Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2013, 18:29
Verwijderd
Edy wasmachine toevallig?
Advertentie
Oud 06-02-2013, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Vraagje: Onze wasmachine is stuk en nu gaat de deur ook niet meer open omdat er water in zit. Nu kan ik het water er uit laten lopen en heb ik ook gevonden waar en hoe dat moet, maar het afvoerdingetje zit zo laag bij de grond dat ik er met geen mogelijkheid een emmer of andere bak onder krijg. Het water loopt te enthousiast weg om het met een handdoek op te vangen. Volgens de handleiding moet ik eerst een dopje losdraaien en de afvoerslang eruit halen en het water in een bak laten weglopen. Punt is dat, ik zodra ik het dopje losdraai, het water al begint te lopen. Wat kan ik nu doen om het water op te vangen zonder dat de badkamer blank komt te staan?
Ik heb me dat ook eens afgevraagd en iemand had daar een bevredigend antwoord op, maar ik ben het vergeten.

Nutteloos dus
Oud 06-02-2013, 18:31
Chick Rock
Chick Rock is offline
Volgens mij heb ik bij een vergelijkbaar probleem steeds een klein bakje eronder gehouden en deze steeds leeggegoten in een grotere bak. En het ernaast stromende water met duisent handdoeken opgedweild. Het was niet ideaal
Oud 06-02-2013, 18:40
Carn
Carn is offline
ik was net bij n pizzeria met de volgende mededeling, al hangende aan de muur: "wegens inflatie zijn onze producten verhoogd"
Oud 06-02-2013, 18:41
Verwijderd
Hihi Amerikaanse pizza's nu
Oud 06-02-2013, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Sorry, heb daar geen verstand van! Is het al opgelost?
Ik heb geen Facebook.
Een beetje! Het water is er iig uit!

Citaat:
Ehm, kan je niet een soort trechter maken van iets (blik, van stoffer en blik) en het water opvangen in een al dan niet dubbele vuilniszak die je op de grond legt?
Citaat:
Hoezo een trechter als je toch al een plastic zak hebt? Die kun je toch gewoon om de afvoer houden. Tenminste, ik neem aan dat dat gewoon een pijp of slang is.
Ging allebei niet. Volgens de handleiding zou ik een dopje er vanaf moeten draaien om te zorgen dat ik bij een slangetje kwam dat het water af zou voeren. Punt was dat het dopje niet te verwijderen was omdat het water er uit stroomde. Dopje/afvoerpunt stak niet uit tov de rest van de machine (kromme zin, maar ik hoop dat jullie me snappen), dus ik kon er geen plastic zak om heen draaien. Blik heb ik geprobeerd maar om die er goed onder te krijgen staat onze wasmachine te laag op zijn pootjes.

Citaat:
of bel een monteur/handige oom? Leg een dam van handdoeken/lakens vuilniszakken etc voor de deur van de badkamer en toch laten leeglopen en dan scheppen?
Monteurs zijn maar tot 18.00 bereikbaar -.-'

Citaat:
Edy wasmachine toevallig?
Nee, Samsung!
Citaat:
Volgens mij heb ik bij een vergelijkbaar probleem steeds een klein bakje eronder gehouden en deze steeds leeggegoten in een grotere bak. En het ernaast stromende water met duisent handdoeken opgedweild. Het was niet ideaal
Nee, daar was ik een beetje bang voor. Bij mijn ouders heeft het ook wel eens blank gestaan. Nadeel hier is dat we nauwelijks drempels hebben en ik een beetje bang was voor water OVERAL.

Maar mijn vriendje kwam thuis en toen hebben we samen de wasmachine naar de douche geschoven en daar het water er uit laten lopen. Maar goed ook, want er kwam VEEL water uit. Nu staattie weer op z'n plaats en ga ik morgen om 0900 de monteur bellen
Oud 06-02-2013, 18:50
Verwijderd
Geen "DOOM!"
verandering van weergave, niet van realiteit.

Verder:
Oud 06-02-2013, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Geen "DOOM!"
verandering van weergave, niet van realiteit.

Verder:
[afbeelding]
Vooral die laatste.
Oud 06-02-2013, 18:57
Miekje*
Miekje* is offline
Nggggg, ik wil naar het park om aarde en mos te verzamelen voor in mijn testpotje, die al helemaal schoon klaar staat met steentjes erin Maar dat kan ik op zijn vroegst pas vrijdag doen, aangezien ik er dan pas tijd voor heb.
Oud 06-02-2013, 19:07
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik maakte de fout om langer dan 2 minuten DWDD te kijken en ik ben meteen weer enraged. Wat een KUTprogramma.
Eddie Izzard de op eén na grappigste man op aarde noemen, na Ricky Gervais (Die al jaren niks echt goeds meer heeft gemaakt) en dan weer een clipje laten zien uit hetzelfde programma van 15 jaar geleden en praten over dat 'ie vrouwenkleren draagt...
En Ali B die de Dalai Lama vergelijkt met Holleeder, filmpjes van andere programma's die veel leuker zijn en lekker lachen omdat ze nu pas het begrip Bronie ontdekken.

Ik word echt ZO boos om dit programma. Het is echt visuele en aurale AIDS.
Oud 06-02-2013, 19:16
Miekje*
Miekje* is offline
Zus en ik gaan brownie in a mug uitproberen
Oud 06-02-2013, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Nggggg, ik wil naar het park om aarde en mos te verzamelen voor in mijn testpotje, die al helemaal schoon klaar staat met steentjes erin Maar dat kan ik op zijn vroegst pas vrijdag doen, aangezien ik er dan pas tijd voor heb.
Je hebt een foto van een testpotje laten zien, maar wat is het idee erachter?
Oud 06-02-2013, 19:17
Verwijderd
Ik probeer me in te spannen om te bedenken wat DWDD is, ik weet al TVOH, WIDM, HIMYM en dan houdt het op
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
'lol, ik maak even een grapje over hoe alle negers grote piemels hebben!'

hahaha, goeie Matthijs!
Verwijderd
Citaat:
Je hebt een foto van een testpotje laten zien, maar wat is het idee erachter?
Een volledig op zichzelf staand ecosysteem geloof ik.
Oud 06-02-2013, 19:18
Verwijderd
Ik ga douchen en dan ga ik 'de gelukkige huisvrouw' lezen
Oud 06-02-2013, 19:18
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik probeer me in te spannen om te bedenken wat DWDD is, ik weet al TVOH, WIDM, HIMYM en dan houdt het op
De Wereld Draait Door.
Oud 06-02-2013, 19:19
Verwijderd
Citaat:
De Wereld Draait Door.
Aha!

Ken ik ook niet
Oud 06-02-2013, 19:22
Verwijderd
Ja dat verhaal van die oeroude sloot in de bol ken ik maar dat is dus het ultieme testpotje?

Citaat:
Een volledig op zichzelf staand ecosysteem geloof ik.
En dan kijken hoe lang het leeft? Tof
Oud 06-02-2013, 19:28
Verwijderd
Die in die fles doet het al 40 jaar. Laatste keer water gehad in '72 geloof ik
Oud 06-02-2013, 19:34
Verwijderd
*spiekt*
Nu wil ik ook een testpotje!
Oud 06-02-2013, 19:36
Verwijderd
Ik heb er een poll over gemaakt
Oud 06-02-2013, 19:43
Miekje*
Miekje* is offline
Mijn testpotje moet nog komen, het plaatje was van het internet Als het lukt met de kleine (en ik meer geld heb ), ga ik grote koekjespotten kopen en die inrichten als mini-ecosysteem.
Oud 06-02-2013, 19:45
Miekje*
Miekje* is offline
Oh, en de brownie in a mug was fucking lekker Echt, omnomnomnom. Voor herhaling vatbaar
Oud 06-02-2013, 19:46
Verwijderd
Ik heb wel een weckpot die ik niet meer gebruik, als je naar de meet komt kan ik die mee nemen!
Oud 06-02-2013, 19:48
Verwijderd
Oh maar je kon niet. Misschien kan het via iemand?
Oud 06-02-2013, 19:51
Miekje*
Miekje* is offline
Weckpotten zijn te klein, over het algemeen Wat is de inhoud?
Oud 06-02-2013, 19:57
Verwijderd
ehm, ik denk 1.5 liter? of 2.
Oud 06-02-2013, 20:00
Miekje*
Miekje* is offline
Is het een smalle, of een bredere? Of: foto?
Oud 06-02-2013, 20:01
Verwijderd
een smalle!

Zoiets.
Oud 06-02-2013, 20:01
Verwijderd
Oke, ik waardeer dit terugvallen echt NIET.
Oud 06-02-2013, 20:03
Verwijderd
Is het terugvallen of gewoon nog niet hersteld zijn? Je moet ook rustig aandoen hè.
Oud 06-02-2013, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Hoezo een trechter als je toch al een plastic zak hebt? Die kun je toch gewoon om de afvoer houden. Tenminste, ik neem aan dat dat gewoon een pijp of slang is.
Meestal zit zo'n dopje c.q. afvoer enigszins verzonken in de behuizing, dan is het kut een zak er zó tegenaan te houden dat het niet lekt. Lijkt me.

Laatst gewijzigd op 06-02-2013 om 20:17.
Oud 06-02-2013, 20:05
Verwijderd
Nou het ging echt heel goed. Ik kon gewoon rustig zeg maar 1 "groot" ding doen op een dag, en ik heb dat een beetje aangehouden met dan in de week wel 2 of 3 dagen rust en dan was ik 's avonds op zich wel moe, maar dat was moe zoals ik al was na een dag college volgen / studeren / werken / trainen dus gewoon normale moeheid dan zeg maar. En nu echt vrij spontaan ineens krijg ik echt een klap van hier tot Tokio en kan ik amper 10 uurtjes wakker blijven.
Oud 06-02-2013, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Maar eh, het water stroomt er dan toch ook direct weer uit!
De dop zal vast een paar centimeter boven de grond zitten.
Oud 06-02-2013, 20:06
Verwijderd
En ik heb nu echt superveel moeite met een beetje normaal adem halen. Ik heb constant het idee dat ik maar voor de helft adem ofzo en echt diep inademen kost echt zo veel moeite echt, wtf lichaam.
Oud 06-02-2013, 20:06
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
een smalle!
[afbeelding]

Zoiets.
Oh, met een klem erop Dat is wel tof! Ik zou hem graag willen hebben, als je hem kwijt wilt. Alleen zou ik niet weten hoe hij hier komt, aangezien ik niet naar de meet kom en er verder niemand is die naar de meet komt en bij mij in de buurt woont
Oud 06-02-2013, 20:08
Verwijderd
Ah, blijkbaar niet, die paar centimeter. Daar gaat mijn MacGuyverplannetje
Oud 06-02-2013, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Oh, met een klem erop Dat is wel tof! Ik zou hem graag willen hebben, als je hem kwijt wilt. Alleen zou ik niet weten hoe hij hier komt, aangezien ik niet naar de meet kom en er verder niemand is die naar de meet komt en bij mij in de buurt woont
Zijn er ook weckpotten zonder klem dan? Het lijkt me dat die toch niet handig zijn
Oud 06-02-2013, 20:21
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Zijn er ook weckpotten zonder klem dan? Het lijkt me dat die toch niet handig zijn
Ja. Die zijn speciaal voor het 'echte' wecken, zeg maar. In principe horen daar ook kleine klemmetjes op, maar door het weckproces zijn die later niet meer nodig. Zo zien die potten eruit.

Bij het wecken worden de potten in bijna kokend water gezet, zodat er vacuüm ontstaat. Dan kunnen de deksels er niet meer gemakkelijk af, zodat er geen klemmen meer nodig zijn. Als je dan je geweckte groenten wilt eten, trek je de rubberen ring ertussenuit om het vacuüm te verbreken. KLIK!
Oud 06-02-2013, 20:22
Miekje*
Miekje* is offline
Vooral vroeger werd er veel geweckt, want dan kon je je kelder vullen met voedsel voor de winter. En midden in de winter bijvoorbeeld sperzieboontjes eten. Overigens werd voedsel ook veel gedroogd of onder de aarde bewaard.
Oud 06-02-2013, 20:23
Verwijderd
Achso Nu je het zegt en ik het zie herinner ik me ook dat mijn oma de kersen altijd in een pot zonder klem had
Oud 06-02-2013, 20:24
Verwijderd
Eh. We zullen zien!
Oud 06-02-2013, 20:25
Miekje*
Miekje* is offline
Ja, tegenwoordig wecken sommige mensen nog vooral fruit, en nog maar weinig groenten. Dat komt omdat zelf geweckt fruit lekkerder is dat fruit uit blik/vriesfruit, en het is veiliger om fruit te wecken. En bovendien is er tegenwoordig heel veel groente gewoon in de winter te koop, en zomerfruit niet. Of het is niet te eten.
Oud 06-02-2013, 20:27
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Eh. We zullen zien!
Ik hoop dat het (somehow) lukt!
Oud 06-02-2013, 20:27
Verwijderd
En groente uit een potje is meestal weer lekkerder dan zelfgeweckte groente, omdat het veel sneller gaat en het meer structuur houdt. Ik heb wel eens door mijn oudtante geweckte groente gegeten, dat was dan heel zacht.
Oud 06-02-2013, 20:34
Verwijderd
Van alle accenten die ik tot nu toe heb gehoord kan ik Noord-Hollandse accenten het minst goed thuisbrengen. Behalve als iemand uit omgeving Amsterdam komt natuurlijk, dat is gelijk duidelijk. Maar ik werkte van de week met een collega die uit de Beemster kwam, maar ik dacht een soort Gronings accent te horen. Vandaag hoorde ik toevallig een Groninger spreken en ik kan in elk geval zeggen dat de R iets anders werd uitgesproken. Ze slikken allebei bepaalde klanken in, ofzo. Maar ik barst verder ook niet van de kennis op dit gebied.
Oud 06-02-2013, 20:35
Verwijderd
Zo, lekker met thermo's aan in bed liggen film kijken
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten