Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Bij mij op het vmbo stonden ook echt kutboeken. Je moest in totaal 5 boeken lezen en minimaal 12 punten bij elkaar sprokkelen (punten per boek waren van 1 tot 5, op moeilijkheidsgraad). Ik had aan het einde voor 24 punten aan boeken gelezen
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het valt toch mee hoe weinig Nederlandse boeken ik heb.
Ik heb 102 boeken van Nederlandse of Vlaamse schrijvers, waarvan 28 Lijsters en 15 boeken over dokters of zieken. Verder heb ik 114 Engelstalige boeken van Engelstalige schrijvers, waarvan 48 uit fantasy-series, en 27 naar het Nederlands vertaalde boeken van Engelstalige schrijvers. Dan heb ik nog 8 uit het Spaans vertaalde boeken, 6 uit het Frans vertaald, 3 uit het Italiaans vertaald, 3 uit het Russisch vertaald, 3 uit het Zweeds vertaald, 3 uit het Duits vertaald, 2 uit Oudgrieks vertaald, 1 uit het Latijn vertaald en 1 uit het Portugees vertaald. En 1 in het Frans. Hierbij dichtbundels en strips niet mee gerekend, en kinderboeken die boven in de kast staan ook niet mee gerekend maar kinderboeken die beneden in de kast staan wel. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Een deel van de Engelstalige boeken zijn ook blackbirds en boeken die Theodoor moest kopen toen hij een jaar Engels studeerde. Zoals Pamela van Samual Richardson. Heb je Pamela wel eens gelezen, Trimm? Zo nee, houden zo. Het is bedoeld als een moreel boek voor jonge vrouwen uit 1740.
Het gaat over een kamermeisje dat meerdere keren aangerand wordt door haar baas, en uiteindelijk voor hem vlucht. Maar dan achtervolgt hij haar en probeert haar meerdere keren met geweld te ontvoeren en verkrachten. Maar gelukkig vraagt hij haar aan het eind ten huwelijk en trouwt ze met hem en dan leven ze nog lang en gelukkig! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Spoiler
edit: Jezus, wat een taalgebruik ![]() Laatst gewijzigd op 12-12-2012 om 20:05. |
![]() |
|
|