Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2011, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Oeh, dadeltaart is ook supermakkelijk en lekker! En je hoeft er niet voor te bakken.

250gr boter smelten, 200gr mariakaakjes in stukjes brokkelen (niet te fijn!), 500gr dadels in stukjes snijden, 2 eieren luchtig kloppen met 200gr witte basterd suiker.
Dan giet je het suiker/ei mengsel bij de boter in een pannetje, gooi je dadels erdoor, laat je het nog een minuutje pruttelen en gooi je de kaakjes erbij.
In een taartvorm gieten, 2 uur in de koelkast en daarna gemalen kokos eroverheen strooien.
NOMNOM!

PS: Apate, ik litser nu naar een brei-playlist. Iets voor jou?
http://www.stereomood.com/activity/let%2527s%2Bknit
Oh <3 die playlist! Ik luister er nu naar!

En ik had godzijdank een 5 voor mijn recensie en een 6.8 op mijn Mesopotamië tentamen. Ik ben überblij!
Advertentie
Oud 31-10-2011, 14:32
Verwijderd
quis naamzoek en bedankt , het ging wel op een laatste uren na.
Oud 31-10-2011, 14:32
Verwijderd
Oud 31-10-2011, 14:33
Verwijderd
Ik moet nog een week wachten op mijn cijfer voor Griekenland, wat het meest dramatisch ging. Verder nog 2 anderen, waar ik ietsjes minder huiverig voor ben.

zucht ! Gelukkig maar.

En hoe is het verder met iedereen hier?
Oud 31-10-2011, 14:35
Verwijderd
even *** als vermorgen, gelukkig is school maar 5uur per dag in plaats van 7 leve de vergaderingen en mn kop ramt eraf door de muur die eruit wordt gehaald..

en met jou??
Oud 31-10-2011, 14:37
Verwijderd
Gemiddeld wel eigenlijk. Mijn blijheid van mijn cijfers wordt getemperd door het feit dat mijn fietsband nog altijd lek is ondanks mijn plak poging, eigenlijk moet ik een essay schrijven en andere studie-gerelateerde dingen doen maar daar heb ik geen zin in.

En ik heb nog altijd geen knoop doorgehakt over mijn laptop of eigenlijk; over welke nieuwe computer ik ga kopen
Oud 31-10-2011, 14:38
Verwijderd
bijl pakken en hakken

en iemand omkopen met je taarten voor de band te plakken, niemand weerstaat de taarten van je.
Oud 31-10-2011, 14:40
Rationeel
Rationeel is offline
tsssk, een volwassen vrouw moet toch wel een fietsband kunnen plakken
Verwijderd
ik ga maar eens leren voor onderdeel spelling van pta voor woensdag, dat moet wel geleerd worden volgens velen. zinsontleding gok ik altijd dat ik zelfs een 10 had
Verwijderd

Ik dacht echt dat het goed was gegaan
Oud 31-10-2011, 14:42
Verwijderd
Het banden plakken is een gefaalde queeste gebleken dus?

Wachten op cijfers is vervelend ja ik wil ze zsm terug al zou het me niks verbazen als het nog een week of 2 duurt voordat ik mijn tentamencijfers terug heb
Oud 31-10-2011, 14:42
Verwijderd
Heb je wel braaf het rubber rondom het lek opgeruwd met wat schuurpapier?
Oud 31-10-2011, 14:43
Rationeel
Rationeel is offline
je moet, nadat je de binnenband hebt geplakt, ook altijd even de buitenband bevoelen aan de binnenzijde: misschien steekt de oorzaak van het lek er nog doorheen
Oud 31-10-2011, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Heb je wel braaf het rubber rondom het lek opgeruwd met wat schuurpapier?
Jazeker! Ik heb helemaal op internet een handleiding met plaatjes opgezocht. En keurig alles gedaan wat daar stond. Maar het werkte niet

En ik heb zelfs de buitenband gecontroleerd!
Oud 31-10-2011, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Jazeker! Ik heb helemaal op internet een handleiding met plaatjes opgezocht. En keurig alles gedaan wat daar stond. Maar het werkte niet

En ik heb zelfs de buitenband gecontroleerd!
sterkte

of je hebt een mega slechte band, die aan vervanging toe is.
Oud 31-10-2011, 14:46
Rationeel
Rationeel is offline
heb je het plakkertje niet te hoekig geknipt? niet te veel lijm gebruikt? de lijm wel laten drogen? de binnenband een beetje opgepompt voor je het plakkertje er op deed? gezocht naar meer dan één lek? het ventiel gecontroleerd?

Oud 31-10-2011, 14:46
Verwijderd
Nee, ik kon in eerste instantie zelfs het lek niet vinden. Want het bleek heel klein te zijn, en alleen maar goed te zien als je er druk op zette zeg maar. Mijn band loopt ook alleen maar leeg als er druk op staat of het duurt zeg maar, meer dan een dag

Hoe controleer ik het ventiel dan in hemelsnaam?

Ik dacht dat banden plakken makkelijk was Ik faal hier heel hard, ik ga een jongen zoeken.
Oud 31-10-2011, 14:48
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Nee, ik kon in eerste instantie zelfs het lek niet vinden. Want het bleek heel klein te zijn, en alleen maar goed te zien als je er druk op zette zeg maar. Mijn band loopt ook alleen maar leeg als er druk op staat of het duurt zeg maar, meer dan een dag

Ik dacht dat banden plakken makkelijk was Ik faal hier heel hard, ik ga een jongen zoeken.
gewoon kijken of ie niet bij het ventiel lekt. dat gebeurt ook heel vaak.
Oud 31-10-2011, 14:49
Verwijderd
Oh. Maar dan waren er toch belletjes uit gekomen toen ik 'm onder water deed ?
Oud 31-10-2011, 14:51
Carn
Carn is offline
Citaat:

de boel in een emmer water doen
Oud 31-10-2011, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
de boel in een emmer water doen
ehhhh
Oud 31-10-2011, 14:55
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
mja. maar als hij zo langzaam leegloopt als jij zegt, dan moet je wel geduldig zijn en heel goed speuren in het water
Oud 31-10-2011, 14:56
Verwijderd
Ja, maar er was echt niets te zien ik heb die band 3 keer nagelopen, ik denk dat ik toch wel had opgemerkt als er wat was uitgekomen
Oud 31-10-2011, 14:57
Verwijderd
heel mijn keel is een spikkeltjesparadijs en mijn amandelen zijn spikkelkoning
Oud 31-10-2011, 15:14
Rationeel
Rationeel is offline
waarom lees ik snikkelparadijs en snikkelkoning?
Oud 31-10-2011, 15:14
Carn
Carn is offline
Citaat:
ehhhh
ik heb geen tijd om alles te lezen
Oud 31-10-2011, 15:15
Schrödinger
Schrödinger is offline
Keelontstekingboks, Luud!
Oud 31-10-2011, 15:17
Verwijderd
Citaat:
waarom lees ik snikkelparadijs en snikkelkoning?
De wens is de vader van de gedachte?
Oud 31-10-2011, 15:37
Verwijderd
Ik heb een fietsslot gekocht dat twee keer zo duur is als mijn fiets. Voel ik me even Amsterdams.
Oud 31-10-2011, 15:42
Verwijderd
Citaat:
hehe, wat een baas

Ik ben zowaar verbaasd dat er negers in Tiel wonen!

Hij was ook de enige met een beetje kleur
Oud 31-10-2011, 16:05
Miekje*
Miekje* is offline
Meeeh, het is helemaal niet leuk om verkeerd begrepen te worden .
Oud 31-10-2011, 16:53
Verwijderd
Het slot dat ik heb komt niet terug in goeie-sloten-lijsten van de fietsenbond e.d., maar wordt wel gebruikt door zo'n beetje alle fietsverhuurbedrijven Hoe moet ik dan weten of het nou een miskoop is of niet.
Oud 31-10-2011, 16:54
Verwijderd
vast wel een slot is een slot toch?
Oud 31-10-2011, 16:55
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Het slot dat ik heb komt niet terug in goeie-sloten-lijsten van de fietsenbond e.d., maar wordt wel gebruikt door zo'n beetje alle fietsverhuurbedrijven Hoe moet ik dan weten of het nou een miskoop is of niet.
Als het gebruikt wordt door zoveel fietsverhuurbedrijven, is het vast wel een goed slot, anders gebruikten ze hem niet. En misschien is dat slot gewoon niet bekend bij de fietsenbond, maar dat hoeft niet te betekenen dat het een slecht slot is .
Oud 31-10-2011, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een fietsslot gekocht dat twee keer zo duur is als mijn fiets. Voel ik me even Amsterdams.
Mja, het dorp waar ik opgegroeid ben heeft 15.000 inwoners en ik zette mijn fiets nooit op slot bij de supermarkt of de bushalte. Dat was zelfs hier in Zwolle al een beetje anders en dat is nog maar een klein stadje
Oud 31-10-2011, 17:10
Verwijderd
nog in discussie over banden plakken ondertussen heb ik gekookt/gegeten en de afwas gedaan.
Oud 31-10-2011, 17:12
Verwijderd
ik ben een spastisch kikkervisje volgens iemand en diegene vind mij de knappe vriendin van een vriendin van mij.
en ik had smaak in brillen uitzoeken volgens weer iemand anders
Oud 31-10-2011, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad!

zeg absinthe: laten we binnenkort een keertje thee gaan drinken samen als je weer eens op je man of je trein moet wachten want dat lijkt toch een beetje de story of your life te zijn.. Dan moeten we het toch op zn minst gezellig voor je maken

en quis: kan jij in het weekend van 19 nov? Ik wil je huisje zien
Ja.

Citaat:
Oh <3 die playlist! Ik luister er nu naar!

En ik had godzijdank een 5 voor mijn recensie en een 6.8 op mijn Mesopotamië tentamen. Ik ben überblij!
Je bent überblij met een 5?
Oud 31-10-2011, 17:18
Verwijderd
Citaat:
vast wel een slot is een slot toch?
Jij woont sinds kort in Utrecht, niet? Dan kom je nog voor een paar vervelende verrassingen te staan, vrees ik Deze vriendelijke fietsendief legt het even uit.

Citaat:
Als het gebruikt wordt door zoveel fietsverhuurbedrijven, is het vast wel een goed slot, anders gebruikten ze hem niet. En misschien is dat slot gewoon niet bekend bij de fietsenbond, maar dat hoeft niet te betekenen dat het een slecht slot is .
Ja, ik hoop het maar. Het is een Italiaans merk dat ook kluizen maakt dus dat is leuk, maar ik kon er net wel met een nagelvijltje gewoon een kras in maken terwijl het gehard staal zou zijn dus watskeburt En het beste slot uit de fietsenbondlijsten is ook like 40,- goedkoper dan de mijne ;d:;

Citaat:
Mja, het dorp waar ik opgegroeid ben heeft 15.000 inwoners en ik zette mijn fiets nooit op slot bij de supermarkt of de bushalte. Dat was zelfs hier in Zwolle al een beetje anders en dat is nog maar een klein stadje
Ik zet echt overal mijn fiets keihard vast, ook bij m'n ouders in het dorp Terwijl ik totaal geen spannende fiets heb, verder. Pure eigendomszin.
Oud 31-10-2011, 17:19
Verwijderd
mijn fiets is geschiedenis.
Oud 31-10-2011, 17:24
Verwijderd
Nope! Ik woon in Leiden

En ja, ik ben echt heel blij met die 5. Ik vind het een verschrikkelijk moeilijk vak, en dit was gewoon: Hier, een boek. Lees het maar en maak een recensie, veel plezier.

Oud 31-10-2011, 17:25
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Je bent überblij met een 5?
Vijfjescultuur!
Oud 31-10-2011, 17:26
Verwijderd
volgens mamsie wordt oprah winfrey ooit heilig verklaard.

mn broeetje is 12 en kijkt zo vaak in dat bart smit reclameboekje, dat hij ondertussen het hele boekje en prijzen en producten van buiten kent.
Oud 31-10-2011, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Nope! Ik woon in Leiden

En ja, ik ben echt heel blij met die 5. Ik vind het een verschrikkelijk moeilijk vak, en dit was gewoon: Hier, een boek. Lees het maar en maak een recensie, veel plezier.

Het klinkt niet moeilijk. Kwestie van nagaan wat er in moet staan en een goed lopend verhaal met een mening erin schrijven, toch? Nou ben je net begonnen dus misschien is dat allemaal niet zo logisch, maar het is aan de andere kant niet echt de bedoeling dat je een van je eerste vakken al verschrikkelijk moeilijk vindt.
Oud 31-10-2011, 17:28
Verwijderd
Het is gewoon meer dat het voor ons een nogal onlogisch vak is. Er zijn mensen die zeg maar deze studie doen na een andere studie en zij geven ook aan dat het gewoon gegeven wordt alsof we derdejaars zijn zeg maar. Er wordt niets opgegeven om te voor te bereiden, er wordt wel nogal al wat basiskennis verwacht. Het boek wat we moeten lezen sluit verder niet aan de op colleges (ja, in geheel wel, maar niet per college zeg maar). En het meest onhandige is dus ook nog dat als je iets mist uit het college het meteen allemaal niet meer snapt Alle andere vakken zijn gewoon net iets logischer in elkaar gezet, en dan is het ineens best wel wennen ja
Oud 31-10-2011, 17:31
Verwijderd
Maar huh, dan is het toch geen recensie wat je moet schrijven? Want voor zover ik weet hoef je voor een recensie een boek echt niet helemaal te snappen.
Dat boeken niet aansluiten op colleges is normaal, dat is academisch onderwijs, niet alles wordt voorgekauwd (sterker nog, zat vakken waarbij je zelf maar moet uitzoeken wat je precies moet lezen.
Oud 31-10-2011, 17:33
Verwijderd
Tsja bij ons niet. Ten minste, de vakken die we nu hebben niet, daar sluit het allemaal prima aan. Wordt per college van te voren aangegeven wat je precies moet lezen. Ik neem aan dat dat wel lichtelijk de bedoeling is voor eerstejaars in het eerste semester
Oud 31-10-2011, 17:37
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
GODVERDOMME SMERIGE DONDERSE BLIKSEMKOLERE KUTTOURETTE GA NOU EENS NAAR DE TYFUS
Oud 31-10-2011, 17:37
Verwijderd
Ach liefje wat is er?
Oud 31-10-2011, 17:57
Noedelhap
Noedelhap is offline
Tourette-aanval?

Regels voor berichten