Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Den Bosch heeft wel altijd een grote Koninginnedag, maar op ons dorp is het altijd het feestje van de jeugdvereniging van de kerk en de plaatselijke dertienjarigenbandjes. Het is gewoon een beetje zestien allemaal.
Maar je viert Koninginnedag natuurlijk voor de oranje tompoucen, niet voor de vrijmarkt. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Twee jaar terug was ik met Koninginnedag ook naar Duitsland en ik moet zeggen dat de terugkomst in Nederland plus de aansluitende reis terug naar Zwolle een interessante ervaring waren. Opeens overal dronken mensen en luidruchtig, druk gedrag.
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
@ ingegerd: ik heb van familie gekregen een garde met standaard, een kruidenschaar, een keukemmachientje maar dat had ik al en ga ik nog ruilen, 4 ovenschaaltjes, chinese snoepjes, een komkommerspiraalsnijder, douchegel en bodylotion, geurtje 'lovely', boek 'de honderdjarige man die door het raam klom en verdween' maar die had ik al dus geruild voor 'de helaasheid der dingen', dvd box van ally mcbeal, handcreme, boek 'de lessen van mevrouw Lohmark', 2 taartdozen en een pyjama!
|
![]() |
|
Jongens, mag ik even jullie ongezouten mening?
Ik werk nu tijdelijk op de kermis (eigenlijk altijd als ze in de buurt zijn), maar nu heeft mijn baas me een baan aangeboden. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen, want ik ben er twee jaar geleden mee opgehouden, omdat ik het kutter dan kut vond. Nu is het wel een goede uitweg van mijn vader en zijn idiote gedrag en ik heb werk, maar moet ik het wel doen? Ik vind het vreselijk werk (nu niet, want nu is het alleen in het weekend en kan ik gewoon naar huis na mijn werk), ik haat kinderen, ik word niet genoeg betaald voor het aantal uren dat ik op mijn poten sta (en al het andere dat ik moet doen), ik ben 24/7 op mijn werk en als ik in oktober terug kom, kan ik weer helemaal opnieuw beginnen. Er zijn dus meer nadelen dan voordelen, echter is het wel werk en dus geld (hoewel niet veel geld). Ik weet gewoon niet zo goed of ik het wel moet doen, ik vind het echt niet leuk meer om te doen, maar ik vind thuis zitten met een vader die me de ene dag uit huis wil flikkeren en de volgende dag weer vriendelijk doet ook niet leuk, al denk hij van wel natuurlijk. En ik ben zo bang dat alles stil staat, dat, als ik terug kom in oktober, ik weer tegen dezelfde problemen aanloop. Wat vinden jullie?
|
Verwijderd
|
Uitzoeken om een opleiding te doen en een fatsoenlijke baan zoeken.
![]() Oei lastig voor je. als je echt weg wilt kun je proberen op de kermis te werken. Zijn kinderen echt zo lastig op een kermis? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Nee, dat kan niet. Het is hij en twee personeelsleden, vaak staat het personeel alleen (en vaak ook apart) en is hij whatever doen, tenzij het druk is.
||
Citaat:
Kinderen, ouders, de sfeer, het werk, het overrijden, het geen vaste plek hebben, het opbouwen, het afbreken, het blablabla elke dag pff. Ja, dat lijkt me ook goed, maar ik weet niet of het me waard is. Ik weet niet wat ik meer haat, hier zitten met uitzetting boven mijn hoofd of de kermis.
|
Verwijderd
|
Is die collega ook wat onhandig in het er uberhaupt over hebben?
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ja, dat denk ik ook. Voor een paar dagen vind ik het niet zo erg (kom ook wel eens helpen in Dordrecht of Alkmaar), maar blegh. Maar ik vind het nog wel veel enger dat ik terugkom naar precies hetzelfde. Ik snap wel dat ik geen gouden bergen hoef te verwachten, maar ik wil wel graag dat een baan me verder helpt en dat gaat niet op de kermis. Dat ben ik met je eens. Ik zou eigenlijk overal gewoon langs moeten gaan met mijn cv. En ja, daar heb je gelijk in, ja. Ik zorg er ook wel vaak voor dat ik niet thuis ben als hij er is, maar ik kan moeilijk elke dag de hort op gaan natuurlijk (als ik niks te doen heb, that is). Misschien is vrijwilligerswerk wel een goed idee, maar is het niet heel lullig als ik dat in de steek laat zodra ik een betaalde baan heb gevonden?
||
Verwijderd
|
Citaat:
En qua kermis heb je natuurlijk wel een prima onderhandelingspositie. Die baas van jou wil je héél graag terug, want dit is, als ik het me goed herinner, niet de eerste keer dat hij je gevraagd heeft. ![]() Maar goed, als hij je geen (substantiële) loonsverhoging wil geven, dan zou ik het niet doen. Zoals je zei: het is fysiek zwaar, de psychische belasting is ook nogal heftig en je krijgt er niet echt nieuwe mogelijkheden van. In dat geval denk ik écht dat het nuttig is om weer iets van een opleiding te gaan doen, en dat af te maken. Al zijn het maar avondcursussen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dan moet je het niet doen, als de sfeer en alles kut is. Dan lijkt me thuis zitten leuker. alleen een kut sfeer, maar daar heb je wel een vaste plek, geen kinderen. |
![]() |
|
LP, veel vrijwilligers doen dat werk tijdelijk. Als jij gewoon duidelijk bent dat je ook op zoek bent naar een betaalde baan, kan het nooit een probleem zijn dat je op een gegeven moment weer stopt met je vrijwilligerswerk.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Hoe wil je nu een baan die je verder helpt? ![]() Als je aangeeft bij vrijwilligerswerk dat het verandert zodra je iets betaalds hebt, snappen ze dat heus wel. Dat geldt voor best veel mensen. En dit aanbod zou vooral een drijfveeer moeten zijn om iets beters te vinden, dus hop een week lang extreem veel solliciteren en regelen. Niet wachten op één sollicitatie, liever tien tegelijk de deur uit. En jezelf aanbieden op verschillende plekken, hulp in de huishouding bijvoorbeeld. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dan mogen jullie nu weer eens meelezen in een v&a-discussie en je ongezouten mening geven over haar dan wel mijn houding
![]() http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1877411 Spaar me niet, want ik ben vooral verbaasd nu dus kan er misschien nog wat van leren. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En hier kan ik echt geen kut mee, jongens ![]() Als iemand aanbiedt dingen te vertalen op dat niveau, dan mag je toch ook wel wat verwachten? Ik zie al voor me dat iemand zich bemoeit met mijn thesis en ik als ik niet oplet juist met spelfouten kom te zitten. Scientific English is niet zomaar een beetje stepping stones. Aan de andere kant denk ik: oei ![]() |
![]() |
|
|