Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2004, 16:00
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 19-02-2004 @ 23:40:
Bot zegt van wel. Europees nieuw defensiebeleid

turkije bij weu?

-compliep vast -> beknopt
Bot kan veel zeggen, alle landen moeten er voor zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2004, 17:26
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 20-02-2004 @ 17:00:
Bot kan veel zeggen, alle landen moeten er voor zijn
Klopt, maardat komt nog wel
( als Turkije tenminste zich écjht gaat inzetten voor de EU eisen.)
Oud 20-02-2004, 18:19
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 20-02-2004 @ 18:26:
Klopt, maardat komt nog wel
( als Turkije tenminste zich écjht gaat inzetten voor de EU eisen.)
Volgens Bot doen ze dat al

En van mij hoeven ze t niet voor de EU te doen..hoop wel dat ze die dingen allemaal 'regelen', maar ze niet de EU ingaan.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 00:00
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 20-02-2004 @ 19:19:
Volgens Bot doen ze dat al

En van mij hoeven ze t niet voor de EU te doen..hoop wel dat ze die dingen allemaal 'regelen', maar ze niet de EU ingaan.
dat willen ze wel, en daarom zijn ze bereid concessies te doen.
Oud 21-02-2004, 11:46
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 21-02-2004 @ 01:00:
dat willen ze wel, en daarom zijn ze bereid concessies te doen.
Ja, ze willen het wel, maar ze komen er toch niet in.
Het gaat mij erom dat ze deze dingen allemaal gaan regelen, of ze dat nou voor de EU doen of niet, boeit me niet.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 14:57
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 21-02-2004 @ 12:46:
Ja, ze willen het wel, maar ze komen er toch niet in.
Het gaat mij erom dat ze deze dingen allemaal gaan regelen, of ze dat nou voor de EU doen of niet, boeit me niet.
Dan zijn we het er over eens dat Koerden (gedeeltelijke) autonomie moeten krijgen?
Oud 21-02-2004, 15:32
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 21-02-2004 @ 15:57:
Dan zijn we het er over eens dat Koerden (gedeeltelijke) autonomie moeten krijgen?
Op welke manier?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 15:33
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 21-02-2004 @ 16:32:
Op welke manier?
Dat is aan de inwoners vann het gebied om te beslissen.
Oud 21-02-2004, 15:35
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 21-02-2004 @ 16:33:
Dat is aan de inwoners vann het gebied om te beslissen.

Dat is geen eis van de EU.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 15:56
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 21-02-2004 @ 16:35:
Dat is geen eis van de EU.
Wel van mij
Oud 21-02-2004, 17:52
ProudAssyrian
ProudAssyrian is offline
zoals jullie weten zijn de koerden in turkije en noord-irak goed bewapend.
dus als er gestemd moet worden zullen veel van de andere minderheden(vooral de christelijke assyriers) wel voor stemmen, want ze worden bedreigd met de dood.dit geld trouwens ook voor toerkmenen, maar die zijn zelf ook aardig bewapend.

je hebt daar geen vrije keus.
Oud 21-02-2004, 18:24
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
ProudAssyrian schreef op 21-02-2004 @ 18:52:
zoals jullie weten zijn de koerden in turkije en noord-irak goed bewapend.
dus als er gestemd moet worden zullen veel van de andere minderheden(vooral de christelijke assyriers) wel voor stemmen, want ze worden bedreigd met de dood.dit geld trouwens ook voor toerkmenen, maar die zijn zelf ook aardig bewapend.

je hebt daar geen vrije keus.
Stuur je er inspecteurs heen.
Oud 21-02-2004, 21:48
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 21-02-2004 @ 19:24:
Stuur je er inspecteurs heen.
Denk je nou echt dat dat helpt
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 22:10
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 21-02-2004 @ 22:48:
Denk je nou echt dat dat helpt
ja
Oud 21-02-2004, 23:08
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 21-02-2004 @ 23:10:
ja
Anders hadden ze t allang gedaan.
Wat moeten die inspecteurs doen dan? Ervoor zorgen dat mensen niet worden bedreigd? Grapjas.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 23:13
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 22-02-2004 @ 00:08:
Anders hadden ze t allang gedaan.
Wat moeten die inspecteurs doen dan? Ervoor zorgen dat mensen niet worden bedreigd? Grapjas.
Ehh.... enig idee in hoeveel"gevaarlijke" landen de vn met goed geolg verkiezingen heeft verzorgd? vast niet.
Turkije staat de koerden gewoon geen autonomie toe.
Oud 22-02-2004, 11:01
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 22-02-2004 @ 00:13:
Ehh.... enig idee in hoeveel"gevaarlijke" landen de vn met goed geolg verkiezingen heeft verzorgd? vast niet.
Turkije staat de koerden gewoon geen autonomie toe.
Ja, maar die mensen (turken en koerden) worden door terroristen bedreigd (met de dood enzo) en dan helpt alleen op de verkiezingsdag een paar mannetjes van de VN neerzetten echt niks!
Als t zo makkelijk was, was dit probleem er ook allang niet meer, waaarom denk je dat er zich in die buurt veel soldaten bevinden
En wat dat laatste hiermee te maken heeft
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 14:04
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 22-02-2004 @ 12:01:
Ja, maar die mensen (turken en koerden) worden door terroristen bedreigd (met de dood enzo) en dan helpt alleen op de verkiezingsdag een paar mannetjes van de VN neerzetten echt niks!
Als t zo makkelijk was, was dit probleem er ook allang niet meer, waaarom denk je dat er zich in die buurt veel soldaten bevinden
En wat dat laatste hiermee te maken heeft
Dude, de VN heeft in veel gevaarlijker gebieden succesvol verkiezingen gehouden. Dus ja, dat werkt. Het probleem is gewoon dat turkije ze geen autonomie toestaat.
Oud 22-02-2004, 15:36
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 22-02-2004 @ 15:04:
Dude, de VN heeft in veel gevaarlijker gebieden succesvol verkiezingen gehouden. Dus ja, dat werkt. Het probleem is gewoon dat turkije ze geen autonomie toestaat.
De gewone bevolking daar (turken en koerden) worden bedreigd met de dood of afgeperst en dan kunnen een paar mannetjes van de VN daar niks aan veranderen.
Er zijn al zoveel doden gevallen en zoveel mensen leven in angst en als de VN daar echt iets aan zou willen doen hadden ze dat allang gedaan, want Turkije laat de VN heus wel toe
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 16:02
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 22-02-2004 @ 16:36:
De gewone bevolking daar (turken en koerden) worden bedreigd met de dood of afgeperst en dan kunnen een paar mannetjes van de VN daar niks aan veranderen.
Er zijn al zoveel doden gevallen en zoveel mensen leven in angst en als de VN daar echt iets aan zou willen doen hadden ze dat allang gedaan, want Turkije laat de VN heus wel toe
De roloog is correct. Turkije laat de VN heus niet zomaar toe om te kijken hoe de mensenrechten worden geschonden en om de koerden autonomie te schenken.
Oud 22-02-2004, 20:19
ProudAssyrian
ProudAssyrian is offline
Citaat:
Joostje schreef op 21-02-2004 @ 23:10:
ja
als ze daar heengaan de inspecteurs zal er vast niets ergs gebeuren, maar zodra ze weg zijn is het weer raak daar.

dat is het westen niet hoor, en zelfs hier worden ze voor de gek gehouden.

inspecteurs die anoniem en onaagekondigd daar werken zullen betere waarnemingen doen, maar dit gebeurt denk ik niet wegens veiligheidsredenen.
Oud 22-02-2004, 20:21
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
ProudAssyrian schreef op 22-02-2004 @ 21:19:
als ze daar heengaan de inspecteurs zal er vast niets ergs gebeuren, maar zodra ze weg zijn is het weer raak daar.

dat is het westen niet hoor, en zelfs hier worden ze voor de gek gehouden.

inspecteurs die anoniem en onaagekondigd daar werken zullen betere waarnemingen doen, maar dit gebeurt denk ik niet wegens veiligheidsredenen.
'

Dan zullen ze wat langer blijven . Bovendien vergeet je dat als er eenmaal een autoriteit gekozen is, zij die veiligheid kan garanderen.
Oud 23-02-2004, 13:12
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 22-02-2004 @ 21:21:
'

Dan zullen ze wat langer blijven . Bovendien vergeet je dat als er eenmaal een autoriteit gekozen is, zij die veiligheid kan garanderen.
Waarom doen ze dat dan niet?
Waarom moeten er allemaal soldaten heen gestuurd worden om de bevolking daar tegen terroristen te beschermen?
Is de grote VN soms bang?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 14:40
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 23-02-2004 @ 14:12:
Waarom doen ze dat dan niet?
Waarom moeten er allemaal soldaten heen gestuurd worden om de bevolking daar tegen terroristen te beschermen?
Is de grote VN soms bang?
De Veiligheidsraad ( die zulk een optreden moet goedkeuren) is geen eenzijdig orgaan, maar een overlegplaats voor verschillende machtige landen, die alleen geen baat hebben bij een vrij Koerdistan of ruzie met Turkije.
Oud 24-02-2004, 18:56
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 23-02-2004 @ 15:40:
De Veiligheidsraad ( die zulk een optreden moet goedkeuren) is geen eenzijdig orgaan, maar een overlegplaats voor verschillende machtige landen, die alleen geen baat hebben bij een vrij Koerdistan of ruzie met Turkije.
Ja, dan hebben ze pech, is hun probleem
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 19:11
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 24-02-2004 @ 19:56:
whatever
Oud 25-02-2004, 13:12
Alpay
Alpay is offline

En dat is het ook, maar het zou leuk zijn als je je buigt over andermans problemen, getuigt toch van socialiteit (Normen en waarden, normen en waarden Sodom en Gomorra daar heb je het weer).
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 18:31
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Alpay schreef op 25-02-2004 @ 14:12:

En dat is het ook, maar het zou leuk zijn als je je buigt over andermans problemen, getuigt toch van socialiteit (Normen en waarden, normen en waarden Sodom en Gomorra daar heb je het weer).
Wie zegt dat ik me niet zorgen maak om hen?
Ik wil JUIST dat ze gelijk behandeld worden!
Maar ik zeg dat Turkije(en denk ook geen ander land) nooit zomaar een groot stuk grond 'weggeeft'
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 18:45
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 25-02-2004 @ 19:31:
Wie zegt dat ik me niet zorgen maak om hen?
Ik wil JUIST dat ze gelijk behandeld worden!
Maar ik zeg dat Turkije(en denk ook geen ander land) nooit zomaar een groot stuk grond 'weggeeft'
Je wilt niet dat ze hun eigen regering kunne \kiezen, dus je wilt niet dat ze gelijk behandeld worden.
Oud 25-02-2004, 19:07
Alpay
Alpay is offline
Nuja ik denk dat de koerden enige vorm van autonomie moeten krijgen, aangezien tot ze een hele andere bevolkingsgroep horen dan de turken (taal cultuur). Maar dit is niet eenvoudig omdat ze een land claimen dat in drie andere landen ligt. Eigenlijk is de oplossing heel eenvoudig, de Koerden autonomie geven in noord Irak, des noods geef je hen hun eigen land in Irak, dat is veel eenvoudiger dan de Koerden in Turkije hun eigen land geven.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 19:25
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Alpay schreef op 25-02-2004 @ 20:07:
Nuja ik denk dat de koerden enige vorm van autonomie moeten krijgen, aangezien tot ze een hele andere bevolkingsgroep horen dan de turken (taal cultuur). Maar dit is niet eenvoudig omdat ze een land claimen dat in drie andere landen ligt. Eigenlijk is de oplossing heel eenvoudig, de Koerden autonomie geven in noord Irak, des noods geef je hen hun eigen land in Irak, dat is veel eenvoudiger dan de Koerden in Turkije hun eigen land geven.
En dan moeten al de Koerden in turkije, Iran enz gewoon verhuizen
Oud 25-02-2004, 19:33
Alpay
Alpay is offline
Ik bied opties, er is toch geen unanieme oplossing je kunt niet iedereen tevreden maken, dat is geopolitiek. Er wonen Koerden in dire landen, je kunt niet van die drie landen verwachten dat zij land zullen afstaan aan een bevolkingsgroep, die grotendeels door middel van terrorisme hun positie wil afdwingen. Nu is er een optie die voor relatief weinig gelazer zorgt. Het is ook niet DE oplossing, maar EEN oplossing.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 19:35
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Alpay schreef op 25-02-2004 @ 20:33:
Ik bied opties, er is toch geen unanieme oplossing je kunt niet iedereen tevreden maken, dat is geopolitiek. Er wonen Koerden in dire landen, je kunt niet van die drie landen verwachten dat zij land zullen afstaan aan een bevolkingsgroep, die grotendeels door middel van terrorisme hun positie wil afdwingen. Nu is er een optie die voor relatief weinig gelazer zorgt. Het is ook niet DE oplossing, maar EEN oplossing.
Turkije staat niet zomaar een Koerdische staat toe in het huidige Irak, vrees ik :/
Oud 25-02-2004, 19:54
Alpay
Alpay is offline
Nee maar ik denk dat ze eerder koerdische autonomie toe zullen staan in Irak dan in Turkije.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 22:50
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 25-02-2004 @ 19:45:
Je wilt niet dat ze hun eigen regering kunne \kiezen, dus je wilt niet dat ze gelijk behandeld worden.
Ik wil niet dat Turkije zomaar een gebied weggeeft, omdat daar toevallig veel Koerden wonen die een eigen land willen!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 22:50
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 25-02-2004 @ 20:25:
Ja, je moet er wat voor over hebben he, wat il je dan, lekker op je luie reet zomaar in een nieuw land komen te zitten?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 22:51
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 25-02-2004 @ 20:35:
Turkije staat niet zomaar een Koerdische staat toe in het huidige Irak, vrees ik :/
Nee, vind je t gek?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 23:22
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
De koerden willen voornamelijk ook erkend worden als volk en hun eigen taal mogen spreken enz. Dit was niet mogelijk tot voor kort. En nu mogen ze wel hun eigen taal spreken, eigen zender hebben, liedjes in eigen taal enz.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 08:09
Alpay
Alpay is offline
Ja, en nu hebben ze die erkenning en nu willen ze een eigen staat, daar was het ze van het begin af aan a om te doen. Want als je als volk erkend wordt, heb je een argument voor een eigen staat. Nuja das vrij logisch, klein beginnen groot eindigen.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 12:49
Atje85
Atje85 is offline
Denk niet dat Turkije het zó ver laat komen, mocht t echt gaan escaleren denk ik zelfs dat Turkije alles weer terug draait, dan hebben ze een averechts effect bereikt door het zeuren om een eigen land op Turks grondgebied...
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 12:05
ProudAssyrian
ProudAssyrian is offline
Citaat:
Joostje schreef op 22-02-2004 @ 21:21:
'

het probleem is juist dat die overheid niet te vertrouwen is.

je weet hoe het in nederland tussen katholieken en protestanten was.

nou daar zullen de KDP van barzani en PUK van talabani elkaar afschieten met kalashnikovs.

elke dag plegen ze wel aanslagen op elkaar
Oud 04-03-2004, 12:10
ProudAssyrian
ProudAssyrian is offline
Citaat:
Joostje schreef op 25-02-2004 @ 20:25:
noor-irak ook wel bekend als het noorden van mesopotamie.

heb je ooit in een geschiedenis boek het woord koerd of koerdistan gezien, nou ik niet.

graaf maar eens in de grond, je zult vele assyrische, babylonische overblijfselen vinden wat niks met koerden te maken heeft.

de enige echt plaats waar ze vandaan komen is IRAN. er is zelfs een provincie daar die koerdistan heet, daar liggen hun wortels.

hoe zou jij het vinden als de turken ofzo opeens in nederland land gaan claimen als ze allemaal geconcentreerd gaan wonen.

voor de assyriers in noord-irak is koerdisch bestuur hetzelde als hitler president van israel. zo erg was het vroeger en is het nu ook, die koerden zijn geen lieverds, ze slachten zelfs elkaar af.
Oud 04-03-2004, 12:18
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
ProudAssyrian schreef op 04-03-2004 @ 13:10:
noor-irak ook wel bekend als het noorden van mesopotamie.

heb je ooit in een geschiedenis boek het woord koerd of koerdistan gezien, nou ik niet.

graaf maar eens in de grond, je zult vele assyrische, babylonische overblijfselen vinden wat niks met koerden te maken heeft.

de enige echt plaats waar ze vandaan komen is IRAN. er is zelfs een provincie daar die koerdistan heet, daar liggen hun wortels.

hoe zou jij het vinden als de turken ofzo opeens in nederland land gaan claimen als ze allemaal geconcentreerd gaan wonen.

voor de assyriers in noord-irak is koerdisch bestuur hetzelde als hitler president van israel. zo erg was het vroeger en is het nu ook, die koerden zijn geen lieverds, ze slachten zelfs elkaar af.
Turken komen uit centraal azie. Nederlanders uit Duitsland. Italie is van de etrusken. Amerika is van de indianen. Australie van de aboriginals. West Europa van de kelten. jadija, bladibla
-> moet naar college, ga er later wel dieper op in.
Oud 04-03-2004, 17:31
ProudAssyrian
ProudAssyrian is offline
Citaat:
Joostje schreef op 04-03-2004 @ 13:18:
Turken komen uit centraal azie. Nederlanders uit Duitsland. Italie is van de etrusken. Amerika is van de indianen. Australie van de aboriginals. West Europa van de kelten. jadija, bladibla
-> moet naar college, ga er later wel dieper op in.
ja je hebt gelijk, MAAR in noord-irak wonen nog veel assyriers en in heel irak 1,5-2 miljoen.

wil je die zomaar onder koerdisch bestuur zetten??

irak moet gewoon irak blijven, en al die volkeren moeten het maar accepteren, maar je kunt niet zomaar de een onder het bestuur van de andere zetten.
Oud 04-03-2004, 17:53
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
ProudAssyrian schreef op 04-03-2004 @ 18:31:
ja je hebt gelijk, MAAR in noord-irak wonen nog veel assyriers en in heel irak 1,5-2 miljoen.

wil je die zomaar onder koerdisch bestuur zetten??

irak moet gewoon irak blijven, en al die volkeren moeten het maar accepteren, maar je kunt niet zomaar de een onder het bestuur van de andere zetten.
Wat doet je denken dat iraaks bestuur (waar ze ook zomaar onder geplaatsd zijn) beter is dan koerdisch bestuur?

Trouwens, ik vindt dat er eerst een referendum gehouden moet worden.
Oud 05-03-2004, 11:08
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 04-03-2004 @ 18:53:
Wat doet je denken dat iraaks bestuur (waar ze ook zomaar onder geplaatsd zijn) beter is dan koerdisch bestuur?

Nee, dan krijg je juist dat de grootste groep wint.

Je moet egwoon een zo goed mogelijke afspiegeling van de groepen daar in het bestuur krijgen en dan moeten ze er maar uit komen.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 11:09
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
ProudAssyrian schreef op 04-03-2004 @ 13:05:
nou daar zullen de KDP van barzani en PUK van talabani elkaar afschieten met kalashnikovs.

elke dag plegen ze wel aanslagen op elkaar
Dat is nou precies een punt wat ik bedoel..ze zijn onderling te sterk verdeeld.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 11:09
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 05-03-2004 @ 12:08:
Nee, dan krijg je juist dat de grootste groep wint.

Je moet egwoon een zo goed mogelijke afspiegeling van de groepen daar in het bestuur krijgen en dan moeten ze er maar uit komen.
nee, want shiiten vormen in hun eentje een meerderheid.
Oud 05-03-2004, 11:35
ProudAssyrian
ProudAssyrian is offline
Citaat:
Joostje schreef op 04-03-2004 @ 18:53:

dat denk ik niet, het is gewoon zo.

ik woon in enschede, er komen weleens adm(assyrian democratic movement) leden langs. onder saddam mochten ze zelfs alcohol verkopen zonder bang te zijn voor aanslagen. de koerden laten zulke dingen nooit toe.
Oud 05-03-2004, 11:49
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
ProudAssyrian schreef op 05-03-2004 @ 12:35:
dat denk ik niet, het is gewoon zo.

ik woon in enschede, er komen weleens adm(assyrian democratic movement) leden langs. onder saddam mochten ze zelfs alcohol verkopen zonder bang te zijn voor aanslagen. de koerden laten zulke dingen nooit toe.
dat is inderdaad een goede maatstaf
Reageren

Regels voor berichten