Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Shit waarom moet alles zo zwart-wit bij jullie gasten zijn je kan toch ook wel 'n geintje over Jezus verdragen en nog steeds pro the Lord zijn? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Weet je wat ik stom vind? Dat veel ongelovigen (niet allemaal) vloeken. Waarom zeg je zo vaak het woord gvd terwijl je niet eens gelooft, ik zeg toch ook niet heel vaak sinterklaas! ( nee, ik wil God niet vergelijken met sinterklaas maar ik geloof niet in sinterklaas net zoals de meeste ook niet in God geloven)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar daar vind ik niets ergs aan. Je zegt toch wel iets om verbazing te uiten, wat moet dat anders zijn? 'Jeetje' is toch wel zo uitermate triest dat ik dat niet wil ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ben blij dat je niet zo veel vloekt, kijk ik snap mensen wel iedereen wil wel eens zijn aggresie kwijt maar waarom met die woorden? En dan heb ik het niet over kut enz maar over echt vloeken. Ik vloek nooit en kan wel mijn agrresie kwijt. Ik vind accepteer het dat mensen niet geloven het is immers hun eigen keuze alleen door te vloeken kan je gelovige mensen ontzettend kwetsen. Ik zit op een katholieke school terwijl ik zelf protestands ben. Op die school wordt veel gevloekt. Maar vloeken is niet nodig je kan het ook met andere woorden die mensen die kwetsen. Net zo als je iemand ook kwetst als je bijvoorbeeld steeds kanker zegt. Als je bijvoorbeeld kanker hebt en je bent ongeneesbaar, en je gaat op vakantie om ff te vergeten dat je ziek bent en je hoord steeds mensen zeggen van kanker dit en kanker dat kan dat heel veel pijn doen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ik zou persoonlijk ook eerder kut zeggen dan verdomme, is toch een stuk korter ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik maak 1 opmerking ter verdediging van wat christenen, en ik wordt meteen (met stemverheffingen) bestempelt als een "gelovige" en een "zwart-wit denker". Blijkbaar hebben jullie het topic niet gelezen.
Laatst gewijzigd op 24-04-2003 om 13:29. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kan het best samengooien, maar dan ben je geen echte christen meer. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Glauben ist nicht wissen wollen, dus bewijs en tegenbewijs zijn toch nooit leverbaar.Het Gelijk bestaat niet in deze kwesties, Ga je gang, maak je eigen new age levensovertuiging. En wat gij niet wilt dat U geschiedt, doe dat ook een ander niet. Da's een goed begin naar een betere wereld, zou ik zo zeggen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Als al da christengedoe zo goed was, waarom werden er in de middeleeuwen dan zoveel onschuldige vrouwen op de brandstapel gegooid? Terwijl het niet eens heksen waren!!! Als het zo goed is, is Amerika dan soms gek geworden van God?? GOD BLESS AMERICA? En de rest van de wereld dan??? Al die geloven hebben tot nu toe alleen maar gezorgd voor oorlog.
||
Citaat:
En reïncarnatie én hemel... ik weet het ook niet. Vroeger dacht ik altijd (daar geloofde ik heilig in) dat je, als je dood ging, eerst in de hemel kwam en daar een tijdje verbleef en als je er dan klaar voor was, dat je dan weer opnieuw geboren wordt. Vond het wel een leuke theorie. ![]()
||
Citaat:
Ja, maar wie zorgen er dan voor dat er oorlog komt? Volgens mij staat nergens in de bijbel sla elkaar dood als diegene een ander geloof heeft. De MENSEN doen dat. Ik geloof in God en Jezus, maar ik heb naast de bijbel wel mijn eigen meningen en gedachten. Ik geloof dat God bestaat en dat hoef en kan ik niet verdedigen ik denk dat gewoon, daar is niks slechts aan, niemand weet het ik vind mensen die niet geloven er niet minder om ik beschouw iedereen gewoon gelijk. Bijna alle slechte dingen die gebeuren zijn veroorzaakt door de mensen zelf daar kan je God niet de schuld van geven. Je bijbel is al zo oud. Die kan je met sommige dingen niet meer hier toepassen omdat de tijden zijn veranderd. Maar bijna iedereen weet hopelijk wel dat God het beste met ons voor heeft. Iemand zei ook van dat het onzin was dat je steeds naar de kerk gaat, maar ga is naar een kerk, en als je dat saai vind met oudere mensen ga is naar een kerk met een jonge gemeente. Mensen maken daar geen ruzie en de sfeer is gewoon goed. Sommige mensen geloven wel heel sterk maar gaan niet naar de kerk. Je kan naar de kerk gaan als je dat zelf prettig vind. Mensen doen het voor God maar ook voor zichzelf omdat mensen gewoon goed met elkaar omgaan.
||
Citaat:
|
Als jij dat denkt respecteer ik dat ikzelf denk er alleen anders over, ik vind het namelijk dom om iemand de schuld te geven die er niet eens aan begonnen is.
Om als voorbeeld te noemen. Ik breek iemands zijn arm. Diegene heeft veel pijn. Het blijkt ernstiger te zijn enz, vervolgens kan die door dat gebroken arm niet meer werken. Dan gaat hij toch ook niet zeggen God heeft dit gedaan... dan was ik zelf toch de schuldige?
||
Citaat:
||
Citaat:
Zeggen bijvoorbeeld de woorden "kruistocht", "heksenvervolging", "inquisitie" jou iets? Of de slachtingen onder "ketters" zoals de Katharen en protestanten? En hoe gaan de christenen hier om met het bestaan van meerdere christelijke geloven? Vinden jullie dat ze allemaal wel gelijk hebben, of zijn jullie er heilig van overtuigd dat alleen "jouw" christelijke geloof goed is? Een ander dilemma: Veel christenen op de fora hier (F&L bijv.) zijn van mening dat het geloven in Christus het enige is wat nodig is om in de hemel te komen. Nu is het bekend, dat in Amerika bisschoppen ontucht hebben gepleegd met kleine kindertjes. Volgens de bijbel mag dit (hopelijk) niet, maar aan de andere kant geloven deze mensen natuurlijk wel in Jezus. Wat gebeurt er dan? Gaan ze onherroepelijk naar de hel, of gewoon naar de hemel? Moeten ze eerst boete doen, of worden ze ergens in een vagevuur oid neergezet?
||
Citaat:
|
Nah, dat gedoe daar in Irak tussen die Sji'iten en Sunnieten was ook niet helemaal geweldloos opzich. Maar ik ben het inderdaad met je eens dat het christendom zich waarschijnlijk schuldig heeft gemaakt aan de meeste moorden uit naam van het geloof. Zowel intern (heksenvervolging, kettervervolging, inquisitie etc.) als extern (bekeren of afslachten van "heidenen", het rechtvaardigen van racisme, kruistochten etc.)
Maar natuurlijk is het ook zo dat we Eurocentrisch les krijgen op school. Als dit soort dingen al ergens anders voorkomen, dan hoor je daar hier in Europa niet zoveel over, omdat Europese geschiedenis natuurlijk voorrang heeft.
||
Citaat:
God maakt de mens. Hij geeft de mensen verantwoordelijkheid. Dus God heeft hier niks mee te maken ik nam de keus om zijn arm te breken. voor Tio. Ik ben gelovig. Maar ik heb wel mijn eigen meningen en gedachten over alles. Veel geloven zijn tegen homo's. Ik vind homo's niet erg absoluut niet. Maar ik vind dat de bijbel vaak niet meer kan toepassen bij deze tijd omdat de tijden zijn veranderd. Snap je? Over je dilemma. De mensen geloven in Jezus. In de bijbel staat van als je er spijt van hebt wat je ook gedaan mag hebben wil God het je vergeven. Maar je moet er wel echt spijt van hebben. Niet als je weet dat je binnen een week dood gaat en je hebt allemaal kinderen mishandeld en misbruikt van nu ga ik er even spijt van hebben, dan kom ik in de hemel. Maar ik vind je bent paus, dan moet je toch wel weten wat het geloof inhoud en weten wat goed en fout is. Ik vind dat je jezelf dat eigenlijk geen paus mag noemen als je zulke afschuwelijke dingen doet.
||
Citaat:
![]()
|
God geeft verantwoordelijkheid aan de mens. HIJ MAAKT DUS VERANTWOORDELIJKHEID, en hij zorgt ervoor dat de mens er niet mee kan omgaan. Het is wel allemaal God's schuld. Want als hij niet wil dat er oorlog komt, dan maakte hij ons wel zo dat we elkaar geen pijn konden doen. Echt alle Christenen zijn gewoon zielige homo's. Ze geloven in iets wat niet bestaat, dat was gewoon een uit de hand gelopen grap die bijbel. Stel dat ik nu een boek ga schrijven met de 10 slechte geboden. Vinden een paar mensen dat over een paar 1000 jaar, schaffen ze gelijk het christendom af en beginnen ze allemaal slechte dingen te doen. Ja jullie moeten meer aan jezelf denken en je niet laten lijden door illusies.
|||
Citaat:
Citaat:
|
het geloof, welk geloof dan ook, is altijd een ontkenning geweest dat je na je dood tussen 6 plankies ligt weg te rotten. het is toch goed om te denken dat je na je dood wordt opgevangen in een fantastische plek van vreugde en geluk? en dat je buurjochie die je zo haat zal branden tot in de eeuwigheid.
|
![]() |
Christelijk geloof was me geïndoctrineerd door mijn ouders, dus tot ongeveer mijn 15de geloofde ik en wist ik niet beter.
Ik heb echter niets van 'God' vernomen. Het gevolg is dat ik nu ernstig twijfel over God. Misschien was de bijbel wel een toneelstuk van die tijd waar iets van 100 auteurs een bijdrage aan hadden geleverd. Misschien heeft God de evolutie wel gecreëerd. Kortom ik weet niks met zekerheid. Ik denk eigenlijk dat in iets geloven idioot is, omdat je het niet zeker weet (ja, dan is het geen geloven meer, dat weet ik). Ik wil iets zeker weten. En God geeft geen bewijzen van zijn bestaan, terwijl hij zich in de verhalen uit de bijbel wel liet zien ![]() Zoals al gezegd was zijn er geen argumenten voor of tegen een geloof. Ik hoop eigenlijk ook dat 'God' er is. We kunnen natuurlijk hier wel er over gaan discussiëren, maar dat lijkt me zinloos. We echt helemaal niets zeker! Aan de andere kant staan er natuurlijk ook veel goede dingen in de bijbel. Ik vind het ook jammer dat mensen vloeken. Maar ik heb geleerd dat ik dat moet negeren. De conclusie: (Ik/Wij) weten het niet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Trouwens, in grote lijnen komt jou manier van denken over het geloof overeen met die van mij. Ik ben ook opgegroeid met het Christendom. Da's ook de reden dat ik soms de behoefte heb om pro-christelijke dingen te zeggen, en niet tegen bepaalde 'grappen' in signatures kan. Ik hoop dat mensen dat kunnen begrijpen.
||
Citaat:
Ik dacht dat we gewoon een serieuze discussie gingen houden maar als jij iets nutteloos gaat zeggen als Echt alle Christenen zijn gewoon zielige homo's, kan je beter niet mee discuseren. Schelden is meestal een teken van zwakte. Niemand heeft gelijk in deze discusie omdat bijna niks op feiten berust. ik geloof klaar.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Stelling: Fossielen ondersteunen evolutie niet Eliyahu | 58 | 20-09-2010 18:43 | |
Why science fails to explain God gallil | 11 | 02-01-2006 12:21 | |
De Kantine |
Alice. de communiceerbeer | 298 | 16-09-2005 22:46 | |
Socrates ontmoet Jezus Folkmann | 18 | 10-07-2005 19:39 | |
Beleidszaken |
Christenen QueenOfSpades | 201 | 10-09-2003 21:23 |