Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2004, 11:59
Riantje
Riantje is offline
Ik doe nu het profiel EM met frans 12, duits 12 en m&o. Ik heb met niks eigenlijk heel veel moeite (zit in de 5e) tot nu toe, maar het enigste waaraan ik een gruwelijke hekel heb en er ook niks van snap is wiskunde. Ik heb het profiel EM en CM door elkaar zodat ik altijd nog van profiel kan wisselen. Ik ben daar nu heel erg over aan het twijfelen. Aan de ene kant vind ik het zonde, want voor sommige opleidingen is minimaal A12 verplicht, maar aan de andere kant scheelt A1 me weer twee uur en hoef ik er minder voor te doen. Kan iemand mij zeggen of wiskunde A12 in de 5e en 6e echt zo veel moeilijker is dan A1?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2004, 12:33
Verwijderd
Nee.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 13:51
Verwijderd
ik heb nu wiskunde a12 (5e) en dat vind ik reuze meevallen. In de vierde kregen wij allemaal nog dezelfde wiskunde en dit sluit er prima bij aan. Wiskunde A1 is echt een stuk makkelijker maar ook vooral minder.
Ik weet niet hoe je vroeger in wiskunde was, maar als in de derde/vierde gemiddeld een 6 stond kan je wiskunde a12 goed aan, volgens mij wiskunde leraar.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 14:01
Nonaj
Nonaj is offline
Het is te doen.
Ik stond in de 3e en 4e gemiddeld een zesje, heb ook E&M gedaan en ik ben geslaagd met een 7 voor wiskunde. En dat terwijl het niet bepaald mijn favoriete vak was...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 16:10
xineof
xineof is offline
Het is niet veel moeilijker imo, maar wiskunde A1 heeft vornamelijk een wat lager tempo, waardoor het sommige onderwerpen dus niet behandelt.
Oud 08-09-2004, 16:16
rubenrtv
rubenrtv is offline
A12 is de 5e is echt ontzettend makkelijk
Oud 08-09-2004, 16:21
Balance
Balance is offline
A1 is hetzelfde als A1,2 alleen zijn de enige dingen die nog een beetje lastig zouden kunnen zijn weggelaten. Althans, zo denk ik erover. A1 was echt enorm makkelijk bij ons.
Oud 08-09-2004, 20:37
Erbenda
Erbenda is offline
A1 houdt bij ons in dat je in 6v alleen maar de dingen uit 4 en 5v gaat herhalen. Met A 1,2 ga je nog verder met de stof en leer je er in de 6e nog dingen bij.
Ik vind A 1,2 tot nu toe wel te doen hoor... (zegt iemand die niet goed is in wiskunde)
Oud 08-09-2004, 20:43
Sasz
Sasz is offline
ik heb net examen gedaan in A1,2. valt wel mee hoor. t verschilt niet veel met A1, alleen krijgt A1 minder uren les en wat minder onderwerpen. maar als pluspunt ga je er bij A1,2 wel verder op in, waardoor ik het sneller begreep. maar als je echt slecht bent in wiskunde, dan kun je A1 ook niet...
dus ik zou maar gewoon E&M doen.
Oud 08-09-2004, 20:43
Verwijderd
Wi A1,2 is goed te doen hoor... ik ben zelf geen ster in wiskunde maar een voldoende valt er redelijk easy voor te halen..
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 20:59
Pierreke
Pierreke is offline
als je M&O wilt blijven volgen zou ik je zeker aanraden Wis A12 te blijven doen. Het is (denk ik dan) goed te doen! Succes!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 13:55
Riantje
Riantje is offline
Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Ik heb er zeker wat aan!
Ik ben niet zo'n ster in wiskunde en ik zal het altijd wel moeilijk blijven vinden, maar ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen. Bovendien heb je per jaar zo'n 5 herkansingen, dus een voldoende staan aan het eind van het jaar, moet toch te doen zijn.
Nogmaals bedankt!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 14:05
Ghost
Ghost is offline
Ik kon het allebei niet, zowel a1 als a2 niet..
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 14:17
Michel87
Michel87 is offline
Citaat:
Pierreke schreef op 08-09-2004 @ 21:59 :
als je M&O wilt blijven volgen zou ik je zeker aanraden Wis A12 te blijven doen. Het is (denk ik dan) goed te doen! Succes!
Voor m&o heb je totaal geen WIA1,2 nodig
Oud 09-09-2004, 14:34
ladyS
ladyS is offline
Wiskunde A1 is kapot makkelijk ik heb zelf em maar leerlingen die Cm doen vinden het wel te doen hoor . dus maak je maar geen zorgen gewoon goed opletten in de les
Oud 09-09-2004, 14:36
ladyS
ladyS is offline
owjah.. vergeten Wiskunde A12 is ook wel te doen hoor
Oud 09-09-2004, 17:10
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Tja, dat moeilijk makkelijk heb je zo weinig aan. Ik had zelf een 6 op mijn eindlijst voor A1,2. Een ster was ik er niet in, wat uit mijn cijfer wel naar voren komt, maar als je bereid bent om ervoor te werken kun je een heel eind komen. Wiskunde is verder ook een kwestie van een bepaald inzicht wat niet iedereen heeft.
Oud 09-09-2004, 18:41
Konijn
Konijn is offline
Ik heb A12 halverwege de 5e laten vallen, omdat ik toen definitief hoorde dat je voor Psychologie geen A12 nodig hebt.
Het scheelde mij wel degelijk twee uur per week.
Maar ligt er net aan hoe goed je er in bent.
Het verschil is wel groot.. ik ben twee uur minder kwijt, en haal nu 8en in plaats van 6jes.
Tis maar net die moeite van de A12 afwegen tegen de mogelijkheid van de opleidingen..
Maareh.. als ik jou was, zou ik volhouden .
Oud 09-09-2004, 18:47
Go
Go is offline
Offtopic: wat toevallig, ik heb exact hetzelfde profiel met dezelde keuzevakken!

Ik vind het idd dit jaar wat moeilijker dan vorig jaar, maar volgens mij moet het te doen zijn. Probeer eerst eens een paar modules, als de cijfers ontzettend tegenvallen en je erg je best hebt gedaan, dan zou ik overwegen naar c&m te gaan. Kijk ook naar de eisen van de vervolgopleiding.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 11:47
NN
NN is offline
Ik ben niet goed in wiskunde, maar heb toch A1-2 met een voldoende afgesloten.

Als je maar een beetje je best doet, is het wel te doen.

In bijna alle studies heb je er toch wel weer min of meer wat aan...
Oud 10-09-2004, 15:08
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Michel87 schreef op 09-09-2004 @ 15:17 :
Voor m&o heb je totaal geen WIA1,2 nodig
Op 't feit na dat ze bij M&O wel verwachten dat je kan differentiëren, iets wat je wel bij WiA12 leert en niet bij Wi1. Tenminste, dat was bij ons na.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 15:59
Ghost
Ghost is offline
Ik ben geslaagd en kan nog steeds niet differentieren..
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 15:59
Riantje
Riantje is offline
Dat je voor m&o wiskunde A12 nodig hebt, heb ik nog niet echt gemerkt, maar het is natuurlijk wel dezelfde richting. Mijn twijfels liggen inderdaad bij de vervolgopleiding die ik hierna wil gaan volgen. Aangezien ik nog helemaal geen idee had, wilde ik alle mogelijkheden openhouden en heb ik voor A12 gekozen.
Het inzicht in dat hele wiskunde-gedoe heb ik totaal niet, maar ik werk er gewoon nu hard voor. Ik denk als je het echt wilt en er hard voor werkt, het dan wel te doen is. Maar toch kijk ik wel vaak ietswat jaloers naar de cm'ers.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten