Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2012, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Wat voor boeken stelt hij dan voor?
Radeloos – Carry Slee
Goed Fout - Miriam Mous
de vijf en het geheim van de zigeuners.

Dat soort boeken.

Maar met betere vindt hij ook goed.
Advertentie
Oud 12-12-2012, 19:19
Verwijderd
En heb je het dagboek van Anne Frank al ooit gelezen? Voor vmbo zal die toch ook wel op de lijst mogen
Oud 12-12-2012, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Radeloos – Carry Slee
Goed Fout - Miriam Mous

Dat soort boeken.
Haha, die laatste twee zeggen me niks, maar Carry Slee gaat voor bovenbouw VMBO wel wat ver
Oud 12-12-2012, 19:20
Miekje*
Miekje* is offline
Jeej Ik ga ook meedoen. Nog nooit gedaan, dus ik ben benieuwd.
Verwijderd
Oh, als die mogen,mag wat ik noemde ook allemaal
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Utrecht. En, ik zou het niet weten. Het is wel handig om (wat) bijbelkennis te hebben voor alle schilderijen van voor de 16e eeuw oid.
Heb je dat in Groningen helemaal niet nodig dan? Heel erg veel kunst van voor die tijd is toch bijbels? Eigenlijk alles
Jawel, maar geen idee eigenlijk waarom we geen bijbel hadden. Ik denk dat we het meer over stijlkenmerken hadden dan over het verhaal.
Verwijderd
Citaat:
En heb je het dagboek van Anne Frank al ooit gelezen? Voor vmbo zal die toch ook wel op de lijst mogen
Ik moet zeggen dat ik daar ook nogal lastig doorheen kwam destijds hoor, laat staan als je op het vmbo zit maar goed, misschien lag dat aan mij.
Oud 12-12-2012, 19:21
Miekje*
Miekje* is offline
Ohja, kunst Wat dat betreft vind ik het wel handig dat ik altijd ben doodgegooid met bijbelverhalen.
Miekje*
Miekje* is offline
Het dagboek van Anne Frank, daar heb ik 2 weken over gedaan ofzo. Toen ik 15/16 was. Gaaf boek
Verwijderd
Bij ethiek en wijsgerige antropologie merk(te) ik ook dat mijn vorige studie wel handig was
Oud 12-12-2012, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Het dagboek van Anne Frank, daar heb ik 2 weken over gedaan ofzo. Toen ik 15/16 was. Gaaf boek
Oke, dan ligt het aan mij Maar ik was ook een jaar of 13 oid, misschien dat ik het nu een eitje vind.
Oud 12-12-2012, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Bij mij zijn 't er ook verdomd weinig. Wat Giphart's, een cabaret-quote boek, Columns van Youp en iets van Kees van Kooten. Verder is ALLeS engels.
oh ik heb wel veel vertaalde boeken, maar dan vanuit het frans, zweeds, spaans etc
Oud 12-12-2012, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Ja die heb ik gelezen en in 3 versies thuis. En c-boeken zijn natuurlijk goed.
Oud 12-12-2012, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ze allebei al gezien.

Maar het wordt denk ik toch NBC. Die Hard bewaar ik voor het laatst, als mondwater.
Hmm, mondwater. Elaborate!

Citaat:
Omg, straks het Groot Dictee der Nederlandse Taal
Ja, for Fuck's sake, dat moet ik gewoon missen. Had 't graag live ervaren maar helaes pindakaes. Over het algemeen scoor ik best goed
Oud 12-12-2012, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Radeloos – Carry Slee
Goed Fout - Miriam Mous

Dat soort boeken.

Maar met betere vindt hij ook goed.
De vijf ? Seriously? Dat lazen wij op de basisschool verdorie . En het is nog vertaald ook.
Oud 12-12-2012, 19:28
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Hmm, mondwater. Elaborate!
Nu ja, ik ga natuurlijk ook weer It's a Wonderful Life, Miracle on 34th Street en een heleboel Christmas Carols kijken, dus na al die zoetigheid moet Die Hard erachteraan.
Oud 12-12-2012, 19:30
Verwijderd
Maar als dat mag dan zou je ook nog 'het meisje met het rode haar' kunnen lezen van de Theun de Vries. Leest heel makkelijk.
Oud 12-12-2012, 19:30
Verwijderd
Die Hard
Oud 12-12-2012, 19:32
Miekje*
Miekje* is offline
Bij mij op het vmbo stonden ook echt kutboeken. Je moest in totaal 5 boeken lezen en minimaal 12 punten bij elkaar sprokkelen (punten per boek waren van 1 tot 5, op moeilijkheidsgraad). Ik had aan het einde voor 24 punten aan boeken gelezen Ja, kom op zeg. Het moet wel een beetje goed te lezen zijn hoor. Ik was al op mijn 10e klaar met Carry Slee, geloof ik. /egotripper
Oud 12-12-2012, 19:32
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Bij mij op het vmbo stonden ook echt kutboeken. Je moest in totaal 5 boeken lezen en minimaal 12 punten bij elkaar sprokkelen (punten per boek waren van 1 tot 5, op moeilijkheidsgraad). Ik had aan het einde voor 24 punten aan boeken gelezen Ja, kom op zeg. Het moet wel een beetje goed te lezen zijn hoor. Ik was al op mijn 10e klaar met Carry Slee, geloof ik. /egotripper
Maar jij bent niet de gemiddelde vmbo'er
Oud 12-12-2012, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Nu ja, ik ga natuurlijk ook weer It's a Wonderful Life, Miracle on 34th Street en een heleboel Christmas Carols kijken, dus na al die zoetigheid moet Die Hard erachteraan.
Als je zin hebt in een niet te (die, huhuhhu) harden kankerfilm in kerstsfeer: Bad Santa. Zonde, Billy Bob.
Verwijderd
Citaat:
/egotripper
Goed dat je dat nog even toevoegde
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Maar jij bent niet de gemiddelde vmbo'er
Ik ben ook geen vmbo'er meer
Oud 12-12-2012, 19:34
Miekje*
Miekje* is offline
Dictee begint
Oud 12-12-2012, 19:38
Chick Rock
Chick Rock is offline
Jammer dat er ook bij het Dictee zoveel meuk vooraf en tussendoor zit.
Oud 12-12-2012, 19:40
Miekje*
Miekje* is offline
Hmja Ik zit al klaar met mijn schrijfboekje.
Oud 12-12-2012, 19:41
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik wil een beetje op tijd op bed eigenlijk, dus beter schieten ze een beetje op
Oud 12-12-2012, 19:42
Chick Rock
Chick Rock is offline
Wel leuke BN'ers.
Oud 12-12-2012, 19:43
Miekje*
Miekje* is offline
Oh, ze zijn al bij de jury.
Oud 12-12-2012, 19:43
Miekje*
Miekje* is offline
Peter Timofeeff Wat is die oud geworden!
Oud 12-12-2012, 19:44
Verwijderd
Ok ik heb even mijn boeken geturfd
Oud 12-12-2012, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Wel leuke BN'ers.
Wie? Ik ben te lui om de tv aan te doen.
Oud 12-12-2012, 19:45
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik ben te lui om het op te schrijven.
Verwijderd
Jezus, wat heb ik toch een hekel aan Duran Duran.
Miekje*
Miekje* is offline
Oud 12-12-2012, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Ik ben te lui om het op te schrijven.
Oud 12-12-2012, 19:47
Miekje*
Miekje* is offline
God, dit gaat wat worden
Oud 12-12-2012, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Jezus, wat heb ik toch een hekel aan Duran Duran.
Duran Duran Duran is nog leuker!
Oud 12-12-2012, 19:48
Verwijderd
Dit is echt een drama-dictee.
Oud 12-12-2012, 19:49
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
God, dit gaat wat worden
Wat een ramp he Dit wordt een dieptepunt.
Oud 12-12-2012, 19:49
Noedelhap
Noedelhap is offline
Wie gaat het Groot Dictee doen? Ik niet. Dat is voor mij een no-go-area. Ik loop nog liever blootsvoets door de mangrovebossen.

Laatst gewijzigd op 12-12-2012 om 20:06.
Oud 12-12-2012, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Maar als dat mag dan zou je ook nog 'het meisje met het rode haar' kunnen lezen van de Theun de Vries. Leest heel makkelijk.
Die had ik vorig jaar al. En ik had het boek gekregen via via
Oud 12-12-2012, 19:51
Verwijderd
Ik doe het niet. Mijn zus wou het wel doen, want student Nederlands, maar goed, die is nog aan het eten.
Verwijderd
Citaat:
Ok ik heb even mijn boeken geturfd
<3
Verwijderd
Citaat:
De vijf ? Seriously? Dat lazen wij op de basisschool verdorie . En het is nog vertaald ook.
Ja dat bedoel ik, in die was met groep 4 al klaar. En carry slee had ik met mn 11e al afgerond.
Oud 12-12-2012, 19:53
Verwijderd
Het valt toch mee hoe weinig Nederlandse boeken ik heb.
Ik heb 102 boeken van Nederlandse of Vlaamse schrijvers, waarvan 28 Lijsters en 15 boeken over dokters of zieken.
Verder heb ik 114 Engelstalige boeken van Engelstalige schrijvers, waarvan 48 uit fantasy-series, en 27 naar het Nederlands vertaalde boeken van Engelstalige schrijvers.
Dan heb ik nog 8 uit het Spaans vertaalde boeken, 6 uit het Frans vertaald, 3 uit het Italiaans vertaald, 3 uit het Russisch vertaald, 3 uit het Zweeds vertaald, 3 uit het Duits vertaald, 2 uit Oudgrieks vertaald, 1 uit het Latijn vertaald en 1 uit het Portugees vertaald. En 1 in het Frans.

Hierbij dichtbundels en strips niet mee gerekend, en kinderboeken die boven in de kast staan ook niet mee gerekend maar kinderboeken die beneden in de kast staan wel.
Oud 12-12-2012, 19:55
Verwijderd
Haha. Mijn zus: 'Eigenlijk bestaan heel veel Nederlandse woorden niet.'
Oud 12-12-2012, 19:58
Verwijderd
Een deel van de Engelstalige boeken zijn ook blackbirds en boeken die Theodoor moest kopen toen hij een jaar Engels studeerde. Zoals Pamela van Samual Richardson. Heb je Pamela wel eens gelezen, Trimm? Zo nee, houden zo. Het is bedoeld als een moreel boek voor jonge vrouwen uit 1740.
Het gaat over een kamermeisje dat meerdere keren aangerand wordt door haar baas, en uiteindelijk voor hem vlucht. Maar dan achtervolgt hij haar en probeert haar meerdere keren met geweld te ontvoeren en verkrachten. Maar gelukkig vraagt hij haar aan het eind ten huwelijk en trouwt ze met hem en dan leven ze nog lang en gelukkig!
Oud 12-12-2012, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Wie gaat het Groot Dictee doen? Ik niet. Dat is voor mij een no-go-area. Ik loop nog liever blootvoets door de mangrovebossen.
Weet je dat laatste wel zeker? Iemand maakt de boel behoorlijk onveilig in de mangroves.

Spoiler

edit: Jezus, wat een taalgebruik

Laatst gewijzigd op 12-12-2012 om 20:05.
Oud 12-12-2012, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Spoiler
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten