Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2012, 21:33
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Hoe doe je het als je bij "Ah ah ah ah -- stayin' aliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii-iiiiiiiiiiii-iiiiiive" bent? Pauze nemen?
Daar verandert het ritme toch niet, de noten zijn alleen langer
Maar, misschien beademing?
Advertentie
Oud 26-08-2012, 21:34
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
of naar M'rokko.
Of Turkije!
Oud 26-08-2012, 21:34
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik ben eigenlijk wel best benieuwd wat je van Come together vind

Voor het gemak maar even bijgevoegd:
[filmpje]
Die ken ik, wat mij betreft een van de betere nummers ja. Maar goed, ik ben niet zo'n fan van dit soort muziek
Oud 26-08-2012, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Die ken ik, wat mij betreft een van de betere nummers ja. Maar goed, ik ben niet zo'n fan van dit soort muziek
Ja, zonde
Oud 26-08-2012, 21:37
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik ben eigenlijk wel best benieuwd wat je van Come together vind

Voor het gemak maar even bijgevoegd:
[filmpje]
Come Together heeft iets waardoor het nog steeds modern klinkt.
Oud 26-08-2012, 21:38
Verwijderd
Ik denk dat ik de Michael Jackson-versie liever hoor, maar het origineel is ook wel oke.
Oud 26-08-2012, 21:39
Chick Rock
Chick Rock is offline
Is die er?
Oud 26-08-2012, 21:40
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ja, het kon zo een willekeurig Jack White-esque ding zijn.
Oud 26-08-2012, 21:41
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik denk dat ik de Michael Jackson-versie liever hoor, maar het origineel is ook wel oke.
Goed voorbeeld trouwens.Als iemand over 20 jaar opeens zegt "Ik snap niet wat er zo geniaal is/was aan Michael Jackson" dan is dat toch ook een rare uitspraak?
Oud 26-08-2012, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Juh
Oud 26-08-2012, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Ik was een keertje een beetje emotioneel (ik weet niet meer waarover, waarschijnlijk m'n gezondheid ofzo) en ik reed in de auto naar de stad en toen kwam Here comes the sun op de radio en precies op dat moment brak de zon door en scheen in m'n gezicht en toen moest ik bijna huilen omdat ik er even zó gelukkig van werd /vrouw
Hier zat ik met een hysterische baby (ze had koemelkallergie en huilde daarom uren achter elkaar uit volle borst) en besloot ik even met haar te gaan dansen. Here comes the sun was dus op de radio, zon brak door, en de tekst klopte gewoon zo enorm En ze was stil!
Oud 26-08-2012, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Hoe doe je het als je bij "Ah ah ah ah -- stayin' aliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii-iiiiiiiiiiii-iiiiiive" bent? Pauze nemen?
nee je doet alleen AH, AH, AH, AH, STAYing aLIVE, STAYing aLIVE, en dat herhaal je steeds. Je hoeft niet het hele liedje te kennen.
Oud 26-08-2012, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Oei... welke?
Welke is dat?
Oud 26-08-2012, 21:55
Carn
Carn is offline
Citaat:
Welke is dat?
Qua Dylan covers? Hallelujah.
Oud 26-08-2012, 21:55
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Is die er?
ja, zie youtube!
Oud 26-08-2012, 21:58
Verwijderd
Temidden van dit gesprek ben ik hiernaar aan het luisteren:
Oud 26-08-2012, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Qua Dylan covers? Hallelujah.
Ehh... Leonard Cohen bedoel je?
Oud 26-08-2012, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Temidden van dit gesprek ben ik hiernaar aan het luisteren:
[filmpje]
Oh bah, dat vond (en vind) ik altijd zo'n vervelend nummer
Oud 26-08-2012, 21:59
Turk February
Turk February is offline
Ik dacht: hm, inderdaad wel een goed nummer, dat Come Together, bleek dat ik per ongeluk twee tabs had geopend en hem dubbel hoorde.

Enkel valt ie toch wat tegen. Buiten de catchy-heid en de meezingfactor heeft het niet zo veel om het lijf.
Oud 26-08-2012, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Oh bah, dat vond (en vind) ik altijd zo'n vervelend nummer
ik denk dat dit wel een nummer is dat ik alleen luister uit nostalgische overwegingen
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht: hm, inderdaad wel een goed nummer, dat Come Together, bleek dat ik per ongeluk twee tabs had geopend en hem dubbel hoorde.

Enkel valt ie toch wat tegen. Buiten de catchy-heid en de meezingfactor heeft het niet zo veel om het lijf.

en verder:
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ehh... Leonard Cohen bedoel je?
Ohja. Die haal ik altijd in de war, gezien Bob m ook gecovered heeft
Oud 26-08-2012, 22:01
Verwijderd
Citaat:
ik denk dat dit wel een nummer is dat ik alleen luister uit nostalgische overwegingen
Ja, maar zelfs de nostalgische waarde vind ik bij dat nummer dus niet aanwezig, omdat ik het alleen maar doodsaai vond altijd.
Oud 26-08-2012, 22:01
Verwijderd
Citaat:
Ohja. Die haal ik altijd in de war, gezien Bob m ook gecovered heeft
Ah, volgens mij ken ik die dan weer niet.
Oud 26-08-2012, 22:02
Verwijderd
Het valt me op dat Leonard Cohen nummers relatief vaak in het Nederlands gecoverd worden.
Verwijderd
Suzanne <3

Maar die vind ik toch echt alleen maar mooi van Cohen
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ah, volgens mij ken ik die dan weer niet.
en allebei ook nog eens twee oude mannetjes, om het nog makkelijker te maken
Oud 26-08-2012, 22:03
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
ah, we zijn weer een kutreclame rijker.

[filmpje]
Wordt ze in de laatste seconde nou gebeft door die koe?
Verwijderd
Al leer ik zojuist dat Raglan Road niet echt van Leonard Cohen is. En dat ik bovendien met Van Morisson in de war ben. Dus laat maar
Verwijderd
Ik weet nu wat een suffit is.

Dit was maar een melding, ik verdwijn nu weer de diepte in. *duikt*
Oud 26-08-2012, 22:04
Verwijderd
Citaat:
en allebei ook nog eens twee oude mannetjes, om het nog makkelijker te maken
Jajaja, lul je er maar weer onderuit, muziekkenner

Ik vind trouwens Buckley's cover misschien wel de beste cover die ik ken, omdat ie m.i. het origineel behoorlijk overtreft. *wegrent voor hooivorken*
Oud 26-08-2012, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Of geboft. 't Is een vieze koe.
Oud 26-08-2012, 22:05
Carn
Carn is offline
Citaat:

Ik vind trouwens Buckley's cover misschien wel de beste cover die ik ken, omdat ie m.i. het origineel behoorlijk overtreft. *wegrent voor hooivorken*
kleine troost voor mij is dat ik niet veel van Cohen en Dylan ken; dus ik vergeet het mezelf.

+
Turk February
Turk February is offline
Citaat:

en verder:
Mjeh. Een paar nummers van The Beatles vind ik oké, zoals Eleanor Rigby, Day in the Life en Helter Skelter. Verder hebben ze mij wat teveel de prullenbakken van Chuck Berry en The Mothers leeggeroofd. Sowieso is alles van voor 1966 echt troep. Wat daarna komt een aardige radiovariant van Zappa, Beefheart e.d.
Verwijderd
Citaat:
Ja, en ze kijkt erbij alsof ze wil zeggen "Ja, sorry, ik had nog zo tegen hem gezegd dat ie even moest wachten tot ná de opname"...

Citaat:
Al leer ik zojuist dat Raglan Road niet echt van Leonard Cohen is. En dat ik bovendien met Van Morisson in de war ben. Dus laat maar
Leonard Cohen brengt veel mensen in de war hier
Verwijderd
Citaat:

Ik vind Buckley's cover ook echt het mooist
*gaat weer even luisteren*
Oud 26-08-2012, 22:07
Verwijderd
Citaat:
kleine troost voor mij is dat ik niet veel van Cohen en Dylan ken; dus ik vergeet het mezelf.

