Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2015, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Ik moet een nieuwe winterjas, maar er zijn echt alleen lelijke.
ja best wel.
ik heb echter net wel een mooie gevonden en gekocht. Kan je het geloven, binnen een uur was ik van delft naar den haag centrum, jas gekocht en weer thuis.

http://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/da...ilitydate+desc
Advertentie
Oud 16-09-2015, 14:49
Verwijderd
He Sarah, wat ik me afvraag: ga jij met je baby naar het consultatiebureau? En ga je hem zelf inenten? En doe je dat bij andere familieleden ook? (bijv vakantie vaccinaties enzo).
Oud 16-09-2015, 15:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vriend van me die arts is, doet wel zelf vaccinaties voor vakanties enzo.
Oud 16-09-2015, 15:39
Miekje*
Miekje* is offline
Ik had vorig jaar een mooie jas van Benetton gezien, maar die was net te klein. Hij was in de uitverkoop en verder nergens meer te vinden Dit jaar maar opnieuw proberen. In de uitverkoop dan, normale collectie is te duur voor mijn paupere portemonnee.
Oud 16-09-2015, 15:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb vorig jaar zo'n bamboe jas van de Hema gekocht waar ik toen vrijwel de hele winter in gelopen heb en zeker de komende tijd is die prima.
Oud 16-09-2015, 16:41
Verwijderd
Citaat:
He Sarah, wat ik me afvraag: ga jij met je baby naar het consultatiebureau? En ga je hem zelf inenten? En doe je dat bij andere familieleden ook? (bijv vakantie vaccinaties enzo).
Ik ga gewoon naar het consultatiebureau want een extra check is nooit weg (en wel gaan is minder werk dan al het gedoe wat je krijgt als je niét gaat) en prik hem niet zelf, dat is veel te zielig bij je eigen baby! Andere familie zou ik best willen prikken maar doe ik in de praktijk alsnog niet, wel dingetjes als een gekneusde voet onderzoeken ofzo. Voor beoordelen welke reizigersvaccinaties nodig zijn ben ik ook nog niet bevoegd trouwens maar ik ga in november de cursus daarvoor doen!
Oud 16-09-2015, 17:20
Verwijderd
aaahw ik ken een verpleegkundige die ook haar familie moeiteloos had ingeënt toen ze op reis gingen maar het niet over hart kon verkrijgen bij haar eigen baby!
Oud 16-09-2015, 17:28
Miekje*
Miekje* is offline
Wat voor gedoe krijg je eigenlijk als je niet naar het consultatiebureau gaat?
Oud 16-09-2015, 17:29
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
wtf ik wist niet dat jij een xbox had joh
Ja, gekocht van mijn vakantiegeld, tegelijk met mijn meisje
Oud 16-09-2015, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Huisbezoeken enzo!
Oud 16-09-2015, 17:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Collega van me had een baby die geboren was met 25 weken en die nog onder controle van het ziekenhuis en de kinderarts stond en alleen naar het consultatiebureau ging voor de vaccinaties en die had me toch een hoop gezeik idd.
Oud 16-09-2015, 17:59
Axel11
Axel11 is offline
Aangezien er ook wel vragen op het consultatiebureau worden gesteld als hoe de relatie tussen de ouders onderling is, hoe de familiebanden zijn, hoe je werk-/inkomenssituatie is etc., en de kinderarts dat waarschijnlijk niet doet, vind ik het niet per se onlogisch dat ze gaan zeiken. Ik heb wel twijfels bij het stellen van dit soort vragen/onderzoek
Oud 16-09-2015, 18:03
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nee, maar ze gingen dan op het consultatiebureau ook zeggen dat haar dochter te klein was voor haar leeftijd enzo (maar die leeftijd was daar niet gecorrigeerd en bij de kinderarts wel ofzo). En verder is het ook een collega die overal over klaagt
Oud 16-09-2015, 18:06
Axel11
Axel11 is offline
Hmja, die jeugdverpleegkundigen zitten soms iets te veel in hun vaste stramien / kunnen niet zo goed tegen eens iets anders doen ;p
Oud 16-09-2015, 18:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn stiefmoeder is jeugdverpleegkundige
Oud 16-09-2015, 18:15
Verwijderd
Citaat:
niks? bij mijn weten ben je niet verplicht om te gaan en je bent ook niet verplicht om je koters in te enten. Je krijgt gewoon een oproep van het dichtsbijzijnde bureau in je buurt en of je komt of niet is aan jou. Het is natuurlijk wel verstandig.
Oud 16-09-2015, 18:18
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Mijn stiefmoeder is jeugdverpleegkundige
Misschien een positieve uitzondering?
Oud 16-09-2015, 18:19
Verwijderd
Het consultatiebureau kan ouders wel erg ongerust maken als iets ook maar enigszins van een of andere curve afwijkt. Ik vind het een beetje mja, een mutsentent.
Oud 16-09-2015, 18:19
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
niks? bij mijn weten ben je niet verplicht om te gaan en je bent ook niet verplicht om je koters in te enten. Je krijgt gewoon een oproep van het dichtsbijzijnde bureau in je buurt en of je komt of niet is aan jou. Het is natuurlijk wel verstandig.
Als je pech hebt, sturen ze Bureau Jeugdzorg op je af. Je bent formeel niet verplicht om te gaan, maar het wordt soms wel gezien als een aanwijzing dat er (mogelijk) iets mis is als je niet gaat. Bemoeizuchtige mensen
Oud 16-09-2015, 18:32
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Misschien een positieve uitzondering?
Mwah
Oud 16-09-2015, 18:45
Verwijderd
Lil Pheebs naamzoek, deze staat langs de vliet en die ken je ongetwijfeld. Ooit geweten dat het een huis was?? hoe vet is dit jonge
http://www.funda.nl/koop/rijswijk/hu...jaagpad-148-c/
Oud 16-09-2015, 19:08
Verwijderd
He, gaat het over baby's?

Citaat:
Het consultatiebureau kan ouders wel erg ongerust maken als iets ook maar enigszins van een of andere curve afwijkt. Ik vind het een beetje mja, een mutsentent.
Ik ben helemaal niet snel onzeker als het over mijn kinderen gaat, en over het algemeen is mijn cb echt prima (vragen hoe het gaat, leuk gesprekje, geen ongevraagde adviezen). Tot ik een vervangende jeugdarts trof die even vertelde dat mijn jongste van toen 9 maanden waarschijnlijk gehoorproblemen had en daardoor een taalachterstand, en ze hoorde duidelijk een hartruisje. Ze zei het op zo'n toon alsof het bizar was dat ík dat allemaal gemist had. Zo'n bizar consult!
Ze heeft totaal geen hartruisje, hoort prima en brabbelt er flink op los inmiddels
Oud 16-09-2015, 19:09
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Lil Pheebs naamzoek, deze staat langs de vliet en die ken je ongetwijfeld. Ooit geweten dat het een huis was?? hoe vet is dit jonge
OMG, GIMME!
Oud 16-09-2015, 19:10
Verwijderd
Oh en de 'achtergebleven groei' niet te vergeten! Ze lag gewoon scheef in dat meet-ding
Oud 16-09-2015, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Wauw!
Oud 16-09-2015, 19:16
Verwijderd
Citaat:
In Zutphen heb je ook zoiets. VET MOOI JOH!
Oud 16-09-2015, 19:17
Verwijderd
Andijvie het is comeback week hier!1!
Oud 16-09-2015, 19:21
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Andijvie het is comeback week hier!1!
Ze hoorde het b-woord en woosh, daar was ze.
Oud 16-09-2015, 19:22
Verwijderd
Ernstig
Oud 16-09-2015, 19:24
Verwijderd
Twee ex-forummers krijgen een baby samen, nou jah, TWEE babies zelfs. OMGWTFBBQ <3
Oud 16-09-2015, 19:34
Holland Oates
Holland Oates is offline
lolol, ik vroeg op fb, specifiek aan 'audionerds' of ze tips hadden voor goede, bassige oordopjes onder de 50 euro. Wat krijg ik? Mensen die zeggen dat het merk wat ik altijd heb kut is (uh, Sennheiser is doorgaans een goed merk), dat de mediamarkt die van hun had aangeraden (oh nee, die hebben er verstand van!) en dat ze de standaard apple-oordopjes wel goed vinden.
Nee, daar heb ik wat aan! :')

Ik wil shit weten over drivers, frequenties, dat soort meuk. Als de bass vet is, klinken de hoge en middentonen dan niet plat? Ik ben zo'n trut die Equalizer Pro op d'r telefoon heeft en regelmatig met het geluid zit te kutten om het perfect te krijgen, dus ik vind dit serious biznes. *voetje stampt*
Oud 16-09-2015, 19:34
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Twee ex-forummers krijgen een baby samen, nou jah, TWEE babies zelfs. OMGWTFBBQ <3
omg, wie?
Oud 16-09-2015, 19:58
Verwijderd
Wie wie?!
Oud 16-09-2015, 20:13
ecnelis
ecnelis is offline
Citaat:
Hier ga ik ooit wonen. Dat moet.
Oud 16-09-2015, 20:16
ecnelis
ecnelis is offline
Ah ik had vandaag op de fiets voor het allereerst dat ik dacht, ah ik ga geen (biologische) vader worden ooit, wat stom eigenlijk. Ik fietste langs een jongen die uit een herenpand kwam, hij was denk ik een jaartje of dertien en hij had zijn rugzakje heel hoog en hij ging naar school en riep nog snel even 'dooeeeeei' door de kier voordat hij de deur dichtdeed. En toen bleef hij even staan luisteren voordat hij hem dichttrok en stapte toen zo monter de stoep op. Toen dacht ik, verdorie! Lijkt me toch ergens wel leuk.

Spoiler
Oud 16-09-2015, 20:18
ecnelis
ecnelis is offline
Blijven jullie maar allemaal lang genoeg hangen om te vertellen wat voor menskinderen jullie babytjes zijn geworden, oke? Of mijn zus moet even kinderen krijgen zodat ik de excentrieke oom kan uithangen.
Oud 16-09-2015, 20:20
Holland Oates
Holland Oates is offline
Dat tweede is wel het chillste. Ik ga zelf ook nooit moeder worden, maar de coole tante uithangen is best wel okee. M'n nichtje is iig altijd teringblij als ik 'r weer zie. Awww.
Oud 16-09-2015, 20:24
ecnelis
ecnelis is offline
Das lief! Hoe oud is je nichtje?
Oud 16-09-2015, 20:25
Holland Oates
Holland Oates is offline
In november wordt ze al 10! Time flies.

Btw, mss is biologische bbs krijgen binnenkort wel mogelijK!
Oud 16-09-2015, 20:31
ecnelis
ecnelis is offline
Citaat:
In november wordt ze al 10! Time flies.

Btw, mss is biologische bbs krijgen binnenkort wel mogelijK!
Ja ik heb het gelezen, is groot nieuws in lgbtqi-etc land! Maar ik ben altijd een beetje sceptisch, dan denk ik, 'mwa dat duurt vast nog 20 jaar en als het eenmaal kan zal het tonnen kosten'. Maar voor miljoenen mensen is het wel een toffe optie
Oud 16-09-2015, 20:31
ecnelis
ecnelis is offline
Jij lijkt me ook wel echt een toffe tante. Ga je weleens met je nichtje alle dingen doen die ze thuis niet mag? Toetjes als avondeten en lekker vloeken?
Oud 16-09-2015, 20:56
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Jij lijkt me ook wel echt een toffe tante. Ga je weleens met je nichtje alle dingen doen die ze thuis niet mag? Toetjes als avondeten en lekker vloeken?
Nee, eigenlijk nooit. Ik werk altijd in het weekend en ik heb geen auto oid, dus ik zie m'n nichtje alleen maar als ik eens tijd heb om bij m'n ouders langs te gaan. Overigens krijgt ze zat toetjes en wordt er aardig wat afgevloekt thuis, dus daar heeft ze mij niet voor nodig.
Mss als ze wat ouder is dat ik dan met 'r naar dingen kan waar d'r ouders echt geen zin in hebben. Festivals ofzo. Ik hoop wel dat ik de tante kan zijn bij wie ze met problemen terecht kan, want m'n zus en m'n ouders zijn allemaal nogal explosief en redelijk bekrompen.
Oud 16-09-2015, 21:11
Verwijderd
i?
Oud 16-09-2015, 21:14
Holland Oates
Holland Oates is offline
uh?
Oud 16-09-2015, 21:16
Verwijderd
Ik vond ze hier ook wel prima bij het consultatiebureau! Ik vroeg met de vier weken controle (toen hij 2.5 wk was) of ik hem 's nachts nog na vijf uur slapen wakker moest maken om te drinken (want dat moest van de kraamzorg en ik ben braaf) toen zei de CB-arts "wat vind je zelf" en ik zei "ik vind het niet nodig en baby vindt het ook maar niets" en toen zei de CB-arts "nou, dan stop je daar toch gewoon mee". Ok mooi
Oud 16-09-2015, 21:17
Verwijderd
lgbtqi, wat is de i?
Oud 16-09-2015, 21:18
ecnelis
ecnelis is offline
intersex
Oud 16-09-2015, 21:19
Verwijderd
Ah oké
Oud 16-09-2015, 21:20
ecnelis
ecnelis is offline
ohja nee de meest recente reeks heeft ook nog de A van aseksueel! LGBTQIA
Oud 16-09-2015, 21:21
Holland Oates
Holland Oates is offline
Waarom geen a?

edit: Oh net te laat. Goeie save, kneel.

Regels voor berichten