Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-12-2002, 22:18
Isa
Isa is offline
Citaat:
MoHaMeDJaLaL schreef:
Als je erop gaat replyen wil dat zeggen dat je het tegen haar bedoelt.

dat zegt niet dat anderen niet kunnen reagerren op mijn bericht.
Citaat:
Zij zegt:Respecteer elkaar!
Ze zegt niet respecteer ons.
en ik zeg dat dat wederzijds moet zijn.
Citaat:
Want als dat het geval was kon je een reply zetten en erop ingaan.
Read better next time.

PeaCe
ik snap het nog steeds niet het zal wel aan mij liggen.
Advertentie
Oud 01-01-2003, 15:37
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
dat zegt niet dat anderen niet kunnen reagerren op mijn bericht.

MJat heeft er niks mee te maken.

en ik zeg dat dat wederzijds moet zijn.

MJff verdorrie kerel,dat zegt ze toch "respecteer (ELKAAR)".

ik snap het nog steeds niet het zal wel aan mij liggen.
MJ:Ja je bent volgens mij gewoon koppig.

PeaCe
Oud 01-01-2003, 15:40
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Citaat:
nare man schreef:
Is dat een compliment?

Het is gewoon een algemeen bekend feit...niet eens bedoeld om LPF-ers of xenofoben belachelijk te maken...

Je kunt het opnemen als een compliment ja.
Precies niet om ze belachelijk te maken,want dat zijn ze al.

Happy new year 2 you Wijze man!

PeaCe
Oud 01-01-2003, 16:18
RuffThugg
RuffThugg is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
dit is weer een voorbeeld van een opeenstapeling van overdrijvingen, ik hoef hier niet eens op in te gaan, want de weldenkenden onder ons weten wat ik bedoel.
1. Men zou hierop moeten reageren als Rosenmuller op Fortuyn.
Zodra je op inhoud wordt aangevallen ga je eromheen draaien. Het had je gesierd als je er wel op was ingegaan en helder had uitgelegd in duidelijke taal wat er fout aan was volgens jou.
De taal die je nu gebruikt "ik hoef hier niet eens op in te gaan, want de weldenkenden onder ons weten wat ik bedoel." komt niet beter over.

2. Er staan in deze discussies eigenlijk 2 groepen tegenover elkaar.
Maar door de vaagheden en bagataliseringen zijn dit altijd onduidelijke en onheldere discussies waar je niet tot een oplossing komt.

De 1 vindt dat er relatief weinig Marokkanen crimineel bezig zijn, de ander vindt dat weinig wel mee vallen dan gaan ze hier op verder discussieren terwijl dit eigenlijk niet de discussie is.

Ik ben vanmening dat je alleen buitenlanders het land uit kan zetten, allochtonen niet.
Oud 02-01-2003, 11:12
very drunk driver
very drunk driver is offline
ja maar het is toch wel raar en dom als je in nederland zit. je helpt andere mensen uit andere landen die in problemen zit. ze komen dan hier naartoe. we geven ze een huis en uitkering. en wat krijgen we voor dank we voelen ons niet meer veilig.

ik vind voor asielzoekers die net een verblijfsvergunning hebben gehad een proeftijd. een proeftijd van een paar jaar. als je een groot of kleine misdaad begaan hebt dan mag je weer weg. dan hebben we je niet nodig. zoals stelen moord geweldpleging en niet dan niet de overtredingen te hard rijden. of van die lampjes op je auto hebben

ik ben gewoon tegen de buitenlanders die ons leven zuur maken. dat zullen er ongeveer 25% zijn van de allochtonen die het voor de rest van de 75% verpesten. ik heb alleen wat tegen die 25% van die allochtonen die zich niet kunnen gedragen.

natuurlijk heb ook wat tegen die "hollanders" die rellen enzo en geweldplegen dat is precies hetzelfde als de 25% allochtonen. en die zullen er wel meer zijn als de "slechte allochtonen"

begrijp me goed ik ben geen rascist ik heb wel 10 vrienden die allochtoon zijn. maar die horen bij de 75%
Oud 03-01-2003, 19:07
Verwijderd
Citaat:
RuffThugg schreef:
1. Men zou hierop moeten reageren als Rosenmuller op Fortuyn.
Zodra je op inhoud wordt aangevallen ga je eromheen draaien. Het had je gesierd als je er wel op was ingegaan en helder had uitgelegd in duidelijke taal wat er fout aan was volgens jou.
De taal die je nu gebruikt "ik hoef hier niet eens op in te gaan, want de weldenkenden onder ons weten wat ik bedoel." komt niet beter over.

om even het geheugen op te frissen, hier ging het om:
gepost op 19-11-2002 @ 15:41

--------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
NN schreef:
Hier even een reactie op BARON van iemand die met regelmaat in het hokje van de rechts-populistische term 'linkse kerk' wordt geplaatst. Zoals het eerste artikel van de Nederlandse grondwet (dat de held van rechts-populistisch Nederland Pim Fortuyn wilde schrappen) stelt moet er een scheidslijn worden getrokken tussen wat het recht op vrije meningsuiting is en wat discriminatie is.

Zoals bepaalde mensen het liefste alle in Nederland wonende mensen met een Marrokaanse achtergrond het land uit willen zetten omdat enkelen uit deze groep zich bezighouden met criminele activiteiten gaat m.i. de grens van vrij meningsuting royaal voorbij. Dit vind ik overduidelijk discriminatie.

overdrijving/onwaarheid 1: Pim Fortuyn zou art. 1 van de grondwet willen schrappen.

overdrijving/understatement 2: enkele marokkanen

en 3, de mening dat dit de grens van vrije meningsuiting overschreidt.

overigens reken jij je dus niet to de weldenkenden

2. Er staan in deze discussies eigenlijk 2 groepen tegenover elkaar.
Maar door de vaagheden en bagataliseringen zijn dit altijd onduidelijke en onheldere discussies waar je niet tot een oplossing komt.

De 1 vindt dat er relatief weinig Marokkanen crimineel bezig zijn, de ander vindt dat weinig wel mee vallen dan gaan ze hier op verder discussieren terwijl dit eigenlijk niet de discussie is.

Ik ben vanmening dat je alleen buitenlanders het land uit kan zetten, allochtonen niet.
tsja.....
Oud 03-01-2003, 19:43
RuffThugg
RuffThugg is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
om even het geheugen op te frissen, hier ging het om:
gepost op 19-11-2002 @ 15:41

quote:
NN schreef:
Hier even een reactie op BARON van iemand die met regelmaat in het hokje van de rechts-populistische term 'linkse kerk' wordt geplaatst. Zoals het eerste artikel van de Nederlandse grondwet (dat de held van rechts-populistisch Nederland Pim Fortuyn wilde schrappen) stelt moet er een scheidslijn worden getrokken tussen wat het recht op vrije meningsuiting is en wat discriminatie is.

Zoals bepaalde mensen het liefste alle in Nederland wonende mensen met een Marrokaanse achtergrond het land uit willen zetten omdat enkelen uit deze groep zich bezighouden met criminele activiteiten gaat m.i. de grens van vrij meningsuting royaal voorbij. Dit vind ik overduidelijk discriminatie.

overdrijving/onwaarheid 1: Pim Fortuyn zou art. 1 van de grondwet willen schrappen.

overdrijving/understatement 2: enkele marokkanen

en 3, de mening dat dit de grens van vrije meningsuiting overschreidt.

overigens reken jij je dus niet to de weldenkenden

tsja.....
1. Dit heeft dhr. Fortuyn toch ook gezegd. Als de vrije meningsuiting in het gedrang zou komen zou hij liever artikel 1 van de grondwet schrappen.
Dit was toch o.a. waarvoor hij uit Leefbaar Nederland gezet is.

2. Ja hier heb ik het al in mijn vorige post over gehad, dus dat hoef ik niet nog een keer uit te leggen.

3. Wat precies overschreid de grens van vrije meningsuiting?
Dit is me nu niet geheel duidelijk.

4. Discussieren/debatteren doe je op voet van gelijkheid. Door te zeggen dat weldenkenden het wel begrijpen bestempel je de mensen die het niet willen begrijpen(zij hebben een andere mening) als niet-weldenkenden.
Oud 04-01-2003, 17:50
Verwijderd
Citaat:
RuffThugg schreef:
1. Dit heeft dhr. Fortuyn toch ook gezegd. Als de vrije meningsuiting in het gedrang zou komen zou hij liever artikel 1 van de grondwet schrappen.
Dit was toch o.a. waarvoor hij uit Leefbaar Nederland gezet is.

wijzigen, maargoed er is dus sprake van een voorwaarde, een als/dan vergelijking. dat legt dus direct nuance aan op de uitspraak, alleen dat werd even 'vergeten'door de heren media en politiek (linkse kerk dus)

2. Ja hier heb ik het al in mijn vorige post over gehad, dus dat hoef ik niet nog een keer uit te leggen.

3. Wat precies overschreid de grens van vrije meningsuiting?
Dit is me nu niet geheel duidelijk.

op dit moment is dat zeer onduidelijk, ikzelf ben voorstander van de amerikaanse variant, en die is zeer vergaand

4. Discussieren/debatteren doe je op voet van gelijkheid. Door te zeggen dat weldenkenden het wel begrijpen bestempel je de mensen die het niet willen begrijpen(zij hebben een andere mening) als niet-weldenkenden.
je kan iets begrijpen en er toch niet mee eens zijn, dus doe niet zo moeilijk
Oud 04-01-2003, 18:32
the_conquer
the_conquer is offline
climax, ga de politiek in................. Jij bent een stuk slimmer dan heel lpf bij elkaar.
Oud 04-01-2003, 18:41
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
the_conquer schreef:
climax, ga de politiek in................. Jij bent een stuk slimmer dan heel lpf bij elkaar.
dan zitten we zo met 14,4 miljoen mensen in de kamer...
Oud 04-01-2003, 19:32
the_conquer
the_conquer is offline
Citaat:
Joostje schreef:
dan zitten we zo met 14,4 miljoen mensen in de kamer...
Jah goed idee hebben we temminste de politiek dichter bij het volk gebracht . LPF doe dat maar eens na
Oud 08-01-2003, 17:59
TheGrudge
TheGrudge is offline
Citaat:
ADHD schreef:
Offtopic: het valt mij op dat mensen die fel tegen buitenlanders/vluchtelingen etc. etc. en ze liever zien gaan dan komen, afschuwelijk veel spelfouten maken en hun woorden m.b.v. achterbuurttaal kracht bijzetten.....
Inderdaad, dit viel mij ook op. Het troll gehalte in deze groep posters ligt een stuk hoger. Ook valt het me op dat enkele van deze mensen 'links' zien als een soort bolwerk tegen de 'Nederlanders'. Dit doet mij een beetje denken aan neo-nazi samenzweringstheorieen. Je weet wel, Joodse mensen zijn verantwoordelijk voor al het kwaad in de wereld, ze besturen alle landen, enzovoorts. (Note: ik zeg NIET dat rechts ook maar iets te maken heeft met het neo-nazidom, het was echter het eerste wat in me opkwam toen ik las over de 'linkse kerk')
Oud 08-01-2003, 21:01
Verwijderd
ADHD schreef:
Offtopic: het valt mij op dat mensen die fel tegen buitenlanders/vluchtelingen etc. etc. en ze liever zien gaan dan komen, afschuwelijk veel spelfouten maken en hun woorden m.b.v. achterbuurttaal kracht bijzetten.....

er zit geen nuancering in jouw uitspraken, kennelijk kan je dus niet goed lezen.

Citaat:
TheGrudge schreef:
Inderdaad, dit viel mij ook op. Het troll gehalte in deze groep posters ligt een stuk hoger. Ook valt het me op dat enkele van deze mensen 'links' zien als een soort bolwerk tegen de 'Nederlanders'.

de linkse elite, de enkele duizenden parijleden van voornamelijk pvd en in mindere mate cda en groenlinks, plus de media die vrijwel enkel linksgezinde mensen bevatten, die jarenlang een soort van politiek correcte aristocratie hebben gevormd. en in deze dictatoriale sfeer zijn jarenlang problemen verzwegen en tegenstanders monddood gemaakt, op een stalin-achtige manier.

Dit doet mij een beetje denken aan neo-nazi samenzweringstheorieen. Je weet wel, Joodse mensen zijn verantwoordelijk voor al het kwaad in de wereld, ze besturen alle landen, enzovoorts. (Note: ik zeg NIET dat rechts ook maar iets te maken heeft met het neo-nazidom, het was echter het eerste wat in me opkwam toen ik las over de 'linkse kerk')
je draait de zaak dus precies om

maargoed nu weer on-topic
Oud 08-01-2003, 21:24
Cha'eldur
Cha'eldur is offline
ik heb niet alles gelezen, maar willen zij die voor zijn, mensen eruitgooien die hoe lang pas in NL wonen? want ik gloof dut een deeltje van mijn familie een aantal eeuwen trug ook uit buitenland kwam.
nou zal ik dus wel nederlander zijn enzow, maar als ik bruin was geweest, was ik dan wel een NLer?

wanneer moet je er uit?
Oud 08-01-2003, 21:41
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Citaat:
Cha'eldur schreef:
ik heb niet alles gelezen, maar willen zij die voor zijn, mensen eruitgooien die hoe lang pas in NL wonen? want ik gloof dut een deeltje van mijn familie een aantal eeuwen trug ook uit buitenland kwam.
nou zal ik dus wel nederlander zijn enzow, maar als ik bruin was geweest, was ik dan wel een NLer?

wanneer moet je er uit?

Hahaha kerel weer niet zo ongerust.Niemand gaat eruit.We zijn allemaal van vlees en bloed(als er tenminste nog intellectuelen over zijn in dit land,die er zo over denken.)en we hebben allemaal de zelfde rechten.

PeaCe
Oud 09-01-2003, 10:26
Cha'eldur
Cha'eldur is offline
ik ben gerust hoor.
Oud 10-01-2003, 00:13
Poesje Mauw
Poesje Mauw is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:

er zit geen nuancering in jouw uitspraken, kennelijk kan je dus niet goed lezen.
Ik kan niet goed lezen omdat er geen nuancering in mijn uitspraken zit..... Ja, ik post onder een andere nick , voordat je me daar op afrekent. Het is iets dat MIJ opvalt. Jij HOEFT het dus niet te zien. Een ander valt het misschien niet op. Ik draai de rollen nu om. En volgens mij steekt jou dat. Het spijt me, maar als ik op TV een wat oudere dame zie die gilt (na de moord op Pim F.): "Ja, die Turken en Marokkanen moeten gewoon intregeren en de Nederlandse taal leren!" Pardon? INTREGEREN? Ik zou zeggen, mevrouw, leert u eerst zelf fatsoenlijk Nederlands, en val dan een ander aan. Natuurlijk, iedereen maakt spel- en grammaticafouten, maar voor 1 keer ben ik het helemaal eens met de Bijbel. Kijk eerst naar de balk in uw eigen oog voordat u naar de splinter wijst in andermans oog.
Oud 10-01-2003, 08:01
Cleopatraan
Cleopatraan is offline
1. Ik denk dat de problemen binnen de 2e en 3e generatie vooral veroorzaakt wordt door integratieproblemen bij de ouders van allochtone jongeren. Thuis worden ze vaak erg streng opgevoed door hun ouders en op straat kunnen ze veel meer maken. Bovendien is het in veel buitenlandse culturen zo dat er meer sociale controle is. Dat jongeren eerder op hun gedrag aangesproken worden en dergelijke. De opvoeding van allochtone jongeren is er denk ik niet aan aangepast dat dit in Nederland niet het geval is. Een integratiecursus lijkt me dan ook een betere oplossing dan het verwijderen van 2e of 3e generatie allochtonen uit NL.

2. Lijkt me logisch dat als iemand zich niet gedraagt hij daarvoor in NL gestraft wordt.
Oud 12-01-2003, 17:06
cin-D
cin-D is offline
pff ik ken mensen die hier al 9 jaar wonen en nog steeds geen verblijfsvergunning hebben! 9 jaar leef je in onzekerheid, je hebt geen sofie nummer en kan dus niet normaal werken....
ik bedoel, wat moet je al die tijd doen?
Oud 13-01-2003, 15:03
Verwijderd
Citaat:
ShuShu Fontana schreef:
Ik kan niet goed lezen omdat er geen nuancering in mijn uitspraken zit..... Ja, ik post onder een andere nick , voordat je me daar op afrekent. Het is iets dat MIJ opvalt. Jij HOEFT het dus niet te zien. Een ander valt het misschien niet op. Ik draai de rollen nu om. En volgens mij steekt jou dat. Het spijt me, maar als ik op TV een wat oudere dame zie die gilt (na de moord op Pim F.): "Ja, die Turken en Marokkanen moeten gewoon intregeren en de Nederlandse taal leren!" Pardon? INTREGEREN? Ik zou zeggen, mevrouw, leert u eerst zelf fatsoenlijk Nederlands, en val dan een ander aan. Natuurlijk, iedereen maakt spel- en grammaticafouten, maar voor 1 keer ben ik het helemaal eens met de Bijbel. Kijk eerst naar de balk in uw eigen oog voordat u naar de splinter wijst in andermans oog.
en hiermee stel je dus dat een volkse tante die haar Nederlands niet goed beheerst niet is geïntegreerd?

niet alleen is de taal belangrijk, veel belangrijker nog zijn de intenties waarmee veel, laten we maar turken en marokkanen nemen, naar Nederland komen. in een stad als Rotterdam zie je dat er onnoemelijk veel buitenlanders zich schuldig maken aan straatcriminaliteit en drugshandel. opvallend is ook hoeveel jonge allochtonen rondrijden in BMW's en Mercedessen, die zo'n volkse tante en haar vent zelfs met een leven lang hard werken niet weten te verdienen. misschien snap je dan ook de uitspraak van zo iemand beter, voordat je haar erop afrekent.

en over mn opmerking: jij kan niet goed lezen omdat er geen nuancering in mijn uitspraken zit; daar bedoelde ik mee dat je iedereen over één kam scheert, en dat ik me met jouw opmerking over taalgebruik aangesproken voelde. kennelijk is jouw Nederlands ook niet optimaal, anders had je dit wel begrepen
Oud 17-01-2003, 23:45
Poesje Mauw
Poesje Mauw is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
en hiermee stel je dus dat een volkse tante die haar Nederlands niet goed beheerst niet is geïntegreerd?

niet alleen is de taal belangrijk, veel belangrijker nog zijn de intenties waarmee veel, laten we maar turken en marokkanen nemen, naar Nederland komen. in een stad als Rotterdam zie je dat er onnoemelijk veel buitenlanders zich schuldig maken aan straatcriminaliteit en drugshandel. opvallend is ook hoeveel jonge allochtonen rondrijden in BMW's en Mercedessen, die zo'n volkse tante en haar vent zelfs met een leven lang hard werken niet weten te verdienen. misschien snap je dan ook de uitspraak van zo iemand beter, voordat je haar erop afrekent.

en over mn opmerking: jij kan niet goed lezen omdat er geen nuancering in mijn uitspraken zit; daar bedoelde ik mee dat je iedereen over één kam scheert, en dat ik me met jouw opmerking over taalgebruik aangesproken voelde. kennelijk is jouw Nederlands ook niet optimaal, anders had je dit wel begrepen
Goh, dan vraag ik me toch af wat die 8 voor Nederlands deed op mijn eindexamen VWO.... Maar goed, ik heb nooit gezegd dat ik WEL goed Nederlands lees en begrijp, dat maak jij er van. Tenminste, je maakt een hele foute cirkelredenatie. Ik denk er alleen het mijne van als ik iemand hoor schreeuwen over de minpunten van een ander, terwijl diegene eigenlijk dezelfde minpunten heeft. That's it. En Sorry, maar wat klets je nou over Mercedessen en BMW's. Als jij een Turk in een BWM ziet rijden denk jij dus bij jezelf: Goh, kan bijna niet anders dat die gestolen is. En een blond Nederlands vrouwtje die in een Mercedes voorbij zoeft (maar in werkelijkheid MISSCHIEN wel een artificial blond 'bijstand'moedertje is die geknoeid heeft met uitkeringen en op grote schaal fraude heeft gepleegd) kijk je niet eens naar om..... Klein blikveld heb jij, jongen. Open your eyes. En kijk eens naar mensen die misschien minder opvallen, maar net zo fout bezig zijn. Laten we alle buitenlanders met een Mercedes of een BMW maar een gele ster geven, dan is het nog veel en veel makkelijker om ze te stigmatiseren Luister, ik ben universitair geschoold. Ik zeg niet dat ik een goedbetaalde baan krijg, maar de vooruitzichten zijn goed. En toevallig heb ik een kleurtje. Dus als ik over 10 jaar in mijn keurig gekochte en afbetaalde gloednieuwe Mercedes langs kom rijden, en jij ziet mij, dan denk jij dus: Goh. Zal wel gestolen zijn. Of gekocht met 'crimineel' geld. Afgunst heet dat, AF-GUNST.
Oud 18-01-2003, 05:22
Joostje
Joostje is offline
en waarvan wordt die universitaire scholing betaald? Juist ja, van MIJN belastingcenten.

Kuch

Oud 22-01-2003, 17:34
Dikkie
Dikkie is offline
Climax, ik zal 1 van de weinige personen zijn die het met je eens is...
Oud 22-01-2003, 17:41
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
ShuShu Fontana schreef:
Goh, dan vraag ik me toch af wat die 8 voor Nederlands deed op mijn eindexamen VWO.... Maar goed, ik heb nooit gezegd dat ik WEL goed Nederlands lees en begrijp, dat maak jij er van. Tenminste, je maakt een hele foute cirkelredenatie. Ik denk er alleen het mijne van als ik iemand hoor schreeuwen over de minpunten van een ander, terwijl diegene eigenlijk dezelfde minpunten heeft. That's it. En Sorry, maar wat klets je nou over Mercedessen en BMW's. Als jij een Turk in een BWM ziet rijden denk jij dus bij jezelf: Goh, kan bijna niet anders dat die gestolen is. En een blond Nederlands vrouwtje die in een Mercedes voorbij zoeft (maar in werkelijkheid MISSCHIEN wel een artificial blond 'bijstand'moedertje is die geknoeid heeft met uitkeringen en op grote schaal fraude heeft gepleegd) kijk je niet eens naar om..... Klein blikveld heb jij, jongen. Open your eyes. En kijk eens naar mensen die misschien minder opvallen, maar net zo fout bezig zijn. Laten we alle buitenlanders met een Mercedes of een BMW maar een gele ster geven, dan is het nog veel en veel makkelijker om ze te stigmatiseren Luister, ik ben universitair geschoold. Ik zeg niet dat ik een goedbetaalde baan krijg, maar de vooruitzichten zijn goed. En toevallig heb ik een kleurtje. Dus als ik over 10 jaar in mijn keurig gekochte en afbetaalde gloednieuwe Mercedes langs kom rijden, en jij ziet mij, dan denk jij dus: Goh. Zal wel gestolen zijn. Of gekocht met 'crimineel' geld. Afgunst heet dat, AF-GUNST.
woehoe
Oud 27-01-2003, 15:12
Verwijderd
Citaat:
ShuShu Fontana schreef:
je leest weer niet goed, ik bekeek de situatie uit het perspectief van die 'volkse tante' en jij denkt gelijk dat ik aan het generaliseren ben

bovendien insinueer je dat ik een nazi ben, en dat vind ik heel kwalijk
dat je een kleurtje hebt boeit me niet, en dat is ook niet van belang te noemen in de discussie. en gefeliciteerd met je 8 voor Nederlands, maar hopelijk ben je het wel met me eens dat het niveau van het onderwijs achteruit gaat de laatste jaren.
Oud 27-01-2003, 18:38
~*Eve*~
~*Eve*~ is offline
Citaat:
verydrunkdriver schreef:
[B]ja maar het is toch wel raar en dom als je in nederland zit. je helpt andere mensen uit andere landen die in problemen zit. ze komen dan hier naartoe. we geven ze een huis en uitkering. en wat krijgen we voor dank we voelen ons niet meer veilig.

B]
overdrijven is ook een kunst... en btw we hebben ook heel veel buitenlanders hierheen gehaald om de vuile klusjes op te knappen die de nederlanders nie wilden uitvoeren.... duzz we hebben ze toendertijd zelf hierheen gehaald
Oud 28-01-2003, 17:24
nancetjuh
nancetjuh is offline
ik ben het wel een klein beetje eens met die stellingen
het is niet racistisch bedoelt ofzo maar meestal zijn het wel de mensen die beginnen met vechten
bijv. tijdje gelede hier in den helder begint er een idioot die ruzie had met iemand een cafe in te schieten op een zaterdag avond gat in de dansvloer had zo een dode kunnen zijn ik bedoel maar..... ze gaan in staking omdat ze geen eigen "keet" hebben om bijeenkomsten te houden als ze er dan 1 van de gemeente hebben gehad blijven ze klagen want hij zit dicht bij een woonbuurt... ik bedoel maar je kan ook ergens tevreden mee zijn

dus helemaal vin ik het niet verkeerd dat hij er zo over denkt ok als nederlanders het doen moeten die ook even hard gestraft worden
Oud 29-01-2003, 16:33
DaDude
DaDude is offline
Buitenlanders het land uit ??
zeker niet, maar er moet natuurlijk wel een goede inburgeringscursus komen, ik heb echt helemaal niks tegen buitenlanders die vloeiend nederlanders kunnen, maar mensen die het gebrekking spreken ---> doe er wat aan !!!
Misschien wel strengere binnenlatingseisen.
Oud 29-01-2003, 16:47
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
DaDude schreef:
Buitenlanders het land uit ??
zeker niet, maar er moet natuurlijk wel een goede inburgeringscursus komen, ik heb echt helemaal niks tegen buitenlanders die vloeiend nederlanders kunnen, maar mensen die het gebrekking spreken ---> doe er wat aan !!!
Misschien wel strengere binnenlatingseisen.
Een inburgeringscursus bestaat uit vragen als:
" Hoe groet men elkaar?"
a) Een knuffel geven.
b) Een hand geven.
c) Meteen het bed induiken.
d) Zoenen.

Dat is blijkbaar heel moeilijk om te weten als je je hier komt aanmelden.
Oud 01-02-2003, 17:12
Verwijderd
ik vind het van groot belang dat buitenlandse personen zich aan de basis aanpassen. nl, taal en opleiding/werk.

ik heb nog een vriend gehad van Niger, die was reeds 2 jaar in België, maar nog steeds sprak hij geen Nederlands. Hij volgde wel een cursus (verplicht door de VDAB), maar soms schrikkelde hij eens en hij leerde nooit.
hij wou wel zijn Nederlands bijschaven, hoor. maar je moet weten, hij heeft geen familie in België en maar 1 vriend.
hij woont in een heel kleine studio waar hij naar zo'n klein tv'tje zit te staren dag in dag uit.
dus veel motivatie was er niet.
ik, die 5 maand een relatie met hem had, heb toen zelfs Nederlandse kleuterboekjes gegeven, strips ed alles om hem aan te zetten tot het beter leren van zijn Nederlands.
het heeft niet geholpen, want in die 5 maand was er geen evolutie.
dat was dan ook de hoofdreden dat ik de relatie beëindigd heb.
hoe kan ik nu iemand verdedigen die niets doet om het integreren te versnellen?
hij had dan ook nog eens geen job dus ja...
zijn probleem was dan ook hoofdzakelijk dat hij alles nogal irrealistisch bekeek. hij wou informaticus worden en een film schrijven ed.

maar om to the point te komen.

mensen die nu toevallig een ander kleurtje hebben, maar hier geboren zijn hebben dezelfde rechten als een Belg (Nederlander).
zij hebben niet hun geboorteplek gekozen, é.

personen afkomstig uit een ander land, mogen mss dan wel dezelfde rechten hebben, maar dan ook dezelfde plichten é.
als ze hier willen blijven moeten ze volgens mij
- in een tijdspanne van 3 jaar de taal (nu ja, de basis) beheersen
(dit kan door intensieve taalcursussen in groepsverband)
- sollicitatieplicht hebben, het is nl niet zo vanzelfsprekend dat deze mensen een job vinden binnen de kortste keren, want als ze (eventueel nog) geen diploma hebben, bazen liever iemand van hun eigen nationaliteit aannemen...
- indien minderjarig, schoolplicht nadat ze de taalcursus gedaan hebben met succes.

na 3 jaar moet er dan een interview worden afgelegd met de persoon in kwestie + een test (taal, kennis over het land...)

indien niet erdoor: 6 maanden later herkansing
als het dan nog overdreven slecht is (hun score):
een sanctie (ik weet niet of repatriëring hier dan wel een goed idee is, maar bij criminele feiten, zeker bij recidevisten, ben ik zeker voor!)
Oud 02-02-2003, 19:29
climax
climax is offline
Een vriendje van mn broertje werd laatst door een paar surinamers van zijn fiets af getrokken en bedreigt en moest zijn telefoon en alles afgeven aan die jongens. Een voorbijganger die heeft toen een van die jongens gepakt en de politie is met die jongen naar zijn huis gegaan.

De moeder van de jonge crimineel zei toen de politie vertelde dat hij iemand beroofd had alleen maar: Nou en, dat is toch niet zo erg?

Daar wordt ik nou zo heel boos om. Die gestoorde instelling van dat soort mensen en als zij zo doorgaan dan zeg ik: doe dat lekker in je eigen land.

Maar voor veel mensen gaat dat er niet in.

Dus heb ik een andere oplossing:

Geef alle allochtonen steeds een vergunning voor een half jaar. Die vergunning wordt alleen verlengt wanneer die allochtoon met succes de verplichte inburgeringscursus doorloopt, dus als je veel lessen mist, of niet je best doet, dan mag je ook niet blijven. Als je dan heel graag in NL wil blijven, zul je dus echt wel je best doen.

Na een aantal jaar (2 ofzo) als de inburgering geslaagd is krijgen ze van mij dan een permanente status.

Tegenover die cursus staat dan wel bijv. dat de staat helpt met het zoeken naar een woning en een baan. Die veel makkelijker te vinden zijn omdat alle nieuwe inwoners goed nederlands kunnen spreken.

------------------------------
Als je nieuwsgierig bent, klik dan vooral niet hier: http://www.climaxonline.nl/humor.html

Laatst gewijzigd op 02-02-2003 om 19:55.
Oud 03-02-2003, 11:32
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
climax schreef:
Een vriendje van mn broertje werd laatst door een paar surinamers van zijn fiets af getrokken en bedreigt en moest zijn telefoon en alles afgeven aan die jongens. Een voorbijganger die heeft toen een van die jongens gepakt en de politie is met die jongen naar zijn huis gegaan.

De moeder van de jonge crimineel zei toen de politie vertelde dat hij iemand beroofd had alleen maar: Nou en, dat is toch niet zo erg?

Daar wordt ik nou zo heel boos om. Die gestoorde instelling van dat soort mensen en als zij zo doorgaan dan zeg ik: doe dat lekker in je eigen land.

Maar voor veel mensen gaat dat er niet in.

Dus heb ik een andere oplossing:

Geef alle allochtonen steeds een vergunning voor een half jaar. Die vergunning wordt alleen verlengt wanneer die allochtoon met succes de verplichte inburgeringscursus doorloopt, dus als je veel lessen mist, of niet je best doet, dan mag je ook niet blijven. Als je dan heel graag in NL wil blijven, zul je dus echt wel je best doen.

Na een aantal jaar (2 ofzo) als de inburgering geslaagd is krijgen ze van mij dan een permanente status.

Tegenover die cursus staat dan wel bijv. dat de staat helpt met het zoeken naar een woning en een baan. Die veel makkelijker te vinden zijn omdat alle nieuwe inwoners goed nederlands kunnen spreken.

------------------------------
Als je nieuwsgierig bent, klik dan vooral niet hier: http://www.climaxonline.nl/humor.html
Eeeehm. Ik wil niet vervelend doen hoor, maar Surinamers zijn hun hele leven al Nederlands staatsburger....Waarom? Omdat Nederland zo nodig Suriname wilde hebben, en houden. So deal with the problems now.
Oud 03-02-2003, 11:47
Joop von Amsber
Joop von Amsber is offline
ehh, buitenlanders het land uit ?? waarom ??
Oud 09-02-2003, 21:19
theone87nl
theone87nl is offline
Citaat:
climax schreef:
Laat ik nou eens een stelling geven:

1. Kan je je als gast niet gedragen in NL: rot dan maar op naar je eigen land.

2. Kan je je als gastheer niet gedragen in NL: dan kan je de cel in.

Eigen menig:
1. Je bent hier te gast en vrijwel iedereen krijgt een kans in de vorm van een verblijfsvergunning of de NL nationaliteit omdat het de 2e generatie is. Maar kan je je dan niet gedragen en moet je toch dingen slopen, dan kan je wat mij betreft vertrekken naar je eigen land.
Ze komen vaak uit landen waar hele strenge regels zijn, hier in NL mag je bijna ALLES, er zijn alleen een paar regeltjes om de boeel een beetje netjes te houden. Maar NIEMAND die een beetje opgevoed is en een beetje normen en waarden kent gaat dingen slopen en mensen beroven.
Dus nogmaals: je krijgt een kans, gedraag je je niet: EXIT

2. Natuurlijk heb ik ook bij AJAX huldigingen rellen gezien. Worden er dingen vernield door voornamelijk Nederlanders. Deze mensen kan je het land niet uitzetten, want dan zadel je een ander land met ONZE problemen op.

Maar de buitenlanders die over de scheef gaan, ons rechtssysteem zodanig in de knoei gooien dat er maanden wachtlijsten zijn voor veel belangrijkere rechtzaken, en heel veel geld en tijd kosten voor agenten moeten gewoon terug naar hun eigen land. Daar hebben ze het misschien slecht, maar hier hebben ze hun kans gehad en die verknald.
hartstikke mee eens dat ze meoten oprotten!
Oud 09-02-2003, 21:28
Verwijderd
ow, wat ben jij dom bezig zeg.
een beetje argumentatie kan er niet eens bij.
Dat je een strengere aanpak van het asielbeleid wil, oke, dat kan best je mening zijn. Maar wat je nu zegt 'alle buitenlanders oprotten' slaat ook weer nergens op. Zeker wanneer er niet eens argumentatie bij staat.
Oud 09-02-2003, 21:31
Suqeunse
Suqeunse is offline
Citaat:
theone87nl schreef:
hartstikke mee eens dat ze meoten oprotten!
Daar ben Ik nou niet mee eens.

Iedereen mag zich gedragen hoe ze zelf willen, maar ze moeten de gevolgen kennen zoals, GEVANGENIS.

Dat is het beste oplossing,

Hoe zal Nederland zijn zonder Buitenlanders.

1. Minder criminaliteit [ maar nog steeds ] want maar 7 % van de buitenlanders is een crimineel, terwijl 93% geen crimineel is.

2. Tekort aan werknemers ----> gevolgen zijn:
- Nederlandse economie daalt
- en noem maar op wat met werk te maken heeft.

en zo kan ik nog veel meer redenen noemen.
Oud 10-02-2003, 19:42
Verwijderd
allochtonen in uw land hebben zo zijn voor-en nadelen.
toch hebben velen enkel problemen met kleurlingen.
Fransen, Russen, Duitsers.. zijn dat dan geen allochtonen of zo?

*ben ik nu zoo dom??*
Oud 10-02-2003, 19:54
Verwijderd
Citaat:
phensic schreef:
allochtonen in uw land hebben zo zijn voor-en nadelen.
toch hebben velen enkel problemen met kleurlingen.
Fransen, Russen, Duitsers.. zijn dat dan geen allochtonen of zo?

*ben ik nu zoo dom??*
1. die mensen (iig Fransen en Duitsers) hebben over het algemeen meer dezelfde cultuur dan Turken/Marokkanen.
2. Er zijn veel minder Fransen/Duitsers/Russen in Nederland, dus over het algemeen zal men daar minder snel last van hebben. Ook zullen die mensen zich meer mengen in de Nederlandse autochtone bevolking, omdat ze minder 'ex-landgenoten' hebben, om mee om te gaan.
Oud 10-02-2003, 20:16
Verwijderd
heb je daar cijfers van dat er minder Fransen, Dui.. zijn dan andere gekleurde allochtonen?

het valt zeker minder op, maar of het nu ook zo is ?
Oud 10-02-2003, 20:42
Hooligirl
Hooligirl is offline
Allemaal in een moskee en dan een bom erop!

grapje.
Oud 10-02-2003, 20:46
theone87nl
theone87nl is offline
Citaat:
Hooligirl schreef:

grapje.
mee eens!
i like ya
Oud 10-02-2003, 20:49
Hooligirl
Hooligirl is offline
Citaat:
theone87nl schreef:
mee eens!
i like ya
Oud 11-02-2003, 13:36
Suqeunse
Suqeunse is offline
Citaat:
Hooligirl schreef:

grapje.
edit: check je pm

Laatst gewijzigd op 11-02-2003 om 14:14.
Oud 11-02-2003, 14:03
Hooligirl
Hooligirl is offline
Citaat:
Suqeunse schreef:
*Een meisje*

Laatst gewijzigd op 11-02-2003 om 14:14.
Oud 11-02-2003, 20:51
BARON
BARON is offline
Kijk uit hoor, geen groffe uitspraken doen hoor, Hooligirl en theone87nl; voor het gebruiken van het woord "Foei" werd ik al 2 keer geband
Oud 11-02-2003, 21:39
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef:
Kijk uit hoor, geen groffe uitspraken doen hoor, Hooligirl en theone87nl; voor het gebruiken van het woord "Foei" werd ik al 2 keer geband

Hoop dat t nog een x gebeurd.
Oud 11-02-2003, 22:02
BARON
BARON is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Hoop dat t nog een x gebeurd.
Shut up, fake-niggah
Oud 11-02-2003, 22:04
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef:
Shut up, fake-niggah

Ik ben idd geen niger
Oud 12-02-2003, 14:40
Hooligirl
Hooligirl is offline
Citaat:
Suqeunse schreef:
edit: check je pm
Staat nix nieuws in hoor..
Oud 12-02-2003, 19:37
NN
NN is offline
Citaat:
Hooligirl schreef:

grapje.
Ik vind het absoluut niet grappig.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten