Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2012, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Een vriend van mijn ouders slaapt altijd op de grond.
Dat doe ik alleen tijdens festivals. Tentje opzetten, slaapzak d'r in kankeren en klaar. Geen gekloot met matjes, luchtbedden und so weiter. Hardcore

Overigens slaap ik prima op de grond. Maar na een naar nachten ben ik toch wel blij met m'n imba bed
Advertentie
Oud 17-02-2012, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Oh crap. Poppen zijn fucking eng. Net als clowns en kleine meisjes.
Kleine meisjes zijn eng?
Oud 17-02-2012, 20:28
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Kleine meisjes zijn eng?
Ja, zoals dat kutkind in die film Orphan. Of Alma van F.E.A.R. of dat creepy meisje uit Ringu. Omg. Zo fucking scary.
Verwijderd
Citaat:
Dat doe ik alleen tijdens festivals. Tentje opzetten, slaapzak d'r in kankeren en klaar. Geen gekloot met matjes, luchtbedden und so weiter. Hardcore

Overigens slaap ik prima op de grond. Maar na een naar nachten ben ik toch wel blij met m'n imba bed
Hij altijd. Ze hebben een uitklapbank, maar dat wil hij niet. Als het 's winters koud is ligt hij op een rendiervacht.
Verwijderd
In het ziekenhuis in Enschede hangt een fucking enge fotoserie van kleine meisjes
Vowel
Vowel is offline
Jongetjes zijn minder eng, of zo. Geen idee waarom. Misschien omdat meisjes van nature schattiger zijn (of horen te zijn) of zo?
Oud 17-02-2012, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Ja, zoals dat kutkind in die film Orphan. Of Alma van F.E.A.R. of dat creepy meisje uit Ringu. Omg. Zo fucking scary.
Ik vind kleine meisjes niet eng.

Vooruit, wel die meisje bij die beauty pegeants, maar dat zijn vooral de moeders...
Oud 17-02-2012, 20:32
Verwijderd
Allemaal lifesize foto's van meisjes van 4-5 jaar, in feestjurkjes, die ernstig in de camera kijken met hun grote oogjes, alsof ze helemaal geen feestjurkje aanhebben, en de foto's zijn ook nog eens heel licht en een beetje blauwig, waardoor de meisjes bijna doorzichtig lijken, heel spookachtig. In de gang naar het vrouw&kind gebouw.
Oud 17-02-2012, 20:32
Verwijderd
die ringu is ook eng.
Oud 17-02-2012, 20:33
Verwijderd
Dus jullie willen later alleen maar jongetjes?
Oud 17-02-2012, 20:34
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Allemaal lifesize foto's van meisjes van 4-5 jaar, in feestjurkjes, die ernstig in de camera kijken met hun grote oogjes, alsof ze helemaal geen feestjurkje aanhebben, en de foto's zijn ook nog eens heel licht en een beetje blauwig, waardoor de meisjes bijna doorzichtig lijken, heel spookachtig. In de gang naar het vrouw&kind gebouw.
Waarom hangt dat daar? Zodat mensen nog even een hartaanval krijgen en ze dan toch conveniently in een ziekenhuis zijn?
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Nee, ik ben hetero.
Verwijderd
ik wil helemaal geen kinderen.
Oud 17-02-2012, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Waarom hangt dat daar? Zodat mensen nog even een hartaanval krijgen en ze dan toch conveniently in een ziekenhuis zijn?
Misschien zodat mensen op weg naar de vruchtbaarheidskliniek denken "oh wacht, ik wil eigenlijk toch geen kinderen" en mensen op weg naar de kinderafdeling denken "hm dan ziet mijn kind er toch eigenlijk nog best gezond&vrolijk uit"
Oud 17-02-2012, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Ik wil ook best meisjes, maar geen blauwige.
Verwijderd
Citaat:
Oh crap. Poppen zijn fucking eng. Net als clowns en kleine meisjes.
Ik vind geen van die dingen eng.

Geheugendingen daarentegen...
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Misschien zodat mensen op weg naar de vruchtbaarheidskliniek denken "oh wacht, ik wil eigenlijk toch geen kinderen" en mensen op weg naar de kinderafdeling denken "hm dan ziet mijn kind er toch eigenlijk nog best gezond&vrolijk uit"
Oh, vooral dat eerste zal wel goed werken, ja.
Verwijderd
zeggen jullie wel eens ouwe tegen iemand zoals gast of dude of gabber of mattie enz..???
Verwijderd
Haha, die Gamma-reclame met dat vogeltje is echt moeilijk grappig
Oud 17-02-2012, 20:37
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
zeggen jullie wel eens ouwe tegen iemand zoals gast of dude of gabber of mattie enz..???
Neen.
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik vind geen van die dingen eng.

Geheugendingen daarentegen...
Geheugendingen? Zoals dementie?
Pierrot
Pierrot is offline
Ik zeg 'ouwe' tegen m'n vader.
Verwijderd
Citaat:
Zeer zeker. Met name tegen m'n vader. Omdat-ie daar niet van gediend is
Verwijderd
Citaat:
Ik wil ook best meisjes, maar geen blauwige.
Dat zou inderdaad wel raar zijn.
Verwijderd
bureaulampen ook in het donker als je wekker in de lamp schijnt. dan lijkt het net of het iemands hood is met rode ogen. Brrrr soms schrik ik echt wakker, dat moet een andere plek krijgen.
Oud 17-02-2012, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Nooit, maar 'gast' en 'dude' zeg ik sowieso alleen als een jongen iets stoms doet ('gást' of 'dúuude' met een roloog) en mattie zeg ik nooit en gabber zeg ik alleen als ik het heb over een kaalgeschoren trainingspakkentype uit de jaren 90.
Oud 17-02-2012, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Geheugendingen? Zoals dementie?
Bijvoorbeeld. Maar ik vind Memento ergens ook best eng. En ik heb een keer een film gezien waarin iemand zich allemaal enge dingen langzaam herinnerde enzo, dat was ook vreselijk. Maar ik kan me meer voorbeelden uit boeken bedenken.
Oud 17-02-2012, 20:39
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Goedenavond allemaal!
Oud 17-02-2012, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Ik zeg 'ouwe' tegen m'n vader.
Citaat:
Zeer zeker. Met name tegen m'n vader. Omdat-ie daar niet van gediend is
nee maar gewoon tegen iemand van je eigen leeftijd?? volgens de dochter van mn biolerares die nu ons scheikunde geeft (die dochter geeft scheikunde dus) zegt dat ze in noord nooit ouwe zeggen en dat dat typisch zuid-limburgs is. en als je hier gabber of dude zegt word je raar aangekeken.
Oud 17-02-2012, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Nee. Of ja, mattie, soms.

In het verleden heb ik wel 'bolle' gebruikt.
Oud 17-02-2012, 20:41
Verwijderd
Hahaha die reactie van Frank de Boer toen-ie zag dat Hiddink ergens in Uruzgan (of waar de fuck dan ook) gaat trainen: "Nou, daar gaat-ie zeker met twee lege koffers heen."
Oud 17-02-2012, 20:41
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Bijvoorbeeld. Maar ik vind Memento ergens ook best eng. En ik heb een keer een film gezien waarin iemand zich allemaal enge dingen langzaam herinnerde enzo, dat was ook vreselijk. Maar ik kan me meer voorbeelden uit boeken bedenken.
Ik vond Hersenschimmen van Bernlef ook zo naar. Wel een goed boek verder, maar ik moet er niet aan denken ooit dement te worden.

Ik snap wel wat je bedoelt. De dingen die ik eng vind beperken zich niet tot kleine meisjes, clowns en poppen.
Oud 17-02-2012, 20:42
Pierrot
Pierrot is offline
Anzhi Makhachkala.
Verwijderd
Maar clowns en poppen zijn wel op dezelfde manier eng. Het nep-blije en het nep-schattige. Vooral buiten hun normale context.
Verwijderd
Citaat:
nee maar gewoon tegen iemand van je eigen leeftijd?? volgens de dochter van mn biolerares die nu ons scheikunde geeft (die dochter geeft scheikunde dus) zegt dat ze in noord nooit ouwe zeggen en dat dat typisch zuid-limburgs is. en als je hier gabber of dude zegt word je raar aangekeken.
Neuh, hier is het ook wel common practise om "gast" en "gozer" te gebruiken. Evenals "dude", for that matter
Oud 17-02-2012, 20:43
Pierrot
Pierrot is offline
Citaat:
'Ouwe' is Zuid-Limburgs? Lijkt me sterk.
Oud 17-02-2012, 20:44
Verwijderd
Citaat:
vond ik ook. zelf gebruik ik het niet, maar ja ik ben allochtoon dus...
Verwijderd
Citaat:
Maar om het tegen je vrienden te zeggen? Dat zou kunnen.

Toen ik ca. 15 was noemde ik vrienden volgens mij gewoon bij hun naam. Veel jongens spraken wel over hun vrienden als 'kameraden'.
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Maar clowns en poppen zijn wel op dezelfde manier eng. Het nep-blije en het nep-schattige. Vooral buiten hun normale context.
Ja klopt. Vooral als ze in al hun schattigheid ook iets engs hebben, zoals missende lichaamsdelen, uitgestoken ogen of viezigheid en zo. Het is echt zo scary.

En bij clowns is het enge dat ik paranoïde word van iets dat altijd lacht. En je kunt niet zien wie er onder die make-up zit. Wie weet is het wel een seriemoordenaar of zo.
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
vond ik ook. zelf gebruik ik het niet, maar ja ik ben allochtoon dus...
Allochtoon? Wat ben je dan?
Oud 17-02-2012, 20:46
Pierrot
Pierrot is offline
Citaat:
Maar om het tegen je vrienden te zeggen? Dat zou kunnen.

Toen ik ca. 15 was noemde ik vrienden volgens mij gewoon bij hun naam. Veel jongens spraken wel over hun vrienden als 'kameraden'.
Er wordt en werd hier ook heel wat 'ouwe' gebruikt, hoor.
Oud 17-02-2012, 20:46
Vowel
Vowel is offline
Vat trouwens die "" niet verkeerd op alsjeblieft. Ik zit weer op de latetrain en ik dacht echt dat je gewoon Nederlandse was.
Oud 17-02-2012, 20:47
Verwijderd
Cliniclowns bijvoorbeeld hebben ook nooit een geschminkte lach. Want straks is een kind helemaal niet vrolijk en voelt-ie zich ziek en gaat-ie huilen, en dan zit je daar met je stomme neplach. Die in Enschede hadden wel klassieke clownspakken aan en een nepneus. Die in Groningen droegen gewoon gekleurde kinderlijke kleding en hadden een rood stipje op de neus. In Hengelo heb ik nog nooit een cliniclown gezien.
Oud 17-02-2012, 20:48
Martiño
Martiño is offline
Cliniclowns zijn irritant en dienen het land uitgezet te worden
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Cliniclowns bijvoorbeeld hebben ook nooit een geschminkte lach. Want straks is een kind helemaal niet vrolijk en voelt-ie zich ziek en gaat-ie huilen, en dan zit je daar met je stomme neplach. Die in Enschede hadden wel klassieke clownspakken aan en een nepneus. Die in Groningen droegen gewoon gekleurde kinderlijke kleding en hadden een rood stipje op de neus. In Hengelo heb ik nog nooit een cliniclown gezien.
Ja, dat is al een stuk minder eng. Eigenlijk is alles dat altijd lacht eng. Net zoals deze:
Verwijderd
Cliniclowns!

Oud 17-02-2012, 20:49
Verwijderd
Ik vind het prima dat er een organisatie is voor vermaak van kinderen op kinderafdelingen, maar ik denk dat het niet meer van deze tijd is om dat aan clowns te koppelen. Maarja, ze kunnen zo moeilijk van naam veranderen he.
Oud 17-02-2012, 20:49
Verwijderd
Het lijkt me best leuk om clinicown te zijn.
Oud 17-02-2012, 20:51
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ouwe is niet typisch Limburgs. Hoogstens wordt er 'd'n Aaije' gezegd, maar dat is gewoon die Ouwe in het Limburgs.
Oud 17-02-2012, 20:51
Pierrot
Pierrot is offline
Ik vind ziekenhuizen onprettig, dus ik zou een slechte cliniclown zijn.

Regels voor berichten