Advertentie | |
|
![]() |
|
Volgens mij heb ik bij een vergelijkbaar probleem steeds een klein bakje eronder gehouden en deze steeds leeggegoten in een grotere bak. En het ernaast stromende water met duisent handdoeken opgedweild. Het was niet ideaal
![]()
|||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar mijn vriendje kwam thuis en toen hebben we samen de wasmachine naar de douche geschoven en daar het water er uit laten lopen. Maar goed ook, want er kwam VEEL water uit. Nu staattie weer op z'n plaats en ga ik morgen om 0900 de monteur bellen ![]() |
![]() |
|
Nggggg, ik wil naar het park om aarde en mos te verzamelen voor in mijn testpotje, die al helemaal schoon klaar staat met steentjes erin
![]()
|
Ik maakte de fout om langer dan 2 minuten DWDD te kijken en ik ben meteen weer enraged. Wat een KUTprogramma.
Eddie Izzard de op eén na grappigste man op aarde noemen, na Ricky Gervais (Die al jaren niks echt goeds meer heeft gemaakt) en dan weer een clipje laten zien uit hetzelfde programma van 15 jaar geleden en praten over dat 'ie vrouwenkleren draagt... En Ali B die de Dalai Lama vergelijkt met Holleeder, filmpjes van andere programma's die veel leuker zijn en lekker lachen omdat ze nu pas het begrip Bronie ontdekken. Ik word echt ZO boos om dit programma. Het is echt visuele en aurale AIDS.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 06-02-2013 om 20:17. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou het ging echt heel goed. Ik kon gewoon rustig zeg maar 1 "groot" ding doen op een dag, en ik heb dat een beetje aangehouden met dan in de week wel 2 of 3 dagen rust en dan was ik 's avonds op zich wel moe, maar dat was moe zoals ik al was na een dag college volgen / studeren / werken / trainen
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Bij het wecken worden de potten in bijna kokend water gezet, zodat er vacuüm ontstaat. Dan kunnen de deksels er niet meer gemakkelijk af, zodat er geen klemmen meer nodig zijn. Als je dan je geweckte groenten wilt eten, trek je de rubberen ring ertussenuit om het vacuüm te verbreken. KLIK!
|
Vooral vroeger werd er veel geweckt, want dan kon je je kelder vullen met voedsel voor de winter. En midden in de winter bijvoorbeeld sperzieboontjes eten. Overigens werd voedsel ook veel gedroogd of onder de aarde bewaard.
|
Ja, tegenwoordig wecken sommige mensen nog vooral fruit, en nog maar weinig groenten. Dat komt omdat zelf geweckt fruit lekkerder is dat fruit uit blik/vriesfruit, en het is veiliger om fruit te wecken. En bovendien is er tegenwoordig heel veel groente gewoon in de winter te koop, en zomerfruit niet. Of het is niet te eten.
|
Verwijderd
|
Van alle accenten die ik tot nu toe heb gehoord kan ik Noord-Hollandse accenten het minst goed thuisbrengen. Behalve als iemand uit omgeving Amsterdam komt natuurlijk, dat is gelijk duidelijk. Maar ik werkte van de week met een collega die uit de Beemster kwam, maar ik dacht een soort Gronings accent te horen. Vandaag hoorde ik toevallig een Groninger spreken en ik kan in elk geval zeggen dat de R iets anders werd uitgesproken. Ze slikken allebei bepaalde klanken in, ofzo. Maar ik barst verder ook niet van de kennis op dit gebied.
|
![]() |
|
|