Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2001, 13:21
lynda
lynda is offline
Is er iemand die een leuk onderwerp weet voor mijn prac.opdracht voor WisA12. Het moet op VWO6 niveau zijn maar niet te wiskundig want het is niet mijn sterkste vak. Verder moet het ook nog actueel zijn en natuurlijk interessant.
groetjes en alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2001, 13:05
Verwijderd
Ik heb vorig jaar in 5 vwo een practische opdracht gedaan over ioniserende straling. Helemaal uitgezocht hoe het nou zit met die straling en radioactieve stoffen, en ten slotte een soort model opgesteld. Radioactief materiaal wordt namelijk wel eens opgeslagen in betonnen bunkers, en toen hebben we een formule opgesteld waarmee je kon uitrekenen hoe dik die laag beton moest zijn voor zo'n hoeveelheid radioactief materiaal. (zelf bedacht dat een laag beton van bijvoorbeeld 1 cm dikte na ongeveer duizend jaar (gegevens waren er niet, dus van de leraar mochten we zelf wat gegevens 'verzinnen' zeg maar) poreus wordt, waardoor radioactief materiaal de bunker kan verlaten.) Dit was een practische opdracht voor wiskunde b1, en de hoeveelheid wiskunde viel best mee. We kregen wel een 8,6. Het enige probleem is voor jou denk ik dat er veel scheikunde bij komt kijken, en dat heb je waarschijnlijk niet, aangezien je wiskunde A12 hebt. Ik hoop dat je hier iets aan hebt, als je meer wilt weten wacht ik wel op je volgende berichtjes!

liefs birgit
Met citaat reageren
Oud 02-09-2001, 14:50
lynda
lynda is offline
ja, ik heb C&M profiel dus dit sluit helaas niet aan. Maar wel bedankt voor de moeite.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2001, 20:50
Tampert
Tampert is offline
hmm... Ik heb ooit een opdracht gedaan over de 'gulden snede'. Dit was best pittig, maar ik denk dat het onderwerp zich ook wel leent voor een C&M-er, ook omdat dit onderwerp naast een puur wiskundige ook een een esthetische zijde heeft. Even kort uitgelegd. De gulden snede is de 'ultieme'verdeling van een lijnstuk of lengte volgens een bepaalde verhouding. Deze verdeling wordt door de meeste mensen als mooi ervaren en het menselijk lichaam is, bijvoorbeeld, ook op veel plekken zo verdeeld.

Vraag eens rond bij je docent. Ik wil; je desnoods ook wel eenbeetje helpen als je informatie zoekt.
Oud 03-09-2001, 12:03
ekki
ekki is offline
ik heb in 5vwo over verpakkingen een werkstuk gemaakt. over of de verpakking niet veel groter is dan eigenlijk nodig is. dus je kunt dan de minimale verpakking uitrekenen en dan kijken of de verpakking die er omheen zit niet veel te groot is (als je me mailt kan ik je het werkstuk wel mailen, maar het is niet helemaal compleet, je kan in ieder geval wat berekeningen overnemen en het idee natuurlijk).

wat ook wel een leuk idee is misschien: fractals. bijv. sneeuwvlokken zijn voorbeelden van fractals. fractals zijn vormen die steeds kleiner worden en in feite eeuwig kunnen doorgaan. misschien kan iemand anders 't een beetje beter uitleggen. maar je zal het zelf ook wel weten, lijkt me.
Oud 03-09-2001, 12:13
lynda
lynda is offline
Iedereen bedankt voor de tips. Een prac. opdr. over fractals is erg leuk, dat heb ik vorig jaar al gedaan dus helaas. De andere opdracht zijn of te moeilijk of te makkelijk (van de verpakking). Meer tips zijn welkom!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2001, 18:46
NN
NN is offline
Ik heb een keer een werkstuk gemaakt over het fileprobleem.
Bij wat voor snelheid er nog wel doorstroming is en bij wat voor snelheid niet meer etc..
Dit zou je kunnen uitbreiden door de kans op ongelukken te gaan brekenen en als je dan zelf nog wat leuks aanvult zit je zo over de maximale 80 uur.
Succes!
Oud 04-09-2001, 18:39
ekki
ekki is offline
Citaat:
lynda schreef:
Iedereen bedankt voor de tips. Een prac. opdr. over fractals is erg leuk, dat heb ik vorig jaar al gedaan dus helaas. De andere opdracht zijn of te moeilijk of te makkelijk (van de verpakking). Meer tips zijn welkom!
verpakking en makkelijk komen niet geheel overeen.

nee, dat valt wel mee, maar het was behoorlijk moeilijk. het ging namelijk ook erom dat je een formule moest bedenken om de inhoud van een piramide uit te rekenen en te vergelijken. dus je moest een formule verzinnen om te kijken of je wel een zo klein mogelijke inhoud had. en zo ook bij een kegel en nog wat andere vormen.

maar goed, het was natuurlijk wel 5vwo-stof. desalniettemin heb ik er toch een 9,3 voor gehaald (*is nog steeds blij met het cijfer*).
Oud 05-09-2001, 14:09
lynda
lynda is offline
Die verpakking zijn ook moeilijk. Maar het is stof van EM3/4 (weet niet welke maar VWO5).Maar eigenlijk het grootste probleem daarmee is dat het uit het boek komt en dat mag dus niet. Goed een 9.3! Wij hadden vorig jaar super werkstukken en de helft had een 4 en ik had met een 6.1 het een na hoogste cijfer. En hij vond het ook een magnifique werkstuk (snap jij het snap ik het?!>#@$)
Met citaat reageren
Oud 05-09-2001, 18:10
Tip: leen een boek van iemand met een ander profiel en zoek daar wat uit op. Zo heb je ook meteen antwoorden en zo
Met citaat reageren
Oud 05-09-2001, 21:09
damaetas
damaetas is offline
der is een keifijn spelletje op basis van een of andere definitie met rijen , iets met zo rondjes op drie pinnetjes stapelen

meel maar ff als je geďntresserd ben
Oud 05-09-2001, 21:14
ekki
ekki is offline
Citaat:
lynda schreef:
Die verpakking zijn ook moeilijk. Maar het is stof van EM3/4 (weet niet welke maar VWO5).Maar eigenlijk het grootste probleem daarmee is dat het uit het boek komt en dat mag dus niet. Goed een 9.3! Wij hadden vorig jaar super werkstukken en de helft had een 4 en ik had met een 6.1 het een na hoogste cijfer. En hij vond het ook een magnifique werkstuk (snap jij het snap ik het?!>#@$)

oh, irri is dat, ja
soms heb je van die leraren, die alleen maar zeer lage cijfers uitdelen
kan ik me zo aan ergeren!
Reageren

Regels voor berichten