Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ja! Ik vond het sowieso een beetje vreemd dat ze wel zei biseksueel te zijn, maar nog nooit verliefd was geweest op een meisje, één keer had gezoend met een meisje en alleen maar relaties met jongens had gehad. Maar het ligt er ook maar net aan wat je definitie van biseksueel is, denk ik. Misschien een stomme vraag hoor, maar als je biseksueel bent, kun je dan weten dat je dat bent zonder verliefd te zijn geweest of een relatie te hebben gehad met iemand van hetzelfde geslacht? Of is dat net zoals met sommige homoseksuelen, die aangeven al ban kleins af aan leken te weten dat ze homo zijn? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
'Waarom is je kamer zo'n troep!? Je bent toch een meeeiii-sjeee!?' 'Waarom zit je op judo!??! Je bent toch een meeeiii-sjeee?!!' Of mensen die zeggen 'dat hoef jij niet te tillen, je moet nog kinderen krijgen!!!!'. Ja en dus. ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Stiekem zou ik willen dat iemand in mijn vrienden- of kennissenkring plots vertelt dat ie homo of bi is, zodat ik keihard kan roepen: "who gives a flying fuck?!"
Want ik vind heel dat uit-de-kast-kom-gedoe zwaar overrated. Alsof homo's er altijd expliciet uit moeten komen. Daarom erger ik me ook altijd zo aan een tv-programma als 'Uit de kast', waarin jongeren dan een soort speciale gelegenheid ervan maken, met een groepsgesprek oid :') Ja, doe er zelf lekker moeilijk over, dan hou je dat hele idee juist in stand dat je er een belangrijk moment van moet maken. ![]()
|
Verwijderd
|
Ik hoorde van een collega dat er ooit eens een situatie is geweest met een homoseksuele jongen op mijn werk. Hij was begeleider van een cliënt waarvan de ouders echt flink anti-homo waren. De jongen was openlijk homoseksueel, dus die ouders wisten daarvan. Zij hebben aangifte gedaan omdat hij hun (verstnadelijk gehandicapte) zoon zou hebben misbruikt. Klacht ingediend, heel onderzoek is er geweest. Ze konden niets bewijzen, maar hij heeft wel een aangifte op zijn naam staan en is ontslagen. Komt waarschijnlijk nergens meer in de zorg aan de bak. Mijn huidige collega zei: "Ik zou mijn handen in het vuur steken voor hem, ik weet zeker dat hij niets heeft gedaan." Ben je mooi klaar mee dan.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat ik wel heel grappig vind is dat als mensen dingen zeggen over hun verkeerde keuzes, die ze eigenlijk zelf ook wel verkeerd vinden, maar ze willen zich er niet schuldig over voelen want straks moeten ze nog veranderen, ze vaak 'je' gaan zeggen in plaats van 'ik'. Meest bekende voorbeeld is natuurlijk de voetballer die dit na een wedstrijd doet. Ik zie het ook vaak bij patienten, "ja, ik was twee maanden gestopt met roken, maar toen ging ik naar een feestje en dan ga je weer roken".
Heel begrijpelijk afweermechanisme natuurlijk. Kan het ook in andere talen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vond het bij de psychiatrie bij biografiegesprekken altijd wel amusant dat mensen gewoon voor hele decennia van hun leven even op de tweede persoon overschakelden, om daarna weer terug naar de eerste persoon te gaan als ze weer dingen vertelden waar ze zich niet voor schaamden.
Biografiegesprekken waren wel cool. Het was niet leuk toen ik er elke dag een moest doen want het kost zo veel tijd, maar het is heel leuk om af en toe te doen. Je leert zo veel over iemand. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() In het Russisch kan je dat wel zeggen, maar het is logischer om gewoon onpersoonlijke vormen te gebruiken ('Ja, ik had al twee maanden niet gerookt, maar toen was er een feestje en dan begint het weer van voor af aan'). In het Frans zou het denk ik wel kunnen, met 'men', maar ik heb het nooit gehoord. Maar ik hoor ook vooral familieleden Frans praten, en die vertellen eigenlijk nooit over dat soort dingen. Het is gewoon niet hun stijl om over dingen waarvoor ze zich schamen te praten. ![]() |
![]() |
|
Ik ben te eerlijk voor deze wereld. Ik had een verkeerd bedrag op een geldaccount gestort gekregen, dat 100 keer hoger dan wat ik had moeten ontvangen. Het is wel tempting om het uit te cashen, maar ik weet zeker dat ze erachter zullen komen
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://da.nny.nl/200711/ongerechtvaa...verrijking.php http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/212.html |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je hebt in Thailand op de markten ook heel veel van dat soort zielige dingen ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() En bovendien: als jij een portemonnee vindt met daarin een tientje, ga me niet vertellen dat je dan op zijn minst OVERWEEGT om het geld stiekem in eigen zak te stoppen. ![]()
|
Verwijderd
|
In Barcelona heb ik ooit heel lang staan kijken naar een aquarium (formaat voor-op-je-bureau) met misschien wel honderd kleine schildpadjes erin, die over elkaar heen zwommen, en 1 klein plastic 'eilandje' waar ze ook opgestapeld op zatten. Ik vond het in het begin vooral fascinerend (ik was tien) maar ging me heel geleidelijk realiseren dat dat niet is hoe schildpadjes moeten leven. Dus toen wilde ik er een aantal kopen om ze te redden, ze waren heel goedkoop, en toen hebben mijn ouders vraag&aanbod aan me uitgelegd zodat ik dat niet deed.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat je nu noemt is trouwens een enorme drogreden maar dat weet je zelf ook wel. "Ik houd me niet aan mijn contractuele voorwaarden want ja, die sociaal-beleid onderhandelingen liggen al twee jaar stil en nu krijg ik ook nog een nullijn en dat is oneerlijk en boehoeheoe''. En verder vind ik je reactie vooral interessant, ik bedoel mijn respons ook niet veroordelend. Maar er wordt nogal eens onderzoek gedaan naar waarom mensen zich (niet) aan de wet (willen) houden en dat is erg boeiend. In de VS vinden bijvoorbeeld heel veel mensen dat het goed is dat er strenge wetgeving is voor onderwerp X, omdat ze menen dat dat nodig is voor hun buren en collega's, maar niet voor henzelf want zelf doen ze het al zo goed! En dat vind dus iedereen van elkaar. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|