Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2015, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Positief ding: Ik heb éindelijk eens een afspraak gemaakt bij de huisarts. Dinsdag kan ik pas terecht, maar de afspraak staat iig.
Ik vind dit echt vet gaaf
Advertentie
Oud 19-11-2015, 18:47
Miekje*
Miekje* is offline
Ook op kleine stappen moet je trots zijn Trimm!

En fuck die 'vriendin'. Iemand die expres op internet zit te graven naar privédingen om daarover tegen je te gaan blaten, noem ik niet echt een vriendin.
Oud 19-11-2015, 19:07
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
En een shitload aan andere klachten waar ik al een tijd mee rondloop.
Goed dat je er mee naar de huisarts gaat!
Oud 19-11-2015, 20:38
ecnelis
ecnelis is offline
Als de huisarts je doorverwijst naar een psych en het klikt niet, gewoon een andere psych zoeken! Ik heb voor hetzelfde probleem (niet meer naar buiten kunnen, geen boodschappen kunnen doen en toen ik op de basisschool zat niet meer in de klas durven zitten) een psych gehad en daar bleef ik braaf heengaan voor een jaar zonder klik en resultaat. Toen zocht ik een andere en was het prima!
Oud 19-11-2015, 20:47
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Als de huisarts je doorverwijst naar een psych en het klikt niet, gewoon een andere psych zoeken! Ik heb voor hetzelfde probleem (niet meer naar buiten kunnen, geen boodschappen kunnen doen en toen ik op de basisschool zat niet meer in de klas durven zitten) een psych gehad en daar bleef ik braaf heengaan voor een jaar zonder klik en resultaat. Toen zocht ik een andere en was het prima!
Mijn ex had geen klik met zijn psych en besloot toen maar (na een paar bezoekjes) dat hij niets aan psychologische hulpverlening had, en dat hij wel weer alleen ging rondlopen met zijn angststoornis
Oud 19-11-2015, 20:56
ecnelis
ecnelis is offline
Ja zonde want er zijn zoveel oelewappers en ook zoveel mensen die wel iets kunnen. Als ik in de omgeving hoor hoeveel genderdysforen bijvoorbeeld verkeerd worden geholpen, dan bedroeft dat me. Maar inderdaad, zoeken tot een goede. Een echt goede is heel veel waard.
Oud 19-11-2015, 21:11
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Dat hoor ik idd van meerdere mensen. Jammer dat de ene persoon waar ik mee heb gepraat idd zo'n oelewapper bleek te zijn, maar ik hoop dat er nu iets gaat gebeuren waar ik wel wat aan heb.

Oh ja, die 'vriendin' van me sloot haar mail af met 'Heb je wel eens aan vitamine b12 gedacht? Hier is een website!'
Als dit alles door een jarenlang vitaminegebrek komt, vreet ik m'n hele schoenencollectie op.
Oud 19-11-2015, 21:11
Mr Soija
Mr Soija is offline
Citaat:
Wat zijn jullie favoriete huis-tuin-en-keuken middeltjes tegen verkoudheid, keelpijn en grieperig zijn?
Heet water of thee met citroen, gember, honing en/of eucalyptus.
En denken dat ik niet ziek ben.
Oud 19-11-2015, 21:13
Holland Oates
Holland Oates is offline
Btw 'cneel, gefeliciflapstaart met je prijs. Ik heb net je filmpje gekeken. Supertof! Ik hou van hoe je praat.
Oud 19-11-2015, 21:40
Verwijderd
Citaat:
Dat hoor ik idd van meerdere mensen. Jammer dat de ene persoon waar ik mee heb gepraat idd zo'n oelewapper bleek te zijn, maar ik hoop dat er nu iets gaat gebeuren waar ik wel wat aan heb.

Oh ja, die 'vriendin' van me sloot haar mail af met 'Heb je wel eens aan vitamine b12 gedacht? Hier is een website!'
Als dit alles door een jarenlang vitaminegebrek komt, vreet ik m'n hele schoenencollectie op.
Ik heb sterk het vermoeden dat ik al ontzettend lang een b12-tekort heb. Afgelopen zomer kreeg ik allerlei enge klachten (kon amper nog lopen, niet meer schrijven etc), toen bij toeval een b12-tekort ontdekt. Maar ik heb als ik terug denk al járen vage klachten die allemaal bij dat b12-tekort passen, dingen als vermoeidheid, maar ook een angststoornis... En ik eet vlees, vis etc, multivitamine met b12; dus duidelijk een opnameprobleem.
Nu met b12-injecties (aan tabletten heb je niks met een opnameprobleem) sinds een paar maanden gaat het echt beter, ook psychisch.

Zeker iets om te laten checken dus! Net zoals bv vitamine D, bleek bij mij ook te laag.
Oud 19-11-2015, 22:27
ecnelis
ecnelis is offline
Citaat:
Btw 'cneel, gefeliciflapstaart met je prijs. Ik heb net je filmpje gekeken. Supertof! Ik hou van hoe je praat.
Oh hey mercikes. Jij bent echt de enige trouwe volger van die blog geloof ik
Oud 19-11-2015, 22:29
ecnelis
ecnelis is offline
En ik zou vitaminetekort ook nooit onderschatten, hoewel ik niet tegen mensen met wie psychische klachten zou zeggen, 'het is vast je vitamine b12'. Ja daag!!
Oud 19-11-2015, 23:02
Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Oh hey mercikes. Jij bent echt de enige trouwe volger van die blog geloof ik
Ik kijk er ook weleens!

Ik kan echt niet wachten op je kinderboek. Bij die close-ups van de tekeningen deed ik elke keer een beetje hardop HHNNGG.
Oud 19-11-2015, 23:20
Miekje*
Miekje* is offline
Hey Ecneel, waar vind ik die blog?
Oud 19-11-2015, 23:39
ecnelis
ecnelis is offline
Citaat:
Hey Ecneel, waar vind ik die blog?
Weet je mijn voornaam?
Dat met een smachine.com erachter.
Oud 19-11-2015, 23:40
ecnelis
ecnelis is offline
Citaat:
Ik kijk er ook weleens!

Ik kan echt niet wachten op je kinderboek. Bij die close-ups van de tekeningen deed ik elke keer een beetje hardop HHNNGG.
Ik kan ook niet wachten huhuhu
Oud 20-11-2015, 05:12
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik wil ook even kort mijn ervaring delen dat mijn psych de chillste persoon ooit was en me met zoveel meer heeft geholpen dan alleen mijn paniek om eten.
En ik kreeg ook te horen van het vitaminetekort nou had Ik dat op een gegeven moment wel als gevolg, maar als oorzaak? ..
Oud 20-11-2015, 06:38
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb helaas geen geld voor een psych, dus ik loop bij een maatschappelijk werker. Maar omdat ik daar geen klik mee heb, ben ik al maanden niet geweest en ik weet niet zo goed hoe ik haar moet vertellen dat ik iemand anders wil die ik voor deze had, was perfect voor mij. Dan kwam ik binnen en zei ik "je moet me vandaag aan het huilen maken" en dan deed ze dat door 2 vragen te stellen over hoe ik me voelde
Oud 20-11-2015, 06:43
Elin3
Elin3 is offline
Ik had wel een hele lieve maatschappelijk werkster en ze was echt prima om tegen aan te praten over de dingen die op dat moment stress veroorzaakte, maar ik merk toch echt wel dat ik bij een psycholoog veel beter zit.
Oud 20-11-2015, 08:55
Verwijderd
Ik heb ook hele goede psycholoog-ervaringen Echt knap hoe sommigen door een paar eenvoudige vragen kunnen zorgen voor een hele gedachtenverandering!
Oud 20-11-2015, 09:16
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb helaas geen psycholooggeld. En ik denk dat ik nog wel te fiksen ben door een semi-professional.
Oud 20-11-2015, 13:05
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik heb helaas geen psycholooggeld. En ik denk dat ik nog wel te fiksen ben door een semi-professional.
Vanwege het eigen risico? Psycholoog wordt immers in beginsel volledig vergoed vanuit de basisverzekering. Of kan de psycholoog niet een van de vele erkende stoornissen bedenken die op jou van toepassing is om voor vergoeding in aanmerking te komen

En hoe wordt de maatschappelijk werkster dan betaald? Volledig vanuit je gemeente zonder eigen bijdrage...?
Oud 20-11-2015, 13:09
Elin3
Elin3 is offline
Ik heb nooit wat hoeven betalen voor bezoekjes aan mijn maatschappelijk werkster.
Oud 20-11-2015, 13:17
Verwijderd
Ja, maatschappelijk werk gaat vanuit de gemeente.
Oud 20-11-2015, 13:23
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Vanwege het eigen risico? Psycholoog wordt immers in beginsel volledig vergoed vanuit de basisverzekering. Of kan de psycholoog niet een van de vele erkende stoornissen bedenken die op jou van toepassing is om voor vergoeding in aanmerking te komen

En hoe wordt de maatschappelijk werkster dan betaald? Volledig vanuit je gemeente zonder eigen bijdrage...?
Ja, er wordt geloof ik pas vergoed vanaf ongeveer 18 behandelingen en dan is je eigen risico ook wel op inderdaad. Geen idee overigen wat het exacte aantal is, maar ik meen me te herinneren dat het daar ergens in de buurt lag.
Ik heb geen stoornissen, laat staan ernstig, dus dat kan ik ook niet faken
Oud 20-11-2015, 13:29
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ja, er wordt geloof ik pas vergoed vanaf ongeveer 18 behandelingen en dan is je eigen risico ook wel op inderdaad. Geen idee overigen wat het exacte aantal is, maar ik meen me te herinneren dat het daar ergens in de buurt lag.
Ik heb geen stoornissen, laat staan ernstig, dus dat kan ik ook niet faken
Vanaf 0 behandelingen vergoed tegenwoordig, maar kost je wel eigen risico idd.

Ik ben geen psycholoog, maar iets is al snel een stoornis hoor Een niet zo goede jeugd hebben meegemaakt, of bepaalde angsten kunnen al genoeg zijn.
Oud 20-11-2015, 13:31
Verwijderd
Mijn psycholoog-ervaringen zijn eigenlijk allemaal negatief. Het zal voor een deel ook aan mezelf liggen hoor. Dat ik er gewoon niet vatbaar voor ben ofzo. Heb er een aantal 'versleten', maarja, spoor nog steeds niet.

Heb eigenlijk daardoor echt weinig vertrouwen gekregen in de geestelijke gezondheidszorg, en heb het er eigenlijk een beetje mee opgegeven.

Word er altijd een beetje moedeloos van als mensen zeggen 'ooh, het heeft me zoveel geholpen met dit en dat', want dan vraag ik me af waar het bij mij telkens misgaat.
Oud 20-11-2015, 13:36
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Vanaf 0 behandelingen vergoed tegenwoordig, maar kost je wel eigen risico idd.

Ik ben geen psycholoog, maar iets is al snel een stoornis hoor Een niet zo goede jeugd hebben meegemaakt, of bepaalde angsten kunnen al genoeg zijn.
Ja, dat is bijna 400 euro, dat heb ik niet zo in huis liggen ofzo

Ja, dat is zo, maar ik ben alleen maar een beetje labiel soms. Ik wil er ook niet te diep op ingaan zo openbaar, maar het zijn volgens mij geen diepliggende trauma's, meer onopgeloste/onuitgesproken gevoelens
Oud 20-11-2015, 14:18
Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik ging net naar DH om een verjaardagscadeautje voor m'n nichtje te scoren, maar als 'therapie' heb ik zelf voor zo'n 80 euro aan teringzooi gekocht.
De lush ligt naast de primark, dus nu heb ik dingen gekocht die ik helemaal niet nodig heb (nóg een ruitjes-bloes, natuurlijk!) en die ik niet pas (omgwtf, hoe kunnen de BH's met de grootste omtrek en 2 cupmaten groter dan vorig jaar niet passen?! Ik wil weer gewoon 85B tetten!!! ). Maar ik heb wel superfijne shampoo gekocht waardoor hopelijk m'n haar es ophoudt met uitvallen.

Oh, en ik stond in de trein terug en dacht 'eww, wie ruikt er naar hamburgers?!', maar dat bleek ik zelf te zijn. Teringbeschamend.
Oud 20-11-2015, 14:21
Miekje*
Miekje* is offline
Ik wil eigenlijk ook weer eens naar de Primark, maar het enige wat ik nodig heb is longsleeves. En anders ben ik bang dat ik weer teveel ga kopen, want ik ben een sucker voor fijne vesten en die hebben ze altijd zoveel.
Oud 20-11-2015, 14:30
Verwijderd
Ik slaag echt nooit bij de Primark, wat een zooi. Maarja, eigenlijk slaag ik bij geen enkele winkel, dus zal wel weer aan mij liggen.

Ik stap een (kleding)winkel binnen, en waar andere vrouwen dan iets hebben van 'yes, buy all the things!!11', raak ik altijd een beetje in paniek. Het lukt me gewoon totaal niet.
Oud 20-11-2015, 14:37
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik slaag echt nooit bij de Primark, wat een zooi. Maarja, eigenlijk slaag ik bij geen enkele winkel, dus zal wel weer aan mij liggen.

Ik stap een (kleding)winkel binnen, en waar andere vrouwen dan iets hebben van 'yes, buy all the things!!11', raak ik altijd een beetje in paniek. Het lukt me gewoon totaal niet.
Herkenbaar
Oud 20-11-2015, 14:37
Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik koop ook voornamelijk t-shirts en chill-kleren enzo. En ik moet het meteen tof vinden als ik er langsloop. Dus ik ben altijd heel snel de winkel weer uit.
Oud 20-11-2015, 14:39
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik koop ook voornamelijk t-shirts en chill-kleren enzo. En ik moet het meteen tof vinden als ik er langsloop. Dus ik ben altijd heel snel de winkel weer uit.
Dit heb ik ook heel erg. Tegenwoordig sta ik op dagen dat ik er een beetje leuk uit wil zien dan ook een hele tijd voor mijn kast, om te bepalen welke combinatie van vest en t-shirt er het meest verzorgd en minst nonchalant uit zien Tegelijkertijd heb ik ook wel weer wat nette jurkjes, maar dan voel ik me snel weer overdressed.
Oud 20-11-2015, 14:41
Verwijderd
Ik neem mezelf al jarenlang voor dat ik 'deze winter écht al m'n leuke jurkjes ga dragen met een maillot en leuke laarzen', en elke winter loop ik weer gewoon in spijkerbroek en onelegante schoenen.

Ik moet mezelf er maar eens bij neer gaan leggen dat het qua kleding nooit meer iets met me gaat worden :')
Oud 20-11-2015, 14:50
Holland Oates
Holland Oates is offline
Ja, dat heb ik ook hoor. Ik draag nu ook m'n wijde, versleten spijkerbroek, een verknipt heren t-shirt en een capuchonvest. SEXEH!
Ik heb ook wel jurkjes en leuke maillots en hippe korte broeken, maar die bewaar ik voor speciale gelegenheden.
Oud 20-11-2015, 14:58
Miekje*
Miekje* is offline
Dat herken ik echt niet. Ik trek altijd gewoon aan waar ik doe dag zijn in heb een dat is vaak gewoon een broek en een shirt. Maar ik heb genoeg leuke broeken. En jurkjes draag ik ook graag.
Oud 20-11-2015, 14:59
Miekje*
Miekje* is offline
Alleen voor stagedagen zorg ik altijd dat ik er netjes uit zie, maar dat helpt mij ook met presteren, ofzo.
Oud 20-11-2015, 15:02
Verwijderd
Ik doe heel soms weleens een jurkje aan op een 'normale' dag, naar m'n werk, maar ik voel me dan veel te bewust van mezelf. Zo van 'kijk mij eens '. Past gewoon niet bij me.
Oud 20-11-2015, 15:05
Holland Oates
Holland Oates is offline
Mjuh, als ik moet werken moet ik m'n 'uniform' aan, dus dan valt er weinig te kiezen, en als ik niet werk ben ik meestal thuis, dus waarom zou ik dan moeite doen?
Als ik dan es een keer ergens heen ga, kies ik nu ook sneller voor een spijkerbroek+shirt/trui. Ik pas dan wel eerst alle andere dingen, maar daar voel ik me dan toch ineens niet helemaal prettig in.
Of ik denk 'ugh, iedereen heeft me al in dit ene jurkje gezien'. #wijf
Oud 20-11-2015, 15:05
Miekje*
Miekje* is offline
Dan moet je het vaker doen, dan een je eraan! Als je kleren aan hebt die je zelf leuk vindt, voel je je toch veel beter?
Oud 20-11-2015, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Mjuh, als ik moet werken moet ik m'n 'uniform' aan, dus dan valt er weinig te kiezen, en als ik niet werk ben ik meestal thuis, dus waarom zou ik dan moeite doen?
Oh dat lijkt me echt heerlijk, als je werkkleding aan moet.

Op school had ik dat vroegah ook echt chill gevonden (als enige van de hele school waarschijnlijk), een schooluniform. Nooit nadenken over wat je aanmoet, je houdt veel geld over. Heerlijk.
Want thuis heb ik meestal ook onooglijke dingen aan, of mijn pyjamabroek.
Oud 20-11-2015, 15:09
Holland Oates
Holland Oates is offline
Mss dat ik morgen m'n pixelhartjes-legging aan doe. Ookal is 'ie wel erg opvallend.

Pas stond ik in m'n standaardkloffie te wachten op een vriendin van me en haar vriend. Ik zag dat ze kwamen aangelopen vanaf het eind van de straat. Die vriend herkende me niet, want hij dacht dat ik een man was. Ik ken 'm al 8 jaar.

Citaat:
Oh dat lijkt me echt heerlijk, als je werkkleding aan moet.

Op school had ik dat vroegah ook echt chill gevonden (als enige van de hele school waarschijnlijk), een schooluniform. Nooit nadenken over wat je aanmoet, je houdt veel geld over. Heerlijk.
Want thuis heb ik meestal ook onooglijke dingen aan, of mijn pyjamabroek.
Nou ja, ik moet wel zelf een broek en schoenen kopen, alleen het shirt krijg ik van m'n werk. Dus dan moet ik alsnog iets uitzoeken wat bij me past.
En op school was ik een kutalto en had ik een uniform echt vreselijk gevonden. Ik had toen al belachelijk veel kleren. Nu dus nog meer, want ik weet wel wat leuk is en wat staat, maar dan vind ik 't vaak te zonde om 't aan te doen. Sociaal leven, waar beeeen je?
Oud 20-11-2015, 15:11
Verwijderd
Ik ruimde een keer m'n kast uit samen met m'n moeder, en bij heel veel dingen was het van 'wat is dit, kan dit weg?' 'Nee, dat is voor in bed/om in te chillen!'.

Ik heb meer voor in bed dan voor daarbuiten. :')
Oud 20-11-2015, 15:12
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Mss dat ik morgen m'n pixelhartjes-legging aan doe. Ookal is 'ie wel erg opvallend.
Ja! Hup! Aandoen!

Citaat:

Pas stond ik in m'n standaardkloffie te wachten op een vriendin van me en haar vriend. Ik zag dat ze kwamen aangelopen vanaf het eind van de straat. Die vriend herkende me niet, want hij dacht dat ik een man was. Ik ken 'm al 8 jaar.
Auw
Oud 20-11-2015, 15:13
Verwijderd
Ik heb heel weinig kleren, want ik haat het om er geld aan uit te geven.

Ik heb geld nodig om op mijn rekening te hebben staan. ©Kazet
Oud 20-11-2015, 15:15
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Ja! Hup! Aandoen!

Auw
Ze zijn wel comfy.
Spoiler

En tsja, story of my life. Ik weet nog dat ik als net-puber over straat liep in het dorp van m'n ouders en toen hoorde ik een volwassen man zeggen 'Nou, 't is dat 't lang haar heb, anders zou ik denken dat 't een jongen was'.
Oud 20-11-2015, 15:18
Elin3
Elin3 is offline
Ik vind je legging heel erg awesome

(En heb je een salontafel van de IKEA? EDIT: Nee, de bovenkant lijkt er alleen op. Excuses!)
Oud 20-11-2015, 15:21
Holland Oates
Holland Oates is offline
Thanks!
En nope, het is een oude eikenhouten tafel van m'n oma, die m'n vader voor me heeft geverfd. Of bedoel je dat tafeltje links achter? Want dat is wel ikea. Evenals 90% van mijn interieur.
Oud 20-11-2015, 15:24
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Thanks!
En nope, het is een oude eikenhouten tafel van m'n oma, die m'n vader voor me heeft geverfd. Of bedoel je dat tafeltje links achter? Want dat is wel ikea. Evenals 90% van mijn interieur.
Ik dacht even dat het dit tafeltje was
Spoiler

Regels voor berichten