Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2012, 20:38
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Vreemd weer is het. Gisteren -16, vandaag 2 graden, en overmorgen weer -10.
Wij hebben ook vreemd weer; één van de warmste kerst/jaarwisselingen ooit.
Oud 27-12-2012, 20:46
Schrödinger
Schrödinger is offline
Vorig jaar hadden we niet eens een witte kerst! Nu ligt er ongeveer 30cm sneeuw.
Oud 27-12-2012, 20:51
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik vind het sneeuwloze wel fijn en het kouloze ook. Die regen is dan weer een beetje jammer, maar ach, daar ga je ook niet dood van.
Oud 27-12-2012, 21:24
Chick Rock
Chick Rock is offline
Amg, Practical Magic op teevee pubersentiment!
Oud 27-12-2012, 21:39
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik vond die heel eng altijd. Vooral als die schoenen weer terug de grond in zakten.
Oud 27-12-2012, 21:42
Verwijderd
Die heb ik op video.
Oud 27-12-2012, 21:45
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik vond 'm ook supereng ja Maar ik ben dan ook een mietje, ik vind alles eng. Nog steeds wel een vermakelijke film trouwens.
Oud 27-12-2012, 21:55
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik vond 'm ook supereng ja Maar ik ben dan ook een mietje, ik vind alles eng. Nog steeds wel een vermakelijke film trouwens.
Ik ook *mietjesboks*
Oud 27-12-2012, 21:58
Noedelhap
Noedelhap is offline
Wat was die estafette met de Meastro-kandidaten weer genant zeg Passeerden ze allemaal nog even de revue met een sterk staaltje "misconduct".
Oud 27-12-2012, 22:00
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik ook *mietjesboks*
Fuck, ik vind het zelfs nu weer best spannend
Oud 27-12-2012, 22:05
Miekje*
Miekje* is offline
Sterkte met alles nog, Ste!

Omg, ik ben net met mijn zus naar het strand geweest <3
Oud 27-12-2012, 22:39
Verwijderd
Sterkte met alles stefenootje! Kut is zoiets.

Miekje naamzoek, een van mijn ratjes is wat suf en veel minder actief dan normaal en hij lijkt uit zijn mond te ruiken. Hij verzet zich nog wel als ik iets doe wat hij niet tof vind. Hij at wel een beetje brood maar volgens mij is er minder water gedronken dan normaal. Tips?
Oud 27-12-2012, 22:40
Verwijderd
Dank je!

En hoe was de broodsoep?
Oud 27-12-2012, 22:42
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Miekje naamzoek, een van mijn ratjes is wat suf en veel minder actief dan normaal en hij lijkt uit zijn mond te ruiken. Hij verzet zich nog wel als ik iets doe wat hij niet tof vind. Hij at wel een beetje brood maar volgens mij is er minder water gedronken dan normaal. Tips?
Als 'ie én minder eet/drinkt én uit zijn bekje ruikt, is er een grote kans dat zijn kiezen/tanden te lang zijn geworden. Dat doet pijn en maakt eten lastig. Doordat scherpe haken in zijn wangslijmvlies prikken, kan dat gaan ontsteken en dat ruik je. Kwijlt hij ook? Ik zou sowieso morgen even langs de D.A. gaan, sowieso. Zorg tot die tijd dat hij in ieder geval een klein beetje eet/drinkt. Geef hem desnoods iets wat heul erg lekker en zacht is, bijvoorbeeld kattenpathé ofzo.
Oud 27-12-2012, 22:51
Verwijderd
Laat ik dat nu net niet in huis hebben hoe zorg ik ervoor dat hij toch iets eet/drinkt nu dan? Ik heb geen klein spuitje ofzo waarmee ik hem drinken in zijn mond kan geven. Ik dacht zelf al aan een schoon washandje nat maken en proberen hem daar op te laten zuigen. En hoe voorkom ik in t vervolg dat zijn tanden te lang worden? Ik geef ze eens/twee leer per week een droge boterham, op internet word gezegd dat zoiets zou kunnen voorkomen dat z'n tanden te lang worden. Verder krijgen ze gewoon brokjes te eten en knabbelen ze daar ook veel op.

En stefenootje: de broodsoep was erg lekker! Hij viel goed in de smaak en mijn moeder -doe echt wel veel verschillende recepten en zo kent, was helemaal verbaasd want ze had er no nooit van gehoord
Oud 27-12-2012, 23:06
Verwijderd
Citaat:
En stefenootje: de broodsoep was erg lekker! Hij viel goed in de smaak en mijn moeder -doe echt wel veel verschillende recepten en zo kent, was helemaal verbaasd want ze had er no nooit van gehoord
Oke, leuk
Oud 27-12-2012, 23:08
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Laat ik dat nu net niet in huis hebben hoe zorg ik ervoor dat hij toch iets eet/drinkt nu dan? Ik heb geen klein spuitje ofzo waarmee ik hem drinken in zijn mond kan geven. Ik dacht zelf al aan een schoon washandje nat maken en proberen hem daar op te laten zuigen. En hoe voorkom ik in t vervolg dat zijn tanden te lang worden? Ik geef ze eens/twee leer per week een droge boterham, op internet word gezegd dat zoiets zou kunnen voorkomen dat z'n tanden te lang worden. Verder krijgen ze gewoon brokjes te eten en knabbelen ze daar ook veel op.
Heb je wel gewone kattenbrokjes in huis? Eventueel kun je ook stukjes brood laten weken in een beetje bouillon, dat is zoutig en gaat er vaak zo in. Plus dat 'ie dan vocht en voeding in één binnen krijgt. Maak de bouillon alleen niet té zout.
En te lange tanden/kiezen hebben 9 van de 10 keer te maken met malocclusie oftwel een standafwijking. Hier kun je zelf weinig aan doen. Als zijn kiezen te lang blijken, worden ze afgevijld onder een narcose (gasnarcose, want knaagdier). Dit zou dan weer moeten gebeuren als hij weer last krijgt, het is dus een terugkerend proces. Overigens kan er een hele lange tijd zitten tussen twee behandelingen, als zijn kiezen niet te hard groeien.
En ik zeg niet dat het aan zijn gebit ligt, hè? Het zou kunnen, want het komt veel voor. Voor hetzelfde geld heeft hij gewoon keelontsteking (want suf, uit bek ruiken en niet lekker willen eten/drinken) of is er iets heel anders aan de hand.
Om op te knagen zou je trouwens wilgentakken/takken van fruitbomen in de kooi kunnen doen. Dat is bij elk beest met lange snijtanden wel een groot succes. Ze schillen vaak de bast eraf. Goed voor de tandjes+speelgoed+vermaak voor jou.
Oud 27-12-2012, 23:22
Little Phoebe
Little Phoebe is offline

Schumacher. NJING!
Oud 27-12-2012, 23:31
Verwijderd
Citaat:
Heb je wel gewone kattenbrokjes in huis? Eventueel kun je ook stukjes brood laten weken in een beetje bouillon, dat is zoutig en gaat er vaak zo in. Plus dat 'ie dan vocht en voeding in één binnen krijgt. Maak de bouillon alleen niet té zout.
En te lange tanden/kiezen hebben 9 van de 10 keer te maken met malocclusie oftwel een standafwijking. Hier kun je zelf weinig aan doen. Als zijn kiezen te lang blijken, worden ze afgevijld onder een narcose (gasnarcose, want knaagdier). Dit zou dan weer moeten gebeuren als hij weer last krijgt, het is dus een terugkerend proces. Overigens kan er een hele lange tijd zitten tussen twee behandelingen, als zijn kiezen niet te hard groeien.
En ik zeg niet dat het aan zijn gebit ligt, hè? Het zou kunnen, want het komt veel voor. Voor hetzelfde geld heeft hij gewoon keelontsteking (want suf, uit bek ruiken en niet lekker willen eten/drinken) of is er iets heel anders aan de hand.
Om op te knagen zou je trouwens wilgentakken/takken van fruitbomen in de kooi kunnen doen. Dat is bij elk beest met lange snijtanden wel een groot succes. Ze schillen vaak de bast eraf. Goed voor de tandjes+speelgoed+vermaak voor jou.
Ik heb alleen kattenmelk in huis, dat hebben ze met kerst gehad. Verder niks anders. Ik ga bouillon proberen Ik hoop dat je het niet vervelend vindt dat ik het vraag maar ik ben nogal onzeker met die beestjes omdat ik het graag goed wil doen en ik jou wel vertrouw met met dit soort dingen
Ik ga morgen met hem naar de dierenarts, waarvan ik hoop dattie toffer doet dan vorige keer, en dan zie ik wel Ik ga hem bouillon voeren en hou je op de hoogte!
Oud 27-12-2012, 23:38
Verwijderd
Citaat:
[filmpje]

Schumacher. NJING!
Jezus, dát is een oudje
Oud 28-12-2012, 00:28
Verwijderd
Hij wilde eten, niet heel veel, maar toch en nu issie druk aan t drinken! Hoera!
Oud 28-12-2012, 01:01
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Jezus, dát is een oudje
Die is van de eerste overdekopachtbaan in 6gedeelddoor2vliet /Googleresistant, werkte er toen die net stond
Oud 28-12-2012, 01:05
Verwijderd
Citaat:
Die is van de eerste overdekopachtbaan in 6gedeelddoor2vliet /Googleresistant, werkte er toen die net stond
Ik heb daar nog een MP3 van uit het Napster-era
Oud 28-12-2012, 01:14
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik heb daar nog een MP3 van uit het Napster-era
Wow
Oud 28-12-2012, 01:27
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik vind de avonden/nachten steeds minder leuk ik haat de winter. Sorry, zeikpost. Morgen ben ik weer vrolijk en blij, dat beloof ik.
Oud 28-12-2012, 01:30
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik vind het wel prima, alleen jammer dat de lampen hier bijna 24 uur per dag branden. Maar dat komt ook door mijn geweldige ritme, natuurlijk. Speaking of, ik moet morgen aangifte doen en what not, dus ik ga zo ook maar richting bed, denk ik.
Oud 28-12-2012, 07:45
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik heb alleen kattenmelk in huis, dat hebben ze met kerst gehad. Verder niks anders. Ik ga bouillon proberen Ik hoop dat je het niet vervelend vindt dat ik het vraag maar ik ben nogal onzeker met die beestjes omdat ik het graag goed wil doen en ik jou wel vertrouw met met dit soort dingen
Ik ga morgen met hem naar de dierenarts, waarvan ik hoop dattie toffer doet dan vorige keer, en dan zie ik wel Ik ga hem bouillon voeren en hou je op de hoogte!
Ik vind het helemaal niet erg, hoor Je bent niet de enige op dit forum en ik doe niet voor niets een opleiding met dieren. Beestjes <3
Ik ben benieuwd wat eruit komt bij de dierenarts!
Citaat:
Hij wilde eten, niet heel veel, maar toch en nu issie druk aan t drinken! Hoera!

-------
Wakker worden met een laptop op schoot, in een warm bed = <3
Oud 28-12-2012, 08:53
Verwijderd
Morgen!

Ik heb geen boeken, dvd's en cd's meer tot 26 januari. Wat te doen.?
Oud 28-12-2012, 09:09
Miekje*
Miekje* is offline
Waarom niet, Sadye?
Oud 28-12-2012, 09:09
Verwijderd
Volgens mij is ze aan het verhuizen!
Oud 28-12-2012, 09:10
Miekje*
Miekje* is offline
Ohja
Oud 28-12-2012, 09:12
Verwijderd
Maar Sadye, heb je wel je computer nog? Of forum je nu mobiel?
Oud 28-12-2012, 09:17
Verwijderd
Ik weiger mijn laptop in te pakken, dus ik forum op de laptop. En verhuizingen zijn
Oud 28-12-2012, 09:51
Verwijderd
Ja, het gedoe rondom verhuizingen is echt niet leuk... Gaan jullie wel naar een leuke plek?
Oud 28-12-2012, 10:13
Verwijderd
Ik heb besloten mijn haar te laten groeien tot het minstens 25cm lang is en dan knip ik het af en doneer ik het aan een stichting Haarwensen! Allemaal pruiken voor kindjes worden er dan van genaakt. Eindelijk een goede reden om mijn haar te laten groeien, nu nog volhouden en hopen dat t lang genoeg word
Oud 28-12-2012, 10:20
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Bonjour!
Oud 28-12-2012, 10:27
Verwijderd
Phoebe waar moet je eigenlijk aangifte voor doen?

Ennnnn Caspar voelt zich duidelijk beter dan gisteren, hij scharrelt rond, drinkt en eet weer. En hij ruikt niet meer zo uit zijn bek. Vriendje heeft daarop besloten dat we hem nu goed in de gaten houden en zolang hij zich goed blijft voelen en tof blijft doen, het prima is. Maar bij de minste of geringste verdenking van weer pijn oid, gaan we naar de da.
Oud 28-12-2012, 10:28
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn nummerbord is van mijn brommer gerukt dus nu moet ík teringveel moeite gaan doen omdat iemand ánders niet met zijn fikken van míjn spullen af kan blijven. Beetje jammer.
Oud 28-12-2012, 10:29
Verwijderd
Dat is echt heel kut... Stom is zoiets! Hoe lang moet je nu wachten tot je een nieuwe hebt?
Oud 28-12-2012, 10:30
Verwijderd
En nu mag je er zeker zelf niet op rijden omdat je dan een overtreding begaat ?
Oud 28-12-2012, 10:32
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik moet eerst aangifte doen. Maar de brommer staat op de naam van mijn vader (ik had toen nog geen rijbewijs), en die zit in Hongkong, dus ik hoop dat ze daar niet al te moeilijk over doen. Mijn buurjongen zegt dat we daarna wel gelijk door kunnen naar de nummerbordmeneer, maar ik weet niet of dat zomaar kan, ik las allemaal dingen over witte bordjes en duisent formulieren.

Lieveheersbeest: Klopt, al ben ik er wel mee naar huis gereden (lullig dat ik die dag ook geen papieren bij me had, dus als ik was aangehouden, was ik de lul geweest ).

Oei, en ik ga me maar effe aankleden enzo
Oud 28-12-2012, 10:32
Verwijderd
Volgens mij wel, als je een bewijs van aangifte hebt wel.
Oud 28-12-2012, 10:37
Verwijderd
Citaat:
Ja, het gedoe rondom verhuizingen is echt niet leuk... Gaan jullie wel naar een leuke plek?
Ja, niet zo heel ver van waar ik nu woon alleen groter.

Ik doe gewoon alle facbookspellen die er zijn.
Oud 28-12-2012, 10:39
Chick Rock
Chick Rock is offline
Als er in een bakrecept 'baking soda' staat is dat toch gewoon bakpoeder? Wel gek, want er gaat ook al zelfrijzend bakmeel in.
Oud 28-12-2012, 10:39
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oh, en goedemorgen! Ik ben zó blij met mijn nieuwe verduisterende gordijnen <3
Oud 28-12-2012, 10:52
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Zo blij dat je nu naakt staat te bakken of..?
Oud 28-12-2012, 11:07
Chick Rock
Chick Rock is offline
Je ziet het voor je?

Nee hoor, ik zit in m'n pyjama de rest van Practical Magic te kijken. En misschien ga ik vanmiddag wel bakken.
Oud 28-12-2012, 11:09
Verwijderd
Citaat:
Ik moet eerst aangifte doen. Maar de brommer staat op de naam van mijn vader (ik had toen nog geen rijbewijs), en die zit in Hongkong, dus ik hoop dat ze daar niet al te moeilijk over doen.
Ik heb twee jaar geleden aangifte moeten doen toen iemand tegen de auto van mijn moeder aan was gereden (en doorgereden zonder een naam achter te laten ), en toen kon ik gewoon aangifte doen ook al stond de auto op naam van mijn moeder.

Succes in ieder geval!
Oud 28-12-2012, 11:39
Verwijderd
Baking Soda is volgens mij gewoon zuiveringszout, geen bakpoeder. Bij bakpoeder zit dan nog meer shit, maar volgens mij gaat het allemaal niet dramatisch mis als je het omwisselt hoor!
Oud 28-12-2012, 11:40
Verwijderd
Oh en goedemorgen! Ik ben weer in Leiden <3
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten