Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2003, 19:32
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
zoef de haas schreef op 02-12-2003 @ 18:37:
ik hoorde vandaag vaag ergens dat je vanaf 1 januari ook niet meer op straat mag roken
klopt dat of nie?
Dan mag het eigenlijk helemaal nergens meer (we zouden op New York beginnen te lijken).. Wat ik wel weet is dat het vanaf 1 januari niet meer mag op stations.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2003, 19:47
boer
boer is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 02-12-2003 @ 23:02:
Dan mag het eigenlijk helemaal nergens meer (we zouden op New York beginnen te lijken)..
mocht het maar nergens meer
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 19:50
Faery
Faery is offline
Citaat:
Stefan1986 schreef op 02-12-2003 @ 20:47:
mocht het maar nergens meer
Ja, want een zulksoortige regelgeving zal echt werken ja.
Oud 02-12-2003, 19:55
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 30-11-2003 @ 18:09:

Ik vind die hysterische anti-rokers anders ook wel uncool, maar daar gaat het nu niet over. (Van die mensen die zich zitten volproppen met MacDo-rommel, hopen bespoten vlees naar binnen werken, zuipen voor dood, en dan vol afgrijzen zitten kijken omdat je een sigaretje opsteekt )
Gatver, nou! Daar heb ik nog wel een anekdote over. Vorig jaar, toen ik nog in Amerika woonde werd ik altijd vol afgrijzen aangestaard als ik een sigaretje op stak. Eén keer sprak een vrouw van zo'n 130 kilo me hier op aan. Ik stond buiten bij Wal*Mart een peuk te roken, stapt die kamerolifant op me af en zegt; "You shouldn't be smoking; you're way too young for that, plus that it's unhealthy!" Dus ik zeg: "What?" Ik dacht eerst dat ik haar verkeerd verstond, maar met een suikerzoete glimlach zegt ze me nog een keer hetzeldfde! Nou vraag ik je! Een vrouw van 130 kilo die MIJ vertelt dat ik ongezond bezig ben. Ik heb haar dan ook op mijn fameuze onsubtiele manier duidelijk gemaakt dat met haar gezondheid en gewicht ook iets niet in de haak was...
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 20:00
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 02-12-2003 @ 20:32:
Dan mag het eigenlijk helemaal nergens meer (we zouden op New York beginnen te lijken).. Wat ik wel weet is dat het vanaf 1 januari niet meer mag op stations.
Ja, maar Amerikanen slaan door in de anti-rook lobby. Dat het nergens mag en dat men er op tegen is, OK, maar het levert af en toe vervelende situaties op.
Een vriendin van me uit San Francisco was eens op stap in LA met een vriend van haar die rookte. Ze waren in een club waar gewoon gerookt mocht worden. Haar vriend moest even naar de WC, en zij hield zijn sigaret vast. Op het moment dat hij weg loopt stapt er een beer van een vent op haar af, en begint haar af te blaffen dat ze op moet rotten uit zijn buurt met die sigaret. Zij zei hetzelfde, maar dan zonder de sigaret. Waarop die vent haar hand pakt en haar vingers om de brandende sigaret vouwt. Dat is mishandeling, voor zover ik weet.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 20:30
Roedie
Roedie is offline
ach af en toe een goeie sigaar.. geniet ik wel van
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 13:02
In_stilte
In_stilte is offline
Citaat:
Fgank schreef op 02-12-2003 @ 19:13:
euhm, je kan toch ook gewoon een groep vrienden creeren?
en waarom heb je die houding nodig?
Ben begonnen in de 4e, toen had ik echt zo'n persoonlijksheidsstoornis en wilde ik cool zijn, de mensen die rookte vond ik cool... mjah mijn fout. Na een tijdje had ik een groepje vrienden met wie ik het heel goe kon vinden.... ze rookte wel allemaal toen ben ik ook begonnen omdat ik anders steeds nix in me handen hadden en zij wel. Ook weer iets wat je met elkaar kan delen, als een zo'n "zin in sigaretje" heeft, snapt de ander dat en geeft je een sigaretje.

Mjah nu inmiddels er wel overheen, maar stiekem vind ik het af en toe wel lekker, maar om niet weer te beginnen rook ik alleen als ik uti ben en dan max 2.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 13:04
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
Citaat:
StayBeautiful schreef op 30-11-2003 @ 17:37:
roken is best nutteloos, en niet cool
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 13:11
the exploding boy
the exploding boy is offline
Ach nu rook ik nog, maar ik wil daar mee gestopt zijn voor ik kinderen krijg. een jaar of wat ervoor, want als ik iets slecht vind zijn het wel moeders die pas stoppen als ze merken dat ze zwanger zijn., of vlak ervoor, want niemand zal ontkennen dat als je rookt je veel minder voedingsstoffen door kan geven aan een babytje.
Naja niet dat dit verder met de topic te maken heeft, maar het is wel mijn reden om er mee te stoppen, want het blijft slecht.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 14:54
nps
nps is offline
kan me geen reet schelen, ik vind 't lekker.
Oud 04-12-2003, 16:20
one-monkee
one-monkee is offline
roken om stoer te doen...........

ik vraag me af wie daar mee begonnen is.
mijn mening: roken is voor mensen die niets beters te doen hebben

not done
Oud 04-12-2003, 16:31
Gwinnie
Gwinnie is offline
roken op zich is niet cool
maar t valt wel op dat niet-coole mensen meestal niet roken en coole mensen vaker wel.

denk dat je niet cool word door het roken, maar gaat roken door dat je cool bent/wilt zijn.

*blaat*
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 16:32
Divina Flor
Divina Flor is offline
Dat het in cafe's restaurants, stations en dergelijke verboden wordt, dat kan ik me voorstellen. Maar we moeten niet doorslaan (zoals in amerika).
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 17:15
ESCO
ESCO is offline
roken is voor nicotine junkies.

zonder nicotine redde ze het niet.
Oud 04-12-2003, 17:25
gary moore
gary moore is offline
roken om houding te geven is gewoon not done
roken omdat je het lekker vindt en je de behoefte ertoe hebt is gewoon een beetje jammer.
Oud 04-12-2003, 20:31
Get pierced
Get pierced is offline
Dat gezeik over dat roken toch tegenwoordig, laat iedereen toch lekker zelf bepalen wat die doet.
Oud 04-12-2003, 20:34
Verwijderd
Citaat:
gary moore schreef op 04-12-2003 @ 18:25:
roken om houding te geven is gewoon not done
roken omdat je het lekker vindt en je de behoefte ertoe hebt is gewoon een beetje jammer.
En dat bepaal jij?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Get pierced schreef op 04-12-2003 @ 21:31:
Dat gezeik over dat roken toch tegenwoordig, laat iedereen toch lekker zelf bepalen wat die doet.
ja laten we niets meer bediscussieren
laten we het forum sluiten
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 20:40
Verwijderd
Ik weet niet of mijn standpunt over roken bij jullie bekend is, maar ik vind het overbodig. Het logische gevolg zou dan ook zijn om het te verbieden. Dit is noodzakelijk, want anders blijven jonge mensen, hevig op zoek naar een ruigheid die zij niet in hun primaire geslachtsorganen kunnen vinden, toch beginnen met roken. Tegenargument: maar een verboden iets is toch juist aantrekkelijker? Mijn verweer: sodemieter op, vervelende pestfreudiaan. Hoe aantrekkelijk zal jij het vinden als bij elke keer dat je betrapt wordt je de complete examenklas van de school moet pijpen? Dan ben je niet zo stoer meer, niet?
Goed. Roken dus gewoon verbieden en de huidige verslaafden lekker dood laten gaan, want dat willen ze kennelijk graag. Als er nooit meer iemand begint, zijn we klaar. Tegenargument: maar roken is zo lekker & gezellig! Mijn verweer: donder op, jij bent geen mens. Verdedigers van de rechten van de rokers hebben geen stem; ze zijn een zielige, levenloze klomp vlees waarin een nicotinesmachtend monster huist die alles doet om aan zijn/haar shot te komen. Rokers moeten in dit debat dus zoveel mogelijk genegeerd worden, net zoals iedereen ze nu al negeert omdat ze nog erger stinken dan een stinkdier dat bruine bonen at en aan de diarree is in een bierbrouwerij. En het is niet gezellig, want de gaskamers waren ook niet gezellig.
Tegenargument: maar als je roken verbied omdat het slecht is, moet je ook autorijden verbieden, want dat is ook slecht voor je! Mijn verweer: Ja, is goed. Dan verbieden we dat ook. Ik denk dat Nederland er op vooruit zou gaan als mensen niet meer één tot twee auto’s voor de deur hebben. Meer ruimte en minder vervuiling. Geen verkeersslachtoffers meer (de keren dat een fietser iemand doodrijdt zijn te verwaarlozen, net als rokers) en ook geen kostbaar onderhoud aan de wegen. Gewoon het openbaar vervoer enorm veel groter maken en gratis, natuurlijk.
Tegenargument: maar wat heeft dat met roken te maken? Mijn verweer: geen fuck, maar jij moet ook je mond hebben. Ik heb geen zin in jou en al jouw stomme gelul. Je begon zelf met die overtrokken vergelijking.
Conclusie: ik heb gelijk en iedereen die dat niet inzit heeft een ernstig en nijpend gebrek aan inzicht en verstand. Als je niets had voor je verlanglijstje voor kerst, dan weet je het dus

listen.to/bhbode
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 20:50
Get pierced
Get pierced is offline
Citaat:
a new nose schreef op 04-12-2003 @ 21:38:
ja laten we niets meer bediscussieren
laten we het forum sluiten
goed idee

ik bedoelde het meer in het algemeen je hoort tegenwoordig niks anders meer.
Oud 04-12-2003, 20:52
Otis
Otis is offline
Citaat:
Get pierced schreef op 04-12-2003 @ 21:50:
goed idee

ik bedoelde het meer in het algemeen je hoort tegenwoordig niks anders meer.
misschien betekent dat toch wel iets, je zou er eens naar kunnen gaan luisteren.Naar dat ''gezeik over roken'' .

Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 20:59
Get pierced
Get pierced is offline
ze weten de gevolgen. Het is hun lichaam, hun leven en ze bepalen zelf wat hun doen met hun EIGEN lichaam en leven gelukkig wel ja.
Oud 04-12-2003, 21:01
Verwijderd
Roken is fijn als je je verveeld op de fiets en je moet een uur trappen...kan je (ik) je bezighouden met sjekkies tollen en zo.

Verder....is het zowieso wel relaxed als je je verveeld eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 21:08
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 04-12-2003 @ 21:40:
*knip* listen.to/bhbode
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 23:40
nps
nps is offline
Rokers worden nu al in kleine aparte ruimtetjes gepropt. Ik snap echt niet wat de hele antirokers lobby bezielt, jaarlijks gaan er weetikveel hoeveel mensen dood aan 10duizend andere oorzaken maar roken moet weer politiek correct bestreden worden.
Laat de rokers lekker, die gaan toch fijn dood.
Oud 05-12-2003, 00:18
Verwijderd
Ik denk dat ik de overheid eens moet aanklagen vanwege die haat campagnes die ze tegen rokers zaaien.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 09:02
nps
nps is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 05-12-2003 @ 01:18:
Ik denk dat ik de overheid eens moet aanklagen vanwege die haat campagnes die ze tegen rokers zaaien.
demonisering!

zoals mark ooit al opmerkte, binnenkort krijgen we zo'n mooi sterretje met "roker" opgeplakt.
Oud 05-12-2003, 09:23
rodina
rodina is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 04-12-2003 @ 17:32:
Dat het in cafe's restaurants, stations en dergelijke verboden wordt, dat kan ik me voorstellen. Maar we moeten niet doorslaan (zoals in amerika).
Daar is dit land al mee bezig..
Oud 05-12-2003, 09:23
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
*MiNDLeZz* schreef op 05-12-2003 @ 00:40:

Laat de rokers lekker, die gaan toch fijn dood.
Meerokers worden er zieker van dan de rokers zelf, en meerokers kiezen er niet voor, rokers wel. Kortom; als je rookt met niet-rokers in je buurt schaad je de gezondheid van anderen en dat is gewoon
Oud 05-12-2003, 09:24
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
weezzz schreef op 05-12-2003 @ 10:23:
Meerokers worden er zieker van dan de rokers zelf, en meerokers kiezen er niet voor, rokers wel. Kortom; als je rookt met niet-rokers in je buurt schaad je de gezondheid van anderen en dat is gewoon
idd

dat rokers willen roken is prima, maar anderen hoeven daar niet lichamelijke klachten door op te lopen.
Oud 05-12-2003, 09:28
rodina
rodina is offline
Aparte ruimtes voor de roker!

Geen contact meer tussen roker en nietroker!

Boetes voor rokers!

Gevangenisstraffen voor rokers!

Dood aan de roker!
Oud 05-12-2003, 09:30
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
rodina schreef op 05-12-2003 @ 10:28:
Aparte ruimtes voor de roker!
ik ben met je eens dat de nederlandse overheid wellicht op het punt van doorslaan staat met het anti-rookbeleid...

Maar ik ben van mening dat het erg vreemd is dat iemand die niet rookt bij een bedrijf moet vragen om een rookvrije ruimte ipv andersom...
Oud 05-12-2003, 09:33
rodina
rodina is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef op 05-12-2003 @ 10:30:

Maar ik ben van mening dat het erg vreemd is dat iemand die niet rookt bij een bedrijf moet vragen om een rookvrije ruimte ipv andersom...
Rookvrije werkplekken zijn er nu overal.. jij doelt op rookvrije kantines bijvoorbeeld?

Naja ik vind dat wanneer jij de hele dag werkt en af en toe een kwartiertje pauze hebt, best een sigaretje op mag steken. Daar gaat een ander echt niet dood van hoor..

Ksnap best dat er maatregelen worden genomen, maar overdrijven is ook een vak.
Oud 05-12-2003, 09:34
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef op 05-12-2003 @ 10:30:
ik ben met je eens dat de nederlandse overheid wellicht op het punt van doorslaan staat met het anti-rookbeleid...

& ik ga bij rokers ook geen mierengif in hun gezicht spuiten omdat ik dat zo fijn vind.
Oud 05-12-2003, 09:37
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
rodina schreef op 05-12-2003 @ 10:33:
Naja ik vind dat wanneer jij de hele dag werkt en af en toe een kwartiertje pauze hebt, best een sigaretje op mag steken. Daar gaat een ander echt niet dood van hoor..

het punt is dat als jij elke dag in volgerookte kantines zit dat je daar wél dood aan kan gaan, dat is het hele punt met roken. Het is jouw verslaving en daar hoeft iemand anders niet onder te lijden. Net zo min als dat er iemand lichamelijk op achteruit hoeft te gaan als jij een alcohol of harddrugsverslaving hebt, of voor mijn part een caffeïneverslaving.

Ik vind het nogal kort door de bocht om te stellen dat het jouw recht is om te mogen roken. Erg sociaal dan iemand z'n gezondheid moet lijden onder jouw genot.
Oud 05-12-2003, 09:43
rodina
rodina is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef op 05-12-2003 @ 10:37:
het punt is dat als jij elke dag in volgerookte kantines zit dat je daar wél dood aan kan gaan, dat is het hele punt met roken. Het is jouw verslaving en daar hoeft iemand anders niet onder te lijden. Net zo min als dat er iemand lichamelijk op achteruit hoeft te gaan als jij een alcohol of harddrugsverslaving hebt, of voor mijn part een caffeïneverslaving.

Ik vind het nogal kort door de bocht om te stellen dat het jouw recht is om te mogen roken. Erg sociaal dan iemand z'n gezondheid moet lijden onder jouw genot.
Van een kwartiertje in een ruimte zitten waar wordt gerookt val je echt niet meteen om hoor..
Hang een goed afzuigsysteem op en er is geen enkel probleem meer, en ja dát zou wel sociaal zijn
Oud 05-12-2003, 09:45
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
rodina schreef op 05-12-2003 @ 10:43:
Van een kwartiertje in een ruimte zitten waar wordt gerookt val je echt niet meteen om hoor..
Hang een goed afzuigsysteem op en er is geen enkel probleem meer, en ja dát zou wel sociaal zijn
dag in dag uit, 2 pauzes in een ruimte waar gerookt wordt jaren lang heeft wel z'n weerslag op de gezondheid lijkt mij.
Oud 05-12-2003, 13:32
Verwijderd
Citaat:
PHaRMaCoN schreef op 05-12-2003 @ 10:45:
dag in dag uit, 2 pauzes in een ruimte waar gerookt wordt jaren lang heeft wel z'n weerslag op de gezondheid lijkt mij.
Je moet toch minstens 3,5 a 4 uur in de rook zitten meeroken voordat er ernstige schade kan ontstaan, op dat vlak is het aanstellerij
Er zijn wel mensen die een loopneus of tranende ogen of andere irritaties krijgen van de rook, en daarom moet er in gesloten ruimtes niet meer gerookt worden. Daar ben ik het wel mee eens.

Wat mij persoonlijk zeer verveeld is de demonisering van de roker. Er word net gedaan of rokers massas doden veroorzaken onder andere mensen en de meest enstige ziektes, en dat alle rokers asociale junks zijn die niet voor rede vatbaar zijn. Terwijl dit natuurlijk allemaal onzin is.
Ik mijn ogen moeten mensen gewoon rekening met elkaar houden, en dan komt het allemaal wel goed
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 16:49
Verwijderd
Citaat:
*MiNDLeZz* schreef op 05-12-2003 @ 10:02:
demonisering!

zoals mark ooit al opmerkte, binnenkort krijgen we zo'n mooi sterretje met "roker" opgeplakt.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 17:22
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 05-12-2003 @ 14:32:
Je moet toch minstens 3,5 a 4 uur in de rook zitten meeroken voordat er ernstige schade kan ontstaan, op dat vlak is het aanstellerij
ik zeg toch ook dag in dag uit...dan zit je zo aan de 4 uur

Citaat:

Wat mij persoonlijk zeer verveeld is de demonisering van de roker. Er word net gedaan of rokers massas doden veroorzaken onder andere mensen en de meest enstige ziektes, en dat alle rokers asociale junks zijn die niet voor rede vatbaar zijn. Terwijl dit natuurlijk allemaal onzin is.
Ik mijn ogen moeten mensen gewoon rekening met elkaar houden, en dan komt het allemaal wel goed
Er zijn onder rokers net zogoed als onder niet-rokers mensen die niet voor rede vatbaar zijn. En als idd iedereen gewoon rekening met elkaar houdt, dan komt het allemaal wel goed ja.

Ik vind ook dat de overheid doorslaat met de rookvrije werkplek in cafe's en bijvoorbeeld coffeeshops, dat soort lokaties weet je gewoon waar je aan begint.
Oud 05-12-2003, 17:55
Verwijderd
Dan zijn we het eens
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 18:18
Sirenie
Sirenie is offline
Roken is absoluut niet cool.
Ik vind roken het alleroncharmantst aan jongentjes of meisjes. Daar zou ik echt op afknappen. Ordinair vind ik het, maar dat is natuurlijk mijn mening.
Ik kan niet tegen rook, het stinkt, prikt in mijn ogen en verblindt mij.
Roken is dus absoluut niet cool.
Ik heb al met al misschien 2 rokende vrienden, die moet ik dan wel met een vergrootglas gaan zoeken.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 19:17
Quantes
Quantes is offline
ik rook (weer) alleen maar omdat ik het lekker vind. ik was twee weken gestopt, maar vind het gewoon te lekker en ook gezellig.
Oud 05-12-2003, 19:18
Verwijderd
Citaat:
*MiNDLeZz* schreef op 05-12-2003 @ 10:02:
demonisering!

Ja, worden jullie vergast en gecremeerd, rook je alsnog
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 20:16
eggy
eggy is offline
blauw ik rook omdat ik het lekker vind, maar ik ben er egt niet verslaafd aan ik kan makelijk een week zonder!...ik ken alleen wel vrienden die roken omdat ze stoer willen zijn en zich dan helemaal geweldig vinden....en dat is egt gewoon slecht!
Oud 05-12-2003, 21:10
boer
boer is offline
niet verslaaft he, dat zeggen ze allemaal tot ze proberen te stoppen, dan valt het toch nog tegen. En waarom rook jij dan?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 00:54
Verwijderd
Citaat:
Stefan1986 schreef op 05-12-2003 @ 22:10:
niet verslaaft he, dat zeggen ze allemaal tot ze proberen te stoppen, dan valt het toch nog tegen. En waarom rook jij dan?
Wat weet jij er überhaupt van als niet roker, ik raad je aan hierover je bek te houden
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 20:09
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
Quantes schreef op 05-12-2003 @ 20:17:
ik rook (weer) alleen maar omdat ik het lekker vind. ik was twee weken gestopt, maar vind het gewoon te lekker en ook gezellig.
wat is er gezellig aan roken? (dit is een serieuze vraag.)
Oud 06-12-2003, 20:47
nps
nps is offline
Citaat:
weezzz schreef op 05-12-2003 @ 10:34:
& ik ga bij rokers ook geen mierengif in hun gezicht spuiten omdat ik dat zo fijn vind.
godverdomme man alsof je spontaan dood neervalt als je ook maar een kleine scent rook snuift van een sigaret. overdrijven is idd ook een vak.
Oud 06-12-2003, 20:55
alaaf123
alaaf123 is offline
Citaat:
*MiNDLeZz* schreef op 06-12-2003 @ 21:47:
godverdomme man alsof je spontaan dood neervalt als je ook maar een kleine scent rook snuift van een sigaret. overdrijven is idd ook een vak.
1 snuif niet, maar als je heel vaak rook van een sigaret insnuift wel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten