Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2012, 09:26
Carbi
Carbi is offline
als ik scheld gaat het meestal vanzelf, als ik scheld met kanker, dan is het gewoon een woord, ik bedoel er niks mee, ik heb hier ook mensen aan verloren, ik heb het meestal niet eens door als ik het zeg
dat maakt het opzich ook wel weer erg, je zou maar net tegen je baas beginnen te schelden zonder te weten wat je zegt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2012, 08:48
mylove21
mylove21 is offline
Nee ik scheld niet met kanker. Mijn opa is er aan overleden en mensen in mijn omgeving hebben kanker. Ik vind het gemeen om mee te schelden. Maar dat vind iedereen anders.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2012, 12:45
Vowel
Vowel is offline
In het openbaar scheld ik sowieso niet echt. Niet omdat het nou zo erg is, maar omdat het ontzettend pauperig klinkt.

Tering, tyfus en kolere liggen lekkerder in de mond, dus dat zou ik eerder gebruiken dan kanker.

Overigens boeit het me geen fuck als andere mensen met kanker schelden (behalve dat ik ze ontzettende paupers vind ), want iedereen kan wel bedenken dat de persoon die ermee scheldt niet echt aan kanker denkt. Net zoals ik niet aan god denk wanneer ik "godverdomme" zeg. Dus al dat politiek correcte gezeur mag wel eens ophouden.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2012, 13:04
Verwijderd
Ik vind het stiekem wel lekker om "kanker" als werkwoord te gebruiken. Iets in de oven kankeren, bijvoorbeeld. En "godverdekutkanker" bekt natuurlijk als een malle. Maar alles met mate, natuurlijk. Anders staat het inderdaad behoorlijk pauper.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2012, 11:45
Verwijderd
ik vloek alles bij elkaar als het even tegen zit. Zelf in de familie heeft iemand kanker. Niet in bijzijn van de familielid, maar wel tegenderde gebruik ik het woord af en toe. Niet op tokkieniveau, maar met mate. Ik ben geen hypocriet, maar mijzelf.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2012, 18:06
xfollowme
xfollowme is offline
Nee, er zijn té veel mensen die ik ken daar aan overleden.
Verder vloek ik er op los maar dus niet met kanker.
en mij boeit het verder niet als iemand het zegt tegen mij of als ik er bij ben. Ik negeer het gewoon en praat vrolijk door.

Laatst gewijzigd op 16-03-2012 om 12:55.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2012, 17:29
astro-rock79
astro-rock79 is offline
nee, mooi niet. Kan er heel slecht tegen
Met citaat reageren
Oud 07-03-2012, 20:57
Sesamstraat_
Sesamstraat_ is offline
Nee, kan er echt niet tegen
Met citaat reageren
Oud 14-03-2012, 04:21
katinka1997
katinka1997 is offline
nee, ik scheld niet met kanker omdat er in een korte tijd 2 mensen die ik heel goed kende er aan overleden, daarvoor schold ik ook niet met kanker want kanker is een erge ziekte, ik gun het eigenlijk wel de mensen die er mee spotten
Met citaat reageren
Oud 14-03-2012, 11:52
Verwijderd
Citaat:
nee, ik scheld niet met kanker omdat er in een korte tijd 2 mensen die ik heel goed kende er aan overleden, daarvoor schold ik ook niet met kanker want kanker is een erge ziekte, ik gun het eigenlijk wel de mensen die er mee spotten
Deze post zou ik bewaren zodat je je later als de hersentjes gegroeid zijn nog eens kan vergapen over je stupiditeit.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2012, 16:40
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Je snapt toch wel hoe ontiegelijk debiel deze houding is? De mensen die schelden met kanker denken helemaal niet aan de ziekte, het is gewoon een woord. Jij bent veel erger, jij gunt mensen daadwerkelijk die ziekte toe. Geloof me, je mag wel van die moral highground komen hoor.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2012, 18:37
astro-rock79
astro-rock79 is offline
ik vind kanker helemaal niet lekker in de mond klinken
Met citaat reageren
Oud 15-03-2012, 18:38
astro-rock79
astro-rock79 is offline
ik scheld meestal met 'tyfus'

Ookal is dat ook niet heel goed ik weet het
Met citaat reageren
Oud 15-03-2012, 21:44
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Je snapt toch wel hoe ontiegelijk debiel deze houding is? De mensen die schelden met kanker denken helemaal niet aan de ziekte, het is gewoon een woord. Jij bent veel erger, jij gunt mensen daadwerkelijk die ziekte toe. Geloof me, je mag wel van die moral highground komen hoor.
Het een ander toewensen die er mee scheld gaat natuurlijk veel te ver, maar het er niet bij nadenken op het moment dat je met kanker scheld is natuurlijk ook gewoon zwak. Het is algemeen bekend dat er veel mensen aan dood gaan en je er dus mensen mee kunt raken door ermee te schelden (terwijl het door de persoon die ermee scheld misschien helemaal niet zo bedoeld is). Het maakt gewoon niet zo'n sterke indruk als je met kanker scheld en dat er dan misschien 5 mensen zijn die het horen, waarvan familie is overleden aan kanker. In het geval van het schelden met kanker wordt het juist een keer tijd dat mensen wel nadenken voordat ze zomaar ergens mee gaan schelden. Het er zogenaamd niet bij nadenken betekent dat je het gewoon klakkeloos van iemand anders over hebt genomen en zelf niet nadenken wat iets betekent. Doet me een beetje overkomen als het zomaar klakkeloos overnemen van wat politici zeggen *denkt aan waanideën van Wilders en Hitler* ipv zelf eerst na te denken voordat je handelt.
Als je met kanker scheld, leer jezelf gewoon een ander woord aan om te zeggen als iets niet lukt o.i.d. iets waarmee je geen mensen kwetst.
Oud 15-03-2012, 22:48
Daantjer
Daantjer is offline
@honkballertje
Ik vind het nog steeds ontzettend triest dat er mensen zijn die denken dat de massa haar stem aan past aan hun situatie. Ik blijf doodleuk door kankeren en het maakt me niet uit dat mensen het vervelend vinden dat ik met ziektes scheld. Jij bent de gene die het zich aan trekt, ik niet...
Oud 16-03-2012, 07:18
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
@honkballertje
Ik vind het nog steeds ontzettend triest dat er mensen zijn die denken dat de massa haar stem aan past aan hun situatie. Ik blijf doodleuk door kankeren en het maakt me niet uit dat mensen het vervelend vinden dat ik met ziektes scheld. Jij bent de gene die het zich aan trekt, ik niet...
En ik denk dat we hier kort samengevat het steeds asocialer worden van de bevolking hier in Nederland te pakken hebben. Het je vooral niks aantrekken van anderen, maar doen wat je zelf wilt.

even een vergelijking zodat je je eigen gedrag op een andere manier kan bekijken.
Het komt een beetje over als met herdenkingsdag (of welke andere dag dan ook) roepen dat je het wel lekker vindt voor al die joden die omgekomen zijn in de tweede wereldoorlog. Dat er dan mensen zijn die luisteren naar wat jij allemaal uitkraamt en dat niet netjes vinden is hun probleem en niet die van jou, want f*ck die mensen, jij was er toch niet bij en hebt er niks mee te maken.
Oud 16-03-2012, 11:00
Em.
Em. is offline
Over nadenken gesproken, bedenken 'kanker is een ziekte, ik mag er niet mee schelden' is niet echt goed nagedacht als je bijvoorbeeld wel nog met tyfus scheldt, aangezien tyfus óók een ziekte is (waar nog steeds mensen aan dood gaan). Oh, en genoeg mensen zijn overleden aan een hartaanval, maar zeggen dat je een hartaanval kreeg van schrik is eigenlijk nooit een probleem. Ik denk dat het woord 'kanker' niet zo'n probleem is of zou moeten zijn t.o.v. andere dingen die wel gewoon gezegd kunnen worden. Of andere dingen zouden dan meer een probleem moeten zijn, dat kan ook. Dat mensen zeggen 'tyfuszooi' en dat er dan minstens drie mensen verontwaardigd roepen 'dáár gaan mensen DOOOD aan, daar spot je toch niet mee!' of zoiets.

En ik weet niet of men asocialer wordt. Zo was Aristoteles zoveel eeuwen terug ook niet te spreken over 'de jeugd' op dezelfde manier als nu nog gebeurt en ik kan me voorstellen dat men dat ook doet met 'mensen worden steeds asocialer!' En je voorbeeld is natuurlijk niet helemaal eerlijk omdat de tweede wereldoorlog ook steeds verder weg komt te liggen, waardoor er minder besef is onder mensen over wat het inhield. En trouwens, leg mij eens uit hoe nú zeggen 'dat is lekker voor die Joden!' nu asocialer is dan toen die Joden daadwerkelijk doodmaken. Ik betwijfel dus of mensen steeds asocialer worden, misschien dat normen wel wat veranderen, maar dat lijkt me meer een gewoonte van je anders uiten dan daadwerkelijk asocialer worden. Asociaal zijn heeft meer met gedrag dan met woorden te maken, in mijn ogen, zoals respect meer ligt in normaal en aardig tegen iemand doen dan in 'u' zeggen imo. En wie zegt dat de scheldwoorden niet standaard erger lijken op het moment dat ze net bestaan, dan inburgeren en dan minder erg lijken?
Oud 16-03-2012, 11:28
Verwijderd
Citaat:
En ik denk dat we hier kort samengevat het steeds asocialer worden van de bevolking hier in Nederland te pakken hebben. Het je vooral niks aantrekken van anderen, maar doen wat je zelf wilt.
Wat, zoals huilie doen op het moment dat iemand kanker zegt terwijl je het net zo goed kan negeren? True, true.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2012, 20:31
brocoliboy
brocoliboy is offline
nee nooit op een paar keer na als ik ECHT boos ben
Met citaat reageren
Oud 17-03-2012, 11:13
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Eigenlijk hoor ik niet vaak mensen die schelden met kanker. Het zijn naar mijn idee alleen maar Marokkanen, bontkraagjes en paupers.
Oud 17-03-2012, 19:04
Shyvana
Shyvana is offline
Scheld bijna nooit met kanker
Ik gebruik meestal alle andere ziektes die in mijn hoofd opkomen, omdat kanker veel gebruikt wordt op school ( Moet orgineel blijven ^^ )
Met citaat reageren
Oud 19-03-2012, 13:47
Verwijderd
Dat is de slechste reden die ik ooit heb gehoord om niet met kanker te schelden.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2012, 13:50
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Dat is de slechste reden die ik ooit heb gehoord om niet met kanker te schelden.
Een goede reden is niet per se nodig. Een slechte reden om niet te schelden met kanker is al beter dan wel schelden met kanker
Oud 19-03-2012, 14:17
Verwijderd
Haha akkoord, maar geef toe, dit is wel heel zielig; 'ik scheld niet met kanker, ik zou het zo doen, maar het wordt op mijn school al zoveel gedaan dat het niet meer stoer is, dus dan scheld ik maar met andere random ziektes'.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2012, 17:15
Verwijderd
Ik denk dat het een betere wereld zou zijn als iedereen verplicht moet schelden met kanker.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2012, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat het een betere wereld zou zijn als iedereen verplicht moet schelden met kanker.

agree
Met citaat reageren
Oud 19-03-2012, 18:26
Shyvana
Shyvana is offline
Citaat:
Haha akkoord, maar geef toe, dit is wel heel zielig; 'ik scheld niet met kanker, ik zou het zo doen, maar het wordt op mijn school al zoveel gedaan dat het niet meer stoer is, dus dan scheld ik maar met andere random ziektes'.
Meh, kanker klinkt zowiezo niet echt lekker als ik aan het vloeken ben

+ ik zei niet dat ik stoer wou doen, als iemand 1309x kanker zegt, zeg ik AIDS en dan kan hij/zij ( en de rest ) weer lachen, dus...
Met citaat reageren
Oud 19-03-2012, 19:14
xfollowme
xfollowme is offline
Citaat:
Zeg ik AIDS en dan kan hij/zij ( en de rest ) weer lachen, dus...
ehm. is AIDS zo grappig dan? -.-'
Met citaat reageren
Oud 19-03-2012, 19:17
Spoiler-Dude
Spoiler-Dude is offline
ik scheld met kanker, maar ik heb het ook zelf gehad dus ik maak me nergens zorgen over
Oud 20-03-2012, 16:46
KleinePrinses
KleinePrinses is offline
Nee, absoluut niet. Ik kan mij vergissen, maar ik heb altijd het idee dat vooral jongeren het alleen maar doen om stoer gevonden te worden, en bij de meiden om het populairst proberen te zijn.
Maar dit kan ook komen dat ik er zo over denk omdat ik mijn oma er aan heb verloren. Maar ik vind het verschrikkelijk als iemand daarmee scheld.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2012, 18:02
Shyvana
Shyvana is offline
Citaat:
ehm. is AIDS zo grappig dan? -.-'
Alle dodelijke ziekten zijn erg natuurlijk, maar het ligt er maar aan hoe je het gebruikt.
Je kan iemand echt die ziekte toe verwensen, of je zegt het gewoon omdat je boos bent.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2012, 20:55
ThomasVersier
ThomasVersier is offline
Ik scheld nooit met kanker.
Oud 20-03-2012, 22:09
Rainbowsheep
Rainbowsheep is offline
Ik scheld niet met kanker maar het maakt me ook niet uit of iemand anders het doet, want meestal is er geen link met de ziekte.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2012, 19:22
Superphris
Superphris is offline
Op zich heb ik er niet echt problemen mee maar andere mensen wel, daarom scheld ik er weinig mee. Nederlanders hebben sowieso iets met ziektes: pleuris, tyfus, tering, klere, polio.. Daar scheld ik wel mee
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 17:18
Verwijderd
Citaat:
Alle dodelijke ziekten zijn erg natuurlijk, maar het ligt er maar aan hoe je het gebruikt.
Je kan iemand echt die ziekte toe verwensen, of je zegt het gewoon omdat je boos bent.
Of je kan iemand die ziekte toewensen, omdat je boos bent ;-)
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 22:17
Verwijderd
Tegenwoordig bijna nooit meer, sowieso niet als er iemand in de buurt is die iemand heeft verloren aan kanker. Maar af en toe is het wel goed van toepassing.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten