Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004 / VWO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2004, 19:18
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
heavinly schreef op 30-05-2004 @ 20:13 :
Stel je hebt de volgende vraag:

Er wordt in een klas een meerkeuzetoets gemaakt met 4 mogelijkheden per vraag (a,b,c,d). De toets bestaat uit 50 vragen. Bereken de kans dat een persoon met gokken meer dan 30 vragen goed heeft

Doe je dan 1-binomcdf(50, (1/4), 29)?
(Oh god. 't Wordt echt helemaal niets, dat examen..)
Nee, want 30 vragen is ook niet goed, dus moet het 30 ipv 29 zijn. Verder ziet het er wel aardig uit maar ik weet het niet zeker
Oud 30-05-2004, 19:23
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 30-05-2004 @ 20:18 :
Nee, want 30 vragen is ook niet goed, dus moet het 30 ipv 29 zijn. Verder ziet het er wel aardig uit maar ik weet het niet zeker
Ohja. Oh ik snap er echt geen fuck van.
Oud 30-05-2004, 19:25
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
heavinly schreef op 30-05-2004 @ 20:23 :
Hm, dat is kut
Oud 30-05-2004, 19:40
Sjenne
Sjenne is offline
Pffff......hoe gaat het met de stress mense? Of ben ik de enige die strax zwetend in die gymzaal zit??
Oud 30-05-2004, 20:15
Balance
Balance is offline
Citaat:
heavinly schreef op 30-05-2004 @ 20:23 :
Wij moesten het van onze docent altijd uitschrijven, zodat je minder snel fouten maakt.

Maak daarvoor een getallen lijntje voor jezelf en markeer welk gedeelte je wil weten. In dit geval maak ik het even dikgedrukt.
In de som staat: meer dan 30. Dus alles meer dan dertig markeer je:

____25__26__27__28__29__30__31__32__33__34___

Je ziet dan op de lijn dat dertig zelf er in dit geval niet bij hoort.
Maar je GR kan alleen 'kleiner of gelijk aan'. Daarom moet je 1- binomcdf(50, (1/4) , 30) doen.
Maar als je dus moeite hebt met zien wanneer iets er wél of niet bij hoort, maak dan voor jezelf zo'n getallenlijn!
Oud 30-05-2004, 20:56
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Sjenne schreef op 30-05-2004 @ 20:40 :
Pffff......hoe gaat het met de stress mense? Of ben ik de enige die strax zwetend in die gymzaal zit??
ben je zeker niet de enige in. Begin het nu toch wel benauwd te worden voor die 5,0 die ik MOET hebben....
Oud 30-05-2004, 21:13
ElloOoW
ElloOoW is offline
Citaat:
blondesmurfin! schreef op 29-05-2004 @ 20:39 :
ik heb eco wel gehaald denk ik..maar dan nog wil ik wiskunde wel voldoende halen..want ak is echt een gaaaaar vak jonge!! die vragen zijn echt vergezocht...en ik weet nooit wat ze willen horen...ik denk dat ik uiteindelijk voor ak een onvoldoende ga staan...echt stom want t is echt een lomp vak!!!! zonde van mn onvoldoende....maar ik moet dus 1 van de 2 halen...ik ga voor mn 4.4 voor wis..dan sta ik een 5.5......
jah ak zijn echt veel té vergezochte vragen..kom ik dus echt nooit op...en moet het echt halen.....en wiskunde...gaat me lukken hopelijk...krijg morgen bijles...wooeeehooee
Oud 30-05-2004, 22:04
Baksteen12
Baksteen12 is offline
Veel Succes overmorgen, ik hoop dat julie (en ik) het halen!!!
Oud 31-05-2004, 10:28
marg
marg is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 30-05-2004 @ 21:56 :
ben je zeker niet de enige in. Begin het nu toch wel benauwd te worden voor die 5,0 die ik MOET hebben....
ik moet ook een vijf halen! weet echt niet of dat lukt!
Oud 31-05-2004, 10:32
marg
marg is offline
voor een 5,0 moet je tussen de 29 en 44 punten halen. poeh, dat zijn er nog best veel.
Oud 31-05-2004, 10:33
Fles
Fles is offline
Citaat:
marg schreef op 31-05-2004 @ 11:28 :
ik moet ook een vijf halen! weet echt niet of dat lukt!
het is idd een nogal lang Exame volges mij, je kan er 87 punten halen en ik moet er minimaal 40 punten halen maja tijdens het oefenen heb ik da niet gehaald denk ik maja komt goed hoop ik maar....... eerst heb ik nog duits dus ja lang daggie!
Oud 31-05-2004, 10:33
Briseïs
Briseïs is offline
Pfff, dat wordt echt een lange zit morgen... Iemand al twee examens op een dag gehad? Is het te doen?
Oud 31-05-2004, 10:37
Balance
Balance is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 31-05-2004 @ 11:33 :
Pfff, dat wordt echt een lange zit morgen... Iemand al twee examens op een dag gehad? Is het te doen?
Ja, vrijdag had ik er twee.

Ik had bij het tweede examen veel moeite om m'n concentratie te behouden, aangezien ik er al 3 uur concentreren op had zitten. Het zal daarbij ook hebben gescheeld dat het een lees-examen was (engels).
Verder was ik echt helemaal kapot na afloop, maar dat kwam ook doordat ik net ziek was geweest en me nog niet optimaal voelde.

Maar ga vooral in de pauze tussen de examens (dinsdag hebben we gelukkig 2 uur pauze!) dingen doen die niks met het examen te maken hebben. Even helemaal je gedachten op iets anders en goed eten!
Oud 31-05-2004, 10:38
Fles
Fles is offline
Citaat:
Balance schreef op 31-05-2004 @ 11:37 :

Ik had bij het tweede examen veel moeite om m'n concentratie te behouden, aangezien ik er al 3 uur concentreren op had zitten. Het zal daarbij ook hebben gescheeld dat het een lees-examen was (engels).
Verder was ik echt helemaal kapot na afloop, maar dat kwam ook doordat ik net ziek was geweest en me nog niet optimaal voelde.

Maar ga vooral in de pauze tussen de examens (dinsdag hebben we gelukkig 2 uur pauze!) dingen doen die niks met het examen te maken hebben. Even helemaal je gedachten op iets anders en goed eten!
Oke een goede tip, alleen ik denk dat ik dan nog een keer de boeken in moet duiken voor Wiskunde
Oud 31-05-2004, 10:38
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Balance schreef op 31-05-2004 @ 11:37 :

Hm ja das wel een goed idee. Hoewel ik bang ben dat i8k ga denken dat ik niet genoeg aan wiskunde heb gedaan en dan toch nog ff mn boek inkijk...

Wat had je dan vrijdag?
Oud 31-05-2004, 10:42
marg
marg is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 31-05-2004 @ 11:38 :
Hm ja das wel een goed idee. Hoewel ik bang ben dat i8k ga denken dat ik niet genoeg aan wiskunde heb gedaan en dan toch nog ff mn boek inkijk...

Wat had je dan vrijdag?
je kunt echt beter niks doen tussen je twee examens, anders kun je je alleen maar slechter concentreren als je tweede examen bezig is. je hebt maar anderhalf uur tussendoor, dat is best snel voorbij. Lekker even uitrusten dus.
Oud 31-05-2004, 10:42
Balance
Balance is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 31-05-2004 @ 11:38 :

Wat had je dan vrijdag?
Nou ja, ff kan wel. Maar dwing jezelf om dat bij een half uur te houden ofzo. Dat je nog volop de tijd hebt om iets te doen waarbij je je niet hoeft te concentreren. Ik ben bijvoorbeeld vrijdag even naar de bakker toe gefietst en heb daar een broodje gekocht. Toen teruggefietst en buiten (het zonnetje scheen) zitten kletsen en lachen en eten met vrienden. Dan is gewoon de spanning en concentratie even weg en dat is volgens mij wel belangrijk.
Ik had vrijdag maatschappijleer 2 en engels.
Oud 31-05-2004, 10:44
marg
marg is offline
Citaat:
Balance schreef op 31-05-2004 @ 11:42 :
Nou ja, ff kan wel. Maar dwing jezelf om dat bij een half uur te houden ofzo. Dat je nog volop de tijd hebt om iets te doen waarbij je je niet hoeft te concentreren. Ik ben bijvoorbeeld vrijdag even naar de bakker toe gefietst en heb daar een broodje gekocht. Toen teruggefietst en buiten (het zonnetje scheen) zitten kletsen en lachen en eten met vrienden. Dan is gewoon de spanning en concentratie even weg en dat is volgens mij wel belangrijk.
Ik had vrijdag maatschappijleer 2 en engels.
maatschappijleer? dat heb je toch allang afgesloten?
Oud 31-05-2004, 10:47
Balance
Balance is offline
Citaat:
marg schreef op 31-05-2004 @ 11:44 :
maatschappijleer? dat heb je toch allang afgesloten?
daar trappen we niet in
Oud 31-05-2004, 11:02
Zazoo
Zazoo is offline
heb een beetje een vage vraag

met een knopje op je rekenmachine kan je van 2 rijen of een formule ofzo in 1 keer als antwoord krijgen wat het gemiddelde, eerste kwartiel en derde kwartiel is. als jullie snappen wat ik bedoel willen jullie dan even vertellen welke knop dat ook al weer was en laat anders maar zitten
Oud 31-05-2004, 11:10
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
Zazoo schreef op 31-05-2004 @ 12:02 :
heb een beetje een vage vraag

met een knopje op je rekenmachine kan je van 2 rijen of een formule ofzo in 1 keer als antwoord krijgen wat het gemiddelde, eerste kwartiel en derde kwartiel is. als jullie snappen wat ik bedoel willen jullie dan even vertellen welke knop dat ook al weer was en laat anders maar zitten
moet je dan niet even een list maken en dan bij distr op 1-Var-Stats drukken en dan L1,L2 tikken

--> dan kreeg je een menu met standaardafwijking, mediaan, eerste kwartiel enz
Oud 31-05-2004, 11:12
blondesmurfin!
blondesmurfin! is offline
jaaa deze vraag weet ik!!! je moet gewoon die lijsten invoerren en dan naar stat en dan naar calcen naar 1-vars stats...en NIET VERGETEN L1,L2 erachter te typen en druk op enter en naar beneden scrollen!!!
x
weet iemand wanneer je binomcdf of pdf moet doen of juist 1/8^6....en ncr moet doen..ik haal die 3 methodes altijd doormekaar wanneer doe je wat????
bedankt!
x
Oud 31-05-2004, 11:17
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
blondesmurfin! schreef op 31-05-2004 @ 12:12 :
jaaa deze vraag weet ik!!! je moet gewoon die lijsten invoerren en dan naar stat en dan naar calcen naar 1-vars stats...en NIET VERGETEN L1,L2 erachter te typen en druk op enter en naar beneden scrollen!!!
x
weet iemand wanneer je binomcdf of pdf moet doen of juist 1/8^6....en ncr moet doen..ik haal die 3 methodes altijd doormekaar wanneer doe je wat????
bedankt!
x
binompdf --> je hebt een binomiale verdeling waarbij P (X = k) wordt gevraagd. Dus bijvoorbeeld bereken de kans op precies 7 zakjes ofzo.

binomcdf --> je hebt een binomiale verdeling waarbij P (X </= x), P(X < k), P (X >/= k) of P(X > k) wordt gevraagd. Binomcdf rekent altijd de kans (P X</= k) uit dus je zult de kansen even met de complementregel om moeten zetten.

normalcdf: je hebt een normale verdeling waarbij dezelfde kansen worden gevraagd bij binomcdf. Je mag hiervoor gewoon de kans laten staan, omdat je ondergrens en bovengrens in moet vullen
Oud 31-05-2004, 11:22
blondesmurfin!
ja maar je hebt ook ncr ofzow....en soms moet je ook gewoon 1/8^5 * 3/7^4 ofzo..wanneer doe je dat dan??
Oud 31-05-2004, 11:28
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
blondesmurfin! schreef op 31-05-2004 @ 12:22 :
ja maar je hebt ook ncr ofzow....en soms moet je ook gewoon 1/8^5 * 3/7^4 ofzo..wanneer doe je dat dan??
nCr geeft het aantal combinaties van een aantal mogelijkheden en is altijd n boven k

vb: wat is de kans dat je uit de eerste 3 trekkingen 2 rode ballen trekt en 1 blauwe?

--> dit is een experiment zonder terugleggen

--> je krijgt dan de volgorden RRB, BRR of RBR

--> de kans op als deze volgorden is gelijk (noemer blijft gelijk en teller blijft ook gelijk, want is vermingvuldiging alleen in een andere volgorde)

--> om deze volgordes niet uit te schrijven, bereken je het aantal combinaties als n boven k dus n nCr k

--> 3 nCr 2 = 3
Oud 31-05-2004, 11:35
blondesmurfin!
je kan dan toch ook gewoon 2/3^2 doen..want je moet uit de 3 ballen 2 roden trekken...kans op 1 rode is 1/3 dus 2 2/3...ofzo???
Oud 31-05-2004, 11:38
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Balance schreef op 30-05-2004 @ 21:15 :
Wij moesten het van onze docent altijd uitschrijven, zodat je minder snel fouten maakt.

Maak daarvoor een getallen lijntje voor jezelf en markeer welk gedeelte je wil weten. In dit geval maak ik het even dikgedrukt.
In de som staat: meer dan 30. Dus alles meer dan dertig markeer je:

____25__26__27__28__29__30__31__32__33__34___

Je ziet dan op de lijn dat dertig zelf er in dit geval niet bij hoort.
Maar je GR kan alleen 'kleiner of gelijk aan'. Daarom moet je 1- binomcdf(50, (1/4) , 30) doen.
Maar als je dus moeite hebt met zien wanneer iets er wél of niet bij hoort, maak dan voor jezelf zo'n getallenlijn!
Ehm oke. Op zich snap ik dit, maar waarom dan vanaf 30 en niet 31 (als je dan toch wil weten 'meer dan 30 vragen goed'.)
Oud 31-05-2004, 11:43
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
heavinly schreef op 31-05-2004 @ 12:38 :
Ehm oke. Op zich snap ik dit, maar waarom dan vanaf 30 en niet 31 (als je dan toch wil weten 'meer dan 30 vragen goed'.)
als er wordt gevraagd MEER dan 30, dan telt 30 toch niet mee
Oud 31-05-2004, 11:46
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 31-05-2004 @ 12:43 :
als er wordt gevraagd MEER dan 30, dan telt 30 toch niet mee
Nee inderdaad, en toch doe je 1-binomcdf(50;(1/4);30)??

Laatst gewijzigd op 31-05-2004 om 11:50.
Oud 31-05-2004, 11:48
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
blondesmurfin! schreef op 31-05-2004 @ 12:35 :
je kan dan toch ook gewoon 2/3^2 doen..want je moet uit de 3 ballen 2 roden trekken...kans op 1 rode is 1/3 dus 2 2/3...ofzo???
dat is dus het probleem bij dit soort dingen:

als je bijvoorbeeld 9 ballen in een vaas hebt, waarvan 4 rood en 5 blauw en je wilt de kans berekenen dat je in de eerste 3 trekkingen 2 rode ballen trekt.

--> de kans dat je een rode bal trekt is niet gelijk als je een experiment zonder terugleggen hebt --> binomiale formule geldt niet.

--> dan moet de je de kans op een volgorde uitrekenen:

4/9 x 3/8 x 5/7 x 1^6

--> dit vermenigvuldig je met het aantal combinaties (want in de kansboom moet je deze optellen, dus vermingvuldigen met aantal combinaties)

dus maal 3 nCr 2 = 3

--> de kans dat je dan in de eerste 3 trekkingen is dan:

3 x (4/9 x 3/8 x 5/7 x 1^6) = 0,3571
Oud 31-05-2004, 11:56
Henkidu
Henkidu is offline
Citaat:
heavinly schreef op 31-05-2004 @ 12:46 :
Klopt, dat komt omdat je de kans wilt weten dat je meer dan 30 hebt. 30 telt dan niet mee voor dit expiremnt, 31 en verder wel. Maar je kunt met je rekenmachine geen kans van 31 en meer uitrekenen. Je kunt wel de kans tot en met dertig uitrekenen.

Dan gaat het volgende op: (de kans tot en met 30)+(de kans van 31 of meer)=1
Om (kans van 31 of meer) te weten te komen doe je dan 1-(de kans tot en met 30)

Is het zo duidelijk? Anders probeer ik het op nog een andere manier uit te leggen...
Oud 31-05-2004, 11:59
Balance
Balance is offline
Citaat:
heavinly schreef op 31-05-2004 @ 12:46 :
Je hebt op die getallenlijn gemarkeerd welke getallen je moet hebben. 30 hoort daar niet bij. Er wordt immers gevraagd om MEER dan 30. Dus 31, 32, 33, 34 enzovoorts.

Maar je rekenmachine kan de vraag 'meer dan' niet aan. Die kent alleen 'kleiner, of gelijk aan'.

Daarom ga je eerst de kans dat het NIET meer dan 30 is uitrekenen en dan trek je dat van 1 af.
De kans dat het niet meer dan 30 is en dat het wél meer dan 30 is, moeten samen namelijk altijd 1 zijn.

Dus je doet 1 - "alles wat niet voldoet aan 'meer dan 30'"
30 voldoet ook niet aan 'meer dan 30', dus ook die ga je berekenen.
Je doet dan dus binomcdf (50, (1/4), 30). Dat zijn dus alle mogelijkheden dat je NIET aan de voorwaarde voldoet.
Nou doe je 1 - de kans dat je niet aan de voorwaarde voldoet = de kans dat je wel aan de voorwaarde voldoet.
Oftewel: 1 - (binomcdf (50, (1/4) , 30)

Ik hoop dat je het zo iets beter snapt.
Oud 31-05-2004, 11:59
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Henkidu schreef op 31-05-2004 @ 12:56 :
Klopt, dat komt omdat je de kans wilt weten dat je meer dan 30 hebt. 30 telt dan niet mee voor dit expiremnt, 31 en verder wel. Maar je kunt met je rekenmachine geen kans van 31 en meer uitrekenen. Je kunt wel de kans tot en met dertig uitrekenen.

Dan gaat het volgende op: (de kans tot en met 30)+(de kans van 31 of meer)=1
Om (kans van 31 of meer) te weten te komen doe je dan 1-(de kans tot en met 30)

Is het zo duidelijk? Anders probeer ik het op nog een andere manier uit te leggen...
Ja.. 't klinkt wel logisch. Ik denk dat ik dat gewoon in mn hoofd moet stampen en er niet over na moet denken waarom. Gewoon accepteren.

Bleh ik zie er zo tegen op.
Oud 31-05-2004, 12:02
Balance
Balance is offline
Zou iemand in de examenbundel willen kijken naar opgave 5 van 'Statistiek en kansrekening' (blz. 54)

Hoe voer je dat in in je rekenmachine?
Want in het antwoordmodel zeggen ze dat je normalcdf (-1E99, 510, x, 50) moet doen, maar naar mijn weten accepteert de GR die x niet. Je moet InvNorm gebruiken, maar ik weet niet meer precies hoe dat werkt.
Bovendien heb je hier toch geen gemiddelde?
Oud 31-05-2004, 12:02
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Balance schreef op 31-05-2004 @ 12:59 :
Je hebt op die getallenlijn gemarkeerd welke getallen je moet hebben. 30 hoort daar niet bij. Er wordt immers gevraagd om MEER dan 30. Dus 31, 32, 33, 34 enzovoorts.

Maar je rekenmachine kan de vraag 'meer dan' niet aan. Die kent alleen 'kleiner, of gelijk aan'.

Daarom ga je eerst de kans dat het NIET meer dan 30 is uitrekenen en dan trek je dat van 1 af.
De kans dat het niet meer dan 30 is en dat het wél meer dan 30 is, moeten samen namelijk altijd 1 zijn.

Dus je doet 1 - "alles wat niet voldoet aan 'meer dan 30'"
30 voldoet ook niet aan 'meer dan 30', dus ook die ga je berekenen.
Je doet dan dus binomcdf (50, (1/4), 30). Dat zijn dus alle mogelijkheden dat je NIET aan de voorwaarde voldoet.
Nou doe je 1 - de kans dat je niet aan de voorwaarde voldoet = de kans dat je wel aan de voorwaarde voldoet.
Oftewel: 1 - (binomcdf (50, (1/4) , 30)

Ik hoop dat je het zo iets beter snapt.
Thanks. (Vrijwel dezelfde tekst als Henkidu. Nouja, dan zal het iig goed zijn.)
Oud 31-05-2004, 12:08
SusieQ
SusieQ is offline
Ik ga niet leren voor wiskunde, ik denk dat als het er nu niet inzit, het er ook niet meer inkomt. Net even snel een examen gemaakt, resultaat een 7.6
Oud 31-05-2004, 12:16
Sasz
Sasz is offline
hey balance

zoals in het antwoordmodel staat, kun je bij y1 invoeren: y1=norm.cdf(-8,510,x,50)
je wilt hoogstens 7% dus dat is 0,07. daar moet je onder zitten. dan ga je dus in de tabel zoeken waar dat overeenkomt.
het klopt wel hoor
Oud 31-05-2004, 12:17
Sasz
Sasz is offline
je hebt idd geen gemiddelde. dus daar staat die x voor. daar ga je naar op zoek. je werkt met norm.cdf en niet met inv. norm!
Oud 31-05-2004, 12:19
Fladdergeval
Fladdergeval is offline
Citaat:
Balance schreef op 31-05-2004 @ 13:02 :
Zou iemand in de examenbundel willen kijken naar opgave 5 van 'Statistiek en kansrekening' (blz. 54)

Want in het antwoordmodel zeggen ze dat je normalcdf (-1E99, 510, x, 50) moet doen, maar naar mijn weten accepteert de GR die x niet. Je moet InvNorm gebruiken, maar ik weet niet meer precies hoe dat werkt.
Je hoeft niet persé die Invnorm te gebruiken hoor. Je kan de tabelmethode gebruiken die Sasz hiervoor al noemde, wat je ook kan doen is het volgende:
Y1= Normalcdf (-10^99,510,x,50) en dan in Y2 0.07 invoeren (7% dus). En dan met 2nd Calc Intersect het snijpunt laten berekenen. Die x accepteert de GR als het goed is wel
Oud 31-05-2004, 12:27
marg
marg is offline
Citaat:
SusieQ schreef op 31-05-2004 @ 13:08 :
Ik ga niet leren voor wiskunde, ik denk dat als het er nu niet inzit, het er ook niet meer inkomt. Net even snel een examen gemaakt, resultaat een 7.6
ja maar jij bent dus goed in wiskunde, ik niet (en moet een 5 hebben).
bah!
Oud 31-05-2004, 12:30
Fladdergeval
Fladdergeval is offline
Citaat:
marg schreef op 31-05-2004 @ 13:27 :
ja maar jij bent dus goed in wiskunde, ik niet (en moet een 5 hebben).
bah!
Ook als je niet goed in wiskunde bent lijkt het me niet verstandig om nu nog volledig gestresst uren in boven de wiskundeboeken te hangen. Lijkt me absoluut niet bevorderlijk voor je heldere denkvermogen morgen op de toets.
Maar dat ben ik natuurlijk he
Oud 31-05-2004, 12:31
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
Balance schreef op 31-05-2004 @ 13:02 :

je kunt hier deze meyhode gebruiken:

je vult bij y= (voor grafieken) de formule in

--> ga nu naar table (de tabel) en dan moet de uitkomst van een bepaalde x-waarde dichtbij de kans liggen (de y-waarde)

methode 2:

gebruik invNorm (kans) voor de z-waarde. Gebruik dan de formule z = (g-u) / stdv en bereken het gemiddelde.
Oud 31-05-2004, 12:33
M@rco
M@rco is offline
Bleh... ik moet een 5.4 halen om een 5.5 te staan en met het oog op mijn niet zo geweldig gemaakte Economie 1,2 examen lijkt me dat wel handig.

't Is alleen zo moeilijk...
Oud 31-05-2004, 12:39
Balance
Balance is offline
Aha, ik snap 'em
Had niet gezien dat ze dat bij Y1 invoerden. Ik dacht dat ze gewoon de optie Normalcdf gebruikten en dan doet je Gr het niet.
Maar bij die grafieken/tabellen wel
Merci
Oud 31-05-2004, 12:41
Yokozuna
Yokozuna is offline
Even een domme vraag:

Die asyomptoten, dat zijn toch gewoon de grenzen van het domein of niet?
Oud 31-05-2004, 12:42
Fladdergeval
Fladdergeval is offline
De asymptoten zijn de waarden die een grafiek nadert maar nooit precies raakt
Oud 31-05-2004, 12:43
blondesmurfin!
eyey!!
ik heb voor elk onderwerp oefenopgavens gemaakt uit de bundel en 5 examens gemaakt..scoorde elke keer zeker boven de 4.4..wat ik moet halen voor mn 6........moet ik nu nog meer doen??wat doen jullie allemaal voor wis?hoe bereiden jullie je voor???
trouwens voor ak ga ik alleen morgenochtend leren....tis toch gewoon je verstand gebruiken en atlas goed gebruike en lezen..jullie?
Oud 31-05-2004, 12:47
Yokozuna
Yokozuna is offline
Citaat:
Fladdergeval schreef op 31-05-2004 @ 13:42 :
De asymptoten zijn de waarden die een grafiek nadert maar nooit precies raakt
Bijvoorbeeld, 1 / (2x-4)

De noemer mag geen 0 zijn, dus (2x-4) mag geen 0 zijn. X mag dus geen 2 zijn. Is de verticale lijn die x=2 snijdt dan de asymptoot?
Citaat:
tis toch gewoon je verstand gebruiken en atlas goed gebruike en lezen..jullie?
Inderdaad, AK kun je wel goed gaan leren, maar je hebt echt gewoon vrijwel niets aan de leerstof. Kijk de examens er maar op na. Je moet alleen de termen goed kennen dus dat zou ik als enige eraan leren.
Oud 31-05-2004, 12:53
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
Yokozuna schreef op 31-05-2004 @ 13:47 :
Bijvoorbeeld, 1 / (2x-4)

De noemer mag geen 0 zijn, dus (2x-4) mag geen 0 zijn. X mag dus geen 2 zijn. Is de verticale lijn die x=2 snijdt dan de asymptoot?

idd --> hij nadert de lijn x = 2 maar hij kan het niet zijn. x=2 is dus een verticale asymptoot.

btw er is ook nog een horizontale asymptoot --> schets op grm
Oud 31-05-2004, 13:21
Sjenne
Sjenne is offline
Pffff....ik word nerveus hiervan, als ik dit zo allemaal lees dan denk ik dat ik serieus de beer ben!

Regels voor berichten