Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
zoals jullie weten zijn de koerden in turkije en noord-irak goed bewapend.
dus als er gestemd moet worden zullen veel van de andere minderheden(vooral de christelijke assyriers) wel voor stemmen, want ze worden bedreigd met de dood.dit geld trouwens ook voor toerkmenen, maar die zijn zelf ook aardig bewapend. je hebt daar geen vrije keus.
||
Citaat:
||
Citaat:
Turkije staat de koerden gewoon geen autonomie toe.
||
![]() |
Citaat:
Als t zo makkelijk was, was dit probleem er ook allang niet meer, waaarom denk je dat er zich in die buurt veel soldaten bevinden ![]() En wat dat laatste hiermee te maken heeft ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Er zijn al zoveel doden gevallen en zoveel mensen leven in angst en als de VN daar echt iets aan zou willen doen hadden ze dat allang gedaan, want Turkije laat de VN heus wel toe ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
dat is het westen niet hoor, en zelfs hier worden ze voor de gek gehouden. inspecteurs die anoniem en onaagekondigd daar werken zullen betere waarnemingen doen, maar dit gebeurt denk ik niet wegens veiligheidsredenen.
||
Citaat:
Dan zullen ze wat langer blijven ![]()
||
![]() |
Citaat:
Waarom moeten er allemaal soldaten heen gestuurd worden om de bevolking daar tegen terroristen te beschermen? Is de grote VN soms bang? |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik wil JUIST dat ze gelijk behandeld worden! Maar ik zeg dat Turkije(en denk ook geen ander land) nooit zomaar een groot stuk grond 'weggeeft' |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Nuja ik denk dat de koerden enige vorm van autonomie moeten krijgen, aangezien tot ze een hele andere bevolkingsgroep horen dan de turken (taal cultuur). Maar dit is niet eenvoudig omdat ze een land claimen dat in drie andere landen ligt. Eigenlijk is de oplossing heel eenvoudig, de Koerden autonomie geven in noord Irak, des noods geef je hen hun eigen land in Irak, dat is veel eenvoudiger dan de Koerden in Turkije hun eigen land geven.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Ik bied opties, er is toch geen unanieme oplossing je kunt niet iedereen tevreden maken, dat is geopolitiek. Er wonen Koerden in dire landen, je kunt niet van die drie landen verwachten dat zij land zullen afstaan aan een bevolkingsgroep, die grotendeels door middel van terrorisme hun positie wil afdwingen. Nu is er een optie die voor relatief weinig gelazer zorgt. Het is ook niet DE oplossing, maar EEN oplossing.
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
je weet hoe het in nederland tussen katholieken en protestanten was. nou daar zullen de KDP van barzani en PUK van talabani elkaar afschieten met kalashnikovs. elke dag plegen ze wel aanslagen op elkaar
||
![]() |
Citaat:
heb je ooit in een geschiedenis boek het woord koerd of koerdistan gezien, nou ik niet. graaf maar eens in de grond, je zult vele assyrische, babylonische overblijfselen vinden wat niks met koerden te maken heeft. de enige echt plaats waar ze vandaan komen is IRAN. er is zelfs een provincie daar die koerdistan heet, daar liggen hun wortels. hoe zou jij het vinden als de turken ofzo opeens in nederland land gaan claimen als ze allemaal geconcentreerd gaan wonen. voor de assyriers in noord-irak is koerdisch bestuur hetzelde als hitler president van israel. zo erg was het vroeger en is het nu ook, die koerden zijn geen lieverds, ze slachten zelfs elkaar af.
||
Citaat:
-> moet naar college, ga er later wel dieper op in.
||
![]() |
Citaat:
wil je die zomaar onder koerdisch bestuur zetten?? irak moet gewoon irak blijven, en al die volkeren moeten het maar accepteren, maar je kunt niet zomaar de een onder het bestuur van de andere zetten.
||
Citaat:
Trouwens, ik vindt dat er eerst een referendum gehouden moet worden.
||
![]() |
Citaat:
Je moet egwoon een zo goed mogelijke afspiegeling van de groepen daar in het bestuur krijgen en dan moeten ze er maar uit komen. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
ik woon in enschede, er komen weleens adm(assyrian democratic movement) leden langs. onder saddam mochten ze zelfs alcohol verkopen zonder bang te zijn voor aanslagen. de koerden laten zulke dingen nooit toe.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Turken vs. Koerden buiten Turkije hookee | 58 | 20-11-2011 22:19 | |
Botsing Georgische en Ossetische troepen hhendrikxx | 500 | 02-10-2008 22:01 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Meest gesproken taal vla007 | 36 | 28-06-2004 22:10 | |
Opvolger PKK beëindigt bestand tosyali | 35 | 19-06-2004 16:08 | |
Turkije is wachten op EU beu! e r t a njunior | 114 | 26-02-2004 12:54 | |
Patriots terugtrekken uit Turkije? Insane Juggalo | 169 | 28-03-2003 18:40 |