Hm.. Tienerouders.. ik vind t altijd zo'n moeilijk onderwerp.. Ik ben 19 en heb me natuurlijk ook wel eens afgevraagd:wat zou ik doen als ik zwanger mocht zijn?..
Ik zou t kindje houden.. abortus zou geen optie zijn...
Maar aan de andere kant weet ik ook dat ik het kind niet datgene zou kunnen bieden waar het recht op heeft.. En zeker niet toen ik 15 was.. Toen ik 15 was, was ik heel wat onvolwassener dan nu. En zelfs als ik nu zwanger mocht zijn, dan nog vind ik dat ik het kind niet alles kan bieden wat het nodig heeft. Al vind ik 15 en 19 dan toch weer een groot verschil..
En daarom vind ik het zo belangrijk dat je gewoon ervoor zorgt dat je NIET zwanger raakt als je zo jong bent. En dat is niet zo heel moeilijk als je gewoon oplet, de pil slikt en weet waar je mee bezig bent.
Een tienermoeder is niet perse een slechte moeder, maar als je 15 bent, ben je zelf nog een kind en onvolwassen. En het is een leeftijd waarop je heel erg met jezelf bezig bent en ook moet zijn, vind ik. Want je bent jezelf aan het vormen en de wereld aan het ontdekken...En een kind dat een kind opvoedt? Nee..
Ik weet dat je er niet bewust voor gekozen hebt.. en dat het een 'ongeluk' was..
Er zijn ook mensen die op hun 15e bewust een kind willen..en dan heb ik zoiets van: Dat zou gewoon niet mogen!! Waarschijnlijk komt dat 'bewust een kind willen' uit iets anders voort(zelf liefde tekort gehad? een leegte die men wilt opvullen?) en niet veroorzaakt door een biologische klok..
Ik heb eigenlijk een beetje gemengde gevoelens hier..
Je hebt geen contact meer met je ouders zei je.. Ik las ergens dat je het contact niet mist?? Maar behoren op je 15e je ouders niet gewoon een deel uit te maken van je leven en wil je dan niet juist graag dat ze achter je staan? Heb je werkelijk geen behoefte aan je ouders? En hoe vind je het dat ze jou beslissing niet respecteren?...
En wat ik ook nog even kwijt wil, is dat ik vind dat je af en toe nogal onvolwassen reageert op bepaalde reacties.."Ik vind dat zo...".. natuurlijk vind jij dat zo, maar met een onderwerp als dit kun je nou eenmaal negatieve reacties verwachten.. En ook deze mensen hebben recht op hun mening. Het zou volwassener overkomen als je dan niet meteen reageert met: "Ja, maar, ik vind zus of zo.."
Je schiet meteen in de verdediging,..da's je goed recht.. maar als je daar niet tegen kunt , had je dit topic niet moeten openen..
Maar goed.. ik wens je in ieder geval veel succes en hopelijk blijf je de steun houden die je nu hebt!
Groetjesss, Babet