Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2004, 12:25
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 28-04-2004 @ 12:40 :
Misschien stomme vraag hoor, maar hoe zit het dan met seks? Aangezien je ongewenst zwanger bent geworden... Hebben jullie nog seks of ben je nu bang dat het nog een keer gebeurd of hij misschien of heb je helemaal geen zin meer in seks...
Dat vroeg ik me ineens af.. Aangezien ik zelf nooit zwanger ben geweest ofzo
de sex is gewoon normaal gebeleven.
Alleen we kijken nu wel wat beter uit en als ik weer zwanger ben zo ik het ook weer houden maar als dat gebeurt laat ik wel me sterileseren
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 07:59
transfattyacid
transfattyacid is offline
Ik vind het echt héél erg onverstandig om op je 15e een kind te nemen. Als je vijftien bent kan je die verantwoordelijkheid niet nemen. Je bent zelf nog een kind, je zit nog op school, etc.

& ik snap ook niet wat je zo ontzettend vaak op het forum doet.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 10:03
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
transfattyacid schreef op 29-04-2004 @ 08:59 :
Ik vind het echt héél erg onverstandig om op je 15e een kind te nemen. Als je vijftien bent kan je die verantwoordelijkheid niet nemen. Je bent zelf nog een kind, je zit nog op school, etc.

& ik snap ook niet wat je zo ontzettend vaak op het forum doet.
wat is vaak dan? net of ik er dag en nacht op zit zit er tussendoor ff op want met sommige vrienden kan ik alleen zo contact houden
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 16:17
ironflower
ironflower is offline
Wil je later nog meer kinderen?
En op welke leeftijd dan?

Want stel dat je nog een kindje neemt op je 25ste, een redelijk gemiddelde leeftijd vind ik, om een kind te krijgen.
Dan is je eerste kindje al 10.
En als je 2de kindje 10 is, is je 1ste kind al 20.

Zou je om die reden, dat je kinderen ong van dezelfde leeftijd zijn, al over een paar jaar een nieuw kindje nemen?

Of maakt dat grote leeftijd verschil tussen broertjes/zusjes je niet uit?
Oud 29-04-2004, 16:19
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
ironflower schreef op 29-04-2004 @ 17:17 :

Want stel dat je nog een kindje neemt op je 25ste, een redelijk gemiddelde leeftijd vind ik, om een kind te krijgen.

Zou je om die reden, dat je kinderen ong van dezelfde leeftijd zijn, al over een paar jaar een nieuw kindje nemen?

Vind ik niet. Mijn zusje is 6 jaar jonger (ok geen 10 jaar, maar toch een behoorlijke leeftijd tussen) en dat gaat perfect tussen ons. Zij ziet mij echt als haar voorbeeld en dat vind ik leuk. Hoop dr ook voor t eerst mee uit te nemen straks enzo
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 16:58
chantyyy
chantyyy is offline
Citaat:
ironflower schreef op 29-04-2004 @ 17:17 :

ik wil dolgraag nog een tweede erbij maar ikd enk over een jaar of vijf pas dan ben ik 20 en klaar met school en als die kleine dan narschool gaat kan ik werken en leeftijdverschil maakt mij nie echt uit
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 19:16
*babet*
*babet* is offline
Hm.. Tienerouders.. ik vind t altijd zo'n moeilijk onderwerp.. Ik ben 19 en heb me natuurlijk ook wel eens afgevraagd:wat zou ik doen als ik zwanger mocht zijn?..
Ik zou t kindje houden.. abortus zou geen optie zijn...
Maar aan de andere kant weet ik ook dat ik het kind niet datgene zou kunnen bieden waar het recht op heeft.. En zeker niet toen ik 15 was.. Toen ik 15 was, was ik heel wat onvolwassener dan nu. En zelfs als ik nu zwanger mocht zijn, dan nog vind ik dat ik het kind niet alles kan bieden wat het nodig heeft. Al vind ik 15 en 19 dan toch weer een groot verschil..
En daarom vind ik het zo belangrijk dat je gewoon ervoor zorgt dat je NIET zwanger raakt als je zo jong bent. En dat is niet zo heel moeilijk als je gewoon oplet, de pil slikt en weet waar je mee bezig bent.

Een tienermoeder is niet perse een slechte moeder, maar als je 15 bent, ben je zelf nog een kind en onvolwassen. En het is een leeftijd waarop je heel erg met jezelf bezig bent en ook moet zijn, vind ik. Want je bent jezelf aan het vormen en de wereld aan het ontdekken...En een kind dat een kind opvoedt? Nee..
Ik weet dat je er niet bewust voor gekozen hebt.. en dat het een 'ongeluk' was..

Er zijn ook mensen die op hun 15e bewust een kind willen..en dan heb ik zoiets van: Dat zou gewoon niet mogen!! Waarschijnlijk komt dat 'bewust een kind willen' uit iets anders voort(zelf liefde tekort gehad? een leegte die men wilt opvullen?) en niet veroorzaakt door een biologische klok..

Ik heb eigenlijk een beetje gemengde gevoelens hier..
Je hebt geen contact meer met je ouders zei je.. Ik las ergens dat je het contact niet mist?? Maar behoren op je 15e je ouders niet gewoon een deel uit te maken van je leven en wil je dan niet juist graag dat ze achter je staan? Heb je werkelijk geen behoefte aan je ouders? En hoe vind je het dat ze jou beslissing niet respecteren?...

En wat ik ook nog even kwijt wil, is dat ik vind dat je af en toe nogal onvolwassen reageert op bepaalde reacties.."Ik vind dat zo...".. natuurlijk vind jij dat zo, maar met een onderwerp als dit kun je nou eenmaal negatieve reacties verwachten.. En ook deze mensen hebben recht op hun mening. Het zou volwassener overkomen als je dan niet meteen reageert met: "Ja, maar, ik vind zus of zo.."
Je schiet meteen in de verdediging,..da's je goed recht.. maar als je daar niet tegen kunt , had je dit topic niet moeten openen..

Maar goed.. ik wens je in ieder geval veel succes en hopelijk blijf je de steun houden die je nu hebt!

Groetjesss, Babet
Oud 03-05-2004, 15:57
telluriet
telluriet is offline
Tienermoeders, dat vind ik echt een gevolg van opgroeien in een asociaal gezin.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten