Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Je weet nu toch nog niet zoveel dat je echt met zekerheid iemand eruit kan gooien...
Oh ja, wat ik ook nog wou opmerken dat ik het opmerkelijk vind dat Etmakas twee keer conclusies trekt uit posts zonder een echte redenatie er achter (hoewel die dan ook niet echt nodig zijn) maar dan de rest er verder over laat discussiëren zonder zich er mee te bemoeien. Eerst over Sadye, dat ze dus een stem heeft en vervolgens over Fizzle met de quote uit saai. Niet dat ik er nu echt een bedoeling mee heb, maar stel dat Fizzle wel onschuldig is dan is het misschien wel wat om over na te denken. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Nou goed, Fizzle mag ook nog wel even blijven ivm de leerling,hmm lastig. Owain hoeft er van mij nog niet uit eigenlijk. Hmm
||
Citaat:
Verder ben ik het ook eens met LP. Ik was helemaal de leerling vergeten. Het is een beetje zonde om de leerling op te offeren. We vertrouwen fizzle toch niet meer, dus dan nemen we haar stemmen gewoon niet meer serieus. Dan kunnen we misschien toch beter iemand anders ophangen? Ik kan er alleen niet echt goed tegen om de (mogelijke) verrader erin te laten zitten. En Frayne: daar heb je gelijk in, het probleem is alleen dat we niet weten of fizzle slecht is. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nee klopt. Het is ook meer dat we nu heel veel dingen waar we niets mee kunnen, dus toen heb ik daar maar een schepje bovenop gedaan
![]() Punt blijft dat we er iemand uit moeten gooien. En dan heb ik er in ieder geval liever iemand uit waar wij niets aan hebben of iemand die slecht is, voor mij blijft het dan toch haken op Owain en Fizzle. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Het is jammer dat ik buiten fizzle ook niemand kan bedenken die opgehangen moet worden. Etmakas schudt de boel wel lekker op/wakker, maar ik vind dat op zich niet zo heel verdacht, eigenlijk. Owain is irritant inactief, ondanks dat hij zegt wel in the game te zijn. Van bloodyb en Klaverhap hoor ik ook weinig (Klaverhap kan ik nog wel enigszins begrijpen, met kindjes en een man en alles), maar inactievelingen eruit gooien is ook weer zoiets.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|||||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar goed, mijn idee over fizzle. Eigenlijk had ik verwacht dat ze geliefde zou zijn. Ik had Deus er ergens wel voor aangezien om haar geliefde te maken (niet dat ik hem nou zo goed ken), want mooi jong meisje. En ik had het heel erg typisch gevonden voor haar als ze daar haar mond niet over kon houden, alsin, dat het over geliefde-zijn voor haar moeilijker zwijgen is dan over ziener- of tovenaar-zijn. Maar dat is ze dus niet. Dan: ja, ze kan verrader zijn. Ik vind de post van Vowel die ik hierboven ergens heb gequoot erg overtuigend. Maar, wat ik bedacht - ik kan me zo voorstellen dat ze iets goeds is (Ziener ofzo), maar zich probeert op te stellen als verrader, om niet opgegeten te worden. Als ze later wolven had opgevraagd, had ze zelfs naar wolven persoonlijk kunnen hinten. Als het haar ook zou lukken om de dorpelingen op het spoor van een wolf te zetten, zou ze misschien wel het vertrouwen van zowel wolven als dorpelingen kunnen winnen. Als ze Ziener is zou het zonde zijn om haar op te hangen, maar ook weer niet zo héél erg zonde, want we hebben altijd de leerling nog (en die kan maar beter goed zijn), en ze heeft pas één iemand op kunnen vragen. Een Ziener die in ronde 4 doodgaat, is zonderder ( ![]() Als ze verrader is, is het heel erg zonde van de leerling. In beide gevallen levert het ons best wel veel informatie op. |
![]() |
|
Lijstje hangronde één
Klaverhap fizzle-fluffy1 Vowel Frayne2 Schrödinger Fantôme3 Quintiano14 (wolf/geliefde) Uomi18 Röps20 (dorpeling/geliefde) Sadye Snebbeltje Vowel5 tuttebel7 Etmakas13 sann19 tuttebel Klaverhap8 sann bloodyb10 Deus ex machina (dorpeling) Schrödinger11 Little Phoebe15 Tink*16 Snebbeltje17 Owain1998 Sadye12 Niet gestemd Owain1998 (stem te laat doorgegeven) Deus ex machina (dorpeling) Ik heb n.a.v. alles wat er tot nu toe is gezegd, wat me is opgevallen en het lijstje nog eens zitten nadenken. Het zijn allemaal speculaties, niks is waterdicht in dit stadium van het spel uiteraard. Maar uitgaande van Fizzle als verrader (vanwege haar posts waarin ze lijkt te hinten naar de wolven) is het handig dat ze op een eenling stond. Dat kon ze niet helemaal uitkienen want ze was als eerste met haar stem, het had dus ook gekund dat anderen daar op mee zouden gaan en dan was haar uitgangspositie als verrader lastiger. Op gegeven moment werd er wat 'gegoochelt' met stemmen zodat de lijstjes goed zouden komen te staan. Fizzle gaf welliswaar aan eventueel te willen wijzigen, maar deed dit niet actief, wat maakte dat andere mensen wijzigden en ze op haar plek kon blijven staan. We weten nu dat Quintiano wolf is. Tijdens hangronde 1 nog geen geliefde, dus daarmee hoeven we geen rekening te houden. Quintiano stemde op Schrodinger. De andere Schrodinger stemmen zijn ikzelf, Rups en Uomi. Ik vermoed dat Quintiano de enige wolf onder dat rijtje was. Rups weten we zeker. Uomi vindt ik vooralsnog niet verdacht en mijn eigen rol ken ik, maar daar hebben jullie niks aan. Toch ga ik daar wel even op door. Als er slechts één wolf onder Schrodinger stond, moet er minimaal één wolf onder Deus hebben gestaan en minimaal één wolf onder Snebbeltje. Echter, onze beste Deus had dus wél gestemd maar we weten niet zeker op wie. Ik ging (zie eerdere post) er vooralsnog vanuit dat hij op Schrodinger heeft gestemd. Waarom? In een poging zijn eigen ass te redden en Schrodinger was de eerste die op Deus stemde, dus ligt die keuze meer voor de hand dan op Snebbeltje te gaan. Als Deus echter op Schrodinger heeft gestemd maakte dit 5 stemmen op Schrodinger. Met één wolf en de andere wolven in de andere lange rijtjes, had Schrodinger er dus uit moeten liggen. De verrader zou dan op Deus kunnen hebben gestemd waardoor het mogelijk gelijkspel werd tussen Schrodinger en Deus en Deus werd opgehangen. ALS dit zo is, kun je je afvragen waarom. Als Schrodinger onschuldig was, hadden de wolven hem beter kunnen kiezen want Deus lag toch al onder vuur. Iets wat dit weer onderuit haalt is dat de wolven er baat bij hadden dat DEUS ons geen enkele informatie heeft gegeven, wat voor ons meer giswerk oplevert, wat hun keuze wel logisch maakt en Schrodinger imo minder verdacht maakt. Dan heb ik nog even gedacht dat er mogelijk 2 wolven in één rijtje staan en dat de verrader daar ook is gaan staan om die extra wolf 'in te dekken'. Omdat ik denk dat onder Schrodinger slechts één wolf staat, zouden onder Deus of onder Snebbeltje twee wolven kunnen staan. Ik denk echter dat er onder Deus ook maar één wolf staat. Als er nl. onder Deus twee wolven zouden staan, moet de verrader ook op Deus hebben gestemd om die wolf in te dekken. Deus zal echter zijn ass hebben geprobeerd te redden door 1) op Schrodinger of 2) op Snebbeltje te stemmen. Dat zou 5 stemmen maken voor één van die twee en dan had Schrodinger of Snebbeltje er waarschijnlijk uit gelegen. Ik weet dat niet waterdicht is, maar dit lijkt me het meest voor de hand liggen. Vooralsnog denk ik dus één wolf onder Deus, één wolf onder Schrodinger en áls er twee wolven in één lang rijtje staan zou ik die onder Snebbeltje zoeken. Echter, daar kan er dus ook nog gewoon één staan en dan één losse wolf. Of toch een wolf extra onder Schrodinger, (want dan Uomi moet zijn, omdat ik mijn rol ken) wat weer netjes werd opgelost als Deus op Schrodinger stemde. Blaaah. Dit helpt niet echt. Maar ik ga het toch posten want anders was alle moeite van het analyseren, nadenken en typen voor niks ![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Ik ga op Snebbeltje stemmen vanwege het eerdere gelijkspelargument en het feit dat ze erg neutraal en voorzichtig post. Wolven zijn vaak minder fel in hun beschuldigingen omdat ze al zeker weten dat iemand geen wolf is. Dit soort posts zie je vaak van wolven:
Citaat:
|
![]() |
|
Ik kan er eerlijk gezegd wel in meegaan wat Schrodinger zegt. Ze staat ook vrij veilig als laatste in het rijtje van DEUS. Bovendien levert haar ophangen iig info op.
Fizzle is overigens nog mijn verdachte nr imo, maar omdat te veel meneen aangeven de verrader er liever niet uit te hebben met de ll er nog in, wil ik dus best op een ander stemmen als daar een plausibelethrorie voor is. Sann zou ook kunnen, maar dat is gebaseerd op t mogelijk verrader zijn.van Fizzle. Dan wil ik liever eerst weten of ze dat echt is.
Laatst gewijzigd op 27-01-2013 om 22:22. |
![]() |
||
Citaat:
![]() maar daar komen we dan vanzelf wel achter als we fizzle ophangen gok ik zo ![]()
||
Citaat:
|
Ik geef mijn stem op Snebbeltje door. Een papieren gelijkspel tussen Fizzle en Snebbrltje zou ik niet vervelend vinden.
Gezien er nog 3 wolven zijn, aub géén papieren gelijkspel tussen 3 mensen want dan hebben we er nog niks aan. Ik weet niet zeker of ik morgen nog in de gelegenheid ben evt te wijzigen trouwens, geen idee hoelaat ik thuis ben.
||
Citaat:
Persoonlijk stem ik Sann er liever pas uit als ik weet wat Fizzle is of als er meer dingen in Sanns nadeel gaan spreken, hoewel ze ook n goede wolf kandidaat is en haar dood levert ook weer info op.
|
Ik stem liever niet op Fizzle, leerling en alles, en aangezien de theorie van sann een beetje van Fizzle afhangt, vind ik dat ook niet echt een strak plan. Blijft Snebbeltje over, ik zal morgen haar posts eens nalopen.
|
wow allereerst wat een eetronde, meten de geliefden eruit!
de verrader zal zich echt in zijn of haar handjes knijpen met al jullie theorieën over mij. ik ga deze ronde voor owain omdat hij niets aan het spel bijdraagt en natuurlijk omdat daar nog de meeste kans is dat mensen meegaan, lijfsbehoud ftw.wat worden er toch extreem snel conclusie getrokken hier als je je scheur durft open te trekken. |
![]() |
||
Citaat:
Ik ga iig nu niet mee op Owain omdat zijn dood niet echt info geeft als hij toch goed blijkt te zijn.
|
Mehhh nu ben ik ineens verdacht. Dat ik niet fel ben is omdat ik gewoon geen harde bewijzen zie! En dat er (misschien) gelijkspel was tussen Schrö, Deus en mij en men voor Deus heeft gekozen wil toch niet zeggen dat ik wolf zou zijn? Ik snap die theorie niet zo goed.. Nou goed. Oh shit, ik moet al de deur uit. Begin van de middag ben ik terug en ga ik alles nog een keer doorlezen.
||
Citaat:
![]() De lijstjes dan. Lijstje hangronde 1:
Spoiler
Hangronde 2. Snebbeltje Schrödinger1 Fantôme2 fizzle-fluffy6 Owain1998 Sadye9 fizzle-fluffy Vowel4 Klaverhap8 sann tuttebel5 bloodyb Snebbeltje7 Niet gestemd Owain1998 Frayne Little Phoebe sann Uomi Etmakas Tink* bloodyb Laatst gewijzigd op 28-01-2013 om 15:18. |
![]() |
|
ik snap de reden om op snebbeltje te stemmen ook niet echt, maar ik post zelf dan ook redelijk voorzichtig
![]() ik verdenk sann dus mijn stem gaat toch op haar! ik ben vanavond nog online dus ik kan eventueel nog wijzigen als iemand met goede argumenten komt ![]()
|
ja dat klopt, maar dan heb je dus de leerling verrader die eventueel om de hoek komt kijken!
als de leerling er niet in zat dan ging ik met je mee op fizzle, maar nu denk ik toch sann. voor mij is van alle personen in het spel op het moment sann het meest verdacht (op fizzle na dan), niet dat ze ontzettend verdacht is, maar van andere spelers kan ik nog minder zeggen.
|
Verwijderd
|
Ik ga sowieso niet mee op Sann. Ik vind niet echt dat ze verdacht is
![]() ![]() |
![]() |
|
Huh, wow, ik heb het topic zo hard moeten doorzoeken voor mijn 'verdachtmaking' op Sann. Maar als je er nog steeds vanuit gaat dat ik verrader ben dan kun je dat inderdaad zien als een verdachtmaking. Zou ik verrader zijn dan zou ik een heel slechte verrader zijn trouwens, als ik een wolf zo opzichtig in de spotlight zou gaan zetten. Dus zou het juist vóór Sann pleiten als ik het echt met een achterliggende gedachte had gedaan, ik zou immers de aandacht niet zo hard naar het niet-stemhebben van een wolf trekken als ik zou weten wie de wolven waren.
Edit: overigens vind ik het een goed punt dat het stemmen op Owain ons amper verder helpt in het spel omdat hij nog niets inhoudelijks gepost heeft. Beter verspillen we onze hangronde niet aan hem. Ik wijzig mijn stem naar Snebbeltje. Een reden om op Sann te stemmen zie ik helemaal niet, als mijn scherzende opmerking aan het begin van het spel de enige reden zou zijn. |
![]() |
|
Ok, ik heb alles nog een keer doorgelezen. Bloodyb heeft echt maar een paar posts, niet inhoudelijk en reageert ook nergens op. Er wordt wel geroepen dat het irritant is, maar verder gaat het niet. Als wolf is dat natuurlijk ideaal. Je maakt niemand verdacht, je kunt geen fouten maken en door ook niet op beschuldigingen te reageren weet je al beschuldiger nog niets waardoor je kunt denken 'niet genoeg bewijs, hij is alleen niet zo aanwezig' en m dan weer laten leven. Ik heb nog even in het voorbereidingstopic gekregen en dit is blijkbaar z'n eerste spelletje. Zeker voor een nieuweling is dit een ideale tactiek (eventueel ingefluisterd door andere (ervaren) wolven) omdat mensen je sowieso nog niet in kunnen schatten.
Dan het vraagstuk Fizzle. Ik denk dat ze in ieder geval een speciale rol heeft, maar ik weet niet goed of slecht. Mocht ze verrader zijn (waar wel redelijke aanwijzingen voor zijn) en we hangen haar op, dan heb je nog de leerling en dat is een beetje jammer. Als ze ziener is en we hangen haar op, dan hebben we natuurlijk ook nog de leerling en valt de schade mee. Bovendien, als we weten dat ze ziener is, kunnen we denk ik wel concluderen dat Sann een wolf is. Maar ik verwacht toch eerder dat Fizzle verrader is en dan is het zonde om daar de leerling aan te verspillen. Maar misschien zijn Etmakas en Fizzle wel allebei wolfjes. Maakt Kat Fizzle verdacht zodat we ze niet aan elkaar zouden linken. Maar vervolgens maakt Kat weer een twijfelachtige post over Fizzle. Arghhhh ik kom er niet uit! Ik vind mijn theorie over bloodyb het meest hout snijden en ik zou eigenlijk op hem willen stemmen. Maar ik ben nu eigenlijk ook wel heel benieuwd naar de rol van Fizzle, daar zouden we best wel veel informatie uit kunnen halen, bovendien: lijfsbehoud, maar dat is wat egoïstisch. Nee, ik ga toch voor bloodyb. Het gaat vooral om wolven vangen en ik denk dat hij wolf is. En als hij wolf is, heeft vast een ervaren, doortrapte wolf 'm ingefluisterd dat ie zich koest moet houden. Sann, LP of Frayne vind ik daar wel voor in aanmerking komen. Maar goed, nu denk ik wel erg ver door. Eerst bloodyb eruit.
||
Verwijderd
|
Hoii sorry voor mijn inactiviteit hoor. Ik lees wel steeds alles mee, maar heb meestal niet de gelegenheid om ook inhoudelijk te reageren.
Citaat:
Verraderkandidaten: Fizzle, Frayne, ikzelf, bloodyb en Sadye. En waarschijnlijk ook wel een wolf in dit rijtje. Ik had nog zitten denken over de moetikopnieuwstemmen-post van Sadye. Ik herinner me spellen waarbij ervaren wolven een jonge, onervaren wolf juist opdroegen om dergelijke "per ongelukjes" te maken, om hun onschuld aan te tonen. Toch denk ik dat dit nu niet aan de orde is, vanwege haar tweede en derde uitflapsels in de trant van "misschien heb ik wel geen stem!" en "jawel toch wel!". Dat zou too much geweest zijn voor een elaborate plan. Dus ik denk dat Sadye inderdaad stemrecht heeft, wat natuurlijk ook de mogelijkheid openlaat dat ze verrader is. Dan Fizzle. Door haar "ik schrijf gedichtjes waarin in inspeel op mijn rol naar de spelleider ![]() Is dat het mogelijke opofferen van de leerling waard? Misschien niet, maar aan de andere kant: moeten we dan maar wachten tot er een goede functie dood is tot we actief op de verrader gaan jagen? Ik stem voor nu op Fizzle, ook bij gebrek aan een betere kandidaat. De verdenking richting Snebbel snap ik niet zo en ik heb geen zin om deze ronde weer in m'n remi op iemand te gaan stemmen. |
![]() |
|
Over bloodyb zou je nog wel eens gelijk kunnen hebben, hoe je dan bij mij komt als zijn raadgever, is me een raadsel, want ik heb hem al 2x opgeroepen actiever te doen en daardoor de aandacht op hem gevestigd.
Overigens is Klaverhap (en Owain, uiteraaaaard) ook nog steeds vermist, ze kunnen niet allemaal stille wolven zijn. Maar ik vind het plausibel dat een van hen wellicht een wolf kan zijn. Fizzle wil ik niet ophangen. Niet omdat Fizzle me boeit, maar omdat de leerling me boeit, ik wil het risico gewoon niet nemen. Fizzle stemt op Owain, dus daar ga ik sowieso niet in mee. Ik had een theorie, maar hij komt er nog niet helemaal goed uit, dus ik ga er nog even op broeden.
|
Is dat ook weer helder
![]() Maar serieus, ik denk dat bloodyb/Owain best wel stille wolf kan zijn en dat een ervaren wolf hem dan gezegd heeft. We zitten met bijna alleen maar ervaren spelers, dus dat is lekker makkelijk.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #92: Afterparty Spelleider | 95 | 23-02-2013 20:15 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #92 voorbereidingstopic (was: Weerwolven van Wakkerdam) Verwijderd | 182 | 25-01-2013 11:52 |