Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2004, 16:04
Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
MOooooooooooooi vol verwachting klopt ons hart
Advertentie
Oud 12-11-2004, 19:25
JCG
JCG is offline
Citaat:
Paulo Nuñez schreef op 12-11-2004 @ 17:04 :
MOooooooooooooi vol verwachting klopt ons hart
wat wil je? bos, huis of kerker?
Oud 13-11-2004, 18:19
zinlo0s
zinlo0s is offline
Mijn ex heeft me een keer zo'n verhaal verteld:

In renesse staat een huis waar vroeger in een oorlog mensen zijn opgehangen aan de bomen naast de lange oprij laan. Dus hij en wat vrienden wilden daar wel es gaan kijken. Toen ze daar kwamen (natuurlijk snachts) durfden een paar al niet meer dus die bleven op de weg wachten en de rest ging de oprijlaan op. Na een tijdje begon het heel erg te waaien en zagen ze schimmen bij de bomen. Ze schrokken zich rot en zijn teruggegaan naar de rest die stonden te wachten en vertelden wat ze zagen. Blijkt dat degene die waren achtergebleven helemaal niets gezien hadden....
Oud 14-11-2004, 02:11
JCG
JCG is offline
Sorry voor het tienerfilm niveau maar zo heb ik dit verhaal beleeft.

Het begint allemaal op een mooie zomerse zondag. Je kent het wel een lekker blowtje roken in de zon met een heerlijk biertje erbij. Opeens zegt een vriend tegen mij: "Yo dude, het je het al gehoord?"
"Wat?" vroeg ik
hij: " me ouders gaan morgen een week weg"
ik: "denk jij wat ik denk?"
samen: "BLOW WEEK!!!"
Na een lachkick van een halfuur ging naar huis, ff eten en me spullen vast pakken voor morgen. Lekker gaan slapen en de volgende dag naar hem toe met me tas.

Die avond zatten we heerlijk in de achtertuin nog na te genieten van die heerlijke pizza, niets aan de hand. En de avond gaat zo rustig door. En we besluiten te gaan maffen. Ik lig heerlijk op zijn bed, hij in zijn ouders zijn bed. Maa rond een uur of 3 dacht ik dat ik iets hoorde. "ik zal wel gek worden" dacht ik bij mezelf en draaide me om en sliep tot de volgende ochtend.

De volgende ochtend een heerlijk ontbijt. En toen kwamen C en M eraan. C is een vriendin van ons en M de vriendin van de jongen waar ik bleef slapen, ze bleven ook slapen in zijn huis. De rest van de dag verliep normaal. En toen we 's avonds gingen we weer naar bed, M bij hem in bed. C sliep op de zelfde kamer als ik. Opeens hoorde ik weer dat geluid. "Hoorde jij dat ook, JCG?" vroeg ze.
ik: "Ja, wat is dat?"
C: "Het klinkt alsof dat bij de buren vandaan komt."
ik: "dat is onmogelijk, dat huis staan al een half jaar leeg"
C: "stil eens, ik hoor wer wat"
Dus ik luister extra goed, toen hoorde ik gejammer van tientallen mensen. Niet dat standaard spook gejammer, maar meer als of ze iets dierbaars hadden verloren.
ik: "hier heb ik geen zin in, weltrusten"
C: "goed idee"
Dus we sliepen verder. Dit klinkt waarschijnlijk beetje vaag, maar we waren allebei nog half wazig. En vonden dat toen logisch.

dag 3 Weer een heerlijk onbijt met vers gebakken brood en verse sinaasappelsap. Na het ontbijt ging ik en H (de jongen waarbij ik sliep) even kijken bij de "buren". Ik keek bij de voorkant van het huis. Op de gevel staat in kalksteen gehouwen: " Momento Morre"(ik zal het wel fout getypd hebben) Alles was nog netjes dicht gespijkerd dus daar had niemand naar binnen kunnen komen. Achter was alles ook nog dicht. Dus er had niemand binnen in dat huis kunnen zijn geweest. Naja verder met belangrijke zaken: van de zon genieten Na het avond eten LOTR kijken en het huis blauw zetten.

En het was weer bedtijd. C zei dat ze het zo koud had, het was die avond ook niet erg warm. Maar ik vond het een beetje vreemd wat echt koud was het niet. Ik zei voor de gein: "komt maar naast me liggen dan" "ok" zei ze. Dus ik dacht dat ze gewon bij me in de buurt wou zijn. De werd heel gezellig in me slaapzak, en opeens hoorde we allebei weer een geluid en dat gejammer. Dat geluid klonk dat iemand die egen de muur ramde. Echt ramde uit volle kracht. De stemming was er toch al uit, dus ik ging kijken of er misschien iemand van de trap was gedonderd. Maar H en M sliepen allebei, en voor de rest was er geen levende ziel in huis. Gauw een fles spa uit de koelkast gepakt en weer richting de zolder waar ik sliep. Met C een glasje Spa gedronken en gaan slapen.

Nu heb ik ff geen zin meer om te typen, als iemand het verhaal wil af lezen moet je het maar zeggen dan type ik morgen ofzo wel verder.
Oud 14-11-2004, 15:19
Maija
Maija is offline
ja hoor.. k wil het wel weten...
Oud 15-11-2004, 14:35
Metal
Metal is offline
Citaat:
japie krekel schreef op 02-03-2004 @ 20:47 :
weet iemand trouwens een site waarop foto's van "geesten" te zien zijn,en dan bedoel ik geen foto van mijn broertje met een wit laken over zich heen
Oud 16-11-2004, 09:57
bokky
bokky is offline
'memento mori'

Dat betekent gedenk te sterven.. Waren de mensen in de middeleeuwen nogal dol op omdat zij hun hele leven al gericht waren op het bestaan na de dood bij god en de engeltjes en de wolkjes daarboven
Oud 16-11-2004, 14:18
Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
Citaat:
JCG schreef op 12-11-2004 @ 20:25 :
wat wil je? bos, huis of kerker?
doe alle 3 maar neem er de tijd voor zou ik zegge
Oud 16-11-2004, 14:22
Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
Duivels Spelletje

In café de Helm op het Speelhof kwamen regelmatig vier mannen kaarten: de koster, de schepen, het wevertje X, en de baas van de Helm. Toen de schepen op een dag niet kwam opdagen, sprak X: "Hadden we maar een vierde man om te kaarten, zelfs al was het Jan de duivel." Zijn woorden waren nog niet koud of er kwam een grote man met een zwarte baard binnen. Omdat de vreemde man altijd won, werd de koster achterdochtig. Toen de koster zich bukte om een gevallen kaart op te rapen, zag hij dat de vreemde man paardenpoten had. De koster werd lijkbleek en riep verschrikt: "Heilige Maria!", waarop de vreemde antwoordde: "Tijdens het kaartspel mag die naam niet gebruikt worden", en hij stond recht en sprong door het raam naar buiten. Het café stonk naar zwavel en pek, en al het voedsel en de drank waren bedorven. Een bruine pater uit Holland heeft het café overlezen en alles met wijwater besprenkeld.
Oud 16-11-2004, 14:48
Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
Als je tijd om is dan.....................Fop je de DUIVEL!!!

Verhaalopbouw: Een man die al z'n geld was kwijtgeraakt, liep vloekend door het veld en zei: "De anderen kunnen alles en ik kan nooit iets!" Even later kwam de man een heer tegen die hem vroeg wat er aan de hand was. De man legde zijn probleem uit en voegde er aan toe: "Ik heb er al aan gedacht om mijn ziel aan de duivel te verkopen". Daarop antwoordde de heer: "Maar dat kan je nu ook, en dan zal je zoveel geld hebben als je maar wil! Als je tijd om is, dan kom ik je halen." De man stemde in en verkocht zijn ziel aan de duivel. Daarna leefde de man in grote weelde. Drie dagen vóór zijn tijd om was, mocht de man van de duivel nog een wens doen. Daarop stelde de man de duivel voor een opdracht: "De duivel zou de ziel van de man krijgen op voorwaarde dat hij de naam van het dier dat in de stal stond, kon raden". De pientere man bestreek zijn vrouw met stroop, plakte kippenveren op haar huid en deed haar een halsband aan. Toen de duivel om middernacht verscheen, stond de vrouw op handen en voeten in de schuur. Omdat de duivel de naam van het dier in de stal niet vond, verdween hij. Even later verscheen Satan in hoogsteigen persoon. Satan sprak: "Dat beest heeft geen staart en het heeft vooraan een uier. Ik weet het niet. Je bent vrij".
Oud 16-11-2004, 14:53
Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
DE DUIVEL HELPT

Verhaalopbouw: In een bos tussen Mol en Antwerpen woonde een jongen die nog nooit enige arbeid had verricht. Toen de jongen zijn legerdienst deed, maakte hij kennis met andere jongens die allemaal een beroep leerden dat hen veel voldoening gaf. Bij zijn thuiskomst kondigde de jongen aan dat hij naar Amerika wilde gaan. Vooraleer de jongen in Antwerpen de boot nam, ging hij even binnen in een kapelletje, waar hij een kaars ging branden voor Onze Lieve Vrouw. Plots zag de jongen de duivel onder de voeten van het Mariabeeld zitten en dacht bij zichzelf: "De duivel is toch maar alleen; ik zal voor hem ook een kaars branden". Vervolgens vertrok de jongen met de boot. Na zeven jaar in Amerika geld te hebben verdiend, besloot de jongen zijn ouders op te zoeken. Bij zijn aankomst in Antwerpen, zocht de jongen een plaats om te overnachten aangezien het reeds te laat was om nog thuis te geraken. De mensen die de jongen onderdak verschaften, vermoedden dat hun gast veel geld in zijn zware koffer meedroeg. De gastvrouw sprak tot haar man: "Die kerel heeft veel geld. Als we hem nu eens vermoordden, dan was al dat geld voor ons en dan zouden wij niet al onze bezittingen moeten verkopen!" Omdat de man het niet over zijn hart kreeg iemand te vermoorden voor geld, besloot hij de zaak anders aan te pakken. De man en de vrouw telden het geld in de koffer en schreven alle gegevens netjes op een blad. De volgende dag gaven ze hun gast zijn koffer terug. Vervolgens vertrok de jongen te paard naar het station. De jongen was nog maar net weg of de man en de vrouw verwittigden de politie en zeiden: "De jongen die vannacht bij ons heeft gelogeerd, heeft ons bestolen. We hebben opgeschreven wat er precies verdwenen is". Bij zijn aankomst in het station werd de jongen opgepakt en in de gevangenis gegooid. In zijn cel kreeg de onschuldige jongen bezoek van de duivel, die zei: "Als je je ziel aan mij verkoopt, dan haal ik je hieruit". Omdat de jongen in Amerika nooit de kans had gekregen om naar de kerk te gaan, wilde hij niet ingaan op het voorstel van de duivel. Daarop sprak de duivel: "Wat jij voor mij hebt gedaan, dat heeft nog nooit iemand gedaan. Omdat je voor mij een kaars hebt gebrand, zal ik je helpen. Wanneer het proces morgen begint, moet je uitstel vragen en zeggen dat je nog een advocaat verwacht". Toen de jongen een uur uitstel had gekregen, zat iedereen gespannen door het raam te kijken. Even later kwam er een in het rood geklede figuur op een zwart paard aangereden. De advocaat sprak: "Geld is telbaar en papier is beschrijfbaar!" Daarop tekende hij een cirkel op de grond en gebood de beklaagde en de aanklager in de cirkel plaats te nemen. "Zometeen zal de duivel de schuldige wel uit de cirkel komen halen", sprak de advocaat. Even later brak de duivel de oneerlijke man de nek en nam hem mee. Later werd het hoofd van de man op een mesthoop in het veld gevonden. Toen de onschuldige jongen om zijn geld vroeg, antwoordde de rechter: "Ja, maar voor de kosten van het proces moet ook nog betaald worden". Deze woorden waren nog niet koud of de jongen sprak: "Als je het mij niet geeft, dan laat ik hem nog eens komen!" Daarop kreeg de jongen zijn geld onmiddellijk
Oud 18-11-2004, 23:47
JCG
JCG is offline
Citaat:
JCG schreef op 14-11-2004 @ 03:11 :
Sorry voor het tienerfilm niveau maar zo heb ik dit verhaal beleeft.

Het begint allemaal op een mooie zomerse zondag. Je kent het wel een lekker blowtje roken in de zon met een heerlijk biertje erbij. Opeens zegt een vriend tegen mij: "Yo dude, het je het al gehoord?"
"Wat?" vroeg ik
hij: " me ouders gaan morgen een week weg"
ik: "denk jij wat ik denk?"
samen: "BLOW WEEK!!!"
Na een lachkick van een halfuur ging naar huis, ff eten en me spullen vast pakken voor morgen. Lekker gaan slapen en de volgende dag naar hem toe met me tas.

Die avond zatten we heerlijk in de achtertuin nog na te genieten van die heerlijke pizza, niets aan de hand. En de avond gaat zo rustig door. En we besluiten te gaan maffen. Ik lig heerlijk op zijn bed, hij in zijn ouders zijn bed. Maa rond een uur of 3 dacht ik dat ik iets hoorde. "ik zal wel gek worden" dacht ik bij mezelf en draaide me om en sliep tot de volgende ochtend.

De volgende ochtend een heerlijk ontbijt. En toen kwamen C en M eraan. C is een vriendin van ons en M de vriendin van de jongen waar ik bleef slapen, ze bleven ook slapen in zijn huis. De rest van de dag verliep normaal. En toen we 's avonds gingen we weer naar bed, M bij hem in bed. C sliep op de zelfde kamer als ik. Opeens hoorde ik weer dat geluid. "Hoorde jij dat ook, JCG?" vroeg ze.
ik: "Ja, wat is dat?"
C: "Het klinkt alsof dat bij de buren vandaan komt."
ik: "dat is onmogelijk, dat huis staan al een half jaar leeg"
C: "stil eens, ik hoor wer wat"
Dus ik luister extra goed, toen hoorde ik gejammer van tientallen mensen. Niet dat standaard spook gejammer, maar meer als of ze iets dierbaars hadden verloren.
ik: "hier heb ik geen zin in, weltrusten"
C: "goed idee"
Dus we sliepen verder. Dit klinkt waarschijnlijk beetje vaag, maar we waren allebei nog half wazig. En vonden dat toen logisch.

dag 3 Weer een heerlijk onbijt met vers gebakken brood en verse sinaasappelsap. Na het ontbijt ging ik en H (de jongen waarbij ik sliep) even kijken bij de "buren". Ik keek bij de voorkant van het huis. Op de gevel staat in kalksteen gehouwen: " Momento Morre"(ik zal het wel fout getypd hebben) Alles was nog netjes dicht gespijkerd dus daar had niemand naar binnen kunnen komen. Achter was alles ook nog dicht. Dus er had niemand binnen in dat huis kunnen zijn geweest. Naja verder met belangrijke zaken: van de zon genieten Na het avond eten LOTR kijken en het huis blauw zetten.

En het was weer bedtijd. C zei dat ze het zo koud had, het was die avond ook niet erg warm. Maar ik vond het een beetje vreemd wat echt koud was het niet. Ik zei voor de gein: "komt maar naast me liggen dan" "ok" zei ze. Dus ik dacht dat ze gewon bij me in de buurt wou zijn. De werd heel gezellig in me slaapzak, en opeens hoorde we allebei weer een geluid en dat gejammer. Dat geluid klonk dat iemand die egen de muur ramde. Echt ramde uit volle kracht. De stemming was er toch al uit, dus ik ging kijken of er misschien iemand van de trap was gedonderd. Maar H en M sliepen allebei, en voor de rest was er geen levende ziel in huis. Gauw een fles spa uit de koelkast gepakt en weer richting de zolder waar ik sliep. Met C een glasje Spa gedronken en gaan slapen.

Nu heb ik ff geen zin meer om te typen, als iemand het verhaal wil af lezen moet je het maar zeggen dan type ik morgen ofzo wel verder.
Het vervolg:
De volgende ochtend weer het zelfde ritueel: een heerlijk ontbijtje (wat eet je eigenlijk goed als je veel blowt). Dit keer hadden H en M ook wat gehoord. Nu werd het tijd voor een grondig onderzoek. H pakte een koevoet uit zijn schuur en we klommen over het hek. Toen braken we de achterdeur open en ging naar binnen. Toen we binnen kwamen was het vrij koel daar binnen, beetje vreemd voor hartje zomer. Het was een soort kantoor op de begaande grond. Tijd om een nieuw blowtje te draaien. Maar tijdens het draaien begonnen ik me steeds minder op me gemak te voelen daar. Toen zijn we verder gaan zoeken daar, tweede verdiepen ook niets bijzonders.
Maar we zagen een smal trappetje naar boven toe. Toen kwamen we bij de zolder. we deden de deuren open van de zolder en zagen iets vreemds. In het stof op de vloer daar stonden voetstappen. Opzich niet zo vreemd, alleen er waren er maar 5 en precies midden in de kamer. Toen werden we "bang" en gingen we maar weer snel richting H's huis. We ginnen de rest van de dag zwemmen.

Die avond gingen we uit eten, naar een restaurantje, omdat het zo stil (voor de rest geen klanten) daar was mochten we daar binnen blowen. Toen we thuis kwamen Fear and Loathing en nog een andere DVD gekeken. Toen weer naar bedje toe, C kreeg het weer "koud". En ja hoor, begon het "spook" weer. Toen schreeuwde ik: "Zeg wat je wilt, of tief op!" De geluiden hielden op, en werd een gezellige nacht.

De rest van de week is er weinig paranormaals gebeurt. Dus niet echt intersant voor hier.

edit: Oja ben er achter gekomen dat het vroeger, in 1800 en nogwat een soort rouwcentrum was.
Oud 19-11-2004, 21:18
Maija
Maija is offline
( off topic: ik zou nog meer blowen)
Oud 19-11-2004, 23:50
JCG
JCG is offline
Citaat:
BizZz schreef op 19-11-2004 @ 22:18 :
( off topic: ik zou nog meer blowen)
Heeft waarschijnlijk wel geholpen voor het verhaald. Maar als ik er maar iemand mee vermaak. En nu blow ik veel minder.
Oud 23-11-2004, 15:35
Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
Citaat:
JCG schreef op 20-11-2004 @ 00:50 :
Heeft waarschijnlijk wel geholpen voor het verhaald. Maar als ik er maar iemand mee vermaak. En nu blow ik veel minder.

net of je door blowen spoken gaat zien waarschijnlijk eerder niet omdat je nergens op focustt

mooi verhaal
Oud 23-11-2004, 16:19
JCG
JCG is offline
Citaat:
Paulo Nuñez schreef op 23-11-2004 @ 16:35 :
net of je door blowen spoken gaat zien waarschijnlijk eerder niet omdat je nergens op focustt

mooi verhaal
als je niet focust zien je vlekken, drie keer raden in welke vorm spoken het meest gezien worden .
Oud 23-11-2004, 18:10
Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
Citaat:
JCG schreef op 23-11-2004 @ 17:19 :
als je niet focust zien je vlekken, drie keer raden in welke vorm spoken het meest gezien worden .
sorry ik begrijp je even niet explain it to me please
Oud 23-11-2004, 18:30
Maija
Maija is offline
Citaat:
JCG schreef op 23-11-2004 @ 17:19 :
Oud 24-11-2004, 21:26
JCG
JCG is offline
Citaat:
Paulo Nuñez schreef op 23-11-2004 @ 19:10 :
sorry ik begrijp je even niet explain it to me please
HOeveel mensen zien een vlek in hun ooghoek en weten dat het een spook is. Dacht dat iets van 96% van de "spoken" in de ooghoeken van mensen worden gezien.
Oud 11-12-2004, 13:21
Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
ok

nog iemand nieuwe verhalen
Oud 12-12-2004, 00:48
JCG
JCG is offline
Citaat:
Paulo Nuñez schreef op 11-12-2004 @ 14:21 :
ok

nog iemand nieuwe verhalen
Me inspiratie is op. Mijn fles rum btw ook , wat toevallige dat dat precies samen loopt
Oud 12-12-2004, 03:42
Verwijderd
Citaat:
dReZ schreef op 19-02-2004 @ 16:32 :
in groningen hebben ze ook zon verhaal. dat in het noorderplantsoen (park in de stad) soms een meisje is die vraagt of ze een lift van je krijgt. en dan zit ze achterop en als je dan omkijkt is ze weg.

mja
kon je deat niet eerder zeggen, dan was ik ern ie doorgefietst ben er een week lang tegen half 1- half 4 (in die tijd ergens) door gereden.....tis wel doodeng daar om alleen te rijden.
Vooral dat stukje waar je kan afsnijden en geen lantaarnpalen staan echt geen aanrader
Oud 17-12-2004, 20:23
Cosmopolitan
Cosmopolitan is offline
Wow! Spooky allemaal hoor!
Ik heb dit hele topic geboeid zitten lezen..(hopelijk kan ik slapen straks )
Zelf heb ik niet van die hele enge verhalen.

Een vriendin van mij heeft wel een paar rare ervaringen in haar huis. Haar kamer, maakt niet uit of het nou volop vriest buiten of er een hittegolf heerst, is ijskoud. Altijd.
Ook heeft ze me verteld, dat ze een aansteker had gekocht, en 's nachts lag ze in bed, en die aansteker ging 'af' naast haar op het nachtkastje.(alsof iemand hem aandoet, zo'n normale).
------
In haar huis staat ook een Jezusbeeldje met z'n rug naar de muur op een kast in de gang. Ze was een keer alleen thuis, en was heel even naar de winkels geweest. Toen ze terugkwam stond het Jezusbeeldje met zijn gezicht naar de muur...en er was verder niemand thuisgeweest.
------
Op een dag 3 jaar geleden waren we een keer alleen bij mij thuis.
Het was volop zomer, vrij warm (en dus geen wind), maar toch hadden we de buitendeur dichtgedaan, omdat we keiharde muziek aan het luisteren waren,en de buren niet tot last wilden zijn. We hebben een gordijn voor de deur hangen, maar die was open. Ineens werd het gordijn hélémaal dichtgetrokken. We schrokken want we dachten dat het mijn moeder was die thuiskwam. en de muziek stond natuurlijk veel te hard. maar toen ik met mijn hoofd vol smoezen naar de keuken liep, was er niemand. We hebben elkaar geloof ik 10 minuten laveloos aan zitten kijken, en toen zijn we als een speer weggegaan uit huis.
Oud 19-12-2004, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Mother Earth schreef op 01-04-2004 @ 17:15 :
Er speelde een tijdje geleden een verhaal (is zelfs nog op RTL boulevard geweest, heb ik gehoord) van een bende. Als je die tegen kwam, zouden ze je tegen houden en vragen 'Smiley of verkrachting'. Natuurlijk kiezen dan de meeste mensen 'smiley', want dat klinkt wel leuk. Maar dat is het niet. Ze snijden je mond hoeken open, zodat er dus zeg maar een smiley ontstaat, en strooien er daarna zout over heen. En alsnog verkrachten ze je.

Brr... Ik vind dat zo een eng verhaal. Het scheen dat ze in Den Haag op het centraal station stonden, en als het in Delft werd verteld stonden ze daar op het station. De geloofwaardigheid van die verhaal scheen nog al hoog te zijn, want die mensen van RTL boulevard hebben alle ziekenhuis langs gebeld, maar nergens was er een melding van...

(ik hoop dat jullie het snappen, btje vaag verhaal... wel eng)
*late reactie, maargoed*

Dat verhaal gaat de hele wereld over ik hoorde het voor het eerst van twee franse jongens in Bretagne, en die beweerden dat het bij hun in de stad gebeurde.
Oud 24-12-2004, 10:58
paranoid
paranoid is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 22-10-2004 @ 16:45 :
dat verhaal ken ik, maar dat was toch anders. Toen had die vrouw ervoor gezorgt dat er een schip op het strand strandde.
ik heb t laatst op t.v gezien.. zij woonden samen maar haar zoon had er genoeg van hij wou de zee op. ze was eenzaam en er was niet veel te eten enz. dus had de gewenst dat er een schip zou strandden. naja dus er komt storm en dat gebeurd, ze is natuurlijk blij want er spoelde vanalles aan. en dan ziet ze ineens een lijk liggen en dat blijkt haar zoon te zijn. naja dus ze gilt heel hard de naam van haar zoon. en dat hoor je soms dus nog als t stormt. (zeggen ze)
Oud 24-12-2004, 18:12
Afwezig
Afwezig is offline
Citaat:
Panini schreef op 19-12-2004 @ 13:45 :
*late reactie, maargoed*

Dat verhaal gaat de hele wereld over ik hoorde het voor het eerst van twee franse jongens in Bretagne, en die beweerden dat het bij hun in de stad gebeurde.
Om er ook nog effe op terug te komen, het ging zo:

Een stel jongeren achtervolgt vrouwen, bedreigt ze met een mes en stelt ze voor de keuze: groepsverkrachting of engelenglimlach. Alle vrouwen kiezen natuurlijk voor de engelenglimlach.

Hierna wordt het gezicht van de vrouw van oor tot lip aan beide kanten opengesneden. Om er zeker van te zijn dat er een litteken achterblijft dat niet meer weggaat, wordt er zout in de wond gestrooid.

-----------
Dit verhaal is dus verzonnen en helemaal niet waar. Maar er zijn geruchten dat dit ooit eens is nagedaan door een groep jongeren.
Oud 26-12-2004, 00:43
JCG
JCG is offline
Citaat:
Afwezig schreef op 24-12-2004 @ 19:12 :
Om er ook nog effe op terug te komen, het ging zo:

Een stel jongeren achtervolgt vrouwen, bedreigt ze met een mes en stelt ze voor de keuze: groepsverkrachting of engelenglimlach. Alle vrouwen kiezen natuurlijk voor de engelenglimlach.

Hierna wordt het gezicht van de vrouw van oor tot lip aan beide kanten opengesneden. Om er zeker van te zijn dat er een litteken achterblijft dat niet meer weggaat, wordt er zout in de wond gestrooid.

-----------
Dit verhaal is dus verzonnen en helemaal niet waar. Maar er zijn geruchten dat dit ooit eens is nagedaan door een groep jongeren.
Het was toch, kleine sneedjes in de modhoek en dan een trap/klap in de maag zodat het uitscheurd?
Oud 28-12-2004, 21:50
Eend
Eend is offline
Dit is echt gebeurd in mijn ogen, of het nou realiteit was of psychotisch, dat weet ik dus niet.

In de zomer van 2001 was ik opgenomen in een Jeugd Psychiatrisch Centrum. Dit was, omdat ik een gevaar voor mezelf was, niet zozeer omdat ik bijvoorbeeld psychotisch was, want dat ben ik volgens mij nooit echt geweest.
Wel was ik vaak angstig en in mijn ogen niet zonder reden. Als ik de gang op liep, had ik het gevoel, dat ik er niet alleen liep. Daarom meed ik de situatie om van mijn kamer af te komen in het begin heel erg.
Later werd ik naar de open afdeling overgeplaatst en daar is het volgende verhaal gebeurd.

Buiten zag ik Rik een sigaretje roken en ik besloot erbij te gaan zitten. Rik blies zijn rook uit en knikte met zijn hoofd naar de maan. "Volle maan." zei hij op een kalme wijze. Ik glimlachte wat en ging bij hem op het bankje zitten en liet mijn benen op de stoel voor me steunen.
Ik keek naar de maan, die door de grote boom voor me, heen scheen. Toen ik mijn hoofd naar rechts wendde zag ik, dat op één van de kamers een licht knipperde. Ik vermoedde al, dat het de kamer van Rik was, omdat hij altijd zijn licht aan had 's avonds, zodat hij niet in de avond op een donkere kamer terecht kwam. Ik riep Rik en die raakte in paniek. "Dat is mijn kamer! MIJN kamer!" benadrukte hij paniekerig. Een socio had ons al verstijfd voor het raam zien staan en kwam naar buiten. "Ach joh, dat is een licht, dat kapot is." probeerde hij er ons van te overtuigen. Terwijl Rik op zijn medicatie wachtte, liep ik naar boven om te kijken of ik smsberichten had gekregen. Ik had heel sterk het gevoel, dat ik achtervolgd werd en later hoorde ik een geluid, dat ik niet thuis kon brengen. Het was alsof ik het niet hoorde, maar het wel voelde of juist andersom. Zo snel mogelijk ben ik naar beneden gerend en daar onderaan de trap stond Rik helemaal verstijfd. "Hoorde je dat?" Omdat ik niet wilde laten merken, dat ik iets gehoord had, vroeg ik: "Wat?"
"Dat geluid! Ik hoorde een meisje huilen!" Ineens kon ik inderdaad het geluid thuisbrengen. Het was inderdaad een huilend meisje geweest.
Na een lang gesprek met een sociotherapeut, durfde ik eindelijk weer naar boven. Ik moest maar even alles van me af gaan schrijven en daarna gaan slapen. Als er wat was, moest ik maar naar hem toe komen.

Ik ging in mijn bureaustoel zitten, met mijn rug naar de deur. Ik probeerde een brief te schrijven, maar had telkens het gevoel, dat er iemand binnenkwam, maar telkens wanneer ik omkeek bleef de deur dicht.
Nadat ik mezelf wijs probeerde te maken, dat er daadwerkelijk niks was, kreeg ik weer het gevoel, dat er iemand binnenkwam. Ik draaide me angstig om en zag inderdaad de deur langzaam open gaan. Ik begon te schreeuwen: "Ga weg, rot op!" enz. Maar de deur bleef open gaan. Plotseling drong de stem van die sociotherapeut tot me door. Hij was het geweest en niemand anders. Ergens een opluchting, maar ergens maakte het gevoel me ook nog angstiger.

Die nacht heb ik amper een oog dicht gedaan. Sowieso bleef mijn licht aan. Ik durfde het licht niet meer uit te doen, want in het donker zag ik letterlijk schimmen. Ik leek wel in een soort angstshock.
Ik heb misschien net aan 2 uurtjes durven slapen. Van 6 tot 8, want toen was het weer licht.

Overdag gebeurde er niet veel bijzonders, behalve dat achtervolgingsgevoel boven. Af en toe een koele windvlaag midden in de gang, maar dat maakte me niet zo heel veel uit met de hitte die er was. Die nacht was daarintegen nog vreselijker dan daarvoor. Ik moest van de nachtdienst mijn lamp uit laten, omdat het er juist voor zorgde dat ik niet kon slapen.
Ik lag met mijn rug naar de kamer gedraaid en probeerde mijn ogen dicht te houden en te gaan slapen.
Na een paar uurtjes hoorde ik voetstappen, maar ik zag niks. De voetstappen waren vlak naast mijn bed, maar gillen kon ik niet. Plotseling viel mijn plastic tas om. Gelukkig kwam daarna al snel de nachtdienst langs, want anders weet ik niet wat er gebeurd was. Een tas die tegen de muur aan geleund stond, valt niet zomaar van de muur af.

Na die opname ben ik daar nog een aantal keer geweest en zag ook een keer een gedaante beneden in de huiskamer zitten. Ook sprak ik anderen die hetzelfde hadden gezien en/of gehoord. Of het echt is, daar durf ik niet over te oordelen. Het was in ieder geval wel spookie en eng.
Oud 01-01-2005, 15:13
Hugo Chrétien
Hugo Chrétien is offline
Ik keek laatst in een spiegel
Oud 14-02-2005, 22:37
Supremacy
Supremacy is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 19-02-2004 @ 23:42 :
het is het leukste als je hem op een jeugdkamp in het pikkedonker verteld, en dan het laatste deel ellenlang uitbreid en dan ineens keihard, maar dan ook keihard DOOD roept. tegen kinderen van 7.
Sadist haha
Oud 16-02-2005, 18:14
Isabel Karamel
Isabel Karamel is offline
Citaat:
dReZ schreef op 19-02-2004 @ 16:32 :
in groningen hebben ze ook zon verhaal. dat in het noorderplantsoen (park in de stad) soms een meisje is die vraagt of ze een lift van je krijgt. en dan zit ze achterop en als je dan omkijkt is ze weg.

mja
Ik woon zelf in groningen en ik kan je verzekeren dat er geen meisje is daar die een lift vraagt Misschien doet ze dat ook wel alleen bij mannen, maar goed, lijkt me onzin, ik geloof niet in dit soort verhalen
Oud 23-02-2005, 13:52
Golden Dynasty
Golden Dynasty is offline
Hm ik heb een keer gehad, dat ik aan het webcammen was met iemand, en dat ik achter hem een witte schim zag..doorzichtig enz.
Hij rookt niet, want ik d8 misschien dat het een rookwalm kon zijn weet je wel.
Dus ik zei tegen hem dat ik wat achter hem zag, dus hij draait zich om, niets meer te zien,..
hij draait zich weer terug naar de camera en ik zag het weer..
Toen heb ik gevraagd of hij een foto wou maken, dat heeft hij gedaan..
en ik zag hele tijd die schim net zo vaag
helaas ben ik die foto nu kwijt ..echt een nadeel
Oud 23-02-2005, 14:07
Boozle
Boozle is offline
Citaat:
plientjuh schreef op 22-10-2004 @ 16:01 :
Weetje? Bij ons op ameland gaat een oud verhaal rond:
100 jaar ofzowh geleden woonde er een vrouw op het oerd(westelijk deel ameland) die had een zoon. Op een dag toen Ritskemoei(de vrouw) eten wilde gaan halen wilde haar zoon mee. Maar dat mocht niet. Ze liet hem achter op het oerd en toen ze 2 uur later bij haar hutje aankwam was hij weg. Nu, als het stormt hoor je altijd nog Sjoooooerddddd, Sjoeeeeerd(zo heette haar zoon) Ik ga liever er niet heen met storm dat blijkt heel eng te zijn. Ik weet echter niet precies hoe het verhaal gaat hoor maar dat volgt...Kuz Plien
Gaat dat verhaal niet over Sjoerd van het Oerd ofzo. , ze zeggen als het stormt dat je sjoers moeder hoord roepen. of ben ik nu in de war. Want er was wel een moeder en een zoon die erg arm waren, en toen maakte die moeder een groot vuur op het strand, zodat er boten op af zouden komen, en toen was het de boot waar haar zoon ook werkte.

Laatst gewijzigd op 23-02-2005 om 14:09.
Oud 23-02-2005, 16:24
Golden Dynasty
Golden Dynasty is offline
Volgens mij is dat net zo Keivaag ..
mja ze zeggen wel eerst zien dan geloven, maar sinds ik die schim heb gezien via zon klote webcam..geloof ik daar echt in..net zoiets als..hm...char het medium..phuu dat kijk ik echt nooit meer me ouders hebben me de laatste keer naar bed moeten slepen, kdurfde niet meer te slapen
Oud 26-02-2005, 11:49
Luminous
Luminous is offline
Citaat:
TheFragile schreef op 12-07-2004 @ 13:02 :
Mijn ex is bang thuis.
Hij is er van overtuigd dat er een geest is. Hij voelt zich bekeken thuis en gebeuren alleemaal hele rare dingen. Hij was tijdje terug begon de hond heel raar te doen allemaal door het huis rennen en toen hij 'm wou aaien begon hij allemaal te grommen en heel boos te kijken.En was hij helemaal in paniek. Hij was een sigaret in de tuin aan het roken en hoorde opeens de deurklink naar beneden gaan. Dus hij schrol zich dood want er kon niemand in de garage zitten.Dus hij rent bang naar binnen.Kijkt naar de deur en hij staat open.Hij keek even niet en toen weer wel en de deur was dicht. Echt zo vaag. En op heel veel van die momenten krijg hij hele hevige bloed neus. Ik weet het niet. Hij is echt niet zomaar bang , maar nou is hij echt bang en voelt zich helemaal niet lekker thuis. Moet wel zeggen dat hij maandje terug een geest heb opgeroepen omdat hij wou wete wat er allemaal thuis aan de hand was. Hij wou weten of er echt iets aanwezig was. Want als hij er thuis over spreekt word het onderwerp gewoon negeerd , alsof zijn ouders er iets van weten maar er niet over willen praten. Ja hou vroeg dus of ik mee de geest wou oproepen. Ja no way! Die dingen zijn erg gevaarlijk en kunnen bij je blijven hangen. En daar heb ik dus geen zin in. Dus hij had zn neef gebeld die weet er wat meer van. Dus zingen geest oproepen. Stiekem want als zn ouders kwamen zou het dus erge ruzie zijn. Nouja er gebeurde eerst niets. Helemaal tijd proberen en er kwam geen beweging in het glas. Dus ze wilde er mee stoppen maar toch nog een keer proberen. Ze waren bezig en ineens kwam er beweging in.. ze waren allebei heel erg geschrokken. Maar toen ineens kwam er iemand naar boven en hebben ze dus alles vlug moeten opruimen.Ja niet echt een spook spook verhaal. Maar mss heb iemand hetzelfde en dacht laat het hier maar even horen he.
dat van die bloedneus...

als mensen extreem zenuwachtig (of in dit geval bang) zijn,, is er een mogelijkheid op een spontane bloedneus...
Oud 26-02-2005, 12:22
Luminous
Luminous is offline
khep 3 verhalen die ik alle 3 viavia gehoord hep...
kweet niet of ik ze moet geloven.,, maar tis leuk om er diep over na te denken

verhaal 1:
er was eens een meisje die geesten op ging roepen met een vriendinnetje.. ze vroegen een aantal dingen en er werd ook geantwoord. het oudste meisje vroeg: wanneer ga ik dood? toen antwoordde de geest: nu..

waarop het meisje naar buiten rende en overreden werd door een auto...

verhaal 2:
2 vrienden rijden in een auto op een weg.. er nadert een spoorweg,, op het moment dat de auto over de spoorweg heen rijd slaat de auto af en blijft staan.. de jongens proberen de auto weer te starten maar het lukt niet..

plotseling komt er een trein razend snel op de auto af en de jongens bukken uit paniek...

maar ze voelen dat de auto in beweging komt.. alsof iemand ze weg duwt,, ze komen overeind en zien de trein doorrijden.. ze stappen uit de auto en lopen om de auto heen om te kijken of er geen schade is aangericht...

nix bijzonders aan de auto.. denken ze.
maar,, in het vuil op de laadklep van de auto staan handen... kinderhandjes...

de jongens vertellen dit aan hun ouders en de vader van 1 van de jongens verteld dat een heel tijd geleden op die spoorweg een schoolbus vol met kleine kinderen is verongelukt...

verhaal 3:
de hond van P. slaapt bij haar op de kamer en voor het slapen gaan likt de hond even aan P.'s hand.

als P. weer eens gaat slapen en de hond likt zachtjes aan haar hand.. valt P niet in slaap omdat ze water hoort lopen in de badkamer... ze gaat even kijken en ziet haar hond dood in de badkuip liggen.. de kraan stroomt en op de spiegel staat met bloed geschreven: MOORDENAARS KUNNEN OOK LIKKEN

verhaal 3 hoorde ik van een vriendin van me.. kweet niet precies wat ik ervan moet denken...

wat denken jullie ervan?
Oud 26-02-2005, 12:44
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Luminous schreef op 26-02-2005 @ 13:22 :
khep 3 verhalen die ik alle 3 viavia gehoord hep...
kweet niet of ik ze moet geloven.,, maar tis leuk om er diep over na te denken

verhaal 1:
er was eens een meisje die geesten op ging roepen met een vriendinnetje.. ze vroegen een aantal dingen en er werd ook geantwoord. het oudste meisje vroeg: wanneer ga ik dood? toen antwoordde de geest: nu..

waarop het meisje naar buiten rende en overreden werd door een auto...

verhaal 2:
2 vrienden rijden in een auto op een weg.. er nadert een spoorweg,, op het moment dat de auto over de spoorweg heen rijd slaat de auto af en blijft staan.. de jongens proberen de auto weer te starten maar het lukt niet..

plotseling komt er een trein razend snel op de auto af en de jongens bukken uit paniek...

maar ze voelen dat de auto in beweging komt.. alsof iemand ze weg duwt,, ze komen overeind en zien de trein doorrijden.. ze stappen uit de auto en lopen om de auto heen om te kijken of er geen schade is aangericht...

nix bijzonders aan de auto.. denken ze.
maar,, in het vuil op de laadklep van de auto staan handen... kinderhandjes...

de jongens vertellen dit aan hun ouders en de vader van 1 van de jongens verteld dat een heel tijd geleden op die spoorweg een schoolbus vol met kleine kinderen is verongelukt...

verhaal 3:
de hond van P. slaapt bij haar op de kamer en voor het slapen gaan likt de hond even aan P.'s hand.

als P. weer eens gaat slapen en de hond likt zachtjes aan haar hand.. valt P niet in slaap omdat ze water hoort lopen in de badkamer... ze gaat even kijken en ziet haar hond dood in de badkuip liggen.. de kraan stroomt en op de spiegel staat met bloed geschreven: MOORDENAARS KUNNEN OOK LIKKEN

verhaal 3 hoorde ik van een vriendin van me.. kweet niet precies wat ik ervan moet denken...

wat denken jullie ervan?
verhaal 1 is gewoon gelul

verhaal 2 ook, maar er is echt zo'n spoorweg waar het schijnt te gebeuren ofzo. ligt wel in amerika, was een keer op tv. ik geloof et niet, maar wie ben ik

verhaal 3 is een urban-legend en al vet oud
Oud 05-03-2005, 11:08
Aphrodite 86
Aphrodite 86 is offline
Ik heb een keer gehad dat de radio vanzelf aanging, net toen Bob Marley er op was. Mijn favoriete artiest... en de radio ging ook vanzelf weer uit.
Oud 05-03-2005, 20:26
Drez
Drez is offline
Citaat:
Isabel Karamel schreef op 16-02-2005 @ 19:14 :
Ik woon zelf in groningen en ik kan je verzekeren dat er geen meisje is daar die een lift vraagt Misschien doet ze dat ook wel alleen bij mannen, maar goed, lijkt me onzin, ik geloof niet in dit soort verhalen
Goh mij is het anders al 4x overkomen
Oud 06-03-2005, 00:32
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
dReZ schreef op 05-03-2005 @ 21:26 :
Goh mij is het anders al 4x overkomen
geven al die jongens je dan een lift?
Oud 06-03-2005, 20:43
Drez
Drez is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 06-03-2005 @ 01:32 :
geven al die jongens je dan een lift?
hihi jaa ik ben eigenlijk een geest
Oud 31-03-2005, 18:55
Mema
Mema is offline
Oh heerlijk om al die verhalen te lezen
weet iemand geen site met allemaal nieuwe ofzo?
Oud 01-04-2005, 23:43
JCG
JCG is offline
Citaat:
Mema schreef op 31-03-2005 @ 19:55 :
Oh heerlijk om al die verhalen te lezen
weet iemand geen site met allemaal nieuwe ofzo?
ik kan er nog 1 uit me duim zuigen
Oud 02-04-2005, 00:26
JCG
JCG is offline
Ik en een stel vrienden zaten ‘s avond rustig op een bankje te genieten van de zon die onderging. Jullie kennen het wel, heerlijk loom in de zon hangen en een beetje slap ouwe hoeren. Toen kwam vif eraan, hij is een zwerver maar hij vind het gezellig bij ons en wij vinden zijn verhalen geweldig. Meestal gaan die verhalen over “normale” dingen, maar vandaag kwam die met een iets ander verhaal.

Hij woont in het Goudse hout, dat is een uit de kluiten gegroeid park in Gouda. Hij vertelde dat hij een jonge vrouw daar het zien lopen. Nou en, dachten we. Maar hij vertelde verder, ze liep aan de overkant van het meertje. Maar toen hij even om kijken om zijn biertje te pakken en weer terug keek was ze verdwenen. Nouja vif drink vaak te veel bier dus dachten dat hij weer te veel gedronken had. Maar aan gezien we toch niets te doen hadden gingen we toch opspeurtocht.

We liepen het Goudse hout in en gingen zitten waar vif zei dat hij zat toen hij haar zag. Dus we zitten daar en gaan een beetje praten. Opeens roept een vriend van me: “kijk daar eens!” dus iedereen kijkt daar de overkant van het meer. En ja hoor daar liep die jonge vrouw. En ik kijk eens beter, en ze lijkt ouderwetse kleding te dragen, ik gok van rond 1900 (was moeilijk te zien met alleen maanlicht) of in iedere geval niet van de laatste 50 jaar. Opeens horen we een geluid achter ons. Dus kijken we allemaal om. We zien niets achter ons en kijken weer naar de overkant van het meertje, maar daar is niets meer te zien. Misschien is ze de struiken in gedoken ofzo denk je misschien. Maar de dichts bijzijnde planten die hoog genoeg zijn om om een mens in te verschuilen zijn 200 m verder. En we hebben maar een paar seconde om gekeken.

Een paar van me vrienden werden bang en wilden naar huis. Dus we (ik nog en vrienden en vif) brengen ze naar huis om later beter ‘onderzoek’ te doen. We lopen weer terug het Goudse hout in. We besluiten om dichterbij de plaats des onheils te gaan kijken. Aan de overkant van het meertje (dus waar we haar zagen lopen) vinden we een bankje daar gaan we zitten. We zitten wat te praten, en opeens zit we haar weer lopen. Maar nu op nog geen 50 meter afstand, dus we zitten verbijsterd te kijken. Ik zag haar gezicht, ze keek erg bedroeft. En opeens is ze weg, zonder maar een spoor achter te laten. En ik kijkt om me heen en zien niemand anders dan me vrienden. Nu werd ons ook te vreemd en besloten we naar huis te gaan. Twee keer een geest zien op een avond is zelf voor ons genoeg, en zeker van zo dichtbij.

De volgende dag ging ik met me ouders mee om mij oma te bezoeken in het bejaardentehuis. Zoals altijd praat ik praat ik even met een vervangings opa. Hij is niet echt mij opa, maar ik praat altijd even met hem als ik naar het bejaardentehuis gaan. En ik weet niets meer hoe we erop kwamen, maar ik vertelden over wat ik had gezien in het Goudse hout. Hij vertelde mij dat er een verhaal is dat vroeger een jonge man is verdronken tijden het veen steken. Zijn vriendin wilden niet geloven dat hij dood was en ging hem zoeken. Maar op bij de plek te komen waar hij zou zijn verdronken moest zij door een moeras. Dat moeras lag waar nu het Goudse hout ligt. Het verhaal gaat dat zijn ook verdronken is in het moeras omdat ze niet opletten waar ze liep omdat ze alleen maar haar vriend wou wilden. Maar omdat ze nooit haar vriend heeft kunnen vinden zoekt haar geest nu nog steeds.

Wat achtergrond info: Het Goudse hout ligt aan de Reeuwijkse plassen. De reeuwijkse plassen zijn ontstaan door het veen dat daar gestoken is.
Oud 02-04-2005, 15:11
Dauron
Dauron is offline
ik ben een chaos mage om het zomaar es te noemen (gebrek aan iets beters), dat betekend dat ik niet vast zit aan een bepaalde manier van gebuiken, alle soorten magie, zonder grenzen. we zijn een soort covan begonnen, bij een bijeenkomst van de mages en priesters besloten wij om te gaan wandelen, we komen bij een begraafplaats, begint een mage te flippen.

wat bleek nou: een lost spirit, kwam ff langs, haar lichaam gebruiken. hij zat al 20 jaar vast op deze wereld en moest verder. maar kon niet zijn poort was al gesloten, wij dachten bij ons zelf, wat nu? gelukkig waren er priesters (zij zijn gespecialiseerd in het bannen en versturen van spirits), dat koste zoveel energie dat, toen we thuis kwamen, allemaal zo'n 20 uur sliepen. energie minder maar een ervaring rijker
Oud 02-04-2005, 21:22
Human2.0
Human2.0 is offline
hey jullie weten het toch al..."spoken bestaan niet" kijk maar gewoon naar Bassie en Adriaan!
Oud 03-04-2005, 00:12
JCG
JCG is offline
Citaat:
Human2.0 schreef op 02-04-2005 @ 22:22 :
hey jullie weten het toch al..."spoken bestaan niet" kijk maar gewoon naar Bassie en Adriaan!
psst, bassie en adriaan bestaan ook niet
Oud 03-04-2005, 09:43
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
JCG schreef op 03-04-2005 @ 01:12 :
psst, bassie en adriaan bestaan ook niet
Jawel hoor, Jensen Belde nog al vaak met em
Oud 04-04-2005, 21:49
Dauron
Dauron is offline
Dan geloof je het niet, het is jou keuze. De mijne is om het wel te geloven.

Dit gaat over spook verhalen, ik deel de mijne met jullie of jullie het geloven of niet.

Nogmaals het is jullie keuze.
Oud 05-04-2005, 05:33
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Dauron schreef op 04-04-2005 @ 22:49 :
Dan geloof je het niet, het is jou keuze. De mijne is om het wel te geloven.

Dit gaat over spook verhalen, ik deel de mijne met jullie of jullie het geloven of niet.

Nogmaals het is jullie keuze.
En hiermee stopt de hele discussie. (Alle offtopic en aanvallende reacties heb ik weggehaald.)
Dit is een topic over spookverhalen, dus geen persoonlijke aanvallen op Dauron. Dat doe je maar via de PM of op onzin.

Regels voor berichten