Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2013, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Wat wil je weten? Nee, het zal juridisch gezien wel ingewikkelder in elkaar steken dan wat ik ervan weet
Het is ook algemeen bekend dat de wet niet werkt voor zorgverleners. Maar ze hebben er 30 jaar over gedaan om 'm te schrijven (ja ) en daarmee de oude krankzinnigenwet ( wat nou politiek correct, flikker op joh ) te vervangen, dus nu willen ze 'm niet zomaar opgeven. Het werken met gedwongen opnames is nog wel te doen, maar zodra iemand zich vrijwillig laat opnemen of een geval van 'geen bereidheid, geen verzet' wordt het NOGAL LASTIG, to say the least. (Volgens de wet mogen dwang(behandelingen) en vrijheidsbeperkende maatregelen dan niet, tenzij uit de WGBO (algemene patientenwet) volgt van wel en ZOMG DRAMA

maar ik denk dat je op een tentamen ongeveer zo ver zou komen als ik hoor, of misschien nog wel verder.
Advertentie
Oud 04-03-2013, 18:17
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik ook Trimm, depriboks.
*boks*
't loopt bij mij alleen nogal uit de klauwen. Als ik van mezelf al denk 'wtf, dit is niet goed', dan is het ook echt niet goed.

Citaat:
Ik zou het wel gewoon vertellen Trimm! Misschien kan ze wel supergoed helpen . Dat soort dingen hoort ze toch ook verder niet te delen met haar vriend lijkt me ?
Ik doe 't ook wel, want een andere optie om m'n studie door te komen heb ik atm niet, maar het blijft een beetje awkward. Wrs helpt ze wel beter dan de vorige coordinatrice, want toen ik uit mezelf een afspraak bij haar maakte kreeg ik alleen als advies 'mss moet je avondvakken gaan volgen '.
Oud 04-03-2013, 18:18
Verwijderd
En nu schrijven ze dus maar allemaal niet wetsartikelen binnen de bestaande wet wat 'm nog duizend keer onoverzichtelijker maakt
Oud 04-03-2013, 18:19
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik wou bloed doneren, maar ik mag niet omdat ik vorige week griep had. Gelukkig had ik gebeld.
Ik mag binnenkort ook weer, maar ik heb een maand geleden een wortelkanaalbehandeling gehad. Volgens mij mag ik dan ook nog niet.
Chick Rock
Chick Rock is offline
M'n soepje is wel érg licht geworden
Chick Rock
Chick Rock is offline
Gelukkig heb ik de nieuwe b&j's gekocht als toetje
Oud 04-03-2013, 18:20
Miekje*
Miekje* is offline
Ik had een krentenbol en brownie als avondeten Ik voel me meh, dus dan mag dat.
Oud 04-03-2013, 18:21
Verwijderd
laten we een depriclubje oprichten
Oud 04-03-2013, 18:22
Verwijderd
Het voorjaarsweer doet me juist HEEL erg goed
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Aww, Miekje. *aai*

Omdat ik geen geld heb, heb ik zojuist een maaltijd geimproviseerd met wat ik nog in huis had. Dusss rijst met ui, knoflook, rode bietjes en een in stukjes gehakte hamburger. Fucking lekker.
Verwijderd
Citaat:
Ik mag binnenkort ook weer, maar ik heb een maand geleden een wortelkanaalbehandeling gehad. Volgens mij mag ik dan ook nog niet.
0800-7100 kun je het vragen en als het nodig is meteen zorgen dat ze je wat later een uitnodiging sturen
Oud 04-03-2013, 18:25
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Jaaaaaaa <33
Verwijderd
Ik vind het vreemd dat M&O bij de 21+ toets zit, Pip. Bij ons was dat een keuzevak en volgens mij geldt dat voor de meeste andere scholen ook. Als ik nu een examen M&O zou moeten maken dan zou ik ook een onvoldoende halen, ik heb dat vak nooit gevolgd.
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Aww, Miekje. *aai*
Nouja, ik ben vandaag ongesteld geworden en dan heb ik heel erg moodswings. Het went. Eerder *aai* en koekjes voor jou!
Citaat:
0800-7100 kun je het vragen en als het nodig is meteen zorgen dat ze je wat later een uitnodiging sturen
Ja, ik heb nog geen kaart gekregen Maar volgens mijn berekeningen krijg ik die binnenkort wel.
Oud 04-03-2013, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Mij ook allemaal energie
Oud 04-03-2013, 18:27
Miekje*
Miekje* is offline
Om die reden heb ik vandaag ook gewandeld

Er stak net een injectienaald in mijn vinger die los in mijn etui zat Auwauw.
Oud 04-03-2013, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Nouja, ik ben vandaag ongesteld geworden en dan heb ik heel erg moodswings. Het went. Eerder *aai* en koekjes voor jou!

Ja, ik heb nog geen kaart gekregen Maar volgens mijn berekeningen krijg ik die binnenkort wel.
je kunt ook bellen voordat je een kaart hebt! Als je je pasje hebt, want ze willen je donornummer weten.
Oud 04-03-2013, 18:28
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
je kunt ook bellen voordat je een kaart hebt! Als je je pasje hebt, want ze willen je donornummer weten.
Ohja, dat is waar ook
Oud 04-03-2013, 18:30
Verwijderd
Ik ben al helemaal warm aangekleed en alles, want het is daar best fris en dan kapt mijn perifere doorbloeding ermee en moet ik zo in dat balletje knijpen.
Oud 04-03-2013, 18:31
Miekje*
Miekje* is offline
Oh, bij onze Sanquin is het echt altijd bloedheet.
Oud 04-03-2013, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het vreemd dat M&O bij de 21+ toets zit, Pip. Bij ons was dat een keuzevak en volgens mij geldt dat voor de meeste andere scholen ook. Als ik nu een examen M&O zou moeten maken dan zou ik ook een onvoldoende halen, ik heb dat vak nooit gevolgd.
ah, gelukkig. Ik vroeg me al af of ieder normaal mens weet wat in vredesnaam een hypothecaire annuïteitenlening is. Of liquide middelen. Of preferente aandelen.

maar ik moet het dus wel weten, de toetsen die worden gedaan voor die opleiding zijn NL, ENG en M&O dus. Zal wel iets met die opleidingen van tegenwoordig zijn, nieuwe stijl ofzo, dat je allemaal richtingen moet kiezen.
Oud 04-03-2013, 18:32
Miekje*
Miekje* is offline
Ik vind het altijd wel een chill uitje. Op de fiets erheen tuffen, kopje thee drinken, krantje lezen, bloed aftappen, roze koek vreten een weer naar huis Lekker relax.
Oud 04-03-2013, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Ik wou bloed doneren, maar ik mag niet omdat ik vorige week griep had. Gelukkig had ik gebeld.
Ik wou ook bloed doneren, omdat ik zelf bloed heb bijgekregen (ik heb ook nooit problemen gemaakt van orgaandonor zijn, sowieso ben je dat standaard in België, maar in de praktijk gaat dat nog wel eens mis door geweiger van de familie, dus dat ga ik nu wettelijk laten registreren, al zijn mijn ouders nu ook wel duidelijk op de hoogte) en ik nu wel heel erg goed snap dat het best wel nodig is. Ik heb alleen nog een seksuele affaire/poging/toestand gehad in oktober (beetje nutteloos, want ik had niet echt zin, maar ik wou toch proberen, maar goed) en dat is iemand geweest die ook seksuele betrekkingen met mannen had. En ook al vrij je dan veilig, ze vragen om minsten een jaar geen seksuele betrekkingen te hebben gehad met mannen die met mannen iets hebben gedaan/doen. Dat heeft niks met het homogebeuren te maken, gewoon om zoveel mogelijk risico uit te sluiten (vandaar ook dat je er hier geen geld voor krijgt enzo). Dus nu moet ik tot oktober wachten ben wel een beetje chagrijnig daarvoor op mezelf.

Citaat:
M'n soepje is wel érg licht geworden
Ik heb mijn bakkes verbrand aan mijn stoofvlees. Nou ja, aan de stukjes appel in mijn stoofvlees. Even vergeten waarom hete bliksem hete bliksem heet. Fucking hell, als mijn tong niet voelde alsof hij weggevreten werd, had ik de hele stad bij elkaar gevloekt.

Citaat:
Ik zit alweer in een topje zonder mouwen en denk dat ik de winterjas (volgens sommigen veel te dun) weer aan de kapstok kan hangen, ik had het veel te warm.
Oud 04-03-2013, 18:44
Verwijderd
Citaat:
ah, gelukkig. Ik vroeg me al af of ieder normaal mens weet wat in vredesnaam een hypothecaire annuïteitenlening is. Of liquide middelen. Of preferente aandelen.

maar ik moet het dus wel weten, de toetsen die worden gedaan voor die opleiding zijn NL, ENG en M&O dus. Zal wel iets met die opleidingen van tegenwoordig zijn, nieuwe stijl ofzo, dat je allemaal richtingen moet kiezen.
Dan zal het profiel om de opleiding mogen doen wel E&M zijn toch? Daar is M&O verplicht namelijk. Ik vind het wel jammer dat ik geen M&O heb gehad, had een boel vakken een stuk makkelijk gemaakt
Oud 04-03-2013, 18:46
Verwijderd
Maar inmiddels weet ik alle ins & outs over preferente aandelen en dat soort grappen
Verwijderd
M&O was voor mij niet verplicht en ik deed wel E&M
Carn
Carn is offline
Citaat:
Grote kans van wel, maar dat zijn gewoon feitjes die je zo kan opzoeken.
Oud 04-03-2013, 18:47
Verwijderd
Citaat:
ik heb weer eens last van mijn pré ongesteldheidsdepressie, ik heb een plan B bedacht voor opleiding, mbo. Ik vrees dat ik te dom ben en te weinig kennis heb voor hbo. Met name het vak M&O. Ik zit net een havo examen te bekijken voor de zoveelste keer (Dat is het niveau dat ik moet hebben voor de 21+ toets) en ik heb van 9 van de 10 woorden nog nooit gehoord, en dat gaat dan nog maar om één som. Dan kan ik die wel uit mijn hoofd gaan leren, maar dan is er ook nog zoiets als dingen in de context plaatsen en onthouden en goed toepassen, en daar ben ik tamelijk slecht in. Oh en ik moet dat allemaal weten voor mei. Ik zie gewoon weinig kansen voor mezelf
maar goed, mbo 4 dus medewerker en organisatie medewerker. Dat komt nog het dichts in de buurt. Of facilitair leidinggevende, ook mbo niv 4.
/zwaar lefuh
Ik heb eindexamen gedaan in M&O, het valt op zich wel mee! Mag je bij zo'n 21+ niet ook gewoon een woordenboek hebben? Daar staan sommige dingen ook gewoon letterlijk in Maar als je het allemaal moet weten enzo wil ik best helpen

Citaat:
Ik doe 't ook wel, want een andere optie om m'n studie door te komen heb ik atm niet, maar het blijft een beetje awkward. Wrs helpt ze wel beter dan de vorige coordinatrice, want toen ik uit mezelf een afspraak bij haar maakte kreeg ik alleen als advies 'mss moet je avondvakken gaan volgen '.
Sommige mensen falen echt heel hard in hun werk
Verwijderd
Economie was vooral termen leren, m&o is dat vast ook. Begrippenlijsten maken en die leren alsof je een taal leert.
Verwijderd
Liquide middelen weet ik al wel sinds de middelbare school geloof ik.
Oud 04-03-2013, 18:49
Verwijderd
M&O is lachwekkend bijna . 5VWO, tweede hoofdstuk M&O. 'Communicatie' paragraaf 1: 'Het tweegesprek'

'Het tweegesprek is een gesprek tussen twee personen.'

Oud 04-03-2013, 18:49
Carn
Carn is offline
Citaat:
Economie was vooral termen leren, m&o is dat vast ook. Begrippenlijsten maken en die leren alsof je een taal leert.
Inderdaad; en eventueel een jip en janneke uitleg erbij
Oud 04-03-2013, 18:51
Carn
Carn is offline
Ik ben echt blij dat ik nog gewoon een oldschool vakkenpakket heb gehad
Oud 04-03-2013, 18:51
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Sommige mensen falen echt heel hard in hun werk
Ze antwoordde ook bijna nooit op mailtjes van studenten, want 'ze had 't zo druk'. Ja eeeh, mailtjes van studenten beantwoorden is je werk, doos!
Oud 04-03-2013, 18:52
Verwijderd
Mijn studiecoördinator van mijn ene studie is ook heel goed bezig in het negeren van mijn mailtjes . Aan de ene kant die van mij over 'help ik kan niet studeren' en aan de andere kant een mailtje van een docent (!) óver de hele situatie met nog een hele simpele specifieke vraag. Maar antwoorden?
Oud 04-03-2013, 18:52
Verwijderd
Citaat:
M&O is lachwekkend bijna . 5VWO, tweede hoofdstuk M&O. 'Communicatie' paragraaf 1: 'Het tweegesprek'

'Het tweegesprek is een gesprek tussen twee personen.'

Haha
Oud 04-03-2013, 18:53
Verwijderd
Citaat:
M&O was voor mij niet verplicht en ik deed wel E&M
Ik ben natuurlijk ook al wat langer van de middelbare school af D;D;dD:
Oud 04-03-2013, 18:53
Carn
Carn is offline
Docenten zouden gewoon niet per e-mail bereikbaar moeten zijn .
Oud 04-03-2013, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Ik ben natuurlijk ook al wat langer van de middelbare school af D;D;dD:
Ja dat is natuurlijk ook wel waar ;D:;D;D;d:;D:;D
Oud 04-03-2013, 18:56
Verwijderd
Ik snap de nieuwe n&g indeling niet. Kiezen tussen scheikunde en natuurkunde. Zodat je wat studiekeuze betreft niets aan je biologie hebt
Oud 04-03-2013, 18:56
Verwijderd
Oh en Pip, heb je de boeken ook bekeken? Want kijken op welk niveau je moet eindigen is natuurlijk wel wat anders dan gewoon bij hoofdstuk 1 beginnen en doorgaan. Als je er elke dag een paar uur voor gaat zitten moet het in mei toch prima lukken? Zet 'm op joh!
Oud 04-03-2013, 18:57
Verwijderd
hmm ik weet niet of ik een begrippenlijst/woordenboek mag hebben. Ik mag dat wel voor NE en ENG dus dat ga ik even navragen. Dat zou al de helft schelen.
Oud 04-03-2013, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
Mij ook allemaal energie
Ik zal proberen deze zomer mijn geklaag binnen de perken te houden, maar het feit dat het lente en zomer wordt helpt ook niet mee. Hoe andere mensen tegen de winter opzien heb ik dat met de zomer. Het gaat bij mij verder dan alleen extreem last hebben van de warmte, het is heel de sfeer, het vele licht, dagen die zo lang duren, halfbloot naar buiten moeten, enz.

Het lastige is dat je overal geconfronteerd wordt met mensen die het allemaal héérlijk vinden en dat als echte Hollanders ook allemaal zoveel mogelijk uiten, terwijl het voor mij dus 180 graden anders is.
Oud 04-03-2013, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Oh en Pip, heb je de boeken ook bekeken? Want kijken op welk niveau je moet eindigen is natuurlijk wel wat anders dan gewoon bij hoofdstuk 1 beginnen en doorgaan. Als je er elke dag een paar uur voor gaat zitten moet het in mei toch prima lukken? Zet 'm op joh!
ja ik heb een boek geleend van anne d'r superslimme zusje. het is vwo examenbundel. Ik ben daar al in begonnen met lezen maar dat boek gaat er vanuit dat je allerlei woorden/begrippen al kent.
Maar ja, ik zeur. Ik moet het gewoon halen en niet zo whinen. Het zou dus echt al heel veel schelen als ik een aantal basisbegrippen zou weten en de rest mag opzoeken.
Oud 04-03-2013, 19:00
Verwijderd
Waarom hebben de viedeoband van de wizard of oz niet meer. Het is mijn lievelings. Ik ga hem via internet bestellen.

Is de musical Wicked daar niet vanaf geleid?!
Oud 04-03-2013, 19:01
Verwijderd
Als ik een oefententamen bekijk in week 1 van een vak zit ik ook van zomfg laat maar zitten dit komt NOOIT goed, en 8 weken later is het geen probleem
Oud 04-03-2013, 19:02
Verwijderd
Citaat:
ja ik heb een boek geleend van anne d'r superslimme zusje. het is vwo examenbundel. Ik ben daar al in begonnen met lezen maar dat boek gaat er vanuit dat je allerlei woorden/begrippen al kent.
Maar ja, ik zeur. Ik moet het gewoon halen en niet zo whinen. Het zou dus echt al heel veel schelen als ik een aantal basisbegrippen zou weten en de rest mag opzoeken.
Zet 'm op Pip, je kunt het
Oud 04-03-2013, 19:02
Verwijderd
Ja, examenbundel is toch ook examenklasniveau. Leen eerst eens een 4 havo m&o boek bij de bieb en neem meteen een 2 havo/vwo economie boek mee om dingen op te zoeken als dat nodig is.
Oud 04-03-2013, 19:03
Verwijderd
Goed dat je het zegt, die moet ik nog gaan bestellen deze week.
Oud 04-03-2013, 19:04
Verwijderd
Ik zou inderdaad de boeken voor 4 & 5 havo ergens vandaan halen, dan gewoon uitrekenen hoeveel je per dag/week moet lezen en een planning maken. Als je vanaf de basis begint kun je het echt wel, zeker als je gemotiveerd bent
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten