Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
PeaCe
||
Citaat:
Je kunt het opnemen als een compliment ja. Precies niet om ze belachelijk te maken,want dat zijn ze al. Happy new year 2 you Wijze man! PeaCe
||
Citaat:
Zodra je op inhoud wordt aangevallen ga je eromheen draaien. Het had je gesierd als je er wel op was ingegaan en helder had uitgelegd in duidelijke taal wat er fout aan was volgens jou. De taal die je nu gebruikt "ik hoef hier niet eens op in te gaan, want de weldenkenden onder ons weten wat ik bedoel." komt niet beter over. 2. Er staan in deze discussies eigenlijk 2 groepen tegenover elkaar. Maar door de vaagheden en bagataliseringen zijn dit altijd onduidelijke en onheldere discussies waar je niet tot een oplossing komt. De 1 vindt dat er relatief weinig Marokkanen crimineel bezig zijn, de ander vindt dat weinig wel mee vallen dan gaan ze hier op verder discussieren terwijl dit eigenlijk niet de discussie is. Ik ben vanmening dat je alleen buitenlanders het land uit kan zetten, allochtonen niet. |
![]() |
|
ja maar het is toch wel raar en dom als je in nederland zit. je helpt andere mensen uit andere landen die in problemen zit. ze komen dan hier naartoe. we geven ze een huis en uitkering. en wat krijgen we voor dank we voelen ons niet meer veilig.
ik vind voor asielzoekers die net een verblijfsvergunning hebben gehad een proeftijd. een proeftijd van een paar jaar. als je een groot of kleine misdaad begaan hebt dan mag je weer weg. dan hebben we je niet nodig. zoals stelen moord geweldpleging en niet dan niet de overtredingen te hard rijden. of van die lampjes op je auto hebben ik ben gewoon tegen de buitenlanders die ons leven zuur maken. dat zullen er ongeveer 25% zijn van de allochtonen die het voor de rest van de 75% verpesten. ik heb alleen wat tegen die 25% van die allochtonen die zich niet kunnen gedragen. natuurlijk heb ook wat tegen die "hollanders" die rellen enzo en geweldplegen dat is precies hetzelfde als de 25% allochtonen. en die zullen er wel meer zijn als de "slechte allochtonen" begrijp me goed ik ben geen rascist ik heb wel 10 vrienden die allochtoon zijn. maar die horen bij de 75%
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dit was toch o.a. waarvoor hij uit Leefbaar Nederland gezet is. 2. Ja hier heb ik het al in mijn vorige post over gehad, dus dat hoef ik niet nog een keer uit te leggen. 3. Wat precies overschreid de grens van vrije meningsuiting? Dit is me nu niet geheel duidelijk. 4. Discussieren/debatteren doe je op voet van gelijkheid. Door te zeggen dat weldenkenden het wel begrijpen bestempel je de mensen die het niet willen begrijpen(zij hebben een andere mening) als niet-weldenkenden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
ADHD schreef:
Offtopic: het valt mij op dat mensen die fel tegen buitenlanders/vluchtelingen etc. etc. en ze liever zien gaan dan komen, afschuwelijk veel spelfouten maken en hun woorden m.b.v. achterbuurttaal kracht bijzetten..... -------------------------------------------------------------------------------- er zit geen nuancering in jouw uitspraken, kennelijk kan je dus niet goed lezen. Citaat:
maargoed nu weer on-topic |
![]() |
|
![]() |
ik heb niet alles gelezen, maar willen zij die voor zijn, mensen eruitgooien die hoe lang pas in NL wonen? want ik gloof dut een deeltje van mijn familie een aantal eeuwen trug ook uit buitenland kwam.
nou zal ik dus wel nederlander zijn enzow, maar als ik bruin was geweest, was ik dan wel een NLer? wanneer moet je er uit?
||
Citaat:
Hahaha kerel weer niet zo ongerust.Niemand gaat eruit.We zijn allemaal van vlees en bloed(als er tenminste nog intellectuelen over zijn in dit land,die er zo over denken.)en we hebben allemaal de zelfde rechten. PeaCe
||
Citaat:
![]()
|
1. Ik denk dat de problemen binnen de 2e en 3e generatie vooral veroorzaakt wordt door integratieproblemen bij de ouders van allochtone jongeren. Thuis worden ze vaak erg streng opgevoed door hun ouders en op straat kunnen ze veel meer maken. Bovendien is het in veel buitenlandse culturen zo dat er meer sociale controle is. Dat jongeren eerder op hun gedrag aangesproken worden en dergelijke. De opvoeding van allochtone jongeren is er denk ik niet aan aangepast dat dit in Nederland niet het geval is. Een integratiecursus lijkt me dan ook een betere oplossing dan het verwijderen van 2e of 3e generatie allochtonen uit NL.
2. Lijkt me logisch dat als iemand zich niet gedraagt hij daarvoor in NL gestraft wordt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() niet alleen is de taal belangrijk, veel belangrijker nog zijn de intenties waarmee veel, laten we maar turken en marokkanen nemen, naar Nederland komen. in een stad als Rotterdam zie je dat er onnoemelijk veel buitenlanders zich schuldig maken aan straatcriminaliteit en drugshandel. opvallend is ook hoeveel jonge allochtonen rondrijden in BMW's en Mercedessen, die zo'n volkse tante en haar vent zelfs met een leven lang hard werken niet weten te verdienen. misschien snap je dan ook de uitspraak van zo iemand beter, voordat je haar erop afrekent. en over mn opmerking: jij kan niet goed lezen omdat er geen nuancering in mijn uitspraken zit; daar bedoelde ik mee dat je iedereen over één kam scheert, en dat ik me met jouw opmerking over taalgebruik aangesproken voelde. kennelijk is jouw Nederlands ook niet optimaal, anders had je dit wel begrepen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() bovendien insinueer je dat ik een nazi ben, en dat vind ik heel kwalijk ![]() dat je een kleurtje hebt boeit me niet, en dat is ook niet van belang te noemen in de discussie. en gefeliciteerd met je 8 voor Nederlands, maar hopelijk ben je het wel met me eens dat het niveau van het onderwijs achteruit gaat de laatste jaren. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
ik ben het wel een klein beetje eens met die stellingen
het is niet racistisch bedoelt ofzo maar meestal zijn het wel de mensen die beginnen met vechten bijv. tijdje gelede hier in den helder begint er een idioot die ruzie had met iemand een cafe in te schieten op een zaterdag avond gat in de dansvloer had zo een dode kunnen zijn ik bedoel maar..... ze gaan in staking omdat ze geen eigen "keet" hebben om bijeenkomsten te houden als ze er dan 1 van de gemeente hebben gehad blijven ze klagen want hij zit dicht bij een woonbuurt... ik bedoel maar je kan ook ergens tevreden mee zijn dus helemaal vin ik het niet verkeerd dat hij er zo over denkt ok als nederlanders het doen moeten die ook even hard gestraft worden |
![]() |
|
Buitenlanders het land uit ??
zeker niet, maar er moet natuurlijk wel een goede inburgeringscursus komen, ik heb echt helemaal niks tegen buitenlanders die vloeiend nederlanders kunnen, maar mensen die het gebrekking spreken ---> doe er wat aan !!! Misschien wel strengere binnenlatingseisen.
||
![]() |
Citaat:
" Hoe groet men elkaar?" a) Een knuffel geven. b) Een hand geven. c) Meteen het bed induiken. d) Zoenen. Dat is blijkbaar heel moeilijk om te weten als je je hier komt aanmelden. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik vind het van groot belang dat buitenlandse personen zich aan de basis aanpassen. nl, taal en opleiding/werk.
ik heb nog een vriend gehad van Niger, die was reeds 2 jaar in België, maar nog steeds sprak hij geen Nederlands. Hij volgde wel een cursus (verplicht door de VDAB), maar soms schrikkelde hij eens en hij leerde nooit. hij wou wel zijn Nederlands bijschaven, hoor. maar je moet weten, hij heeft geen familie in België en maar 1 vriend. hij woont in een heel kleine studio waar hij naar zo'n klein tv'tje zit te staren dag in dag uit. dus veel motivatie was er niet. ik, die 5 maand een relatie met hem had, heb toen zelfs Nederlandse kleuterboekjes gegeven, strips ed alles om hem aan te zetten tot het beter leren van zijn Nederlands. het heeft niet geholpen, want in die 5 maand was er geen evolutie. dat was dan ook de hoofdreden dat ik de relatie beëindigd heb. hoe kan ik nu iemand verdedigen die niets doet om het integreren te versnellen? hij had dan ook nog eens geen job dus ja... zijn probleem was dan ook hoofdzakelijk dat hij alles nogal irrealistisch bekeek. hij wou informaticus worden en een film schrijven ed. maar om to the point te komen. mensen die nu toevallig een ander kleurtje hebben, maar hier geboren zijn hebben dezelfde rechten als een Belg (Nederlander). zij hebben niet hun geboorteplek gekozen, é. personen afkomstig uit een ander land, mogen mss dan wel dezelfde rechten hebben, maar dan ook dezelfde plichten é. als ze hier willen blijven moeten ze volgens mij - in een tijdspanne van 3 jaar de taal (nu ja, de basis) beheersen (dit kan door intensieve taalcursussen in groepsverband) - sollicitatieplicht hebben, het is nl niet zo vanzelfsprekend dat deze mensen een job vinden binnen de kortste keren, want als ze (eventueel nog) geen diploma hebben, bazen liever iemand van hun eigen nationaliteit aannemen... - indien minderjarig, schoolplicht nadat ze de taalcursus gedaan hebben met succes. na 3 jaar moet er dan een interview worden afgelegd met de persoon in kwestie + een test (taal, kennis over het land...) indien niet erdoor: 6 maanden later herkansing als het dan nog overdreven slecht is (hun score): een sanctie (ik weet niet of repatriëring hier dan wel een goed idee is, maar bij criminele feiten, zeker bij recidevisten, ben ik zeker voor!) |
![]() |
|
Een vriendje van mn broertje werd laatst door een paar surinamers van zijn fiets af getrokken en bedreigt en moest zijn telefoon en alles afgeven aan die jongens. Een voorbijganger die heeft toen een van die jongens gepakt en de politie is met die jongen naar zijn huis gegaan.
De moeder van de jonge crimineel zei toen de politie vertelde dat hij iemand beroofd had alleen maar: Nou en, dat is toch niet zo erg? Daar wordt ik nou zo heel boos om. Die gestoorde instelling van dat soort mensen en als zij zo doorgaan dan zeg ik: doe dat lekker in je eigen land. Maar voor veel mensen gaat dat er niet in. Dus heb ik een andere oplossing: Geef alle allochtonen steeds een vergunning voor een half jaar. Die vergunning wordt alleen verlengt wanneer die allochtoon met succes de verplichte inburgeringscursus doorloopt, dus als je veel lessen mist, of niet je best doet, dan mag je ook niet blijven. Als je dan heel graag in NL wil blijven, zul je dus echt wel je best doen. Na een aantal jaar (2 ofzo) als de inburgering geslaagd is krijgen ze van mij dan een permanente status. Tegenover die cursus staat dan wel bijv. dat de staat helpt met het zoeken naar een woning en een baan. Die veel makkelijker te vinden zijn omdat alle nieuwe inwoners goed nederlands kunnen spreken. ------------------------------ Als je nieuwsgierig bent, klik dan vooral niet hier: http://www.climaxonline.nl/humor.html Laatst gewijzigd op 02-02-2003 om 19:55. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ow, wat ben jij dom bezig zeg.
een beetje argumentatie kan er niet eens bij. Dat je een strengere aanpak van het asielbeleid wil, oke, dat kan best je mening zijn. Maar wat je nu zegt 'alle buitenlanders oprotten' slaat ook weer nergens op. Zeker wanneer er niet eens argumentatie bij staat. |
![]() |
||
Citaat:
Iedereen mag zich gedragen hoe ze zelf willen, maar ze moeten de gevolgen kennen zoals, GEVANGENIS. Dat is het beste oplossing, Hoe zal Nederland zijn zonder Buitenlanders. 1. Minder criminaliteit [ maar nog steeds ] want maar 7 % van de buitenlanders is een crimineel, terwijl 93% geen crimineel is. 2. Tekort aan werknemers ----> gevolgen zijn: - Nederlandse economie daalt - en noem maar op wat met werk te maken heeft. en zo kan ik nog veel meer redenen noemen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. Er zijn veel minder Fransen/Duitsers/Russen in Nederland, dus over het algemeen zal men daar minder snel last van hebben. Ook zullen die mensen zich meer mengen in de Nederlandse autochtone bevolking, omdat ze minder 'ex-landgenoten' hebben, om mee om te gaan. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Israël/Palestina IV Verwijderd | 500 | 30-07-2006 22:08 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
[Racisme] Leeft dit nog bij jullie ? plofke | 122 | 23-02-2004 16:00 | |
Stelling: ´De politiek is er beter op geworden dankzij Pim Fortuyn´ Quantes | 46 | 09-05-2003 09:34 | |
De Kantine |
Asielzoekers Verwijderd | 68 | 20-02-2003 19:05 | |
Pim Fortuyn -> verkiezingen met eigen lijst Verwijderd | 132 | 15-03-2002 22:40 | |
Het gaat zwaar klote met de wereld DaDude | 22 | 12-03-2002 16:06 |