Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2013, 14:50
Verwijderd
Op het mbo zat een meisje dat te pas en te onpas vertelde dat ze bi was. Ze heeft wel een jaar lang in elk gesprek laten vallen dat ze bi was en het leek er op dat ze vond dat ze het constant moest verdedigen, ook als het helemaam niet over biseksualiteit ging. Ik vond dat wel een beetje raar.
Advertentie
Oud 08-03-2013, 14:50
Verwijderd
Citaat:
antarctische zeespinnen
Spoiler
Gatverdamme
Oud 08-03-2013, 14:53
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Op het mbo zat een meisje dat te pas en te onpas vertelde dat ze bi was. Ze heeft wel een jaar lang in elk gesprek laten vallen dat ze bi was en het leek er op dat ze vond dat ze het constant moest verdedigen, ook als het helemaam niet over biseksualiteit ging. Ik vond dat wel een beetje raar.
Ik zie 't al voor me dat zo iemand een supermarkt in loopt en dat iemand zegt 'eh, mevrouw, u moet wel een mandje pakken!' en dat zij dan reageert met 'Oh, natuurlijk, zeker weer omdat ik bi ben! '
Oud 08-03-2013, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Ik zie 't al voor me dat zo iemand een supermarkt in loopt en dat iemand zegt 'eh, mevrouw, u moet wel een mandje pakken!' en dat zij dan reageert met 'Oh, natuurlijk, zeker weer omdat ik bi ben! '
Oud 08-03-2013, 14:59
Verwijderd
Citaat:

Ja! Ik vond het sowieso een beetje vreemd dat ze wel zei biseksueel te zijn, maar nog nooit verliefd was geweest op een meisje, één keer had gezoend met een meisje en alleen maar relaties met jongens had gehad. Maar het ligt er ook maar net aan wat je definitie van biseksueel is, denk ik. Misschien een stomme vraag hoor, maar als je biseksueel bent, kun je dan weten dat je dat bent zonder verliefd te zijn geweest of een relatie te hebben gehad met iemand van hetzelfde geslacht? Of is dat net zoals met sommige homoseksuelen, die aangeven al ban kleins af aan leken te weten dat ze homo zijn?
Oud 08-03-2013, 15:00
Verwijderd
Seksualiteit is wat anders dan verliefdheid/relaties.
Oud 08-03-2013, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Ja, irritante mensen zijn irritant. Maar er zijn ook mensen die continu benadrukken '100% hetero' te zijn, of constant 'ik blijf een man/vrouw, he' zeggen. Dat vind ik net zoiets.
Oud 08-03-2013, 15:04
Verwijderd
Citaat:

Ja! Ik vond het sowieso een beetje vreemd dat ze wel zei biseksueel te zijn, maar nog nooit verliefd was geweest op een meisje, één keer had gezoend met een meisje en alleen maar relaties met jongens had gehad. Maar het ligt er ook maar net aan wat je definitie van biseksueel is, denk ik. Misschien een stomme vraag hoor, maar als je biseksueel bent, kun je dan weten dat je dat bent zonder verliefd te zijn geweest of een relatie te hebben gehad met iemand van hetzelfde geslacht? Of is dat net zoals met sommige homoseksuelen, die aangeven al ban kleins af aan leken te weten dat ze homo zijn?
Ik vind dit eigenlijk best wel irritant. 'Je kan helemaal niet weten dat je homo/hetero/aseksueel/bi/pedoseksueel/zoöseksueel bent, want je hebt nog nooit...!' Eh, boeiend, als iemand zich ergens mee identificeert en zich zo wil noemen, dan moet diegene dat maar doen. Wat heb jij nou voor recht/belang om dat in twijfel te trekken?
Oud 08-03-2013, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Ja, irritante mensen zijn irritant. Maar er zijn ook mensen die continu benadrukken '100% hetero' te zijn, of constant 'ik blijf een man/vrouw, he' zeggen. Dat vind ik net zoiets.
Uiteraard, da's net zo vervelend.
Oud 08-03-2013, 15:07
Verwijderd
Dat tweede vind ik vooral super irritant, vooral omdat mensen het gebruiken om hun eigen slechte gewoontes goed te praten. Als vrouwen het doen voel ik me er bovendien persoonlijk bij aangevallen.
Oud 08-03-2013, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Dat vind ik niet zo vervelend. Ik vind het wel vervelend als mensen als mijn oma me dingen verwijten met erachter 'je bent toch een meeeiii-sjeee!'.
'Waarom is je kamer zo'n troep!? Je bent toch een meeeiii-sjeee!?'
'Waarom zit je op judo!??! Je bent toch een meeeiii-sjeee?!!'

Of mensen die zeggen 'dat hoef jij niet te tillen, je moet nog kinderen krijgen!!!!'. Ja en dus.

Oud 08-03-2013, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dit eigenlijk best wel irritant. 'Je kan helemaal niet weten dat je homo/hetero/aseksueel/bi/pedoseksueel/zoöseksueel bent, want je hebt nog nooit...!' Eh, boeiend, als iemand zich ergens mee identificeert en zich zo wil noemen, dan moet diegene dat maar doen. Wat heb jij nou voor recht/belang om dat in twijfel te trekken?
Ik vraag het me af, ik trek niks in twijfel. Als mensen zeggen dat ze whatever zijn, dan geloof ik dat en twijfel ik daar biet aan. Maar ik kan me er toch wel dingen over afvragen? Op dat moment (een jaar of zes terug) vond ik dat vreemd omdat ze het overal heel erg verkondigde, maar inmiddels vind ik het wel prima. Het is niet aan mij om te twijfelen aan iemands geaardheid, maar ik kan me er toh wel dingen over afvragen?
Oud 08-03-2013, 15:09
Verwijderd
Bij mij in de klas is opeens ieder meisje Bi. Maar ze hebben alleen wat met een jongen gehad.
Oud 08-03-2013, 15:12
Verwijderd
golfjes
Oud 08-03-2013, 15:13
Noedelhap
Noedelhap is offline
Stiekem zou ik willen dat iemand in mijn vrienden- of kennissenkring plots vertelt dat ie homo of bi is, zodat ik keihard kan roepen: "who gives a flying fuck?!"

Want ik vind heel dat uit-de-kast-kom-gedoe zwaar overrated. Alsof homo's er altijd expliciet uit moeten komen. Daarom erger ik me ook altijd zo aan een tv-programma als 'Uit de kast', waarin jongeren dan een soort speciale gelegenheid ervan maken, met een groepsgesprek oid :') Ja, doe er zelf lekker moeilijk over, dan hou je dat hele idee juist in stand dat je er een belangrijk moment van moet maken.
Oud 08-03-2013, 15:14
Verwijderd
topic: biseksualiteit
Sarah: kijk, antarctische zeespinnen!
topic: biseksualiteit, homoseksualiteit
Sarah: kijk, een ingestort dak!
topic: biseksualiteit, homoseksualiteit, gender
Sarah: golven!

<3
Verwijderd
Ik bedoel er overigens niks mee hoor, ik bedoel het niet negatief of stom of in-twijfel-trekkend of in-hokjes-zettend, maar ik ben gewoon echt benieuwd.
Verwijderd
ik ben een beetje twee dingen tegelijk aan het doen
Oud 08-03-2013, 15:15
Verwijderd
Oh, en dit:

Citaat:
topic: biseksualiteit
Sarah: kijk, antarctische zeespinnen!
topic: biseksualiteit, homoseksualiteit
Sarah: kijk, een ingestort dak!
topic: biseksualiteit, homoseksualiteit, gender
Sarah: golven!

<3
Oud 08-03-2013, 15:16
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Toen mijn beste vriend uit de kast kwam, zei ik ook niet meer dan 'Serieus? Oké.'
Oud 08-03-2013, 15:20
Verwijderd
Ik hoorde van een collega dat er ooit eens een situatie is geweest met een homoseksuele jongen op mijn werk. Hij was begeleider van een cliënt waarvan de ouders echt flink anti-homo waren. De jongen was openlijk homoseksueel, dus die ouders wisten daarvan. Zij hebben aangifte gedaan omdat hij hun (verstnadelijk gehandicapte) zoon zou hebben misbruikt. Klacht ingediend, heel onderzoek is er geweest. Ze konden niets bewijzen, maar hij heeft wel een aangifte op zijn naam staan en is ontslagen. Komt waarschijnlijk nergens meer in de zorg aan de bak. Mijn huidige collega zei: "Ik zou mijn handen in het vuur steken voor hem, ik weet zeker dat hij niets heeft gedaan." Ben je mooi klaar mee dan.
Oud 08-03-2013, 15:21
Verwijderd
Ik vind het eigenlijk sowieso wat onsympathiek om als een vriend iets over zichzelf vertelt, te reageren door "who gives a flying fuck" te roepen, ongeacht of dat iets homosexualiteit is of niet
Oud 08-03-2013, 15:26
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik vind het eigenlijk sowieso wat onsympathiek om als een vriend iets over zichzelf vertelt, te reageren door "who gives a flying fuck" te roepen, ongeacht of dat iets homosexualiteit is of niet
Dit ja. Ook al is het steeds vaker (maar nog lang niet 100%) geaccepteerd, uit de kast komen is toch vaak even een lastige stap. Het laat niet zien dat je homoseksualiteit accepteert, maar dat je hem niet steunt en dat het jou niet boeit wat er in zijn leven gebeurt.
Oud 08-03-2013, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Dat tweede vind ik vooral super irritant, vooral omdat mensen het gebruiken om hun eigen slechte gewoontes goed te praten. Als vrouwen het doen voel ik me er bovendien persoonlijk bij aangevallen.
Ja, precies dit.

Citaat:
Dat vind ik niet zo vervelend. Ik vind het wel vervelend als mensen als mijn oma me dingen verwijten met erachter 'je bent toch een meeeiii-sjeee!'.
'Waarom is je kamer zo'n troep!? Je bent toch een meeeiii-sjeee!?'
'Waarom zit je op judo!??! Je bent toch een meeeiii-sjeee?!!'

Of mensen die zeggen 'dat hoef jij niet te tillen, je moet nog kinderen krijgen!!!!'. Ja en dus.

En dit vind ik ook irritant, ja Maar dat is meer iets Russisch dan iets Nederlands, dus wat dat betreft moeten wij discussies voeren die hier vijftig geleden al gevoerd en gewonnen zijn.
Oud 08-03-2013, 15:27
Verwijderd
Zelfs al zou hij zeggen "Ik ga morgen naar de kapper" of iets anders dat echt niet boeiend is, dan nog reageer je toch niet zo. Tenzij dat een standaardgrapje tussen jullie twee ofzo.
Oud 08-03-2013, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Stiekem zou ik willen dat iemand in mijn vrienden- of kennissenkring plots vertelt dat ie homo of bi is, zodat ik keihard kan roepen: "who gives a flying fuck?!"

Want ik vind heel dat uit-de-kast-kom-gedoe zwaar overrated. Alsof homo's er altijd expliciet uit moeten komen. Daarom erger ik me ook altijd zo aan een tv-programma als 'Uit de kast', waarin jongeren dan een soort speciale gelegenheid ervan maken, met een groepsgesprek oid :') Ja, doe er zelf lekker moeilijk over, dan hou je dat hele idee juist in stand dat je er een belangrijk moment van moet maken.
Misschien geeft die persoon er veel om? Ik denk bij het zoveelste overlijden van een opa of oma ook 'who cares, hij/zij was oud' maar dat ga ik toch ook niet in het gezicht van iemand die misschien wel heel veel verdriet heeft wrijven?
Oud 08-03-2013, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Tevens dit en wat Martin en Quis erover zeggen
Oud 08-03-2013, 15:30
Verwijderd
Oud 08-03-2013, 15:32
Verwijderd
Wat ik wel heel grappig vind is dat als mensen dingen zeggen over hun verkeerde keuzes, die ze eigenlijk zelf ook wel verkeerd vinden, maar ze willen zich er niet schuldig over voelen want straks moeten ze nog veranderen, ze vaak 'je' gaan zeggen in plaats van 'ik'. Meest bekende voorbeeld is natuurlijk de voetballer die dit na een wedstrijd doet. Ik zie het ook vaak bij patienten, "ja, ik was twee maanden gestopt met roken, maar toen ging ik naar een feestje en dan ga je weer roken".

Heel begrijpelijk afweermechanisme natuurlijk. Kan het ook in andere talen?
Oud 08-03-2013, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Wat ik wel heel grappig vind is dat als mensen dingen zeggen over hun verkeerde keuzes, die ze eigenlijk zelf ook wel verkeerd vinden, maar ze willen zich er niet schuldig over voelen want straks moeten ze nog veranderen, ze vaak 'je' gaan zeggen in plaats van 'ik'. Meest bekende voorbeeld is natuurlijk de voetballer die dit na een wedstrijd doet. Ik zie het ook vaak bij patienten, "ja, ik was twee maanden gestopt met roken, maar toen ging ik naar een feestje en dan ga je weer roken"
Oh dat is heel herkenbaar! Er zijn ook mensen die continu in de tweede persoon spreken ipv in de eerste, bloedirritant!
Oud 08-03-2013, 15:35
Verwijderd
Ik vond het bij de psychiatrie bij biografiegesprekken altijd wel amusant dat mensen gewoon voor hele decennia van hun leven even op de tweede persoon overschakelden, om daarna weer terug naar de eerste persoon te gaan als ze weer dingen vertelden waar ze zich niet voor schaamden.

Biografiegesprekken waren wel cool. Het was niet leuk toen ik er elke dag een moest doen want het kost zo veel tijd, maar het is heel leuk om af en toe te doen. Je leert zo veel over iemand.
Oud 08-03-2013, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Wat ik wel heel grappig vind is dat als mensen dingen zeggen over hun verkeerde keuzes, die ze eigenlijk zelf ook wel verkeerd vinden, maar ze willen zich er niet schuldig over voelen want straks moeten ze nog veranderen, ze vaak 'je' gaan zeggen in plaats van 'ik'. Meest bekende voorbeeld is natuurlijk de voetballer die dit na een wedstrijd doet. Ik zie het ook vaak bij patienten, "ja, ik was twee maanden gestopt met roken, maar toen ging ik naar een feestje en dan ga je weer roken".

99 van de 100 mensen op tv doen dat. Echt heel storend ja.
Oud 08-03-2013, 15:38
Verwijderd
Citaat:

Of mensen die de hele tijd facebookposts maken in de tweede persoon enkelvoud. Huuu.

In het Russisch kan je dat wel zeggen, maar het is logischer om gewoon onpersoonlijke vormen te gebruiken ('Ja, ik had al twee maanden niet gerookt, maar toen was er een feestje en dan begint het weer van voor af aan'). In het Frans zou het denk ik wel kunnen, met 'men', maar ik heb het nooit gehoord. Maar ik hoor ook vooral familieleden Frans praten, en die vertellen eigenlijk nooit over dat soort dingen. Het is gewoon niet hun stijl om over dingen waarvoor ze zich schamen te praten.
Oud 08-03-2013, 15:39
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik ben te eerlijk voor deze wereld. Ik had een verkeerd bedrag op een geldaccount gestort gekregen, dat 100 keer hoger dan wat ik had moeten ontvangen. Het is wel tempting om het uit te cashen, maar ik weet zeker dat ze erachter zullen komen Dus nu ga ik het maar aangeven, misschien zijn ze gul en dankbaar en zeggen ze: "lolz nou oke, hou maar".
Oud 08-03-2013, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Ik ben te eerlijk voor deze wereld. Ik had een verkeerd bedrag op een geldaccount gestort gekregen, dat 100 keer hoger dan wat ik had moeten ontvangen. Het is wel tempting om het uit te cashen, maar ik weet zeker dat ze erachter zullen komen Dus nu ga ik het maar aangeven, misschien zijn ze gul en dankbaar en zeggen ze: "lolz nou oke, hou maar".
Als je zeker weet dat ze erachter zullen komen en dat een argument vindt ben je toch niet gemotiveerd door je gouden eerlijkheid Maar letterlijk 100 keer, ja? Dat loopt dan toch al heel gauw in de duizenden
Oud 08-03-2013, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Dat is gewoon je plicht hoor.

http://da.nny.nl/200711/ongerechtvaa...verrijking.php

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/212.html
Oud 08-03-2013, 15:48
Verwijderd
Ik kende die grafiek en dat onderzoek, maar niet dit filmpje. Absurd, ja.
Oud 08-03-2013, 15:49
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ja, plicht schmicht, ik vind het al heel wat dat ik eerlijk ben! Stiekem denk ik van: "het is hun lompe fout, pech gehad."
Oud 08-03-2013, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Ik kende die grafiek en dat onderzoek, maar niet dit filmpje. Absurd, ja.
Absurd is het goede woord. En het filmpje vind ik erg, erg goed. Ik houd van ervan als dingen zo goed inzichtelijk worden gemaakt.
Oud 08-03-2013, 15:50
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Als je zeker weet dat ze erachter zullen komen en dat een argument vindt ben je toch niet gemotiveerd door je gouden eerlijkheid Maar letterlijk 100 keer, ja? Dat loopt dan toch al heel gauw in de duizenden
Nee hoor, geen duizenden, verre van Het is een microstock-download. Maar ipv 55% royalty stond er 5500%
Oud 08-03-2013, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Ja, plicht schmicht, ik vind het al heel wat dat ik eerlijk ben! Stiekem denk ik van: "het is hun lompe fout, pech gehad."
Wat is dat nou voor een reactie! Er is gewoon geregeld dat je een probleem hebt als ze er achter komen en jij het achter hebt gehouden en jij vind dat je je niet aan de wet hoeft te houden en dit alleen op grond van je oh zo reine geweten meldt? Dat is net zoiets als zeggen: nou, ik roof de Appie niet niet leeg omdat dat niet mag, maar ik doe het niet enkel omdat ik zo'n groot hart heb dat ik ieder het zijne gun en me dus zal inhouden.
Oud 08-03-2013, 15:54
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Toen ik mijn moeder zenuwachtig vertelde dat ik een vriendin had was haar reactie 'ooooh, is dat het? Nou, daar kennen we er wel meer van hoor' Dat vond ik echt wel tof.
Oud 08-03-2013, 15:55
Verwijderd
gemeenheid in de spoiler
Spoiler
Oud 08-03-2013, 15:57
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Whut? Daar word ik echt heel droevig van
Oud 08-03-2013, 15:58
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
gemeenheid in de spoiler
Spoiler
Aziaten!

Je hebt in Thailand op de markten ook heel veel van dat soort zielige dingen allemaal kleine poesjes en konijntjes in 'schattige' pakjes, en dan in een heel klein kooitje, heel hard aan het mauwen heel zielig en vreselijk om te zien
Oud 08-03-2013, 16:00
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Wat is dat nou voor een reactie! Er is gewoon geregeld dat je een probleem hebt als ze er achter komen en jij het achter hebt gehouden en jij vind dat je je niet aan de wet hoeft te houden en dit alleen op grond van je oh zo reine geweten meldt? Dat is net zoiets als zeggen: nou, ik roof de Appie niet niet leeg omdat dat niet mag, maar ik doe het niet enkel omdat ik zo'n groot hart heb dat ik ieder het zijne gun en me dus zal inhouden.
Ach, wij worden in de grafische business ook al genaaid waar we bij staan, met pay cuts en alles, in een economie die al vol graaiers zit. Ik ben eerlijker en integerder dan 99% van alle politici, bankiers en CEO's bij elkaar!

En bovendien: als jij een portemonnee vindt met daarin een tientje, ga me niet vertellen dat je dan op zijn minst OVERWEEGT om het geld stiekem in eigen zak te stoppen.
Oud 08-03-2013, 16:01
Verwijderd
In Barcelona heb ik ooit heel lang staan kijken naar een aquarium (formaat voor-op-je-bureau) met misschien wel honderd kleine schildpadjes erin, die over elkaar heen zwommen, en 1 klein plastic 'eilandje' waar ze ook opgestapeld op zatten. Ik vond het in het begin vooral fascinerend (ik was tien) maar ging me heel geleidelijk realiseren dat dat niet is hoe schildpadjes moeten leven. Dus toen wilde ik er een aantal kopen om ze te redden, ze waren heel goedkoop, en toen hebben mijn ouders vraag&aanbod aan me uitgelegd zodat ik dat niet deed.
Oud 08-03-2013, 16:04
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
In Barcelona heb ik ooit heel lang staan kijken naar een aquarium (formaat voor-op-je-bureau) met misschien wel honderd kleine schildpadjes erin, die over elkaar heen zwommen, en 1 klein plastic 'eilandje' waar ze ook opgestapeld op zatten. Ik vond het in het begin vooral fascinerend (ik was tien) maar ging me heel geleidelijk realiseren dat dat niet is hoe schildpadjes moeten leven. Dus toen wilde ik er een aantal kopen om ze te redden, ze waren heel goedkoop, en toen hebben mijn ouders vraag&aanbod aan me uitgelegd zodat ik dat niet deed.
Ja, dat wil je daar ook doen, zoveel mogelijk van die arme beestjes redden, maar daar maak je het alleen maar erger mee. Het stomme is dat die dierenmishandeling eigenlijk ook een soort trekpleister is geworden, toeristen horen hoe erg het is op de Chatuckak Market in Bangkok bijvoorbeeld, maar ook dat daar heel veel exotische dieren tussenzitten, en dat willen ze dan weer met eigen ogen zien.
Oud 08-03-2013, 16:05
Verwijderd
Ja, en dan zijn ze op zo'n markt en dan kopen ze daar dan wel niet de dieren, maar wel andere dingen.
Oud 08-03-2013, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Ach, wij worden in de grafische business ook al genaaid waar we bij staan, met pay cuts en alles, in een economie die al vol graaiers zit. Ik ben eerlijker en integerder dan 99% van alle politici, bankiers en CEO's bij elkaar!

En bovendien: als jij een portemonnee vindt met daarin een tientje, ga me niet vertellen dat je dan op zijn minst OVERWEEGT om het geld stiekem in eigen zak te stoppen.
Het gaat me niet om het tientje (geen rechter zal je veroordelen om het houden van een tientje), maar om je argumentatie om je niet aan de wet te willen houden maar het dan toch te doen.
Wat je nu noemt is trouwens een enorme drogreden maar dat weet je zelf ook wel. "Ik houd me niet aan mijn contractuele voorwaarden want ja, die sociaal-beleid onderhandelingen liggen al twee jaar stil en nu krijg ik ook nog een nullijn en dat is oneerlijk en boehoeheoe''.

En verder vind ik je reactie vooral interessant, ik bedoel mijn respons ook niet veroordelend. Maar er wordt nogal eens onderzoek gedaan naar waarom mensen zich (niet) aan de wet (willen) houden en dat is erg boeiend. In de VS vinden bijvoorbeeld heel veel mensen dat het goed is dat er strenge wetgeving is voor onderwerp X, omdat ze menen dat dat nodig is voor hun buren en collega's, maar niet voor henzelf want zelf doen ze het al zo goed! En dat vind dus iedereen van elkaar.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten