Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() FF4Ever: het feit dat het christendom ook intolerant is, vormt geen excuus voor intolerantie in de islam. Dat A fout is, wil niet zeggen dat de eveneens foute B dan maar geëxcuseerd moet worden. |
![]() |
||
Citaat:
Men wil die verhitte discussies weer, dat zet concrete plannen op papier...
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
nog iemand met lange tenen?
Metro heeft ruzie met Hans van Mierlo over lever Oud-D66 voorman Hans van Mierlo is boos op dagblad Metro en haar columnist Theo van Gogh. Van Gogh stelde in zijn column vorige week vrijdag dat Van Mierlo een levertransplantatie heeft gekregen omdat toenmalig minister van Volksgezondheid en partijgenote Els Borst Van Mierlo zou hebben voorgetrokken. De oud-minister van Buitenlandse Zaken zou niet op een wachtlijst terecht zijn gekomen. Van Mierlo is boos en heeft Metro met een kort geding gedreigd. Metro-hoofdredacteur Jan Dijkgraaf heeft besloten aanstaande vrijdag een rectificatie te plaatsen. Dijkgraaf: "Theo weigert zijn bron te onthullen wanneer het tot een rechtszaak zou komen. En dat respecteer ik. Daarnaast heb ik de indruk dat columnisten het de laatste tijd niet van de rechtsprekende macht moeten hebben." Borst heeft geen contact gezocht met de hoofdredacteur van het dagblad. Het gerucht gaat al langer dat Van Mierlo's levertransplantatie bevorderd zou zijn door Els Borst. Huisarts en hoofdredacteur van het blad Medisch Contact Ben Crul suggereerde in december 2001 al dat Van Mierlo was voorgetrokken: "Het zou Els Borst sieren als zij nu echt alles uit de kast haalt om ook voor degenen die niet Hans van Mierlo heten de transplantatiekans te vergroten", schreef hij in een hoofdredactioneel commentaar. Crul kon woensdagavond geen commentaar geven op de kwestie. nieuws.nl 07/04/04 |
![]() |
||
Citaat:
dat was heel normaal in die tijd namelijk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zeg eens, heb jij eigenlijk wel eens een meisje van dichterbij dan 150 meter gezien? Je eigen zus niet meetellen he. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zal hier het christendom niet gaan verdedigen, er zijn genoeg misdaden gepleegd in naam hiervan. Maar ik wil hiermee toch wel aantonen dat de fundamenten van de drie godsdiensten danig verschillen. |
![]() |
||
Citaat:
Het oog om oog, tand om tand principe daarentegen maakt mensen wel verantwoordelijk voor hun eigen daden... Ook een groot verschil, wat aangeeft dat de islam en het jodendom niet "slechter" zijn dan het christendom...
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Iemand? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Alsof het er ook maar ene donder om doet wat welk geloof in welk heilig boek preekt. Het gaat om hoe de mensen die een bepaald geloof aanhangen leven. En je maakt mij niet wijs dat de gemiddelde christen zoveel toleranter is dan de gemiddelde moslim. |
![]() |
|
![]() |
Wisten jullie dat Maria sex heeft gehad met een pedofiele duif toen ze ongeveer 14 jaar oud was, ze is bevrucht door een heilige geest in de vorm van een duif (en nu wil juist het cda sex met dieren verbieden
![]() Maar even ontopic ik lees elke dag de metro, en dan alleen de collum en de brievenrubriek(en natuurlijk scribbly voor de ns'ers onder ons) en kan altijd erg laggen om de collums van theo van gohg, ik houd wel van lekker grof. Ik heb zelf altijd het idee gehad dat Theo van gogh niks tegen moslims heeft, maar wel iets tegen kleinzieligheid. En kleinzieligheid is iets wat hij altijd weer fantastish weet op te op te roepen, en daarme aan te duiden. Als je dan zo'n goede moslim christen autochtoon of allochtoon wilt zijn, ga dan alsjeblieft met jezelf aan de slag. En maak je niet druk om wat al die andere doen en zeggen, er zijn namelijk 6 miljard anderen,dus dan ben je wel even bezig als je daar allemaal handtekeningen tegen in gaat zamelen. Voor alle zeikerds onder ons: Jij maakt zelf hoe jij de wereld ervaart!!! dus als je iets niet goed vind terwijl je er geen flikker aan kan veranderen, verander dan iets aan je eigen.
||
Citaat:
Een soort voorloper op "wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet"... Hoewel het in alle situaties afgekeurd wordt om een tegenactie te plegen, noemen ze het begrijpelijk. Wel leggen ze meer schuld bij degene die de eerste "klap" uitdeelt, maar ze zeggen allemaal dat je pas echt kunt spreken van een goedhartig iemand als je iemand kunt vergeven. Het is de angstkweker eigenlijk, de basis van, als jij iets doet, kan het goed zijn dat je straf krijgt, doe het daarom niet in eerste instantie. Er is geen straf beschreven en dingen als eerwraak komen ook voort uit een cultuur waar familie-eer heel hoog in het vaandel staat. Bij het christendom is deze overtuiging langzaam verdwenen uit de verbonden culturen, want ook hier beschandigde je de naam van je familie als je iets verkeerd deed en werd daar soms de complete familie echt voor gestraft. Dat is niet meer, in sommige andere culturen leeft het hier en daar nog wel. Kortom, de uitspraak is gericht aan de pleger en niet aan het slachtoffer. Helaas blijft de uitdrukking zeer ongelukkig vertaald, want je zou er andere conclusies uit kunnen trekken. Het is inderdaad gekoppeld aan een aantal verhalen, maar ik durf je niet te zeggen welke...
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|