me niet uit dat mensen het vervelend vinden dat ik met ziektes scheld. Jij bent de gene die het zich aan trekt, ik niet...
||
Citaat:
even een vergelijking zodat je je eigen gedrag op een andere manier kan bekijken. Het komt een beetje over als met herdenkingsdag (of welke andere dag dan ook) roepen dat je het wel lekker vindt voor al die joden die omgekomen zijn in de tweede wereldoorlog. Dat er dan mensen zijn die luisteren naar wat jij allemaal uitkraamt en dat niet netjes vinden is hun probleem en niet die van jou, want f*ck die mensen, jij was er toch niet bij en hebt er niks mee te maken.
|
Over nadenken gesproken, bedenken 'kanker is een ziekte, ik mag er niet mee schelden' is niet echt goed nagedacht als je bijvoorbeeld wel nog met tyfus scheldt, aangezien tyfus óók een ziekte is (waar nog steeds mensen aan dood gaan). Oh, en genoeg mensen zijn overleden aan een hartaanval, maar zeggen dat je een hartaanval kreeg van schrik is eigenlijk nooit een probleem. Ik denk dat het woord 'kanker' niet zo'n probleem is of zou moeten zijn t.o.v. andere dingen die wel gewoon gezegd kunnen worden. Of andere dingen zouden dan meer een probleem moeten zijn, dat kan ook. Dat mensen zeggen 'tyfuszooi' en dat er dan minstens drie mensen verontwaardigd roepen 'dáár gaan mensen DOOOD aan, daar spot je toch niet mee!' of zoiets.
En ik weet niet of men asocialer wordt. Zo was Aristoteles zoveel eeuwen terug ook niet te spreken over 'de jeugd' op dezelfde manier als nu nog gebeurt en ik kan me voorstellen dat men dat ook doet met 'mensen worden steeds asocialer!' En je voorbeeld is natuurlijk niet helemaal eerlijk omdat de tweede wereldoorlog ook steeds verder weg komt te liggen, waardoor er minder besef is onder mensen over wat het inhield. En trouwens, leg mij eens uit hoe nú zeggen 'dat is lekker voor die Joden!' nu asocialer is dan toen die Joden daadwerkelijk doodmaken. Ik betwijfel dus of mensen steeds asocialer worden, misschien dat normen wel wat veranderen, maar dat lijkt me meer een gewoonte van je anders uiten dan daadwerkelijk asocialer worden. Asociaal zijn heeft meer met gedrag dan met woorden te maken, in mijn ogen, zoals respect meer ligt in normaal en aardig tegen iemand doen dan in 'u' zeggen imo. En wie zegt dat de scheldwoorden niet standaard erger lijken op het moment dat ze net bestaan, dan inburgeren en dan minder erg lijken?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() + ik zei niet dat ik stoer wou doen, als iemand 1309x kanker zegt, zeg ik AIDS en dan kan hij/zij ( en de rest ) weer lachen, dus... |
![]() |
|
Nee, absoluut niet. Ik kan mij vergissen, maar ik heb altijd het idee dat vooral jongeren het alleen maar doen om stoer gevonden te worden, en bij de meiden om het populairst proberen te zijn.
Maar dit kan ook komen dat ik er zo over denk omdat ik mijn oma er aan heb verloren. Maar ik vind het verschrikkelijk als iemand daarmee scheld. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
schelden met kanker Floor1231998 | 102 | 10-02-2013 17:27 | |
De Kantine |
Waar moest jij vandaag nou weer om lachen?! #Duizend+2 Noedelhap | 500 | 19-04-2012 17:46 | |
De Kantine |
De slag bij Saaipoort #1600 Verwijderd | 500 | 02-02-2012 16:18 | |
Lifestyle |
Jongens en skinny jeans Prospect | 78 | 24-07-2011 20:33 | |
De Kantine |
schelden chantyyy | 65 | 29-04-2004 09:25 |