Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2012, 20:04
Chick Rock
Chick Rock is offline
Bij College Tour is een schrijver die ik niet ken, maar die ik wel erg grappig vind Iemand iets gelezen van David Sedaris?
Oud 05-10-2012, 20:05
Verwijderd
Nooit van gehoord.
Oud 05-10-2012, 20:06
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oeh, hij heeft een verhaal over Sinterklaas!
Oud 05-10-2012, 20:10
Verwijderd
ik heb zin om met m'n zusje gangnamstyle dansjes te doen. little phoebe naamzoek.
Oud 05-10-2012, 20:11
Verwijderd
Is het een Nederlandse schrijver?
Oud 05-10-2012, 20:11
Verwijderd
Nee.
Oud 05-10-2012, 20:14
Chick Rock
Chick Rock is offline
Amerikaans.
Oud 05-10-2012, 20:15
Verwijderd
Mweh, ik wil naar huis.
Oud 05-10-2012, 20:15
Chick Rock
Chick Rock is offline
Waar ben je dan?
Oud 05-10-2012, 20:19
Verwijderd
Wat hou ik toch van Woody Allen. Kijk nu een bijna 3 uur durende docu over hem <33
Oud 05-10-2012, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Waar ben je dan?
Werk, eah.
Oud 05-10-2012, 20:22
Chick Rock
Chick Rock is offline
Meh. Tot hoe laat moet je nog?
Oud 05-10-2012, 20:24
Verwijderd
mijn zoon is vet goed in topo. Voor NL provincies had hij een 11 gehaald, want er zat nog een bonusvraag bij. Voor Groningen had hij een 10 en voor Frieslend een 9
Oh en voor geschiedenis had ie ook een 9. Gaat als een jekko die gozer.
Oud 05-10-2012, 20:26
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik zou vanavond naar een verjaardag van een vriend van de familie gaan. Maar ben de hele dag al meh en vanavond nog erger, dus toen heb ik maar afgezegd. En daar baal ik wel van, want ik heb zijn dochters al heel lang niet gezien, terwijl we altijd heel goed met elkaar kunnen. Maar goed, blij dat ik lekker thuis op m'n bank kan liggen nu En nu fijn stomme teevee kijken
Oud 05-10-2012, 20:26
Verwijderd
Citaat:
mijn zoon is vet goed in topo. Voor NL provincies had hij een 11 gehaald, want er zat nog een bonusvraag bij. Voor Groningen had hij een 10 en voor Frieslend een 9
Ah, dat is een jong naar mijn hart!

Hoewel, ik wil niet je ballon stukprikken, maar op de basisschool heeft iedereen altijd toch 10en voor topo?
Oud 05-10-2012, 20:27
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Slimmerd!

Ik was altijd bar slecht in topo, had er regelmatig onvoldoendes voor
Oud 05-10-2012, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Hoewel, ik wil niet je ballon stukprikken, maar op de basisschool heeft iedereen altijd toch 10en voor topo?
Citaat:
Slimmerd!

Ik was altijd bar slecht in topo, had er regelmatig onvoldoendes voor
Oh
Oud 05-10-2012, 20:28
Verwijderd
Ik weet nog dat ik in groep 7 of 8 per ongeluk niet zo goed had geleerd voor de provincie Utrecht, dus toen had ik een 7 gehaald.

Een 7 is echt het basisschool-equivalent voor een 3 op de middelbare school.
Oud 05-10-2012, 20:29
Verwijderd
Ik kreeg op de basisschool geen cijfers, althans niet voor zover ik me kan herinneren.
Oud 05-10-2012, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Meh. Tot hoe laat moet je nog?
Denk dat ik nog 'n uurtje blijf, of zo.
Oud 05-10-2012, 20:31
Chick Rock
Chick Rock is offline

Ik ben HEEL ERG SLECHT in dingen uit m'n hoofd leren. En slechte concentratie. Ik kreeg ook maar net een havo advies (de meester dacht dat ik de havo misschien zelfs niet aankon).
Oud 05-10-2012, 20:31
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Denk dat ik nog 'n uurtje blijf, of zo.
Dat bepaal je zelf?
Oud 05-10-2012, 20:32
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik kreeg op de basisschool geen cijfers, althans niet voor zover ik me kan herinneren.
Onee. Wij kregen ook geen cijfers maar een G-RV-V-M-O.
Oud 05-10-2012, 20:33
Verwijderd
Ik ben nog steeds een topo-nerdje. Hoewel m'n kennis een beetje verslapt nu ik niet meer met LL omga. Moet maar weer eens wat topospellen gaan doen. (In plaats van Duitse grammatica doe ik topo in mijn vrije tijd )
Verwijderd
Pantermeeting, ik ben voor.
Verwijderd
Citaat:
Ik ben nog steeds een topo-nerdje. Hoewel m'n kennis een beetje verslapt nu ik niet meer met LL omga. Moet maar weer eens wat topospellen gaan doen. (In plaats van Duitse grammatica doe ik topo in mijn vrije tijd )
Oud 05-10-2012, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Dat bepaal je zelf?
Tot op zekere hoogte, yesh.
Oud 05-10-2012, 20:35
Chick Rock
Chick Rock is offline
Mij topografische kennis is nog steeds 0.
Oud 05-10-2012, 20:35
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Tot op zekere hoogte, yesh.
Dat lijkt me ideaal
Oud 05-10-2012, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Maar je kan toch wel Nederland aanwijzen op de wereldkaart neem ik aan? Of Spanje of Amerika?
Oud 05-10-2012, 20:36
Verwijderd
Ik had altijd onvoldoendes voor topografie op de basisschool, omdat ik bewust nooit voor die toetsen leerde. Het slechte cijfer compenseren met iets anders leek me een zinvollere en efficiëntere besteding van mijn tijd. Ik vond het ook erg onboeiend en daarom snapte ik niet waarom ik het überhaupt moest leren.
Oud 05-10-2012, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Dat lijkt me ideaal
Mwah, in gedemotiveerde tijden gaat 't wel vrij hard met je uren. Dat is dan wel een downside.
Oud 05-10-2012, 20:38
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Maar je kan toch wel Nederland aanwijzen op de wereldkaart neem ik aan? Of Spanje of Amerika?
Dat nog net. Landen lukt nog wel. Maar plaatsnamen, in Nederland en daarbuiten (hoofdsteden, wat een ramp) weet ik niet.
Oud 05-10-2012, 20:39
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Mwah, in gedemotiveerde tijden gaat 't wel vrij hard met je uren. Dat is dan wel een downside.
Dat is waar. Maar dan zou je dus aan je discipline moeten werken
Oud 05-10-2012, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Die van mij is gelukkig vrij goed, want ik heb er vrij veel profijt van.
Oud 05-10-2012, 20:40
Verwijderd
Eigenlijk snap ik dat nog steeds niet. In de brugklas hadden we met aardrijkskunde hele kaarten met al die Oostbloklanden er ook op enzo, en een lijst met 100-150 namen van steden, landen, rivieren, etc. Waarom
Oud 05-10-2012, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Dat nog net. Landen lukt nog wel. Maar plaatsnamen, in Nederland en daarbuiten (hoofdsteden, wat een ramp) weet ik niet.
Oh ach. Maar dat je in ieder geval niet zo erg bent als die mensen die je in programma's soms ziet. Die Nederland nog niet weten te liggen of Spanje of waar ze op vakantie zijn op dat moment.
Oud 05-10-2012, 20:41
Verwijderd
Maar het was wel chill want bij het proefwerk (huhu proefwerk) vulde je dat op de gok in, stond je met vijf minuten buiten, en dan had je nog 35 minuten vrij.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
http://games.co.za/map-quiz.html

Laat hem dan dit maar eens doen
Verwijderd
Citaat:
Die van mij is gelukkig vrij goed, want ik heb er vrij veel profijt van.
Hoe dan?

Want ik vind topografie leuk omdat ik dan kan denken 'nnng, ik kan (vrijwel) alle landen ter wereld aanwijzen en ik weet hun hoofdsteden', maar ik kan niet niet zeggen dat het me helpt in het dagelijks leven
Oud 05-10-2012, 20:43
Verwijderd
Vandaag nog wel een paar Braziliaanse collegae dolblij gemaakt
Oud 05-10-2012, 20:43
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Oh ach. Maar dat je in ieder geval niet zo erg bent als die mensen die je in programma's soms ziet. Die Nederland nog niet weten te liggen of Spanje of waar ze op vakantie zijn op dat moment.
Oja jezus tenenkrommend. Nee, zo ben ik gelukkig niet. Bovendien verdiep ik me wel enigszins in de stad/het land waar ik op vakantie ben.
Oud 05-10-2012, 20:45
Verwijderd
Ik ben sowieso best raar wat dat betreft, want geef me een Atlas en je hoort me niet meer. Ik vind dat zo leuk
Verwijderd
Citaat:
Hoe dan?

Want ik vind topografie leuk omdat ik dan kan denken 'nnng, ik kan (vrijwel) alle landen ter wereld aanwijzen en ik weet hun hoofdsteden', maar ik kan niet niet zeggen dat het me helpt in het dagelijks leven
Ik trek er nog weleens op uit, en dan is het handig dat je enigszins kunt inschatten of een reisdoel haalbaar is, of als je via een andere route wilt reizen, of als je onderweg opeens je reisroute moet aanpassen om wat voor reden dan ook, etcetera. Daarnaast denk ik vrij ruimtelijk en vind ik wel fijn om enigszins te weten waar op de kaart ik me eigenlijk bevind.

En dit is dan eigenlijk nog maar een kleine greep uit de redenen.
Verwijderd
Citaat:
Ik ben sowieso best raar wat dat betreft, want geef me een Atlas en je hoort me niet meer. Ik vind dat zo leuk
Dat had ik vroeger ook, ik zat als klein jochie ook uren te spelen met kaartprogrammatuur op de computer.
Oud 05-10-2012, 20:46
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Kaarten hou ik dan ook wel weer erg van Vooral oude dan trouwens.
Oud 05-10-2012, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Ik trek er nog weleens op uit, en dan is het handig dat je enigszins kunt inschatten of een reisdoel haalbaar is, of als je via een andere route wilt reizen, of als je onderweg opeens je reisroute moet aanpassen om wat voor reden dan ook, etcetera. Daarnaast denk ik vrij ruimtelijk en vind ik wel fijn om enigszins te weten waar op de kaart ik me eigenlijk bevind.

Maar dan heb je het toch over Frankrijk en Duitsland alleen, in jouw geval? Of ben je door de binnenlanden van Vietnam getrokken en dat ik daar niks vanaf weet?
Oud 05-10-2012, 20:47
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:

Maar daar hoef je geen topografische kennis voor te hebben, enkel goed kaart te kunnen lezen. En dat kan ik toevallig weer erg goed
Oud 05-10-2012, 20:48
Verwijderd
Weten waar Nederland ligt, of welke landen je continent ongeveer heeft, of kunnen kaartlezen, is meer algemene kennis. Topografie schaar ik meer onder de rivieren van het Midden-Oosten uit je hoofd leren.
Oud 05-10-2012, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Maar dan heb je het toch over Frankrijk en Duitsland alleen, in jouw geval? Of ben je door de binnenlanden van Vietnam getrokken en dat ik daar niks vanaf weet?
Primair Nederland, Duitsland, België en Frankrijk inderdaad, maar ook elders in Europa (en deels daarbuiten) kan ik nog vrij veel aanwijzen.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten