Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Niemand heeft ooit tegen wie dan ook gezegd dat wie dan ook hier niet mag posten.
||
Citaat:
En waarom willen ze dan de optie van zes maanden cel? Ik geloof best dat ze niet iedere student meteen de bak in gooien, hoor, maar waarom willen ze vrijwillig sekswerk überhaupt strafbaar maken? Gert-Jan Segers zegt op Twitter dat het mensenhandel moet bestrijden, maar dat spreekt wat jij zegt weer tegen, qua hoe ernstig ze 't gaan naleven. Alsof 't niet altijd al hartstikke strafbaar was om iemand gedwongen achter een webcam te zetten... Verder verschijnt die overlast automagisch zodra buren, verhuurders en werkgevers ingelicht worden. Net zoals bestemmingsplan dan bijvoorbeeld opeens heel belangrijk wordt. Ik geloof er niet zo in. Veel van die regels klinken op papier redelijker dan ze in de praktijk worden toegepast. |
![]() |
||
Citaat:
Nou ja, het is/wordt dus strafbaar zonder vergunning. Je moet niet vergeten dat gemeenten op dit moment vrij zijn om voor sekswerkers, ook thuiswerkers, zelf hun eigen vergunningstelsels in het leven te roepen incl. strafbaarstelling: de rechter heeft op grond hiervan ook al wel thuis sekswerken moeten verbieden. In principe vind ik het niet een heel verkeerd idee om hiervoor landelijk 1 systeem in te voeren, waarbij dus thuiswerkers die dat verder "onopvallend" doen juist geen vergunning meer nodig zouden hebben (dit zal zich helaas in de rechtspraak moeten uitkristalliseren, zoals het er nu naar uitziet) + waarbij de eisen voor een vergunning limitatief in de wet worden opgesomd in plaats van dat gemeenten zelf steeds allerlei dingen verzinnen. Ik zeg niet dat dit een goed systeem is, maar ik kan het ook moeilijk een verslechtering noemen zoals Proud stelt. |
![]() |
|
![]() |
Ik hou het al een tijdje niet meer bij maar volgens mij is het onderzoek gepresenteerd als onderzoek naar eventuele misstanden, volgens mij is het ook zo voorgelegd aan de respondenten en heeft de Minister van Justitie gezegd geen aanleiding te zien om bdsm'ers op welke manier dan aan te pakken, omdat de cijfers naar misbruik bij 'gewone' mensen hetzelfde was als bij bdsm'ers, of misschien lager, ik weet het niet meer precies
![]()
||||||
Citaat:
Je krijgt namelijk geen vergunning meer. Gewoon echt niet. Er zijn mensen die jaren hebben gewacht, brieven hebben geschreven, duizenden euro's hebben uitgegeven, zonder resultaat. Gemeente houdt 't geld en geeft zonder uitleg alsnog geen vergunning. Citaat:
Als ze nou landelijk zouden instellen dat je een vergunning moet geven wanneer is voldaan aan voorwaarden A, B en C dan zou je niemand horen klagen. Maar dit is het omgekeerde. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Maar let op de taal in alle nieuwsberichten. Deze, bijvoorbeeld, waar Opstelten gek genoeg niet in genoemd wordt. "Een kwart heeft te maken met misstanden." "Ook kwetsbare personen met een psychische stoornis lopen een verhoogd risico op misbruik, omdat ze hun eigen grenzen vaak niet kennen." Veel krantenberichten beginnen over minderjarigen of zoeken de sensatie op. "Kwart BDSM'ers naar de dokter met letsel," etc. Het is een proces. Taal is stap één. Bij de prostitutie heeft het ook jaren geduurd voordat gebruik van het woord 'mensenhandel' zo normaal is geworden als 't nu is. We hebben nu een grootschalig onderzoek dat zogenaamd aantoont dat een kwart van de BDSM'ers te maken heeft met 'misstanden'. Hoe lang nog voordat je geen suede flogger meer kan kopen, omdat het gezien wordt als martelwapen waarmee je minderjarige geestelijk gehandicapten naar het ziekenhuis slaat? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|||||
Citaat:
Citaat:
Nog over de nota: dit is een samenvattende brief met vragen n.a.v. het wetsvoorstel? Wat voor invloed heeft 't precies? Citaat:
Wat helpt is luisteren naar sekswerkers, die weten namelijk 't beste wat voor wetgeving er nodig is. En zij zeggen dat dit alleen maar meer machtsmisbruik van vergunninghouders faciliteert, en vragen zich af waarom een thuiswerker juridisch gelijkgesteld wordt aan een bordeelhouder. Dáár zou het debat over moeten gaan. Citaat:
Dan nog berusten veel kleine gemeentes zich nu op een soort 'als je maar geen misdaden begaat'-beleid. In die gevallen is dit geen verbetering. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als het op dezelfde manier gaat als bouwvergunningen, terrasvergunningen, horecavergunningen en overige ondernemersachtige dingen, dan heeft het heel erg vaak wel zin als ik het me goed herinner, Maaike.sann heb jij daar ergens cijfers van of weet je waar die te vinden zijn?
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
Rechter kan alleen besluit op het bezwaar (!) vernietigen, maar niet de vergunning alsnog toewijzen, gaat dan dus terug naar gemeente en die moeten opnieuw besluiten op het gemaakte bezwaar. Gemiddeld duurt het driekwart jaar voor een zaak voor de bestuursrechter komt trouwens, dan zijn die arme studentjes al bijna afgestudeerd.
Maar verder weet ik niks van bestuursrecht, Quis wel. Axel denk ik ook wel ![]()
Laatst gewijzigd op 06-10-2015 om 18:08. |
![]() |
|
Wat een beleefde man bij de tramhalte.
"Meneer, mag ik u iets vragen?" "Ja." "Goede... avond is het alweer bijna, wat ik wilde vragen is, zou u ook interesse hebben een iPhone te kopen? Een splinternieuwe?" In die woorden is dat me nou nog nooit gevraagd.
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Maar goed, misschien ben ik een doemdenker en wat 't Ministerie betreft zat ik fout, dus ga ik nu 't betreffende topic proberen terug te vinden op 't betreffende sociale platform, voordat ik meer dingen zeg die niet kloppen. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Nee, ik weet eigenlijk ook niks over procedures bij de bestuursrechter. In m'n herinnering was het altijd allemaal nogal kansloos, met die terugverwijzingen naar de gemeente, maar geen idee of dat echt zo is
![]() Het is wel terecht natuurlijk, rechter mag niet op de stoel van de wetgever gaan zitten enzo maar blaaa ZO SAAI.
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik hoorde laatst dat heel veel dieven in huizen poepen omdat ze zo bang zijn dat er iemand binnenkomt. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() De beste man moest eens weten hoeveel Linux en BSD servers we hebben in de nieuwe centrale ICT-omgeving :') |
Advertentie |
|
![]() |
|
|