Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zo zijn er wel meer bands die de laatste tijd erg politiek getinte albums uitbrengen, Muse bijvoorbeeld...... Ennuh, ik hou niet alleen maar van politieke bands hoor ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dat doet er natuurlijk niet toe, maar als je je album 'Hail to the thief' noemt, je teksten behoorlijk politiek klinken/zijn, dan wordt een opmerking als 'negeer mijn woorden' natuurlijk wel een beetje dubbelzinnig/ironisch/sarcastisch.... Natuurlijk mag jij best van alleen de muziek houden, die is ook erg goed, maar ontken ajb niet dat Radiohead een politieke lading heeft. ADB was misschien iets 'enthousiaster' in het uitdragen van een boodschap (live), (dat vind ik niet erg), maar qua denkbeeld/politieke 'kleur' liggen de twee bands niet heel ver van elkaar vandaan, IMHO... |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() M.a.w. als je je stoort aan de manier waarop ADB op het podium staat (ik vind dat juist energiek overkomen), begrijp ik niet dat je je nooit gestoord hebt aan de teksten van radiohead en de niet altijd a-politieke (let op: dubbele ontkenning ![]() Neemt niet weg dat ik vind dat iedereen een keertje naar Radiohead moet gaan, ongeacht politieke kleur of smaak of afwezigheid van deze... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Het boeit mij dus echt niet wat een band voor een boodschap heeft, ik vind muziek daar niet echt het geschikte medium voor. Als ik daar iets over wil horen dan ga ik wel een politiek debat op tv volgen. Tis natuurlijk wel interessant welke mening (bijv) radiohead heeft, maar om me daar nou iets van aan te trekken vind ik nou ook weer een beetje te. Dan moet mr Thom de politiek maar ingaan. En dat willen we niet omdat hij muziek moet blijven want daar gaat het natuurlijk om he
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar vooral (b) dat die opmerking van Thom (dat je de teksten van Radiohead moet negeren) waarschijnlijk ironisch bedoeld was (althans, zoals ik Thom's woorden inschat), m.a.w. de teksten zijn juist ook heel belangrijk..... best logisch als je de teksten eens probeert te begrijpen..... Ze hebben niet de illusie dat ze met hun nummers zaken kunnen veranderen (alhoewel anderen dat wel degelijk gelukt is, U2(Bono), Rage against the Machine, maar dan meestal door persoonlijke inzet voor zaken en niet door de nummers), maar je maakt mij niet wijs dat ze helemaal geen 'boodschap' willen uitdragen (aan die mensen die daar ontvankelijk voor zijn); als zanger/band wil je altijd een boodschap uitdragen (in het rock-genre iig, niet de Marco Borsato's of Andre Hazes' ![]() Laatst gewijzigd op 26-11-2003 om 12:19. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Haal je kop eens uit de grond, ik kan je vertellen dat zowat iedereen van het publiek bij Radiohead komt voor de fantastische muziek, niet om politieke praatjes aan te moeten horen. Citaat:
Ik heb tijdens het optreden van Radiohead echt helemaal niks meegemaakt dat ook maar iets te maken had met politiek.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Misschien is de muziek gewoon iets TE geniaal om door iedereen begrepen te worden ![]() |
![]() |
|
Ik luister ook nooit naar teksten. Het gaat mij om het geluid, wat de zanger te melden heeft boeit me vrij weinig. Het hele politieke gedoe doet mij ook niks, maar dat betekend niet dat ik daarom niet naar een radiohead concert zou mogen gaan of dat ik geen
echte fan ben of whatever. Niet iedereen is het zelfde en niet iedereen houd van iets om dezelfde redenen... Geen reden om meteen zo verheven te doen ![]() Trouwens ook heel fout, net pas beginnen met forummen en meteen al een grote mond en NERD aanvallen. Dat pik ik niet. Lief zijn tegen NERD!
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ben net pas begonnen met forummen omdat ik voor het concert graag wilde weten wat de setlist ook alweer was (escapism had me een link gegeven) en toen ik later terugkwam en weer wilde zoeken op 'Radiohead' moest ik dus eerst aanmelden etc etc In eerste instantie was het niet zozeer mn bedoeling om te gaan posten, maar sommige posts lokken gewoon een reply uit (beetje zoals al mijn posts ook ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zo hebben sommige mensen die naar muziek luisteren meer 'oor' voor wat er gezongen wordt dan anderen, ieder z'n ding..... |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() (ik was dan ook die ene persoon in die recensie die heftig op de muziek aan het dansen (naja, dansen ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 26-11-2003 om 13:38. |
![]() |
|
Thanks MetalliCat, sorry voor de late reactie, maar zit nou niet echt vaak achter internet.
O ja wat een zinloze discusie over muziek of teks, ik luister eigelijk nooit nooit naar teksten, alleen als ik de muziek letterlijk uit mijn hoofd ken, maar ik ben eigelijk wel jaloers op mensen die naar radiohead kunnen luisteren, van de muziek kunnen genieten, en de tekst verstaan en begrijpen, maar om me er nou druk om te maken, vaak kun je uit de muziek al halen waar de muziek over gaat. b.v lithium van nirvana, nog nooit op de tekst gelet, maar is behoorlijk duidelijk uit de muziek dat hij dood wil, maja voor de rest geen hol aan, die nirvana, DUS ![]() |
![]() |
|
*beetje late reactie*
Was enorm gaaf, rustig publiek, maar dat was niet echt vervelend. Karma police ![]() Werchter was anders, maar ja dat is dat festival sfeertje ![]() Jammer, niets van Pablo Honey, geen just, maar ja je kan niet alles hebben . Volgende keer weer.
|
Ik heb helaas nog geen online mp3tjes van het Gelredome concert kunnen ontdekken maar wel van de show daarvoor in Parijs:
http://shakanico.free.fr/ Gedeelte van de bestanden zijn .eb-files, na het downloaden dien je dit te veranderen in .mp3 |
![]() |
||
Citaat:
En dit concert is trouwens zo irritant gefilmt en gemonteerd dat het niet leuk is om te kijken.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
ff downen
||
Citaat:
hij kondigd em wel grappig ![]() als lolletje kan ik t wel waarderen, voor de rest is t wel kut natuurlijk ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Radiohead 9 & 10 mei HMH Maurice | 481 | 22-10-2006 02:12 | |
Lifestyle |
Wow ja wow! Haligh | 500 | 10-01-2006 10:57 | |
Muziek |
trauma's Tom Violence | 69 | 10-08-2004 17:56 | |
Muziek |
6 december: Metallica in het Gelredome te Arnhem Master of Puppets | 131 | 16-12-2003 18:46 | |
Muziek |
Wie gaan er hier allemaal naar Radiohead Verwijderd | 2 | 17-09-2003 12:22 |