Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2003, 11:55
@pie
@pie is offline
Citaat:
snees schreef op 22-09-2003 @ 12:26:
Arne en Bep (17): "Balkenende denkt echt alleen aan zichzelf en helpt de maatschappij naar de klote. Als die pil uit het ziekenfonds gaat raak ik echt 100 keer paar zwanger ofzo. Weet je hoeveel dat kost?"

©Volkskrant.
De Pil uit 't Ziekenfonds

Pil en 1x perjaar tandartscontrole uit ziekenfondspakket?

Voor een half jaar pil betaal je 30 euro, wat ongeveer is wat ik elke week aan bier uitgeef. 1 weekendje niet stappen en je kunt dus niet meer zwanger worden. En wat is het grotere probleem: 30 euro opsparen of zwanger worden (lijkt me ook niet echt leuk op je 17e).

Oja: volgens mij blijft de pil tot et 21e levensjaar gewoon op kosten van de overheid.
Oud 22-09-2003, 12:01
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Arne en Bep (17): "Balkenende denkt echt alleen aan zichzelf en helpt de maatschappij naar de klote. Als die pil uit het ziekenfonds gaat raak ik echt 100 keer paar zwanger ofzo. Weet je hoeveel dat kost?"

©Volkskrant.
Flink gelul dus. Aangezien je hooguit één keer per maand zwanger kan raken, waarbij de zwangerschap minimaal een maand moet duren voordat je een abortus kan ondergaan (in verband met meetbaarheid). In theorie is zes maal zwanger per jaar toch echt wel het maximum.

Daarnaast, de pil tot 21 jaar blijft gewoon in het ziekenfonds. Ik zie dat beide 17 jaar oud zijn (volgens mijn volkskrant is Bep overigens 16).
Oud 22-09-2003, 13:27
BARON
BARON is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 22-09-2003 @ 13:01:

Daarnaast, de pil tot 21 jaar blijft gewoon in het ziekenfonds. Ik zie dat beide 17 jaar oud zijn (volgens mijn volkskrant is Bep overigens 16).
2 breezersletten kunnen me echt geen lor schelen; als ze zich als konijnen gedragen, moeten ze ook snappen dat daar consequenties bijhoren en dat zo'n pil ook betaald moet worden. Ik als belastingbetaler ben niet van plan vrouwen die graag sex willen daarvoor te betalen.
Oud 22-09-2003, 13:28
Verwijderd
Ik zou overigens alles in het werk stellen als overheid om ervoor te zorgen dat mensen die er zo uit zien als Arne en Bep geen nakomelingen kunnen krijgen.
Oud 22-09-2003, 15:16
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Citaat:
Arne en Bep (17): "Balkenende denkt echt alleen aan zichzelf en helpt de maatschappij naar de klote. Als die pil uit het ziekenfonds gaat raak ik echt 100 keer per jaar zwanger ofzo. Weet je hoeveel dat kost?"

©Volkskrant.
Ik vind dit wel een heel goed punt. Als je wilt bezuinigen op het ziekenfonds door middel van dit soort dingen ben je dom. Wanneer mensen zelf moeten betalen voor hun pil zullen sommigen deze niet meer gebruiken waadoor er een hoger aantal ongewenste zwangerschappen onstaat.

Wat de belastingbetaler weer meer geld kost.
Oud 22-09-2003, 15:31
Verwijderd
Citaat:
She-Devil schreef op 22-09-2003 @ 16:16:
Wanneer mensen zelf moeten betalen voor hun pil zullen sommigen deze niet meer gebruiken waadoor er een hoger aantal ongewenste zwangerschappen onstaat.
Ik denk dat dat wel meevalt. Onder een ongewenste zwangerschap versta ik een zwangerschap die aanvangt met een zekere toevalligheid of onbewustheid, bijvoorbeeld het niet of niet goed werken van voorbehoedsmiddelen of verkracht worden.

Mensen die stoppen met de pil omdat die te duur wordt, worden niet ongewenst zwanger. Ze stoppen welbewust met de pil. Mensen die die afweging maken, zullen eerder zichzelf in de schulden steken dan de vloed maar door de dijk laten komen en zwanger te worden. Dat doe je gewoon niet, je raakt niet zwanger omdat je de pil niet wilt of kunt betalen.
Oud 22-09-2003, 15:43
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-09-2003 @ 16:31:
Mensen die stoppen met de pil omdat die te duur wordt, worden niet ongewenst zwanger. Ze stoppen welbewust met de pil. Mensen die die afweging maken, zullen eerder zichzelf in de schulden steken dan de vloed maar door de dijk laten komen en zwanger te worden. Dat doe je gewoon niet, je raakt niet zwanger omdat je de pil niet wilt of kunt betalen.
Echt wel dus. Mensen zijn dommer dan je denkt. En wanneer zo'n meiske stopt met de pil wil ze nog niet zwanger raken.
Oud 22-09-2003, 15:51
Verwijderd
Citaat:
She-Devil schreef op 22-09-2003 @ 16:43:
Echt wel dus. Mensen zijn dommer dan je denkt.
Het gebeurt niet vaak dat iemand míj verwijt een te intelligent beeld van mensen te hebben

Citaat:
En wanneer zo'n meiske stopt met de pil wil ze nog niet zwanger raken.
Op het moment dat iemand stopt met de pil omdat het te duur wordt vind ik dat je bewust de kans op zwangerschap laat toenemen. Natuurlijk kun je verdergaan met condooms. Als iemand stopt met de pil om financiële redenen vind ik dat geen ongewenste zwangerschap. Dan leen je maar geld bij je ouders of bank, of je gaat werken, of je neukt een tijdje niet. Kan ook geen kwaad.

Natuurlijk wil ze die zwangerschap niet, maar als je gaan neuken zonder voorbehoedsmiddelen omdat je die te duur vindt, dan aanvaard je naar mijn mening wel willens en wetens de aanmerkelijke kans dat je zwanger raakt. Zoals ik al zei, er zijn andere middelen om voorbehoedsmiddelen te verkrijgen. Zomaar seks hebben zonder pil en dan klagen dat je ongewenst zwanger bent vind ik persoonlijk een slap excuus.
Oud 22-09-2003, 16:20
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
BARON schreef op 22-09-2003 @ 14:27:
2 breezersletten kunnen me echt geen lor schelen; als ze zich als konijnen gedragen, moeten ze ook snappen dat daar consequenties bijhoren en dat zo'n pil ook betaald moet worden. Ik als belastingbetaler ben niet van plan vrouwen die graag sex willen daarvoor te betalen.
Oud 22-09-2003, 16:24
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
BARON schreef op 22-09-2003 @ 14:27:
Helaas, waren het maar breezersletten. Het zijn punkers, in de ergste vorm. Het hele gezicht vol met piercings. En bovenop het hoofd zo'n ontzettend grote, gekleurde hanekam. Dat ziet er écht niet uit. Van die types die nooit van hun leven een loonstrookje van dichtbij zullen zien. Het lijkt mij zaak om te voorkomen dat dit zich voortplant.
Oud 22-09-2003, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef op 22-09-2003 @ 17:24:
Helaas, waren het maar breezersletten. Het zijn punkers, in de ergste vorm. Het hele gezicht vol met piercings. En bovenop het hoofd zo'n ontzettend grote, gekleurde hanekam. Dat ziet er écht niet uit. Van die types die nooit van hun leven een loonstrookje van dichtbij zullen zien. Het lijkt mij zaak om te voorkomen dat dit zich voortplant.
Wat ik ook zo jammer vind is dat dat soort mensen helaas het beeld bepaalt wat men altijd bij 'links' heeft: rellende hippies met piercings.
Oud 22-09-2003, 19:16
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-09-2003 @ 19:26:
Wat ik ook zo jammer vind is dat dat soort mensen helaas het beeld bepaalt wat men altijd bij 'links' heeft: rellende hippies met piercings.
of Gothics, fanatieke zwangere krengen met een verwrongen wereldbeeld en natuurlijk mogen we de partijleiders die o zo gewoon zijn gebleven maar wel een tweede huis in Frankrijk hebben ook niet vergeten.
Oud 22-09-2003, 19:19
Gatara
Gatara is offline
deze meeting is geweest

m.a.w.: slotje

Regels voor berichten