Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2003, 16:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
japannertje schreef op 10-10-2003 @ 10:01:
er stond op pilvergeten.nl dat je niet beschermd bent als je meer dan een pil bent vergeten, bedoelen ze daarmee achter elkaar of gewoon in de hele strip? ik ben de pil gisteren (donderdag) vergeten, en een paar dagen geleden ook. zit nu in de tweede week en ben op een zondag begonnen. ik heb de pil wel binnen de 12 uur genomen (elke keer dak m vergat).
In de bijsluiter van mijn pil (microgynon 30) staat dat ie niet meer veilig is als je meer dan 1 pil vergeten bent in je hele strip, dan zou de pil bij jou nu dus niet meer veilig zijn. Ik weet niet of dat voor alle pilsoorten geld maar ik denk van wel.
Oud 10-10-2003, 16:43
Verwijderd
Citaat:
japannertje schreef op 10-10-2003 @ 10:01:
er stond op pilvergeten.nl dat je niet beschermd bent als je meer dan een pil bent vergeten, bedoelen ze daarmee achter elkaar of gewoon in de hele strip?
Volgens mij bedoelen ze twee in één strip. Op de site over de pil die in het announcement staat, zeggen ze ook dat als je twee of meer pillen bent vergeten, je contact op moet nemen met je huisarts. Lijkt me dus dat de pil dan niet meer veilig is.
Oud 10-10-2003, 19:39
japannertje
japannertje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-10-2003 @ 17:43:
Volgens mij bedoelen ze twee in één strip. Op de site over de pil die in het announcement staat, zeggen ze ook dat als je twee of meer pillen bent vergeten, je contact op moet nemen met je huisarts. Lijkt me dus dat de pil dan niet meer veilig is.
mmm, ok. als ik dan de morning after pil haal, binnen hoeveel uur moet je die ook alweer nemen?
Oud 10-10-2003, 20:11
Verwijderd
binnen 72 uur, geloof ik, drie dagen dus.
Maar ik weet t niet helemaal zeker...

*gaat op zoek*
edit: yup, binnen 72 uur. De MA-pil is trouwens lang niet zo veilig als de 'gewone' pil, zie ik... maargoed, t is beter dan niets he

Laatst gewijzigd op 10-10-2003 om 20:13.
Oud 10-10-2003, 20:20
Verwijderd
Citaat:
genkgirl schreef op 09-10-2003 @ 18:03:
Wat was de reactie van je ouder(s) toen je om de pil vroeg? ( deze meid is van plan het te gaan vragen binnenkort) Slechte,goeie reactie? Heb nogal schrik da m'n ma der ni echt blij gaat om zijn
Mijn moeder had iets van 'oooh'... op een gemengde manier . Ze vond het enerzijds verstandig, maar ze vond me ook nog wel wat aan de jonge kant (ik was 16 ). Ze werd er in elk geval zeker niet boos om of zo .

Overigens kun je het ook buiten je ouders om doen, maar dan moet je t wel zelf betalen. De kosten van de pil variëren (jaha, ik weet het nu precies) van 8,74 euro per halfjaar tot 36,47 euro per halfjaar. Waarschijnlijk krijg je de eerste drie maanden microgynon 30, dat is een vrij goedkope pil (en hij levert bij de minste mensen bijwerkingen op)
Oud 10-10-2003, 20:25
Verwijderd
Citaat:
genkgirl schreef op 09-10-2003 @ 18:03:
Wat was de reactie van je ouder(s) toen je om de pil vroeg? ( deze meid is van plan het te gaan vragen binnenkort) Slechte,goeie reactie? Heb nogal schrik da m'n ma der ni echt blij gaat om zijn
Mijn moeder vond het nooit echt goed ivm de hormonen ed, maar toen ik een vriend kreeg, mocht ik meteen aan de pil. Anders had het ook wel gemogen, ik bedoel, als ik het toch gedaan had, was ze niet boos geworden.

Waarom denk je dat je moeder er niet echt blij om gaat zijn?
Oud 11-10-2003, 08:49
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 10-10-2003 @ 21:11:
binnen 72 uur, geloof ik, drie dagen dus.
Maar ik weet t niet helemaal zeker...

*gaat op zoek*
edit: yup, binnen 72 uur. De MA-pil is trouwens lang niet zo veilig als de 'gewone' pil, zie ik... maargoed, t is beter dan niets he
ehm, had dat dan gemoeten nadat ik m in de eerste week vergeten was? ik neem aan van niet toch? toen heb ik m gewoon de dag erop geslikt want dat kon volgens pilvergeten.nl
Oud 11-10-2003, 08:49
Verwijderd
Citaat:
KoNiJnEnGiF schreef op 11-10-2003 @ 09:49:
ehm, had dat dan gemoeten nadat ik m in de eerste week vergeten was? ik neem aan van niet toch? toen heb ik m gewoon de dag erop geslikt want dat kon volgens pilvergeten.nl
verkeerd ingelogd, maar dit is japannertje
Oud 11-10-2003, 19:14
Verwijderd
Citaat:
KoNiJnEnGiF schreef op 11-10-2003 @ 09:49:
verkeerd ingelogd, maar dit is japannertje
Nee, na de keer dat je onveilige seks had... dus nog helemaal na de eerste keer dat je seks had, na de tweede keer dat je de pil vergat (Oke, geen duidelijke zin).
Dus...
* pil vergeten
* pil nog eens vergeten
*seks gehad
en vanaf toen geldt die 72 uur
Oud 12-10-2003, 17:52
floortje1985
floortje1985 is offline
Ok, ik vroeg me af, als je geen vriendje hebt en er voor jou geen reden is om de pil te slikken (voor een tijdje) kan je dan beter stoppen met de pil, en als het weer nodig wordt (qua veiligheid) dan weer verder gaan slikken??

EN in hoeverre verminderd de pil je vruchtbaarheid qua kinderen krijgen??

Floor
Oud 12-10-2003, 18:06
Verwijderd
Citaat:
floortje1985 schreef op 12-10-2003 @ 18:52:
Ok, ik vroeg me af, als je geen vriendje hebt en er voor jou geen reden is om de pil te slikken (voor een tijdje) kan je dan beter stoppen met de pil, en als het weer nodig wordt (qua veiligheid) dan weer verder gaan slikken??

Floor
De pil verminderd je vruchtbaarheid niet, dat zou natuurlijk nogal raar zijn.

Verder is het niet per se beter om te stoppen wanneer je het niet nodig hebt; wanneer jij het fijn vindt om hem te blijven slikken omdat je dan bv lekker regelmatig ongesteld bent en bijna geen last hebt van je ongesteldheid, dan slik je hem fijn door. Wanneer je geen voordeel in het door blijven slikken ziet, maar juist wel in het niet door blijven slikken (bv omdat het goedkoper is en je niet altijd aan dat pilletje hoeft te denken) dan slik je hem niet.
Oud 12-10-2003, 19:35
Verwijderd
Citaat:
floortje1985 schreef op 12-10-2003 @ 18:52:
Bedoel je als je 'm slikt, of nadat je gestopt bent? Terwijl je slikt is de kans dat je zwanger raakt 2 tot 0,3 % van de normale kans; normaal ligt die kans rond de 17 %, maar dat verschilt heel erg per persoon. De kans dat je zwanger raakt is dan dus miniem.
Als je er eenmaal mee gestopt bent dan bouwt je lichaam dat weer op tot de normale kans en na een paar maanden ben je weer net zo vruchtbaar als je daarvoor was.
Oud 12-10-2003, 19:49
liefje lief
liefje lief is offline
ik slik de pil.. maar werkt de pil ook wel goed, als je niet lekker in je vel zit, en je niet lekker voelt.. ik voel me n.l al een tijd niet goed, last van krampen (tiefes darmen).. ben ook over gevoelig enzo.. kan niets meer hebben..

maar werkt de pil dan ook minder goed? en is er een kans dat je zwanger kan raken?
Oud 12-10-2003, 19:50
Verwijderd
Citaat:
liefje lief schreef op 12-10-2003 @ 20:49:
ik slik de pil.. maar werkt de pil ook wel goed, als je niet lekker in je vel zit, en je niet lekker voelt.. ik voel me n.l al een tijd niet goed, last van krampen (tiefes darmen).. ben ook over gevoelig enzo.. kan niets meer hebben..

maar werkt de pil dan ook minder goed? en is er een kans dat je zwanger kan raken?
Als je overgeeft binnen 4 uur nadat je de pil hebt geslikt werkt de pil minder goed, of als je echt megadiarree hebt, maar kramp en overgevoeligheid dat maakt niets uit
Oud 12-10-2003, 19:53
Verwijderd
En op het topic van Lieve wat gesloten is:

Ik denk dat je pil inderdaad te licht (niet lucht ) is; bel even naar je huisarts en leg uit waar je last van hebt. Kan je niet zelf naar de huisarts, zonder je moeder? Dan kan je dan meteen een recept halen voor een iets zwaardere.
Oud 14-10-2003, 09:34
Verwijderd
Keej, misschien al vaak geweest maar toch ffies een vraagje:

vorige maand ben ik eerder met mn nieuwe strip begonnen dan normaal, zodat ik nu door de weeks ongesteld word en niet meer in het weekend.
nu moet ik nog tot en met vrijdag slikken, maar ik heb sinds gister al licht bloedverlies. Is dit normaal?
Oud 14-10-2003, 10:40
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 14-10-2003 @ 10:34:
Keej, misschien al vaak geweest maar toch ffies een vraagje:

vorige maand ben ik eerder met mn nieuwe strip begonnen dan normaal, zodat ik nu door de weeks ongesteld word en niet meer in het weekend.
nu moet ik nog tot en met vrijdag slikken, maar ik heb sinds gister al licht bloedverlies. Is dit normaal?
Als je dagen wil verschuiven, moet je nooit zomaar een kortere stopweek nemen. Een stopweek duurt altijd 7 dagen en de pil slik je minimaal 3 weken. Wil je dus je menstruatie verschuiven; dan slik je de pil een paar dagen langer door en neem je dan je stopweek.
Ik denk dus dat het daardoor komt dat je licht bloed verliest, je lichaam heeft er niet aan kunnen wennen.

Maar denk er dus aan dat je áltijd een stopweek van 7 dagen neemt en áltijd minimaal 3 weken de pil slikt, anders kan het de veiligheid beïnvloeden!
Oud 14-10-2003, 11:08
Verwijderd
Ow Maar kan ik nu wel gewoon doorgaan met slikken? en dan een week stop en dan weer slikken?

(thnx andijvie!)
Oud 14-10-2003, 11:48
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 14-10-2003 @ 11:40:
Als je dagen wil verschuiven, moet je nooit zomaar een kortere stopweek nemen. Een stopweek duurt altijd 7 dagen en de pil slik je minimaal 3 weken. Wil je dus je menstruatie verschuiven; dan slik je de pil een paar dagen langer door en neem je dan je stopweek.
Toch geldt dat niet voor alle pillen. Ik werd even nieuwsgierig en heb mijn gebruiksaanwijzing erbij gepakt: "... Als u de begindag van uw menstruatie wilt verschuiven: als u deze dag wilt veranderen, dan kunt u dat doen door de normale tabletvrije periode tussen twee strips te verkorten (maar nooit door te verlengen)."
Maar goed, ik zit nu weer te denken dat dat misschien wel is omdat ik een driefasenpil slik, daar zal het misschien dan wel anders bij zijn dan bij een eenfasepil...
Oud 14-10-2003, 11:59
Verwijderd
Citaat:
HaWaHaai schreef op 14-10-2003 @ 12:48:
Toch geldt dat niet voor alle pillen. Ik werd even nieuwsgierig en heb mijn gebruiksaanwijzing erbij gepakt: "... Als u de begindag van uw menstruatie wilt verschuiven: als u deze dag wilt veranderen, dan kunt u dat doen door de normale tabletvrije periode tussen twee strips te verkorten (maar nooit door te verlengen)."
Maar goed, ik zit nu weer te denken dat dat misschien wel is omdat ik een driefasenpil slik, daar zal het misschien dan wel anders bij zijn dan bij een eenfasepil...
Volgens mij is het bij alle eenfase pillen idd zo dat een stopweek altijd 7 dagen duurt, nooit langer, nooit korter. Een eenfasepil kan je ook makkelijker doorslikken voor een paar dagen dan een driefasenpil... Maar goed, dit vertelde mijn huisarts toen ik daar voor het eerst kwam direct (we hadden nog geen pil-merk uitgekozen).
Oud 14-10-2003, 11:59
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 14-10-2003 @ 12:08:
Ow Maar kan ik nu wel gewoon doorgaan met slikken? en dan een week stop en dan weer slikken?

(thnx andijvie!)
Volgens mij wel, als je dit ritme zo wil houden...
Oud 14-10-2003, 13:08
Chiquita_bonita
Chiquita_bonita is offline
Hallo,

ik heb een vraagje!

Ik ben vandaag begonnen met het gebruiken van de pil, maarr..
(nu komt mijn vraag)

Vannacht kwam er maar een klein beetje bruinachtig bloed/vocht uit en heb vanochtend de pil geslikt, maar menstrueerde toen weer niet..en begon ongeveer een uur later te menstrueren..werkt de pil nu wel?
Oud 14-10-2003, 13:15
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 14-10-2003 @ 12:59:
Volgens mij is het bij alle eenfase pillen idd zo dat een stopweek altijd 7 dagen duurt, nooit langer, nooit korter. Een eenfasepil kan je ook makkelijker doorslikken voor een paar dagen dan een driefasenpil...
Dat kan, dat weet ik niet. Ik geloof dat je bij de driefasenpil altijd je hele strip af moet maken (onder gewone omstandigheden dan).
Oud 14-10-2003, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Chiquita_bonita schreef op 14-10-2003 @ 14:08:
Hallo,

ik heb een vraagje!

Ik ben vandaag begonnen met het gebruiken van de pil, maarr..
(nu komt mijn vraag)

Vannacht kwam er maar een klein beetje bruinachtig bloed/vocht uit en heb vanochtend de pil geslikt, maar menstrueerde toen weer niet..en begon ongeveer een uur later te menstrueren..werkt de pil nu wel?
Als je begint op de eerste dag van je menstruatie, dan ben je direct veilig. Begin je op een andere dag, dan ben je vanaf je tweede strip veilig. Ik weet niet of jij op de eerste dag van je menstruatie begonnen bent?
Als je zeker wil zijn; ga ervan uit dat je vanaf de tweede strip veilig bent, niet eerder.
Oud 14-10-2003, 14:06
Chiquita_bonita
Chiquita_bonita is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 14-10-2003 @ 14:58:
Als je begint op de eerste dag van je menstruatie, dan ben je direct veilig. Begin je op een andere dag, dan ben je vanaf je tweede strip veilig. Ik weet niet of jij op de eerste dag van je menstruatie begonnen bent?
Als je zeker wil zijn; ga ervan uit dat je vanaf de tweede strip veilig bent, niet eerder.
Er kwam dus vannacht bruinachtig vocht uit...dat heb ik altijd als ik ongesteld moet worden..dus slikte ik vanochtend de pil..maar was toen nog niet aan het menstrueren..een uur later werd ik pas ongesteld..Dit is dus mijn eerste dag, dus de pil is nu direct veilig? En er is nu dus ook geen kans om zwanger te worden?
Oud 14-10-2003, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Chiquita_bonita schreef op 14-10-2003 @ 15:06:
Er kwam dus vannacht bruinachtig vocht uit...dat heb ik altijd als ik ongesteld moet worden..dus slikte ik vanochtend de pil..maar was toen nog niet aan het menstrueren..een uur later werd ik pas ongesteld..Dit is dus mijn eerste dag, dus de pil is nu direct veilig? En er is nu dus ook geen kans om zwanger te worden?
Kijk daarvoor even in je bijsluiter, maar ik zou in ieder geval zeggen dat je nu veilig bent.
Oud 16-10-2003, 11:28
Verwijderd
Citaat:
HaWaHaai schreef op 14-10-2003 @ 12:48:
Idd. Dit dacht ik dit ook te doen. Toch voor de zekerheid weer de gebruiksaanwijzing van Lovette erbij gehaald en dit stond dus ook bij mij.
Oud 16-10-2003, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 16-10-2003 @ 12:28:
Idd. Dit dacht ik dit ook te doen. Toch voor de zekerheid weer de gebruiksaanwijzing van Lovette erbij gehaald en dit stond dus ook bij mij.
Mijn huisarts zei bij Lovette dat ik ook altijd een stopweek van 7 dagen moest houden... maar blijkbaar maakt 't dus niet zoveel uit.
Oud 17-10-2003, 08:33
Dark-Witch
Dark-Witch is offline
Hoihoi, ik gebruik de Diane-35 pil, en ben woensdag aan weer mijn eerste strip begonnen. Gisteren was het donderdag, en toen heb ik mijn 2e pil dus ingenomen, zo rond een uur of 10 's avonds. Nou moest ik vannacht overgeven (rond kwart voor 4). Geldt dit als een vergeten pil, ben ik nu onbeschermd, of heeft hij lang genoeg in kunnen werken? hoe werkt dit precies? alvast bedankt!!
Oud 17-10-2003, 08:52
Verwijderd
Citaat:
Dark-Witch schreef op 17-10-2003 @ 09:33:
Hoihoi, ik gebruik de Diane-35 pil, en ben woensdag aan weer mijn eerste strip begonnen. Gisteren was het donderdag, en toen heb ik mijn 2e pil dus ingenomen, zo rond een uur of 10 's avonds. Nou moest ik vannacht overgeven (rond kwart voor 4). Geldt dit als een vergeten pil, ben ik nu onbeschermd, of heeft hij lang genoeg in kunnen werken? hoe werkt dit precies? alvast bedankt!!
Kijk hiervoor ook even in je bijsluiter. Maar doorgaands is het zo; wanneer je binnen 4 uur nadat je de pil ingenomen hebt moet overgeven of enorme-diarree hebt, dán kan je de pil als vergeten beschouwen. Bij jou zit er 7 uur en drie kwartier tussen, dat lijkt me dus wel goed zitten dan
Oud 17-10-2003, 09:00
Dark-Witch
Dark-Witch is offline
*is opgelucht* heel erg bedankt!!
Oud 18-10-2003, 12:11
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
wat moet je doen als je de pil in de 3e week vergeten bent? maar er achter kwam vorodat het 12 uur later was....?

gewoon doorgaan en de pauzweek overslaan zoiets haalde ik uit de bijsluiter maar ik twijfel hierover weet iemand dit?
ben hem dus in de derde week vergeten maar heb hem toch nog ingenome ongeveer 10 uur later ofzo
Oud 18-10-2003, 12:49
Verwijderd
Citaat:
evil_angel schreef op 18-10-2003 @ 13:11:
wat moet je doen als je de pil in de 3e week vergeten bent? maar er achter kwam vorodat het 12 uur later was....?

gewoon doorgaan en de pauzweek overslaan zoiets haalde ik uit de bijsluiter maar ik twijfel hierover weet iemand dit?
ben hem dus in de derde week vergeten maar heb hem toch nog ingenome ongeveer 10 uur later ofzo
volgens mij maakt dat niet uit hoor. Als je hem inneemt voor de 12 uur na het normale tijdstip (rare zin maarja) dan is ie nog gewoon veilig. Ik kan t fout hebben, maar dit dacht ik iig. Dan kun je dus ook gewoon een stopweek nemen volgens mij
Oud 18-10-2003, 14:07
Sangria
Sangria is offline
Ik ben echt een chaoot... Kwam er gisteravond achter dat ik de pil van woensdag en donderdag was vergeten. Toen heb ik om 19u één pil geslikt en net voor ik ging slapen (half 3) de andere twee. Niet echt veilig dus Wanneer is hij weer wél veilig want ik zit niet echt op kindjes te wachten
Oud 18-10-2003, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Sangria schreef op 18-10-2003 @ 15:07:
Ik ben echt een chaoot... Kwam er gisteravond achter dat ik de pil van woensdag en donderdag was vergeten. Toen heb ik om 19u één pil geslikt en net voor ik ging slapen (half 3) de andere twee. Niet echt veilig dus Wanneer is hij weer wél veilig want ik zit niet echt op kindjes te wachten
Bij twee of meer pillen vergeten raden alle sites aan om ff langs de dokter te gaan...maar ik zou er toch zeker pas na de volgende strip vanuit gaan dat hij weer veilig is (als je niet op de eerste dag van je menstruatie begint is ie toch ook na één strip veilig, toch? Ik zou iig de termijn aanhouden die dan geldt...en dat staat vast wel ergens in de topic. ).
Oud 18-10-2003, 19:27
Poor twisted me

ben hem dus in de derde week vergeten maar heb hem toch nog ingenome ongeveer 10 uur later ofzo.

ALSJEBLIEFT IK HEB ECHT ADVIES NODIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oud 19-10-2003, 07:19
Verwijderd
Citaat:
evil_angel schreef op 18-10-2003 @ 20:27:

ben hem dus in de derde week vergeten maar heb hem toch nog ingenome ongeveer 10 uur later ofzo.

Loontjuh heeft gereageerd. En in het announcement staat een link naar een prachtige site, waar je dat precies op kunt vinden.

http://www.anticonceptie.nl/consument/
-> 'De pil'
-> 'pilvergeten'
Oud 19-10-2003, 21:56
Verwijderd
Citaat:
evil_angel schreef op 18-10-2003 @ 20:27:

Leonoors antwoord is ook nuttig, maar toch even snel: niets aan de hand, minder dan 12 uur te laat innemen is niet erg, als het maar niet te vaak voorkomt.
Oud 20-10-2003, 19:28
Slettelina *
Slettelina * is offline
Ik voel me de laatste tijd echt niet fijn. Ik weet niet echt of het door de pil komt maar heb anders niet echt een idee waar het vandaag zou moeten komen. Heb nu net me stopweek en heb ontzettend last van buikpijn. Moet vaak huilen en kan maar niet in slaap komen. Kan dit toch door de pil komen. Heb een niet echt zware pil ofzo en als dit toch door de pil komt is het dan verstandig dat ik een andere neem ofzo?
Thx
Oud 20-10-2003, 20:16
Poor twisted me
thx voor jullie replies
Oud 20-10-2003, 20:19
Verwijderd
Citaat:
smilie me schreef op 20-10-2003 @ 20:28:
Ik voel me de laatste tijd echt niet fijn. Ik weet niet echt of het door de pil komt maar heb anders niet echt een idee waar het vandaag zou moeten komen. Heb nu net me stopweek en heb ontzettend last van buikpijn. Moet vaak huilen en kan maar niet in slaap komen. Kan dit toch door de pil komen. Heb een niet echt zware pil ofzo en als dit toch door de pil komt is het dan verstandig dat ik een andere neem ofzo?
Thx
Kan idd door de pil komen (buikpijn kan ook gewoon van ongesteld zijn natuurlijk). Andere pil proberen kan geen kwaad, lijkt me.
Oud 21-10-2003, 19:41
Kill me Ce soir
Kill me Ce soir is offline
Hey
Ik ben nog maar 2 maand aan de pil, en vanaf vrijdag begint mijn stopweek maar zaterdag vertrek ik voor een week naar Turkije !!
Maar ik wil echt geen last hebben van mijn regels als ik in bikini rondhuppel!?
Hoe werkt dat systeem met de pil doorslikken?
Zou iemand mij alsjeblief alles willen uitleggen
Dank je ...
Oud 21-10-2003, 20:09
Balance
Balance is offline
Citaat:
Kill me Ce soir schreef op 21-10-2003 @ 20:41:
Hey
Ik ben nog maar 2 maand aan de pil, en vanaf vrijdag begint mijn stopweek maar zaterdag vertrek ik voor een week naar Turkije !!
Maar ik wil echt geen last hebben van mijn regels als ik in bikini rondhuppel!?
Hoe werkt dat systeem met de pil doorslikken?
Zou iemand mij alsjeblief alles willen uitleggen
Dank je ...
als je vrijdag niet stopt met je pil, maar gewoon aan een nieuwe strip begint, dan wordt je niet ongesteld op de normale tijd.
slik de pil dus een week langer dan normaal (tot je weer terug gaat naar Nederland) en je bent niet ongesteld op je vakantie
na die week kan je het best wel stoppen. Je stopweek is dan dus gewoon een week verplaatst.
Oud 21-10-2003, 20:33
Kill me Ce soir
Kill me Ce soir is offline
aah zo, en na die stopweek pak ik dus de 2 overige weken die nog op die strip stonden en een week van de volgende strip en dan weer een stopweek?
Oud 21-10-2003, 20:42
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Kill me Ce soir schreef op 21-10-2003 @ 21:33:
aah zo, en na die stopweek pak ik dus de 2 overige weken die nog op die strip stonden en een week van de volgende strip en dan weer een stopweek?
Nee daarna begin je gewoon aan een nieuwe strip en houd je die twee weken van die andere strip als reserve voor het geval je nog een keer wilt doorslikken of als je een keer hebt overgegeven of een pil door het putje hebt gespoeld of wat dan ook. Dan heb je dus weer een hele strip geslikt (= drie weken) en daarna houdt je weer stopweek en dan slik je weer een hele strip enz.
Oud 22-10-2003, 10:33
Els1
Els1 is offline
Ik ben van plan om met de pil te beginnen. Is de pil ook gewoon verkrijgbaar bij de apotheker zonder voorschrift, of moet je eerst naar de dokter gaan? En wat raden jullie aan?
Oud 22-10-2003, 10:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Els1 schreef op 22-10-2003 @ 11:33:
Ik ben van plan om met de pil te beginnen. Is de pil ook gewoon verkrijgbaar bij de apotheker zonder voorschrift, of moet je eerst naar de dokter gaan? En wat raden jullie aan?
Je moet eerst naar de huisarts want de pil is op recept. Waarschijnlijk zal je huisarts je bloeddruk opmeten en je wegen. Als dat allemaal in orde is dan zal je huisarts een bepaalde pil voorschrijven voor drie maanden. Na die drie maanden moet je meestal terugkomen om te vertellen of het bevalt, zo ja dan krijg je dezelfde pil mee voor zes maanden, zo nee dan krijg je waarschijnlijk een andere pil om te proberen.

Ik kan je niets aanraden want ieder mens reageert anders op een bepaald merk, vandaar dat er ook zoveel verschillende zijn. Wacht gewoon af wat je huisarts je voorschrijft en probeer dat uit.
Oud 22-10-2003, 11:20
Els1
Els1 is offline
ok, bedankt, ik zal dit dan eens doen
Oud 22-10-2003, 14:26
Slettelina *
Slettelina * is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-10-2003 @ 21:19:
Kan idd door de pil komen (buikpijn kan ook gewoon van ongesteld zijn natuurlijk). Andere pil proberen kan geen kwaad, lijkt me.
Waarschijnlijk komt me buikpijn ook van de ongsteldheid maar het is erger dan normaal en voordat ik de pil slikte had k daar nog geen last van. Ik slik nu microgynon 30. Is er een andere pil die ik eventueel zou kunnen proberen. Heb liever niet een zwaardere pil want heb nu al vaak last van stemmingswisselingen enzo.
Oud 23-10-2003, 19:28
Balance
Balance is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-10-2003 @ 11:55:
Je moet eerst naar de huisarts want de pil is op recept. Waarschijnlijk zal je huisarts je bloeddruk opmeten en je wegen. Als dat allemaal in orde is dan zal je huisarts een bepaalde pil voorschrijven voor drie maanden. Na die drie maanden moet je meestal terugkomen om te vertellen of het bevalt, zo ja dan krijg je dezelfde pil mee voor zes maanden, zo nee dan krijg je waarschijnlijk een andere pil om te proberen.
ik werd niet gewogen en mijn bloeddruk werd niet opgemeten. Dus dat soort dingen is niet bij elke dokter zo.
Ik zei gewoon dat ik aan de pil wilde en hij vroeg waarom. Ik legde het uit en hij schreef direct een pil voor.
Geen vragen, geen metingen, niks.
Maar je krijgt idd wel eerst 3 strippen en moet daarna terug komen, om 6 strippen te krijgen.

Regels voor berichten