+
Ik ken van Dylan wel meer dan van Cohen, denk ik. Luister daar ook liever naar <3
Oud 26-08-2012, 22:07
Carn
Carn is offline
Ik ken eigenlijk geen Nederlandstalige covers van andere nummers die ik beter vind dan het origineel. Maar goed, Nederlands is dan ook gewoon niet zo'n mooie taal, dus dat maakt het niet makkelijker.
Oud 26-08-2012, 22:08
Verwijderd
Oh, maar All along the watchtower van Jimi overtreft ook Dylan's origineel natuurlijk. Vond Dylan zelf ook.
Huhu, en Kurt Cobain vond Tori Amos' Smells like teen spirit beter dan die van hemzelf Daar ben ik het dan weer niet mee eens en het is natuurlijk een zielige emo-uitspraak van hem, maar ik vind het stiekem toch wel cool dat ie dat gezegd heeft.
Oud 26-08-2012, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Ja, en ze kijkt erbij alsof ze wil zeggen "Ja, sorry, ik had nog zo tegen hem gezegd dat ie even moest wachten tot ná de opname"...

Leonard Cohen brengt veel mensen in de war hier
Ja, ik dacht 'raglan road is door rowen heze gecoverd en suzanne door herman van veen dus dat zijn er al twee!' maar eh.
Maar raglan road is dus
1. van Van Morisson
2. ook alleen maar gecoverd door Van Morisson.
Oud 26-08-2012, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Ik ken eigenlijk geen Nederlandstalige covers van andere nummers die ik beter vind dan het origineel. Maar goed, Nederlands is dan ook gewoon niet zo'n mooie taal, dus dat maakt het niet makkelijker.
Ik vind Nederlands geen lelijke taal, hij is alleen niet zo bloemrijk als bijvoorbeeld Engels en Frans. Maakt dat Nederlandse teksten nogal snel ontzettend fout of overdreven ongeloofwaardig klinken. Maar sommige Nederlandse tekstschrijvers maken er toch echt wel iets moois van, vind ik.
Werkt wat mij betreft een beetje hetzelfde als bij Nederlandse films.
Oud 26-08-2012, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Ik had eerst een cd van An en Jan en die kende ik helemaal uit mijn hoofd. :'D
Oud 26-08-2012, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Oh, maar All along the watchtower van Jimi overtreft ook Dylan's origineel natuurlijk. Vond Dylan zelf ook.
Huhu, en Kurt Cobain vond Tori Amos' Smells like teen spirit beter dan die van hemzelf Daar ben ik het dan weer niet mee eens en het is natuurlijk een zielige emo-uitspraak van hem, maar ik vind het stiekem toch wel cool dat ie dat gezegd heeft.
Wuh, ik had juist begrepen dat hij er niet zo blij mee was?
Oud 26-08-2012, 22:11
Verwijderd
Ik luister liever naar Leonard Cohen, zonder twijfel. Ik hou best van Dylan maar zijn stem gaat na een paar nummers irriteren en ik hoef ook niet zo veel mondharmonica. Leonard Cohen kan ik gerust uren luisteren.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Wilders: "Ik zal in geen honderd duizend jaar een moskee binnenstappen en al helemaal niet in het bijzijn van iemand met een hoofddoek." Fijne man is het toch
Verwijderd
Ik heb een keer heel lang ruzie gehad met een muziekkenner die zwoor dat Malle Babbe oorspronkelijk van Rob de Nijs was. MAAR DAT IS NATUURLIJK HELEMAAL NIET ZO. Wilde ik even zeggen.
Verwijderd
Citaat:
Wuh, ik had juist begrepen dat hij er niet zo blij mee was?
Jawel joh! Waar heb je dat gehoord dan?
Oud 26-08-2012, 22:12
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik vind Nederlands geen lelijke taal, hij is alleen niet zo bloemrijk als bijvoorbeeld Engels en Frans. Maakt dat Nederlandse teksten nogal snel ontzettend fout of overdreven ongeloofwaardig klinken. Maar sommige Nederlandse tekstschrijvers maken er toch echt wel iets moois van, vind ik.
Werkt wat mij betreft een beetje hetzelfde als bij Nederlandse films.
Acda & Munnick's 'Slaap Zacht, Elisabeth' vind ik daarom wel wat sterker dan Goodnight Elisabeth van de Counting Crows. Maar misschien is dat ook omdat ik de Counting Crows al snel erg vermoeiend vind.
Verwijderd
Citaat:
Wilders: "Ik zal in geen honderd duizend jaar een moskee binnenstappen en al helemaal niet in het bijzijn van iemand met een hoofddoek." Fijne man is het toch
Jezus Christus
Verwijderd
Citaat:
Jawel joh! Waar heb je dat gehoord dan?
Oh geen idee. Dan was dat blijkbaar fout.

Maar, heeft ze dat nummer nog gecoverd voor zijn dood dan?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten