![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maak daarvoor een getallen lijntje voor jezelf en markeer welk gedeelte je wil weten. In dit geval maak ik het even dikgedrukt. In de som staat: meer dan 30. Dus alles meer dan dertig markeer je: ____25__26__27__28__29__30__31__32__33__34___ Je ziet dan op de lijn dat dertig zelf er in dit geval niet bij hoort. Maar je GR kan alleen 'kleiner of gelijk aan'. Daarom moet je 1- binomcdf(50, (1/4) , 30) doen. Maar als je dus moeite hebt met zien wanneer iets er wél of niet bij hoort, maak dan voor jezelf zo'n getallenlijn!
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik had bij het tweede examen veel moeite om m'n concentratie te behouden, aangezien ik er al 3 uur concentreren op had zitten. Het zal daarbij ook hebben gescheeld dat het een lees-examen was (engels). Verder was ik echt helemaal kapot na afloop, maar dat kwam ook doordat ik net ziek was geweest en me nog niet optimaal voelde. Maar ga vooral in de pauze tussen de examens (dinsdag hebben we gelukkig 2 uur pauze!) dingen doen die niks met het examen te maken hebben. Even helemaal je gedachten op iets anders en goed eten!
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wat had je dan vrijdag?
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik had vrijdag maatschappijleer 2 en engels.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
--> dan kreeg je een menu met standaardafwijking, mediaan, eerste kwartiel enz |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
binomcdf --> je hebt een binomiale verdeling waarbij P (X </= x), P(X < k), P (X >/= k) of P(X > k) wordt gevraagd. Binomcdf rekent altijd de kans (P X</= k) uit dus je zult de kansen even met de complementregel om moeten zetten. normalcdf: je hebt een normale verdeling waarbij dezelfde kansen worden gevraagd bij binomcdf. Je mag hiervoor gewoon de kans laten staan, omdat je ondergrens en bovengrens in moet vullen |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
vb: wat is de kans dat je uit de eerste 3 trekkingen 2 rode ballen trekt en 1 blauwe? --> dit is een experiment zonder terugleggen --> je krijgt dan de volgorden RRB, BRR of RBR --> de kans op als deze volgorden is gelijk (noemer blijft gelijk en teller blijft ook gelijk, want is vermingvuldiging alleen in een andere volgorde) --> om deze volgordes niet uit te schrijven, bereken je het aantal combinaties als n boven k dus n nCr k --> 3 nCr 2 = 3 |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 31-05-2004 om 11:50. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
als je bijvoorbeeld 9 ballen in een vaas hebt, waarvan 4 rood en 5 blauw en je wilt de kans berekenen dat je in de eerste 3 trekkingen 2 rode ballen trekt. --> de kans dat je een rode bal trekt is niet gelijk als je een experiment zonder terugleggen hebt --> binomiale formule geldt niet. --> dan moet de je de kans op een volgorde uitrekenen: 4/9 x 3/8 x 5/7 x 1^6 --> dit vermenigvuldig je met het aantal combinaties (want in de kansboom moet je deze optellen, dus vermingvuldigen met aantal combinaties) dus maal 3 nCr 2 = 3 --> de kans dat je dan in de eerste 3 trekkingen is dan: 3 x (4/9 x 3/8 x 5/7 x 1^6) = 0,3571 |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dan gaat het volgende op: (de kans tot en met 30)+(de kans van 31 of meer)=1 Om (kans van 31 of meer) te weten te komen doe je dan 1-(de kans tot en met 30) Is het zo duidelijk? Anders probeer ik het op nog een andere manier uit te leggen...
||
Citaat:
Maar je rekenmachine kan de vraag 'meer dan' niet aan. Die kent alleen 'kleiner, of gelijk aan'. Daarom ga je eerst de kans dat het NIET meer dan 30 is uitrekenen en dan trek je dat van 1 af. De kans dat het niet meer dan 30 is en dat het wél meer dan 30 is, moeten samen namelijk altijd 1 zijn. Dus je doet 1 - "alles wat niet voldoet aan 'meer dan 30'" 30 voldoet ook niet aan 'meer dan 30', dus ook die ga je berekenen. Je doet dan dus binomcdf (50, (1/4), 30). Dat zijn dus alle mogelijkheden dat je NIET aan de voorwaarde voldoet. Nou doe je 1 - de kans dat je niet aan de voorwaarde voldoet = de kans dat je wel aan de voorwaarde voldoet. Oftewel: 1 - (binomcdf (50, (1/4) , 30) Ik hoop dat je het zo iets beter snapt.
||
![]() |
Citaat:
![]() Bleh ik zie er zo tegen op. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Y1= Normalcdf (-10^99,510,x,50) en dan in Y2 0.07 invoeren (7% dus). En dan met 2nd Calc Intersect het snijpunt laten berekenen. Die x accepteert de GR als het goed is wel |
![]() |
||
Citaat:
bah! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar dat ben ik natuurlijk he ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
je vult bij y= (voor grafieken) de formule in --> ga nu naar table (de tabel) en dan moet de uitkomst van een bepaalde x-waarde dichtbij de kans liggen (de y-waarde) methode 2: gebruik invNorm (kans) voor de z-waarde. Gebruik dan de formule z = (g-u) / stdv en bereken het gemiddelde. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
De noemer mag geen 0 zijn, dus (2x-4) mag geen 0 zijn. X mag dus geen 2 zijn. Is de verticale lijn die x=2 snijdt dan de asymptoot? Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
idd --> hij nadert de lijn x = 2 maar hij kan het niet zijn. x=2 is dus een verticale asymptoot. btw er is ook nog een horizontale asymptoot --> schets op grm ![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Wiskunde A12 in VWO 5/6 Riantje | 22 | 10-09-2004 15:59 | |
Eindexamens 2004 |
Wiskunde A12 in Havo5 E&M in je profiel? Verwijderd | 5 | 21-05-2004 13:36 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Wiskunde A12 [Kansberekenen] Bobby James | 4 | 12-12-2003 13:57 | |
Eindexamens 2003 |