Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2012, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Waar zit voor jou de moeilijkheid dan?
Heb je even? Nee dat is te complex (en deels te privé) om hier neer te zetten.
Advertentie
Oud 08-02-2012, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Wat vinden jullie eigenlijk volwassen? Wanneer ben je volwassen?
Als je de koe bij de horens vat terwijl je ultrarelaxt blijft, wat betreft de verantwoordelijkheden die op je pad komen. En wat dat precies die verantwoordelijkheden zijn verschillen per persoon obviously. Overzicht hebben en houden, een bepaald toekomstbeeld (of -beelden) voor ogen hebben maar daar niet dogmatisch mee omspringen. Ratio toepassen, maar zo min mogelijk zwart/wit denken.

</gebrabbel>
Oud 08-02-2012, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Heb je even? Nee dat is te complex (en deels te privé) om hier neer te zetten.
Oh.
Oud 08-02-2012, 20:36
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Als je de koe bij de horens vat terwijl je ultrarelaxt blijft, wat betreft de verantwoordelijkheden die op je pad komen. En wat dat dan precies die verantwoordelijkheden zijn verschillen verschilt per persoon obviously. Overzicht hebben en houden, een bepaald toekomstbeeld (of -beelden) voor ogen hebben maar daar niet dogmatisch mee omspringen. Ratio toepassen, maar zo min mogelijk zwart/wit denken.

</gebrabbel>
Fixed.

En hmmz, maar dan ben ik echt niet volwassen want ik kan me daar helemaal niet in vinden.
Oud 08-02-2012, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Fixed.

En hmmz, maar dan ben ik echt niet volwassen want ik kan me daar helemaal niet in vinden.
Oh, typtyfus

Pah, ik zeg al; dat is slechts mijn gebrabbel. Want ik vind jou tamelijk volwassen. Maar dat baseer ik slechts op posts.
Oud 08-02-2012, 20:40
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik ben eigenlijk gewoon een kleuter in een gigantisch lichaam.
Oud 08-02-2012, 20:41
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Oh, typtyfus

Pah, ik zeg al; dat is slechts mijn gebrabbel. Want ik vind jou tamelijk volwassen. Maar dat baseer ik slechts op posts.
Hmm, nou dank je. Maar ik heb totaal geen toekomstbeeld. Ik weet wel wat ik niet wil, maar ik heb geen flauw idee wat ik dan wel wil. En wat dat betreft ben ik vrij makkelijk. Ik doe geen dingen die ik niet wil doen en heb geen problemen met in het diepe springen (maar dat was wel duidelijk, lijkt me ).

Ik leef echt meer van dag tot dag, plan eigenlijk niet meer dan een paar weken vooruit en zie wel waar het schip strandt. Totaal niet volwassen, eigenlijk.

Maar ik ben wel heel erg van het principe: Zolang je er niemand anders mee lastig valt moet je vooral doen wat je niet laten kunt. Dus ja, ach, ik probeer wel overal rekening mee te houden.
Oud 08-02-2012, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Hmm, nou dank je. Maar ik heb totaal geen toekomstbeeld. Ik weet wel wat ik niet wil, maar ik heb geen flauw idee wat ik dan wel wil. En wat dat betreft ben ik vrij makkelijk. Ik doe geen dingen die ik niet wil doen en heb geen problemen met in het diepe springen (maar dat was wel duidelijk, lijkt me ).

Ik leef echt meer van dag tot dag, plan eigenlijk niet meer dan een paar weken vooruit en zie wel waar het schip strandt. Totaal niet volwassen, eigenlijk.

Maar ik ben wel heel erg van het principe: Zolang je er niemand anders mee lastig valt moet je vooral doen wat je niet laten kunt. Dus ja, ach, ik probeer wel overal rekening mee te houden.
Oh, maar weten wat je zeker níet wilt is toch ook al de oorlog voor de helft gewonnen hebben? Ik heb nog wel moeite met in het diepe springen geloof ik, maar dat komt vanwege mijn zorgvuldig afwegende karakter. En dat is vaker een vloek dan een zegen, denk ik

En ja, dat principe is natuurlijk volstrekt logisch. Alleen in het geval van kindertjes en lange-termijn ligt dat misschien wat anders in sommige gevallen.
Oud 08-02-2012, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Ik ook Nou ja, soms, dan
Oud 08-02-2012, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Zo vond ik je niet overkomen. Maar dat geeft toch niet heel veel? Ik bedoel, weet je hoeveel tijd je nog hebt voor echt álles. En ik denk dat de meeste mensen dat wel in meer of mindere mate hebben. Ik voel me nu ook net als een sprinkhaan waaraan ze gevraagd hebben wat Kants ideeën over esthetiek waren, 'en als je het niet weet pletten we je dood'.
Oud 08-02-2012, 20:48
Chick Rock
Chick Rock is offline
Wat een goede titel zeg

Dat was alles wat ik even wilde meedelen.
Oud 08-02-2012, 20:50
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Oh, maar weten wat je zeker níet wilt is toch ook al de oorlog voor de helft gewonnen hebben? Ik heb nog wel moeite met in het diepe springen geloof ik, maar dat komt vanwege mijn zorgvuldig afwegende karakter. En dat is vaker een vloek dan een zegen, denk ik
Hmm, ja maar daar moet ik wel bij vertellen dat ik dus ook vrij vaak keuzes heb gemaakt die andere mensen helemáál niet begrijpen, en dus ook niet de meest slimme keuzes. Maar wel de leukste. En achteraf denk ik dan "hmmm, misschien was het niet slim" maar twee seconden daarna denk ik "maar ach, dit had ik ook niet willen missen" dus dan is het weer goed. En wat betreft verwachtingen van ouders en omgeving ben ik ook niet echt een poster child. Mijn ouders hebben dan ook nog steeds het idee dat het "nooit meer goedkomt met mij" en zo, terwijl ik zoiets heb van "oh damn, doe niet zo dramatisch!"

Citaat:
En ja, dat principe is natuurlijk volstrekt logisch. Alleen in het geval van kindertjes en lange-termijn ligt dat misschien wat anders in sommige gevallen.
Tja, ik weet dat ik geen kinderen wil. En ik heb totaal niet de droom om ooit een groot huis te hebben, met twee auto's voor de deur, een droombaan en een tuin waar 3 paarden in lopen te grazen. Dus het is zeg maar een "minimale" leefstijl waar ik al jaren in zit, terwijl ik wel altijd veel heb "gedaan." Lastig uitleggen.
Oud 08-02-2012, 20:52
Verwijderd
Ik vind dat een bewonderenswaardige houding, Vowel.
Oud 08-02-2012, 20:53
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik vind dat een bewonderenswaardige houding, Vowel.
Nou, dan ben je één van de weinigen.
Oud 08-02-2012, 21:00
Verwijderd
Ik ging maar eens op bed aan. Welterusten, volk.
Oud 08-02-2012, 21:00
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Zo vond ik je niet overkomen. Maar dat geeft toch niet heel veel? Ik bedoel, weet je hoeveel tijd je nog hebt voor echt álles. En ik denk dat de meeste mensen dat wel in meer of mindere mate hebben. Ik voel me nu ook net als een sprinkhaan waaraan ze gevraagd hebben wat Kants ideeën over esthetiek waren, 'en als je het niet weet pletten we je dood'.
Mjuh, ik ben een debiel die houdt van speelgoed en knuffels en in verantwoordelijkheden ben ik ook heel slecht. Zo ben ik al jaren niet naar de tandarts geweest omdat ik mezelf er niet toe kan zetten om een afspraak te maken, ditto met de dokter en mailtjes sturen die evt. m'n studiecarriere kunnen reden laat ik vaak ook maar achterwege. Eigenlijk zou iemand m'n handje moeten vasthouden en shit voor me regelen, maar zo werkt 't allemaal niet. Helaas.

Citaat:
Ik ook Nou ja, soms, dan
Wat, soms krimpt je lichaam ineens?
Oud 08-02-2012, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Hmm, ja maar daar moet ik wel bij vertellen dat ik dus ook vrij vaak keuzes heb gemaakt die andere mensen helemáál niet begrijpen, en dus ook niet de meest slimme keuzes. Maar wel de leukste. En achteraf denk ik dan "hmmm, misschien was het niet slim" maar twee seconden daarna denk ik "maar ach, dit had ik ook niet willen missen" dus dan is het weer goed. En wat betreft verwachtingen van ouders en omgeving ben ik ook niet echt een poster child. Mijn ouders hebben dan ook nog steeds het idee dat het "nooit meer goedkomt met mij" en zo, terwijl ik zoiets heb van "oh damn, doe niet zo dramatisch!"
Nou ja, als je achteraf de mogelijk negatieve consequenties hebt voorzien is er niet veel aan de hand, lijkt me. Het behoorde dan immers bij de overziene mogelijkheden. Zo benader ik wel het meeste; in scenario's. Alles heeft gevolgen, kijk naar in hoeverre je over die gevolgen heen kunt stappen en maak aan het einde van de rit een mooie optelsom en kies het minst kwalijke (of juist beste) scenario en richt daar dan je pijlen op. Althans, volgens mij probeer ik zo de meeste dingen te 'doen'. Dat lukt overigens niet altijd want er is altijd de eeuwige strijd tussen hart en verstand, maar goed. Ik doe m'n best

Er zijn los daarvan natuurlijk meerdere wegen die naar Rome leiden

Citaat:
Tja, ik weet dat ik geen kinderen wil. En ik heb totaal niet de droom om ooit een groot huis te hebben, met twee auto's voor de deur, een droombaan en een tuin waar 3 paarden in lopen te grazen. Dus het is zeg maar een "minimale" leefstijl waar ik al jaren in zit, terwijl ik wel altijd veel heb "gedaan." Lastig uitleggen.
Oh, ik snap dat prima hoor. Materiële zaken kunnen mij ook gestolen worden; zolang ik iedere maand zwarte cijfers schrijf terwijl ik kan leven zoals ik dat wil ben ik een tevreden mens. Kinderen wil ik vrij graag.
Oud 08-02-2012, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Wat, soms krimpt je lichaam ineens?
Eh, wut?
Oud 08-02-2012, 21:04
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Eh, wut?
Je bent sowieso een kleuter, dus dan is je lichaam dus soms niet gigantisch.
Oud 08-02-2012, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Je bent sowieso een kleuter, dus dan is je lichaam dus soms niet gigantisch.

Ik ben ouder als jou, ja!!111!
Oud 08-02-2012, 21:06
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ja, ga lekker huilen om een grapje, dwerg.
Oud 08-02-2012, 21:08
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik vond overigens zojuist een random essay dat ik vorig jaar moest schrijven voor een vak. Nu heb ik dat vak morgenochtend voor het eerst weer, dus ik zat er aan te denken om deze gewoon weer in te leveren, aangezien die vorige toch nooit is nagekeken.
Het is echt randomheid ten top. Het gaat over de mythe van wandelende takken.
Oud 08-02-2012, 21:08
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Nou ja, als je achteraf de mogelijk negatieve consequenties hebt voorzien is er niet veel aan de hand, lijkt me. Het behoorde dan immers bij de overziene mogelijkheden. Zo benader ik wel het meeste; in scenario's. Alles heeft gevolgen, kijk naar in hoeverre je over die gevolgen heen kunt stappen en maak aan het einde van de rit een mooie optelsom en kies het minst kwalijke (of juist beste) scenario en richt daar dan je pijlen op. Althans, volgens mij probeer ik zo de meeste dingen te 'doen'. Dat lukt overigens niet altijd want er is altijd de eeuwige strijd tussen hart en verstand, maar goed. Ik doe m'n best

Er zijn los daarvan natuurlijk meerdere wegen die naar Rome leiden
Spoiler

Citaat:
Oh, ik snap dat prima hoor. Materiële zaken kunnen mij ook gestolen worden; zolang ik iedere maand zwarte cijfers schrijf terwijl ik kan leven zoals ik dat wil ben ik een tevreden mens. Kinderen wil ik vrij graag.
Ja, nou dit precies. Ik heb liever meer tijd dan meer geld.
Oud 08-02-2012, 21:19
Vowel
Vowel is offline
I killed the topic.
Oud 08-02-2012, 21:22
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Goedenavond allemaal
Oud 08-02-2012, 21:23
Verwijderd
O hai
Oud 08-02-2012, 21:23
Vowel
Vowel is offline
Kom jij het topic redden?
Oud 08-02-2012, 21:25
Verwijderd
Ik ben eindelijk eten aan het regelen
Oud 08-02-2012, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Ja, ga lekker huilen om een grapje, dwerg.

Je moeder is 'n dwerg.
Oud 08-02-2012, 21:27
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Hoi . Hmm, als ik het topic wil redden ga ik me maar niet inlezen, dan is het niet erg als ik domweg over gevoelige materie heen lul .

Hebben jullie nog spannende dingen beleefd vandaag?
Oud 08-02-2012, 21:30
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik ben wakker geworden, een bak macaroni weggewerkt, een 'accent challenge' opgenomen op m'n compjoeter en chocomel gedronken. Dat was't wel zo'n beetje.

Wil iemand mijn 'stick insect' essay lezen?
Oud 08-02-2012, 21:32
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Hoi . Hmm, als ik het topic wil redden ga ik me maar niet inlezen, dan is het niet erg als ik domweg over gevoelige materie heen lul .

Hebben jullie nog spannende dingen beleefd vandaag?
Hmm. Ik heb vandaag zeer weinig spannends meegemaakt, eigenlijk. Volgens mij is het hoogtepunt wel dat ik was vergeten het waterding van de droger (hoe noem je zo'n ding?) leeg te maken voordat ik 'm aanzette en er uren later achterkwam dat er niets was gedroogd.
Oud 08-02-2012, 21:34
Verwijderd
Stick insect ?
Oud 08-02-2012, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Spoiler
Spoiler

Citaat:
Ja, nou dit precies. Ik heb liever meer tijd dan meer geld.
Nou, dat is bij mij wel iets anders, ik hecht wel waarde aan een bepaald niveau van 'luxe'. Maar niets buitensporigs, in mijn ogen
Oud 08-02-2012, 21:39
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Stick insect ?
Ja, Het vak gaat over essays schrijven en in les 1 kregen we dus de opdracht om iets te schrijven over 'stick insects' (wandelende takken dus). Eigenlijk moest het via de 'freewriting' methode, maar ik dat heb ik niet helemaal gedaan. Het was wel snel klaar, maar onafgebroken typen en taalfouten en slechte zinnen laten staan deed ik niet.

PS: @Vowel en Quintiano: Ik ken 't. Studeren is ook echt niet mijn ding, ik werk veel liever, maar ik heb 't idee dat ik weer heel veel mensen teleur stel als ik het niet doe (plus dat ik dan heel veel schuld heb), dus ik probeer er maar wat van te maken... Maar gelukkig word ik er iig niet van.
Oud 08-02-2012, 21:40
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Ben wel benieuwd eigenlijk .
Oud 08-02-2012, 21:42
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ok here goes...

Spoiler
Oud 08-02-2012, 21:43
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Spoiler
Spoiler

Citaat:
Nou, dat is bij mij wel iets anders, ik hecht wel waarde aan een bepaald niveau van 'luxe'. Maar niets buitensporigs, in mijn ogen
Hmm ja, natuurlijk. Maar daarom zei ik ook: Als je goed kunt rondkomen (en daar neem ik eventuele luxe die je belangrijk vindt ook mee), dan is het toch echt: tijd > geld. Vind ik.

Laatst gewijzigd op 08-02-2012 om 21:43. Reden: Pfft, typtyfus.
Oud 08-02-2012, 21:45
Noedelhap
Noedelhap is offline
Trimm, vraagje tussendoor:

Ik wil de komende week eens beginnen aan een animatiefilmpje, waarbij ik uitleg hoe ik animaties kan maken voor een bedrijf, of bedrijfs/productconcept. Een beetje zoals dit:

Nou wil ik daar een gesproken audio onderzetten, in het Engels. Ik ken alleen geen Engelse native speakers, en jij kan best goed Engels, dus heb je zin om eventueel iets in te spreken voor een kleine vergoeding (bijv. 20 euro ofzo ) als ik een scriptje heb?
Oud 08-02-2012, 21:45
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ok here goes...

Spoiler
Hahaha, ik moet gniffelen toen ik die naam zag. Insectus Twiggatus.
Oud 08-02-2012, 21:46
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Lol Trimm .

Fantastisch stukje
Oud 08-02-2012, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Ok here goes...

Spoiler
OMG
Oud 08-02-2012, 21:48
Verwijderd
Wat ga je eigenlijk doen in Finland, Vowel? Qua werk/studie?
Oud 08-02-2012, 21:50
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
PS: @Vowel en Quintiano: Ik ken 't. Studeren is ook echt niet mijn ding, ik werk veel liever, maar ik heb 't idee dat ik weer heel veel mensen teleur stel als ik het niet doe (plus dat ik dan heel veel schuld heb), dus ik probeer er maar wat van te maken... Maar gelukkig word ik er iig niet van.
Ik denk dat studeren best mijn ding kan zijn. Zodra ik iets vind dat ik echt leuk vind. Ik heb bijvoorbeeld (vraag me niet waarom ) geprobeerd Rechten te doen. Nou echt, twee maanden later dacht ik, wtf doe ik hier? En ik heb nu alleen maar respect voor mijn broertje. Hij doet wel Rechten en ik vraag me af hoe hij het volhoudt. Het is zo saai en zo.. ew.

Maar goed, ik ben dan iemand die er gewoon mee kapt, want ik vertik het om jarenlang ongelukkig te zijn met iets dat ik doe.
Oud 08-02-2012, 21:51
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Trimm, vraagje tussendoor:

Ik wil de komende week eens beginnen aan een animatiefilmpje, waarbij ik uitleg hoe ik animaties kan maken voor een bedrijf, of bedrijfs/productconcept. Een beetje zoals dit:

[filmpje]

Nou wil ik daar een gesproken audio onderzetten, in het Engels. Ik ken alleen geen Engelse native speakers, en jij kan best goed Engels, dus heb je zin om eventueel iets in te spreken voor een kleine vergoeding (bijv. 20 euro ofzo ) als ik een scriptje heb?
Ik voel me vereerd, maar ik ben echt VRESELIJK in voorlezen. Blijkbaar focus ik zo op het lezen, dat er van intonatie totaal geen sprake meer is. Maar laat maar weten als je wat hebt, dan kan ik evt. een proefdingetje hier opnemen.
Oud 08-02-2012, 21:52
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Wat ga je eigenlijk doen in Finland, Vowel? Qua werk/studie?
Dat zoek ik daar wel uit.

Nee, eh. Eerst moet ik zorgen dat ik daar mág werken, dus inschrijven en zo. En studeren zou wel mogelijk zijn maar daar moet ik op z'n minst een beetje Fins voor leren. Ze hebben daar namelijk van die toelatingstesten, zoals een Colloquium Doctum in Nederland? Het grootste gedeelte daarvan is in het Engels (voor buitenlandse studenten sowieso), maar een klein gedeelte ook in het Fins, dus dat moet dan eerst.

Maar ik voel me sowieso niet te goed om eerst een tijdje een of ander flutbaantje te hebben, dus dat komt wel goed.
Oud 08-02-2012, 21:53
Vowel
Vowel is offline
@Noedel, ik wil het eventueel ook wel proberen, maar dan moet ik wel ergens een microfoon vandaan halen (want de mijne is kapot en heb nog steeds geen nieuwe gehaald). Nou ja, laat maar weten, mocht je het nodig hebben.
Oud 08-02-2012, 21:53
Verwijderd
Flutbaantjes zijn nog best oke voor een korte tijd hoor
Oud 08-02-2012, 21:54
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Voor 7,5 jaar ook wel hoor.
Oud 08-02-2012, 21:55
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Flutbaantjes zijn nog best oke voor een korte tijd hoor
Ja, daarom. Boeit me echt geen fuck, eigenlijk. Gewoon rustig de tijd nemen om daar even te settelen.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten