Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2011, 13:57
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik denk dat ze daarop willen horen dat je klantgericht, vriendelijk, behulpzaam en collegiaal bent
Ja, ik weet niet. Ik vind dat altijd een beetje opschepperig klinken .
Oud 28-11-2011, 13:58
Miekje*
Miekje* is offline
En Vowel, vanwaar de () bij het graag met mensen werken?
Oud 28-11-2011, 13:58
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Mensen, wat moet je in godsnaam antwoorden op de vraag: 'wat denk je in dit bedrijf in te kunnen brengen?' tijdens je sollicitatiegesprek in een random winkel? De functie is zaterdagmedewerker.
"10% salarisverhoging voor iedereen, 6 extra vakantiedagen per jaar en de introductie van een bonussysteem"
Oud 28-11-2011, 13:59
Verwijderd
Citaat:
Als je dat niet bent wel. Als je het wel bent, dan is het gewoon eerlijk.
Oud 28-11-2011, 14:00
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
je kunt ook zeggen dat je een domme, asociale trut bent die vooral werkvermijdend en egoïstisch is, maar daar krijg je de baan nooit mee
Oud 28-11-2011, 14:01
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
En Vowel, vanwaar de () bij het graag met mensen werken?
Omdat ik dat één van de meest vreselijke zinnetjes vind die er bestaan. "Ik werk graag met mensen" is net zo tenenkrommend als "ik ben lekker mezelf."

Ik kan het niet uitleggen, het is gewoon vreselijk.
Oud 28-11-2011, 14:03
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Als je dat niet bent wel. Als je het wel bent, dan is het gewoon eerlijk.
Dat ben ik dus totaal niet, vandaar .
Citaat:
je kunt ook zeggen dat je een domme, asociale trut bent die vooral werkvermijdend en egoïstisch is, maar daar krijg je de baan nooit mee
Nee dat snap ik . Ik bedoelde meer wat voor soort antwoord ik dan zou moeten geven. Maar zoiets dus. Ik heb echt totaal geen ervaring met sollicitatiegesprekken . Ik ben totaal niet van het mezelf verkopen.
Oud 28-11-2011, 14:03
Verwijderd
Prettig gestoord!
Oud 28-11-2011, 14:04
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Omdat ik dat één van de meest vreselijke zinnetjes vind die er bestaan. "Ik werk graag met mensen" is net zo tenenkrommend als "ik ben lekker mezelf."

Ik kan het niet uitleggen, het is gewoon vreselijk.
Ah, vandaar . Ik vind het ook een heel naar zinnetje ja.
Oud 28-11-2011, 14:04
Verwijderd
Citaat:
Dat ben ik dus totaal niet, vandaar .

Nee dat snap ik . Ik bedoelde meer wat voor soort antwoord ik dan zou moeten geven. Maar zoiets dus. Ik heb echt totaal geen ervaring met sollicitatiegesprekken . Ik ben totaal niet van het mezelf verkopen.
nee, nouja, wat ben je dan wel? Het is wel handig om eigenschappen op te noemen die je hebt, inderdaad. Collegiaal kun je trouwens gewoon doen, dat hoeft niet aangeboren te zijn ofzo. Sociaal? Geïnteresseerd in wat ze daar verkopen? Enthousiast?
Is het een kleine winkel of een supermarkt/warenhuis?
Oud 28-11-2011, 14:06
Verwijderd
Of als je het eng vindt om goede eigenschappen van jezelf te bedenken, vraag het aan je moeder. Die kent je goed en vindt het waarschijnlijk leuk om aan jou te vertellen wat je goede eigenschappen zijn
Oud 28-11-2011, 14:07
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
dan ben je toch aan het plannen?
Met vooruit denken bedoel ik: altijd kaarsjes klaar hebben staan
Oud 28-11-2011, 14:10
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
nee, nouja, wat ben je dan wel? Het is wel handig om eigenschappen op te noemen die je hebt, inderdaad. Collegiaal kun je trouwens gewoon doen, dat hoeft niet aangeboren te zijn ofzo. Sociaal? Geïnteresseerd in wat ze daar verkopen? Enthousiast?
Is het een kleine winkel of een supermarkt/warenhuis?
Het is een kleine, simpele dierenwinkel. En ik weet best wat mijn goede eigenschappen zijn, maar ik heb altijd een beetje moeite met het brengen ervan. Dat zit gewoon niet in me, om te zeggen waar ik goed in ben.
Citaat:
Of als je het eng vindt om goede eigenschappen van jezelf te bedenken, vraag het aan je moeder. Die kent je goed en vindt het waarschijnlijk leuk om aan jou te vertellen wat je goede eigenschappen zijn
Mijn moeder snapt dan echt niet wat ik bedoel hoor . Mijn ouders zijn een beetje simpel. Maar wel heel lief.
Oud 28-11-2011, 14:15
Verwijderd
Nee nouja, maar ze vragen er naar, dus 't is niet alsof je er zelf over begint.
En in een dierenwinkel kun je natuurlijk zeggen dat je veel kennis over dieren inbrengt waardoor je mensen goed kunt adviseren
Oud 28-11-2011, 14:17
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Mensen, wat moet je in godsnaam antwoorden op de vraag: 'wat denk je in dit bedrijf in te kunnen brengen?' tijdens je sollicitatiegesprek in een random winkel? De functie is zaterdagmedewerker.
Wat Sarah zegt natuurlijk: klantgericht, vriendelijk, collegiaal.

En het is een dierenwinkel, dus vertel dat je enthousiast bent om in de huisdierensector te werken, vooral ook omdat je voor paraveterinair leert. Daarom ga je heel veel passie, kennis en enthousiasme inbrengen, want dit is voor jou een eerste stap in de sector, en bent blij bent dat dit baantje je de kans kan geven om meer praktische ervaring op te doen in het werkveld.
Oud 28-11-2011, 14:17
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Nee nouja, maar ze vragen er naar, dus 't is niet alsof je er zelf over begint.
En in een dierenwinkel kun je natuurlijk zeggen dat je veel kennis over dieren inbrengt waardoor je mensen goed kunt adviseren
Dat dan weer wel. En ik heb al enige ervaring met in een winkel staan. En dus mensen adviseren.
Oud 28-11-2011, 14:18
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Wat Sarah zegt natuurlijk: klantgericht, vriendelijk, collegiaal.

En het is een dierenwinkel, dus vertel dat je enthousiast bent om in de huisdierensector te werken, vooral ook omdat je voor paraveterinair leert, en dat je daarom veel passie, kennis en enthousiasme mee gaat brengen naar je werk, want dit is de sector waar je het allemaal voor doet, en dat je blij bent dat dit baantje je de kans geeft om meer ervaring op te doen in dit gebied.
Dat zijn ook wel goede punten ja. Dankjewel .

Jongens, ik ben blij met internet .
Oud 28-11-2011, 14:22
Miekje*
Miekje* is offline
Nu nog even sollicitatievriendelijke kleding opzoeken voor het gesprek. Dat gaat ook nog lastig worden.
Oud 28-11-2011, 14:23
Martiño
Martiño is offline
Ja, geen goffikkleding he! Vrolijk en kleurrijk!
Oud 28-11-2011, 14:23
Verwijderd
Zwarte broek, bloes met lange mouwen! Zit je altijd goed, behalve als je solliciteert voor werk dat je in pak moet uitvoeren want dan moet je ook in pak solliciteren.
Oud 28-11-2011, 14:25
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Zwarte broek, bloes met lange mouwen! Zit je altijd goed, behalve als je solliciteert voor werk dat je in pak moet uitvoeren want dan moet je ook in pak solliciteren.
Ja en dat heb ik dus niet hè . Ik heb wel een zwarte broek, maar da's een superskinny.
Oud 28-11-2011, 14:26
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ja, geen goffikkleding he! Vrolijk en kleurrijk!
Hehe, kom jij maar eens even in mijn kast zoeken naar kleurrijke vrolijke kleding . Het enige wat iets kleur heeft, zijn mijn zomerjurkjes.
Oud 28-11-2011, 14:26
Verwijderd
Hmm, heb je een broek die geen spijkerbroek is?
Oud 28-11-2011, 14:27
Verwijderd
Ik moet vanavond naar een stomme cursus, wat extra stom is omdat ik vandaag vrij ben. Ik ga leren om te werken met het electronisch voorschrijfsysteem, wat inhoudt dat ik leer hoe ik een digitaal formuliertje invul, en daar gaan we twee uur over doen.
Oud 28-11-2011, 14:28
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ja. Overzeas. Stuka. Linnen 3/4 voor de zomer. Een trainingsbroek. Meer serieus niet.

Ik kan natuurlijk ook gewoon een rokje doen. Of is dat too slutty?
Oud 28-11-2011, 14:29
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Spijkerbroek kan best als het een nette broek is. En het is een parttime baantje in een winkel, je hoeft niet in een mantelpakje te gaan hoor.
Oud 28-11-2011, 14:30
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja. Overzeas. Stuka. Linnen 3/4 voor de zomer. Een trainingsbroek. Meer serieus niet.

Ik kan natuurlijk ook gewoon een rokje doen. Of is dat too slutty?
Met donkere panty's eronder of een legging ofzo niet. Maar dat vind ik dan weer. Ligt er ook aan hoe kort het rokje is.
Oud 28-11-2011, 14:30
Verwijderd
Een rokje met donkere panty kan prima een nette spijkerbroek kan idd ook.
Oud 28-11-2011, 14:31
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Spijkerbroek kan best als het een nette broek is. En het is een parttime baantje in een winkel, je hoeft niet in een mantelpakje te gaan hoor.
Maar een goede indruk achterlaten is wel belangrijk, ook al is het maar een zaterdagbaantje. En 2 jaar geleden had ik ook al gesolliciteerd, maar toen was ik nog te jong.
Oud 28-11-2011, 14:31
Miekje*
Miekje* is offline
Ik duik even mijn kast in.
Oud 28-11-2011, 14:32
Verwijderd
De curus is extra extra stom omdat ik vandaag vrij ben
Oud 28-11-2011, 14:39
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Dat is inderdaad heel stom ja! Is het verplicht en worden die twee uren doorbetaald?
Oud 28-11-2011, 14:40
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Maar een goede indruk achterlaten is wel belangrijk, ook al is het maar een zaterdagbaantje. En 2 jaar geleden had ik ook al gesolliciteerd, maar toen was ik nog te jong.
Ja, dat snap ik, maar je kunt ook overdressed zijn. En een goede indruk heeft meer te maken met een verzorgde outfit (en ook nog met een hoop andere zaken), dan de specifieke stijl die je uitkiest. Misschien kun je het nog het beste vergelijken met wat je zou dragen als je op een zondagmiddag op bezoek zou gaan bij je schoonouders, die je dan voor het eerst ziet.
Oud 28-11-2011, 14:41
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Dat is inderdaad heel stom ja! Is het verplicht en worden die twee uren doorbetaald?

En jongens kan dit rokje? Of is het niet netjes/te kort?
Oud 28-11-2011, 14:42
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ja, dat snap ik, maar je kunt ook overdressed zijn. En een goede indruk heeft meer te maken met een verzorgde outfit (en ook nog met een hoop andere zaken), dan de specifieke stijl die je uitkiest. Misschien kun je het nog het beste vergelijken met wat je zou dragen als je op een zondagmiddag op bezoek zou gaan bij je schoonouders, die je dan voor het eerst ziet.
Ik vind dat geen goede vergelijking . Maar verder heb je wel gelijk.
Oud 28-11-2011, 14:46
Rationeel
Rationeel is offline
kan prima
Oud 28-11-2011, 14:48
Miekje*
Miekje* is offline
Dat is dat. Nu nog een shirt.
Oud 28-11-2011, 14:48
Chick Rock
Chick Rock is offline
Lijkt me ook goed kunnen Miek
Oud 28-11-2011, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Ja, het is verplicht, anders was ik niet gegaan, ik heb waarschijnlijk in tien minuten zelf uitgevogeld hoe dat voorschrijfsysteem werkt.
Hmm en daar zeg je me wat. Als het verplicht is, dan hoor ik er voor doorbetaald te worden
Oud 28-11-2011, 14:58
Miekje*
Miekje* is offline
Zo, deze outfit is het geworden. Nu nog even haar en makeuppen.
Oud 28-11-2011, 15:00
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ziet er goed uit
Oud 28-11-2011, 15:01
Miekje*
Miekje* is offline
Dankjewel ^^. Oh jongens wat ben ik nerveus.
Oud 28-11-2011, 15:01
Chick Rock
Chick Rock is offline
Huhu ik moest net sporten bij de fysio en ik dacht dat de afspraak stond om half 3. Ik vond het al zo gek dat de fysio maar steeds niet kwam, was een beetje geërgerd. Bleek de afspraak om half 4 te zijn
Oud 28-11-2011, 15:02
Chick Rock
Chick Rock is offline
Miek, adem in, adem uit! Komt helemaal goed! Het gesprek stelt vast niet zoveel voor als je nu denkt.
Oud 28-11-2011, 15:02
Verwijderd
Citaat:
Dat mijn broer/zus zich nog nooit aan ook maar iemand heeft laten zien. Mijn moeder heeft niet eens gemerkt dat ze zwanger was. De geboorte verliep eigenlijk ook zonder bijzonderheden, niemand heeft er iets van gemerkt. En thuis was mijn broer/zus altijd heel rustig, je had er nooit last van.
Ik moest dit een paar keer lezen voordat ik 'm doorhad
Oud 28-11-2011, 15:03
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik ook
Oud 28-11-2011, 15:08
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Miek, adem in, adem uit! Komt helemaal goed! Het gesprek stelt vast niet zoveel voor als je nu denkt.
Nee, vast niet. Maar toch .
Oud 28-11-2011, 15:14
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Nee, vast niet. Maar toch .
Tuurlijk, je bent zenuwachtig, helemaal niet erg! Maar zeg wel tegen jezelf dat het allemaal mee zal vallen, zodat je jezelf niet gek maakt
Oud 28-11-2011, 15:19
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Tuurlijk, je bent zenuwachtig, helemaal niet erg! Maar zeg wel tegen jezelf dat het allemaal mee zal vallen, zodat je jezelf niet gek maakt
Dat probeer ik. Het valt vast wel mee. Die man bijt ook niet.
Oud 28-11-2011, 15:20
Chick Rock
Chick Rock is offline
Precies

Regels voor berichten