Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2015, 13:02
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
heel erg deprimerend dat nieuws over de WRP.
Oud 06-10-2015, 13:04
Axel11
Axel11 is offline
Ja, mee eens. Maar ik heb er nog eens naar gekeken en ik moet zeggen dat het bericht van Proud eerder helemaal niet dan niet helemaal klopt. Ik vind dat dus niet zo'n goed argument tegen of een nadeel van de WRP.
Oud 06-10-2015, 13:12
Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Wat klopt er dan niet?
Oud 06-10-2015, 13:15
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ze moeten mij gewoon Minister Seksualiteit maken, dan komt alles goed.
STEL JE VERKIESBAAR DAN
Oud 06-10-2015, 13:16
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
*met stembiljet wapper*
Oud 06-10-2015, 14:32
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Wat klopt er dan niet?
In de meest recente Nota naar aanleiding van het verslag wordt de vergunningplicht uitgelegd en genuanceerd: "Het is in beginsel niet nodig degenen die op het eigen woon- en leefadres als prostituee werkzaam zijn, aan een vergunningplicht te onderwerpen zolang er geen sprake is van overlast en die werkzaamheid voor de buitenwereld niet of nauwelijks zichtbaar is, bijvoorbeeld doordat er alleen „op afspraak‟ wordt gewerkt."
Oud 06-10-2015, 14:59
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ze mag posten wat ze wil. En ik mag daar op reageren. Ik eis niks van haar
Dat suggereerde ik ook niet. Maar jij leek haar vraag te interpreteren als een eis aan jouw adres niet meer te posten.

Niemand heeft ooit tegen wie dan ook gezegd dat wie dan ook hier niet mag posten.
Oud 06-10-2015, 15:46
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Maar jij leek haar vraag te interpreteren als een eis aan jouw adres niet meer te posten.
Lijkt me sterk, aangezien ik toen überhaupt (nog) niet op haar vega-gebeuren had gereageerd: ik heb het dus ook niet zo opgevat
Oud 06-10-2015, 16:27
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
In de meest recente Nota naar aanleiding van het verslag wordt de vergunningplicht uitgelegd en genuanceerd: "Het is in beginsel niet nodig degenen die op het eigen woon- en leefadres als prostituee werkzaam zijn, aan een vergunningplicht te onderwerpen zolang er geen sprake is van overlast en die werkzaamheid voor de buitenwereld niet of nauwelijks zichtbaar is, bijvoorbeeld doordat er alleen „op afspraak‟ wordt gewerkt."
Heb je een link?

En waarom willen ze dan de optie van zes maanden cel? Ik geloof best dat ze niet iedere student meteen de bak in gooien, hoor, maar waarom willen ze vrijwillig sekswerk überhaupt strafbaar maken? Gert-Jan Segers zegt op Twitter dat het mensenhandel moet bestrijden, maar dat spreekt wat jij zegt weer tegen, qua hoe ernstig ze 't gaan naleven. Alsof 't niet altijd al hartstikke strafbaar was om iemand gedwongen achter een webcam te zetten...

Verder verschijnt die overlast automagisch zodra buren, verhuurders en werkgevers ingelicht worden. Net zoals bestemmingsplan dan bijvoorbeeld opeens heel belangrijk wordt. Ik geloof er niet zo in. Veel van die regels klinken op papier redelijker dan ze in de praktijk worden toegepast.
Oud 06-10-2015, 16:27
Dekaloog
Dekaloog is offline
Er zitten trouwens ook gewoon juristen bij Proud, he.
Oud 06-10-2015, 16:28
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
loop je al met baguettes onder je arm Schrö?
Jazeker, en met zo'n mooie pet en een sigaret.
Oud 06-10-2015, 16:28
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Jazeker, en met zo'n mooie pet en een sigaret.
En een blauw-wit gestreepte tuniek?
Oud 06-10-2015, 16:35
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
En een blauw-wit gestreepte tuniek?
Ja precies, en van die mime-make-up.
Oud 06-10-2015, 16:41
Holland Oates
Holland Oates is offline
Zeg je ook te pas en te onpas 'hôh hôh hôh baguette!'.

Offtopic: Ik wel.
Oud 06-10-2015, 16:43
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Heb je een link?

En waarom willen ze dan de optie van zes maanden cel? Ik geloof best dat ze niet iedere student meteen de bak in gooien, hoor, maar waarom willen ze vrijwillig sekswerk überhaupt strafbaar maken? Gert-Jan Segers zegt op Twitter dat het mensenhandel moet bestrijden, maar dat spreekt wat jij zegt weer tegen, qua hoe ernstig ze 't gaan naleven. Alsof 't niet altijd al hartstikke strafbaar was om iemand gedwongen achter een webcam te zetten...

Verder verschijnt die overlast automagisch zodra buren, verhuurders en werkgevers ingelicht worden. Net zoals bestemmingsplan dan bijvoorbeeld opeens heel belangrijk wordt. Ik geloof er niet zo in. Veel van die regels klinken op papier redelijker dan ze in de praktijk worden toegepast.
http://www.rijksoverheid.nl/binaries...0000008671.pdf

Nou ja, het is/wordt dus strafbaar zonder vergunning.

Je moet niet vergeten dat gemeenten op dit moment vrij zijn om voor sekswerkers, ook thuiswerkers, zelf hun eigen vergunningstelsels in het leven te roepen incl. strafbaarstelling: de rechter heeft op grond hiervan ook al wel thuis sekswerken moeten verbieden.
In principe vind ik het niet een heel verkeerd idee om hiervoor landelijk 1 systeem in te voeren, waarbij dus thuiswerkers die dat verder "onopvallend" doen juist geen vergunning meer nodig zouden hebben (dit zal zich helaas in de rechtspraak moeten uitkristalliseren, zoals het er nu naar uitziet) + waarbij de eisen voor een vergunning limitatief in de wet worden opgesomd in plaats van dat gemeenten zelf steeds allerlei dingen verzinnen.

Ik zeg niet dat dit een goed systeem is, maar ik kan het ook moeilijk een verslechtering noemen zoals Proud stelt.
Oud 06-10-2015, 16:46
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Ik werd van die blogpost heel ongelukkig ook al weet ik precies hoe het er aan toegaat in zwartekousenland. Bahbahbah. Ook die discussie over prostitutie die we hier enkele maanden geleden hadden vond ik zo blergh
Oud 06-10-2015, 16:47
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Er zitten trouwens ook gewoon juristen bij Proud, he.
Ik mag het hopen ja
Oud 06-10-2015, 16:49
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Ik hou het al een tijdje niet meer bij maar volgens mij is het onderzoek gepresenteerd als onderzoek naar eventuele misstanden, volgens mij is het ook zo voorgelegd aan de respondenten en heeft de Minister van Justitie gezegd geen aanleiding te zien om bdsm'ers op welke manier dan aan te pakken, omdat de cijfers naar misbruik bij 'gewone' mensen hetzelfde was als bij bdsm'ers, of misschien lager, ik weet het niet meer precies
Oud 06-10-2015, 16:52
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Oh we waren al weer een dikke pagina verder
Oud 06-10-2015, 16:57
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
http://www.rijksoverheid.nl/binaries...0000008671.pdf

Nou ja, het is/wordt dus strafbaar zonder vergunning.
Dan is het een verslechtering.

Je krijgt namelijk geen vergunning meer. Gewoon echt niet. Er zijn mensen die jaren hebben gewacht, brieven hebben geschreven, duizenden euro's hebben uitgegeven, zonder resultaat. Gemeente houdt 't geld en geeft zonder uitleg alsnog geen vergunning.

Citaat:
Je moet niet vergeten dat gemeenten op dit moment vrij zijn om voor sekswerkers, ook thuiswerkers, zelf hun eigen vergunningstelsels in het leven te roepen incl. strafbaarstelling: de rechter heeft op grond hiervan ook al wel thuis sekswerken moeten verbieden.
Ik ben wel benieuwd naar de zaken waarin dat is gebeurd. Zijn die openbaar te vinden?

Als ze nou landelijk zouden instellen dat je een vergunning moet geven wanneer is voldaan aan voorwaarden A, B en C dan zou je niemand horen klagen. Maar dit is het omgekeerde.

Citaat:
In principe vind ik het niet een heel verkeerd idee om hiervoor landelijk 1 systeem in te voeren, waarbij dus thuiswerkers die dat verder "onopvallend" doen juist geen vergunning meer nodig zouden hebben (dit zal zich helaas in de rechtspraak moeten uitkristalliseren, zoals het er nu naar uitziet)
Dit gaat inderdaad neerkomen op dat normale thuiswerkers vaker opgepakt gaan worden. Dan een nutteloze rechtzaak en dan waarschijnlijk geen celstraf maar wel een boete. Komt neer op nog meer ruis, nog minder aandacht voor slachtoffers, nog meer geldverspilling, nog meer stigma, nog minder luisteren naar normale sekswerkers. Het is gewoon meer van hetzelfde.

Citaat:
waarbij de eisen voor een vergunning limitatief in de wet worden opgesomd in plaats van dat gemeenten zelf steeds allerlei dingen verzinnen.
Gemeentes hebben nergens zoiets achterlijks verzonnen als zes maanden cel voor vrijwillig sekswerk.

Citaat:
Ik zeg niet dat dit een goed systeem is, maar ik kan het ook moeilijk een verslechtering noemen zoals Proud stelt.
Ik wel.
Oud 06-10-2015, 17:13
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dan is het een verslechtering.

Je krijgt namelijk geen vergunning meer. Gewoon echt niet. Er zijn mensen die jaren hebben gewacht, brieven hebben geschreven, duizenden euro's hebben uitgegeven, zonder resultaat. Gemeente houdt 't geld en geeft zonder uitleg alsnog geen vergunning.
Dat wordt lastiger voor gemeenten als er landelijke wetgeving over dit soort vergunningen komt.

Citaat:
Ik ben wel benieuwd naar de zaken waarin dat is gebeurd. Zijn die openbaar te vinden?
Ik zal even kijken of ik die makkelijk kan vinden.

Citaat:
Als ze nou landelijk zouden instellen dat je een vergunning moet geven wanneer is voldaan aan voorwaarden A, B en C dan zou je niemand horen klagen. Maar dit is het omgekeerde.
Waarom vind je het het omgekeerde? De voorwaarden worden juist beter vastgelegd dan de gemeenten nu zelf doen.

Citaat:
Gemeentes hebben nergens zoiets achterlijks verzonnen als zes maanden cel voor vrijwillig sekswerk.
Vooruit, in Rotterdam staat er inderdaad nu maar 3 maanden cel op vrijwillig sekswerk zonder vergunning Ik ga het niet voor elke gemeente uitzoeken hoor
Oud 06-10-2015, 17:20
Verwijderd
Nou het is weer niks geworden met de Nobelprijs dit jaar hè Schrö?
Oud 06-10-2015, 17:24
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Ik hou het al een tijdje niet meer bij maar volgens mij is het onderzoek gepresenteerd als onderzoek naar eventuele misstanden, volgens mij is het ook zo voorgelegd aan de respondenten
Nee, ik heb 't onderzoek gezien toen het verricht werd. Toen ging het over 'meer inzicht in de subcultuur', als ik 't me goed herinner. Veel respondenten waren sceptisch en toen heeft het onderzoeksbureau veel moeite gedaan om mensen gerust te stellen. Ik geloof ook dat mensen aannamen dat het om 't Ministerie van Volksgezondheid ging, en niet om Justitie, wat vervolgens niet werd gecorrigeerd.

Citaat:
(...) en heeft de Minister van Justitie gezegd geen aanleiding te zien om bdsm'ers op welke manier dan aan te pakken, omdat de cijfers naar misbruik bij 'gewone' mensen hetzelfde was als bij bdsm'ers, of misschien lager, ik weet het niet meer precies
Klopt helemaal! Het zou er ook nooit doorheen komen als Opstelten nu opeens kinky seks strafbaar zou willen stellen.

Maar let op de taal in alle nieuwsberichten. Deze, bijvoorbeeld, waar Opstelten gek genoeg niet in genoemd wordt. "Een kwart heeft te maken met misstanden." "Ook kwetsbare personen met een psychische stoornis lopen een verhoogd risico op misbruik, omdat ze hun eigen grenzen vaak niet kennen." Veel krantenberichten beginnen over minderjarigen of zoeken de sensatie op. "Kwart BDSM'ers naar de dokter met letsel," etc.

Het is een proces. Taal is stap één. Bij de prostitutie heeft het ook jaren geduurd voordat gebruik van het woord 'mensenhandel' zo normaal is geworden als 't nu is. We hebben nu een grootschalig onderzoek dat zogenaamd aantoont dat een kwart van de BDSM'ers te maken heeft met 'misstanden'. Hoe lang nog voordat je geen suede flogger meer kan kopen, omdat het gezien wordt als martelwapen waarmee je minderjarige geestelijk gehandicapten naar het ziekenhuis slaat?
Oud 06-10-2015, 17:26
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Nou het is weer niks geworden met de Nobelprijs dit jaar hè Schrö?
Mja, ik ging ook meer voor die van de Vrede.
Oud 06-10-2015, 17:27
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Citaat:
Nee, ik heb 't onderzoek gezien toen het verricht werd. Toen ging het over 'meer inzicht in de subcultuur', als ik 't me goed herinner. Veel respondenten waren sceptisch en toen heeft het onderzoeksbureau veel moeite gedaan om mensen gerust te stellen. Ik geloof ook dat mensen aannamen dat het om 't Ministerie van Volksgezondheid ging, en niet om Justitie, wat vervolgens niet werd gecorrigeerd.

Klopt helemaal! Het zou er ook nooit doorheen komen als Opstelten nu opeens kinky seks strafbaar zou willen stellen.

Maar let op de taal in alle nieuwsberichten. Deze, bijvoorbeeld, waar Opstelten gek genoeg niet in genoemd wordt. "Een kwart heeft te maken met misstanden." "Ook kwetsbare personen met een psychische stoornis lopen een verhoogd risico op misbruik, omdat ze hun eigen grenzen vaak niet kennen." Veel krantenberichten beginnen over minderjarigen of zoeken de sensatie op. "Kwart BDSM'ers naar de dokter met letsel," etc.

Het is een proces. Taal is stap één. Bij de prostitutie heeft het ook jaren geduurd voordat gebruik van het woord 'mensenhandel' zo normaal is geworden als 't nu is. We hebben nu een grootschalig onderzoek dat zogenaamd aantoont dat een kwart van de BDSM'ers te maken heeft met 'misstanden'. Hoe lang nog voordat je geen suede flogger meer kan kopen, omdat het gezien wordt als martelwapen waarmee je minderjarige geestelijk gehandicapten naar het ziekenhuis slaat?
Oh ja, dat wilde ik er nog aan toevoegen, dat ik vooral de media nogal irritant vond
Oud 06-10-2015, 17:28
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Ik dacht dat 't duidelijk was, maar ik zal het nog eens nazoeken!
Oud 06-10-2015, 17:30
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Ik wil het eigenlijk nu nazoeken, maar ik heb besloten dat ik ga proberen op m'n werklaptop niet ALLES te googelen wat ik wil weten
Oud 06-10-2015, 17:36
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Voor zover ik kan vinden (lang leve m'n telefoon ) is het aangekondigd als een onderzoek naar mis(ver)stanen in, en over de BDSM-wereld. Vanaf het begin werd vermeld dat het in opdracht van het Ministerie van Veiligheid en Justitie is.
Oud 06-10-2015, 17:54
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Dat wordt lastiger voor gemeenten als er landelijke wetgeving over dit soort vergunningen komt.
Dat durf ik te betwijfelen.

Citaat:
Ik zal even kijken of ik die makkelijk kan vinden.
Dank!

Nog over de nota: dit is een samenvattende brief met vragen n.a.v. het wetsvoorstel? Wat voor invloed heeft 't precies?

Citaat:
Waarom vind je het het omgekeerde? De voorwaarden worden juist beter vastgelegd dan de gemeenten nu zelf doen.
Omdat gemeentes nog steeds gewoon kunnen besluiten om geen vergunningen te verstrekken. Extra regels toevoegen waaraan je moet voldoen voor je een vergunning helpt niet. Extra straffen invoeren helpt ook niet.

Wat helpt is luisteren naar sekswerkers, die weten namelijk 't beste wat voor wetgeving er nodig is. En zij zeggen dat dit alleen maar meer machtsmisbruik van vergunninghouders faciliteert, en vragen zich af waarom een thuiswerker juridisch gelijkgesteld wordt aan een bordeelhouder. Dáár zou het debat over moeten gaan.

Citaat:
Vooruit, in Rotterdam staat er inderdaad nu maar 3 maanden cel op vrijwillig sekswerk zonder vergunning Ik ga het niet voor elke gemeente uitzoeken hoor
Excuus, ik zag de wereld weer 'ns rooskleuriger in dan hij kennelijk is.

Dan nog berusten veel kleine gemeentes zich nu op een soort 'als je maar geen misdaden begaat'-beleid. In die gevallen is dit geen verbetering.
Oud 06-10-2015, 17:56
Verwijderd
Maar het wel of niet verstrekken van vergunningen kan aangevochten worden voor de rechter.
Oud 06-10-2015, 18:00
Dekaloog
Dekaloog is offline
Voor zo ver ik weet heeft dat weinig zin.
Oud 06-10-2015, 18:01
Verwijderd
Als het op dezelfde manier gaat als bouwvergunningen, terrasvergunningen, horecavergunningen en overige ondernemersachtige dingen, dan heeft het heel erg vaak wel zin als ik het me goed herinner, Maaike.sann heb jij daar ergens cijfers van of weet je waar die te vinden zijn?
Oud 06-10-2015, 18:03
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Lijkt me sterk, aangezien ik toen überhaupt (nog) niet op haar vega-gebeuren had gereageerd: ik heb het dus ook niet zo opgevat
Hier impliceer je toch echt dat jou verteld wordt dat je niet op een bepaalde manier mág reageren:

Citaat:
We mogen er alleen lief over praten? Mogen we iets niet meer belachelijk vinden?
Oud 06-10-2015, 18:03
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Rechter kan alleen besluit op het bezwaar (!) vernietigen, maar niet de vergunning alsnog toewijzen, gaat dan dus terug naar gemeente en die moeten opnieuw besluiten op het gemaakte bezwaar. Gemiddeld duurt het driekwart jaar voor een zaak voor de bestuursrechter komt trouwens, dan zijn die arme studentjes al bijna afgestudeerd.

Maar verder weet ik niks van bestuursrecht, Quis wel. Axel denk ik ook wel

Laatst gewijzigd op 06-10-2015 om 18:08.
Oud 06-10-2015, 18:05
Turk February
Turk February is offline
Wat een beleefde man bij de tramhalte.

"Meneer, mag ik u iets vragen?"
"Ja."
"Goede... avond is het alweer bijna, wat ik wilde vragen is, zou u ook interesse hebben een iPhone te kopen? Een splinternieuwe?"

In die woorden is dat me nou nog nooit gevraagd.
Oud 06-10-2015, 18:05
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Of nou ja, ik weet vooral niet zoveel hierover. Ik zou me eens in moeten lezen over de kwestie, maar ik ben lui
Oud 06-10-2015, 18:07
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Ik wil het eigenlijk nu nazoeken, maar ik heb besloten dat ik ga proberen op m'n werklaptop niet ALLES te googelen wat ik wil weten

Citaat:
Oh ja, dat wilde ik er nog aan toevoegen, dat ik vooral de media nogal irritant vond
Ja, eens!

Citaat:
Voor zover ik kan vinden (lang leve m'n telefoon ) is het aangekondigd als een onderzoek naar mis(ver)stanen in, en over de BDSM-wereld. Vanaf het begin werd vermeld dat het in opdracht van het Ministerie van Veiligheid en Justitie is.
Vind je dat geen draaikonterige titel? Dat het onderzoek naar de respondenten toe vooral 'Misverstanden over de BDSM-wereld' heet en achteraf opeens vooral 'Misstanden in de BDSM-wereld' wordt? Dat zijn twee totaal verschillende dingen.

Maar goed, misschien ben ik een doemdenker en wat 't Ministerie betreft zat ik fout, dus ga ik nu 't betreffende topic proberen terug te vinden op 't betreffende sociale platform, voordat ik meer dingen zeg die niet kloppen.
Oud 06-10-2015, 18:10
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Nee, ik weet eigenlijk ook niks over procedures bij de bestuursrechter. In m'n herinnering was het altijd allemaal nogal kansloos, met die terugverwijzingen naar de gemeente, maar geen idee of dat echt zo is

Het is wel terecht natuurlijk, rechter mag niet op de stoel van de wetgever gaan zitten enzo maar blaaa ZO SAAI.
Oud 06-10-2015, 18:13
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Citaat:

Ja, eens!

Vind je dat geen draaikonterige titel? Dat het onderzoek naar de respondenten toe vooral 'Misverstanden over de BDSM-wereld' heet en achteraf opeens vooral 'Misstanden in de BDSM-wereld' wordt? Dat zijn twee totaal verschillende dingen.

Maar goed, misschien ben ik een doemdenker en wat 't Ministerie betreft zat ik fout, dus ga ik nu 't betreffende topic proberen terug te vinden op 't betreffende sociale platform, voordat ik meer dingen zeg die niet kloppen.
Ik vind dat de onderzoekers de titel best wel waar hebben gemaakt. Wat de media er vervolgens mee deed vond ik een beetje stom. Niet alle media trouwens. En ik heb ook best gave reacties gehoord van mensen, die door die krantenartikelen tot de conclusie kwamen dat bdsm'ers niet zo gestoord zijn als ze dachten enzo.
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Al met al ben ik er best positief over, maar misschien heb ik wel te veel vertrouwen in onze overheid en de mensheid
Verwijderd
Citaat:

"Ja."
"Goede... avond is het alweer bijna, wat ik wilde vragen is, zou u ook interesse hebben een iPhone te kopen? Een splinternieuwe?"

Hoeveel moest je neerleggen en wat moet ik jou ervoor betalen?
Oud 06-10-2015, 18:14
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:

"Ja."

Wat een beleefde dief.

Ik hoorde laatst dat heel veel dieven in huizen poepen omdat ze zo bang zijn dat er iemand binnenkomt.
Oud 06-10-2015, 18:14
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
En volgens mij is de titel dus "mis(ver)standen" gebleven en zo was 't ook aangekondigd. Toen ik er een aankondiging van las dacht ik niet dat het alleen over misverstanden zou gaan, maar evengoed over misstanden.
Oud 06-10-2015, 18:17
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Wat een beleefde dief.

Ik hoorde laatst dat heel veel dieven in huizen poepen omdat ze zo bang zijn dat er iemand binnenkomt.
Ik weet van wie je dat gehoord hebt en betwijfel het daarom.

Citaat:
Hoeveel moest je neerleggen en wat moet ik jou ervoor betalen?
Ik heb het niet gekocht, ben niet gek. In mijn huis geen Appleproducten!
Oud 06-10-2015, 18:18
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Citaat:

Oud 06-10-2015, 18:18
Verwijderd
Citaat:

Nou jah, voor vijf euro is het het echt wel waard
Oud 06-10-2015, 18:19
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Ik ben stiekem best enorm fan van m'n laptop en het is geen Apple
Oud 06-10-2015, 18:20
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Maar goed, al met al was ie duurder dan m'n Mac
Oud 06-10-2015, 18:21
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
En een cadeautje van m'n baas. Cadeautjes maken alles beter
Oud 06-10-2015, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Maar goed, al met al was ie duurder dan m'n Mac
Mijn Dell was met alle accessoires een paar honderd euro duurder dan de duurste MacBook Pro Maar ik mocht geen MacBook Pro want "We zijn nou eenmaal een Windows-school!".

De beste man moest eens weten hoeveel Linux en BSD servers we hebben in de nieuwe centrale ICT-omgeving :')
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten